Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Evropským autem roku se stalo SUV, vítězem je Peugeot 3008

Vítězem prestižní ankety vyhlašované těsně před zahájením ženevského autosalonu se stal Peugeot 3008. Na druhém místě skončila Alfa Romeo Giulia, na třetím pak Mercedes-Benz třídy E.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M20i36r58o46s19l86a28v 88S55t47e33i66n37e23r 6608414963665

Takže vítězem je i Mitsubishi? Kdo to auto opravdu vyrábí?

0/0
8.3.2017 21:55

A46l51e42š 38B22e24n80e84š 3416445562977

Když od Peugeotu získala 307 titul Auto roku, taky se zprvu nezdálo, že to bude takovej průšvih se spolehlivostí. Tak že je z praxe vidět, že aby auto získalo titul, nebusí bejt zas tak moc povedený.

Bude se situace opakovat?

0/0
8.3.2017 16:36

J12i69ř60í 44S76c76h74w89a16c63h 8188404458956

hodnotí se auta, který se prodávají sotva pár měsíců, takže montovat do toho spolehlivost je poněkud "zavádějící" ;-)

0/0
8.3.2017 21:27
Foto

V39í22t14ě78z88s28l19a28v 73K15o20t 5814236447

Mám Peugeot 308 SW, na tachometru již přes 200 tkm a nikdy to auto nechtělo nic jiného než spotřební díly a náplně, jsem s ním velmi spokojen.

V širší rodině máme Peugeotů spoustu a nikdy nebyly žádné zásadní problémy, proto jsem i já šel do Peugeota, odrazován "Škodovkáři" (nic proti, mám i Fabii první generace a spokojenost).

Stačí se taky podívat, kolik jich v ČR jezdí, lidi si je určitě nekupují proto, že jsou to špatná auta.

+1/0
8.3.2017 8:50

T64o33m54á82š 42K56r44a63i15n92a 7454820654168

Taky jste si všimli, jak tuto anketu ovládají auta, která se pak v reálu projeví spíše jako podprůměrná? V porotě je 6 Britů, 6 Francouzů, 6 Italů, 6 Němců a 6 Španělů. Britové, Španělé a malé státy jsou spíš do počtu k lobingu a Francouzi s Italy a Němci si pěkně rozdělují mezi sebou - když pominu "úlitby bohům" - Prius, Ampera, Leaf, tak v novém miléniu Němci mají 6 aut roku, Francouzi 6 aut roku a Italové 3 (zdálo by se to možná málo, ale za těch 17 let udělal Fiat/Alfa asi tak 7 nových modelů, z nichž 7 bylo "na bedně") Všechno je politikaření, o skutečnou hodnotu těch aut už dávno nejde...

P.S. Nově ohlášený koncern PSA-Opel bude se svými 7 tituly v průběhu15 let nedostižný. Teď ještě, jestli to tak ocení nejen novináři, ale i ti zákazníci a pomohou mu vybřednout z červených čísel...

+3/0
7.3.2017 7:47

P60e81t43r 12M92a26r83š68á80l62e54k 9375872834949

Lobbing je tam určitě, na druhou strany Němci a Italové jsou dlouhodobě v automobilovém vývoji a inovacích na špici.

0/−1
7.3.2017 14:12

T55o34m94á63š 40K35r82a19i34n96a 7874610754178

Němci každopádně - i když jestli je to zrovna za tu dobu 7x oceněný Opel, je na zváženou. Ale Italové? To už nejmíň čtvrt století neplatí...

0/0
7.3.2017 14:39

P21e42t15r 62M13a67r91š70á17l87e95k 9595942514919

U Italů to neplatí v takovém rozsahu, jako v minulosti. Taky už nezískávají ocenění Auto roku tak často jako dřív. Ale když vezmeme to vaše poslední čtvrtstoletí, tak např. jako první uvedli na trh Common-rail, který naprosto změnil moderní diesely a měla ho Alfa 156, který za to dostala ocenění COTY.

0/0
8.3.2017 13:56

J38i15ř67í 59S68m59e67t50a29n35a 7805769722198

Kaďák prostě na to nemá;-D;-D;-D!

0/0
6.3.2017 18:55
Foto

M15i14r64o18s61l69a29v 48S73t84e26i12n83e27r 6168674793395

Kolik lidí zemře na jemný prach z tohoto Peugeota? Podle "vědců" z MIT v Evropě umře 1200 lidí ročně v důsledku vdechování prachu výhradně z výfuků VW.

Peugeotovi gratuluji ke koupi Opla. Opel měl před lety sice také problémy se spolehlivostí, je to ale přecejenom německé auto, jako i Ford z Leverkusenu u Kolína nad Rýnem. Kvalita i Opla se za poslední dekádu velmi zřetelně zlepšila, i když třeba na Škodu ještě nemají.

0/0
6.3.2017 18:53

J40a26k95u90b 30S11e16k57e53r91a 6856370316895

Na Škodu ma malo kdo :-)

0/0
6.3.2017 18:55
Foto

M29i61r12o83s41l50a43v 81S71t88e40i81n43e65r 6748494433605

To je pravda, potkávám tady v Bavorsku těch Škodovek stále víc. Včera stála před klinikou v Bad Endorfu zbrusu nová Škoda Okrávie RS, měla ještě na klapce vzadu něco jako V navíc. Opravdu fáro, přišli dva mlaďoši, nastartovali a nebylo skoro nic slyšet.

Mám Yeti, v okolí jich je hned snad 5, na silnici jsem jich mezi Mnichovem a Rosenheimem potkal nejméně 8.

Vloni se prodalo v Bavorsku víc Yeti, než BMW X3.

0/0
6.3.2017 19:02

J54i50r45i 55G22a23z83d62a 8114133264374

Ono to je také tím , že Němci berou škodovka jakou svou VW automobilku

0/−1
7.3.2017 8:48

J61i46r62i 36G82a31z24d32a 8354393944584

nemá? :-) nová astra parádní auto ,mokka nejprodávanější v segmentu , zafira skvělé vyvážené auto.Corsa. nové opely vydají velmi dobře. nevím z čeho porad plyne ta naše arogance ve spojitosti se Škodou.

0/0
7.3.2017 8:43

J54a17k60u47b 67S50e81k13e58r35a 6816800536725

A kde je Škodiak 8-o8-o

0/0
6.3.2017 18:50
Foto

M49i88r10o77s48l39a64v 44S36t92e28i16n82e52r 6358204343245

Škoda, že je tak podobný těm korejským autům, ale kvalita zpracování mu jistě pomůže k úspěchu.

0/0
6.3.2017 19:04

L54a86d11i15s61l45a94v 60K31a23l77o36u64s 7815816201810

Kdysi dávno jsem měl Peugeot. Tuto chybu již nikdy opakovat nebudu. Ostatně většina francouzských aut působí dojmem nahoře HUJ vespod FUJ. Teď jsem kolegovi měnil alternátor na Renaultu, skoro to působí, že konstruktéři to dělají schválně, nebo u toho nepoužívají mozek. Článek zajímavý, auto působivé, marketingová chvála vynesená do oblak, ale jako auto bych si to nikdy nekoupil.

+5/−1
6.3.2017 18:42
Foto

M35i32r57o89s65l92a19v 80S66t28e60i66n38e77r 6478104663355

Ten Peugeot se prodává také jako Mitsubishi. Stejný šrot.

0/0
6.3.2017 19:12

D66a70n43i36e63l 82K87r18o51n65e98r 7384464346727

To je nejaky prehled nepeknych aut, ne? V kazde kategorii...

+1/−1
6.3.2017 18:28

O70n98d87r76a 34M88a92r91a34d94a 7260433927914

Na designu je jasně vidět, že se všichni snaží lézt do zadku Číňanům. Takový tvarový myšmaš to se jen tak nevidí (krom hraček z vietnamské tržnice).8-o

U mě teda letos vyhrála GiuliaV a to nejsem žádný alfista.

+3/−1
6.3.2017 18:19

J44i40ř36í 96M55a25t48ě48j 5984684747128

Za tu Alfu plusko, ale jinak si opravdu nemyslím, že někdo někomu někam leze. Auto by prostě mělo být o "dizajnu" a ten je o emocích. Emoce, to je třeba to, co mi naprosto chybí u VW a škodovky. Ta auta jsou naprosto bez emocí, nudná, až unylá. Neříkám, že špatná, nebo škaredá. Ještě jsem neviděl nikoho, kdo by se na ulici ohlédl za Škodovkou. A vůbec to není o cenovce.

0/0
8.3.2017 21:35

O56n50d52ř80e37j 81F36r93a67n77c 4599321428

SUV bez 4x4? Dost o ničem Rv

+4/−2
6.3.2017 17:46

J46i72ř78í 18S41c46h48w93a25c16h 8358714418896

a k čemu typický zájemce o SUV 4x4 ve městě (a na běžné silnici) využije? Takhle alespoň netahá zbytečně ten metrák navíc. Už tak je to díky hmotnosti a aerodynamickému odporu "darmožrout" ;-)

+3/0
6.3.2017 18:14

V19l33a32d10i29s11l31a42v 51B48u52r66y44š17e98k 1349662807134

ale využije, to byste se divil, jak moc využije, rozhodně SUV bez pohonu všech kol jaksi postádá smysl, každá automobilka dělá verzi s předním pohonem pro lidi, kteří chtějí dělat machra, ale nemají moc peněz, ale že někdo dělá SUV jen s předohrabem a oblbuje lidí, že elektronika, kterou mají všechna auta jim pohon 4x4 vynahradí, je vcelku rarita

+1/−1
6.3.2017 18:30

J63i19r51i 69F39i66n31k 6367189407438

Kolik majitelů SUV ve skutečnosti 4x4 potřebuje? Málo kdo.

Sám jsem měl služební octu II 4x4 - firma nám je koupila protože jezdíme často polňačky - a klidně řeknu že jsem 4x4 nevyužil nikdy.

Jen někteří mají pocit že bez 4x4 se ani nerozjedou při prvním sněhu..

+2/0
6.3.2017 18:48

O27n19d95ř90e27j 70F45r76a40n31c 4209141308

Kontrola trakce je i na mokru úplně o něčem jiném. Pokud si kupuju SUV, nemá smysl bez pohonu 4x4.

0/−1
6.3.2017 18:51

V40l64a74d12i40s94l90a49v 53B67u76r80y66š62e91k 1429962747234

tak oktávka není dvoutunové SUV s motorem 150 kW, do oktávky dávat 4x4 je kravina, tam to je fakt asi dobrý jen na ten sníh

0/0
6.3.2017 18:58

J11i18ř30í 43S69c53h89w37a87c88h 8498814538156

tak toto SUV má do dvou tun taky hodně daleko, s motory 1.2-1.6 co tam dávají nebude těžší než Octavia s dvoulitrem. Takže ano 4x4 je v naprosté většíně jeho uživatelům naprosto na prd.

0/0
6.3.2017 19:47

V30l39a73d91i29s94l23a48v 93B72u51r28y20š59e17k 1529432427554

tak z tohoto pohledu je na prd spousta věcí, klimatizace, zimní pneumatiky, ABS, posilovač brzd a řízení, vyřívaná zrcátka, mlhovky, ESP a spousta jiných věcí je úplně stejně na prd, jako pohon všech kol

0/0
7.3.2017 8:22

P95e12t22r 19M31a14r58š50á66l13e59k 9145842334759

A nechcete to nechat na zákaznících, jestli to využijí?

0/0
7.3.2017 14:09

J45i33ř27í 50M77a79t10ě61j 5234564917518

Neoblbuje, to jen vy nechápete rozdíl mezi SUV a offroad. Je to hloupost uživatelů, kteří si pořídí SUV a chtějí mít pocit, že dostali tank.

0/0
8.3.2017 21:18

V42l39a30d44i54s17l36a56v 12B18u29r52y87š70e53k 1559452437684

no na světě jsou lidé hloupí, kteří rozdíl nechápou a jezdí ve čtyřkolkách, pak jsou lidé chytří, ti si koupí SUV předokolku, protože rozdíl chápou, ale si myslím, že je to každého věc, co si kdo koupí

0/0
9.3.2017 17:27

J65i93ř44í 23M82a35t92ě64j 5744954497978

Blábolíte hlouposti a evidentně máte problém porozumět psanému textu. Tak to zkusím ještě jednou.

SUV prostě není off road a proto není nezbytně nutné, aby bylo vybaveno pohonem 4x4. Mimo to 99,9% SUV nikdy asfaltovou silnici neopustí.

SUV je zkratka pro Sport utility vehicle, tedy sportovní užitkové vozidlo a někdo zkrátka považuje předokolku za dostatečně sportovní. Jinými slovy z, "definice" SUV a jeho určení nutně nevyplývá existence pohonu 4x4.

Je mi úplně fuk, jestli si někdo AWD koupí a nikdy bych si nedovolil kohokoliv označit za hlupáka proto, že kupuje, či nekupuje AWD.

0/0
9.3.2017 19:07

V62l39a62d25i20s46l67a14v 96B57u76r72y37š14e74k 1629162367544

možná byste se divil, jak autu, které má 1,8 tuny a výkon 120 kW se dokáže na každém povrchu zlepšit trakce pokud disponuje sofistikovaným pohonem všech kol, samozrějmě nejvíc na sněhu, ale i v létě na mokru a o tom to je

+2/0
6.3.2017 18:35

J26i78ř86í 35M56a97t26ě46j 5194614517618

Řekl bych, že o tom to vůbec není. To nejsofistikovanější by mělo sedět vpředu za volantem. Ne vždy tomu tak je a potom nepomůže ani 4x4. AWD v případě SUV beru jako něco, co mi pomůže dojet v zimě až k chatě a ne něco, co mě bude tahat z prů.eru, když neumím řídit.

0/0
8.3.2017 21:26

V60l61a19d66i22s34l55a42v 19B77u39r71y18š26e70k 1859782597394

mělo by, mělo by sedět, ale jak chcete dokázat, že budeme všichni stejně dobří jako vy, někdo je prostě dobrej, jako vy a někdo je blbej, jako my a proto potřebujeme dobrý auto, který ho vytáhne z průseru, když neumí řídit

0/0
9.3.2017 17:21

J57i48ř50í 33S29m74e14t15a26n93a 7105579522548

A máš ho????4x4;-D;-D;-D

0/0
6.3.2017 18:57
Foto

M95i26r21o28s46l61a37v 60S92t44e48i49n24e27r 6398374393665

Mám 4x4 Yeti a v Alpách nic lepšího mít nemůžu. Na sněhu a ledu se správnými gumami (žádné Continentály) jezdíte skoro jako po suchém asfaltu.

0/0
6.3.2017 19:08

S58t31a93n23i19s37l88a90v 18R29o38s48e19c29k86ý 9275229101599

Nepsalo se tady náhodou nedávno, že "mamuti" SUV jsou slepá větev bez budoucnosti?

0/0
6.3.2017 17:36

J67i41r97i 12F95i55n15k 6847789607868

3008 je kompaktní SUV.

Tím SUV neobhajuji, já mám radši auta - ale to jen tak pro přesnost..

0/0
6.3.2017 17:39

J74a88n 63H42r98u30z59a 8824178829387

Se divím, že nevyhrálo nějaké auto na baterky když jsou teď spalováky na černé listině.:-P

0/0
6.3.2017 17:27

J55o52z18e32f 53H35r28i62c96i14š39i76n 4713340600296

Ten volant by mne štval. Ale jinak se mi to auto líbí, vypadá hodnotě, vypadá nově.

A jak jezdí? No obstojně jezdí navíc s grip controlem zvládne i led, sníh, písek a bláto se ctí. Dnes už to ve finále řeší jen fajnšmekr anebo když je to opravdu prú*er.

+1/0
6.3.2017 17:10

V96l67a13d52i20s39l31a53v 49B84u75r30y65š66e38k 1929762397854

předokolka nezvládne vůbec nic a žádnej kontrol jí nic nepomůže, to jsou jen takové reklamní triky

+1/0
6.3.2017 17:16

J54i93r73i 11F79i66n26k 6627819457218

A kolik jste s Grip Controlem najel?

Tady vidíte srovnání od Rasta Chvaly, který o autech něco ví a má něco najeto...

https://www.youtube.com/watch?v=QXgebN9qMrs

0/0
6.3.2017 17:42

O90n18d48ř11e62j 25N13o39v28á25k 9307634829689

Peugeot 3008 je automobil kategorie cross-over, tedy vůz na pomezí několika automobilových segmentů: SUV, jednoprostorového vozu a klasického hatchbacku. Ačkoliv ho automobilka Peugeot vydává za částečné SUV, není ho možné (alespoň do uvedení verze hybrid) pořídit s pohonem všech kol. Konstruktéři se tedy pokusili hendikep pohonu pouze předních kol dorovnat vylepšením protiprokluzového systému. V extrémních situacích dokáže systém Grip Control poslat všechnu sílu motoru na jedno kolo. Nicméně fyzika je neúprosná a ani sebelepší elektronika Vás ze závěje pravděpodobně nedostane!

0/0
6.3.2017 17:47

O59n97d95ř39e75j 46N10o42v48á15k 9347334659339

yzkoušel jsem v Itálii systém Grip Control, který u některých svých modelů Peugeot používá už delší dobu a nová 3008 nebude výjimkou.

Test nového Peugeotu 3008 Příplatkový pomocník se ovládá pomocí otočného voliče, kterým se vybírá jeden z několika režimů pro jízdu mimo asfalt. Následně se upravuje hlavně chování systému ESP, aby se auto lépe potýkalo s nepříznivým povrchem.

Součástí tohoto systému je nově i další funkce v podobě asistentu pro plynulé sjíždění svahů, u kterého lze nastavit rychlost sjíždění a pak se s pomocí ABS nechat klidný tempem svézt dolů. To jsme si na blátivé cestě vyzkoušeli. Nahoru už ale Peugeot musel po asfaltu.

0/0
6.3.2017 17:48

V85l92a76d49i18s37l92a67v 81B64u14r23y88š46e21k 1699332407894

podle mě dokáže grip control jen to co ostatní auta, prokluzující kolo přbrzdit, to umí i čtyřkolky a to nejen u přední, ale i u zadní nápravy, ty navíc umějí i rozdělit točivý moment mezi přední a zadní nápravu, nedovedu si představit, jak by se technicky dal prenést točivý moment na jedno kolo a jaké by to mělo praktické využití, naopak, v případe prokluzu je potřeba prenést výkon i na neprokluzujíjí kolo, proto existují samosvorné diferenciály

0/0
6.3.2017 18:54

V42l29a67d29i32s16l97a21v 58B68u42r75y38š58e79k 1539342487804

s grip controlem jsem nenajel ani kilometr a ani žádný nenajedu, jednak jsem s francouzkými auty před lety skončil kvůli jejich pověstné poruchovosti a pak kupuji zásadně vozy s pohonem všech kol a ten zjevně francouzi udělat neumějí, tu elektroniku, jako je přibržďování vnitřních či prokluzujících kol mají samozřejmě i čtyřkolky a vězte, že pohánění obou náprav zlepšuje jízdní vlastnosti nejen v terénu podstatně víc než grip kontrol, jestli věříte na to, že předokolka dokáže jezdit stejně jako čtyřkolka, tak jste se jen stal obětí klamavé reklamy

0/0
6.3.2017 18:26

J54i54r74i 90F26i41n35k 6617579627318

No jistě, v letošním Dakaru vyhrály dvoukolky od Peueotu nad čtyřkolkami, ale vy víte líp.

Že vy děláte do autoprůmyslu...;-)

Jezdil jsem Octou II 4x4 tři roky a stejně to byla pořád nedotáčivá kráva jako ve dvoukolce...

0/0
6.3.2017 18:51

V78l80a93d42i33s13l27a72v 53B43u20r25y44š97e48k 1889742647184

si kupte SUV předokolku, jak myslíte, když to vyhrává, já raději zůstanu u své čtyřkolky

0/0
6.3.2017 19:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.