Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Neničte si pneumatiky. Podle jejich opotřebení odhalíte závadu

Nastává čas výměny pneumatik. Dobrý mechanik v pneuservisu umí nejen plášť přezout a vyvážit kolo, měl by umět také z pláště „číst“. Z opotřebení pneumatiky lze totiž rozpoznat i závadu na voze. Než vyrazíte na přezutí na letní pneumatiky, pořádně si je prohlédněte.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J22a18k40u35b 22S59t20a94š42e15k 4347829443304

Mechanik to za 10 min nabouchá, shrábne min 600,– Kč a na cokoliv jiného zvysoka peče.

+2/0
14.3.2017 12:38

T47o90m52á74š 14F67l98a68i 6724891605511

já vozidlo často přetěžuji a mám sjeté venkovní hrany pneumatik. Co dělám špatně?

0/0
14.3.2017 10:54

J50a89r66e86k 47W37o65l13f 5460469280

Máte je podhuštěné, dávejte víc, já dávám na všechny 4 kola 2,5kPa (Oct. II FL) ..

0/0
14.3.2017 10:57

P36e40t44r 60M79i86c10h22a31l 2600114521302

Tak to chce buď stokrát zvýšit tlak, nebo si neplést jednotky, protože takhle je máš dost brutálně podhuštěné. :-)

+1/0
14.3.2017 14:33

J45a12n 84K71o29n72v77a55l94i13n69k49a 5250381471705

Snažte se jezdit víc po prostředku ;-)

+1/0
14.3.2017 12:26

J30a30k42u95b 11S85t87a66š39e43k 4657359523414

geometrie?

0/0
14.3.2017 12:39

P24e20t54r 16M17i59c36h53a80l 2850444751152

Jarek Wolf má přes chybu v jednotkách pravdu. Máš podhuštěné pneumatiky. Podívej se na hustící tabulku auta a pokud se Ti i při jejím dodržení (nebo při přetížení auta nad povolenou mez) sjíždí gumy krajem, přidej 10 % nad maximální hustící tlak z tabulky.

Ale pokud auto opravdu přetěžuješ, tak spíš pouvažuj o autě s vyšší nosností, protože takhle brzo zlikviduješ veškeré pohyblivé díly na nápravách.

0/0
14.3.2017 14:36

P93e42t74r 17M67i37c43h74a64l 2960814801292

Lidi, kteří parkují takhle, by snad ani neměli mít řidičák. Na druhou stranu, pneuservisy si mnou ruce. :-)

+4/0
14.3.2017 9:36

P72a47v11e98l 52J44e58ř92á27b81e82k 7851932814447

Pokud vám vibruje volant, zřejmě jedete po hrbolatém povrchu silnice.

Okolo Prahy je několik úseků s nedávno položeným povrchem (tak do 4 let), kde když jedu - pomalu mi vypadnou všechny plomby.

Nejhorší je, že první co mi přijde do mysli je utrhal jsem závaží na kolech.

0/0
14.3.2017 9:09

J76a87k27u85b 55S79t79a16š12e89k 4837499183644

Vibrující volant na rovné silnici je u mě jasným znakem podhuštěných předních pneu.

0/0
14.3.2017 13:28

M19a25r21t40i10n 91N98e19b15e30s47k92ý 7346730687372

Vibrující volant na rovné silnici značí

a) nevyváženost

b) házivost ráfku nebo pláště

c) plošku na běhounu obroušenou zablokováním kol

d) při mírném brzdění házivost brzdových kotoučů

Všechny tyto příčiny jsou násobeny případnými vůlemi v nápravě/řízení.

Podhuštění je jednou z posledních příčin, spíše vůz plave (pokud to není podhuštění, kdy ráfek drandí po pneumatice).

0/0
14.3.2017 14:48

P15a67v83e98l 26J71e79ř10á96b43e78k 7641662324637

e) pokud vibruje jen na některých úsecích silnic a nevibruje trvale, tak špatný povrch

0/0
15.3.2017 1:00

L26i72b47o47r 11M75o82u14č96k93a 1688327185692

aaa. uz se blizi 31.3. budeme na vsech serverech vybirat ty nejlepsi gumy a prezouvat .. . jako jiz kazdy rok ;-D

+1/−2
14.3.2017 8:01

J43a48n 79K24o13n80v77a28l69i71n83k51a 5510131931335

Nechci být protivný, ale zase v tom čuchám reklamu. Tentokrát to není na gumy, ale na pojištění gum. :-)

Už nějakou dobu jezdím na gumách, co mají označení XL. Ne, že by byly větší, ale mají právě zesílený kord a tím vyšší nosnost. Nechovám se k nim úplně pěkně, navíc auto mám dost těžké (proto tyhle gumy) a dobrý R^

+1/0
14.3.2017 7:23

J24a19r88o58s67l91a36v 39H89e71j48n45a 4307811529

Není to reklama na XL?

+3/0
14.3.2017 9:30

J33a41n 97K31o60n73v67a71l62i40n17k13a 5130981301605

Dobrý ;-DR^ Není to reklama. Prodejem gum se neživím. Jen sdílím svou zkušenost.

0/0
14.3.2017 10:02

A79n32t28o74n97í60n 34S28e91b44e85r89a 7873708880699

Já kupuju obyč gumu s nižší střední a nikdy jsem neměl problém ze špatným pooptřebení, protržením nebo neví čím.

Je to jen otázka toho kdo je jaký řidič.

+1/0
14.3.2017 10:07

J12a78n 56K21o61n41v54a86l93i37n46k34a 5350921151785

Pokud máte vůz nižší střední třídy, tak xl gumy nepotřebujete.

+1/0
14.3.2017 12:25

A25n14t75o82n88í73n 49S30e42b76e69r80a 7503488950649

Pravda. Vozím jen cca 350 kg na gumu

0/0
14.3.2017 12:50

P79e82t83r 21M63i44c69h90a61l 2390154951802

Já taky, když mám prázdné auto. :-)

Jinak mi maximální hmotnost auta vychází na 500 kg na gumu a ty mají nosnost 610 kg. Takže pohoda a rezerva. Na maximálku jdu navíc jen výjimečně, většinou se pohybuji tak mezi polovinou až 2/3 maximální povolené užitečné hmotnosti.

0/0
14.3.2017 14:43

J76a16k39u13b 40S12t92a43š52e44k 4757849513424

Já měl nokiany, potom barumky. Nokiany vydržely asi 3–4 roky. Barumky byly sice o cca 30 procent levnější, ale musím je teď po jedné sezóně vyhodit, protože jsou úplně sjeté. Hmmm... tak jsem nakoupil zase nokiany.

+2/0
14.3.2017 13:30

M45a36r78t14i15n 62N95e13b92e26s44k96ý 7746640787272

Pokud jakékoli pneumatiky vydrží sotva jednu sezónu, hledal bych problém spíše v 2 důvodech:

1.Geometie náprav

2.Řidič

0/0
14.3.2017 14:51

P18e90t64r 19M77i42c98h88a88l 2180904671972

Jedině by najel přes 50 tisíc za rok. :-)

0/0
14.3.2017 15:04

P15a76v80e59l 14J67e97ř28á86b69e29k 7941352734937

XLnení o větší nosnosti - ta je dána písmene, které značí maximální zatížení (T je myslím 1000 kg na pneu - ale neberte mě za písmeno). Ale XL je o větší odolnosti proti průrazu běhounu. A zpravidla taková pneumatika je pro ty co víc jezdí po nezpevněných silnicích.

Ale nebojte - stejně je prorazíte.

0/0
15.3.2017 1:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.