Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Škoda táhne zisk koncernu VW, má lepší marže než Audi

Koncern Volkswagen vykázal i přes loňskou kauzu s dieselovými motory lepší výsledky než za rok 2015. Značka Škoda, která loni oslavila 25 let pod křídly německé skupiny, patří k nejvýdělečnějším vůbec.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M29i78c96h39a90l 26S81t30e83h14l54í64k 9634981191559

Škoda dává práci desetitisícům lidí přímo i nepřímo.Na české poměry luxusně platí,pomalu největší odvody na daních do státní kasy.A stejně tady bude nablito....

+2/−1
16.3.2017 21:16

J57a45r39o25s45l24a98v 96B36i89r51n10e36r 4858345932478

Otázkou je,jestli to náhodou není šikovností Němců.A ono to tak bohužel je.

0/−1
21.3.2017 9:15

J42i35ř50í 51S37c61h53w74a75c47h 8148904328966

a přesto se najdou tací, co je za to nemají rádi

0/0
21.3.2017 22:36

J23a80r83o25s75l69a18v 86B15i79r98n13e11r 4748815932978

Aby ne,když tady platí jen půlku mzdových nákladů v porovnání s Německem.Z každé prodané škodovky má Němec velkou radost,není divu.

+1/0
15.3.2017 10:29

S78t60a27n31i72s68l14a29v 83N85ý50v68l76t 2944165133

Škoda táhne i mnoho inženýrů do vývoje a tím nám hodně zvyšuje životní úroveň. Hjondé je jenom montovna, jakých tu je už mraky.

+2/0
14.3.2017 23:32

T91o38m 28N51e70m58e33t38h 3553309702522

Mate bohuzel pravdu, taky pochybuju, ze by Skodovka prezila 90ky v ceskych rukach. Pravdepodobne by padla na dno a po roce 2000 by se davala pomalu dohromady.

+1/0
14.3.2017 23:15

M33a60r77t92i81n 48P34e40r15o75u49t22k79a 1946913831675

Však jsou ty marže taky znát, z kvalitního auta za rozumnou cenu je dneska navoněná bída...

+8/−3
14.3.2017 21:56

J27a38n 84S92t10e18h46l62i51k 9375307366871

Aneb levná pracovní síla co dělá za třetinu. Tchesky delnik - dobry delnik ;-D.

A pak ještě nám poví bankovní analitici pohádku o drahé ceně práce.

+2/0
14.3.2017 19:42

P75e52t97r 60T95y33č17k56a 6855372699742

Cena práce u nás prodražují hlavně daně.

+2/0
14.3.2017 19:43

J97a26n 87S16t70e74h65l48i69k 9375917846591

A na západě je neplatí ? Nebo chcete aby lidi byli bez duchodu nebo zdravka ?

+2/0
14.3.2017 20:11

J33i51ř41í 40S39c21h13w13a26c98h 8968234288976

na západě kvůli vysokým platům nahrazuje mnohem dříve sice drahý ale mnohem výkonnější automat.

0/0
14.3.2017 21:01

P67e75t20r 40P10e24t27r 6113912578553

asi se budete divit ale takový němci mají stejné daně akorát si z nich mohou odečítat náklady jako nájem nebo hypotéku, díky čemuž měsíčně ušetří nemalé peníze.

P. Tyčka to říká správně a taky proto by měl Sobotka dostat lopatou přes vaz - stěžuje si, že lidi mají nízké platy a vzápětí navrhují zvýšení daní.

+6/−1
14.3.2017 22:25

M79a61r64e86k 27M47a59l22ý 1112728811750

A třeba z daní si německý zamšstnanec odečte i náklady na dopravu do práce, autem je to tuším 0,30 eur/km.

+1/−1
15.3.2017 7:59

P26e56t25r 66Č71e80r26m89á91k 9528755969720

Právě že drahá pracovní síla, dělník co vyrábí Yetiho v Rusku stojí sakra méně než ten český, také proto škodovka staví továrný po celé asii.

0/0
14.3.2017 20:03

J58a95n 90S70t41e31h58l82i83k 9585597486251

No v rusku je to o tom , že pokud tam chcete prodávat , tak tam musíte vyrábět.

+3/0
14.3.2017 20:09

P97e61t47r 11Č27e35r85m10á93k 9838845569550

To byl jen příklad, továrny mají po celém světě, ale téměř výhradně na východ od ČR....

0/0
14.3.2017 20:54

M30a75r67t62i37n 84H66o24u67b51a 6673511689518

a kde jinde by taky mely byt. pro evropu staci co se vyrobi u nas (v EU),

pak se prodavaji uz jen v asii, rusku, blizkem vychode. proto ty ruske a asijske montovny

0/0
14.3.2017 22:52

P32e91t42r 96Č65e28r55m81á64k 9528905349500

Ne tak úplně, evropě už dneska nestačí co se zde vyrobí. Jde právě o to že není EU jako EU, proto doposud rostli a ještě chvíli i porostou kapacity továren v ČR, na Slovensku, v Polsku, Ukrajině atd. místo rozšiřování v Německu, ale už nyní začíná trend kdy se raději posilují provozy na východě.

0/0
15.3.2017 1:06

G21e71o64r21g 16K23o85m11b82e25r30e30c 9734801106391

Skoda nestavi nic, to uz je jenom znacka auta. Nic vic nic min.

+1/−1
14.3.2017 20:40

P19e78t59r 57Č83e63r17m61á86k 9298385989470

Kdepak, ano někde to jsou společné podniky s jiným (zpravidla místním subjektem), ale jsou to závody škodovky.

0/0
14.3.2017 20:55

P20e24t71r 13G44a54z52d13a 6398612379827

VW jak slíbil tak učinil ...... prostě nižší kvalita než VW. Cena ale zůstala ... xD

0/−1
14.3.2017 19:14

P49e48t76r 21G75a90z46d54a 6518542739417

Dnes sem nakládal materiál do octavie III combi 2016. Víko kufru vydávalo při otvírání vrzavý zvuk, na vzpěrách jsou pružinky či co to proboha je ... je to tenké jako špejle..... tapec jako z felicie .... a zavírat se to muselo na dvakrát. (Tenký plíšek, nízká váha, proto ty tenké vzpěry, prostě málo materiálu za moc peněz) Výsledný zvuk zabouchnutí dal jasně najevo, kolik materiálu se ve dveřích skrývá. Auta od kabaně i když nejsem příznivce koncernu se mi líbila, ale zjištění, co se opravdu skrývá pod tím povedeným desingem mne vyrazila dech. jestli je zpracování stejně kvalitní jako moje nakládací zkušenost, tak je jasné, že navýšení marže nebránilo nic. Pro mne je to tedy popelnice a o to více si vážím svého vozu.

+1/−1
14.3.2017 19:13

P76e66t56r 63P12e34t86r 6833852628713

tak asi radši obětuju trochu vrzání než aby auto vážilo o půl tuny víc jenom proto, že je v karoserii "hodně materiálu" a já jezdil o dva litry na 100km dráž

+3/−1
14.3.2017 22:27

P10e57t27r 39G35a57z36d78a 6268312739437

To je vas pohled na vec. Muj je ten, ze presne timto sizenim se zvysuje ona marze. Za ty penize co stoji O3 by nebyl problem pouziti lepsich materialu. (ne tezsich). Ale ceskemu joudovi se da skrabka, v poradu o autech ktery je sponzorovany skodou se vuz opjeje superlativy, konkurence se pomluvi, a hned ma cechacek pocit ze si kupuje premiovku. Skoda je pak ze svou marzi vysmata. Minule byl v to tv poradu test o3 dsg vs i30 6st manual. Test zrchleni 90-120. Skodovce v 90 km/h slapli pedal k podlaze, auto se rozjelo a hodnota 12s. (dsg si samozrejme podradil). U i30 dali sestku a pedal na podlahu. Nez se chudinka atmosfera vyhrabala z tech 1200 otacek tak mela cas 17s. Takze chapu te ze mas skresley pohled na vec. Podplacene testy v recenzich a silny marketing opravdu dokaze prodat pozlacene vykaly. PS: i30 v testu cca 370k a lepsi vybava nez o3 v testu za 520k

0/−1
15.3.2017 5:55

S24t40a49n21d37a 91C54h94v65o50s40t 1362778

Cesky jouda, cechacek,... Myslite, ze by se Skoda Auto uzivila, kdyby prodavala jen Cechum? Proberte se, 90% vyroby jde na export.

+2/0
15.3.2017 8:07

P97e87t10r 15G74a52z96d86a 6758762629577

O tom nebyla řeč ... takže se běž prodat ty ;-D stando.

řeč byla o tom jaký šizunk je nová o3 a asi i ostatní škodovky. To že si to někdo koupí je na jinou diskuzi.

0/0
15.3.2017 14:36

P61e20t96r 25G75a57z19d12a 6328422339627

A ty si stando myslíš, že se vozy na export nemohou lišit, nebo že se takový marketing neuplatňuje i v jiných zemích? Viz yeti a top gear XD.

0/0
15.3.2017 14:39

P23e58t91r 40Č66e16r58m27á90k 9618375689350

Úplně nesmyslný titulek, ano Škoda je úspěšná a dokázala výrazně zvednout ziskovost, ale jinak hraje v ekonomice koncernu až druhé housle, VW, Audi i Porsche mají daleko větší obrat i zisk, takže o žádném "táhnutí" zisku koncernu se nedá vůbec mluvit - na celkovém zisku se podílí jen cca 8% a na obratu pak jen 6%... Ale hezké PR.

+3/−2
14.3.2017 19:02

P73e50t77r 76H56o47r62á86k 1629753809574

A největší marže je, když přijde prostý občan koupit jedno auto.

0/0
14.3.2017 19:00

D79a88v92i30d 34H54a64š64a 2479912253

Mohl by to někdo přepočítat na fabie? Jinak nevím, jestli je to dobrý. Dekuji

+2/0
14.3.2017 18:50

L60u65d29ě69k 27Š44i66š10á81k 3377888129164

Tak pokud je cena práce u nás třetinová oproti Německu, pak se není čemu divit, že ;-€

+8/−1
14.3.2017 18:43

J40a34n 75S93e69m74i59k 4824207822869

To je ten prolem.

Rada ceskych pobocek mezinarodnich firem patri k nejsizskovejsim v jejich skupinach, jsou ziskovejsi nez zavody v domacich zemich (nejen Skodovka, ale I treba banky).....

....ale bezzube odbory a neexistujici tlak ceske vlady zajistuje ze se jejich ceskym zamestnancum plati zlomkove mzdy I kdyz dodavaji vetsi cast zisku nez domovske zavody.

...a kdyz odborari treba ve Skodovce hrozi stavkou, jeste je vsude na diskusich plno hlasek o linych odborarich co by chteli kdovi co.

Jak jinak se nastartuje celkovy rust mezd v ceske ekonomice nez v techto nejziskovejsich ceskych pobockach?

To ze u nas mame HDP na hlavu na 85% prumeru EU, a platu pod polovinou, coz je 'nejpodcenenejsi pomer' v cele EU mluvi za vse ze je tu velky prostor pro rust platu z produktivni prace (na rozdil od dalsiho zdanovani a pousteni drobku 'potrebnym' v podobe slev na danich a dalsich davek;-O)

+3/0
14.3.2017 18:05

T26o65m96á66š 16L72u13d87v80í34k 1270207364772

Volkswagen minulý rok propustil desítky tisíc lidí. Škodu to čeká příští rok nebojte.

0/0
14.3.2017 18:12

J45a51n 95S74e98m29i89k 4864867882989

coz je ale o necem jinem nez o urovni platu

+1/0
14.3.2017 18:17

J78i69ř94í 71S41c42h49w81a41c52h 8618474988926

samozřejmě, že to s výší platů souvisí až v první řadě!

0/0
14.3.2017 20:36

P19e33t11r 30P80e23t23r 6483262348333

no jistě, ona totiž cena práce vůbec nesouvisí s tím, od jakého momentu se jim vyplatí nakupovat roboty :D

0/0
14.3.2017 22:29

P63a17v21e63l 95H39r78a17n67i37c12k18y 4251480913767

I z čísel v článku je patrne, že WV pořád dodal větší zisk než Škoda. A jaky je poměr platů mezi WV a Škodou to opravdu netuším. Je ovšem potřeba porovnat i vysi nákladů na život v jednotlivých státech a výkon jejich ekonomik. Škoda tady za ty peníze lidi pořád sežene a co ušetří na platech vrazí do inovací a rozvoje

+2/−1
14.3.2017 18:43

P38e94t35r 82Č13e95r81m88á94k 9888665159750

Píšete nesmysl, jednak Škodovka nepatří ani z daleka k nejziskovějším v rámci VW, je až 4. v pořadí a na zisku se podílí 8%... A právě kvůli nátlaku odborů je tam dneska průměrná mzda dělník ve výrobě vč. bonusů 40tis!! To je absolutní nadstandard v rámci tohoto odvětví v ČR. Přesto odboráři s železnou pravidelností hrozí každoročně stávkou, nepochopitelné, jediné čím toho dosáhnou je otevírání dalších továren na východě a v asii, stačí se podívat kolik z celkového počtu vyrobených škodovek se dělá v ČR a kolik v zahraničí, a velmi snadno lze dovodit kde se vlastně ten zisk tvoří. R^

A porovnání platů jako takových je úplně mimo, nemáme tu německé životní náklady. R^

0/−1
14.3.2017 19:10

J84a39n 53S69t48e77h34l37i28k 9455237816391

No je jednoduché . Tady je pracovní trh vyprázdněný a mobilita lidí je zde trestána. Daně jsou nastaveny tak aby se vám nevyplatilo stěhovat , ani kdyby vám nabízely podstatně více.

Hromada šikovných lidí odešla radši do ciziny než aby dělala zde za tu almužnu . Založily tam rodiny a už se nevrátí do banánové republiky.

+1/−1
14.3.2017 19:47

P41e65t16r 25Č84e80r88m45á84k 9538895509290

Mobilita je zde trestána není, jen na ní lidé prostě neradi přistupuji.

A ano, stejně jako někdo odešel do ciziny, jiní lidé z ciziny naopak na jejich místa přišli, to je bežná migrace, šikovný člověk nemá důvod odcházet, ten si vydělá kdekoliv, a ten průměrný vesměs rychle vystřízliví když zjistí kolik život jinde stojí. R^

+1/−1
14.3.2017 20:01

J66i35r31k68a 16H71o73n41c81ů 2964584481768

Škodovka vydělává, je úspěšná, tak proč by odbory neměly chtít víc peněz? a těch čtyřicet tisíc? No, nadstandard je to jen proto, že jinde platí bídně. V porovnání DPH, třeba s Portugalskem, máme žebrácké mzdy.

+1/0
14.3.2017 23:23

P70e66t49r 20Č58e22r10m73á64k 9268825799130

Tak od odbory můžou chtít cokoliv, to je vcelku jedno, důležité je co a proč jim Škodovka je ochotna dát. Nadstandart to je obecně ve vztahu k žitovní úrovní ČR, jestliže dělník u pásu vydělá tolik, musely by jiné profese brát násobně více R^ S DPH to nemá co dělat.

0/0
15.3.2017 1:11

P84a25v40e10l 85J62a28n28č20a98ř15í58k 2384501184976

A pro všechny, kdo se chystají psát, že byla blbost prodavat Škodovku němcům, že se do ciziny prodá vse co ma cenu, bych rad podotknul: Bez VW by již žádná Škodovka davno nebyla, protože by ji rozkradl nejaky fond, nebo privatizátor......

+27/0
14.3.2017 17:38

P58e67t57r 75T18y20č32k95a 6745932779492

No i kdyby ji nerozkradl tak pochybuji, že by do ní investoval tak masivně jako VW. Tím pádem by tak jako tak nebyla konkurenceschopná.

+5/0
14.3.2017 17:44

J55a11n 18S48e88m13i85k 4574107812209

to mate naprostou pravdu.

Ale I VW ma ze skody velky prospech neb ziskala nejen montovnu, ale firmu s lidskym kvalifikovanym potencialem ktery se ji odmenil tim jak dneska Skodovka jako cast VW vypada.

To se proste na zelene louce a bez historie postavit neda.

proto hrube neni fer ze platy ve Skodovce jsou na tretine co platy delniku VW v Nemecku

+3/0
14.3.2017 18:08

J94i29ř57í 59S66c43h60w30a70c91h 8748154578346

jsou stále o 30-50% vyšší než třeba někde na Moravě....

+1/0
14.3.2017 20:45

P13e93t74r 92P43e35t91r 6843782728193

no dělník ve škodovce má s bonusy i 40k hrubého měsíčně a každý rok se mu zvedá plat, o zaměstnaneckých benefitech nemluvě. Takovej dělník ve zbytku republiky má půlku a je za to rád. Takže váš brek je trošku zbytečný.

Kolik bere dělník VW v Německu je absolutně bezvýznamné, nebo by vám přišlo naprosto normální, aby dělník ve škodovce bral ty stejné peníze, které má měsíčně třeba chirurg?

+1/0
14.3.2017 22:32

M89i66c69h35a63l 60N96o76v56a62k 7569606597641

tak tohle jim zkonci hned jak CNB zrusi intervence ....

+3/0
14.3.2017 17:22

B62o23h72u16m57i80l 94M60á24c84a 5181212636663

Škodovka auta nakupuje a prodává, proto má marži. Viz box v článku.

0/0
14.3.2017 17:07

R50a84d50i76m 75S89v94o17b40o76d38a 9103719566432

pro me je prekvapujici cislo provozni zisk Porsche, ktery je 3.9 mld euro kdezto skoda ma jen 1.2 mld euro.

+1/0
14.3.2017 16:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.