Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dieselgate: upravená TDI v Evropě zabijí 1200 lidí, v Česku až 72

Emise produkované v letech 2008 až 2015 vozy koncernu Volkswagen v Německu s upravenými motory TDI způsobí v Evropě 1 200 předčasných úmrtí. Kvůli šíření emisí větrem jsou kromě Německa nejvíce zasaženými zeměmi Polsko, Francie a Česko. Vyplývá to ze studie Massachusettského technologického institutu v USA.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z24d73e95n29ě45k 44Ř41e17z48á63č 1655765560

A jak je to s tou vesmírnou turistikou a hořícímy kusy materiálu v ochranné vrstvě planety, která by měla logicky předčasně zničit život ještě i nenarozených bytostí? Jak je to s těmi planetami podobné zemi vzdálené 40 světelných let podle mne kvůli přijatelnému postoji současného prezidenta USA k financování vesmírného programu? Spaliny z motoru jsou díky činnosti v oblacích tlačeni k zemi ve formě prachu. Takže nebezpečí vidím tam, kde se to mění nenápadně pomalu a jistě.

0/0
10.3.2017 22:52

J15a97n 23T21a83r21a90b16a 4376836589779

Největším zdrojem NOx, jak je obecně známo, jsou hořáky na plyn, spalující při vysoké teplotě a s přebytkem vzduchu. Kotle ústředního topení, blokové kotelny, plynové teplárny, průmysl. Žádné katalyzátory ani SCR nemají.

0/0
7.3.2017 15:17

H77o70n95z83a 20T37a69r 3769602604782

Kolik lidí zabije nefunkční katalizátor nebo demontovaný filtr pevných částic ?

http://zpravy.e15.cz/byznys/obchod-a-sluzby/pozor-na-auta-s-odstranenymi-filtry-pevnych-castic-nabidka-roste-1243067

0/0
7.3.2017 12:33

J83a29n 81M81a73c20h57á51č 3907166293822

A pečenej bůček zabije 275,3 člověků.....

+1/0
7.3.2017 9:59
Foto

M92i20r77o24s44l94a84v 17S46t22e70i66n66e69r 6208644523375

A co teprve ten uzenej, že?

0/0
7.3.2017 22:05

M16i78r53o47s43l37a64v 39Š19u41l27c 1350174860718

Trestuhodné je i takový článek zveřejnit. No to ptákovina, made in USA, jak jinak.

+2/0
7.3.2017 7:32

R50a23d89e98k 59N55e42u64m74a70n46n 5162202248175

až 72?

nebo až 72,5?

+1/0
7.3.2017 7:18

J49i46n86d47ř77i22c13h 49Š72k43o85p79e65k 4745741280855

A na tenhle blábol přišli zadarmo nebo jim musel někdo zaplatit ;-D;-D

Co zkusit dopočítat, kolik lidí zabijí emise z automobilů, které mají vyšší, reálnou spotřebu než ty vymýsly v techničáku

+2/0
6.3.2017 21:58

P63e79t93r 29K96n73ě52b77o60r45t 8872718719890

Takže každý majitel tédéíčka je vlastně vrah.

+3/0
6.3.2017 18:42

P57a28v93e34l 76J87o30n48á92š 5371195509365

Koukám, že hovadno vesele pokračuje.

+2/0
6.3.2017 18:40

M25a68r62t97i98n 94V28o29j55á43č22e30k 9493227941106

pro všechny přidušený kauzou Dieselgate mám ozdravnou kůru ,můžete si pročistit plíce vdechováním zplodin z mého benzíňáku;-D;-D to vám udělá dobře

+1/0
6.3.2017 17:39

J61i67ř60í 10S70c94h31w47a80c50h 8508974438416

ok, ale nejdříve si nasaď na výfuk hadici a natáhni do kabiny ;-)

+1/0
6.3.2017 19:02

J10a90n 87H32r25u61z90a 8824888719757

Soudruzi z Massachusettského technologického institutu v USA sice zjistili toto, ale primátor Brna Vokřál informoval veřejnost, že měření smogové sutuace v Brně přineslo zjištění, že na zamoření 100 miligramy/m2 se podílí doprava 6.8 mg a hlavní podíl na znečištění mají uhelné elektrárny v Polsku a průmysl Ostravska, jejichž zplodiny se moravskou bránou dostanou až do brněnské kotliny. Je to výborná zpráva zejména pro fans elektromobilů, které se budou napájet elektřinou z těch elektráren a pak nízkoemisně jezdit po Brně. Nezpochybňuji fakt, že z ojetých dýzlů dotažených z celé západní Eevropy s vykuchyným filtrem sazí se čudí jako Dětmarovic. Jen bych tu reklamu na Teslu rád mírnil i jinými fakty.

+3/0
6.3.2017 17:37

J71a37n 71H59r21u56z48a 8174538929757

P.S. Mezi 6 a 8 má být čárka. Tedy 6 až 8.

0/−1
6.3.2017 17:39

M51a88r35t53i72n 41K60a28r54á76s31e22k 9128223388608

No zkuste si takovy test - nadechnete v Brne nekde pobliz dopravni tepny, a pak nekde kousek za brnem u lesa - zplodin z ostravksa a polska bude na obou mistech stejne, rozdil je predevsim doprava.

Jinak znecisteni nejsou jen pevne castice, ale treba jedovate oxidy dusiku z aut (ty v tom srovnani jsou "opomenute")

0/0
7.3.2017 11:07

J88a78n 47T69a83r70a38b94a 4336926749309

ty nejsou opomenuté, jen jich o řád víc produkují plynové kotle.

0/0
7.3.2017 15:18

J38a93r58o36s86l16a25v 46Z42a89h17r28a51d38n52í31č94e16k 7595560984281

Zastánci TDIček a VW, nechcete tady doufám tvrdit, jak jde o čisté motory. Mám s této diskuze takový dojem. :-)

0/−1
6.3.2017 16:34
Foto

J87i27ř74í 54D16v66o28ř96á58k 5495479850978

VW je místní Bůh.

0/0
6.3.2017 17:16

M26a82r71t84i25n 15V23o23j56á88č39e50k 9423427841726

nejsem zastánce TDi-jsem benzínový ,ale ta studie je hodně přitažená za vlasy a nemá oporu v ničem

+6/0
6.3.2017 17:34

J38i86n24d72ř39i74c70h 18L22u61k18e79š 3249914583780

Žádný motor není čistý, a každý je vhodný na nějaké použití. Nechcete nám zase tvrdit, že benzín či hybrid spotřebující 8 - 10l na 100 při dlouhých dálničních přesunech oproti úspornému dieselu spotřebujícímu 5l na 100, je nějak zvlášť ekologický. Jasně, že je blbost jestit 5 km každé ráno přes město do práce...

+2/0
6.3.2017 19:43

M13a52r54t15i22n 43H73o41r92á14k 9733709854

To je teda lež, to snad ani autor tomuto nevěří. Nebo je tak hloupý?

Ale OK.

Podle tohoto charakteru znečištění musíme okamžitě zakázat veškerou nákladní kamionovou dopravu, stavební stroje, autobusy a jistě také leteckou dopravu a největšího znečišťovatele z dopravy - lodní dopravu. A teprve potom můžeme začít diskutovat, zda také neřešit auta z Dieselgate. Vždyť jejich podíl na znečištění nebude větší než 0,1% nebo i méně, což je dosti málo proti ostatním dopravním znečišťovatelům.

+3/0
6.3.2017 14:30

M25a64r33t85i21n 84K21ř60í70ž 9343852170107

Máte pravdu jen částečně. Pokud jde o oxidy dusíku, tak tam jednoznačně kraluje osobní automobilová doprava - tedy turba. Věřte, že jedno TDi vyprodukuje až 10x tolik oxidů dusíku než kamion.

0/0
6.3.2017 15:50

J76a13n 53H14r43u41z95a 8804718389897

Přeplňované motory nejsou jen v osobních autech.

0/0
6.3.2017 17:41

J40a67k26u52b 50M41a45t70ě96j47ů 5355452531555

a nakladaky turba nemaji?

0/0
6.3.2017 18:00
Foto

J38i79ř72í 67D51v80o30ř28á14k 5435969380498

Nákladní kamionová doprava má emise regulované daleko víc. Až si budeš kupovat třeba dálniční známku podle emisní třídy, tak se ozvi .

0/0
6.3.2017 17:14

J10i39n38d88ř43i91c94h 94Š80k26o93p18e30k 4925501460135

to že platí dle emisí ještě neznamená, že kamionová doprava je čistější.

Akorát jsou starší auta více zpoplatněna. Pro přírodu to žádný plus není

0/0
6.3.2017 22:01

M38a76r17t59i87n 13K26o17u14š86a 6185204494

Autor článku i jeho zdroje jsou strašliví LHÁŘI.

Podobné věci v alespoň trochu rozumné statistice vůbec nejdou prokázat.

Ti pání si ohýbají neověřené informace s bůhvíjakých ekofanatických zdrojů a produkují výsledky, které jsou nejvíce závislé na hlubce zasunutí prstu do nosu při jejich hlubokomyslných úvahách.

+6/0
6.3.2017 14:10

K21a18r52e13l 95V69a66c18h46u12t 9613602429973

Z článku tedy vylývá, že my kteří žijeme ve větších městech (Brno, Praha, Ostrava) už vlastně máme doslova "na kahánku"... 8-o:-( ... zemřít vlastně můžeme každým okamžikem... (zatím se tedy setkáváme JEN v čekárnách alergologů, ale téměř jistě bude hůř)

0/0
6.3.2017 13:51
Foto

M55i72r43o60s36l76a67v 40S67t61e41i49n51e35r 6728364863175

V čekárnách je tlačenice, jaro už působí, alergie na pyl má sezónu.

+1/0
6.3.2017 15:10

J86i70n76d82ř98i76c89h 54L75u45k29e39š 3159974373690

To není týden, ani den, kdy by tady nebylo něco proti VW, TDI. Ostatní automobilky jsou na tom úplně stejně. I třeba JEEP, ale to je jedno.

Jestliže někdo něco schválil, tak ať nese odpovědnost. Nebere za to málo. Lidi, kteří si v dobré víře, že uspoří naftu, tím možná i přírodu, že ušetří rodině, koupí schválený diesel, mají být trestáni a nebo každý den psychicky vydíráni takovými články? A nebo lidi, kteří prostě na nové auto nemají? A už vůbec ne na elektroauto? A nebo chtějí ať se panicky zbavujeme tříletých aut a kupujeme nová? To určitě přírodu a zdraví ušetříme o mnoho víc... Kdo tuhle masáž platí? Tak ať zakážou automobily nadobro, vrátíme se ke koním a k obdělávání půdy a je to... Dnes stejně všechno nesmyslně stojí a padá s výrobou aut.

+2/0
6.3.2017 13:11

J27a60k41u52b 57Š82a71f53a77n84d51a 7635307251821

To, že vám FÚ schválí (nevrátí) daňové přiznání přece neznamená, že následně nemůže přijít daňová kontrola která vám může odhalit daňový podvod. Za ten vás samozřejmě potrestá. Pokud to tedy zkušebnou prošlo s podvodným SW, neznamená to, že za to může zkušebna.

0/0
6.3.2017 13:42

J72i75n74d52ř55i37c78h 88L43u83k46e32š 3909944473310

To je trochu špatné přirovnání. Přiznání si píšete sám, a pokud byste tam udělal nějaký fígl aby prošlo, a přitom to byl podvod, nesete odpovědnost Vy. Emisní normy i měřící cyklus někdo schválil. Automobil někdo vyrobil. Někdo tomu automobilu potvrdil, že může jít do prodeje, že vše splňuje... Kupující je úplně mimo hru a je poškozeným, narozdíl od Vašeho příkladu. Zkušebny měly poukázat na absurditu celého měření samy... Je jedno, jestli tam dáte software nebo uděláte auto mechanicky(třeba v praxi těžko využitelnými dlouhými kvalty) tak aby proklechtalo zkušební cyklus třeba na volnoběh atd. Prostě bylo špatně i to měření a to také někdo vymyslel a schválil. Určitě to není tak snadné, můj příspěvek byl jen o tom, jak to působí na lidi, kteří si koupí ne zrovna levnou věc a jsou denně masírováni, jak je to špatně. Ale to je chyba systému, ne těch lidí...

+1/0
6.3.2017 14:10
Foto

M36i51r24o64s55l74a54v 64S38t87e14i39n30e90r 6488904553295

Ale stejnou chybu mají i ostatní auta, dokonce i na benzin se při jízdě z kopce produkují NOxx. Ale to není příliš typická situace, po rovině je rovnoměrná jízda bez nebezpečných emisí. Závodníci budou čmoudit vždy- plný plyn a nízké otáčky nebo vysoké otáčky bez plynu jsou krajní režimy.

Taková Etna si čmoudí furt a nikdo ji za to nežaluje.

0/0
6.3.2017 15:15

P46e65t39r 32H83o24r88á81k 1529193729454

14 a půl plně obsazené fabie.

0/0
6.3.2017 12:39

M49a61r82t46i29n 36V77o10j27á27č10e29k 9873267481746

no to nepočítáte dobře ,fabie,stadiony a jiné měrné jednotky se nepůlí a vy jste nám ještě i rozpůlil člověka ,to vám nedá 72 ale 72,5 tak si to dejte znovu ;-D;-D

0/0
6.3.2017 17:36

L58u22b91o97š 41H45o74l11í64k 5967280392500

Věřím, že se tady nenajde nikdo, kdo by tvrdil, že emise z automobilové dopravy neškodí životnímu prostředí. A asi málokdo tleská VW jak se mu dlouho dařilo vodit všechny za nos.

Ale každá mince má dvě strany - určitě by se dalo statisticky spočítat, o kolik by byly vozy VW dražší kdyby nepodváděli. Z toho by vyplynulo, že lidé by vyměnili stávající staré auto (které nepodvádí, ale i tak jsou emise vyšší než u cinklého TDI) později...

0/−1
6.3.2017 12:38

P65e91t12r 55N65o51v63á77k 1475547282635

Problémem jsou oxidy dusíku, které u nového TDI několikanásobně překračují emise oxidů dusíku starého motoru...

+1/0
6.3.2017 13:45

K76a28r28e48l 38V13a95c97h50u16t 9923952809473

Též si myslím - oxidy dusíku prý způsobují tzv. nevysvětlitelná selhání srdečního svalu. Po nadýchání by se měl člověk vyvarovat jakékoli fyzické námahy. - Takže přijít z města, ven do přírody, několik hodin vydýchat a teprve PAK (možná, opatrně) začít pomalu sportovat. ;-)

0/0
6.3.2017 13:54
Foto

M18i25r18o45s64l39a59v 70S76t61e18i27n41e60r 6958204803745

Nebezpečné to může být v létě, za nízké vlhkosti vzduchu se ty NOXX nemohou sloučit s parou na kyselinu dusičnou, ovšem v homeopatické koncentraci. Za deště nebo mlhy ty NOXX můžete zapomenout- trošku okyselí dešťovou vodu, pohnojí rostliny.

+1/0
6.3.2017 15:19

A47l79o77i68s 55S81l26á67m25e42č52k25a 2846192582842

Neumím si ten počet dobře představit.

Rád bych, pokud byste mohli přepočítat mrtvé na počet plně obsazených Fabií abych věděl, jakou plochu fotbalového hřiště zaplní. Pak už budu vědět.

Děkuji ;-)

+1/0
6.3.2017 12:23

V14í55t 62K38o19u63b33a 6266570514858

Tak rozhodně řádově více lidí pojde na předávkování glukózo-fruktózovým sirupem a jinými chemickými náhražkami potravin a to nikomu nevadí.

Nesmyslné normy, tlačící výrobce do udělátek, jejichž cena je nesmyslná a životnost velmi krátká vede k tomu, že mnohá TDI v EURO 5 mají ve skutečnosti nebezpečnější emise než EURO 2, nebo EURO3 bez nesmyslů za 60 tisíc navěšených na výfukovém systému.

+3/0
6.3.2017 12:04

O30n85d63ř46e53j 95Č21a30p42k66a 6401551613634

Ale ta EURO 5 produkuje míň CO2. Závazky 5. pětiletky splníme a globální teplotu udržíme, i kdyby tu kvůli tomu mělo všechno pochcípat. Včetně nás.

+2/0
6.3.2017 15:05

M47a71r44t37i34n 45K32a18r81á75s91e64k 9288463388258

Zadna norma EURO neresi CO2....

0/0
7.3.2017 11:18

F54r52a97n39t39i47š38e78k 15N71o88v96o38t51n46ý 7252179750

Nemají to lidi dýchat.;-)

0/0
6.3.2017 12:02

P54e25t60r 81P30o27s49p97í77š80i70l 4608404926836

A spočítali to trojčlenkou nebo jim stačilo se podívat z okna?

+3/0
6.3.2017 11:57

H14o51n84z13a 63D33v18o33ř15á58k 1284735423205

metoda severozápadního rohu .... ;-)

0/0
6.3.2017 13:44

M53a34r54t49i21n 69K82a10r92á70s76e22k 1888494609964

A kolikpak předčasných úmrtí mají na svědomí auta která čudí mnohonásobně víc než všechny ty zlé volkswageny, ale čudí naprosto legálně, protože jsou staré a čudit smí. A to některé z nich museli emisní zkouškou projít nějakým zázrakem, protože by ten smrad byl vidět i na kamerách. A pak že smrď s "ď" není vidět.

+2/−1
6.3.2017 11:51

M43i20r57e13k 54M46o94u39r13e22k 8316176370

Že tu vůbec někdo zbyl a můžeme si psát :-/

0/0
6.3.2017 12:23

M75a71r97t75i64n 66K37a46r16á90s81e24k 1318504919424

Třeba jsou většina z nás roboty.

0/0
6.3.2017 13:40

V85l21a28d83i54m60i83r 63H83o17l98m86a58n 5198179568602

Nic ve zlým dehtový panáčci, to bych ani nemohl, neb jen mém v příbuzenstvu je cca 10 majitelů sazometu. Ovšem ten zápach a kouř, co za sebou spousta dieslů nechává, ve mně vyvolává vůči vozům na naftu velký odpor. Pokud si ale mohu vybrat, tak raději potkám 10 dieselgate produktů než jeden vytuněnej smrad s vyndaným filtrem pevných částic. Bohužel mezi diesly se vyskytuje relativně vysoké procento těchto "smrdutých radikálů".

+4/0
6.3.2017 11:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.