Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nový směr: tříválcem 1.0 TSI končí downsizing a příští Fabie bez dieselu

Po letech downsizingu, kdy se v autech neustále zmenšoval objem motorů, se velmi rychle blíží opačný trend. Škoda Octavia nedávno dostala nový pouze tříválcový agregát 1.0 TSI, který se v únoru začal vyrábět v Mladé Boleslavi. Další zmenšování ale u Škodovky nečekejte.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T39o95m59á19š 57Č74e78r97n58ý 5456469984

Až ojedu svojí Fabinku Combi 1.2 TSI 66 kW LPG, tak si koupím klidně i tento motor. Dám to do plynu a pohoda. Doufám, že to ministerstvo schválí brzy na hromadnou přestavbu.

Možná už to je.

TURBOMOTOR NA LPG JE BOŽÍ!

0/0
16.3.2017 19:16

J71i31ř75í 90P42u15d89i75l 8800398653858

Staré dobré pravidlo říká : Objem motoru ničím nenahradíš !! V

0/0
15.3.2017 22:36

F83r70a18n98t96a 47N27u14d72l82i20s 5985803158527

Pane jo, to je zas věštění jak z křišťálový koule, ty poslední dva odstavce.

0/0
14.3.2017 15:29

J79a91n 97U37l66m 7440259316882

Takovej motůrek, trochu menší, mám u stěračů ;-D

+1/0
14.3.2017 11:39

J32i70ř38í 24S20c96h24w10a40c73h 8358854668796

ano a Čimelice jsou taky "trochu menší", než New York....

+1/0
14.3.2017 12:06

J10a20n 27U42l36m 7880219766202

pane bože, on už je tu zase

0/0
14.3.2017 13:30

J36i61ř20í 83S82c11h97w51a67c48h 8288764368196

....pane bože, to bude tím, že jak vidí nějakou, do nebe volající, hňupovinu, hned tam je...

+1/−1
14.3.2017 20:17

J13a92k74u67b 19M67e16l79í65š22e22k 6966275492126

Pane bože, už je to tu zase.

+1/0
14.3.2017 14:46

J88a42r77o54s59l11a61v 10Č23e41p98i42c31a 8660468473134

Od kdy se turbo chladí benzínem??

0/0
14.3.2017 10:48

W73a11l24t48e60r 30D11i18v13i56š 6957962702842

Nechladí se turbo, chladí se spalovací prostor, mimo jiné i kvůli snížení teploty výfukových plynů. Vstřikuje se záměrně více paliva, které se ale nevyužije na produkci výkonu.

0/0
14.3.2017 13:17

J83a58r49o78s16l50a31v 76Č17e50p92i61c36a 8200358843224

Aha, děkuji.

0/0
15.3.2017 11:52

G28e74o19r32g 25K34o62m37b21e75r45e55c 9544651126511

Dieter Zetsche im n-tv Interview "Der Diesel hat eine sehr gute Zukunft"

Dieter Zetsche (sef Mercedesu) v n-tv interview " Diesel ma velmi dobrou budoucnost"

R^

0/0
14.3.2017 9:38

J55a25n 82U81l86m 7390959806962

Včera mi zrovna kolega říkal, že se mu v 90 tisících vysypal motor na jeho Octávii 1,2

+2/−1
14.3.2017 7:24

J93i73ř54í 98S93c90h81w28a43c76h 8328614618676

a mě se včera vysypaly drobné z kapsy, ....cca stejně relevantní informace....

Takže je vlastně dobře že 1.2 nahradili 1.0 ne? Třeba bude lepší ;-)

+1/−1
14.3.2017 9:30

O33n85d51ř94e74j 84L30o62š84o90t19h 9790942524122

A co s tím? Na jeho případ je 100 tisíc motorů, se kterými se nic nestalo

Jak se kolega o auto staral? Jak se k němu choval?

Vyšší objemy se nepokazí? Bratrovi se vysypal 2.0 TSI 206 kW ve 20 tis. a co? Dostal komplet nový motor.

+1/0
14.3.2017 11:05

P34a87v77e37l 35S31t60a17v38j26a83n63í36k 6208875787891

Mně se nic nad tři litry nevysypalo.

0/0
15.3.2017 16:42

J92i56ř59í 95S45c44h31w95a75c40h 8878634888236

historie je plná nepovedených 6 i 8 válců.....

0/0
15.3.2017 21:39

S95e39i26d19l 88P53e33t36r 1461721775234

Ettore Bugatti: "Objem ničím nenahradíš" ...:-)

+7/0
13.3.2017 23:24

J78i89ř31í 93S52c96h22w29a86c47h 8918164888536

tak proč "dnešní" 300-koňové atmosféry nemají objem 13 litrů jako ta jeho? ;-)

http://auto.idnes.cz/foto.aspx?r=auto_ojetiny&c=A150204_124728_auto_ojetiny_fdv&foto=FDV590b82_DSC02039.JPG

0/−5
13.3.2017 23:29

S56e41i58d89l 71P53e48t12r 1861331195114

Nerozumíte-li jisté nadsázce avšak s určitým přesahem i k dnešní ekodebilitě pak každá diskus marná ..:-)

+8/0
13.3.2017 23:44

J97i34ř66í 65S20c85h27w31a65c40h 8738804878906

ano, pokud se něčemu co evidentně neplatí říká "nadsázka" je diskuze zbytečná....

+4/−3
14.3.2017 0:23

J51a69n 36U58l46m 7200299456962

svatá pravda! R^

+1/0
14.3.2017 7:23

J90i76ř55í 10S34c73h75w12a97c83h 8518974868626

prohlašovat evidentní lež za pravdu a ještě svatou? Jak typické...;-(

0/−3
14.3.2017 9:17

J30a37n 16U87l66m 7870259676762

přilož si k tomu pravítko, ať pochopíš na co jsem reagoval

0/0
14.3.2017 11:38

J12i80ř12í 78S75c38h85w98a80c62h 8378744878636

já vím na co jsi reagoval.

0/0
14.3.2017 12:01

P85e92t56r 88Č37e75r96m46á91k 9638165159300

Tak to že objem nelze ničím nahradit je ryzí pravda, popírat to je zcela v duchu Babicova "když nemáte limetku tak tam dejte citron" - jíst se to dát bude ale stejně to chutnat nikdy nebude. R^

0/0
14.3.2017 18:48

J40i31ř61í 56S80c33h10w52a28c31h 8948984738216

tak proč "dnešní" 300-koňové atmosféry nemají objem 13 litrů jako ta Bugattiho z roku XXXX? Není v nich dnes ten objem jaksi čímsi nahrazený? Třeba tím "hloupým" citronem?

Samozřejmě, že je!

A že kromě dnešních atmosfér dokážou něco podobného turbomotory a za mnohem kratší dobu? No to přece musí být jen naprostá "ekodebilita", co nemá s technickým pokrokem vůbec nic společného ....;-D

Takže to shrnu: vůbec nic nepopírám, jen konstatuji fakta! Že je někdo nevidí, nebo nechce vidět, je jen jeho problém.

http://auto.idnes.cz/foto.aspx?r=auto_ojetiny&c=A150204_124728_auto_ojetiny_fdv&foto=FDV590b82_DSC02039.JPG

0/0
14.3.2017 20:10

P84e69t44r 58Č86e41r72m30á94k 9198975869900

Není, jsou to jiné motory. Zrovna Bugatti dokázal už ve 30.tých letech dělat motory 1,5L s výkonem přes 100kW, je to jen věcí toho kam kdo klade prioritu. Když chtěl tenkrát postavit motor do 3t a 6m limuzíny tak postavil motor adekvátní tomu určení a možnostem té doby.

Takže samozřejmě že není!!!

A turbomotory nic takového nedokážou, dokážou jen využít toho že drtivá většina aut jezdí vesměs v nezatíženém režimu a proto se tam dokáží vcelku dobře uplatnit, nikdy se však nejedná o náhradu a už vůbec ne pokrok, všechny ty technologie co dnes tvoří downsizing jsou známé a používané destíky let, nynější nástup je pak ryze věcí tlaku ekodebilů, a teď když se zjistilo že papírového hodnoty jaksi nejsou úplně ideální tak se od toho zase pomalu ustupuje. R^

Takže zase vedle jako jedlo, ostatně jako vždy když jde o downsizing. R^

+1/0
15.3.2017 10:29

J79i65ř87í 47S71c69h17w54a76c29h 8168554508876

ty zase typicky plácáš o všem jiném než o tématu. Já se neptal proč použil Bugatti 13 litrový motor. A už vůbec není řeč o nějaké jeho závodní přeplňované 1.5. Ani jsem se neptal, pod jakým tlakem se dnes turba hromadně používají. A už vůbec neřeším nějaké ekodebility.

Téma je jen ryze technické: Objem prý ničím nenahradíš.

Otázka byla naprosto jasná a znovu ji zopakuji:

Proč "dnešní" 300-koňové atmosféry nemají objem 13 litrů jako ta Bugattiho z roku XXXX? A to i v nejtěžších osobních amerikách (pick-up), co mají taky 3 tuny....mají sotva poloviční objem. Jak je to možné, když objem ničím nenahradíš?

Cože turbomotory fungují jen v nezatíženém stavu?

Nyní se nebavíme o měření spotřeby NEDC, řeč je o normálním použití.

A diesely prošly "turboizací" z jiných důvodů a tam, kde bylo nutné dříve použít větší atmosférický objem se dnes používá objem menší a ejhle i zde byl objem zcela nenápadně nahrazen! Dnes je většina dieselů coby turbomotor, který dokáže nahradit atmosférické předchůdce včetně těch nejtěžších náklaďáků .....prý jen nezatížený....

Turba ve všech závodních autech jsou taky asi jen pro parádu a jízdu bez zatížení a asi jen na kochací vyjížďky? A chudák Saab, ten svými turby asi řešil "ekodebility" už snad 20 let před jejich příchodem, když dělal stejně výkonné motory s menším objemem než konkurence ve "stejných" autech.

Několik desítek let předpisy pro F1 umožňovaly závody s motory atmosférickými a přeplňovanými a ty přeplňované musely mít NENAHRADITELNÝ OBJEM menší! Taková NESPRAVEDLNOST! A přesto vyhrávala!

Žádnej "ekodebil" nikdy nikomu neporoučel používat turbomotory a třeba Mazda to ani nedělá. Ano, automobilky víceméně "zneužívají" metodiku NEDC.... aby dosáhly nižší papírové spotřeby. Ale to neznamená, že ty motory nefungují a technicky nenahrazují větší objem menším, stejně jako to pomalu a méně nápadně udělala dnešní atmosféra oproti té z roku XXXX, ať v benzínu nebo v dieselu.

0/−1
15.3.2017 23:30

P21e66t70r 61Č89e63r63m21á75k 9578155299730

Pořád jsi stejně mimo jako vždy, ty to snad nikdy nepochopíš, ale nevadí, rozebereme si to klidně znovu.;-)

Objem ničím nenahradíš, to platí absolutně, je to technická záležitost. Tvoje laická argumentace s amerikama je opravdu úsměvná a jen dokumentuje tu totální dezorientaci. Právě na amerických piskupech je krásně vidět proč nelze objem jen tak nahrazovat a neplatí tvoje slepá domněnka výkon jako výkon. Posledních 50 let se objemy těch motorů mění naprosto minimálně, proč tam nedávají tedy moderní downsizingové motory o podobném výkonu?? Proč VW u relativně malého pickupu musel po pár letech zvednout kubaturu o 50%??

Pak si celkem zásadně pleteš turbomotory jako takové a downsizingové motory. Motory kde turbo slouží ke zvýšení výkonu se používají destíky let a není s tím problém. Naopak motory které používají turbo na dosažení výkonu ten problém mají a jejich efektivní využití je právě jen tam kde je oblast nízkého zatížení.

Proto není vůbec problém ve formulích, závodních autech, sportovních verzích běžných aut atd. ;-)

V dieslech máš další mezeru, to je přesně ten první příklad - turbo slouží ke zvýšení výkonu. Po nástupu turb tedy k žádnému omezování objemů nedošlo, rozpětí 2,0 - 3,0 měl mercedes před 40ti lety stejně jako dnes R^

Nástup downsizingu je výhradně dílem euronorem a nedc. Žádný jiný důvod to nikdy nemělo, a nyní když se nedc bude měnit tak se zase trend otáčí, tady plaveš na vodě.

+1/0
17.3.2017 12:28

J57i20ř36í 51S58c92h42w29a86c39h 8838324398656

už ti asi po páté opakuji, že neřeším příčiny nástupu downsizingu, ale jeho důsledky a ty jsou takové, že turbomotor o menším objemu zastane práci atmo motoru o větším objemu.

A totéž platí pro atmo motor z roku 2000 o menším objemu, co zastane práci atmo motoru z roku 1929 o objemu mnohem větším.

Takže objem něčím nahrazen prostě byl. Tečka.

Tím si sám odpovídám na svoji jednoduchou otázku, na kterou jsi mi nebyl schopen odpovědět.

To jsou prostě fakta a jestli "to zavinil" nějaký papír nebo vývoj nebo pánbůh mi je úplně jedno!

Takže si laskavě poposedni ze svého vedení a už mě neobtěžuj s naprosto nepodstatnými nesmysly.

Cituji: "Motory kde turbo slouží ke zvýšení výkonu se používají desítky let a není s tím problém. Naopak motory které používají turbo na dosažení výkonu ten problém mají .....

Fakt kouzelná větička! ;-D

Jak ten motor pozná, jestli má turbo za účelem "dosažení výkonu" nebo "navýšení výkonu"?8-o ;-D

0/−1
18.3.2017 20:19

P66e18t50r 38Č13e46r53m61á62k 9338575189330

Aaa tak poprvé opouštíš svojí tezi že jde o výkon, a začneš tomu pro jistotu říkat neurčitě "práce". Ale pořád jsi vedle, turbem nejde dohnat vyšší objem, takže tam kde je kubatura potřeba kvůli použití je downsizing nepoužitelný a také se nepoužívá. Pochopitelně tam kde objem nezbytně nutný není, tam v některých režimech dokáže i menší turbomotor být použitelný, to skutečně ano.

Takže objem nikdy turbem nahradit nejde, s tím se smiř a nebo ne, ale nic to na tom faktu nezmění.

Nechápu tvůj slepý fanatismus pro downsizing, resp. nechápu tu zabedněnost se kterou stokrát zopakuješ svůj vymyšlený argument, a po stoprvní teprve pochopíš že tudy cesta nevede a vymyslíš se hned v zápětí jiný a zase se to opakuje.

A to že ty nerozumíš termínům kdy se turbo používá pro zvýšení nebo dosažení výkonu je jen ikonické zobrazení toho tak v tom plaveš na vodě, tohle každý z oboru ví. Turbo ke zvýšení výkonu se používá desítky let, a poznatelné je snadno - je to motor který by provoz v daném autě/náklaďáku/autobusu atd. zvládl i bez turba, a většinou je tak i konstruován (což dříve bylo i v praxi velmi časté - přesně jako ty tvoje saaby nebo v podstatě skoro kterýkoliv výrobce té doby) a turbo zde slouží jako nástavba či doplněk ke zlepšení charakteristik motor v různých (třeba i jen velmi úzkých) režimech, kdežto turbo k dosažení výkonu je o tom že ten motor je bez toho turba v dané aplikaci nepoužitelný, turbo je tam implementováno již při konstrukci, vytváří základní charakteristiku motoru. Jinými slovy, když odebereš turbo v motoru saabu tak normálně dál pojede protože ta kubatura na to bude stačit, když sebereš turbo v litrový octavii tak dřív spálíš spojku než by ses rozjel. R^

+1/0
19.3.2017 21:39

J37i68ř88í 40S42c52h95w59a44c49h 8768564618186

aha takže 1.0TSI a 1.2 TSI ve Fabii, 1.4TSI v Oktě a 2.0 TSI v Superbu vlastně nikdy nebyly "downsizingové" motory....a 1.0TSI v Octavii by vlastně teoreticky neměl fungovat i když tam evidentně funguje...

Aha takže u stejného motoru se jedná o naprosto jinou "konstrukci", když se třeba 1.2TSI dal do Fabie a když se dal do Octavie. V prvním je turbo za účelem dosažení výkonu a ve druhém kvůli navýšení výkonu....v jednom případě letité řešení ve druhém případě nefungující nesmysl (i když funguje). A přitom jde o naprosto stejný motor. ;-D

No vidíš a sám sis dodal důkaz, že objem lze nahradit, když tvrdíš: s litrem bez turba se Oktávka nerozjede a s litrem oturbeným se bez problému rozjede, čili chybějící objem tak nějak najednou z ničeho nic nechybí čili byl nahrazen ;-D

Holt zase zřejmý důkaz, že není "litr" jako "litr".....;-)

A svou tezi o výkonu neopouštím. Jistě víš, že práce je na výkonu "silně závislá". Výkon rovná se práce za jednotku času, takže pokud tvrdím, že turbomotor o menším objemu zastane práci atmosféry o větším objemu, tak je to díky minimálně stejnému, nebo i většímu dodanému výkonu, který turbomotor dodá i když mu ten objem jakože evidentně chybí.;-)

Bože já mám ale trpělivost.....

0/−1
20.3.2017 0:38

P68e34t36r 86Č39e59r96m95á12k 9358285119810

Ale jistě že byly, proč by neměly být? A proč by neměl fungovat v octavii 1.0TSI když svého času tam dávali 40let starou OHV 1,4?

Koukám vůbec nechápeš která bije, to jestli je někde turbo k dosažení nebo zvýšení výkonu nesouvisí vůbec s aplikací toho motoru ale právě s jeho konstrukcí, přečti si ještě jednou co jsem napsal. ;-) 1,2TSI je downsizingový motor a vždy tam turbo slouží k dosažení výkonu. R^

Nic takového jsem nenapsal, nelži ;-) Objem turbem nahradit nikdy nejde, můžeš samozřejmě postavit motory o podobné konfiguraci a to pásmo činnosti které tě zajímá postavíš na přítomnosti turba, to je klasický downsizing, ale nikdy to nedá stejné parametry jako objem.

Zamotal ses do vlastní pasti. Tvrdil jsi že objem nahradíš turbem, což jak víme nelze. Takže jsi začal tvrdit že to zastane stejnou práci, což pravda opět není, právě proto že práce a výkon jsou závislé veličiny ;-)

Fakt si pořád říkám jestli jen trollíš a nebo jsi opravdu tak dutej. 50:50 protože občas dáš i inteligentní příspěvek.

0/0
24.3.2017 23:20

J29i95ř57í 12S93c50h69w14a60c96h 8988504798426

A protože turbomotory nic takového " údajně nedokážou" a objem nic nenahradí.... ;-D, protože se jedná o zastaralé technologie.....;-D

tak nejspíše proto vyměnili hloupí konstruktéři Lexusu ve své nové vlakové lodi V8 za V6, čili sebrali mu 25 procent válců a 25% objemu a přesto to auto je dynamičtější i když samozřejmě nějakej výkon a krouťák v tom přece nehraje žádnou roli... ;-D

Nebo se u Lexusu podělali z nějakýho výhružnýho dopisu od úředníka EU? 8-o

Ne, to opravdu ne....

0/−1
16.3.2017 12:33

P15e32t67r 72Č81e50r38m83á36k 9358465279570

Objem nic nenahradí, s tím se budeš muset smířit. Kdybys občas také chápal co je zde psáno (pořád bojuju s tím jestli to chápeš a jsi jen troll a nebo jsi opravdu tak dutý), tak by jsi to již dávno pochopil a orientoval se;-)

To že se mění a zkoušejí jiné konfigurace motorů není nic divného, to k vývoji patří, jde jen o to pochopit proč a jak R^

+1/0
17.3.2017 12:31

J35i40ř65í 63S21c40h69w75a63c86h 8468824158916

a zase jakési bláboly o konfiguraci, když je řeč o OBJEMU.....jasný případ, kdy motor o objemu větší je nahrazen motorem o objemu menším, ....ale objem nic nenahradí.....

....si připadám jak v debatě s pětiletým děckem....

0/−1
18.3.2017 20:26

P13e17t36r 37Č46e59r27m91á73k 9448615469600

Ty vždy když něčemu nerozumíš, tak místo abys bedlivě poslouchal a snažil se to pochopit, prohlásíš pravidelně že to je blábol, opravdu velmi "dospělé" ;-D Objem samozřejmě je jeden ze základních parametrů KONFIGURACE motoru !!

Tobě přijde něco divného na dalším, asi milion padestátém příklady downsizingu??? Panebože 8-o

Fakt se někdy zamysli.

+1/0
19.3.2017 21:43

V53í44ť68a 31K65r75u92t43i72š 1930434865197

Což platí jak pro motor atmosférický, tak i pro motor turbem. A mezi tou atmosférou a turbem stejného objemu bude nějaký nezanedbatelný výkonový koeficient ...

0/0
14.3.2017 21:12

J19a65n 50M44a30c89h75á57č 3347766983972

To jsou koumáci.Konečně je napadlo,že budou-li lhát se spotřebou těchto hvízdajících motorků dále,tak budou muset psát do manuálu k autu,že po ujetí každých 100km vypusťte přebytečné 4 litry benzínu do škarpy....

+2/0
13.3.2017 22:59

M98a67r39t43i65n 31V11o74j78á26č40e94k 9643807161226

tohle se servisuje snad v hodinářství s lupou 8-o;-D tedy jestli to pod tím plastíkem je motůrek;-)

+1/0
13.3.2017 22:50

J58i40ř23í 92S50c36h50w60a50c38h 8238714708136

neboj, třeba takový píst ve formuli 1 je ještě menší než v tomto....;-)

+1/−1
14.3.2017 9:11

K29a67r68e33l 65B17a62r10t16a72k 9416221395916

Tak na co jste přišli?

0/0
13.3.2017 20:08

P35a55v79e49l 83N63á98r92o63ž16n56ý 1725273786912

Věčná škoda a jí se tak těšil na půllitrový půlválec,

+9/0
13.3.2017 19:29

J37i18ř39í 13S75c96h71w36a41c24h 8978584578336

tak vem pilku nebo autogen a udělej si ho.....

+1/−1
13.3.2017 19:50

M49a60r37t95i57n 35V93o58j72á87č17e13k 9353147611756

po takovém zásahu příjde o záruku;-D

0/0
13.3.2017 22:51

J92i89ř83í 17S78c63h12w18a62c94h 8628294478356

plnit si své "touhy" vždycky něco stojí....

0/−1
13.3.2017 23:18

J84a15n 50U69l23m 7540289756692

oni si toho nevšimnou

0/0
14.3.2017 7:25

J53a96n 77M45a51c95h72á71č 3667736653312

Vyhodte ten motor úplně,prořízněte podlahu,a máte Flinstone car...

0/0
13.3.2017 23:01

K18a73r50e54l 85H58o29r42á62k 2718749213473

Není nad to si nalhat budoucnost. Jak mohou vědět, co si budou nebo nebudou zákazníci kupovat za pět let? Jednoduše, co oni nevyrobí, to si zákazník nekoupí.

+1/0
13.3.2017 18:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.