Diskuze

Výrobci elektromobilů mají problém: spekulanty s důležitým kobaltem

Zapomeňte na zlato, kobalt je vzácný materiál, který nyní hýbe světem. Vzácný materiál totiž vylepšuje vlastnosti Li-Ion baterií, které používáme nejen v noteboocích a mobilech, ale jezdí na ně i elektromobily. A hedgeové fondy se teď snaží vyšponovat ceny kobaltu co nejvíc to jde.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
SR

Spekulanti? To patří k tržnímu hospodářství.

0 0
možnosti
MK

No nikdo nerika ze je to neco zakazane, ano spekulace je soucast trzniho hospodarstvi, no a co :D

0 0
možnosti
PM

Autíčko na baterky jsem měl jako děcko, na dálkové ovládání. :-)

0 0
možnosti
PB

P80e87t93r 66B44á48č29a

1. 3. 2017 14:10

Problemy slepe vetve alias elektromobilu? Nase radost R^

1 6
možnosti
VO

V36í69t 62O94ž18a95n91a

1. 3. 2017 15:22

Slepý ten, kdo ani v roce 2017 nevidí světlo na konci tunelu elektromobility...

1 2
možnosti
MH

Jaci spelulanti. Trh si to žádá, tak roste cena.

2 0
možnosti
PM

Já bych se slovo spekulant nebal použít, ale těžko říct. http://finexpert.e15.cz/investor-nebo-spekulant

0 0
možnosti
DC

D98a54v57i90d 74C54e87c26h

1. 3. 2017 12:29

Vzhladom na cenu kobaltu je mozne predpokladat, ze sa Demokraticka republika Kongo vysvihne do stavu bohatych krajin, vyuzije toto nerastne bohatstvo k rozvoju infrastruktury, zlepseniu medicinskej starostlivosti o svojich obcanov, zlepseniu skolstva a celkovo podmienok v regione atd....... ?

0 0
možnosti
JS

A ted prosim pohadku o cerevene karkulce :-)

1 0
možnosti
TK

Beztak se to vyřeší tak, že se zvýší dotace a další státní (naše) penízky půjdou malá domů těm "potřebným". :-P

0 1
možnosti
TK

V zásadě elektropohonu fandím, ale formě např. cca 20 kg těžké baterie do lehkého městského přibližovadla či skůtru. Vzít 1300 kg těžké auto,s pomocí drahých technologií snížit jeho hmotnost o 150 kg a narvat tam pak 350 kg těžké drahé baterie, abych získal obtížně dobíjitelnou těžkou obludu s dojezdem 150 km mi přijde jako blbost.

6 1
možnosti
LG

Je to přece evidentní, že rozmach aut na baterky stojí a padá s nerostnými surovinami, kterých je na výrobu baterek na této planetě málo.

Tohle bylo jasné už před několika lety a dnes se to jen potvrzuje.

Je to taky hlavní důvod, proč jsou auta na baterky slepá cesta vývoje.

12 1
možnosti
MK

Kterych surovin do baterek je na planete malo? To ze se ted kobalt tezi relativne malo (protoze vice ho nikdo nechce) neznamena, ze ho neni kde tezit. To same plati pro dost hojne lithium...

1 0
možnosti
Foto

A co teprve Číňani a Lithium. Skupují po světě co se dá a za jakoukoliv cenu. Myslím, že se onen "levný" způsob dopravy, který má nahradit ropu asi pěkně prodraží.

12 0
možnosti
JP

Pokud někdo vymyslí definici ,,konfliktních kovů ,, tak elektromobily tiše skončí i když prakticky ještě nezačaly .;-D

8 0
možnosti
VO

V59í51t 74O42ž52a97n30a

1. 3. 2017 13:46

Elektromobily už začaly a nic je nezastaví.

0 1
možnosti
TD

Já vždycky myslel, že je kobalt radioaktivní....? Může to někdo vzdělaný ve fyzice/chemii vysvětlit?

0 0
možnosti
DH

D12e46n84i91s 49H46u85m69l

1. 3. 2017 8:01

různé isotopy

5 0
možnosti