Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

L45u35k98á80š 71N38o90v78o67t54n71ý 6316357288518

Downsizing už končí? Copak? Menší válce už vyrobit nejde a na dva válce má patent Trabant? ;-D

+51/−1
doporučit
13.3.2017 8:41

J48a83k81u52b 14S40e25k91e24r16a 6716570916545

Stejne je to vsechno usmevne, kdyz u sousedu v Asii budou casem miliardy aut bez jakychkoliv eko omezeni a my v evrope budeme tahat prodluzovacky na ramenach pri kazde prilezitosti...;-D

+50/−1
doporučit
13.3.2017 8:25

V14l13a73d82i64s58l27a20v 36N22o38h51e23j82l 7118537688701

ty emisni limity ve vysledku zpusobujou mnohem vetsi ekologickou zatez. viz treba setreni olovem v bateriich, kdy ted musime kupovat baterie 3x casteji, tj ve vysledku je ta zatez pro ekologii mnohem vyssi. stejny je to s tema EURO limitama, kvuli tomu se vyrabi maly oturbeny objemy, ktery vydrzi 3x mensi najezd a opet sme na vyssi zatezi pro ekologii. bioslozky v palivech v blede modrym (nici motory, zanasi palivovou soustavu). hnuj. RvRvRvEU

+51/−2
doporučit
13.3.2017 1:24

J28a87n 56K27o12n43v93a69l52i21n92k19a 5240451451745

No vida. Tak nějak jsem éru downsizingu přežil ve starém třílitru. A když to tak pozoruju, tak nevidím jediný důvod se ho zbavovat. Nenajezdím tolik kilometrů, abych řešil rozdíly ve spotřebě (momentálně zimní průměr 8.4). Navíc mě těší to, že při běžné jízdě ten motor jede na zlomek své výkonové kapacity. S autem nemá práci a zbytečně se netrápí tím, aby z ubohého objemu udělal nějaký výkon. Rád bych viděl ten 1.0 TSi, až bude mít najeto stejně km, jako má motor v mém autě. :-/

+32/0
doporučit
13.3.2017 7:22

P63e80t87r 66M75u11d40r21y71c52h 7104892577243

Problém není v objemu ale v tom že normy na emise tvoří jedinci kteří netuší co to je fyzika.

+34/−1
doporučit
13.3.2017 9:01

M48i54r45o53s69l45a37v 11N69e78v23e22s46e34l11ý 2221755914755

Škoda já se těšil na dvoutaktní dvouválec 0.5 quatroturbo

+28/0
doporučit
13.3.2017 7:07

R59o11b22e86r91t 68H86o75m84o73l11k52a 2450542142661

Tohle vůbec není o ekologii, ale o ekonomice. Nikdo nemá zájem na tom, aby vám auto sloužilo víc než cca 8 let. Rozhodně ne 15 nebo ještě víc. Kola ekonomiky se musí točit, výroba musí jet. Takže mě překvapuje, že se nedošlo k dvojválcům 0,5...

+23/0
doporučit
13.3.2017 7:59

V56í65t 54K98o17u72b92a 6116740534388

než tříválec 1.0 TSI budu raději jezdit na kole.

+18/0
doporučit
13.3.2017 8:17

L76u39k97á94š 59K34m40e55n12t 5609617754650

Stále častěji se ukazuje, že to nejhorší, co mohla EU přírodě udělat, byly snahy o ekologii. Čím více se EU svými směrnicemi snaží, tím horší to je. My to platíme a malá skupina se na tom vždy velmi dobře napakuje. To je jediný výsledek ekologických snah v EU. Ropu stále dovážíme, plyn stále dovážíme, rozvodová soustava v Německu na jedné straně praská ve švech, na druhé je energie málo a důsledky naší tzv. obnovitelné energie drancují země třetího světa a naše peněženky.

+19/−1
doporučit
13.3.2017 7:20

P92e59t63r 98M26a42r68e17č79e76k 1453671759848

Bruselským "vědcům" konečně došlo že z litru paliva nedostanou více energie ani když ho spálí v jednoválci?

+13/0
doporučit
13.3.2017 9:19

L12u65m98í46r 42V63i91t57h76a 2897237766222

Vždycky, když zabrousím na podobné diskuze o tom, jak konečně zmizí diesely, protože malá auta budou na baterky, kamiony a lodě na vodík, kladu stejnou otázku: A co se bude dít s tou naftou? Nafta je jedna z frakcí, která vzniká destilací ropy. Dnes existuje jakás takás rovnováha - když se vyrobí x milionů tun benzínu, zároveň se vyrobí y milionů tun nafty a obojí se celkem efektivně spotřebuje. Pokud z aut a lodí zmizí nafťáky, budou částečně nahrazeny benzínovými motory. To přinese nutnost vyrobít víc benzínu a s tím se zároveň vyrobí víc nafty, pro kterou ale nebude využití.

Ergo cena ostatních produktů z ropy bude muset zahrnout i náklady na likvidaci nafty. Tedy alespoň do doby, než lidstvo najde způsob, jak to obrovské množství nafty využít jinak.Každopádně benzín bude mnohem dražší, tak jako tak. A naftu budeme nejspíš lít zpět do vrtů...

Konec downsizingu vítám, je to skutečně návrat z pekel. Ale nikdy nepochopím, jak k němu vůbec mohlo dojít.Jak vůbec mohl někdo přistoupit na tak debilní myšlenku, že menší objem motoru znamená menší spotřebu??? A to, že k němu došlo, mě naplňuje obavami, že dojde i k zákazu dieselů, které jsou objektivně účinnější, mají menší spotřebu na jednotku odvedené práce a tudíž i menší exhalace než benzínové motory.

Obávám se, že svět je prostě takový. Ostatně jaký by asi měl být, když o něm rozhodují lidé, jejichž jedinou kvalifikací je hroší kůže, kachní žaludek a "angličtina na komunikativní úrovni"... Kdo z těch, kteří dneska ohrnují noc nad diesely, je schopen porovnat pV diagramy vznětového a zážehového motoru? A co - kdo je dneska vůbec schopen pochopit, že spotřeba auta není závislá na objemu motoru, ale na tom, kolikrát auto zrychlí, jak moc zrychlí, jak moc jezdí do kopce? Při stejném stoupání či zrychlování je prakticky jedno, jestli máte pod kapotou litrový dvakrát přeplňovaný tříválec, nebo běžný dvoulitr. Vždy musíte spálit tolik paliva, abyste z něj uvolnili potřebné množství energie k vykonání požadované práce...

+18/−3
doporučit
13.3.2017 8:07

M89a51r53t14i80n 98H60o49u53b73a 6763671169468

"... v tichosti opustil třeba výrobu tříválcových motorů 1.2 TDI. Nenajdete je ani ve Volkswagenu Polo, ve kterém byl v roce 2010 poprvé představen jako nejúspornější agregát svého druhu..."

to je snad nejtypictejsi veta pro VW - vzdy neco prohlasi za nejlepsi a budouci smerovani , aby to pak v tichosti nechali umrit. Napr. jejich slavne TSI motory, kterym pak v Octaviich praskal rozvodovy retez (ne, ze by se v jinych znackach koncernu nepraskal, ale jen Skoda to neresila jako konstrukcni vadu, ale jao beznou provozni poruchu tj. za penize klientu), nebo jejich slavne PD, ktere se se ukazalo jako slepa ulicka ...

jen jejich nekriticti obdivovatele toto nevidi a stale budou jejich marektingove zvasty prohlasovat za univerzalni pravdu

+11/0
doporučit
13.3.2017 8:22

T58o98m93á40š 28K74u31c74h56a64ř 3287971828181

Jaktože Japonci emise plní i s obyčejnými 2l atmosférami?

+10/0
doporučit
13.3.2017 12:00

J25a69n 49P31e14c52h 6267639756956

Tak ja uz tomu nerozumim, diesly, ktery maji malou spotrebu skonci a zvetsi se objem u aut, ktera to technicky vzato vlastne nepotrebuji? Cely se to dela kvuli kontrolam, ktere se ted zameri na neco jineho? Zlaty zravy 1.4 z devadesatek, u nich mel clovek aspon jistotu, ze poviny ruceni bude takovyhle, emise makovyhle a k tabulkovy spotrebe se dal koeficient 1,25 a bylo jasno...

+11/−1
doporučit
13.3.2017 1:04

P45a16v36e40l 38N87á40r40o94ž15n92ý 1625453706482

Věčná škoda a jí se tak těšil na půllitrový půlválec,

+9/0
doporučit
13.3.2017 19:29

J55a46r43o86s34l16a96v 90P44e78l14d51a 1729254891827

Tak jsem si rikal, ze az je to prestane bavit, pujdu do noveho ... Zatim to ale vypada, ze necham udelat GO na svem poctivem 1.9 TDI jeste bez eko-kazitek a oslavim s nim dalsich bezproblemovych 300tis. km ekoteroristum navzdory. Ja uz jsem holt takova stara konzerva a na nejake experimenty me neuzije, no ... :-P

+9/0
doporučit
13.3.2017 9:55

M81a13r58t34i90n 44Š91i85m25e34k 4320924898555

Pokud přemýtají nad eko pohonem, proč pro Fabii nebo Rapida není dostupný TSi CNG verze? Nebo proč koncern opustil LPG? Ekonomické i ekologičtější za pár peněz a bez downsizingu

+8/0
doporučit
13.3.2017 10:46

R78o98m11a75n 66S19t38r38e68j98č53e70k 1573352865257

Není to tak dávno, co se Audi všude chlubilo, že jako první vyhrálo 24 hodin v Le Mans s nafťákem ;-D Skoro to teď vypadá, že by byli moc rádi, aby se na to zapomnělo. Kdyby se 30 let místo rvaní peněz do vývoje dieselů cpaly ty samé peníze do vývoje agregátů benzínových, mohly by dnes ty benziňáky mít stejnou spotřebu jak současné nafťáky a nebylo by co řešit.

+9/−1
doporučit
13.3.2017 12:32

S25e50i22d32l 88P14e21t78r 1131631595274

Ettore Bugatti: "Objem ničím nenahradíš" ...:-)

+7/0
doporučit
13.3.2017 23:24

R62o12m23a16n 45P64o79l13á75č16e15k 5606539235

Pohádka a zlem dieselu a hodnem benzinu dostává poradne trhliny :-D

+7/0
doporučit
13.3.2017 7:39

K13a14r62e43l 18N14e70d98o83p19i70l 7108506679294

Skoda. Tesil jsem se na Superb se jednovalcovym 49cm3 TSI octaturbem o vykonu 370kW. Stacil by na to byval ridicak na moped.

+8/−1
doporučit
13.3.2017 16:52

J96o21s16e90f 75V35a55l91a 9180153773323

Jj, je nutne koupit diesel co nejdrive, dokud jeste jsou Taky jsem to prave udelal.

+10/−3
doporučit
13.3.2017 6:51

J21a18k20u88b 68F18e84i10f57a45r 7949589886289

"...z naftových agregátů se stane prémiové zboží pro větší a luxusnější auta." ;-D;-D;-D

Z toho jsem vždy měl neskutečnou prču, když má někdo třeba S-klasse nebo A8 v naftě. Tak si to neměl kupovat, když nemá na benzín:-P

+15/−7
doporučit
13.3.2017 8:47

K78a92r51e15l 93N96e59d16o63p98i23l 7838276669214

Otazka radiu Jerevan: Bude problem se zivotnosti u downsizovanych motoru se zivotnosti?

Odpoved: V zasade nikoliv. Motory se budou menit pri kazdem tankovani na bezne benzinove stanici.

+6/0
doporučit
13.3.2017 16:55

A94l57e65x 85K92o61u87b93a 6500612254501

Vyšší NOx emise jsou způsobené naopak přílišným šetřením benzínu, ne jeho plýtváním na chlazení turba:-/ Víc benzínu znamená víc HC emisí, ale na tom, co skutečně poleze ven z výfuku bude záležet jak je naladěn katalyzátor.

+6/0
doporučit
13.3.2017 1:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.