Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Futuristický koncept Hyundai ukazuje vodíkové auto pro příští rok

Korejská automobilka Hyundai patří vedle japonských značek Honda a Toyota k tradičním propagátorům vodíkového pohonu. V Ženevě ukazuje studii FE Fuel Cell Concept, která je předobrazem sériového vozu pro příští rok.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R51i36c39h36a60r15d 24M44i77k60u50l35e22n49k92a 1989137877544

Odkud ten vodík budeme brát? On je celkem drahy....

0/0
12.3.2017 12:37

P51a92v59e28l 34S21o21b34o68t56k50a 5380134

VODÍK NELZE POUŽÍT K POHONU AUTA.

Takže vodíkem jen nabíjíte akumulátory a znich pak až, pokud jsou nabité dostatečně, poháníte elektromotor.

0/0
11.3.2017 23:42

K38a32r73e16l 89M47a82z87a22č 3187633506899

Já se těším, až budou všude elektromobily.

Až budou ty stovky aut na síldištích napájeny prodlužovačkama, až nám zdraží elektriku, protože stát přijde o spotřební daně z benzinu a nafty, až nám hakeři napadnou ty supermodení elektroauta a až nastane blackout. Do bude skvělé.

+1/−2
10.3.2017 18:47

J98i64r52k47a 82H97l67a63d70í48k 1989438784176

Auta na vodík?! Jen se obávám, že vodík jako palivo nic neřeší. K výrobě vodíku se používají fosilní paliva jako je zemní plyn, ropa a uhlí....

+1/−2
10.3.2017 15:00

J36a92n 12H20r18u13z10a 8954198209697

Elektrolýzou by mohly vodík vyrábět německé vrtule, když je elektřiny přebytek. Pak je jen otázkou jak je to s náklady na přepravu. Pokud by se podařilo vyřešit skladování vodíku byla by to rozhodně lepší cesta než sada akumulátorů.

+7/−1
10.3.2017 15:42

J34i95n97d16ř68i15c47h 20M69i70t30t35e14r 6144135541156

Vítr, slunce, atom.

+3/0
10.3.2017 18:26

A70n67t12o67n89í14n 14S79e84b25e60r39a 7803958640559

Mátě někdo přehled kolik stojí ujetí 1 km na vodík?

Protože na benznín při spotřebe 6 l je to teď cca 1,80 Kč.

0/0
10.3.2017 10:29

A37n71t37o42n67í72n 42S40e37b40e96r66a 7323818840149

Takže to žere kilo vodíku na 100 Km a cena ja 130 za kilo

Takže 1,30 kč na km.

+1/0
10.3.2017 10:31

V97í95t 51O14ž49a11n32a 1378178115634

Na baterky můžu jezdit i za 0,40Kč/km

0/−1
10.3.2017 10:51

M34a61r94e19k 40M48a38l48ý 1582758811760

Při jaké spotřebě (jaké auto) a ceně za kWh to vychází těch 0,40 KČ/km? Zřejmě to platí jenom pro nabíjení doma při nízkém tarifu...

0/0
10.3.2017 12:12

M38a10r38t35i58n 76K72a82r28á91s78e54k 9768963688148

No tak ono nabijeni doma v nizkem tarifu je takovy standardni zpusob dobijeni....

+1/0
10.3.2017 13:07

M33a32r35e20k 39M65a40l75ý 1122778121560

Já netvrdím, že ne, jenom jsem se ptal a tipnul si. Aby někdo neznalý si nemyslel, že když pojede EV na cestu někam dál, než je jeho dojezd od domova, že na nějaké rychlonabíječce nabije za tak levno.

0/0
10.3.2017 13:10

M91a42r55t65i48n 30K68a36r20á11s92e12k 9588343908518

To urcite ne, rychlonabijeni ma dneska trochu absirdni ceniky (od nula pres ruzne pausaly po az 20 kc), vyhledove to vidim tak, ze rychlonabijeni bude vychaze podobne jako benzin (v kratkodobem horiznotu), ale to by melo tvorit jen malou cast z dobijeni

+1/0
10.3.2017 13:13

M43a12r39e84k 71M40a79l54ý 1512598511280

Jasně, záleží na dojezdu a režimu provozu auta. Máme doma dvě auta a manželky auto by klidně mohlo být EV, dojezd kolem 150km by byl dostačující a nabíjelo by se z 90% jenom doma v garáži.

+1/0
10.3.2017 13:18

R69i72c93h82a73r93d 79M70i98k46u98l21e58n48k44a 1959217337264

Jako že si vytáhnu prodlužovačku z balkonu v 5.patře a přes noc nabíjím? ;-D Proberte se člověče, ne každý bydlí na vesnici, jsou tady i města....

+1/0
12.3.2017 12:40

V37í17t 16O84ž60a44n98a 1278168695244

Nejsem obchodník abych pravidelně jezdil po celé republice.

0/0
10.3.2017 16:34

M84a93r77e19k 84M91a41l29ý 1172748601950

To jsem se neptal. Ptal jsem se za jakých podmínek dosáhnete tuto cenu za km.

0/0
12.3.2017 13:38

M71i71r12e92k 85T60u81r41e19č55e47k 4273112410652

No, ja bych tu jizdu na baterky nenazval zrovna "ježděním" ...

0/−1
10.3.2017 18:37

G87e96o23r59g 79K53o91m75b84e35r64e69c 9354211296901

ano to je budoucnost R^ a ne sebou tahat metraky baterii.

+11/−3
10.3.2017 9:34

P96e29t41r 54H88o87r72á95k 1339303199414

Cenovka o hodně vyšší než elektromobil.

+1/0
10.3.2017 12:27

R53o83b32e70r66t 90S98e62d29l77á46r 4467902

To klesne. Tiež si myslím že cesta do buducnosti je vodík...

+4/0
10.3.2017 12:31

M28a19r27t11i35n 27K70a82r43á27s35e13k 9228343428188

Tak sebou budete tahat metraky nadrzi na vodik (pod enormnim tlakem - sice se dusujou ze fakt nemuzou bouchnout, ale to se u CNG dusovali taky a uz mame svolavacky kvuli bouchacim nadrzim), palivoveho clanku a stejne k tome jeste vyrovnavaci baterii nebo kondenzator.

Pominme to, ze EV tezi z toho ze se daji "tankovat" doma - tj pro ne neni treba budovat najednou nejakou obri infrastrukturu, a navic cena infraskturuy pro EV je nesrovnatelne nizsi.

Veci jako treba to, ze energeticka spotreba pro pohon auta vodikem je od zdroje cca trojnasobna oproti baterkovemu (tj abychom mohli ve velkem vyrabet vodik tak bychom na rozdil od baterkovych aut opravdu potrebovali postavit par temelinu navic).

+1/0
10.3.2017 13:11

J34a86n 82H30r71u65z52a 8804798479637

Je to jen řešení pro Nqěmce a ty co mají lesy větrných vrtulí. Temelín by se určitě stavět nevyplatilo.

0/0
10.3.2017 15:44

J53i37n91d43ř10i62c18h 51M96i53t85t15e29r 6834245821106

Tak ony bouchají i Tesly a blbě se to hasí.

+4/−1
10.3.2017 18:27

P87e52t40r 86M86a38r85š68o22u59n 5175968476616

jo tankovat doma, kazdej, to urcite nebude znamenat stavet (predelavat) infrastrukturu (elektrického vedeni). ;-)

0/0
11.3.2017 23:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.