Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Filtry pevných částic pro benzinové motory už jsou jisté, dorazí ještě letos

Už od letošního září budou platit pro nové benzinové motory s přímým vstřikováním stejné limity pevných částic jako pro diesely. Nevyhnutelnou součástí téměř každého nového vozu se spalovacím motorem se proto brzy stanou filtry pevných částic.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K58a11r54e31l 89V98a42c59h83u59t 9903142299863

Tenhle titulek se sem náramně "hodí": Problémem ojetin je nefunkční filtr pevných částic ... ;-D ... Prosto směle: Kupředu levá, zpátky ni krok! R^

0/0
16.3.2017 8:50
Foto

M52i74r23o73s80l16a88v 45S74t31e47i85n21e80r 6748434943805

Donald Trump už sdělil, že se ty US normy budou objektivně řešit, mají být i prakticky realizovatelné, nejenom na papíře nebo nějakým trikem. Zatím byla hnací silou ekologů Amerika, zřejmě se to obrátí. Rozhodně je lepší, mít splnitelné normy a opravdu je kontrolovat a dodržovat, než si stále vymýšlet ještě další omezení.

Tam, kde za smogu vzniká nebezpečná směs emisí se zkrátka musí trať v určtých dnech a hodinách zavřít pro všechny.

0/0
15.3.2017 16:47

J49a40n 60S38t89e36h63l84i93k 9535657546681

Ale američani ty emisní normy plní . Sice mají jiné než my . Neřeší tak emise CO2 , ale prachové částice a oxidy dusíku . Tam maj prostě diesly problém. Velkoobjemové benzíny to splní .

Rozdíl je třeba i v testech na emise krbovek . Neřeší tam testy na nominál a učinost , ale testují emise prachu (dýmu) na ruzné rychlosti hoření (jak lidi ovládají vzduch) . Testují tedy spíše reálnější stav než evropani co tsetují za optimálních podmínek (nominál)

0/0
15.3.2017 19:31

M35a22r63t56i40n 33K24a60r49á20s44e36k 9738253118628

Nic proti, ale jak US tak EU normy resi uplne to same - NOx, pevne castice a nespalene uhlovodiky.

Krome emisnich norem pak jsou dalsi regulace tykajici se hlavne spotreby, a tam se pristup EU a USA lisi - napr v USA maji primo automobilky povinnost prodat urcity podil EV a podobne srandy, EU to resi "danenim" nadlimitni spotreby (tj dava automobilkam volnost jak toho dosahnout, at uz snizenim spotreby beznych motoru, nebo produkc aut na elektrinu nebo cng apod)...

0/0
17.3.2017 14:40

P67a38v46e73l 78J33o54n53á57š 5921735439295

Konečně. A teď jsou na řadě filtry na velocipedy.

+2/0
15.3.2017 16:36

E76m97i19l 21M45i52n41á55ř 7350169189827

„Všechna Porsche plní emisní normu, která byla platná v době jejich uvedení na trh. Pokud bude ke splnění limitů nutné nainstalovat filtr pevných částic, budou ho mít i naše benzinové modely.“

R^ To je cesta hodná inženýrů. Kvalitní spalování, kvalitní paliva, větší účinnost. Cesta restrikcí je úřednická cesta do Brusele.

+2/−1
15.3.2017 15:32

P27e92t98r 37B23á38č86a 8525496665795

Saskarna Rv

+3/0
15.3.2017 14:36

E49m52i15l 66F82a26t82k60a 1980693170901

zase bude co řezat, servisy už si mnou ruce, 400kč/h málo, bude to 1000kč/h

0/0
15.3.2017 12:27

M26a70r92e53k 48M12a52l56ý 1912938421330

Hodinová sazba 400? To asi nebude autorizák, protože tam jsou ceny určitě vyšší a ani 1000 už není nějaká velká pálka... u některých značek.

+1/0
15.3.2017 12:57

M97a48r45t74i75n 79K43a90r62á69s32e67k 9948853608168

Jak kde, u masovych znacek to je bezna cena (ja servisuju citroen za ceny kolem 450 v autorizaku), samo pak jsou i experti u nekterych luxusnejisch znacek co chteji klidne 2000...

0/0
17.3.2017 14:41

P81e10t50r 98V10o20b47o38ř53i31l 5949357788725

Filtr pevných částic by se bez honby za CO2 u benzínu řešit nemusel. Protože by nebylo potřeba vyrábět přeturbené mikromotory, tím pádem by spalování probíhalo za nižších tlaků a bez vzniku sazí. Nemluvě o tom, že vyšší tlak = více NOx, což je narozdíl od neškodného CO2 trochu horší věc. Prostě ekologie typu zabij bobra, zachráníš strom.

+7/0
15.3.2017 12:04

L36u10d50v62í20k 90G32a49j37d11o31š71í26k 2505893594612

Tak úplně to není. Jde pouze o to, že se postupně utahují šrouby.

Řeší se v zásadě 3 škodlivé věci: CO2, NOx a rakovinotvorné saze.

Akorát se neřeší najednou, ale postupně a bohužel řešení jednoho problému zhoršuje ten druhý. Výrobci pochopitelně kličkují jak to jen jde a z toho vznikají ekologické paskvily.

+1/0
15.3.2017 15:07

J85a41n 30H87r95u18z80a 8274258479937

Tak úplně to není především u Němců, kteří zavírají JE a instalují masivně uhelné a po dostavění druhé roury pod Baltem i plynové což je vždy provázeno masivními emisemi CO2. Toho CO2 co vadí jen u osobních aut a nevadí u uhelných a plynových elektráren nebo ve spalovnách roští s poetickým názvem biomasa.

+2/0
15.3.2017 15:33
Foto

R75o74m69a94n 62K18o48z36e41l 4267226343154

CO2 při spalování biomasy je neutrální, je součástí koloběhu v případě. Pokud se bere v potaz energie potřebná na pěstování biomasy, tak už to může být jinak.

0/0
15.3.2017 19:13

V41l46a40d17i77m69í20r 37Z31a59u78š84k87a 5231732247183

Za jak rychle ty stromy znovu narostou?(20-25 let, ale straší nás, že s CO2 musíme něco udělat do 5-10 let- z tohoto hlediska tedy nejde o CO2 neutrální zdroj) Jak vypadá příprava půdy pro takové pěstování a kolik hnojiv, herbicidů a fosilních paliv se spotřebuje? Pěstování energetických plodin ve velkém je stejnou devastací krajiny jako lány kukuřice, nemluvě o chabém energetickém zisku - tyto zdroje nevyprodukují víc než jednotky proccent celkového energetického mixu a to za cenu dlouhodobé devastace krajiny.

Samozřejmě, dá se to i šetrně a v malém, ale na tom žádnou "energiewende" nepostavíte.

0/0
15.3.2017 22:30

V41l31a93d24i68m20í84r 82Z76a49u74š29k63a 5981762927923

Jenomže se řeší neadekvátně. NOx a saze jsou lokálně mnohem škodlivější než CO2, kde je navíc autombilismus jen jedním z mnoha producentů. Jen takoví Němci uzavřením JE vyprodukují tolik CO2, co evropská auta neušetří ani za 5 let. Prostě nekoncepčnost a chaos produkující více škody než osohu.

+1/0
15.3.2017 16:16

A55n78t94o56n21í82n 10S63e67b96e10r84a 7343868880579

Já mám nejradějí benzínový čtyřválec bez turba a s řetěžem. Takový motor v pohodě najede 300 tisíc bez nějakých větších investic do motoru.

Max rozvody ve 150 tkm a pak třeba hydroštely 200 +, ale jinak nic.

+2/0
15.3.2017 11:49

M56i37l97a60n 90N32ě14m18e22c 1635110106516

Tak to budete nejspíš zpátečník a rasista :)

0/0
15.3.2017 11:57

J47a81r38o20m67í58r 73K46r25á48l 4740249284219

No, to rozhodně ! Kdopak to kdy slyšel, chtít po autě, aby něco vydrželo ! ;-)

+1/0
15.3.2017 12:46

M97a12r81e22k 81M76a29l78ý 1742898141450

Řetěz se nemění, ne, jenom kontroluje? Já měl auta s řetězem a toto mi bylo řečeno, právě jako výhoda oproti řemenu. Teď mám řemen a rozvody jsou po 180tkm... tak pak nevidím nějakou výhodu řetěze, pokud by se měnil po 150tkm. A nejsou 4 válce málo? Já chtěl benzín, 6 válců, ale nějak to nevyšlo... :-(

0/0
15.3.2017 11:59

J98i51ř95í 95Z30ý59k94a 9549543431980

většinou jen kontroluje. Akorát u některých TSI a THP se musí preventivně měnit. Nicméně, jsou to tak mizerné motory, že to chcípne stejně ještě na něco jiného ...

0/0
15.3.2017 12:50

J84o82z48e16f 28P45o69l48á85k 9537170

Já těch 6 válců v japonci mám .

0/0
15.3.2017 17:20

M65a42r96e44k 88M11a49l65ý 1682568421480

Já jsem koukal na Lexus, nejdřív IS 250, ten se mi zdal malý, pak na GS 300, ten by se mi líbil, ale je jich jako ojetin málo, není z čeho moc vybrat. Pak bylo ještě jedno LS, to už ale s 8 válci, 460 a to už se mi zdálo moc :-)

0/0
15.3.2017 22:44

J79i98ř56í 20Z13ý75k72a 9319253771510

pro srovnání: turbo benzinový pětiválec s řemenem najezdí 500t km bez nějakých větších investic do motoru a to včetně turba. Rozvody po 150-240t km podle verze motoru. Hydroštely to nemá, seřizování vůlí se dělá tak kolem 300t km.

0/0
15.3.2017 12:26

J85o66s36e43f 30D92o90h50n96a26l 6623817562191

zlatá MB 1000!!! A co takhle udělat ten filtr na vysejpání?

0/0
15.3.2017 13:08

J75i51ř39í 22Z56ý97k19a 9829423821460

nic proti, dnes je to už zajímavý veterán, nicméně dle mého názoru by tento motor v dnešní dynamice provozu neobstál. A to jak výkonnostními parametry, životností, tak ekonomikou provozu. Výměna oleje co 5000km? To jsou dva zabité dny v servisu navíc proti modernám autům. Dále tento motor není vybaven plnoprůtokovým filtrem oleje a to snižuje životnost motoru (ne že ne, provozuji podobného veterána a ty motory jdou do kopru). Navíc první tři roky výroby Š1000MB trpěly výrobními vadami motoru. Také je potřeba častěji seřizovat ventilové vůle.

0/0
15.3.2017 16:18
Foto

R70o12m30a68n 86K96o95z62e66l 4347236733334

MB 1000 není zrovna příklad životnosti, ten motor už po 100 tisících byl hodně opotřebený a vyžadoval generálku.

0/0
15.3.2017 19:11
Foto

M96i78r11o30s98l27a86v 17S15t23e85i22n90e73r 6158124983565

Tak tady vidím nezakrytou reklamu na Mercedesa, typ 190 je snad nejčastější veterán stále ještě na silnicích. Ten vydrží ale bez větších oprav milión kilometrů.

0/0
15.3.2017 16:51

R54i78c45h21a20r57d 67T59o54m60e60č87e31k 7776545756551

Podle odborníků z 60 let minulého století jsme už dávno měli jezdit s miniaturními jadernými reaktory pod kapotou. Byly toho plné magazíny. Asi tenkrát zapomněli že auta občas bourají.

0/0
15.3.2017 11:34

L32u83d44v59í45k 14G44a50j13d13o81š79í91k 2825763534422

Spíš jim tehdy nedocvaklo, že by si kdejaký terorista z volně dostupného automobilového jaderného článku udělal atomovku.

0/0
15.3.2017 15:12

J48a68n 31H97r31u56z51a 8624168759587

No hlavně by to auto bylo doslova k nezaplacení.;-D

+1/0
15.3.2017 15:35

O46n62d40ř61e40j 84R82a33i53s 3798983554608

Co sem motáte ekology ? Pane bože někdo vám nakecá, že DPF a GPF je špatná věc a všichni to hned svádí na ekology. Tady jde přeci úplně o něco jiného. Proč automobilky neinvestují do elektromobilů, protože jsou navázáni na prodeje ropy, jsou to spojené nádoby. Technologie elektromobilu tady existuje už 40 let a funguje to enormě dobře. Asynchronní elektro motor je absolutně bezúdržbový po dobu 20-30 let, když je kvalitně zpracován. Jeho výkon a krouticí moment je lepší než u ultravýkoných nafťáků. Jedinný menší problém jsou baterie. Dnešní Li-Fe-Pol a Li-On technologie se dá poměrně dobře recyklovat. Ale to by někdo musel chtít. Ropa vládne světu a mocenským židozednářským skupinám, kteří opravdu tahají za nítky a jsou právě za tímto koloběhem EKO požadavky vs - spotřeba ropy. Vždyť je to tak zřejmé.

+1/−5
15.3.2017 11:18

L75u60m22í63r 24V14i56t56h16a 2517857716982

Zase jeden nadšenec.Možná Vás potěší, že technologie elektromobilu je prakticky stejně stará, jako automobil vůbec, a dokonce že první auto, které překonalo rychlost 100 km/h, byl elektromobil. Bohužel pro elektromobily se ukázalo, že spalovací motor je pro automobil vhodnější pro svou jednoduchost, spolehlivost a hlavně dojezd. A to platí pořád, i v době, kdy se vývoj baterií žene kupředu mílovými kroky poháněn potřebou přenosných komunikačních prostředků, jako jsou notebooky, tablety, telefony a další.

+2/0
15.3.2017 11:27

M11a88r44t75i37n 47K81a87r98á49s95e15k 9308543298458

No "jednoduchost a spolehlivost" je u spalovaku spise o dost horsi, ale slo o ten dojezd, precejen technologie baterek pred 100 a vice lety byly v plenkach, stejne jako cela energetika vubec...

+1/0
15.3.2017 11:31

J90a12n 62H84r97u53z50a 8564948129397

Dojezd a spotřeba. Těžké baterie způsobují, že zbytečně taháte velkou hmotnost a díky tomu je spotřeba energie vyšší než u lehkého spalováku. Musk to řeší hliníkovou karosérií. Takto by ovšem šlo postupovat i u spalováku pokud by zákazníci akceptovali cenu.;-D

0/0
15.3.2017 15:39

M25a45r82e48k 36M15a82l78ý 1402468811800

Tesla S má baterky o hmotnosti půl tuny a to nevykompenzuje ani hliníková karoserie. Ano, baterky jsou momentálně asi hlavní brzdou pokroku v elektromobilitě.

0/0
15.3.2017 15:54

V96a65c25l98a32v 74M80e35d15e16k 5591112315415

a kdyby měla dojezd, jako běžné auto, musela by mít těch baterií tunu

0/0
15.3.2017 16:20

M51a62r20e86k 80M90a39l92ý 1402418131470

Ano. A celková hmotnost by byla 2,7 tun. Dnes má Tesla S 85D zhruba 2200 kg, z toho baterky 500kg. Dojezd je teoreticky podle NEDC 500 km, Američané uvádí jenom 426 km, zřejmě jiná metodika.

0/0
15.3.2017 16:26
Foto

M66i89r83o70s80l19a85v 29S83t53e60i70n69e58r 6388854393915

Akční rádius poctivých 300 km by stačil, pokud by se ujal systém obvyklý u propanových bomb- plnou za prázdnou s doplatkem na kterékoliv výměnné stanici s rozstupem asi 100 km (pro začátek).

Na dojíždění do práce nebo na nákup, s dětmi do školky by stačil dojezd 100 km s možností dobíjení z kterékoliv zásuvky.

Je to jasně dvojí trh, každý se svojí specifikou.

Ten druhý, pro rodiny, je daleko snáze realizovatelný, ovšem zde hrají roli hlavně náklady. Rodinné auto jistě nemusí jezdit ve městě víc, než 50, mimo město 80.

I většina chalupářů by se do těch 100 km vešla.

0/0
15.3.2017 17:01

P70a11v22e30l 97Š32e76d19l15b39a27u86e78r 7438181922805

Blbý by bylo, kdyby na chalupě nešel proud, strom spadl na dráty, třeba. Pak by se z víkendu stala dovolená. ;-)

0/0
16.3.2017 5:24

O50n93d11ř68e92j 21R46a69i70s 3538333674968

Docela bych polemizoval o tom co je vhodnější pro auto. Nejsem žádný elektro nadšenec. Chcete tvrdit, že benzinový nebo naftový motor je jednodušší ? Jedinný důvod proč se používají nafťáky a benzíňaky ještě dnes, jsou penězu a mocichtivý židozednáři vyvolávající v prostých lidech dojem, že všechno spotřební zboží je velmi důležité. Nic víc nic míň.

0/0
15.3.2017 11:46

M47a77r31e69k 81M74a61l36ý 1962238681680

Hm... slušná paranoia :-)

Klasické spalovací auto se používá proto, že je pro uživatele vhodnější... levnější, delší dojezd, kratší nabíjení. Je to jednoduché, nějaké spiknutí bych v tom opravdu nehledal. Elektroauto (a taky akumulátory) mělo stejný čas k vývoji jako spalovák.

+1/0
15.3.2017 12:03

M87a87r96t16i43n 55K41a52r70á58s51e31k 9978893608278

No ale ten vyvoj se neresil (nebyly moc pouzitelne technologie baterii, ropa byla levna, emise se resily minimalne)....

0/0
15.3.2017 12:16

M29a38r38e65k 72M44a67l73ý 1632218461700

Ano, nebyl důvod pro EV, takže se neřešil, to je logické a správné. Teď důvod je, tak se řeší. Ale než se pořeší, trochu to potrvá...

0/0
15.3.2017 12:19

O24n58d79ř21e35j 16R66a23i33s 3108123644448

Spalovací motor je levnější proto, protože se toho prodává mraky a je tam velká konkurence. Výrobně jsou elektromotory na desetinové ceně. Rychlonabíječky elektro již existují. Vývojově jsou na tom celá auta stejně, lépe vyznívající pro elektromotorová. Problém je na straně potřeby kupovat naftu a benzín. Automobilky mají v podílových fondech ropných konglomerátů neskutečná procenta. Zjistěte si to z věřejně dostupných zdrojů. Další procenta tam mají polostátní firmy. Tudíž je ze všech stran tlak na to prodávat naftu a benzín a vybírat nehorázná DPH. Co pak to nechápete, tady nejde o paranoiu ale selský rozum.

0/−1
15.3.2017 13:03

M69a89r13e32k 89M27a20l25ý 1202148981320

Nesmysly...

Rychlonabíječky nejsou, resp. je jich žalostně málo. A i tak je na nich čas nabití velmi dlouhý v porovnání s tankováním. DPH se klidně vybere i z té elekřiny, pokud bude hodně EV, tam problém není. EV je hodně drahé oproti spalováku jako celek.

Když je to tak super a pokrokové, tak se divím, že uý všichni nešílí s těma autáčkama na baterky :-) Ano, vývoj začíná, ale s ohledem na mizerný pokrok v baterkách se do toho zatím nikdo nehrne po hlavě, s výjimkou Tesla.

Opakuji, klidně si koupím EV, když bude mít stejné vlastnosti jako spalovák. Zatím zdaleka nemá.

+3/0
15.3.2017 13:10

J18a50n 68N58o67v50á70k 4206727783179

A Vám dojezd 200 km příjde málo? Ano, není to 1200 km jako u máložravého dieselu, ale na městský provoz vidím elektroauto jako super alternativu spalováku.

0/0
15.3.2017 13:17

M47a14r60e83k 40M79a15l92ý 1312708521480

Ano, na městský (a blízkoměstský) provoz je to dostatečný dojezd. Ale pro jiné využití nedostatečný.

Máme doma druhé auto, které by klidně mohlo být elektro. Ale není, protože cena.

0/0
15.3.2017 13:25

J65a18n 28H50r56u66z90a 8684628109207

Vy máte 4 auta? Na město, na venkov, na sobotu a na neděli?

+1/0
15.3.2017 15:44

O61n23d10ř90e60j 95R85a12i49s 3428223264488

Technologie je. Masově se neprodává, protože je nutné rozprodat ropu, která je v produktovodech. Auto si můžete nabít doma z FV elektrárny a už vidim jak si postavíte domací FV elektrárnu off grid a stat vam to zdani protoze si nabijite elektroauto ze slunce. A také už vás vidím jak máte doma tankér plný nafty. Vývoj elektromobilu nezačíná, vývoj už je dávno hotov. Ropa se bude prodávat do poslední možné chvíle. Baterky jsou drahé, protože se neprodávají masově. Je nutné pouze vyřešit recyklaci. Problém je v tom, že by se celej US systém postavený na prodeji ropy zbortil jako kartičky a to přeci nemůžeme dopustit. Vždyť USA jsou naše modly a naše spása ...

0/−2
15.3.2017 15:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.