Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

L22u91k51á98š 34N47o98v81o66t46n91ý 6666967628718

Downsizing už končí? Copak? Menší válce už vyrobit nejde a na dva válce má patent Trabant? ;-D

+51/−1
doporučit
13.3.2017 8:41

J43a14k76u80b 51S40e49k44e24r12a 6846830806835

Stejne je to vsechno usmevne, kdyz u sousedu v Asii budou casem miliardy aut bez jakychkoliv eko omezeni a my v evrope budeme tahat prodluzovacky na ramenach pri kazde prilezitosti...;-D

+50/−1
doporučit
13.3.2017 8:25

V77l62a96d53i52s11l48a74v 48N95o45h81e78j26l 7758147398271

ty emisni limity ve vysledku zpusobujou mnohem vetsi ekologickou zatez. viz treba setreni olovem v bateriich, kdy ted musime kupovat baterie 3x casteji, tj ve vysledku je ta zatez pro ekologii mnohem vyssi. stejny je to s tema EURO limitama, kvuli tomu se vyrabi maly oturbeny objemy, ktery vydrzi 3x mensi najezd a opet sme na vyssi zatezi pro ekologii. bioslozky v palivech v blede modrym (nici motory, zanasi palivovou soustavu). hnuj. RvRvRvEU

+51/−2
doporučit
13.3.2017 1:24

J47a19n 90K22o30n65v38a10l71i57n36k95a 5490621271975

No vida. Tak nějak jsem éru downsizingu přežil ve starém třílitru. A když to tak pozoruju, tak nevidím jediný důvod se ho zbavovat. Nenajezdím tolik kilometrů, abych řešil rozdíly ve spotřebě (momentálně zimní průměr 8.4). Navíc mě těší to, že při běžné jízdě ten motor jede na zlomek své výkonové kapacity. S autem nemá práci a zbytečně se netrápí tím, aby z ubohého objemu udělal nějaký výkon. Rád bych viděl ten 1.0 TSi, až bude mít najeto stejně km, jako má motor v mém autě. :-/

+32/0
doporučit
13.3.2017 7:22

P88e82t94r 22M54u60d32r68y65c80h 7454682607333

Problém není v objemu ale v tom že normy na emise tvoří jedinci kteří netuší co to je fyzika.

+34/−1
doporučit
13.3.2017 9:01

M67i20r71o67s46l71a91v 65N42e40v25e51s39e90l48ý 2511565814645

Škoda já se těšil na dvoutaktní dvouválec 0.5 quatroturbo

+28/0
doporučit
13.3.2017 7:07

R80o37b92e18r27t 71H86o85m32o55l49k30a 2680492472881

Tohle vůbec není o ekologii, ale o ekonomice. Nikdo nemá zájem na tom, aby vám auto sloužilo víc než cca 8 let. Rozhodně ne 15 nebo ještě víc. Kola ekonomiky se musí točit, výroba musí jet. Takže mě překvapuje, že se nedošlo k dvojválcům 0,5...

+23/0
doporučit
13.3.2017 7:59

V25í34t 80K26o55u15b33a 6506630964138

než tříválec 1.0 TSI budu raději jezdit na kole.

+18/0
doporučit
13.3.2017 8:17

L30u41k29á24š 33K62m14e79n95t 5739127544940

Stále častěji se ukazuje, že to nejhorší, co mohla EU přírodě udělat, byly snahy o ekologii. Čím více se EU svými směrnicemi snaží, tím horší to je. My to platíme a malá skupina se na tom vždy velmi dobře napakuje. To je jediný výsledek ekologických snah v EU. Ropu stále dovážíme, plyn stále dovážíme, rozvodová soustava v Německu na jedné straně praská ve švech, na druhé je energie málo a důsledky naší tzv. obnovitelné energie drancují země třetího světa a naše peněženky.

+18/−1
doporučit
13.3.2017 7:20

P59e84t69r 19M91a20r55e12č91e11k 1323271749648

Bruselským "vědcům" konečně došlo že z litru paliva nedostanou více energie ani když ho spálí v jednoválci?

+13/0
doporučit
13.3.2017 9:19

L18u75m13í52r 53V29i68t65h54a 2127417266662

Vždycky, když zabrousím na podobné diskuze o tom, jak konečně zmizí diesely, protože malá auta budou na baterky, kamiony a lodě na vodík, kladu stejnou otázku: A co se bude dít s tou naftou? Nafta je jedna z frakcí, která vzniká destilací ropy. Dnes existuje jakás takás rovnováha - když se vyrobí x milionů tun benzínu, zároveň se vyrobí y milionů tun nafty a obojí se celkem efektivně spotřebuje. Pokud z aut a lodí zmizí nafťáky, budou částečně nahrazeny benzínovými motory. To přinese nutnost vyrobít víc benzínu a s tím se zároveň vyrobí víc nafty, pro kterou ale nebude využití.

Ergo cena ostatních produktů z ropy bude muset zahrnout i náklady na likvidaci nafty. Tedy alespoň do doby, než lidstvo najde způsob, jak to obrovské množství nafty využít jinak.Každopádně benzín bude mnohem dražší, tak jako tak. A naftu budeme nejspíš lít zpět do vrtů...

Konec downsizingu vítám, je to skutečně návrat z pekel. Ale nikdy nepochopím, jak k němu vůbec mohlo dojít.Jak vůbec mohl někdo přistoupit na tak debilní myšlenku, že menší objem motoru znamená menší spotřebu??? A to, že k němu došlo, mě naplňuje obavami, že dojde i k zákazu dieselů, které jsou objektivně účinnější, mají menší spotřebu na jednotku odvedené práce a tudíž i menší exhalace než benzínové motory.

Obávám se, že svět je prostě takový. Ostatně jaký by asi měl být, když o něm rozhodují lidé, jejichž jedinou kvalifikací je hroší kůže, kachní žaludek a "angličtina na komunikativní úrovni"... Kdo z těch, kteří dneska ohrnují noc nad diesely, je schopen porovnat pV diagramy vznětového a zážehového motoru? A co - kdo je dneska vůbec schopen pochopit, že spotřeba auta není závislá na objemu motoru, ale na tom, kolikrát auto zrychlí, jak moc zrychlí, jak moc jezdí do kopce? Při stejném stoupání či zrychlování je prakticky jedno, jestli máte pod kapotou litrový dvakrát přeplňovaný tříválec, nebo běžný dvoulitr. Vždy musíte spálit tolik paliva, abyste z něj uvolnili potřebné množství energie k vykonání požadované práce...

+18/−3
doporučit
13.3.2017 8:07

M64a68r50t24i23n 78H84o66u69b44a 6233571539508

"... v tichosti opustil třeba výrobu tříválcových motorů 1.2 TDI. Nenajdete je ani ve Volkswagenu Polo, ve kterém byl v roce 2010 poprvé představen jako nejúspornější agregát svého druhu..."

to je snad nejtypictejsi veta pro VW - vzdy neco prohlasi za nejlepsi a budouci smerovani , aby to pak v tichosti nechali umrit. Napr. jejich slavne TSI motory, kterym pak v Octaviich praskal rozvodovy retez (ne, ze by se v jinych znackach koncernu nepraskal, ale jen Skoda to neresila jako konstrukcni vadu, ale jao beznou provozni poruchu tj. za penize klientu), nebo jejich slavne PD, ktere se se ukazalo jako slepa ulicka ...

jen jejich nekriticti obdivovatele toto nevidi a stale budou jejich marektingove zvasty prohlasovat za univerzalni pravdu

+11/0
doporučit
13.3.2017 8:22

T11o38m39á96š 95K57u96c95h14a91ř 3317571348361

Jaktože Japonci emise plní i s obyčejnými 2l atmosférami?

+10/0
doporučit
13.3.2017 12:00

J92a40n 67P76e75c52h 6907429506856

Tak ja uz tomu nerozumim, diesly, ktery maji malou spotrebu skonci a zvetsi se objem u aut, ktera to technicky vzato vlastne nepotrebuji? Cely se to dela kvuli kontrolam, ktere se ted zameri na neco jineho? Zlaty zravy 1.4 z devadesatek, u nich mel clovek aspon jistotu, ze poviny ruceni bude takovyhle, emise makovyhle a k tabulkovy spotrebe se dal koeficient 1,25 a bylo jasno...

+11/−1
doporučit
13.3.2017 1:04

P19a47v88e97l 47N40á89r94o98ž78n67ý 1365243156442

Věčná škoda a jí se tak těšil na půllitrový půlválec,

+9/0
doporučit
13.3.2017 19:29

J67a68r68o64s57l92a65v 53P58e72l39d75a 1469804111587

Tak jsem si rikal, ze az je to prestane bavit, pujdu do noveho ... Zatim to ale vypada, ze necham udelat GO na svem poctivem 1.9 TDI jeste bez eko-kazitek a oslavim s nim dalsich bezproblemovych 300tis. km ekoteroristum navzdory. Ja uz jsem holt takova stara konzerva a na nejake experimenty me neuzije, no ... :-P

+9/0
doporučit
13.3.2017 9:55

M68a86r52t86i58n 67Š98i57m72e12k 4360574558685

Pokud přemýtají nad eko pohonem, proč pro Fabii nebo Rapida není dostupný TSi CNG verze? Nebo proč koncern opustil LPG? Ekonomické i ekologičtější za pár peněz a bez downsizingu

+8/0
doporučit
13.3.2017 10:46

R66o25m62a41n 17S83t32r76e92j92č52e92k 1403342175647

Není to tak dávno, co se Audi všude chlubilo, že jako první vyhrálo 24 hodin v Le Mans s nafťákem ;-D Skoro to teď vypadá, že by byli moc rádi, aby se na to zapomnělo. Kdyby se 30 let místo rvaní peněz do vývoje dieselů cpaly ty samé peníze do vývoje agregátů benzínových, mohly by dnes ty benziňáky mít stejnou spotřebu jak současné nafťáky a nebylo by co řešit.

+9/−1
doporučit
13.3.2017 12:32

S52e23i97d29l 97P49e70t27r 1851101685204

Ettore Bugatti: "Objem ničím nenahradíš" ...:-)

+7/0
doporučit
13.3.2017 23:24

R91o55m66a18n 97P88o16l23á23č14e72k 5276369905

Pohádka a zlem dieselu a hodnem benzinu dostává poradne trhliny :-D

+7/0
doporučit
13.3.2017 7:39

J93o59s44e64f 36V74a49l18a 9590223583353

Jj, je nutne koupit diesel co nejdrive, dokud jeste jsou Taky jsem to prave udelal.

+10/−3
doporučit
13.3.2017 6:51

J69a26k53u45b 55F17e24i22f83a47r 7369449946509

"...z naftových agregátů se stane prémiové zboží pro větší a luxusnější auta." ;-D;-D;-D

Z toho jsem vždy měl neskutečnou prču, když má někdo třeba S-klasse nebo A8 v naftě. Tak si to neměl kupovat, když nemá na benzín:-P

+15/−7
doporučit
13.3.2017 8:47

K28a93r50e47l 50N80e92d17o55p21i82l 7308726939694

Otazka radiu Jerevan: Bude problem se zivotnosti u downsizovanych motoru se zivotnosti?

Odpoved: V zasade nikoliv. Motory se budou menit pri kazdem tankovani na bezne benzinove stanici.

+6/0
doporučit
13.3.2017 16:55

A83l94e54x 58K71o29u88b68a 6770582654121

Vyšší NOx emise jsou způsobené naopak přílišným šetřením benzínu, ne jeho plýtváním na chlazení turba:-/ Víc benzínu znamená víc HC emisí, ale na tom, co skutečně poleze ven z výfuku bude záležet jak je naladěn katalyzátor.

+6/0
doporučit
13.3.2017 1:50

K23a16r56e33l 98N69e85d55o55p66i21l 7718766429624

Skoda. Tesil jsem se na Superb se jednovalcovym 49cm3 TSI octaturbem o vykonu 370kW. Stacil by na to byval ridicak na moped.

+7/−1
doporučit
13.3.2017 16:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.