Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

ANALÝZA: Škoda bude znovu zkoušet hledat klíč k Indii

Indický automobilový trh je pro řadu značek velmi atraktivní, ale ty evropské se na něm ne a ne prosadit. Škoda teď povede snahu koncernu VW se v této 1,3 miliardové zemi uchytit. Spolupráce s místním koncernem Tata je přitom klíčová a to i přesto, že Škoda prostředí v Indii již dlouhou dobu zná.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P86e46t45r 68S40i97m85e30k 6791983389314

se divím, že nikdo pro indii neoprášil drabanta. 3 měsíce pobytu v Indii a vidím, že to auto by tam pasovalo

0/0
10.5.2017 12:59

J94a52n 77M83a16l27ý 1735499244728

Já bych jim sundal cenu na minimum, možná i pod výrobní cenu. O to víc bych napálil ceny tady v Evropě, resp. v ČR a do zpráv dal informaci, že Češi to tak vlastně chtějí a odpovídá to jejich trhu.

+1/0
12.3.2017 16:06

V51l72a69d92i49m77í44r 44H52a67v89r90á54n40e60k 7236426330337

Zkusil bych to co doma...výrazně zdražit! :-/R^

0/0
11.3.2017 22:54
Foto

M41a95r63e89k 30C36e77r74n25y 5818886207

Ovsem tech deset procent bohatsich dela pomalu stejny pocet jako obyvatel stredni evropy.

+1/0
11.3.2017 18:49

J17a85r71o72s92l95a69v 15Z46a51h44r64a84d62n14í60č32e52k 7555140404251

Nj, když už "Škoda" neumí vyrobit levné, jednoduché a spolehlivé auto pro chudý lid, není čemu se divit, Indové nebudou jezdit kvůli každé kravině do servisu se napíchnout na diagnostiku, na to nemají a podle mě je to také škoda vyhozených peněz za tyhle moderní předražené křusky s malou životností.

+1/0
11.3.2017 15:29

M90a41r55t19i79n 72K23a10r69á28s70e78k 9798833688678

No nevim, skodovky jsou dneska tak levne jako nikdy drive, tak kde je problem?

+2/0
12.3.2017 16:50

J86a29r46o62s27l94a53v 28Z34a45h72r72a23d92n39í42č16e75k 7695800414471

Za celou životnost seberou dost korunek, takže levné nejsou ani omylem, tyhle "škodovky" nebudou jezdit bez drahého servisu. Celkově staré dobré české Škodovky nás ještě i přežijí.

0/0
14.3.2017 15:45

J85a89n 41M33a51l74ý 3452232832335

Taková Fabia 1 v sedanu a výbavě junior by asi měla úspěch. Jenže automobilky už ani na nenáročných trzích nechtějí prodávat věčná auta co vydrží jezdit 20-30 let. Např. Fiat je velice úspěšný v Jižní Americe. Model Linea byl pro tento trh vyvinutý a pak se krátce prodával za zajímavé ceny i v EU. Dimenzování podvozku bylo úžasné v porovnání s evropskými standardy.

+4/0
11.3.2017 8:47
Foto

J75a63n 83Č67e83r93m61á72k 4459118905547

hmmm a co tam začít se starou dobrou felicií?... Nákresy a plány ještě jistě mají... A možná i formy...

Ostatně, brouk se v Mexicu dělal ještě přede pár lety, proč podobnou strategii nepřenést do Indie v podání byť osekané felicie?...

+4/0
11.3.2017 8:35

J37a49n 36M55a35l41ý 3452732182975

To už je moc starý model....Tak před 15 lety...

0/0
11.3.2017 8:48

J86a54n 81S59o72u85k71u12p 1524874316885

Ne, to by neuspělo, oni nepotřebují ́šrot ́, chtějí za rozumné prachy rozumné auto. Že malé? Ono je to jaksi logické, vzhledem k tomu, jak u nich vypadá běžný provoz.

0/0
11.3.2017 17:40
Foto

J49a47n 38Č54e74r31m80á18k 4189948455947

no, považoval byste novou felícii za šrot?... I u nás by to stále ještě bylo zajímavé auto a navíc se vyráběla ve více karosářských verzích a drobní živnostníci na ni dlouho nedali dopustit...

0/0
11.3.2017 18:48

J44a14n 82S24o29u20k81u47p 1594674646965

To není vůbec o tom, jestli je to šrot nebo ne. Evropské automobilky nemůžou konkurovat Mahindře a Tatě, cesta musí vést uplně jinudy. V Suzuki to odhadli dobře - malé, levné, ale přesto poměrně solidně vybavená auta, měkký podvozek, menší kufr, základní motorizace.

0/0
11.3.2017 19:45

M22a12r44t88i86n 73K98a47r66á16s59e86k 9188953858708

Ano felicii i novou bych povazoval za srot. Navic by nevysla o moc levnejsi nez jine moderni auta (resp rozdil by nestal za to)...

0/0
12.3.2017 16:52

V52l36a89d78i58m46í63r 38R80e87t86t33i77n48g51e89r 5795736575615

No asi by se měli podívat co rozjezdilo Evropany. Poválečné Němce Volskwagen Brouk, Francouze Citroen 2CV kachna, Italy Fiat 500 Topolino, Čechoslováky Škoda Popular liduška

+6/0
10.3.2017 21:39

M28i46r28e30k 31G45a57j77e97r 5321376209240

"Tamní automobilový trh patří k nejrychleji rostoucím na světě" - takze se staci podivat, ktere vozy se v poslednich letech nejvic prodavaji a hned musi vedet, co vyvinout a vyrabet. Jestli tuhle prilezitost propasnou, tak jedine kvuli mimoradne neschopnosti. Jak je videt, jsou vyrobci, kterym se dari velmi dobre.

+2/0
10.3.2017 19:21

A94n75t16o40n73í28n 62S65e79b60e16r84a 7223238880669

Jak už jsem tu psal. Když vyrobí simply clever car, které bude jezdit 40 let a půjde orpavit šroubovákem a kamenem, tak mají v Indii úspěch zaručený....[>-]

+8/0
10.3.2017 19:17

J18a96n 37M31a38l18ý 3332892702575

To už automobilky nechtějí... moc dlouhá životnost = nižší potenciál obchodu.

0/0
11.3.2017 8:49

M37i10r16e59k 81G64a59j22e63r 5521746829490

Tak to spatne pocitaji. V Indii by to naopak znamenalo velky potencial.

0/0
11.3.2017 16:59
Foto

M10i38r98o62s66l67a24v 45S33t43e88i41n24e40r 6818914663675

Dlouhou tradici má v Indii JAWA. Motory Jawa 350 poháněly mnoho tuk-tuků, tříkolek s maximální rychlostí 50 km/h.

V Indii by byl jistě výhodný vzduchem chlazený motor, už pro tu jednoduchost- bez hadiček a bez netěsností. U nás to bývala Tatra, která měla od dvouválců po osmiválce bohatou zkušenost se vzdušným chlazením.

Další indický problém je monsůn- na silnici bývá i pár centimetrů vody, motory zhasínají, když voda šplíchne na rozdělovač. Takže vodovzdornost musí být lepší, než v Evropě.

+4/0
10.3.2017 18:26

M82i49r12e69k 35G64a73j10e33r 5291626119350

Takze jakysi trabant. Vzduchem chlazeny a karoserie z plastu.

+1/0
10.3.2017 19:22

J24a42r23o87s31l98a19v 69P33e13l42d90a

Uživatel požádal o vymazání
+1/0
11.3.2017 8:20
Foto

J76a71n 70Č50e50r29m39á70k 4849178105987

možná by měl v Indii úspěch... Kdo ví, třeba ho tam někdo začne brzy vyrábět... Jen by asi museli vylepšit emise... :-)

0/0
11.3.2017 8:32

M96i68r72e97k 92G67a89j26e70r 5421636279800

Takove motory samozrejme davno jsou. Na ty, co v trabantu spalovaly olej, zapomente.

0/0
11.3.2017 17:00
Foto

M26i93r69o66s58l22a26v 98S37t43e86i11n38e82r 6788434703635

Z plastů a elastů byly jenom krovky, pod nimi čile rezavěly plechové úhelníky.

Dnes přichází v úvahu výhradně čtyřtakt, v Indii nejspíš bude stačit krátkozdvihový OHV, atmosférický, výrobně nejlevnější bude nejspíš krátký dvouválec v řadě, pak se vejde naležato vpředu pod kapotu i s převodovkou a rozvodovkou.Obsah by měl být podobný, jako tradiční indický President, t.j. 1,4 litru.

Elektronické řízení je dnes za pakatel, tím lze i vibrace zklidnit a spotřebu optimalizovat.

0/0
11.3.2017 18:27
Foto

M38i35r23o88s34l40a45v 70S40t44e51i74n16e39r 6178334683125

K tomu motoru:

podčtvercový motor, t.j. zdvih kratší, než vrtání, snižuje výšku mezi olejovou vanou a krytem hlavy. Pokud je vačková hřídel v karteru, je dobře mazaná, poháněná ozubenými koly a tím velmi trvanlivá.

Táhla k ventilům jsou kratší, tím i jejich hmota lehčí, motor snáší i vyšší otáčky dobře. Takže takový motor je něco mezi klasickým OHV a OHC, při nižších nákladech.

0/0
11.3.2017 18:40

H45o11n28z57a 86T81a96r 3409392204902

Dvoutakt Francouzské Sherco splňující normy Euro 4.

http://www.motorkari.cz/clanky/moto-novinky/sherco/eicma-sherco-predstavuje-dvoutaktni-malorazku-pro-tridu-e1-35466.html

http://www.hybrid.cz/gm-ultralite-zazracne-auto-budoucnosti-z-roku-1992

0/0
11.3.2017 22:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.