Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Evropským autem roku se stalo SUV, vítězem je Peugeot 3008

Vítězem prestižní ankety vyhlašované těsně před zahájením ženevského autosalonu se stal Peugeot 3008. Na druhém místě skončila Alfa Romeo Giulia, na třetím pak Mercedes-Benz třídy E.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M94i75r68o95s46l35a78v 48S55t81e91i22n28e97r 6148134513125

Takže vítězem je i Mitsubishi? Kdo to auto opravdu vyrábí?

0/0
8.3.2017 21:55

A76l10e45š 23B95e40n85e80š 3816445802607

Když od Peugeotu získala 307 titul Auto roku, taky se zprvu nezdálo, že to bude takovej průšvih se spolehlivostí. Tak že je z praxe vidět, že aby auto získalo titul, nebusí bejt zas tak moc povedený.

Bude se situace opakovat?

0/0
8.3.2017 16:36

J38i86ř78í 18S23c79h40w75a49c62h 8188764898366

hodnotí se auta, který se prodávají sotva pár měsíců, takže montovat do toho spolehlivost je poněkud "zavádějící" ;-)

0/0
8.3.2017 21:27

V50í11t31ě34z16s72l49a80v 79K38o19t 5654536437

Mám Peugeot 308 SW, na tachometru již přes 200 tkm a nikdy to auto nechtělo nic jiného než spotřební díly a náplně, jsem s ním velmi spokojen.

V širší rodině máme Peugeotů spoustu a nikdy nebyly žádné zásadní problémy, proto jsem i já šel do Peugeota, odrazován "Škodovkáři" (nic proti, mám i Fabii první generace a spokojenost).

Stačí se taky podívat, kolik jich v ČR jezdí, lidi si je určitě nekupují proto, že jsou to špatná auta.

+1/0
8.3.2017 8:50

T67o93m52á15š 42K20r84a33i72n74a 7614230914678

Taky jste si všimli, jak tuto anketu ovládají auta, která se pak v reálu projeví spíše jako podprůměrná? V porotě je 6 Britů, 6 Francouzů, 6 Italů, 6 Němců a 6 Španělů. Britové, Španělé a malé státy jsou spíš do počtu k lobingu a Francouzi s Italy a Němci si pěkně rozdělují mezi sebou - když pominu "úlitby bohům" - Prius, Ampera, Leaf, tak v novém miléniu Němci mají 6 aut roku, Francouzi 6 aut roku a Italové 3 (zdálo by se to možná málo, ale za těch 17 let udělal Fiat/Alfa asi tak 7 nových modelů, z nichž 7 bylo "na bedně") Všechno je politikaření, o skutečnou hodnotu těch aut už dávno nejde...

P.S. Nově ohlášený koncern PSA-Opel bude se svými 7 tituly v průběhu15 let nedostižný. Teď ještě, jestli to tak ocení nejen novináři, ale i ti zákazníci a pomohou mu vybřednout z červených čísel...

+3/0
7.3.2017 7:47

P33e69t22r 25M88a47r92š78á39l13e80k 9155672414109

Lobbing je tam určitě, na druhou strany Němci a Italové jsou dlouhodobě v automobilovém vývoji a inovacích na špici.

0/−1
7.3.2017 14:12

T11o66m82á19š 73K19r95a82i22n37a 7804590274378

Němci každopádně - i když jestli je to zrovna za tu dobu 7x oceněný Opel, je na zváženou. Ale Italové? To už nejmíň čtvrt století neplatí...

0/0
7.3.2017 14:39

P56e72t91r 80M80a57r20š25á93l76e15k 9505872644489

U Italů to neplatí v takovém rozsahu, jako v minulosti. Taky už nezískávají ocenění Auto roku tak často jako dřív. Ale když vezmeme to vaše poslední čtvrtstoletí, tak např. jako první uvedli na trh Common-rail, který naprosto změnil moderní diesely a měla ho Alfa 156, který za to dostala ocenění COTY.

0/0
8.3.2017 13:56

J34i36ř52í 52S33m70e18t78a14n28a 7585379852108

Kaďák prostě na to nemá;-D;-D;-D!

0/0
6.3.2017 18:55
Foto

M87i18r87o75s50l82a40v 87S34t86e83i89n84e71r 6158134323315

Kolik lidí zemře na jemný prach z tohoto Peugeota? Podle "vědců" z MIT v Evropě umře 1200 lidí ročně v důsledku vdechování prachu výhradně z výfuků VW.

Peugeotovi gratuluji ke koupi Opla. Opel měl před lety sice také problémy se spolehlivostí, je to ale přecejenom německé auto, jako i Ford z Leverkusenu u Kolína nad Rýnem. Kvalita i Opla se za poslední dekádu velmi zřetelně zlepšila, i když třeba na Škodu ještě nemají.

0/0
6.3.2017 18:53

J41a43k86u11b 38S16e92k66e47r93a 6876610316295

Na Škodu ma malo kdo :-)

0/0
6.3.2017 18:55
Foto

M33i25r16o68s27l74a46v 80S18t45e11i64n68e43r 6848454723105

To je pravda, potkávám tady v Bavorsku těch Škodovek stále víc. Včera stála před klinikou v Bad Endorfu zbrusu nová Škoda Okrávie RS, měla ještě na klapce vzadu něco jako V navíc. Opravdu fáro, přišli dva mlaďoši, nastartovali a nebylo skoro nic slyšet.

Mám Yeti, v okolí jich je hned snad 5, na silnici jsem jich mezi Mnichovem a Rosenheimem potkal nejméně 8.

Vloni se prodalo v Bavorsku víc Yeti, než BMW X3.

0/0
6.3.2017 19:02

J94i37r95i 52G22a85z79d80a 8824833444464

Ono to je také tím , že Němci berou škodovka jakou svou VW automobilku

0/−1
7.3.2017 8:48

J10i71r64i 63G65a69z65d46a 8844573834594

nemá? :-) nová astra parádní auto ,mokka nejprodávanější v segmentu , zafira skvělé vyvážené auto.Corsa. nové opely vydají velmi dobře. nevím z čeho porad plyne ta naše arogance ve spojitosti se Škodou.

0/0
7.3.2017 8:43

J35a51k98u72b 47S58e80k11e30r86a 6656930336795

A kde je Škodiak 8-o8-o

0/0
6.3.2017 18:50
Foto

M12i29r88o46s90l62a46v 71S44t38e10i14n76e25r 6788354243475

Škoda, že je tak podobný těm korejským autům, ale kvalita zpracování mu jistě pomůže k úspěchu.

0/0
6.3.2017 19:04

L53a46d27i70s86l16a42v 33K13a42l25o23u16s 7695406841660

Kdysi dávno jsem měl Peugeot. Tuto chybu již nikdy opakovat nebudu. Ostatně většina francouzských aut působí dojmem nahoře HUJ vespod FUJ. Teď jsem kolegovi měnil alternátor na Renaultu, skoro to působí, že konstruktéři to dělají schválně, nebo u toho nepoužívají mozek. Článek zajímavý, auto působivé, marketingová chvála vynesená do oblak, ale jako auto bych si to nikdy nekoupil.

+5/−1
6.3.2017 18:42
Foto

M46i56r48o65s31l22a62v 16S69t72e43i80n64e31r 6948724283505

Ten Peugeot se prodává také jako Mitsubishi. Stejný šrot.

0/0
6.3.2017 19:12

D86a62n41i41e82l 14K67r58o13n56e31r 7324394736907

To je nejaky prehled nepeknych aut, ne? V kazde kategorii...

+1/−1
6.3.2017 18:28

O58n42d78r75a 80M32a33r63a63d26a 7420983517474

Na designu je jasně vidět, že se všichni snaží lézt do zadku Číňanům. Takový tvarový myšmaš to se jen tak nevidí (krom hraček z vietnamské tržnice).8-o

U mě teda letos vyhrála GiuliaV a to nejsem žádný alfista.

+3/−1
6.3.2017 18:19

J30i49ř86í 29M52a32t34ě15j 5734444977718

Za tu Alfu plusko, ale jinak si opravdu nemyslím, že někdo někomu někam leze. Auto by prostě mělo být o "dizajnu" a ten je o emocích. Emoce, to je třeba to, co mi naprosto chybí u VW a škodovky. Ta auta jsou naprosto bez emocí, nudná, až unylá. Neříkám, že špatná, nebo škaredá. Ještě jsem neviděl nikoho, kdo by se na ulici ohlédl za Škodovkou. A vůbec to není o cenovce.

0/0
8.3.2017 21:35

O19n16d84ř47e43j 69F88r16a88n25c 4969461288

SUV bez 4x4? Dost o ničem Rv

+4/−2
6.3.2017 17:46

J63i98ř77í 25S49c14h25w20a91c35h 8808444198306

a k čemu typický zájemce o SUV 4x4 ve městě (a na běžné silnici) využije? Takhle alespoň netahá zbytečně ten metrák navíc. Už tak je to díky hmotnosti a aerodynamickému odporu "darmožrout" ;-)

+3/0
6.3.2017 18:14

V68l33a36d14i40s82l59a23v 56B77u78r98y39š61e41k 1319142527494

ale využije, to byste se divil, jak moc využije, rozhodně SUV bez pohonu všech kol jaksi postádá smysl, každá automobilka dělá verzi s předním pohonem pro lidi, kteří chtějí dělat machra, ale nemají moc peněz, ale že někdo dělá SUV jen s předohrabem a oblbuje lidí, že elektronika, kterou mají všechna auta jim pohon 4x4 vynahradí, je vcelku rarita

+1/−1
6.3.2017 18:30

J10i88r32i 55F89i34n39k 6817609267808

Kolik majitelů SUV ve skutečnosti 4x4 potřebuje? Málo kdo.

Sám jsem měl služební octu II 4x4 - firma nám je koupila protože jezdíme často polňačky - a klidně řeknu že jsem 4x4 nevyužil nikdy.

Jen někteří mají pocit že bez 4x4 se ani nerozjedou při prvním sněhu..

+2/0
6.3.2017 18:48

O14n12d33ř48e30j 81F61r21a65n63c 4679491528

Kontrola trakce je i na mokru úplně o něčem jiném. Pokud si kupuju SUV, nemá smysl bez pohonu 4x4.

0/−1
6.3.2017 18:51

V10l46a49d74i62s78l70a31v 37B93u19r41y46š77e46k 1799112107984

tak oktávka není dvoutunové SUV s motorem 150 kW, do oktávky dávat 4x4 je kravina, tam to je fakt asi dobrý jen na ten sníh

0/0
6.3.2017 18:58

J95i75ř73í 75S75c89h41w58a68c92h 8868854418486

tak toto SUV má do dvou tun taky hodně daleko, s motory 1.2-1.6 co tam dávají nebude těžší než Octavia s dvoulitrem. Takže ano 4x4 je v naprosté většíně jeho uživatelům naprosto na prd.

0/0
6.3.2017 19:47

V79l55a53d84i63s29l81a55v 58B75u17r24y16š82e14k 1259412637624

tak z tohoto pohledu je na prd spousta věcí, klimatizace, zimní pneumatiky, ABS, posilovač brzd a řízení, vyřívaná zrcátka, mlhovky, ESP a spousta jiných věcí je úplně stejně na prd, jako pohon všech kol

0/0
7.3.2017 8:22

P68e52t76r 35M69a73r83š30á29l12e38k 9495172764929

A nechcete to nechat na zákaznících, jestli to využijí?

0/0
7.3.2017 14:09

J66i31ř92í 94M47a80t26ě50j 5264964677618

Neoblbuje, to jen vy nechápete rozdíl mezi SUV a offroad. Je to hloupost uživatelů, kteří si pořídí SUV a chtějí mít pocit, že dostali tank.

0/0
8.3.2017 21:18

V83l57a54d52i60s33l33a72v 94B13u29r82y20š78e97k 1619522297354

no na světě jsou lidé hloupí, kteří rozdíl nechápou a jezdí ve čtyřkolkách, pak jsou lidé chytří, ti si koupí SUV předokolku, protože rozdíl chápou, ale si myslím, že je to každého věc, co si kdo koupí

0/0
9.3.2017 17:27

J98i46ř23í 26M82a31t45ě26j 5804514127598

Blábolíte hlouposti a evidentně máte problém porozumět psanému textu. Tak to zkusím ještě jednou.

SUV prostě není off road a proto není nezbytně nutné, aby bylo vybaveno pohonem 4x4. Mimo to 99,9% SUV nikdy asfaltovou silnici neopustí.

SUV je zkratka pro Sport utility vehicle, tedy sportovní užitkové vozidlo a někdo zkrátka považuje předokolku za dostatečně sportovní. Jinými slovy z, "definice" SUV a jeho určení nutně nevyplývá existence pohonu 4x4.

Je mi úplně fuk, jestli si někdo AWD koupí a nikdy bych si nedovolil kohokoliv označit za hlupáka proto, že kupuje, či nekupuje AWD.

0/0
9.3.2017 19:07

V37l12a21d10i71s74l58a76v 26B83u14r96y62š11e20k 1839672827644

možná byste se divil, jak autu, které má 1,8 tuny a výkon 120 kW se dokáže na každém povrchu zlepšit trakce pokud disponuje sofistikovaným pohonem všech kol, samozrějmě nejvíc na sněhu, ale i v létě na mokru a o tom to je

+2/0
6.3.2017 18:35

J96i95ř71í 67M24a70t41ě71j 5314254167528

Řekl bych, že o tom to vůbec není. To nejsofistikovanější by mělo sedět vpředu za volantem. Ne vždy tomu tak je a potom nepomůže ani 4x4. AWD v případě SUV beru jako něco, co mi pomůže dojet v zimě až k chatě a ne něco, co mě bude tahat z prů.eru, když neumím řídit.

0/0
8.3.2017 21:26

V30l92a53d91i79s97l78a35v 86B93u52r19y25š42e25k 1639802217614

mělo by, mělo by sedět, ale jak chcete dokázat, že budeme všichni stejně dobří jako vy, někdo je prostě dobrej, jako vy a někdo je blbej, jako my a proto potřebujeme dobrý auto, který ho vytáhne z průseru, když neumí řídit

0/0
9.3.2017 17:21

J58i96ř86í 14S62m65e43t96a39n40a 7135379612198

A máš ho????4x4;-D;-D;-D

0/0
6.3.2017 18:57
Foto

M13i19r19o39s84l88a57v 76S13t53e62i51n81e55r 6778894203625

Mám 4x4 Yeti a v Alpách nic lepšího mít nemůžu. Na sněhu a ledu se správnými gumami (žádné Continentály) jezdíte skoro jako po suchém asfaltu.

0/0
6.3.2017 19:08

S57t54a42n88i89s35l46a11v 49R93o83s65e89c98k83ý 9585219531719

Nepsalo se tady náhodou nedávno, že "mamuti" SUV jsou slepá větev bez budoucnosti?

0/0
6.3.2017 17:36

J83i92r83i 48F62i92n46k 6627629667338

3008 je kompaktní SUV.

Tím SUV neobhajuji, já mám radši auta - ale to jen tak pro přesnost..

0/0
6.3.2017 17:39

J43a33n 28H38r85u87z15a 8324888819317

Se divím, že nevyhrálo nějaké auto na baterky když jsou teď spalováky na černé listině.:-P

0/0
6.3.2017 17:27

J85o65z41e70f 49H90r47i97c17i96š34i86n 4873910300866

Ten volant by mne štval. Ale jinak se mi to auto líbí, vypadá hodnotě, vypadá nově.

A jak jezdí? No obstojně jezdí navíc s grip controlem zvládne i led, sníh, písek a bláto se ctí. Dnes už to ve finále řeší jen fajnšmekr anebo když je to opravdu prú*er.

+1/0
6.3.2017 17:10

V26l62a54d49i34s90l49a38v 93B86u22r72y79š27e35k 1479612487964

předokolka nezvládne vůbec nic a žádnej kontrol jí nic nepomůže, to jsou jen takové reklamní triky

+1/0
6.3.2017 17:16

J82i30r32i 96F71i25n67k 6257469987408

A kolik jste s Grip Controlem najel?

Tady vidíte srovnání od Rasta Chvaly, který o autech něco ví a má něco najeto...

https://www.youtube.com/watch?v=QXgebN9qMrs

0/0
6.3.2017 17:42

O50n92d67ř27e16j 35N36o80v29á93k 9257124769619

Peugeot 3008 je automobil kategorie cross-over, tedy vůz na pomezí několika automobilových segmentů: SUV, jednoprostorového vozu a klasického hatchbacku. Ačkoliv ho automobilka Peugeot vydává za částečné SUV, není ho možné (alespoň do uvedení verze hybrid) pořídit s pohonem všech kol. Konstruktéři se tedy pokusili hendikep pohonu pouze předních kol dorovnat vylepšením protiprokluzového systému. V extrémních situacích dokáže systém Grip Control poslat všechnu sílu motoru na jedno kolo. Nicméně fyzika je neúprosná a ani sebelepší elektronika Vás ze závěje pravděpodobně nedostane!

0/0
6.3.2017 17:47

O77n73d27ř89e70j 86N35o48v94á46k 9657934649829

yzkoušel jsem v Itálii systém Grip Control, který u některých svých modelů Peugeot používá už delší dobu a nová 3008 nebude výjimkou.

Test nového Peugeotu 3008 Příplatkový pomocník se ovládá pomocí otočného voliče, kterým se vybírá jeden z několika režimů pro jízdu mimo asfalt. Následně se upravuje hlavně chování systému ESP, aby se auto lépe potýkalo s nepříznivým povrchem.

Součástí tohoto systému je nově i další funkce v podobě asistentu pro plynulé sjíždění svahů, u kterého lze nastavit rychlost sjíždění a pak se s pomocí ABS nechat klidný tempem svézt dolů. To jsme si na blátivé cestě vyzkoušeli. Nahoru už ale Peugeot musel po asfaltu.

0/0
6.3.2017 17:48

V34l65a75d12i39s62l46a29v 15B62u20r98y20š79e29k 1139662287544

podle mě dokáže grip control jen to co ostatní auta, prokluzující kolo přbrzdit, to umí i čtyřkolky a to nejen u přední, ale i u zadní nápravy, ty navíc umějí i rozdělit točivý moment mezi přední a zadní nápravu, nedovedu si představit, jak by se technicky dal prenést točivý moment na jedno kolo a jaké by to mělo praktické využití, naopak, v případe prokluzu je potřeba prenést výkon i na neprokluzujíjí kolo, proto existují samosvorné diferenciály

0/0
6.3.2017 18:54

V45l92a51d49i35s74l22a15v 12B97u30r61y22š69e52k 1569622287224

s grip controlem jsem nenajel ani kilometr a ani žádný nenajedu, jednak jsem s francouzkými auty před lety skončil kvůli jejich pověstné poruchovosti a pak kupuji zásadně vozy s pohonem všech kol a ten zjevně francouzi udělat neumějí, tu elektroniku, jako je přibržďování vnitřních či prokluzujících kol mají samozřejmě i čtyřkolky a vězte, že pohánění obou náprav zlepšuje jízdní vlastnosti nejen v terénu podstatně víc než grip kontrol, jestli věříte na to, že předokolka dokáže jezdit stejně jako čtyřkolka, tak jste se jen stal obětí klamavé reklamy

0/0
6.3.2017 18:26

J72i23r25i 58F67i64n78k 6717759547288

No jistě, v letošním Dakaru vyhrály dvoukolky od Peueotu nad čtyřkolkami, ale vy víte líp.

Že vy děláte do autoprůmyslu...;-)

Jezdil jsem Octou II 4x4 tři roky a stejně to byla pořád nedotáčivá kráva jako ve dvoukolce...

0/0
6.3.2017 18:51

V90l78a47d48i29s89l81a25v 50B37u26r57y43š31e83k 1109962397674

si kupte SUV předokolku, jak myslíte, když to vyhrává, já raději zůstanu u své čtyřkolky

0/0
6.3.2017 19:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.