Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Škoda táhne zisk koncernu VW, má lepší marže než Audi

Koncern Volkswagen vykázal i přes loňskou kauzu s dieselovými motory lepší výsledky než za rok 2015. Značka Škoda, která loni oslavila 25 let pod křídly německé skupiny, patří k nejvýdělečnějším vůbec.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M72i95c51h83a86l 20S27t78e93h75l58í92k 9754971661129

Škoda dává práci desetitisícům lidí přímo i nepřímo.Na české poměry luxusně platí,pomalu největší odvody na daních do státní kasy.A stejně tady bude nablito....

+2/−1
16.3.2017 21:16

J22a70r39o30s34l83a11v 85B80i59r96n15e42r 4208455452968

Otázkou je,jestli to náhodou není šikovností Němců.A ono to tak bohužel je.

0/−1
21.3.2017 9:15

J85i47ř51í 82S33c26h34w51a68c69h 8188984138826

a přesto se najdou tací, co je za to nemají rádi

0/0
21.3.2017 22:36

J26a70r95o14s68l13a85v 48B91i46r53n77e53r 4988805432968

Aby ne,když tady platí jen půlku mzdových nákladů v porovnání s Německem.Z každé prodané škodovky má Němec velkou radost,není divu.

+1/0
15.3.2017 10:29

S88t20a51n92i73s49l76a70v 11N69ý21v35l80t 2274695203

Škoda táhne i mnoho inženýrů do vývoje a tím nám hodně zvyšuje životní úroveň. Hjondé je jenom montovna, jakých tu je už mraky.

+2/0
14.3.2017 23:32

T62o92m 46N39e34m96e52t59h 3423689962822

Mate bohuzel pravdu, taky pochybuju, ze by Skodovka prezila 90ky v ceskych rukach. Pravdepodobne by padla na dno a po roce 2000 by se davala pomalu dohromady.

+1/0
14.3.2017 23:15

M51a82r37t61i58n 27P25e34r63o15u55t68k36a 1926423321675

Však jsou ty marže taky znát, z kvalitního auta za rozumnou cenu je dneska navoněná bída...

+8/−3
14.3.2017 21:56

J78a81n 83S60t41e24h74l82i89k 9465567506531

Aneb levná pracovní síla co dělá za třetinu. Tchesky delnik - dobry delnik ;-D.

A pak ještě nám poví bankovní analitici pohádku o drahé ceně práce.

+2/0
14.3.2017 19:42

P20e32t65r 49T18y51č51k95a 6115262229232

Cena práce u nás prodražují hlavně daně.

+2/0
14.3.2017 19:43

J50a36n 98S13t16e65h28l70i75k 9805377816171

A na západě je neplatí ? Nebo chcete aby lidi byli bez duchodu nebo zdravka ?

+2/0
14.3.2017 20:11

J68i92ř89í 14S17c73h14w12a96c64h 8478274838956

na západě kvůli vysokým platům nahrazuje mnohem dříve sice drahý ale mnohem výkonnější automat.

0/0
14.3.2017 21:01

P41e15t55r 64P41e57t60r 6373182188643

asi se budete divit ale takový němci mají stejné daně akorát si z nich mohou odečítat náklady jako nájem nebo hypotéku, díky čemuž měsíčně ušetří nemalé peníze.

P. Tyčka to říká správně a taky proto by měl Sobotka dostat lopatou přes vaz - stěžuje si, že lidi mají nízké platy a vzápětí navrhují zvýšení daní.

+6/−1
14.3.2017 22:25

M29a70r74e23k 70M12a62l72ý 1582138441770

A třeba z daní si německý zamšstnanec odečte i náklady na dopravu do práce, autem je to tuším 0,30 eur/km.

+1/−1
15.3.2017 7:59

P90e97t28r 56Č75e33r51m13á70k 9108205629390

Právě že drahá pracovní síla, dělník co vyrábí Yetiho v Rusku stojí sakra méně než ten český, také proto škodovka staví továrný po celé asii.

0/0
14.3.2017 20:03

J28a30n 98S73t98e14h73l29i38k 9935127126481

No v rusku je to o tom , že pokud tam chcete prodávat , tak tam musíte vyrábět.

+3/0
14.3.2017 20:09

P34e16t43r 81Č16e15r42m85á97k 9888185159570

To byl jen příklad, továrny mají po celém světě, ale téměř výhradně na východ od ČR....

0/0
14.3.2017 20:54

M65a17r97t11i89n 51H54o23u96b13a 6583981399738

a kde jinde by taky mely byt. pro evropu staci co se vyrobi u nas (v EU),

pak se prodavaji uz jen v asii, rusku, blizkem vychode. proto ty ruske a asijske montovny

0/0
14.3.2017 22:52

P50e74t88r 59Č93e50r41m50á44k 9968375239210

Ne tak úplně, evropě už dneska nestačí co se zde vyrobí. Jde právě o to že není EU jako EU, proto doposud rostli a ještě chvíli i porostou kapacity továren v ČR, na Slovensku, v Polsku, Ukrajině atd. místo rozšiřování v Německu, ale už nyní začíná trend kdy se raději posilují provozy na východě.

0/0
15.3.2017 1:06

G73e30o22r72g 42K65o10m12b82e76r83e79c 9154971896341

Skoda nestavi nic, to uz je jenom znacka auta. Nic vic nic min.

+1/−1
14.3.2017 20:40

P75e69t41r 40Č25e82r91m57á56k 9668695599380

Kdepak, ano někde to jsou společné podniky s jiným (zpravidla místním subjektem), ale jsou to závody škodovky.

0/0
14.3.2017 20:55

P93e85t36r 68G39a81z80d40a 6128552259617

VW jak slíbil tak učinil ...... prostě nižší kvalita než VW. Cena ale zůstala ... xD

0/−1
14.3.2017 19:14

P88e70t69r 89G69a69z73d71a 6198142819547

Dnes sem nakládal materiál do octavie III combi 2016. Víko kufru vydávalo při otvírání vrzavý zvuk, na vzpěrách jsou pružinky či co to proboha je ... je to tenké jako špejle..... tapec jako z felicie .... a zavírat se to muselo na dvakrát. (Tenký plíšek, nízká váha, proto ty tenké vzpěry, prostě málo materiálu za moc peněz) Výsledný zvuk zabouchnutí dal jasně najevo, kolik materiálu se ve dveřích skrývá. Auta od kabaně i když nejsem příznivce koncernu se mi líbila, ale zjištění, co se opravdu skrývá pod tím povedeným desingem mne vyrazila dech. jestli je zpracování stejně kvalitní jako moje nakládací zkušenost, tak je jasné, že navýšení marže nebránilo nic. Pro mne je to tedy popelnice a o to více si vážím svého vozu.

+1/−1
14.3.2017 19:13

P31e63t26r 63P51e22t14r 6713242748243

tak asi radši obětuju trochu vrzání než aby auto vážilo o půl tuny víc jenom proto, že je v karoserii "hodně materiálu" a já jezdil o dva litry na 100km dráž

+3/−1
14.3.2017 22:27

P47e12t98r 74G94a43z19d23a 6798702709347

To je vas pohled na vec. Muj je ten, ze presne timto sizenim se zvysuje ona marze. Za ty penize co stoji O3 by nebyl problem pouziti lepsich materialu. (ne tezsich). Ale ceskemu joudovi se da skrabka, v poradu o autech ktery je sponzorovany skodou se vuz opjeje superlativy, konkurence se pomluvi, a hned ma cechacek pocit ze si kupuje premiovku. Skoda je pak ze svou marzi vysmata. Minule byl v to tv poradu test o3 dsg vs i30 6st manual. Test zrchleni 90-120. Skodovce v 90 km/h slapli pedal k podlaze, auto se rozjelo a hodnota 12s. (dsg si samozrejme podradil). U i30 dali sestku a pedal na podlahu. Nez se chudinka atmosfera vyhrabala z tech 1200 otacek tak mela cas 17s. Takze chapu te ze mas skresley pohled na vec. Podplacene testy v recenzich a silny marketing opravdu dokaze prodat pozlacene vykaly. PS: i30 v testu cca 370k a lepsi vybava nez o3 v testu za 520k

0/−1
15.3.2017 5:55

S23t31a82n84d57a 65C77h83v71o32s19t 1142868

Cesky jouda, cechacek,... Myslite, ze by se Skoda Auto uzivila, kdyby prodavala jen Cechum? Proberte se, 90% vyroby jde na export.

+2/0
15.3.2017 8:07

P68e75t67r 87G79a10z24d86a 6708942949357

O tom nebyla řeč ... takže se běž prodat ty ;-D stando.

řeč byla o tom jaký šizunk je nová o3 a asi i ostatní škodovky. To že si to někdo koupí je na jinou diskuzi.

0/0
15.3.2017 14:36

P59e59t91r 47G42a56z40d98a 6798412169857

A ty si stando myslíš, že se vozy na export nemohou lišit, nebo že se takový marketing neuplatňuje i v jiných zemích? Viz yeti a top gear XD.

0/0
15.3.2017 14:39

P44e30t10r 90Č65e20r59m42á32k 9168175629180

Úplně nesmyslný titulek, ano Škoda je úspěšná a dokázala výrazně zvednout ziskovost, ale jinak hraje v ekonomice koncernu až druhé housle, VW, Audi i Porsche mají daleko větší obrat i zisk, takže o žádném "táhnutí" zisku koncernu se nedá vůbec mluvit - na celkovém zisku se podílí jen cca 8% a na obratu pak jen 6%... Ale hezké PR.

+3/−2
14.3.2017 19:02

P98e91t98r 74H39o86r70á32k 1929193329314

A největší marže je, když přijde prostý občan koupit jedno auto.

0/0
14.3.2017 19:00

D52a71v51i77d 97H11a34š54a 2679962243

Mohl by to někdo přepočítat na fabie? Jinak nevím, jestli je to dobrý. Dekuji

+2/0
14.3.2017 18:50

L89u64d54ě48k 87Š87i72š51á60k 3987488679264

Tak pokud je cena práce u nás třetinová oproti Německu, pak se není čemu divit, že ;-€

+8/−1
14.3.2017 18:43

J52a37n 56S48e95m62i23k 4774377482869

To je ten prolem.

Rada ceskych pobocek mezinarodnich firem patri k nejsizskovejsim v jejich skupinach, jsou ziskovejsi nez zavody v domacich zemich (nejen Skodovka, ale I treba banky).....

....ale bezzube odbory a neexistujici tlak ceske vlady zajistuje ze se jejich ceskym zamestnancum plati zlomkove mzdy I kdyz dodavaji vetsi cast zisku nez domovske zavody.

...a kdyz odborari treba ve Skodovce hrozi stavkou, jeste je vsude na diskusich plno hlasek o linych odborarich co by chteli kdovi co.

Jak jinak se nastartuje celkovy rust mezd v ceske ekonomice nez v techto nejziskovejsich ceskych pobockach?

To ze u nas mame HDP na hlavu na 85% prumeru EU, a platu pod polovinou, coz je 'nejpodcenenejsi pomer' v cele EU mluvi za vse ze je tu velky prostor pro rust platu z produktivni prace (na rozdil od dalsiho zdanovani a pousteni drobku 'potrebnym' v podobe slev na danich a dalsich davek;-O)

+3/0
14.3.2017 18:05

T21o58m18á76š 48L20u47d27v44í46k 1600867514242

Volkswagen minulý rok propustil desítky tisíc lidí. Škodu to čeká příští rok nebojte.

0/0
14.3.2017 18:12

J29a71n 92S69e64m15i10k 4444947382129

coz je ale o necem jinem nez o urovni platu

+1/0
14.3.2017 18:17

J47i21ř76í 40S57c36h78w15a46c70h 8498774348336

samozřejmě, že to s výší platů souvisí až v první řadě!

0/0
14.3.2017 20:36

P26e61t87r 80P73e37t18r 6843552358973

no jistě, ona totiž cena práce vůbec nesouvisí s tím, od jakého momentu se jim vyplatí nakupovat roboty :D

0/0
14.3.2017 22:29

P18a76v91e53l 58H19r20a96n10i17c61k20y 4481380103897

I z čísel v článku je patrne, že WV pořád dodal větší zisk než Škoda. A jaky je poměr platů mezi WV a Škodou to opravdu netuším. Je ovšem potřeba porovnat i vysi nákladů na život v jednotlivých státech a výkon jejich ekonomik. Škoda tady za ty peníze lidi pořád sežene a co ušetří na platech vrazí do inovací a rozvoje

+2/−1
14.3.2017 18:43

P46e73t89r 95Č54e40r81m83á40k 9718365199820

Píšete nesmysl, jednak Škodovka nepatří ani z daleka k nejziskovějším v rámci VW, je až 4. v pořadí a na zisku se podílí 8%... A právě kvůli nátlaku odborů je tam dneska průměrná mzda dělník ve výrobě vč. bonusů 40tis!! To je absolutní nadstandard v rámci tohoto odvětví v ČR. Přesto odboráři s železnou pravidelností hrozí každoročně stávkou, nepochopitelné, jediné čím toho dosáhnou je otevírání dalších továren na východě a v asii, stačí se podívat kolik z celkového počtu vyrobených škodovek se dělá v ČR a kolik v zahraničí, a velmi snadno lze dovodit kde se vlastně ten zisk tvoří. R^

A porovnání platů jako takových je úplně mimo, nemáme tu německé životní náklady. R^

0/−1
14.3.2017 19:10

J75a49n 12S98t47e13h77l68i94k 9485707416251

No je jednoduché . Tady je pracovní trh vyprázdněný a mobilita lidí je zde trestána. Daně jsou nastaveny tak aby se vám nevyplatilo stěhovat , ani kdyby vám nabízely podstatně více.

Hromada šikovných lidí odešla radši do ciziny než aby dělala zde za tu almužnu . Založily tam rodiny a už se nevrátí do banánové republiky.

+1/−1
14.3.2017 19:47

P23e83t87r 60Č97e43r98m47á22k 9408245539230

Mobilita je zde trestána není, jen na ní lidé prostě neradi přistupuji.

A ano, stejně jako někdo odešel do ciziny, jiní lidé z ciziny naopak na jejich místa přišli, to je bežná migrace, šikovný člověk nemá důvod odcházet, ten si vydělá kdekoliv, a ten průměrný vesměs rychle vystřízliví když zjistí kolik život jinde stojí. R^

+1/−1
14.3.2017 20:01

J76i15r65k44a 74H43o69n93c10ů 2694584421788

Škodovka vydělává, je úspěšná, tak proč by odbory neměly chtít víc peněz? a těch čtyřicet tisíc? No, nadstandard je to jen proto, že jinde platí bídně. V porovnání DPH, třeba s Portugalskem, máme žebrácké mzdy.

+1/0
14.3.2017 23:23

P42e61t28r 14Č58e75r21m65á78k 9838495409330

Tak od odbory můžou chtít cokoliv, to je vcelku jedno, důležité je co a proč jim Škodovka je ochotna dát. Nadstandart to je obecně ve vztahu k žitovní úrovní ČR, jestliže dělník u pásu vydělá tolik, musely by jiné profese brát násobně více R^ S DPH to nemá co dělat.

0/0
15.3.2017 1:11

P23a78v68e31l 36J35a93n80č67a13ř35í34k 2544701714656

A pro všechny, kdo se chystají psát, že byla blbost prodavat Škodovku němcům, že se do ciziny prodá vse co ma cenu, bych rad podotknul: Bez VW by již žádná Škodovka davno nebyla, protože by ji rozkradl nejaky fond, nebo privatizátor......

+27/0
14.3.2017 17:38

P80e14t54r 98T78y39č50k71a 6105732449692

No i kdyby ji nerozkradl tak pochybuji, že by do ní investoval tak masivně jako VW. Tím pádem by tak jako tak nebyla konkurenceschopná.

+5/0
14.3.2017 17:44

J72a45n 81S51e65m16i21k 4434677152889

to mate naprostou pravdu.

Ale I VW ma ze skody velky prospech neb ziskala nejen montovnu, ale firmu s lidskym kvalifikovanym potencialem ktery se ji odmenil tim jak dneska Skodovka jako cast VW vypada.

To se proste na zelene louce a bez historie postavit neda.

proto hrube neni fer ze platy ve Skodovce jsou na tretine co platy delniku VW v Nemecku

+3/0
14.3.2017 18:08

J89i38ř53í 18S16c57h42w92a94c16h 8218794148206

jsou stále o 30-50% vyšší než třeba někde na Moravě....

+1/0
14.3.2017 20:45

P89e61t23r 14P33e61t62r 6883212388123

no dělník ve škodovce má s bonusy i 40k hrubého měsíčně a každý rok se mu zvedá plat, o zaměstnaneckých benefitech nemluvě. Takovej dělník ve zbytku republiky má půlku a je za to rád. Takže váš brek je trošku zbytečný.

Kolik bere dělník VW v Německu je absolutně bezvýznamné, nebo by vám přišlo naprosto normální, aby dělník ve škodovce bral ty stejné peníze, které má měsíčně třeba chirurg?

+1/0
14.3.2017 22:32

M96i24c89h85a64l 81N74o51v60a45k 7929306967571

tak tohle jim zkonci hned jak CNB zrusi intervence ....

+3/0
14.3.2017 17:22

B75o93h61u64m64i62l 55M29á38c60a 5811592806783

Škodovka auta nakupuje a prodává, proto má marži. Viz box v článku.

0/0
14.3.2017 17:07

R93a59d87i41m 39S28v29o92b59o27d52a 9553749866822

pro me je prekvapujici cislo provozni zisk Porsche, ktery je 3.9 mld euro kdezto skoda ma jen 1.2 mld euro.

+1/0
14.3.2017 16:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.