Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

L54u38k60á37š 97N93o69v50o27t88n75ý 6876797188678

Downsizing už končí? Copak? Menší válce už vyrobit nejde a na dva válce má patent Trabant? ;-D

+51/−1
doporučit
13.3.2017 8:41

J55a45k24u55b 16S41e83k22e47r68a 6836640376265

Stejne je to vsechno usmevne, kdyz u sousedu v Asii budou casem miliardy aut bez jakychkoliv eko omezeni a my v evrope budeme tahat prodluzovacky na ramenach pri kazde prilezitosti...;-D

+50/−1
doporučit
13.3.2017 8:25

V72l58a36d69i84s96l69a68v 45N19o62h88e76j51l 7428787218291

ty emisni limity ve vysledku zpusobujou mnohem vetsi ekologickou zatez. viz treba setreni olovem v bateriich, kdy ted musime kupovat baterie 3x casteji, tj ve vysledku je ta zatez pro ekologii mnohem vyssi. stejny je to s tema EURO limitama, kvuli tomu se vyrabi maly oturbeny objemy, ktery vydrzi 3x mensi najezd a opet sme na vyssi zatezi pro ekologii. bioslozky v palivech v blede modrym (nici motory, zanasi palivovou soustavu). hnuj. RvRvRvEU

+51/−2
doporučit
13.3.2017 1:24

J76a82n 44K36o79n35v14a43l69i26n22k67a 5240391411345

No vida. Tak nějak jsem éru downsizingu přežil ve starém třílitru. A když to tak pozoruju, tak nevidím jediný důvod se ho zbavovat. Nenajezdím tolik kilometrů, abych řešil rozdíly ve spotřebě (momentálně zimní průměr 8.4). Navíc mě těší to, že při běžné jízdě ten motor jede na zlomek své výkonové kapacity. S autem nemá práci a zbytečně se netrápí tím, aby z ubohého objemu udělal nějaký výkon. Rád bych viděl ten 1.0 TSi, až bude mít najeto stejně km, jako má motor v mém autě. :-/

+32/0
doporučit
13.3.2017 7:22

P53e39t48r 28M94u20d97r85y10c15h 7924262637423

Problém není v objemu ale v tom že normy na emise tvoří jedinci kteří netuší co to je fyzika.

+34/−1
doporučit
13.3.2017 9:01

M79i67r57o63s87l54a80v 46N78e11v64e50s37e53l56ý 2761935334575

Škoda já se těšil na dvoutaktní dvouválec 0.5 quatroturbo

+28/0
doporučit
13.3.2017 7:07

R52o96b12e40r91t 34H65o84m58o36l73k42a 2870782362451

Tohle vůbec není o ekologii, ale o ekonomice. Nikdo nemá zájem na tom, aby vám auto sloužilo víc než cca 8 let. Rozhodně ne 15 nebo ještě víc. Kola ekonomiky se musí točit, výroba musí jet. Takže mě překvapuje, že se nedošlo k dvojválcům 0,5...

+23/0
doporučit
13.3.2017 7:59

V53í20t 59K50o86u52b17a 6606470624538

než tříválec 1.0 TSI budu raději jezdit na kole.

+18/0
doporučit
13.3.2017 8:17

L82u53k38á32š 20K68m67e21n44t 5769377644390

Stále častěji se ukazuje, že to nejhorší, co mohla EU přírodě udělat, byly snahy o ekologii. Čím více se EU svými směrnicemi snaží, tím horší to je. My to platíme a malá skupina se na tom vždy velmi dobře napakuje. To je jediný výsledek ekologických snah v EU. Ropu stále dovážíme, plyn stále dovážíme, rozvodová soustava v Německu na jedné straně praská ve švech, na druhé je energie málo a důsledky naší tzv. obnovitelné energie drancují země třetího světa a naše peněženky.

+18/−1
doporučit
13.3.2017 7:20

P32e68t32r 19M15a67r76e70č10e17k 1123651449818

Bruselským "vědcům" konečně došlo že z litru paliva nedostanou více energie ani když ho spálí v jednoválci?

+13/0
doporučit
13.3.2017 9:19

L69u98m89í51r 92V39i79t82h40a 2297137626722

Vždycky, když zabrousím na podobné diskuze o tom, jak konečně zmizí diesely, protože malá auta budou na baterky, kamiony a lodě na vodík, kladu stejnou otázku: A co se bude dít s tou naftou? Nafta je jedna z frakcí, která vzniká destilací ropy. Dnes existuje jakás takás rovnováha - když se vyrobí x milionů tun benzínu, zároveň se vyrobí y milionů tun nafty a obojí se celkem efektivně spotřebuje. Pokud z aut a lodí zmizí nafťáky, budou částečně nahrazeny benzínovými motory. To přinese nutnost vyrobít víc benzínu a s tím se zároveň vyrobí víc nafty, pro kterou ale nebude využití.

Ergo cena ostatních produktů z ropy bude muset zahrnout i náklady na likvidaci nafty. Tedy alespoň do doby, než lidstvo najde způsob, jak to obrovské množství nafty využít jinak.Každopádně benzín bude mnohem dražší, tak jako tak. A naftu budeme nejspíš lít zpět do vrtů...

Konec downsizingu vítám, je to skutečně návrat z pekel. Ale nikdy nepochopím, jak k němu vůbec mohlo dojít.Jak vůbec mohl někdo přistoupit na tak debilní myšlenku, že menší objem motoru znamená menší spotřebu??? A to, že k němu došlo, mě naplňuje obavami, že dojde i k zákazu dieselů, které jsou objektivně účinnější, mají menší spotřebu na jednotku odvedené práce a tudíž i menší exhalace než benzínové motory.

Obávám se, že svět je prostě takový. Ostatně jaký by asi měl být, když o něm rozhodují lidé, jejichž jedinou kvalifikací je hroší kůže, kachní žaludek a "angličtina na komunikativní úrovni"... Kdo z těch, kteří dneska ohrnují noc nad diesely, je schopen porovnat pV diagramy vznětového a zážehového motoru? A co - kdo je dneska vůbec schopen pochopit, že spotřeba auta není závislá na objemu motoru, ale na tom, kolikrát auto zrychlí, jak moc zrychlí, jak moc jezdí do kopce? Při stejném stoupání či zrychlování je prakticky jedno, jestli máte pod kapotou litrový dvakrát přeplňovaný tříválec, nebo běžný dvoulitr. Vždy musíte spálit tolik paliva, abyste z něj uvolnili potřebné množství energie k vykonání požadované práce...

+18/−3
doporučit
13.3.2017 8:07

M29a67r91t68i26n 55H30o28u27b29a 6963551789858

"... v tichosti opustil třeba výrobu tříválcových motorů 1.2 TDI. Nenajdete je ani ve Volkswagenu Polo, ve kterém byl v roce 2010 poprvé představen jako nejúspornější agregát svého druhu..."

to je snad nejtypictejsi veta pro VW - vzdy neco prohlasi za nejlepsi a budouci smerovani , aby to pak v tichosti nechali umrit. Napr. jejich slavne TSI motory, kterym pak v Octaviich praskal rozvodovy retez (ne, ze by se v jinych znackach koncernu nepraskal, ale jen Skoda to neresila jako konstrukcni vadu, ale jao beznou provozni poruchu tj. za penize klientu), nebo jejich slavne PD, ktere se se ukazalo jako slepa ulicka ...

jen jejich nekriticti obdivovatele toto nevidi a stale budou jejich marektingove zvasty prohlasovat za univerzalni pravdu

+11/0
doporučit
13.3.2017 8:22

T82o81m46á36š 66K75u86c97h22a54ř 3357441348581

Jaktože Japonci emise plní i s obyčejnými 2l atmosférami?

+10/0
doporučit
13.3.2017 12:00

J48a38n 13P16e51c94h 6567139186486

Tak ja uz tomu nerozumim, diesly, ktery maji malou spotrebu skonci a zvetsi se objem u aut, ktera to technicky vzato vlastne nepotrebuji? Cely se to dela kvuli kontrolam, ktere se ted zameri na neco jineho? Zlaty zravy 1.4 z devadesatek, u nich mel clovek aspon jistotu, ze poviny ruceni bude takovyhle, emise makovyhle a k tabulkovy spotrebe se dal koeficient 1,25 a bylo jasno...

+11/−1
doporučit
13.3.2017 1:04

P84a19v23e63l 52N78á92r95o24ž52n96ý 1105933916452

Věčná škoda a jí se tak těšil na půllitrový půlválec,

+9/0
doporučit
13.3.2017 19:29

J86a85r31o55s46l42a81v 30P70e78l88d26a 1899134821387

Tak jsem si rikal, ze az je to prestane bavit, pujdu do noveho ... Zatim to ale vypada, ze necham udelat GO na svem poctivem 1.9 TDI jeste bez eko-kazitek a oslavim s nim dalsich bezproblemovych 300tis. km ekoteroristum navzdory. Ja uz jsem holt takova stara konzerva a na nejake experimenty me neuzije, no ... :-P

+9/0
doporučit
13.3.2017 9:55

M78a73r96t50i56n 61Š33i55m42e61k 4390304818615

Pokud přemýtají nad eko pohonem, proč pro Fabii nebo Rapida není dostupný TSi CNG verze? Nebo proč koncern opustil LPG? Ekonomické i ekologičtější za pár peněz a bez downsizingu

+8/0
doporučit
13.3.2017 10:46

R48o44m20a69n 63S19t35r57e70j15č13e87k 1523832635617

Není to tak dávno, co se Audi všude chlubilo, že jako první vyhrálo 24 hodin v Le Mans s nafťákem ;-D Skoro to teď vypadá, že by byli moc rádi, aby se na to zapomnělo. Kdyby se 30 let místo rvaní peněz do vývoje dieselů cpaly ty samé peníze do vývoje agregátů benzínových, mohly by dnes ty benziňáky mít stejnou spotřebu jak současné nafťáky a nebylo by co řešit.

+9/−1
doporučit
13.3.2017 12:32

S12e91i40d24l 27P35e95t51r 1881341615754

Ettore Bugatti: "Objem ničím nenahradíš" ...:-)

+7/0
doporučit
13.3.2017 23:24

R22o84m13a60n 48P19o39l53á16č29e49k 5736139315

Pohádka a zlem dieselu a hodnem benzinu dostává poradne trhliny :-D

+7/0
doporučit
13.3.2017 7:39

J12o90s46e67f 19V48a91l79a 9590473883663

Jj, je nutne koupit diesel co nejdrive, dokud jeste jsou Taky jsem to prave udelal.

+10/−3
doporučit
13.3.2017 6:51

J43a22k48u67b 80F39e56i59f44a85r 7129529496439

"...z naftových agregátů se stane prémiové zboží pro větší a luxusnější auta." ;-D;-D;-D

Z toho jsem vždy měl neskutečnou prču, když má někdo třeba S-klasse nebo A8 v naftě. Tak si to neměl kupovat, když nemá na benzín:-P

+15/−7
doporučit
13.3.2017 8:47

K53a19r55e81l 52N66e20d95o33p14i14l 7308256229834

Otazka radiu Jerevan: Bude problem se zivotnosti u downsizovanych motoru se zivotnosti?

Odpoved: V zasade nikoliv. Motory se budou menit pri kazdem tankovani na bezne benzinove stanici.

+6/0
doporučit
13.3.2017 16:55

A42l35e65x 71K80o74u26b15a 6480472194261

Vyšší NOx emise jsou způsobené naopak přílišným šetřením benzínu, ne jeho plýtváním na chlazení turba:-/ Víc benzínu znamená víc HC emisí, ale na tom, co skutečně poleze ven z výfuku bude záležet jak je naladěn katalyzátor.

+6/0
doporučit
13.3.2017 1:50

K53a85r26e88l 93N28e75d94o81p34i76l 7938326559464

Skoda. Tesil jsem se na Superb se jednovalcovym 49cm3 TSI octaturbem o vykonu 370kW. Stacil by na to byval ridicak na moped.

+7/−1
doporučit
13.3.2017 16:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.