Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Neničte si pneumatiky. Podle jejich opotřebení odhalíte závadu

Nastává čas výměny pneumatik. Dobrý mechanik v pneuservisu umí nejen plášť přezout a vyvážit kolo, měl by umět také z pláště „číst“. Z opotřebení pneumatiky lze totiž rozpoznat i závadu na voze. Než vyrazíte na přezutí na letní pneumatiky, pořádně si je prohlédněte.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J95a60k29u92b 55S84t23a74š65e11k 4797269503414

Mechanik to za 10 min nabouchá, shrábne min 600,– Kč a na cokoliv jiného zvysoka peče.

+2/0
14.3.2017 12:38

T69o64m75á61š 61F57l82a63i 6524811165311

já vozidlo často přetěžuji a mám sjeté venkovní hrany pneumatik. Co dělám špatně?

0/0
14.3.2017 10:54

J91a17r89e49k 52W31o38l47f 5360929820

Máte je podhuštěné, dávejte víc, já dávám na všechny 4 kola 2,5kPa (Oct. II FL) ..

0/0
14.3.2017 10:57

P51e30t83r 49M37i88c39h87a24l 2940754601372

Tak to chce buď stokrát zvýšit tlak, nebo si neplést jednotky, protože takhle je máš dost brutálně podhuštěné. :-)

+1/0
14.3.2017 14:33

J32a44n 62K82o42n42v17a46l85i33n92k16a 5840261581575

Snažte se jezdit víc po prostředku ;-)

+1/0
14.3.2017 12:26

J87a12k15u75b 80S33t40a76š18e54k 4737239933914

geometrie?

0/0
14.3.2017 12:39

P36e25t55r 62M27i17c68h54a15l 2920844461652

Jarek Wolf má přes chybu v jednotkách pravdu. Máš podhuštěné pneumatiky. Podívej se na hustící tabulku auta a pokud se Ti i při jejím dodržení (nebo při přetížení auta nad povolenou mez) sjíždí gumy krajem, přidej 10 % nad maximální hustící tlak z tabulky.

Ale pokud auto opravdu přetěžuješ, tak spíš pouvažuj o autě s vyšší nosností, protože takhle brzo zlikviduješ veškeré pohyblivé díly na nápravách.

0/0
14.3.2017 14:36

P96e90t42r 52M71i79c39h36a91l 2700844551972

Lidi, kteří parkují takhle, by snad ani neměli mít řidičák. Na druhou stranu, pneuservisy si mnou ruce. :-)

+4/0
14.3.2017 9:36

P13a84v74e86l 67J92e51ř93á96b77e60k 7311982504877

Pokud vám vibruje volant, zřejmě jedete po hrbolatém povrchu silnice.

Okolo Prahy je několik úseků s nedávno položeným povrchem (tak do 4 let), kde když jedu - pomalu mi vypadnou všechny plomby.

Nejhorší je, že první co mi přijde do mysli je utrhal jsem závaží na kolech.

0/0
14.3.2017 9:09

J42a96k21u89b 44S67t43a85š74e12k 4127439633644

Vibrující volant na rovné silnici je u mě jasným znakem podhuštěných předních pneu.

0/0
14.3.2017 13:28

M44a53r70t17i28n 14N83e79b28e35s91k93ý 7706980227812

Vibrující volant na rovné silnici značí

a) nevyváženost

b) házivost ráfku nebo pláště

c) plošku na běhounu obroušenou zablokováním kol

d) při mírném brzdění házivost brzdových kotoučů

Všechny tyto příčiny jsou násobeny případnými vůlemi v nápravě/řízení.

Podhuštění je jednou z posledních příčin, spíše vůz plave (pokud to není podhuštění, kdy ráfek drandí po pneumatice).

0/0
14.3.2017 14:48

P31a72v38e50l 93J93e59ř93á20b39e69k 7971982834657

e) pokud vibruje jen na některých úsecích silnic a nevibruje trvale, tak špatný povrch

0/0
15.3.2017 1:00

L59i87b38o62r 33M88o24u79č46k14a 1618787855972

aaa. uz se blizi 31.3. budeme na vsech serverech vybirat ty nejlepsi gumy a prezouvat .. . jako jiz kazdy rok ;-D

+1/−2
14.3.2017 8:01

J50a96n 43K72o92n80v38a15l23i70n49k93a 5760951881435

Nechci být protivný, ale zase v tom čuchám reklamu. Tentokrát to není na gumy, ale na pojištění gum. :-)

Už nějakou dobu jezdím na gumách, co mají označení XL. Ne, že by byly větší, ale mají právě zesílený kord a tím vyšší nosnost. Nechovám se k nim úplně pěkně, navíc auto mám dost těžké (proto tyhle gumy) a dobrý R^

+1/0
14.3.2017 7:23

J84a80r43o68s42l16a41v 46H88e91j16n91a 4907461419

Není to reklama na XL?

+3/0
14.3.2017 9:30

J25a72n 94K69o42n35v34a16l13i36n53k73a 5670221391225

Dobrý ;-DR^ Není to reklama. Prodejem gum se neživím. Jen sdílím svou zkušenost.

0/0
14.3.2017 10:02

A28n90t12o29n80í45n 26S65e43b64e95r83a 7103738450239

Já kupuju obyč gumu s nižší střední a nikdy jsem neměl problém ze špatným pooptřebení, protržením nebo neví čím.

Je to jen otázka toho kdo je jaký řidič.

+1/0
14.3.2017 10:07

J76a38n 33K30o80n35v55a18l59i74n39k41a 5870411731335

Pokud máte vůz nižší střední třídy, tak xl gumy nepotřebujete.

+1/0
14.3.2017 12:25

A59n79t87o11n88í27n 60S78e55b39e35r77a 7393508150399

Pravda. Vozím jen cca 350 kg na gumu

0/0
14.3.2017 12:50

P90e40t96r 38M88i18c41h91a44l 2930684161152

Já taky, když mám prázdné auto. :-)

Jinak mi maximální hmotnost auta vychází na 500 kg na gumu a ty mají nosnost 610 kg. Takže pohoda a rezerva. Na maximálku jdu navíc jen výjimečně, většinou se pohybuji tak mezi polovinou až 2/3 maximální povolené užitečné hmotnosti.

0/0
14.3.2017 14:43

J84a77k12u89b 71S34t30a85š44e33k 4597779533734

Já měl nokiany, potom barumky. Nokiany vydržely asi 3–4 roky. Barumky byly sice o cca 30 procent levnější, ale musím je teď po jedné sezóně vyhodit, protože jsou úplně sjeté. Hmmm... tak jsem nakoupil zase nokiany.

+2/0
14.3.2017 13:30

M51a98r77t77i19n 68N10e50b56e43s44k44ý 7506470947652

Pokud jakékoli pneumatiky vydrží sotva jednu sezónu, hledal bych problém spíše v 2 důvodech:

1.Geometie náprav

2.Řidič

0/0
14.3.2017 14:51

P93e57t53r 73M70i60c33h86a66l 2250844521552

Jedině by najel přes 50 tisíc za rok. :-)

0/0
14.3.2017 15:04

P17a47v59e44l 43J88e92ř65á25b58e46k 7151432304677

XLnení o větší nosnosti - ta je dána písmene, které značí maximální zatížení (T je myslím 1000 kg na pneu - ale neberte mě za písmeno). Ale XL je o větší odolnosti proti průrazu běhounu. A zpravidla taková pneumatika je pro ty co víc jezdí po nezpevněných silnicích.

Ale nebojte - stejně je prorazíte.

0/0
15.3.2017 1:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.