Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dieselgate: upravená TDI v Evropě zabijí 1200 lidí, v Česku až 72

Emise produkované v letech 2008 až 2015 vozy koncernu Volkswagen v Německu s upravenými motory TDI způsobí v Evropě 1 200 předčasných úmrtí. Kvůli šíření emisí větrem jsou kromě Německa nejvíce zasaženými zeměmi Polsko, Francie a Česko. Vyplývá to ze studie Massachusettského technologického institutu v USA.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z64d34e22n10ě43k 44Ř56e11z79á62č 1345365380

A jak je to s tou vesmírnou turistikou a hořícímy kusy materiálu v ochranné vrstvě planety, která by měla logicky předčasně zničit život ještě i nenarozených bytostí? Jak je to s těmi planetami podobné zemi vzdálené 40 světelných let podle mne kvůli přijatelnému postoji současného prezidenta USA k financování vesmírného programu? Spaliny z motoru jsou díky činnosti v oblacích tlačeni k zemi ve formě prachu. Takže nebezpečí vidím tam, kde se to mění nenápadně pomalu a jistě.

0/0
10.3.2017 22:52

J68a27n 65T14a66r43a98b71a 4206956849579

Největším zdrojem NOx, jak je obecně známo, jsou hořáky na plyn, spalující při vysoké teplotě a s přebytkem vzduchu. Kotle ústředního topení, blokové kotelny, plynové teplárny, průmysl. Žádné katalyzátory ani SCR nemají.

0/0
7.3.2017 15:17

H50o96n28z18a 28T89a20r 3939772464102

Kolik lidí zabije nefunkční katalizátor nebo demontovaný filtr pevných částic ?

http://zpravy.e15.cz/byznys/obchod-a-sluzby/pozor-na-auta-s-odstranenymi-filtry-pevnych-castic-nabidka-roste-1243067

0/0
7.3.2017 12:33

J31a18n 75M78a68c10h71á49č 3417146903302

A pečenej bůček zabije 275,3 člověků.....

+1/0
7.3.2017 9:59
Foto

M11i43r67o33s57l32a24v 54S37t37e51i91n46e37r 6928614723245

A co teprve ten uzenej, že?

0/0
7.3.2017 22:05

M42i60r32o27s43l95a89v 64Š39u70l47c 1560524520588

Trestuhodné je i takový článek zveřejnit. No to ptákovina, made in USA, jak jinak.

+2/0
7.3.2017 7:32

R76a26d74e60k 65N61e70u62m90a71n92n 5662822428405

až 72?

nebo až 72,5?

+1/0
7.3.2017 7:18

J17i20n75d26ř71i40c97h 83Š98k70o43p92e92k 4535161790845

A na tenhle blábol přišli zadarmo nebo jim musel někdo zaplatit ;-D;-D

Co zkusit dopočítat, kolik lidí zabijí emise z automobilů, které mají vyšší, reálnou spotřebu než ty vymýsly v techničáku

+2/0
6.3.2017 21:58

P97e43t69r 21K27n11ě16b62o70r96t 8402548499390

Takže každý majitel tédéíčka je vlastně vrah.

+3/0
6.3.2017 18:42

P32a97v62e37l 79J35o80n28á77š 5421745889325

Koukám, že hovadno vesele pokračuje.

+2/0
6.3.2017 18:40

M67a77r19t84i91n 18V67o49j72á29č88e18k 9693627111436

pro všechny přidušený kauzou Dieselgate mám ozdravnou kůru ,můžete si pročistit plíce vdechováním zplodin z mého benzíňáku;-D;-D to vám udělá dobře

+1/0
6.3.2017 17:39

J67i39ř59í 41S35c70h93w89a78c98h 8588274248906

ok, ale nejdříve si nasaď na výfuk hadici a natáhni do kabiny ;-)

+1/0
6.3.2017 19:02

J77a52n 22H83r94u92z86a 8544618409707

Soudruzi z Massachusettského technologického institutu v USA sice zjistili toto, ale primátor Brna Vokřál informoval veřejnost, že měření smogové sutuace v Brně přineslo zjištění, že na zamoření 100 miligramy/m2 se podílí doprava 6.8 mg a hlavní podíl na znečištění mají uhelné elektrárny v Polsku a průmysl Ostravska, jejichž zplodiny se moravskou bránou dostanou až do brněnské kotliny. Je to výborná zpráva zejména pro fans elektromobilů, které se budou napájet elektřinou z těch elektráren a pak nízkoemisně jezdit po Brně. Nezpochybňuji fakt, že z ojetých dýzlů dotažených z celé západní Eevropy s vykuchyným filtrem sazí se čudí jako Dětmarovic. Jen bych tu reklamu na Teslu rád mírnil i jinými fakty.

+3/0
6.3.2017 17:37

J66a59n 77H72r28u20z72a 8784848199137

P.S. Mezi 6 a 8 má být čárka. Tedy 6 až 8.

0/−1
6.3.2017 17:39

M24a56r95t96i82n 29K16a91r59á49s34e80k 9508463958848

No zkuste si takovy test - nadechnete v Brne nekde pobliz dopravni tepny, a pak nekde kousek za brnem u lesa - zplodin z ostravksa a polska bude na obou mistech stejne, rozdil je predevsim doprava.

Jinak znecisteni nejsou jen pevne castice, ale treba jedovate oxidy dusiku z aut (ty v tom srovnani jsou "opomenute")

0/0
7.3.2017 11:07

J67a18n 55T22a76r28a70b68a 4216256279599

ty nejsou opomenuté, jen jich o řád víc produkují plynové kotle.

0/0
7.3.2017 15:18

J87a85r48o39s80l74a37v 64Z87a97h19r67a48d69n80í31č42e77k 7365350324351

Zastánci TDIček a VW, nechcete tady doufám tvrdit, jak jde o čisté motory. Mám s této diskuze takový dojem. :-)

0/−1
6.3.2017 16:34
Foto

J14i70ř38í 96D36v95o85ř37á84k 5665119550138

VW je místní Bůh.

0/0
6.3.2017 17:16

M73a11r93t98i75n 19V40o96j68á97č86e72k 9173477481356

nejsem zastánce TDi-jsem benzínový ,ale ta studie je hodně přitažená za vlasy a nemá oporu v ničem

+6/0
6.3.2017 17:34

J42i87n90d37ř62i80c76h 10L83u48k41e78š 3599224523650

Žádný motor není čistý, a každý je vhodný na nějaké použití. Nechcete nám zase tvrdit, že benzín či hybrid spotřebující 8 - 10l na 100 při dlouhých dálničních přesunech oproti úspornému dieselu spotřebujícímu 5l na 100, je nějak zvlášť ekologický. Jasně, že je blbost jestit 5 km každé ráno přes město do práce...

+2/0
6.3.2017 19:43

M92a65r16t30i47n 78H60o26r90á37k 9443729504

To je teda lež, to snad ani autor tomuto nevěří. Nebo je tak hloupý?

Ale OK.

Podle tohoto charakteru znečištění musíme okamžitě zakázat veškerou nákladní kamionovou dopravu, stavební stroje, autobusy a jistě také leteckou dopravu a největšího znečišťovatele z dopravy - lodní dopravu. A teprve potom můžeme začít diskutovat, zda také neřešit auta z Dieselgate. Vždyť jejich podíl na znečištění nebude větší než 0,1% nebo i méně, což je dosti málo proti ostatním dopravním znečišťovatelům.

+3/0
6.3.2017 14:30

M33a28r57t46i11n 52K77ř20í28ž 9493922330937

Máte pravdu jen částečně. Pokud jde o oxidy dusíku, tak tam jednoznačně kraluje osobní automobilová doprava - tedy turba. Věřte, že jedno TDi vyprodukuje až 10x tolik oxidů dusíku než kamion.

0/0
6.3.2017 15:50

J25a37n 77H61r46u56z54a 8314798509407

Přeplňované motory nejsou jen v osobních autech.

0/0
6.3.2017 17:41

J28a87k63u37b 73M46a35t45ě13j58ů 5595292821415

a nakladaky turba nemaji?

0/0
6.3.2017 18:00
Foto

J58i69ř74í 54D74v25o23ř95á53k 5635339480398

Nákladní kamionová doprava má emise regulované daleko víc. Až si budeš kupovat třeba dálniční známku podle emisní třídy, tak se ozvi .

0/0
6.3.2017 17:14

J89i87n27d29ř53i77c27h 28Š23k88o49p46e80k 4245561300445

to že platí dle emisí ještě neznamená, že kamionová doprava je čistější.

Akorát jsou starší auta více zpoplatněna. Pro přírodu to žádný plus není

0/0
6.3.2017 22:01

M64a17r93t29i87n 85K79o75u15š34a 6265324434

Autor článku i jeho zdroje jsou strašliví LHÁŘI.

Podobné věci v alespoň trochu rozumné statistice vůbec nejdou prokázat.

Ti pání si ohýbají neověřené informace s bůhvíjakých ekofanatických zdrojů a produkují výsledky, které jsou nejvíce závislé na hlubce zasunutí prstu do nosu při jejich hlubokomyslných úvahách.

+6/0
6.3.2017 14:10

K98a14r34e16l 44V56a84c39h16u51t 9643232449803

Z článku tedy vylývá, že my kteří žijeme ve větších městech (Brno, Praha, Ostrava) už vlastně máme doslova "na kahánku"... 8-o:-( ... zemřít vlastně můžeme každým okamžikem... (zatím se tedy setkáváme JEN v čekárnách alergologů, ale téměř jistě bude hůř)

0/0
6.3.2017 13:51
Foto

M34i17r92o11s66l75a19v 97S25t53e20i11n12e47r 6528484523105

V čekárnách je tlačenice, jaro už působí, alergie na pyl má sezónu.

+1/0
6.3.2017 15:10

J79i88n45d22ř74i78c10h 44L14u57k65e38š 3159534153550

To není týden, ani den, kdy by tady nebylo něco proti VW, TDI. Ostatní automobilky jsou na tom úplně stejně. I třeba JEEP, ale to je jedno.

Jestliže někdo něco schválil, tak ať nese odpovědnost. Nebere za to málo. Lidi, kteří si v dobré víře, že uspoří naftu, tím možná i přírodu, že ušetří rodině, koupí schválený diesel, mají být trestáni a nebo každý den psychicky vydíráni takovými články? A nebo lidi, kteří prostě na nové auto nemají? A už vůbec ne na elektroauto? A nebo chtějí ať se panicky zbavujeme tříletých aut a kupujeme nová? To určitě přírodu a zdraví ušetříme o mnoho víc... Kdo tuhle masáž platí? Tak ať zakážou automobily nadobro, vrátíme se ke koním a k obdělávání půdy a je to... Dnes stejně všechno nesmyslně stojí a padá s výrobou aut.

+2/0
6.3.2017 13:11

J67a21k33u59b 56Š34a10f87a79n95d42a 7545477851671

To, že vám FÚ schválí (nevrátí) daňové přiznání přece neznamená, že následně nemůže přijít daňová kontrola která vám může odhalit daňový podvod. Za ten vás samozřejmě potrestá. Pokud to tedy zkušebnou prošlo s podvodným SW, neznamená to, že za to může zkušebna.

0/0
6.3.2017 13:42

J97i63n27d64ř91i87c94h 28L31u66k40e14š 3509594243140

To je trochu špatné přirovnání. Přiznání si píšete sám, a pokud byste tam udělal nějaký fígl aby prošlo, a přitom to byl podvod, nesete odpovědnost Vy. Emisní normy i měřící cyklus někdo schválil. Automobil někdo vyrobil. Někdo tomu automobilu potvrdil, že může jít do prodeje, že vše splňuje... Kupující je úplně mimo hru a je poškozeným, narozdíl od Vašeho příkladu. Zkušebny měly poukázat na absurditu celého měření samy... Je jedno, jestli tam dáte software nebo uděláte auto mechanicky(třeba v praxi těžko využitelnými dlouhými kvalty) tak aby proklechtalo zkušební cyklus třeba na volnoběh atd. Prostě bylo špatně i to měření a to také někdo vymyslel a schválil. Určitě to není tak snadné, můj příspěvek byl jen o tom, jak to působí na lidi, kteří si koupí ne zrovna levnou věc a jsou denně masírováni, jak je to špatně. Ale to je chyba systému, ne těch lidí...

+1/0
6.3.2017 14:10
Foto

M57i95r91o83s36l28a50v 49S54t87e57i41n77e46r 6548954273895

Ale stejnou chybu mají i ostatní auta, dokonce i na benzin se při jízdě z kopce produkují NOxx. Ale to není příliš typická situace, po rovině je rovnoměrná jízda bez nebezpečných emisí. Závodníci budou čmoudit vždy- plný plyn a nízké otáčky nebo vysoké otáčky bez plynu jsou krajní režimy.

Taková Etna si čmoudí furt a nikdo ji za to nežaluje.

0/0
6.3.2017 15:15

P67e74t87r 88H22o67r72á92k 1129913259294

14 a půl plně obsazené fabie.

0/0
6.3.2017 12:39

M59a38r64t91i83n 57V55o12j41á78č23e77k 9193137391626

no to nepočítáte dobře ,fabie,stadiony a jiné měrné jednotky se nepůlí a vy jste nám ještě i rozpůlil člověka ,to vám nedá 72 ale 72,5 tak si to dejte znovu ;-D;-D

0/0
6.3.2017 17:36

L50u83b21o43š 85H60o90l49í26k 5687830332210

Věřím, že se tady nenajde nikdo, kdo by tvrdil, že emise z automobilové dopravy neškodí životnímu prostředí. A asi málokdo tleská VW jak se mu dlouho dařilo vodit všechny za nos.

Ale každá mince má dvě strany - určitě by se dalo statisticky spočítat, o kolik by byly vozy VW dražší kdyby nepodváděli. Z toho by vyplynulo, že lidé by vyměnili stávající staré auto (které nepodvádí, ale i tak jsou emise vyšší než u cinklého TDI) později...

0/−1
6.3.2017 12:38

P42e26t57r 33N34o37v29á76k 1855617962505

Problémem jsou oxidy dusíku, které u nového TDI několikanásobně překračují emise oxidů dusíku starého motoru...

+1/0
6.3.2017 13:45

K25a57r87e60l 19V78a19c37h19u52t 9273802809433

Též si myslím - oxidy dusíku prý způsobují tzv. nevysvětlitelná selhání srdečního svalu. Po nadýchání by se měl člověk vyvarovat jakékoli fyzické námahy. - Takže přijít z města, ven do přírody, několik hodin vydýchat a teprve PAK (možná, opatrně) začít pomalu sportovat. ;-)

0/0
6.3.2017 13:54
Foto

M98i46r24o74s25l73a31v 89S97t61e64i53n83e75r 6208854633325

Nebezpečné to může být v létě, za nízké vlhkosti vzduchu se ty NOXX nemohou sloučit s parou na kyselinu dusičnou, ovšem v homeopatické koncentraci. Za deště nebo mlhy ty NOXX můžete zapomenout- trošku okyselí dešťovou vodu, pohnojí rostliny.

+1/0
6.3.2017 15:19

A24l92o69i12s 13S87l16á89m73e95č11k89a 2986762522902

Neumím si ten počet dobře představit.

Rád bych, pokud byste mohli přepočítat mrtvé na počet plně obsazených Fabií abych věděl, jakou plochu fotbalového hřiště zaplní. Pak už budu vědět.

Děkuji ;-)

+1/0
6.3.2017 12:23

V37í82t 61K20o45u32b28a 6346590354958

Tak rozhodně řádově více lidí pojde na předávkování glukózo-fruktózovým sirupem a jinými chemickými náhražkami potravin a to nikomu nevadí.

Nesmyslné normy, tlačící výrobce do udělátek, jejichž cena je nesmyslná a životnost velmi krátká vede k tomu, že mnohá TDI v EURO 5 mají ve skutečnosti nebezpečnější emise než EURO 2, nebo EURO3 bez nesmyslů za 60 tisíc navěšených na výfukovém systému.

+3/0
6.3.2017 12:04

O65n93d42ř27e32j 87Č93a65p86k72a 6961431353684

Ale ta EURO 5 produkuje míň CO2. Závazky 5. pětiletky splníme a globální teplotu udržíme, i kdyby tu kvůli tomu mělo všechno pochcípat. Včetně nás.

+2/0
6.3.2017 15:05

M35a98r35t87i17n 62K87a11r92á47s36e34k 9538853918738

Zadna norma EURO neresi CO2....

0/0
7.3.2017 11:18

F51r76a91n50t94i41š77e78k 12N14o20v64o28t40n49ý 7352519200

Nemají to lidi dýchat.;-)

0/0
6.3.2017 12:02

P33e92t46r 52P72o18s63p11í94š89i97l 4438184736236

A spočítali to trojčlenkou nebo jim stačilo se podívat z okna?

+3/0
6.3.2017 11:57

H37o54n65z43a 28D39v67o56ř19á15k 1584765463745

metoda severozápadního rohu .... ;-)

0/0
6.3.2017 13:44

M16a86r97t12i74n 67K79a97r98á14s83e85k 1928454879804

A kolikpak předčasných úmrtí mají na svědomí auta která čudí mnohonásobně víc než všechny ty zlé volkswageny, ale čudí naprosto legálně, protože jsou staré a čudit smí. A to některé z nich museli emisní zkouškou projít nějakým zázrakem, protože by ten smrad byl vidět i na kamerách. A pak že smrď s "ď" není vidět.

+2/−1
6.3.2017 11:51

M67i95r46e50k 89M84o82u91r33e80k 8646466360

Že tu vůbec někdo zbyl a můžeme si psát :-/

0/0
6.3.2017 12:23

M47a23r41t26i36n 87K13a98r41á42s15e42k 1398554619594

Třeba jsou většina z nás roboty.

0/0
6.3.2017 13:40

V41l45a31d67i38m46i62r 39H94o83l31m14a16n 5788939138422

Nic ve zlým dehtový panáčci, to bych ani nemohl, neb jen mém v příbuzenstvu je cca 10 majitelů sazometu. Ovšem ten zápach a kouř, co za sebou spousta dieslů nechává, ve mně vyvolává vůči vozům na naftu velký odpor. Pokud si ale mohu vybrat, tak raději potkám 10 dieselgate produktů než jeden vytuněnej smrad s vyndaným filtrem pevných částic. Bohužel mezi diesly se vyskytuje relativně vysoké procento těchto "smrdutých radikálů".

+4/0
6.3.2017 11:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.