Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Filtry pevných částic pro benzinové motory už jsou jisté, dorazí ještě letos

Už od letošního září budou platit pro nové benzinové motory s přímým vstřikováním stejné limity pevných částic jako pro diesely. Nevyhnutelnou součástí téměř každého nového vozu se spalovacím motorem se proto brzy stanou filtry pevných částic.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K89a29r23e66l 56V48a19c18h23u88t 9923932699303

Tenhle titulek se sem náramně "hodí": Problémem ojetin je nefunkční filtr pevných částic ... ;-D ... Prosto směle: Kupředu levá, zpátky ni krok! R^

0/0
16.3.2017 8:50
Foto

M29i66r62o46s92l73a92v 24S63t84e36i35n24e51r 6828114503835

Donald Trump už sdělil, že se ty US normy budou objektivně řešit, mají být i prakticky realizovatelné, nejenom na papíře nebo nějakým trikem. Zatím byla hnací silou ekologů Amerika, zřejmě se to obrátí. Rozhodně je lepší, mít splnitelné normy a opravdu je kontrolovat a dodržovat, než si stále vymýšlet ještě další omezení.

Tam, kde za smogu vzniká nebezpečná směs emisí se zkrátka musí trať v určtých dnech a hodinách zavřít pro všechny.

0/0
15.3.2017 16:47

J58a48n 93S61t31e73h59l21i56k 9275257526151

Ale američani ty emisní normy plní . Sice mají jiné než my . Neřeší tak emise CO2 , ale prachové částice a oxidy dusíku . Tam maj prostě diesly problém. Velkoobjemové benzíny to splní .

Rozdíl je třeba i v testech na emise krbovek . Neřeší tam testy na nominál a učinost , ale testují emise prachu (dýmu) na ruzné rychlosti hoření (jak lidi ovládají vzduch) . Testují tedy spíše reálnější stav než evropani co tsetují za optimálních podmínek (nominál)

0/0
15.3.2017 19:31

M96a98r46t78i43n 24K50a65r39á29s74e65k 9378403308348

Nic proti, ale jak US tak EU normy resi uplne to same - NOx, pevne castice a nespalene uhlovodiky.

Krome emisnich norem pak jsou dalsi regulace tykajici se hlavne spotreby, a tam se pristup EU a USA lisi - napr v USA maji primo automobilky povinnost prodat urcity podil EV a podobne srandy, EU to resi "danenim" nadlimitni spotreby (tj dava automobilkam volnost jak toho dosahnout, at uz snizenim spotreby beznych motoru, nebo produkc aut na elektrinu nebo cng apod)...

0/0
17.3.2017 14:40

P66a34v21e47l 19J45o31n35á67š 5441875859815

Konečně. A teď jsou na řadě filtry na velocipedy.

+2/0
15.3.2017 16:36

E27m74i98l 20M78i39n36á77ř 7720499859987

„Všechna Porsche plní emisní normu, která byla platná v době jejich uvedení na trh. Pokud bude ke splnění limitů nutné nainstalovat filtr pevných částic, budou ho mít i naše benzinové modely.“

R^ To je cesta hodná inženýrů. Kvalitní spalování, kvalitní paliva, větší účinnost. Cesta restrikcí je úřednická cesta do Brusele.

+2/−1
15.3.2017 15:32

P27e29t28r 28B95á93č43a 8395856885915

Saskarna Rv

+3/0
15.3.2017 14:36

E14m15i95l 60F77a20t21k97a 1360633830211

zase bude co řezat, servisy už si mnou ruce, 400kč/h málo, bude to 1000kč/h

0/0
15.3.2017 12:27

M54a75r54e57k 10M92a55l93ý 1842348481900

Hodinová sazba 400? To asi nebude autorizák, protože tam jsou ceny určitě vyšší a ani 1000 už není nějaká velká pálka... u některých značek.

+1/0
15.3.2017 12:57

M26a12r16t70i50n 53K56a94r38á82s93e15k 9828773588668

Jak kde, u masovych znacek to je bezna cena (ja servisuju citroen za ceny kolem 450 v autorizaku), samo pak jsou i experti u nekterych luxusnejisch znacek co chteji klidne 2000...

0/0
17.3.2017 14:41

P60e51t59r 44V43o17b73o52ř50i45l 5429467398935

Filtr pevných částic by se bez honby za CO2 u benzínu řešit nemusel. Protože by nebylo potřeba vyrábět přeturbené mikromotory, tím pádem by spalování probíhalo za nižších tlaků a bez vzniku sazí. Nemluvě o tom, že vyšší tlak = více NOx, což je narozdíl od neškodného CO2 trochu horší věc. Prostě ekologie typu zabij bobra, zachráníš strom.

+7/0
15.3.2017 12:04

L17u78d65v14í44k 74G14a49j56d81o17š87í82k 2705813484732

Tak úplně to není. Jde pouze o to, že se postupně utahují šrouby.

Řeší se v zásadě 3 škodlivé věci: CO2, NOx a rakovinotvorné saze.

Akorát se neřeší najednou, ale postupně a bohužel řešení jednoho problému zhoršuje ten druhý. Výrobci pochopitelně kličkují jak to jen jde a z toho vznikají ekologické paskvily.

+1/0
15.3.2017 15:07

J32a44n 88H43r42u74z13a 8574188389637

Tak úplně to není především u Němců, kteří zavírají JE a instalují masivně uhelné a po dostavění druhé roury pod Baltem i plynové což je vždy provázeno masivními emisemi CO2. Toho CO2 co vadí jen u osobních aut a nevadí u uhelných a plynových elektráren nebo ve spalovnách roští s poetickým názvem biomasa.

+2/0
15.3.2017 15:33
Foto

R30o15m21a19n 65K43o75z24e48l 4787436823624

CO2 při spalování biomasy je neutrální, je součástí koloběhu v případě. Pokud se bere v potaz energie potřebná na pěstování biomasy, tak už to může být jinak.

0/0
15.3.2017 19:13

V20l93a76d37i55m34í12r 70Z12a70u20š11k50a 5601732147623

Za jak rychle ty stromy znovu narostou?(20-25 let, ale straší nás, že s CO2 musíme něco udělat do 5-10 let- z tohoto hlediska tedy nejde o CO2 neutrální zdroj) Jak vypadá příprava půdy pro takové pěstování a kolik hnojiv, herbicidů a fosilních paliv se spotřebuje? Pěstování energetických plodin ve velkém je stejnou devastací krajiny jako lány kukuřice, nemluvě o chabém energetickém zisku - tyto zdroje nevyprodukují víc než jednotky proccent celkového energetického mixu a to za cenu dlouhodobé devastace krajiny.

Samozřejmě, dá se to i šetrně a v malém, ale na tom žádnou "energiewende" nepostavíte.

0/0
15.3.2017 22:30

V55l35a46d49i29m51í70r 96Z32a48u94š66k10a 5941882607353

Jenomže se řeší neadekvátně. NOx a saze jsou lokálně mnohem škodlivější než CO2, kde je navíc autombilismus jen jedním z mnoha producentů. Jen takoví Němci uzavřením JE vyprodukují tolik CO2, co evropská auta neušetří ani za 5 let. Prostě nekoncepčnost a chaos produkující více škody než osohu.

+1/0
15.3.2017 16:16

A32n48t96o75n12í83n 35S92e27b43e11r18a 7243828110209

Já mám nejradějí benzínový čtyřválec bez turba a s řetěžem. Takový motor v pohodě najede 300 tisíc bez nějakých větších investic do motoru.

Max rozvody ve 150 tkm a pak třeba hydroštely 200 +, ale jinak nic.

+2/0
15.3.2017 11:49

M85i32l17a46n 23N90ě51m16e39c 1335850166136

Tak to budete nejspíš zpátečník a rasista :)

0/0
15.3.2017 11:57

J11a75r30o50m24í37r 35K16r86á53l 4510209564119

No, to rozhodně ! Kdopak to kdy slyšel, chtít po autě, aby něco vydrželo ! ;-)

+1/0
15.3.2017 12:46

M18a68r88e17k 64M93a55l23ý 1712818231220

Řetěz se nemění, ne, jenom kontroluje? Já měl auta s řetězem a toto mi bylo řečeno, právě jako výhoda oproti řemenu. Teď mám řemen a rozvody jsou po 180tkm... tak pak nevidím nějakou výhodu řetěze, pokud by se měnil po 150tkm. A nejsou 4 válce málo? Já chtěl benzín, 6 válců, ale nějak to nevyšlo... :-(

0/0
15.3.2017 11:59

J41i95ř89í 45Z78ý97k29a 9889263661790

většinou jen kontroluje. Akorát u některých TSI a THP se musí preventivně měnit. Nicméně, jsou to tak mizerné motory, že to chcípne stejně ještě na něco jiného ...

0/0
15.3.2017 12:50

J66o98z55e75f 13P97o78l64á36k 9667880

Já těch 6 válců v japonci mám .

0/0
15.3.2017 17:20

M43a47r49e25k 30M22a57l87ý 1142488371120

Já jsem koukal na Lexus, nejdřív IS 250, ten se mi zdal malý, pak na GS 300, ten by se mi líbil, ale je jich jako ojetin málo, není z čeho moc vybrat. Pak bylo ještě jedno LS, to už ale s 8 válci, 460 a to už se mi zdálo moc :-)

0/0
15.3.2017 22:44

J95i38ř26í 50Z74ý53k90a 9669843501870

pro srovnání: turbo benzinový pětiválec s řemenem najezdí 500t km bez nějakých větších investic do motoru a to včetně turba. Rozvody po 150-240t km podle verze motoru. Hydroštely to nemá, seřizování vůlí se dělá tak kolem 300t km.

0/0
15.3.2017 12:26

J32o17s19e28f 51D25o91h27n86a55l 6523627522941

zlatá MB 1000!!! A co takhle udělat ten filtr na vysejpání?

0/0
15.3.2017 13:08

J62i76ř16í 41Z37ý62k41a 9399963591460

nic proti, dnes je to už zajímavý veterán, nicméně dle mého názoru by tento motor v dnešní dynamice provozu neobstál. A to jak výkonnostními parametry, životností, tak ekonomikou provozu. Výměna oleje co 5000km? To jsou dva zabité dny v servisu navíc proti modernám autům. Dále tento motor není vybaven plnoprůtokovým filtrem oleje a to snižuje životnost motoru (ne že ne, provozuji podobného veterána a ty motory jdou do kopru). Navíc první tři roky výroby Š1000MB trpěly výrobními vadami motoru. Také je potřeba častěji seřizovat ventilové vůle.

0/0
15.3.2017 16:18
Foto

R86o56m14a20n 45K98o13z91e58l 4277186203934

MB 1000 není zrovna příklad životnosti, ten motor už po 100 tisících byl hodně opotřebený a vyžadoval generálku.

0/0
15.3.2017 19:11
Foto

M15i72r21o31s49l56a52v 75S72t54e21i76n83e35r 6568874563915

Tak tady vidím nezakrytou reklamu na Mercedesa, typ 190 je snad nejčastější veterán stále ještě na silnicích. Ten vydrží ale bez větších oprav milión kilometrů.

0/0
15.3.2017 16:51

R20i59c80h64a67r86d 16T51o55m48e69č93e77k 7546655226361

Podle odborníků z 60 let minulého století jsme už dávno měli jezdit s miniaturními jadernými reaktory pod kapotou. Byly toho plné magazíny. Asi tenkrát zapomněli že auta občas bourají.

0/0
15.3.2017 11:34

L64u50d20v88í49k 16G69a23j11d92o43š60í73k 2555143114342

Spíš jim tehdy nedocvaklo, že by si kdejaký terorista z volně dostupného automobilového jaderného článku udělal atomovku.

0/0
15.3.2017 15:12

J96a60n 22H49r14u33z24a 8974108149157

No hlavně by to auto bylo doslova k nezaplacení.;-D

+1/0
15.3.2017 15:35

O78n76d66ř20e71j 98R90a46i46s 3128693534218

Co sem motáte ekology ? Pane bože někdo vám nakecá, že DPF a GPF je špatná věc a všichni to hned svádí na ekology. Tady jde přeci úplně o něco jiného. Proč automobilky neinvestují do elektromobilů, protože jsou navázáni na prodeje ropy, jsou to spojené nádoby. Technologie elektromobilu tady existuje už 40 let a funguje to enormě dobře. Asynchronní elektro motor je absolutně bezúdržbový po dobu 20-30 let, když je kvalitně zpracován. Jeho výkon a krouticí moment je lepší než u ultravýkoných nafťáků. Jedinný menší problém jsou baterie. Dnešní Li-Fe-Pol a Li-On technologie se dá poměrně dobře recyklovat. Ale to by někdo musel chtít. Ropa vládne světu a mocenským židozednářským skupinám, kteří opravdu tahají za nítky a jsou právě za tímto koloběhem EKO požadavky vs - spotřeba ropy. Vždyť je to tak zřejmé.

+1/−5
15.3.2017 11:18

L50u65m93í72r 89V81i91t65h91a 2527567156102

Zase jeden nadšenec.Možná Vás potěší, že technologie elektromobilu je prakticky stejně stará, jako automobil vůbec, a dokonce že první auto, které překonalo rychlost 100 km/h, byl elektromobil. Bohužel pro elektromobily se ukázalo, že spalovací motor je pro automobil vhodnější pro svou jednoduchost, spolehlivost a hlavně dojezd. A to platí pořád, i v době, kdy se vývoj baterií žene kupředu mílovými kroky poháněn potřebou přenosných komunikačních prostředků, jako jsou notebooky, tablety, telefony a další.

+2/0
15.3.2017 11:27

M85a60r26t94i90n 49K11a64r44á34s35e33k 9888743638668

No "jednoduchost a spolehlivost" je u spalovaku spise o dost horsi, ale slo o ten dojezd, precejen technologie baterek pred 100 a vice lety byly v plenkach, stejne jako cela energetika vubec...

+1/0
15.3.2017 11:31

J64a32n 36H17r11u97z48a 8394518179277

Dojezd a spotřeba. Těžké baterie způsobují, že zbytečně taháte velkou hmotnost a díky tomu je spotřeba energie vyšší než u lehkého spalováku. Musk to řeší hliníkovou karosérií. Takto by ovšem šlo postupovat i u spalováku pokud by zákazníci akceptovali cenu.;-D

0/0
15.3.2017 15:39

M22a48r85e34k 19M14a70l22ý 1402298501210

Tesla S má baterky o hmotnosti půl tuny a to nevykompenzuje ani hliníková karoserie. Ano, baterky jsou momentálně asi hlavní brzdou pokroku v elektromobilitě.

0/0
15.3.2017 15:54

V30a51c55l16a41v 67M48e11d17e37k 5981372305295

a kdyby měla dojezd, jako běžné auto, musela by mít těch baterií tunu

0/0
15.3.2017 16:20

M97a98r86e21k 86M52a82l31ý 1882258571100

Ano. A celková hmotnost by byla 2,7 tun. Dnes má Tesla S 85D zhruba 2200 kg, z toho baterky 500kg. Dojezd je teoreticky podle NEDC 500 km, Američané uvádí jenom 426 km, zřejmě jiná metodika.

0/0
15.3.2017 16:26
Foto

M26i28r27o61s33l46a23v 20S16t64e54i91n17e70r 6128164203835

Akční rádius poctivých 300 km by stačil, pokud by se ujal systém obvyklý u propanových bomb- plnou za prázdnou s doplatkem na kterékoliv výměnné stanici s rozstupem asi 100 km (pro začátek).

Na dojíždění do práce nebo na nákup, s dětmi do školky by stačil dojezd 100 km s možností dobíjení z kterékoliv zásuvky.

Je to jasně dvojí trh, každý se svojí specifikou.

Ten druhý, pro rodiny, je daleko snáze realizovatelný, ovšem zde hrají roli hlavně náklady. Rodinné auto jistě nemusí jezdit ve městě víc, než 50, mimo město 80.

I většina chalupářů by se do těch 100 km vešla.

0/0
15.3.2017 17:01

P49a57v13e88l 16Š71e35d28l42b96a38u97e62r 7408571412515

Blbý by bylo, kdyby na chalupě nešel proud, strom spadl na dráty, třeba. Pak by se z víkendu stala dovolená. ;-)

0/0
16.3.2017 5:24

O82n55d14ř61e24j 20R22a42i53s 3948143264508

Docela bych polemizoval o tom co je vhodnější pro auto. Nejsem žádný elektro nadšenec. Chcete tvrdit, že benzinový nebo naftový motor je jednodušší ? Jedinný důvod proč se používají nafťáky a benzíňaky ještě dnes, jsou penězu a mocichtivý židozednáři vyvolávající v prostých lidech dojem, že všechno spotřební zboží je velmi důležité. Nic víc nic míň.

0/0
15.3.2017 11:46

M75a21r14e74k 98M95a36l21ý 1552368141140

Hm... slušná paranoia :-)

Klasické spalovací auto se používá proto, že je pro uživatele vhodnější... levnější, delší dojezd, kratší nabíjení. Je to jednoduché, nějaké spiknutí bych v tom opravdu nehledal. Elektroauto (a taky akumulátory) mělo stejný čas k vývoji jako spalovák.

+1/0
15.3.2017 12:03

M25a81r18t12i24n 43K75a29r81á33s63e78k 9878433928758

No ale ten vyvoj se neresil (nebyly moc pouzitelne technologie baterii, ropa byla levna, emise se resily minimalne)....

0/0
15.3.2017 12:16

M72a27r39e24k 25M56a61l85ý 1572648571440

Ano, nebyl důvod pro EV, takže se neřešil, to je logické a správné. Teď důvod je, tak se řeší. Ale než se pořeší, trochu to potrvá...

0/0
15.3.2017 12:19

O24n18d36ř29e10j 56R97a37i14s 3408393614388

Spalovací motor je levnější proto, protože se toho prodává mraky a je tam velká konkurence. Výrobně jsou elektromotory na desetinové ceně. Rychlonabíječky elektro již existují. Vývojově jsou na tom celá auta stejně, lépe vyznívající pro elektromotorová. Problém je na straně potřeby kupovat naftu a benzín. Automobilky mají v podílových fondech ropných konglomerátů neskutečná procenta. Zjistěte si to z věřejně dostupných zdrojů. Další procenta tam mají polostátní firmy. Tudíž je ze všech stran tlak na to prodávat naftu a benzín a vybírat nehorázná DPH. Co pak to nechápete, tady nejde o paranoiu ale selský rozum.

0/−1
15.3.2017 13:03

M95a68r52e56k 34M86a65l12ý 1602488371950

Nesmysly...

Rychlonabíječky nejsou, resp. je jich žalostně málo. A i tak je na nich čas nabití velmi dlouhý v porovnání s tankováním. DPH se klidně vybere i z té elekřiny, pokud bude hodně EV, tam problém není. EV je hodně drahé oproti spalováku jako celek.

Když je to tak super a pokrokové, tak se divím, že uý všichni nešílí s těma autáčkama na baterky :-) Ano, vývoj začíná, ale s ohledem na mizerný pokrok v baterkách se do toho zatím nikdo nehrne po hlavě, s výjimkou Tesla.

Opakuji, klidně si koupím EV, když bude mít stejné vlastnosti jako spalovák. Zatím zdaleka nemá.

+3/0
15.3.2017 13:10

J89a87n 67N29o32v53á58k 4846407143729

A Vám dojezd 200 km příjde málo? Ano, není to 1200 km jako u máložravého dieselu, ale na městský provoz vidím elektroauto jako super alternativu spalováku.

0/0
15.3.2017 13:17

M95a44r78e40k 45M64a71l41ý 1872778841280

Ano, na městský (a blízkoměstský) provoz je to dostatečný dojezd. Ale pro jiné využití nedostatečný.

Máme doma druhé auto, které by klidně mohlo být elektro. Ale není, protože cena.

0/0
15.3.2017 13:25

J87a18n 39H32r77u91z41a 8634698989327

Vy máte 4 auta? Na město, na venkov, na sobotu a na neděli?

+1/0
15.3.2017 15:44

O20n67d39ř17e80j 85R79a75i97s 3918943564218

Technologie je. Masově se neprodává, protože je nutné rozprodat ropu, která je v produktovodech. Auto si můžete nabít doma z FV elektrárny a už vidim jak si postavíte domací FV elektrárnu off grid a stat vam to zdani protoze si nabijite elektroauto ze slunce. A také už vás vidím jak máte doma tankér plný nafty. Vývoj elektromobilu nezačíná, vývoj už je dávno hotov. Ropa se bude prodávat do poslední možné chvíle. Baterky jsou drahé, protože se neprodávají masově. Je nutné pouze vyřešit recyklaci. Problém je v tom, že by se celej US systém postavený na prodeji ropy zbortil jako kartičky a to přeci nemůžeme dopustit. Vždyť USA jsou naše modly a naše spása ...

0/−2
15.3.2017 15:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.