Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Evropským autem roku se stalo SUV, vítězem je Peugeot 3008

Vítězem prestižní ankety vyhlašované těsně před zahájením ženevského autosalonu se stal Peugeot 3008. Na druhém místě skončila Alfa Romeo Giulia, na třetím pak Mercedes-Benz třídy E.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M20i24r30o34s47l24a61v 79S92t54e81i63n14e29r 6628924973575

Takže vítězem je i Mitsubishi? Kdo to auto opravdu vyrábí?

0/0
8.3.2017 21:55

A91l50e89š 68B73e68n58e59š 3396635662707

Když od Peugeotu získala 307 titul Auto roku, taky se zprvu nezdálo, že to bude takovej průšvih se spolehlivostí. Tak že je z praxe vidět, že aby auto získalo titul, nebusí bejt zas tak moc povedený.

Bude se situace opakovat?

0/0
8.3.2017 16:36

J10i37ř79í 67S53c49h50w85a86c94h 8788274248616

hodnotí se auta, který se prodávají sotva pár měsíců, takže montovat do toho spolehlivost je poněkud "zavádějící" ;-)

0/0
8.3.2017 21:27
Foto

V66í68t78ě60z60s21l87a80v 46K69o54t 5284736397

Mám Peugeot 308 SW, na tachometru již přes 200 tkm a nikdy to auto nechtělo nic jiného než spotřební díly a náplně, jsem s ním velmi spokojen.

V širší rodině máme Peugeotů spoustu a nikdy nebyly žádné zásadní problémy, proto jsem i já šel do Peugeota, odrazován "Škodovkáři" (nic proti, mám i Fabii první generace a spokojenost).

Stačí se taky podívat, kolik jich v ČR jezdí, lidi si je určitě nekupují proto, že jsou to špatná auta.

+1/0
8.3.2017 8:50

T64o72m55á12š 30K63r89a25i92n14a 7904810344548

Taky jste si všimli, jak tuto anketu ovládají auta, která se pak v reálu projeví spíše jako podprůměrná? V porotě je 6 Britů, 6 Francouzů, 6 Italů, 6 Němců a 6 Španělů. Britové, Španělé a malé státy jsou spíš do počtu k lobingu a Francouzi s Italy a Němci si pěkně rozdělují mezi sebou - když pominu "úlitby bohům" - Prius, Ampera, Leaf, tak v novém miléniu Němci mají 6 aut roku, Francouzi 6 aut roku a Italové 3 (zdálo by se to možná málo, ale za těch 17 let udělal Fiat/Alfa asi tak 7 nových modelů, z nichž 7 bylo "na bedně") Všechno je politikaření, o skutečnou hodnotu těch aut už dávno nejde...

P.S. Nově ohlášený koncern PSA-Opel bude se svými 7 tituly v průběhu15 let nedostižný. Teď ještě, jestli to tak ocení nejen novináři, ale i ti zákazníci a pomohou mu vybřednout z červených čísel...

+3/0
7.3.2017 7:47

P17e50t63r 12M73a94r51š43á96l72e94k 9865192494269

Lobbing je tam určitě, na druhou strany Němci a Italové jsou dlouhodobě v automobilovém vývoji a inovacích na špici.

0/−1
7.3.2017 14:12

T90o86m16á79š 94K66r23a64i23n54a 7684580464158

Němci každopádně - i když jestli je to zrovna za tu dobu 7x oceněný Opel, je na zváženou. Ale Italové? To už nejmíň čtvrt století neplatí...

0/0
7.3.2017 14:39

P87e44t67r 17M96a97r21š25á46l76e19k 9375902764139

U Italů to neplatí v takovém rozsahu, jako v minulosti. Taky už nezískávají ocenění Auto roku tak často jako dřív. Ale když vezmeme to vaše poslední čtvrtstoletí, tak např. jako první uvedli na trh Common-rail, který naprosto změnil moderní diesely a měla ho Alfa 156, který za to dostala ocenění COTY.

0/0
8.3.2017 13:56

J67i32ř90í 94S37m82e63t74a90n47a 7475379552958

Kaďák prostě na to nemá;-D;-D;-D!

0/0
6.3.2017 18:55
Foto

M88i19r81o95s73l47a35v 88S97t73e81i19n93e88r 6948644573895

Kolik lidí zemře na jemný prach z tohoto Peugeota? Podle "vědců" z MIT v Evropě umře 1200 lidí ročně v důsledku vdechování prachu výhradně z výfuků VW.

Peugeotovi gratuluji ke koupi Opla. Opel měl před lety sice také problémy se spolehlivostí, je to ale přecejenom německé auto, jako i Ford z Leverkusenu u Kolína nad Rýnem. Kvalita i Opla se za poslední dekádu velmi zřetelně zlepšila, i když třeba na Škodu ještě nemají.

0/0
6.3.2017 18:53

J14a37k31u77b 64S90e24k24e92r17a 6836520326165

Na Škodu ma malo kdo :-)

0/0
6.3.2017 18:55
Foto

M73i76r19o31s22l47a81v 93S17t92e83i64n15e38r 6188814643955

To je pravda, potkávám tady v Bavorsku těch Škodovek stále víc. Včera stála před klinikou v Bad Endorfu zbrusu nová Škoda Okrávie RS, měla ještě na klapce vzadu něco jako V navíc. Opravdu fáro, přišli dva mlaďoši, nastartovali a nebylo skoro nic slyšet.

Mám Yeti, v okolí jich je hned snad 5, na silnici jsem jich mezi Mnichovem a Rosenheimem potkal nejméně 8.

Vloni se prodalo v Bavorsku víc Yeti, než BMW X3.

0/0
6.3.2017 19:02

J57i52r72i 96G16a84z80d59a 8284183564214

Ono to je také tím , že Němci berou škodovka jakou svou VW automobilku

0/−1
7.3.2017 8:48

J73i15r66i 96G66a71z81d30a 8864483674904

nemá? :-) nová astra parádní auto ,mokka nejprodávanější v segmentu , zafira skvělé vyvážené auto.Corsa. nové opely vydají velmi dobře. nevím z čeho porad plyne ta naše arogance ve spojitosti se Škodou.

0/0
7.3.2017 8:43

J88a49k82u57b 96S39e59k86e78r75a 6696660206255

A kde je Škodiak 8-o8-o

0/0
6.3.2017 18:50
Foto

M34i45r33o16s62l10a43v 87S83t37e53i41n32e51r 6848974343745

Škoda, že je tak podobný těm korejským autům, ale kvalita zpracování mu jistě pomůže k úspěchu.

0/0
6.3.2017 19:04

L31a84d58i48s92l91a19v 44K60a58l80o24u27s 7865316951140

Kdysi dávno jsem měl Peugeot. Tuto chybu již nikdy opakovat nebudu. Ostatně většina francouzských aut působí dojmem nahoře HUJ vespod FUJ. Teď jsem kolegovi měnil alternátor na Renaultu, skoro to působí, že konstruktéři to dělají schválně, nebo u toho nepoužívají mozek. Článek zajímavý, auto působivé, marketingová chvála vynesená do oblak, ale jako auto bych si to nikdy nekoupil.

+5/−1
6.3.2017 18:42
Foto

M71i15r62o12s43l84a36v 49S48t68e22i12n16e55r 6558344843685

Ten Peugeot se prodává také jako Mitsubishi. Stejný šrot.

0/0
6.3.2017 19:12

D84a49n13i59e74l 67K68r17o33n53e33r 7774714266157

To je nejaky prehled nepeknych aut, ne? V kazde kategorii...

+1/−1
6.3.2017 18:28

O63n62d12r29a 13M26a32r55a14d18a 7640693957904

Na designu je jasně vidět, že se všichni snaží lézt do zadku Číňanům. Takový tvarový myšmaš to se jen tak nevidí (krom hraček z vietnamské tržnice).8-o

U mě teda letos vyhrála GiuliaV a to nejsem žádný alfista.

+3/−1
6.3.2017 18:19

J46i78ř18í 70M41a95t20ě45j 5864644597518

Za tu Alfu plusko, ale jinak si opravdu nemyslím, že někdo někomu někam leze. Auto by prostě mělo být o "dizajnu" a ten je o emocích. Emoce, to je třeba to, co mi naprosto chybí u VW a škodovky. Ta auta jsou naprosto bez emocí, nudná, až unylá. Neříkám, že špatná, nebo škaredá. Ještě jsem neviděl nikoho, kdo by se na ulici ohlédl za Škodovkou. A vůbec to není o cenovce.

0/0
8.3.2017 21:35

O67n27d66ř41e24j 25F88r34a43n39c 4499691318

SUV bez 4x4? Dost o ničem Rv

+4/−2
6.3.2017 17:46

J65i64ř46í 86S37c29h62w59a52c63h 8578414418926

a k čemu typický zájemce o SUV 4x4 ve městě (a na běžné silnici) využije? Takhle alespoň netahá zbytečně ten metrák navíc. Už tak je to díky hmotnosti a aerodynamickému odporu "darmožrout" ;-)

+3/0
6.3.2017 18:14

V17l43a31d66i90s83l26a60v 72B13u45r90y97š37e80k 1759562537744

ale využije, to byste se divil, jak moc využije, rozhodně SUV bez pohonu všech kol jaksi postádá smysl, každá automobilka dělá verzi s předním pohonem pro lidi, kteří chtějí dělat machra, ale nemají moc peněz, ale že někdo dělá SUV jen s předohrabem a oblbuje lidí, že elektronika, kterou mají všechna auta jim pohon 4x4 vynahradí, je vcelku rarita

+1/−1
6.3.2017 18:30

J41i90r35i 87F78i31n27k 6727249487638

Kolik majitelů SUV ve skutečnosti 4x4 potřebuje? Málo kdo.

Sám jsem měl služební octu II 4x4 - firma nám je koupila protože jezdíme často polňačky - a klidně řeknu že jsem 4x4 nevyužil nikdy.

Jen někteří mají pocit že bez 4x4 se ani nerozjedou při prvním sněhu..

+2/0
6.3.2017 18:48

O17n88d60ř67e56j 92F50r31a16n48c 4649741808

Kontrola trakce je i na mokru úplně o něčem jiném. Pokud si kupuju SUV, nemá smysl bez pohonu 4x4.

0/−1
6.3.2017 18:51

V30l35a63d25i26s68l53a35v 75B65u83r48y42š12e40k 1409122147944

tak oktávka není dvoutunové SUV s motorem 150 kW, do oktávky dávat 4x4 je kravina, tam to je fakt asi dobrý jen na ten sníh

0/0
6.3.2017 18:58

J42i10ř87í 96S36c89h48w29a17c10h 8608334198846

tak toto SUV má do dvou tun taky hodně daleko, s motory 1.2-1.6 co tam dávají nebude těžší než Octavia s dvoulitrem. Takže ano 4x4 je v naprosté většíně jeho uživatelům naprosto na prd.

0/0
6.3.2017 19:47

V86l32a14d49i96s46l60a32v 47B48u44r34y90š90e18k 1119872137174

tak z tohoto pohledu je na prd spousta věcí, klimatizace, zimní pneumatiky, ABS, posilovač brzd a řízení, vyřívaná zrcátka, mlhovky, ESP a spousta jiných věcí je úplně stejně na prd, jako pohon všech kol

0/0
7.3.2017 8:22

P34e71t76r 35M91a63r37š29á41l63e85k 9555582834879

A nechcete to nechat na zákaznících, jestli to využijí?

0/0
7.3.2017 14:09

J19i91ř54í 52M78a10t54ě44j 5624374737888

Neoblbuje, to jen vy nechápete rozdíl mezi SUV a offroad. Je to hloupost uživatelů, kteří si pořídí SUV a chtějí mít pocit, že dostali tank.

0/0
8.3.2017 21:18

V51l13a94d25i18s51l32a30v 80B78u97r41y72š71e53k 1959942277164

no na světě jsou lidé hloupí, kteří rozdíl nechápou a jezdí ve čtyřkolkách, pak jsou lidé chytří, ti si koupí SUV předokolku, protože rozdíl chápou, ale si myslím, že je to každého věc, co si kdo koupí

0/0
9.3.2017 17:27

J80i47ř44í 41M34a23t78ě21j 5614804917768

Blábolíte hlouposti a evidentně máte problém porozumět psanému textu. Tak to zkusím ještě jednou.

SUV prostě není off road a proto není nezbytně nutné, aby bylo vybaveno pohonem 4x4. Mimo to 99,9% SUV nikdy asfaltovou silnici neopustí.

SUV je zkratka pro Sport utility vehicle, tedy sportovní užitkové vozidlo a někdo zkrátka považuje předokolku za dostatečně sportovní. Jinými slovy z, "definice" SUV a jeho určení nutně nevyplývá existence pohonu 4x4.

Je mi úplně fuk, jestli si někdo AWD koupí a nikdy bych si nedovolil kohokoliv označit za hlupáka proto, že kupuje, či nekupuje AWD.

0/0
9.3.2017 19:07

V79l57a10d98i54s51l21a81v 60B42u74r45y85š70e73k 1729802677814

možná byste se divil, jak autu, které má 1,8 tuny a výkon 120 kW se dokáže na každém povrchu zlepšit trakce pokud disponuje sofistikovaným pohonem všech kol, samozrějmě nejvíc na sněhu, ale i v létě na mokru a o tom to je

+2/0
6.3.2017 18:35

J72i19ř40í 78M71a44t32ě56j 5804764277188

Řekl bych, že o tom to vůbec není. To nejsofistikovanější by mělo sedět vpředu za volantem. Ne vždy tomu tak je a potom nepomůže ani 4x4. AWD v případě SUV beru jako něco, co mi pomůže dojet v zimě až k chatě a ne něco, co mě bude tahat z prů.eru, když neumím řídit.

0/0
8.3.2017 21:26

V51l69a27d26i49s95l91a95v 95B94u72r64y69š64e82k 1989582777914

mělo by, mělo by sedět, ale jak chcete dokázat, že budeme všichni stejně dobří jako vy, někdo je prostě dobrej, jako vy a někdo je blbej, jako my a proto potřebujeme dobrý auto, který ho vytáhne z průseru, když neumí řídit

0/0
9.3.2017 17:21

J49i87ř18í 21S18m97e84t90a67n75a 7795759592148

A máš ho????4x4;-D;-D;-D

0/0
6.3.2017 18:57
Foto

M60i97r28o77s29l14a55v 63S28t85e80i22n44e82r 6978794623905

Mám 4x4 Yeti a v Alpách nic lepšího mít nemůžu. Na sněhu a ledu se správnými gumami (žádné Continentály) jezdíte skoro jako po suchém asfaltu.

0/0
6.3.2017 19:08

S96t76a67n40i58s29l38a18v 37R86o92s21e14c37k95ý 9835929151789

Nepsalo se tady náhodou nedávno, že "mamuti" SUV jsou slepá větev bez budoucnosti?

0/0
6.3.2017 17:36

J47i60r59i 24F30i83n61k 6567899227148

3008 je kompaktní SUV.

Tím SUV neobhajuji, já mám radši auta - ale to jen tak pro přesnost..

0/0
6.3.2017 17:39

J77a32n 92H80r94u96z23a 8634318599477

Se divím, že nevyhrálo nějaké auto na baterky když jsou teď spalováky na černé listině.:-P

0/0
6.3.2017 17:27

J70o83z26e54f 89H97r86i11c40i55š12i95n 4683850270386

Ten volant by mne štval. Ale jinak se mi to auto líbí, vypadá hodnotě, vypadá nově.

A jak jezdí? No obstojně jezdí navíc s grip controlem zvládne i led, sníh, písek a bláto se ctí. Dnes už to ve finále řeší jen fajnšmekr anebo když je to opravdu prú*er.

+1/0
6.3.2017 17:10

V16l80a44d98i54s56l80a95v 80B17u36r14y13š12e96k 1189652837394

předokolka nezvládne vůbec nic a žádnej kontrol jí nic nepomůže, to jsou jen takové reklamní triky

+1/0
6.3.2017 17:16

J98i75r58i 10F44i11n10k 6237269757918

A kolik jste s Grip Controlem najel?

Tady vidíte srovnání od Rasta Chvaly, který o autech něco ví a má něco najeto...

https://www.youtube.com/watch?v=QXgebN9qMrs

0/0
6.3.2017 17:42

O46n78d98ř37e36j 45N91o52v66á36k 9837714979189

Peugeot 3008 je automobil kategorie cross-over, tedy vůz na pomezí několika automobilových segmentů: SUV, jednoprostorového vozu a klasického hatchbacku. Ačkoliv ho automobilka Peugeot vydává za částečné SUV, není ho možné (alespoň do uvedení verze hybrid) pořídit s pohonem všech kol. Konstruktéři se tedy pokusili hendikep pohonu pouze předních kol dorovnat vylepšením protiprokluzového systému. V extrémních situacích dokáže systém Grip Control poslat všechnu sílu motoru na jedno kolo. Nicméně fyzika je neúprosná a ani sebelepší elektronika Vás ze závěje pravděpodobně nedostane!

0/0
6.3.2017 17:47

O11n16d93ř13e50j 97N92o71v76á61k 9547764809679

yzkoušel jsem v Itálii systém Grip Control, který u některých svých modelů Peugeot používá už delší dobu a nová 3008 nebude výjimkou.

Test nového Peugeotu 3008 Příplatkový pomocník se ovládá pomocí otočného voliče, kterým se vybírá jeden z několika režimů pro jízdu mimo asfalt. Následně se upravuje hlavně chování systému ESP, aby se auto lépe potýkalo s nepříznivým povrchem.

Součástí tohoto systému je nově i další funkce v podobě asistentu pro plynulé sjíždění svahů, u kterého lze nastavit rychlost sjíždění a pak se s pomocí ABS nechat klidný tempem svézt dolů. To jsme si na blátivé cestě vyzkoušeli. Nahoru už ale Peugeot musel po asfaltu.

0/0
6.3.2017 17:48

V49l54a21d78i95s66l89a59v 21B65u33r97y80š38e47k 1479552197324

podle mě dokáže grip control jen to co ostatní auta, prokluzující kolo přbrzdit, to umí i čtyřkolky a to nejen u přední, ale i u zadní nápravy, ty navíc umějí i rozdělit točivý moment mezi přední a zadní nápravu, nedovedu si představit, jak by se technicky dal prenést točivý moment na jedno kolo a jaké by to mělo praktické využití, naopak, v případe prokluzu je potřeba prenést výkon i na neprokluzujíjí kolo, proto existují samosvorné diferenciály

0/0
6.3.2017 18:54

V25l71a13d90i22s20l81a87v 95B79u16r65y59š83e46k 1759842687444

s grip controlem jsem nenajel ani kilometr a ani žádný nenajedu, jednak jsem s francouzkými auty před lety skončil kvůli jejich pověstné poruchovosti a pak kupuji zásadně vozy s pohonem všech kol a ten zjevně francouzi udělat neumějí, tu elektroniku, jako je přibržďování vnitřních či prokluzujících kol mají samozřejmě i čtyřkolky a vězte, že pohánění obou náprav zlepšuje jízdní vlastnosti nejen v terénu podstatně víc než grip kontrol, jestli věříte na to, že předokolka dokáže jezdit stejně jako čtyřkolka, tak jste se jen stal obětí klamavé reklamy

0/0
6.3.2017 18:26

J27i85r39i 15F48i13n53k 6397429687728

No jistě, v letošním Dakaru vyhrály dvoukolky od Peueotu nad čtyřkolkami, ale vy víte líp.

Že vy děláte do autoprůmyslu...;-)

Jezdil jsem Octou II 4x4 tři roky a stejně to byla pořád nedotáčivá kráva jako ve dvoukolce...

0/0
6.3.2017 18:51

V95l33a17d39i35s57l26a38v 49B75u14r54y79š76e32k 1699532907254

si kupte SUV předokolku, jak myslíte, když to vyhrává, já raději zůstanu u své čtyřkolky

0/0
6.3.2017 19:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.