Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nový směr: tříválcem 1.0 TSI končí downsizing a příští Fabie bez dieselu

Po letech downsizingu, kdy se v autech neustále zmenšoval objem motorů, se velmi rychle blíží opačný trend. Škoda Octavia nedávno dostala nový pouze tříválcový agregát 1.0 TSI, který se v únoru začal vyrábět v Mladé Boleslavi. Další zmenšování ale u Škodovky nečekejte.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T90o49m68á33š 26Č23e36r77n70ý 5216269474

Až ojedu svojí Fabinku Combi 1.2 TSI 66 kW LPG, tak si koupím klidně i tento motor. Dám to do plynu a pohoda. Doufám, že to ministerstvo schválí brzy na hromadnou přestavbu.

Možná už to je.

TURBOMOTOR NA LPG JE BOŽÍ!

0/0
16.3.2017 19:16

J89i79ř80í 57P82u57d37i75l 8240648373458

Staré dobré pravidlo říká : Objem motoru ničím nenahradíš !! V

0/0
15.3.2017 22:36

F81r52a46n30t71a 46N74u92d56l96i13s 5665533678917

Pane jo, to je zas věštění jak z křišťálový koule, ty poslední dva odstavce.

0/0
14.3.2017 15:29

J40a74n 78U60l98m 7300849426302

Takovej motůrek, trochu menší, mám u stěračů ;-D

+1/0
14.3.2017 11:39

J18i41ř41í 76S66c26h83w36a22c32h 8508724758156

ano a Čimelice jsou taky "trochu menší", než New York....

+1/0
14.3.2017 12:06

J16a33n 45U32l89m 7910759246132

pane bože, on už je tu zase

0/0
14.3.2017 13:30

J25i64ř95í 11S44c13h37w24a96c20h 8258214408156

....pane bože, to bude tím, že jak vidí nějakou, do nebe volající, hňupovinu, hned tam je...

+1/−1
14.3.2017 20:17

J97a36k40u23b 75M53e30l26í29š63e68k 6716375632966

Pane bože, už je to tu zase.

+1/0
14.3.2017 14:46

J93a49r53o93s37l25a21v 69Č24e48p33i83c18a 8530618603934

Od kdy se turbo chladí benzínem??

0/0
14.3.2017 10:48

W75a28l46t95e58r 77D98i69v81i98š 6447422422722

Nechladí se turbo, chladí se spalovací prostor, mimo jiné i kvůli snížení teploty výfukových plynů. Vstřikuje se záměrně více paliva, které se ale nevyužije na produkci výkonu.

0/0
14.3.2017 13:17

J75a73r26o12s70l71a27v 12Č88e85p66i26c74a 8520698223714

Aha, děkuji.

0/0
15.3.2017 11:52

G67e13o73r95g 18K26o11m45b71e53r33e54c 9264761366811

Dieter Zetsche im n-tv Interview "Der Diesel hat eine sehr gute Zukunft"

Dieter Zetsche (sef Mercedesu) v n-tv interview " Diesel ma velmi dobrou budoucnost"

R^

0/0
14.3.2017 9:38

J75a57n 20U90l51m 7900889766722

Včera mi zrovna kolega říkal, že se mu v 90 tisících vysypal motor na jeho Octávii 1,2

+2/−1
14.3.2017 7:24

J38i60ř38í 42S13c56h10w69a36c76h 8388674758666

a mě se včera vysypaly drobné z kapsy, ....cca stejně relevantní informace....

Takže je vlastně dobře že 1.2 nahradili 1.0 ne? Třeba bude lepší ;-)

+1/−1
14.3.2017 9:30

O56n25d65ř98e27j 92L56o72š19o39t43h 9980942584302

A co s tím? Na jeho případ je 100 tisíc motorů, se kterými se nic nestalo

Jak se kolega o auto staral? Jak se k němu choval?

Vyšší objemy se nepokazí? Bratrovi se vysypal 2.0 TSI 206 kW ve 20 tis. a co? Dostal komplet nový motor.

+1/0
14.3.2017 11:05

P30a75v24e96l 32S79t65a71v12j67a96n32í84k 6888985977241

Mně se nic nad tři litry nevysypalo.

0/0
15.3.2017 16:42

J98i89ř62í 75S84c91h70w82a25c64h 8518974988146

historie je plná nepovedených 6 i 8 válců.....

0/0
15.3.2017 21:39

S60e51i48d15l 10P24e69t52r 1851901525634

Ettore Bugatti: "Objem ničím nenahradíš" ...:-)

+7/0
13.3.2017 23:24

J40i29ř70í 71S82c19h41w29a98c14h 8958544448836

tak proč "dnešní" 300-koňové atmosféry nemají objem 13 litrů jako ta jeho? ;-)

http://auto.idnes.cz/foto.aspx?r=auto_ojetiny&c=A150204_124728_auto_ojetiny_fdv&foto=FDV590b82_DSC02039.JPG

0/−5
13.3.2017 23:29

S52e23i17d24l 23P73e13t63r 1451801455824

Nerozumíte-li jisté nadsázce avšak s určitým přesahem i k dnešní ekodebilitě pak každá diskus marná ..:-)

+8/0
13.3.2017 23:44

J97i82ř53í 56S13c70h33w30a60c50h 8228524818416

ano, pokud se něčemu co evidentně neplatí říká "nadsázka" je diskuze zbytečná....

+4/−3
14.3.2017 0:23

J66a78n 14U56l54m 7920709266702

svatá pravda! R^

+1/0
14.3.2017 7:23

J55i45ř70í 77S78c60h76w83a88c36h 8988204578756

prohlašovat evidentní lež za pravdu a ještě svatou? Jak typické...;-(

0/−3
14.3.2017 9:17

J52a10n 35U31l24m 7330119116632

přilož si k tomu pravítko, ať pochopíš na co jsem reagoval

0/0
14.3.2017 11:38

J42i81ř16í 33S58c88h35w51a22c81h 8228964208416

já vím na co jsi reagoval.

0/0
14.3.2017 12:01

P92e54t69r 83Č66e32r26m81á31k 9188135619550

Tak to že objem nelze ničím nahradit je ryzí pravda, popírat to je zcela v duchu Babicova "když nemáte limetku tak tam dejte citron" - jíst se to dát bude ale stejně to chutnat nikdy nebude. R^

0/0
14.3.2017 18:48

J29i71ř56í 92S68c54h81w38a94c71h 8368274938636

tak proč "dnešní" 300-koňové atmosféry nemají objem 13 litrů jako ta Bugattiho z roku XXXX? Není v nich dnes ten objem jaksi čímsi nahrazený? Třeba tím "hloupým" citronem?

Samozřejmě, že je!

A že kromě dnešních atmosfér dokážou něco podobného turbomotory a za mnohem kratší dobu? No to přece musí být jen naprostá "ekodebilita", co nemá s technickým pokrokem vůbec nic společného ....;-D

Takže to shrnu: vůbec nic nepopírám, jen konstatuji fakta! Že je někdo nevidí, nebo nechce vidět, je jen jeho problém.

http://auto.idnes.cz/foto.aspx?r=auto_ojetiny&c=A150204_124728_auto_ojetiny_fdv&foto=FDV590b82_DSC02039.JPG

0/0
14.3.2017 20:10

P83e85t37r 45Č77e41r67m41á76k 9538485439780

Není, jsou to jiné motory. Zrovna Bugatti dokázal už ve 30.tých letech dělat motory 1,5L s výkonem přes 100kW, je to jen věcí toho kam kdo klade prioritu. Když chtěl tenkrát postavit motor do 3t a 6m limuzíny tak postavil motor adekvátní tomu určení a možnostem té doby.

Takže samozřejmě že není!!!

A turbomotory nic takového nedokážou, dokážou jen využít toho že drtivá většina aut jezdí vesměs v nezatíženém režimu a proto se tam dokáží vcelku dobře uplatnit, nikdy se však nejedná o náhradu a už vůbec ne pokrok, všechny ty technologie co dnes tvoří downsizing jsou známé a používané destíky let, nynější nástup je pak ryze věcí tlaku ekodebilů, a teď když se zjistilo že papírového hodnoty jaksi nejsou úplně ideální tak se od toho zase pomalu ustupuje. R^

Takže zase vedle jako jedlo, ostatně jako vždy když jde o downsizing. R^

+1/0
15.3.2017 10:29

J46i60ř59í 97S30c95h43w16a78c65h 8888524528386

ty zase typicky plácáš o všem jiném než o tématu. Já se neptal proč použil Bugatti 13 litrový motor. A už vůbec není řeč o nějaké jeho závodní přeplňované 1.5. Ani jsem se neptal, pod jakým tlakem se dnes turba hromadně používají. A už vůbec neřeším nějaké ekodebility.

Téma je jen ryze technické: Objem prý ničím nenahradíš.

Otázka byla naprosto jasná a znovu ji zopakuji:

Proč "dnešní" 300-koňové atmosféry nemají objem 13 litrů jako ta Bugattiho z roku XXXX? A to i v nejtěžších osobních amerikách (pick-up), co mají taky 3 tuny....mají sotva poloviční objem. Jak je to možné, když objem ničím nenahradíš?

Cože turbomotory fungují jen v nezatíženém stavu?

Nyní se nebavíme o měření spotřeby NEDC, řeč je o normálním použití.

A diesely prošly "turboizací" z jiných důvodů a tam, kde bylo nutné dříve použít větší atmosférický objem se dnes používá objem menší a ejhle i zde byl objem zcela nenápadně nahrazen! Dnes je většina dieselů coby turbomotor, který dokáže nahradit atmosférické předchůdce včetně těch nejtěžších náklaďáků .....prý jen nezatížený....

Turba ve všech závodních autech jsou taky asi jen pro parádu a jízdu bez zatížení a asi jen na kochací vyjížďky? A chudák Saab, ten svými turby asi řešil "ekodebility" už snad 20 let před jejich příchodem, když dělal stejně výkonné motory s menším objemem než konkurence ve "stejných" autech.

Několik desítek let předpisy pro F1 umožňovaly závody s motory atmosférickými a přeplňovanými a ty přeplňované musely mít NENAHRADITELNÝ OBJEM menší! Taková NESPRAVEDLNOST! A přesto vyhrávala!

Žádnej "ekodebil" nikdy nikomu neporoučel používat turbomotory a třeba Mazda to ani nedělá. Ano, automobilky víceméně "zneužívají" metodiku NEDC.... aby dosáhly nižší papírové spotřeby. Ale to neznamená, že ty motory nefungují a technicky nenahrazují větší objem menším, stejně jako to pomalu a méně nápadně udělala dnešní atmosféra oproti té z roku XXXX, ať v benzínu nebo v dieselu.

0/−1
15.3.2017 23:30

P13e96t82r 42Č65e72r68m42á94k 9928715349290

Pořád jsi stejně mimo jako vždy, ty to snad nikdy nepochopíš, ale nevadí, rozebereme si to klidně znovu.;-)

Objem ničím nenahradíš, to platí absolutně, je to technická záležitost. Tvoje laická argumentace s amerikama je opravdu úsměvná a jen dokumentuje tu totální dezorientaci. Právě na amerických piskupech je krásně vidět proč nelze objem jen tak nahrazovat a neplatí tvoje slepá domněnka výkon jako výkon. Posledních 50 let se objemy těch motorů mění naprosto minimálně, proč tam nedávají tedy moderní downsizingové motory o podobném výkonu?? Proč VW u relativně malého pickupu musel po pár letech zvednout kubaturu o 50%??

Pak si celkem zásadně pleteš turbomotory jako takové a downsizingové motory. Motory kde turbo slouží ke zvýšení výkonu se používají destíky let a není s tím problém. Naopak motory které používají turbo na dosažení výkonu ten problém mají a jejich efektivní využití je právě jen tam kde je oblast nízkého zatížení.

Proto není vůbec problém ve formulích, závodních autech, sportovních verzích běžných aut atd. ;-)

V dieslech máš další mezeru, to je přesně ten první příklad - turbo slouží ke zvýšení výkonu. Po nástupu turb tedy k žádnému omezování objemů nedošlo, rozpětí 2,0 - 3,0 měl mercedes před 40ti lety stejně jako dnes R^

Nástup downsizingu je výhradně dílem euronorem a nedc. Žádný jiný důvod to nikdy nemělo, a nyní když se nedc bude měnit tak se zase trend otáčí, tady plaveš na vodě.

+1/0
17.3.2017 12:28

J86i86ř94í 12S53c34h74w45a76c45h 8728154308596

už ti asi po páté opakuji, že neřeším příčiny nástupu downsizingu, ale jeho důsledky a ty jsou takové, že turbomotor o menším objemu zastane práci atmo motoru o větším objemu.

A totéž platí pro atmo motor z roku 2000 o menším objemu, co zastane práci atmo motoru z roku 1929 o objemu mnohem větším.

Takže objem něčím nahrazen prostě byl. Tečka.

Tím si sám odpovídám na svoji jednoduchou otázku, na kterou jsi mi nebyl schopen odpovědět.

To jsou prostě fakta a jestli "to zavinil" nějaký papír nebo vývoj nebo pánbůh mi je úplně jedno!

Takže si laskavě poposedni ze svého vedení a už mě neobtěžuj s naprosto nepodstatnými nesmysly.

Cituji: "Motory kde turbo slouží ke zvýšení výkonu se používají desítky let a není s tím problém. Naopak motory které používají turbo na dosažení výkonu ten problém mají .....

Fakt kouzelná větička! ;-D

Jak ten motor pozná, jestli má turbo za účelem "dosažení výkonu" nebo "navýšení výkonu"?8-o ;-D

0/−1
18.3.2017 20:19

P56e14t30r 48Č91e34r13m64á44k 9928215819700

Aaa tak poprvé opouštíš svojí tezi že jde o výkon, a začneš tomu pro jistotu říkat neurčitě "práce". Ale pořád jsi vedle, turbem nejde dohnat vyšší objem, takže tam kde je kubatura potřeba kvůli použití je downsizing nepoužitelný a také se nepoužívá. Pochopitelně tam kde objem nezbytně nutný není, tam v některých režimech dokáže i menší turbomotor být použitelný, to skutečně ano.

Takže objem nikdy turbem nahradit nejde, s tím se smiř a nebo ne, ale nic to na tom faktu nezmění.

Nechápu tvůj slepý fanatismus pro downsizing, resp. nechápu tu zabedněnost se kterou stokrát zopakuješ svůj vymyšlený argument, a po stoprvní teprve pochopíš že tudy cesta nevede a vymyslíš se hned v zápětí jiný a zase se to opakuje.

A to že ty nerozumíš termínům kdy se turbo používá pro zvýšení nebo dosažení výkonu je jen ikonické zobrazení toho tak v tom plaveš na vodě, tohle každý z oboru ví. Turbo ke zvýšení výkonu se používá desítky let, a poznatelné je snadno - je to motor který by provoz v daném autě/náklaďáku/autobusu atd. zvládl i bez turba, a většinou je tak i konstruován (což dříve bylo i v praxi velmi časté - přesně jako ty tvoje saaby nebo v podstatě skoro kterýkoliv výrobce té doby) a turbo zde slouží jako nástavba či doplněk ke zlepšení charakteristik motor v různých (třeba i jen velmi úzkých) režimech, kdežto turbo k dosažení výkonu je o tom že ten motor je bez toho turba v dané aplikaci nepoužitelný, turbo je tam implementováno již při konstrukci, vytváří základní charakteristiku motoru. Jinými slovy, když odebereš turbo v motoru saabu tak normálně dál pojede protože ta kubatura na to bude stačit, když sebereš turbo v litrový octavii tak dřív spálíš spojku než by ses rozjel. R^

+1/0
19.3.2017 21:39

J19i13ř65í 66S35c95h76w56a29c83h 8638454288766

aha takže 1.0TSI a 1.2 TSI ve Fabii, 1.4TSI v Oktě a 2.0 TSI v Superbu vlastně nikdy nebyly "downsizingové" motory....a 1.0TSI v Octavii by vlastně teoreticky neměl fungovat i když tam evidentně funguje...

Aha takže u stejného motoru se jedná o naprosto jinou "konstrukci", když se třeba 1.2TSI dal do Fabie a když se dal do Octavie. V prvním je turbo za účelem dosažení výkonu a ve druhém kvůli navýšení výkonu....v jednom případě letité řešení ve druhém případě nefungující nesmysl (i když funguje). A přitom jde o naprosto stejný motor. ;-D

No vidíš a sám sis dodal důkaz, že objem lze nahradit, když tvrdíš: s litrem bez turba se Oktávka nerozjede a s litrem oturbeným se bez problému rozjede, čili chybějící objem tak nějak najednou z ničeho nic nechybí čili byl nahrazen ;-D

Holt zase zřejmý důkaz, že není "litr" jako "litr".....;-)

A svou tezi o výkonu neopouštím. Jistě víš, že práce je na výkonu "silně závislá". Výkon rovná se práce za jednotku času, takže pokud tvrdím, že turbomotor o menším objemu zastane práci atmosféry o větším objemu, tak je to díky minimálně stejnému, nebo i většímu dodanému výkonu, který turbomotor dodá i když mu ten objem jakože evidentně chybí.;-)

Bože já mám ale trpělivost.....

0/−1
20.3.2017 0:38

P92e36t61r 19Č36e45r22m22á38k 9748545799980

Ale jistě že byly, proč by neměly být? A proč by neměl fungovat v octavii 1.0TSI když svého času tam dávali 40let starou OHV 1,4?

Koukám vůbec nechápeš která bije, to jestli je někde turbo k dosažení nebo zvýšení výkonu nesouvisí vůbec s aplikací toho motoru ale právě s jeho konstrukcí, přečti si ještě jednou co jsem napsal. ;-) 1,2TSI je downsizingový motor a vždy tam turbo slouží k dosažení výkonu. R^

Nic takového jsem nenapsal, nelži ;-) Objem turbem nahradit nikdy nejde, můžeš samozřejmě postavit motory o podobné konfiguraci a to pásmo činnosti které tě zajímá postavíš na přítomnosti turba, to je klasický downsizing, ale nikdy to nedá stejné parametry jako objem.

Zamotal ses do vlastní pasti. Tvrdil jsi že objem nahradíš turbem, což jak víme nelze. Takže jsi začal tvrdit že to zastane stejnou práci, což pravda opět není, právě proto že práce a výkon jsou závislé veličiny ;-)

Fakt si pořád říkám jestli jen trollíš a nebo jsi opravdu tak dutej. 50:50 protože občas dáš i inteligentní příspěvek.

0/0
24.3.2017 23:20

J25i32ř51í 11S90c71h63w65a41c21h 8778464198536

A protože turbomotory nic takového " údajně nedokážou" a objem nic nenahradí.... ;-D, protože se jedná o zastaralé technologie.....;-D

tak nejspíše proto vyměnili hloupí konstruktéři Lexusu ve své nové vlakové lodi V8 za V6, čili sebrali mu 25 procent válců a 25% objemu a přesto to auto je dynamičtější i když samozřejmě nějakej výkon a krouťák v tom přece nehraje žádnou roli... ;-D

Nebo se u Lexusu podělali z nějakýho výhružnýho dopisu od úředníka EU? 8-o

Ne, to opravdu ne....

0/−1
16.3.2017 12:33

P13e37t30r 65Č13e73r56m20á37k 9828835839460

Objem nic nenahradí, s tím se budeš muset smířit. Kdybys občas také chápal co je zde psáno (pořád bojuju s tím jestli to chápeš a jsi jen troll a nebo jsi opravdu tak dutý), tak by jsi to již dávno pochopil a orientoval se;-)

To že se mění a zkoušejí jiné konfigurace motorů není nic divného, to k vývoji patří, jde jen o to pochopit proč a jak R^

+1/0
17.3.2017 12:31

J57i96ř74í 90S22c55h95w60a33c76h 8818724738636

a zase jakési bláboly o konfiguraci, když je řeč o OBJEMU.....jasný případ, kdy motor o objemu větší je nahrazen motorem o objemu menším, ....ale objem nic nenahradí.....

....si připadám jak v debatě s pětiletým děckem....

0/−1
18.3.2017 20:26

P21e60t24r 82Č71e27r90m18á84k 9178185519150

Ty vždy když něčemu nerozumíš, tak místo abys bedlivě poslouchal a snažil se to pochopit, prohlásíš pravidelně že to je blábol, opravdu velmi "dospělé" ;-D Objem samozřejmě je jeden ze základních parametrů KONFIGURACE motoru !!

Tobě přijde něco divného na dalším, asi milion padestátém příklady downsizingu??? Panebože 8-o

Fakt se někdy zamysli.

+1/0
19.3.2017 21:43

V51í15ť93a 68K27r16u34t15i67š 1650304655907

Což platí jak pro motor atmosférický, tak i pro motor turbem. A mezi tou atmosférou a turbem stejného objemu bude nějaký nezanedbatelný výkonový koeficient ...

0/0
14.3.2017 21:12

J23a92n 78M59a47c92h39á19č 3457586233982

To jsou koumáci.Konečně je napadlo,že budou-li lhát se spotřebou těchto hvízdajících motorků dále,tak budou muset psát do manuálu k autu,že po ujetí každých 100km vypusťte přebytečné 4 litry benzínu do škarpy....

+2/0
13.3.2017 22:59

M21a66r55t49i22n 66V82o70j49á53č55e39k 9183647651486

tohle se servisuje snad v hodinářství s lupou 8-o;-D tedy jestli to pod tím plastíkem je motůrek;-)

+1/0
13.3.2017 22:50

J58i52ř94í 93S27c80h14w96a38c34h 8698244228946

neboj, třeba takový píst ve formuli 1 je ještě menší než v tomto....;-)

+1/−1
14.3.2017 9:11

K16a55r79e68l 15B49a78r65t55a97k 9476941505686

Tak na co jste přišli?

0/0
13.3.2017 20:08

P47a49v51e82l 37N89á60r92o63ž29n81ý 1405613576202

Věčná škoda a jí se tak těšil na půllitrový půlválec,

+9/0
13.3.2017 19:29

J86i96ř67í 58S54c47h10w58a48c59h 8258694928966

tak vem pilku nebo autogen a udělej si ho.....

+1/−1
13.3.2017 19:50

M96a55r32t39i44n 59V88o82j86á85č31e44k 9233907601866

po takovém zásahu příjde o záruku;-D

0/0
13.3.2017 22:51

J73i86ř30í 54S67c10h78w46a95c30h 8478894128336

plnit si své "touhy" vždycky něco stojí....

0/−1
13.3.2017 23:18

J21a30n 66U94l66m 7720599116272

oni si toho nevšimnou

0/0
14.3.2017 7:25

J96a31n 14M20a80c36h19á34č 3187966613842

Vyhodte ten motor úplně,prořízněte podlahu,a máte Flinstone car...

0/0
13.3.2017 23:01

K38a48r47e38l 95H76o85r43á23k 2228979803633

Není nad to si nalhat budoucnost. Jak mohou vědět, co si budou nebo nebudou zákazníci kupovat za pět let? Jednoduše, co oni nevyrobí, to si zákazník nekoupí.

+1/0
13.3.2017 18:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.