Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Škoda táhne zisk koncernu VW, má lepší marže než Audi

Koncern Volkswagen vykázal i přes loňskou kauzu s dieselovými motory lepší výsledky než za rok 2015. Značka Škoda, která loni oslavila 25 let pod křídly německé skupiny, patří k nejvýdělečnějším vůbec.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M63i76c31h97a65l 27S67t89e32h22l58í74k 9864411721259

Škoda dává práci desetitisícům lidí přímo i nepřímo.Na české poměry luxusně platí,pomalu největší odvody na daních do státní kasy.A stejně tady bude nablito....

+2/−1
16.3.2017 21:16

J33a10r22o45s34l72a21v 44B54i44r96n89e58r 4848655922668

Otázkou je,jestli to náhodou není šikovností Němců.A ono to tak bohužel je.

0/−1
21.3.2017 9:15

J46i51ř53í 33S94c73h68w72a62c75h 8718274118356

a přesto se najdou tací, co je za to nemají rádi

0/0
21.3.2017 22:36

J79a34r88o39s68l77a72v 87B52i41r75n62e67r 4378185142668

Aby ne,když tady platí jen půlku mzdových nákladů v porovnání s Německem.Z každé prodané škodovky má Němec velkou radost,není divu.

+1/0
15.3.2017 10:29

S90t38a44n86i49s30l58a41v 48N81ý58v11l92t 2424285633

Škoda táhne i mnoho inženýrů do vývoje a tím nám hodně zvyšuje životní úroveň. Hjondé je jenom montovna, jakých tu je už mraky.

+2/0
14.3.2017 23:32

T72o11m 28N25e87m30e77t92h 3193779692362

Mate bohuzel pravdu, taky pochybuju, ze by Skodovka prezila 90ky v ceskych rukach. Pravdepodobne by padla na dno a po roce 2000 by se davala pomalu dohromady.

+1/0
14.3.2017 23:15

M45a59r67t95i56n 80P87e66r48o40u13t39k97a 1306943241865

Však jsou ty marže taky znát, z kvalitního auta za rozumnou cenu je dneska navoněná bída...

+8/−3
14.3.2017 21:56

J58a98n 57S97t94e36h89l88i77k 9975227446351

Aneb levná pracovní síla co dělá za třetinu. Tchesky delnik - dobry delnik ;-D.

A pak ještě nám poví bankovní analitici pohádku o drahé ceně práce.

+2/0
14.3.2017 19:42

P19e78t93r 23T80y80č84k11a 6295142759782

Cena práce u nás prodražují hlavně daně.

+2/0
14.3.2017 19:43

J33a68n 71S30t94e92h16l90i44k 9205297706401

A na západě je neplatí ? Nebo chcete aby lidi byli bez duchodu nebo zdravka ?

+2/0
14.3.2017 20:11

J19i69ř78í 28S58c68h53w41a39c61h 8198264268486

na západě kvůli vysokým platům nahrazuje mnohem dříve sice drahý ale mnohem výkonnější automat.

0/0
14.3.2017 21:01

P19e22t67r 53P33e77t74r 6363642698923

asi se budete divit ale takový němci mají stejné daně akorát si z nich mohou odečítat náklady jako nájem nebo hypotéku, díky čemuž měsíčně ušetří nemalé peníze.

P. Tyčka to říká správně a taky proto by měl Sobotka dostat lopatou přes vaz - stěžuje si, že lidi mají nízké platy a vzápětí navrhují zvýšení daní.

+6/−1
14.3.2017 22:25

M84a91r31e10k 24M88a17l62ý 1132218121660

A třeba z daní si německý zamšstnanec odečte i náklady na dopravu do práce, autem je to tuším 0,30 eur/km.

+1/−1
15.3.2017 7:59

P52e60t60r 43Č48e70r58m54á13k 9558825929330

Právě že drahá pracovní síla, dělník co vyrábí Yetiho v Rusku stojí sakra méně než ten český, také proto škodovka staví továrný po celé asii.

0/0
14.3.2017 20:03

J89a86n 50S95t14e54h10l84i43k 9655467526261

No v rusku je to o tom , že pokud tam chcete prodávat , tak tam musíte vyrábět.

+3/0
14.3.2017 20:09

P50e53t56r 22Č15e46r52m69á16k 9918885399140

To byl jen příklad, továrny mají po celém světě, ale téměř výhradně na východ od ČR....

0/0
14.3.2017 20:54

M76a19r65t47i11n 97H96o19u37b48a 6213581589218

a kde jinde by taky mely byt. pro evropu staci co se vyrobi u nas (v EU),

pak se prodavaji uz jen v asii, rusku, blizkem vychode. proto ty ruske a asijske montovny

0/0
14.3.2017 22:52

P27e33t85r 23Č18e27r97m26á12k 9428975199400

Ne tak úplně, evropě už dneska nestačí co se zde vyrobí. Jde právě o to že není EU jako EU, proto doposud rostli a ještě chvíli i porostou kapacity továren v ČR, na Slovensku, v Polsku, Ukrajině atd. místo rozšiřování v Německu, ale už nyní začíná trend kdy se raději posilují provozy na východě.

0/0
15.3.2017 1:06

G33e26o96r96g 21K91o36m44b43e46r41e67c 9494431876111

Skoda nestavi nic, to uz je jenom znacka auta. Nic vic nic min.

+1/−1
14.3.2017 20:40

P42e96t63r 92Č29e28r82m92á83k 9708405869730

Kdepak, ano někde to jsou společné podniky s jiným (zpravidla místním subjektem), ale jsou to závody škodovky.

0/0
14.3.2017 20:55

P76e67t38r 70G73a80z21d39a 6368292319237

VW jak slíbil tak učinil ...... prostě nižší kvalita než VW. Cena ale zůstala ... xD

0/−1
14.3.2017 19:14

P76e79t91r 28G73a74z38d96a 6838152789147

Dnes sem nakládal materiál do octavie III combi 2016. Víko kufru vydávalo při otvírání vrzavý zvuk, na vzpěrách jsou pružinky či co to proboha je ... je to tenké jako špejle..... tapec jako z felicie .... a zavírat se to muselo na dvakrát. (Tenký plíšek, nízká váha, proto ty tenké vzpěry, prostě málo materiálu za moc peněz) Výsledný zvuk zabouchnutí dal jasně najevo, kolik materiálu se ve dveřích skrývá. Auta od kabaně i když nejsem příznivce koncernu se mi líbila, ale zjištění, co se opravdu skrývá pod tím povedeným desingem mne vyrazila dech. jestli je zpracování stejně kvalitní jako moje nakládací zkušenost, tak je jasné, že navýšení marže nebránilo nic. Pro mne je to tedy popelnice a o to více si vážím svého vozu.

+1/−1
14.3.2017 19:13

P88e21t50r 33P23e36t80r 6143612678753

tak asi radši obětuju trochu vrzání než aby auto vážilo o půl tuny víc jenom proto, že je v karoserii "hodně materiálu" a já jezdil o dva litry na 100km dráž

+3/−1
14.3.2017 22:27

P18e70t92r 67G31a57z74d23a 6748492269497

To je vas pohled na vec. Muj je ten, ze presne timto sizenim se zvysuje ona marze. Za ty penize co stoji O3 by nebyl problem pouziti lepsich materialu. (ne tezsich). Ale ceskemu joudovi se da skrabka, v poradu o autech ktery je sponzorovany skodou se vuz opjeje superlativy, konkurence se pomluvi, a hned ma cechacek pocit ze si kupuje premiovku. Skoda je pak ze svou marzi vysmata. Minule byl v to tv poradu test o3 dsg vs i30 6st manual. Test zrchleni 90-120. Skodovce v 90 km/h slapli pedal k podlaze, auto se rozjelo a hodnota 12s. (dsg si samozrejme podradil). U i30 dali sestku a pedal na podlahu. Nez se chudinka atmosfera vyhrabala z tech 1200 otacek tak mela cas 17s. Takze chapu te ze mas skresley pohled na vec. Podplacene testy v recenzich a silny marketing opravdu dokaze prodat pozlacene vykaly. PS: i30 v testu cca 370k a lepsi vybava nez o3 v testu za 520k

0/−1
15.3.2017 5:55

S36t63a28n19d41a 43C13h68v97o62s48t 1582338

Cesky jouda, cechacek,... Myslite, ze by se Skoda Auto uzivila, kdyby prodavala jen Cechum? Proberte se, 90% vyroby jde na export.

+2/0
15.3.2017 8:07

P57e97t13r 55G24a69z55d10a 6708312359157

O tom nebyla řeč ... takže se běž prodat ty ;-D stando.

řeč byla o tom jaký šizunk je nová o3 a asi i ostatní škodovky. To že si to někdo koupí je na jinou diskuzi.

0/0
15.3.2017 14:36

P52e79t32r 69G39a38z87d49a 6848862149137

A ty si stando myslíš, že se vozy na export nemohou lišit, nebo že se takový marketing neuplatňuje i v jiných zemích? Viz yeti a top gear XD.

0/0
15.3.2017 14:39

P93e47t11r 91Č69e23r69m21á68k 9208335549280

Úplně nesmyslný titulek, ano Škoda je úspěšná a dokázala výrazně zvednout ziskovost, ale jinak hraje v ekonomice koncernu až druhé housle, VW, Audi i Porsche mají daleko větší obrat i zisk, takže o žádném "táhnutí" zisku koncernu se nedá vůbec mluvit - na celkovém zisku se podílí jen cca 8% a na obratu pak jen 6%... Ale hezké PR.

+3/−2
14.3.2017 19:02

P98e15t92r 25H77o15r37á22k 1659613219424

A největší marže je, když přijde prostý občan koupit jedno auto.

0/0
14.3.2017 19:00

D39a68v74i97d 73H46a53š93a 2199182223

Mohl by to někdo přepočítat na fabie? Jinak nevím, jestli je to dobrý. Dekuji

+2/0
14.3.2017 18:50

L76u85d86ě10k 19Š66i94š29á35k 3137708339454

Tak pokud je cena práce u nás třetinová oproti Německu, pak se není čemu divit, že ;-€

+8/−1
14.3.2017 18:43

J72a70n 79S58e90m47i42k 4354677612109

To je ten prolem.

Rada ceskych pobocek mezinarodnich firem patri k nejsizskovejsim v jejich skupinach, jsou ziskovejsi nez zavody v domacich zemich (nejen Skodovka, ale I treba banky).....

....ale bezzube odbory a neexistujici tlak ceske vlady zajistuje ze se jejich ceskym zamestnancum plati zlomkove mzdy I kdyz dodavaji vetsi cast zisku nez domovske zavody.

...a kdyz odborari treba ve Skodovce hrozi stavkou, jeste je vsude na diskusich plno hlasek o linych odborarich co by chteli kdovi co.

Jak jinak se nastartuje celkovy rust mezd v ceske ekonomice nez v techto nejziskovejsich ceskych pobockach?

To ze u nas mame HDP na hlavu na 85% prumeru EU, a platu pod polovinou, coz je 'nejpodcenenejsi pomer' v cele EU mluvi za vse ze je tu velky prostor pro rust platu z produktivni prace (na rozdil od dalsiho zdanovani a pousteni drobku 'potrebnym' v podobe slev na danich a dalsich davek;-O)

+3/0
14.3.2017 18:05

T47o71m47á31š 65L38u45d19v85í38k 1170377774942

Volkswagen minulý rok propustil desítky tisíc lidí. Škodu to čeká příští rok nebojte.

0/0
14.3.2017 18:12

J70a27n 46S35e17m71i16k 4324127362929

coz je ale o necem jinem nez o urovni platu

+1/0
14.3.2017 18:17

J87i61ř56í 75S81c54h24w84a48c38h 8718444398896

samozřejmě, že to s výší platů souvisí až v první řadě!

0/0
14.3.2017 20:36

P89e92t83r 94P38e44t92r 6833872738103

no jistě, ona totiž cena práce vůbec nesouvisí s tím, od jakého momentu se jim vyplatí nakupovat roboty :D

0/0
14.3.2017 22:29

P16a28v95e55l 77H45r44a53n43i13c81k68y 4371410233317

I z čísel v článku je patrne, že WV pořád dodal větší zisk než Škoda. A jaky je poměr platů mezi WV a Škodou to opravdu netuším. Je ovšem potřeba porovnat i vysi nákladů na život v jednotlivých státech a výkon jejich ekonomik. Škoda tady za ty peníze lidi pořád sežene a co ušetří na platech vrazí do inovací a rozvoje

+2/−1
14.3.2017 18:43

P87e48t33r 35Č86e55r44m23á86k 9218935669420

Píšete nesmysl, jednak Škodovka nepatří ani z daleka k nejziskovějším v rámci VW, je až 4. v pořadí a na zisku se podílí 8%... A právě kvůli nátlaku odborů je tam dneska průměrná mzda dělník ve výrobě vč. bonusů 40tis!! To je absolutní nadstandard v rámci tohoto odvětví v ČR. Přesto odboráři s železnou pravidelností hrozí každoročně stávkou, nepochopitelné, jediné čím toho dosáhnou je otevírání dalších továren na východě a v asii, stačí se podívat kolik z celkového počtu vyrobených škodovek se dělá v ČR a kolik v zahraničí, a velmi snadno lze dovodit kde se vlastně ten zisk tvoří. R^

A porovnání platů jako takových je úplně mimo, nemáme tu německé životní náklady. R^

0/−1
14.3.2017 19:10

J19a10n 87S55t69e63h58l68i17k 9135927286101

No je jednoduché . Tady je pracovní trh vyprázdněný a mobilita lidí je zde trestána. Daně jsou nastaveny tak aby se vám nevyplatilo stěhovat , ani kdyby vám nabízely podstatně více.

Hromada šikovných lidí odešla radši do ciziny než aby dělala zde za tu almužnu . Založily tam rodiny a už se nevrátí do banánové republiky.

+1/−1
14.3.2017 19:47

P35e17t31r 65Č52e80r16m56á53k 9608615859540

Mobilita je zde trestána není, jen na ní lidé prostě neradi přistupuji.

A ano, stejně jako někdo odešel do ciziny, jiní lidé z ciziny naopak na jejich místa přišli, to je bežná migrace, šikovný člověk nemá důvod odcházet, ten si vydělá kdekoliv, a ten průměrný vesměs rychle vystřízliví když zjistí kolik život jinde stojí. R^

+1/−1
14.3.2017 20:01

J70i14r18k44a 82H78o12n43c43ů 2254364971728

Škodovka vydělává, je úspěšná, tak proč by odbory neměly chtít víc peněz? a těch čtyřicet tisíc? No, nadstandard je to jen proto, že jinde platí bídně. V porovnání DPH, třeba s Portugalskem, máme žebrácké mzdy.

+1/0
14.3.2017 23:23

P82e54t24r 84Č55e15r35m61á48k 9238575439390

Tak od odbory můžou chtít cokoliv, to je vcelku jedno, důležité je co a proč jim Škodovka je ochotna dát. Nadstandart to je obecně ve vztahu k žitovní úrovní ČR, jestliže dělník u pásu vydělá tolik, musely by jiné profese brát násobně více R^ S DPH to nemá co dělat.

0/0
15.3.2017 1:11

P87a19v87e58l 48J12a10n97č58a49ř33í33k 2334901834656

A pro všechny, kdo se chystají psát, že byla blbost prodavat Škodovku němcům, že se do ciziny prodá vse co ma cenu, bych rad podotknul: Bez VW by již žádná Škodovka davno nebyla, protože by ji rozkradl nejaky fond, nebo privatizátor......

+27/0
14.3.2017 17:38

P20e79t32r 91T69y36č90k71a 6975542359332

No i kdyby ji nerozkradl tak pochybuji, že by do ní investoval tak masivně jako VW. Tím pádem by tak jako tak nebyla konkurenceschopná.

+5/0
14.3.2017 17:44

J15a57n 56S73e14m93i68k 4234847942229

to mate naprostou pravdu.

Ale I VW ma ze skody velky prospech neb ziskala nejen montovnu, ale firmu s lidskym kvalifikovanym potencialem ktery se ji odmenil tim jak dneska Skodovka jako cast VW vypada.

To se proste na zelene louce a bez historie postavit neda.

proto hrube neni fer ze platy ve Skodovce jsou na tretine co platy delniku VW v Nemecku

+3/0
14.3.2017 18:08

J36i10ř23í 42S30c89h60w64a31c68h 8518674898646

jsou stále o 30-50% vyšší než třeba někde na Moravě....

+1/0
14.3.2017 20:45

P73e13t95r 47P89e13t22r 6773932498123

no dělník ve škodovce má s bonusy i 40k hrubého měsíčně a každý rok se mu zvedá plat, o zaměstnaneckých benefitech nemluvě. Takovej dělník ve zbytku republiky má půlku a je za to rád. Takže váš brek je trošku zbytečný.

Kolik bere dělník VW v Německu je absolutně bezvýznamné, nebo by vám přišlo naprosto normální, aby dělník ve škodovce bral ty stejné peníze, které má měsíčně třeba chirurg?

+1/0
14.3.2017 22:32

M74i29c38h64a76l 97N70o96v53a31k 7789366157111

tak tohle jim zkonci hned jak CNB zrusi intervence ....

+3/0
14.3.2017 17:22

B20o42h33u65m81i47l 66M91á10c11a 5971302336813

Škodovka auta nakupuje a prodává, proto má marži. Viz box v článku.

0/0
14.3.2017 17:07

R82a44d41i59m 21S67v11o60b95o87d32a 9973549236672

pro me je prekvapujici cislo provozni zisk Porsche, ktery je 3.9 mld euro kdezto skoda ma jen 1.2 mld euro.

+1/0
14.3.2017 16:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.