Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Futuristický koncept Hyundai ukazuje vodíkové auto pro příští rok

Korejská automobilka Hyundai patří vedle japonských značek Honda a Toyota k tradičním propagátorům vodíkového pohonu. V Ženevě ukazuje studii FE Fuel Cell Concept, která je předobrazem sériového vozu pro příští rok.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R29i65c63h22a14r91d 86M80i23k47u10l66e98n98k23a 1169127907474

Odkud ten vodík budeme brát? On je celkem drahy....

0/0
12.3.2017 12:37

P94a33v11e40l 68S63o90b94o69t55k48a 5700944

VODÍK NELZE POUŽÍT K POHONU AUTA.

Takže vodíkem jen nabíjíte akumulátory a znich pak až, pokud jsou nabité dostatečně, poháníte elektromotor.

0/0
11.3.2017 23:42

K59a73r94e52l 73M11a36z84a15č 3297213756389

Já se těším, až budou všude elektromobily.

Až budou ty stovky aut na síldištích napájeny prodlužovačkama, až nám zdraží elektriku, protože stát přijde o spotřební daně z benzinu a nafty, až nám hakeři napadnou ty supermodení elektroauta a až nastane blackout. Do bude skvělé.

+1/−2
10.3.2017 18:47

J74i86r97k71a 67H46l31a53d44í94k 1289358944586

Auta na vodík?! Jen se obávám, že vodík jako palivo nic neřeší. K výrobě vodíku se používají fosilní paliva jako je zemní plyn, ropa a uhlí....

+1/−2
10.3.2017 15:00

J22a95n 27H35r73u75z14a 8174348149697

Elektrolýzou by mohly vodík vyrábět německé vrtule, když je elektřiny přebytek. Pak je jen otázkou jak je to s náklady na přepravu. Pokud by se podařilo vyřešit skladování vodíku byla by to rozhodně lepší cesta než sada akumulátorů.

+7/−1
10.3.2017 15:42

J41i11n64d62ř89i13c88h 63M39i87t14t96e97r 6874125491516

Vítr, slunce, atom.

+3/0
10.3.2017 18:26

A25n78t75o27n78í51n 23S87e87b93e46r10a 7343678610929

Mátě někdo přehled kolik stojí ujetí 1 km na vodík?

Protože na benznín při spotřebe 6 l je to teď cca 1,80 Kč.

0/0
10.3.2017 10:29

A11n35t44o66n90í53n 90S38e70b64e70r18a 7973288470719

Takže to žere kilo vodíku na 100 Km a cena ja 130 za kilo

Takže 1,30 kč na km.

+1/0
10.3.2017 10:31

V35í61t 91O54ž37a52n62a 1598508735124

Na baterky můžu jezdit i za 0,40Kč/km

0/−1
10.3.2017 10:51

M18a51r63e15k 30M51a13l95ý 1612668811600

Při jaké spotřebě (jaké auto) a ceně za kWh to vychází těch 0,40 KČ/km? Zřejmě to platí jenom pro nabíjení doma při nízkém tarifu...

0/0
10.3.2017 12:12

M70a87r47t55i23n 80K15a89r68á56s74e73k 9718753178658

No tak ono nabijeni doma v nizkem tarifu je takovy standardni zpusob dobijeni....

+1/0
10.3.2017 13:07

M58a72r84e26k 26M51a81l85ý 1172588491650

Já netvrdím, že ne, jenom jsem se ptal a tipnul si. Aby někdo neznalý si nemyslel, že když pojede EV na cestu někam dál, než je jeho dojezd od domova, že na nějaké rychlonabíječce nabije za tak levno.

0/0
10.3.2017 13:10

M93a32r84t15i52n 11K30a66r89á95s48e77k 9448833438618

To urcite ne, rychlonabijeni ma dneska trochu absirdni ceniky (od nula pres ruzne pausaly po az 20 kc), vyhledove to vidim tak, ze rychlonabijeni bude vychaze podobne jako benzin (v kratkodobem horiznotu), ale to by melo tvorit jen malou cast z dobijeni

+1/0
10.3.2017 13:13

M76a88r43e54k 43M47a46l88ý 1812658431280

Jasně, záleží na dojezdu a režimu provozu auta. Máme doma dvě auta a manželky auto by klidně mohlo být EV, dojezd kolem 150km by byl dostačující a nabíjelo by se z 90% jenom doma v garáži.

+1/0
10.3.2017 13:18

R15i60c47h63a40r49d 94M45i71k69u30l69e54n50k74a 1619337167804

Jako že si vytáhnu prodlužovačku z balkonu v 5.patře a přes noc nabíjím? ;-D Proberte se člověče, ne každý bydlí na vesnici, jsou tady i města....

+1/0
12.3.2017 12:40

V42í18t 30O18ž27a25n94a 1318568855944

Nejsem obchodník abych pravidelně jezdil po celé republice.

0/0
10.3.2017 16:34

M32a86r66e12k 61M38a58l83ý 1472948871960

To jsem se neptal. Ptal jsem se za jakých podmínek dosáhnete tuto cenu za km.

0/0
12.3.2017 13:38

M89i17r67e72k 98T92u72r83e65č74e84k 4103202830522

No, ja bych tu jizdu na baterky nenazval zrovna "ježděním" ...

0/−1
10.3.2017 18:37

G29e48o44r27g 48K59o75m46b43e13r52e87c 9464131486681

ano to je budoucnost R^ a ne sebou tahat metraky baterii.

+11/−3
10.3.2017 9:34

P85e54t20r 40H11o59r51á94k 1389833119394

Cenovka o hodně vyšší než elektromobil.

+1/0
10.3.2017 12:27

R57o11b65e90r76t 85S38e45d12l77á49r 4477232

To klesne. Tiež si myslím že cesta do buducnosti je vodík...

+4/0
10.3.2017 12:31

M70a33r69t56i14n 35K80a26r16á97s55e98k 9528503698958

Tak sebou budete tahat metraky nadrzi na vodik (pod enormnim tlakem - sice se dusujou ze fakt nemuzou bouchnout, ale to se u CNG dusovali taky a uz mame svolavacky kvuli bouchacim nadrzim), palivoveho clanku a stejne k tome jeste vyrovnavaci baterii nebo kondenzator.

Pominme to, ze EV tezi z toho ze se daji "tankovat" doma - tj pro ne neni treba budovat najednou nejakou obri infrastrukturu, a navic cena infraskturuy pro EV je nesrovnatelne nizsi.

Veci jako treba to, ze energeticka spotreba pro pohon auta vodikem je od zdroje cca trojnasobna oproti baterkovemu (tj abychom mohli ve velkem vyrabet vodik tak bychom na rozdil od baterkovych aut opravdu potrebovali postavit par temelinu navic).

+1/0
10.3.2017 13:11

J49a87n 64H57r45u87z41a 8464608209607

Je to jen řešení pro Nqěmce a ty co mají lesy větrných vrtulí. Temelín by se určitě stavět nevyplatilo.

0/0
10.3.2017 15:44

J74i13n65d18ř14i72c26h 39M35i81t48t33e57r 6294235511136

Tak ony bouchají i Tesly a blbě se to hasí.

+4/−1
10.3.2017 18:27

P20e91t34r 44M67a48r62š88o84u88n 5775818916336

jo tankovat doma, kazdej, to urcite nebude znamenat stavet (predelavat) infrastrukturu (elektrického vedeni). ;-)

0/0
11.3.2017 23:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.