Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Základem pro škody je definitivně tříválec, 1,2 TSI zůstává jen v Yetim

Nejžádanější motory pro fabie a rapidy už zákazníci neobjednají. Od pondělí tohoto týdne (13. března) vypadly z objednávkového systému Škody motory 1,2 TSI. Čtyřválcový agregát nahradil tříválec 1,0 TSI s výkonem 85 kW.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L92a47d11i63s46l49a77v 69K10a36l24o63u23s 7285766931670

A víte,jak taková rozhodnutí vznikají ? Na poradě vykřikne superchytrý manažer(dohozený ze známosti netechnického typu)dejte tam DPF -Brussel to vyžaduje. Konstruktér namítne,už tam není prostor. Manažer-uřízněte jeden válec.

0/0
26.3.2017 19:16

J71i73n72d51ř69i92c70h 22Š56k68o62p87e58k 4535401610355

to bude zase v bazarech výběr. Buď tříválec nebo tříválec

0/0
23.3.2017 10:41

J30i77ř91í 98K46i52n67d60l 2188757143187

Mám rok auto OPEL ASTRA s třívalcem s turbem a naprostá spokojenost. Auto jezdí tiše, nikde nic se neklepe, díky turbu má výkon jako čtyřválec. Měl jsem předtím čtyřválec a obsahu 1600, ale tříválec v Oplu zrychluje rychleji. Průměrná spotřeba kolem pěti litrů.

0/0
22.3.2017 16:06

P71e68t31r 39M15i28c94h89a69l 2330534401502

Přijď nám to říct o 5 let a 100 tisíc km později.

0/0
23.3.2017 3:29

J88i79n25d81ř50i81c82h 11Š86k96o98p11e68k 4345301150895

no možná má výkon jako čtyřválec, ale životnost takovou nemá. Ne každý si kupuje auto na dva roky

0/0
23.3.2017 10:41

J61i26ř65í 14S83c98h40w57a53c35h 8458714648966

ne každý při nákupu nového auta řeší problém ojížděčů, co kupují desetileté "vraky" stočené na 99 000....

0/0
23.3.2017 21:01

P33e61t57r 56M71i51c77h66a93l 2300164831712

Inteligentní člověk řeší při nákupu nového auta i to, jakou bude mít auto po určité době používání zůstatkovou hodnotu.

0/0
25.3.2017 19:28

J32i37ř46í 92S73c84h78w70a36c73h 8468154808836

kdyby toto beze zbytku platilo, tak by se prodávaly hlavně řadové šestiválce, ty přece mají předpoklad nejdelší výdrže, tedy nejvyšší zůstatkové ceny. Už V6 je kompromisní řešení, o čtyřválcích už ani nemluvím, ty "kulhají" oproti R6 ne na jednu ale rovnou dvě nohy. ;-)

0/0
26.3.2017 20:16

P34e96t55r 47M39i32c10h75a49l 2210764571622

Jiří, máš na víc. Pominul jsi pořizovací cenu. A nic nemůže platit beze zbytku, protože přirozená inteligence není všeobecný jev.

0/0
26.3.2017 20:33

J21i93ř32í 44S96c10h37w17a30c16h 8428704858846

no vidíš, takže se nakonec shodneme na tom, co jsem napsal výše, že ne každý při nákupu řeší to co bude s autem, až ho třeba za deset let bude prodávat....a kolik bude stát a jak bude novému majiteli dobře či špatně sloužit, ....protože třeba ta "nákupní cena" a ta "inteligence" a spousta dalších faktorů hrají "důležitější roli".

0/0
26.3.2017 23:15

P35e95t87r 20M51i90c67h53a68l 2470824761612

Ono se to Tvoje "ne každý" tak nějak tvářilo, že na to kašle většina lidí. A to je samozřejmě nesmysl.

0/0
27.3.2017 15:59

J70i56ř87í 34S25c26h32w67a76c13h 8388494158526

já vím, že už vypadám jako prudič, ale pokud soudím dle řidičů ve svém okolí, tak něco o konstrukci motorů a počtu válců ví jen velmi malá část.

Naprostá většina žen ani neví kolik těch válců v autě vlastně mají.

A když připočítám třetinu chlapů, co sice nejsou hloupí ale konstrukce auta je vůbec nezajímá, tak bych se k té celkové "většině" i přiklonil ;-)

0/0
27.3.2017 19:48

P75e13t89r 23M75i53c46h73a78l 2610104351652

Tak ženská obecně není řidič. Vidím to na své manželce (předtím na bývalce i na mamince). Navíc ženská málokdy auto kupuje, buď jezdí s rodinným (vybírá manžel) nebo firemním.

Že nějaké procento chlapů o motorech nic neví, to je pravda. Jestli třetina nebo pětina je celkem jedno. Ale i když o motorech nic neví, tak můžou ekonomicky uvažovat. A když se zeptá toho, kdo tomu rozumí, tak koupí něco jiného, než jen podle cenovky.

Kamarád nedávno kupoval auto (ojetinu). Chtěl naftu. Rozmluvil jsem mu to, protože při jeho nájezdu 5 - 6 tisíc ročně by se mu desetiletá nafta s najetými 300 tisíci asi krutě prodražila. Koupil benzínovou atmosféru a teď přede jako kočka.

0/0
29.3.2017 15:17

M94i67l34a84n 61K29n47a65z60k41o 2816270549623

škodovku jsem nikdy nevlastnil a už vím, proč si ji nikdy nekoupím... Rv

+1/0
22.3.2017 14:31

J27i58ř91í 58S69c46h47w90a49c78h 8348174338246

to nejspíš škodovku už alespoň pět let posíláš do červených čísel ;-D

0/0
23.3.2017 21:04

R96a76d36e34k 88Ž59i37ž10k51a 9286765304660

proboha srovnavejte srovnatelne.Srovnavat 5ti valec se zakladnim motorem??

0/0
20.3.2017 17:24

L86a24d71i18s94l31a89v 29K25a86l12o39u87s 7275136271550

Já chci 0.5 L 12-ti válec quadroturbo, se 4 EGR ventily a 4 DPF filtry. Chtějte to taky, pomůžete tím ekonomice.

+1/0
20.3.2017 9:43

J60i54ř95í 32S68c83h15w56a37c93h 8358274178736

to "dvoudecový půlválec" místních "toužebníků" už je takřka stejně reálná "touha" jako ten tvůj "půllitrový dvanáctiválec".... R^ ;-D

0/0
20.3.2017 23:42

T81o49m78á60š 75S77e69d38l85á42k 3948811882337

Nedávno jsem viděl v provozu dvacet roků starý tříválec a úplně se třepalo celé auto a řadicí páku člověk sotva nahmatal, protože kmitala ze strany na stranu, zatím co stejně starý čtyřválec byl úplně v klidu. Tak že si říkám, jestli přece jenom není lepší ten klasický čtyřválcový atmosférický motor MPI se spotřebou do 6 litrů, který Vás nenechá na holičkách ani na německých dálnicích s neomezenou rychlostí. Vyzkoušen nový Hyundai i20 motor benzín 1,25.;-) Jen škoda že tyto auta nemají tak přesné řízení, jako nové Fabie. Kdyby tento motor byl ve Fabii, tak bych jí bral okamžitě.

0/0
18.3.2017 20:29

J93i11ř41í 33S81c94h66w31a33c43h 8278404658606

a pak že prý ty tříválce nic nevydrží ;-)

Tak zrovna atmosférická 1.2 v i20 nemá proti 1.0TSI na německé dálnici absolutně žádnou šanci i když má válec navíc.

... a nic se tam třepat nebude .... nejspíše ani po dvaceti letech. ;-)

0/−1
18.3.2017 22:22

J67a36k64u11b 17S23e29k89e18r66a 6376480846325

Na vrakovisti se uz trepat nebude :-)

+1/0
19.3.2017 15:31

J68i63ř37í 85S93c80h62w36a62c11h 8448214168596

ano, na vrakovišti bude "odpočívat v pokoji", hned vedle čtyřválců, šestiválců i osmiválců a třeba i mladších ;-)

0/0
19.3.2017 18:13

P26e45t42r 44M22i19c69h58a76l 2920734751132

My jsme měli nedávno služební Fabii HTP. Stáří asi 10 - 12 let, najeto 130 tisíc a třepalo se to taky jako drahý pes.

Naštěstí tříválce nejsou jediná nabídka automobilek, já bych to doma nechtěl ani zadarmo.

+3/0
19.3.2017 22:44

J14i91ř74í 94S43c20h44w62a69c16h 8418454838976

já bych si třeba i8 zadarmo určitě vzal.... a dokonce bych za ni i "něco málo" zaplatil ;-)

0/0
20.3.2017 1:18

L41a73d63i66s95l16a69v 73K72a33l91o36u75s 7615196851430

Zadarmo bych to taky bral. Hned bych to prodal, a koupil za to 1.0 HTP

0/0
20.3.2017 9:48

P22e27t77r 58M44i86c15h10a10l 2700954551392

Já ne. Hybrid je krok zpět, klesá účinnost spalovacího motoru dvojí přeměnou energie. Dokud nebude vyřešena kapacita energetických zdrojů, tak elektromotor v autě (s výjimkou startéru, stěračů, ostřikovačů apod.) nechci ani vidět. A tou vyřešenou kapacitou myslím dojezd 500 km plus včetně svícení, topení a klimatizace, životnost baterií na úrovni životnosti auta, případně jejich dostatečně nízká cena, aby v polovině životnosti stála za výměnu (tedy cca 20 nebo 10 let) a plné nabití do 15 minut. Případně jako zdroj palivový článek, ale ten má k sériové funkčnosti taky poměrně daleko. Cena auta by pak měla odpovídat ceně současného auta se spalovacím motorem. ... Řekl bych, že to je pořád běh na hodně dlouhou trať.

Takže díky, ale raději zůstanu u fosilního čtyřválce bez "tuningových" úprav

+1/−1
20.3.2017 15:15

J11i98ř37í 20S38c84h23w36a77c68h 8438404288516

s tou horší účinností hybridu nemáš pravdu. Účinnost spalovacího motoru je v různých provozních režimech značně rozdílná a například při popojíždění v koloně se blíží je třeba jen 5%, při akceleraci na nízké převodové stupně jen 10-15% a takových situací, kdy je účinnost o hodně nižší než těch ideálních 30-40 procent je celá řada. A elektropohon v hybridu ať je to tříválec nebo třeba šestiválec umožňuje to, že se motor pohybuje delší dobu v režimu s optimální účinností. Takže benzínový hybrid (nedobíjený ze zásuvky) má průměrnou spotřebu blížící se dieselu, má tedy obdobnou účinnost jako dýzl, tedy vyšší než nehybridní benzín.

Proto hybridní Prius, Auris (bez dobíjení) v praxi jezdí v průměru za 5 litrů, to žádný benzínový 4-válec jeho velikosti nedokáže, protože jezdí za 7.;-)

https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/49-Toyota/439-Prius.html?fueltype=2&vehicletype=1&constyear_s=2010&constyear_e=2013&page=5&powerunit=2

https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/49-Toyota/1212-Auris_Hybrid.html?fueltype=2&vehicletype=1&constyear_s=2010&constyear_e=2016&powerunit=2

https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/49-Toyota/985-Auris.html?fueltype=2&vehicletype=1&constyear_s=2010&constyear_e=2016&powerunit=2

+1/0
20.3.2017 21:32

P12e17t44r 82M53i83c71h28a27l 2160494961852

A až si do toho hybridu půjde majitel koupit novou baterku, tak se při pohledu na cenu oběsí. A to nedej bože, když spalovací motor v tom zázraku bude tříválec a klekne současně s baterkou. Fakt skvělé řešení. :-D

+1/−1
21.3.2017 7:58

J57i65ř94í 45S72c27h43w31a92c97h 8648324338716

životnost malé baterie je dlouhá a cena cca 30 tisíc, tedy nic na oběšení. Cena vstřiků s dvouhmotou u dýzlu bude možná větší....;-)

+1/0
21.3.2017 20:39

T17o44m58á43š 28V25e44l12č92o65v86s52k71ý 4663828809308

V tom hybridu není dvouhmota?

0/0
21.3.2017 23:36

P70e41t97r 65M69i81c33h69a22l 2830304191182

Ty vstřiky a dvouhmota vydrží normálnímu řidiči minimálně dvakrát tolik, co baterka a tříválec v hybridu.

0/0
22.3.2017 9:27

J78i59ř29í 21S63c83h68w71a31c80h 8518544718386

to by musely vydržet 400 tisíc a to v naprosté většině nevydrží....

0/0
22.3.2017 19:36

P57e30t54r 75M48i21c76h93a90l 2350164471612

To jako že ten tříválec přežije 200 tisíc? ;-D Tak možná jeden z tisíce. ... A slovem přežije mám na mysli to, že se to nebude třepat jako drahý pes a nebude se to celkově tvářit jako kráva před nucenou porážkou. ;-)

0/0
23.3.2017 3:32

J34i73ř15í 40S24c92h84w86a36c32h 8598124988226

při při normálním užívání, ježdění do 130/při 2900ot, nehonění po německých dálnicích přes 180, větším zatěžování až po zahřátí, a při pravidelném servisu.... A pokud se neobjeví nějaká konstrukční či výrobní chyba?... ano přežije.

0/0
23.3.2017 20:56

P58e49t59r 56M20i96c52h74a49l 2670184801962

Ne, nepřežije. Zatím jsem žádný funkční tříválec s nájezdem 200 tisíc neviděl. Nejvíc 146 a to byl ten náš služební kostitřas. Princip toho motoru totiž dlouhou životnost vylučuje, torzní síly jsou kvůli mrtvému chodu podstatně vyšší než u čtyřválce.

0/0
24.3.2017 4:40

J40i83ř68í 93S15c26h31w43a97c25h 8498364618866

přežije, to že jsi něco neviděl neznamená, že to neexistuje ;-)

tříválcový diesel má torzní síly mnohem větší než tříválcový benzín a přesto:

https://www.sauto.cz/osobni/detail/skoda/fabia/17104946?goFrom=list

tříválcové benzíny na tom možná s torzním namáháním nebudou hůře než dnešní čtyřválcové TDI s mnohem větším krouťákem....no prostě faktem je, že taky existují s nájezdy nad 200 000 (a kdoví, jestli nejsou ještě stočený ;-)):

https://www.sauto.cz/osobni/detail/skoda/fabia/17081089?goFrom=list

https://www.sauto.cz/osobni/detail/skoda/fabia/17203688?goFrom=list

https://www.sauto.cz/osobni/detail/skoda/fabia/17184314?goFrom=list

https://www.sauto.cz/osobni/detail/skoda/fabia/17116344?goFrom=list

https://www.sauto.cz/osobni/detail/skoda/fabia/17172387?goFrom=list

0/0
24.3.2017 9:48

P51e31t97r 93M73i49c98h28a54l 2400774941492

Každý diesel má vyšší torzní síly než benzín. Taky je úměrně tomu pevnější a těžší.

Co se týká těch inzerátů, tak papír snese všechno. Otázka je, v jakém skutečném stavu ta auta jsou. A že stojí v bazaru vraky s motory těsně před smrtí neznamená, že jsou ty motory kvalitní.

Mimochodem, když se vrátím k té naftě, tak nejsou výjimkou motory s nájezdem přes půl milionu kilometrů. Čtyřválce. Kolik tříválcových dieselů to najelo?

A úplně nakonec- pokud ovládáš elementární fyziku, musí ti být jasné, že při úhlech klikovky a procentu mrtvého chodu, kdy je tím pádem vyšší namáhání klikovky a dalších pohyblivých součástí motoru, nemůže při stejných konstrukčních materiálech a postupech mít tříválec nikdy stejnou životnost jako čtyřválec. A pokud by se tříválec dělal z lepších a silnějších materiálů (což se nedělá), byl by stejně drahý a těžký jako čtyřválec.

Aneb, když chceš v autě žentour, klidně si ho kup, ale nesnaž se přesvědčit ostatní, že je to kvalitní motor. ;-)

0/0
25.3.2017 19:35

J19i59ř33í 46S32c42h95w53a12c67h 8388544848766

ty prostě automaticky považuješ konstruktéry za tupce, co o silách v motorech nic neví a dělají je snad podle nějaké šablony....a zatímco do čtyřválcovýho dýzlu oproti benzínu něco přidávají, tak do tříválce nikdy nic nepřidají....?

P.S. On ten tříválec 1.0 je v ceníku stejně drahý jako čtyřválec 1.2 ;-)

0/0
28.3.2017 23:48

T77o59m33á20š 30B58a19u10e53r 5516723440419

Já stále čekám na ten základní jednoválec 250 ccm s pěti turby a pěti kompresory;-D

+1/0
18.3.2017 12:04

J21a38n 37H25r19u76z21a 8834738779277

Zatím by stačila dvouválcová motorizace. Třeba z Jawy 350.;-D Místo Yeti by se hodil název Velorex.

+1/0
21.3.2017 13:54

J92i65ř42í 48S62c68h49w87a71c30h 8688314308576

pěkně se kluci v těch hňupovinách doplňujete....

0/0
21.3.2017 22:17

F46r39a18n16t81i73s87e10k 96K41o73f39r22o44n 8180659932841

Bez ohledu na vše je na tom vidět ohromný technologicky pokrok v motorech.

Před 15 lety jsem měl v Audi A4 motor 1,9 TDI s výkonem 85 kW a to jsem si říkal, jak mám silný motor -:).

0/0
18.3.2017 7:07

J54a92n 36M91a76l61ý 3892812332555

Technologický ano. Dopad na životnost to však má negativní

0/0
18.3.2017 8:09

J69i76ř52í 17S17c66h71w46a13c76h 8918144388916

Doporučuji IMHO objektivní testy 1.0TSI v Octavii a v Leonu s pěkným shrnutím problematiky proč vlastně automobilky tříválce dělají.

http://www.autoforum.cz/testy-aut/prvni-test-skoda-octavia-1-0-tsi-lze-ji-vubec-milovat/

http://www.autoforum.cz/testy-aut/prvni-test-seat-leon-st-1-0-tsi-2017-funguje-snatek-z-rozumu/

0/0
17.3.2017 23:26

J67a10n 74M33a56l14ý 3782152352825

Njn. Stejně jde pouze o koncernové emise. Nic jiného za tím není.

+3/0
18.3.2017 8:08

K75a37r31e54l 62B56a26r10t49a41k 9396291885656

Za to si určitě můžete sami!

Přece tvrdili, že mocná ruka trhu vše vyřeší. Takže zákazníci chtějí litrové 3 válce a příjde doba, kdy to budou 0.7l dvou válce. Jen nevím, jestli řadové, nebo ploché;-D

0/0
17.3.2017 19:32

W55a71l71t62e27r 92D50i63v43i34š 6757862662342

No ale ona to je bohužel pravda, že si za to zákazníci mohou sami. Ať tam Škoda (nebo přesněji VW) nacpe cokoli, tak stejně budou škodovky nejprodávanější na zdejším trhu. Zákazníci jsou konzervativní, ale nikoli v tom, že chtějí spolehlivé motory, jak jen vyhlašují v diskusích a v hospodě nad pivem, ale konzervativní ve značce. Prostě jdu a koupí znovu škodovku. A znovu a znovu bez ohledu na to, co je pod kapotou, bez ohledu na problémy s motory, bez ohledu na životnost. Prostě mají škodovku, na kterou jsou přece zvyklí.

0/0
19.3.2017 20:53

J28a76n 63H51r69u41z79a 8454278839567

Hned po plyšáku jsem s radostí odkopnul Škodovku a koupil low cost frantíka Citroen Saxo. 10 let makal bez závad a pak jsme do něj dali LPG a syn jezdil dalších 7 let denně 90 km do práce. Já koupil C1. Sice tříhrnek, ale atmosféra, spolehlivá Toyota s řetězem. Spotřeba za 8 let 5,02 a to jezdím svižně. Pro důchodce s vnoučaty ideální kára na dálnici i do města. Všechny ty udýchané Škodovky 1,2 HTP nebo líné dýzly dotažené z Německa nechávám na semaforech daleko za sebou. Moje krédo je levné a nové, co nejjednodušší benzín.

0/0
21.3.2017 14:03

J60a90n 63M96a62c47h21á19č 3117116423172

Je to všechno jenom divadlo.Já mám devět let starou VW Caravellu long s motorem R5 2.5 TDI,která váží 2,5 tuny,a jezdím za 9 litrů.Manželka má novou Hondu CR-V s 1.6 Bi-turbo,s váhou poloviční, a jezdí za 7,5 litru,a nic neveze.Já jezdím většinou plnej,nebo z velkým vlekem.At dělají testy spotřeby s plnejma autama,a budou jim vylejzat oči z důlků.

+1/0
17.3.2017 18:37

J52i18ř89í 35S72c86h29w86a69c58h 8748314648746

Tak pokud pojedeš za manželkou s tím vlekem Praha - Brno, tak ona tam za těch 7,5 dojede, ty tam možná za těch 9 taky dojedeš ale tak o půl hodiny později.

Takže jako obvykle srovnání spotřeby při naprosto jiných podmínkách, aneb hrušky a jabka....

+3/0
17.3.2017 23:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.