Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Základem pro škody je definitivně tříválec, 1,2 TSI zůstává jen v Yetim

Nejžádanější motory pro fabie a rapidy už zákazníci neobjednají. Od pondělí tohoto týdne (13. března) vypadly z objednávkového systému Škody motory 1,2 TSI. Čtyřválcový agregát nahradil tříválec 1,0 TSI s výkonem 85 kW.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L38a17d64i41s45l84a83v 94K18a67l75o20u17s 7365886911120

A víte,jak taková rozhodnutí vznikají ? Na poradě vykřikne superchytrý manažer(dohozený ze známosti netechnického typu)dejte tam DPF -Brussel to vyžaduje. Konstruktér namítne,už tam není prostor. Manažer-uřízněte jeden válec.

0/0
26.3.2017 19:16

J20i80n79d60ř31i94c96h 76Š15k49o84p73e53k 4315961690265

to bude zase v bazarech výběr. Buď tříválec nebo tříválec

0/0
23.3.2017 10:41

J61i11ř75í 90K37i78n54d45l 2738227273367

Mám rok auto OPEL ASTRA s třívalcem s turbem a naprostá spokojenost. Auto jezdí tiše, nikde nic se neklepe, díky turbu má výkon jako čtyřválec. Měl jsem předtím čtyřválec a obsahu 1600, ale tříválec v Oplu zrychluje rychleji. Průměrná spotřeba kolem pěti litrů.

0/0
22.3.2017 16:06

P74e39t91r 95M78i10c70h38a52l 2160224671642

Přijď nám to říct o 5 let a 100 tisíc km později.

0/0
23.3.2017 3:29

J39i45n97d31ř63i45c78h 49Š89k74o86p26e20k 4825121350255

no možná má výkon jako čtyřválec, ale životnost takovou nemá. Ne každý si kupuje auto na dva roky

0/0
23.3.2017 10:41

J57i81ř78í 50S39c19h92w76a73c30h 8358414728556

ne každý při nákupu nového auta řeší problém ojížděčů, co kupují desetileté "vraky" stočené na 99 000....

0/0
23.3.2017 21:01

P88e17t36r 96M43i55c23h19a75l 2470854841642

Inteligentní člověk řeší při nákupu nového auta i to, jakou bude mít auto po určité době používání zůstatkovou hodnotu.

0/0
25.3.2017 19:28

J14i79ř68í 27S68c12h36w57a39c87h 8238104368156

kdyby toto beze zbytku platilo, tak by se prodávaly hlavně řadové šestiválce, ty přece mají předpoklad nejdelší výdrže, tedy nejvyšší zůstatkové ceny. Už V6 je kompromisní řešení, o čtyřválcích už ani nemluvím, ty "kulhají" oproti R6 ne na jednu ale rovnou dvě nohy. ;-)

0/0
26.3.2017 20:16

P54e89t25r 52M17i27c29h96a18l 2820844681782

Jiří, máš na víc. Pominul jsi pořizovací cenu. A nic nemůže platit beze zbytku, protože přirozená inteligence není všeobecný jev.

0/0
26.3.2017 20:33

J12i47ř15í 41S64c54h54w87a95c15h 8138664388466

no vidíš, takže se nakonec shodneme na tom, co jsem napsal výše, že ne každý při nákupu řeší to co bude s autem, až ho třeba za deset let bude prodávat....a kolik bude stát a jak bude novému majiteli dobře či špatně sloužit, ....protože třeba ta "nákupní cena" a ta "inteligence" a spousta dalších faktorů hrají "důležitější roli".

0/0
26.3.2017 23:15

P96e59t28r 23M96i16c50h67a29l 2600944771662

Ono se to Tvoje "ne každý" tak nějak tvářilo, že na to kašle většina lidí. A to je samozřejmě nesmysl.

0/0
27.3.2017 15:59

J45i16ř71í 84S41c10h33w34a20c33h 8568584548806

já vím, že už vypadám jako prudič, ale pokud soudím dle řidičů ve svém okolí, tak něco o konstrukci motorů a počtu válců ví jen velmi malá část.

Naprostá většina žen ani neví kolik těch válců v autě vlastně mají.

A když připočítám třetinu chlapů, co sice nejsou hloupí ale konstrukce auta je vůbec nezajímá, tak bych se k té celkové "většině" i přiklonil ;-)

0/0
27.3.2017 19:48

P27e58t84r 21M84i77c79h31a47l 2880694861612

Tak ženská obecně není řidič. Vidím to na své manželce (předtím na bývalce i na mamince). Navíc ženská málokdy auto kupuje, buď jezdí s rodinným (vybírá manžel) nebo firemním.

Že nějaké procento chlapů o motorech nic neví, to je pravda. Jestli třetina nebo pětina je celkem jedno. Ale i když o motorech nic neví, tak můžou ekonomicky uvažovat. A když se zeptá toho, kdo tomu rozumí, tak koupí něco jiného, než jen podle cenovky.

Kamarád nedávno kupoval auto (ojetinu). Chtěl naftu. Rozmluvil jsem mu to, protože při jeho nájezdu 5 - 6 tisíc ročně by se mu desetiletá nafta s najetými 300 tisíci asi krutě prodražila. Koupil benzínovou atmosféru a teď přede jako kočka.

0/0
29.3.2017 15:17

M38i43l28a54n 45K85n86a19z80k33o 2296700669153

škodovku jsem nikdy nevlastnil a už vím, proč si ji nikdy nekoupím... Rv

+1/0
22.3.2017 14:31

J22i85ř35í 70S63c51h35w32a19c43h 8498204108866

to nejspíš škodovku už alespoň pět let posíláš do červených čísel ;-D

0/0
23.3.2017 21:04

R23a68d81e24k 54Ž48i93ž89k91a 9786215724660

proboha srovnavejte srovnatelne.Srovnavat 5ti valec se zakladnim motorem??

0/0
20.3.2017 17:24

L71a45d34i64s50l27a71v 67K45a21l27o16u44s 7365156341830

Já chci 0.5 L 12-ti válec quadroturbo, se 4 EGR ventily a 4 DPF filtry. Chtějte to taky, pomůžete tím ekonomice.

+1/0
20.3.2017 9:43

J14i35ř84í 10S95c22h50w15a26c28h 8218314938556

to "dvoudecový půlválec" místních "toužebníků" už je takřka stejně reálná "touha" jako ten tvůj "půllitrový dvanáctiválec".... R^ ;-D

0/0
20.3.2017 23:42

T59o90m84á62š 86S83e77d98l91á37k 3288761562647

Nedávno jsem viděl v provozu dvacet roků starý tříválec a úplně se třepalo celé auto a řadicí páku člověk sotva nahmatal, protože kmitala ze strany na stranu, zatím co stejně starý čtyřválec byl úplně v klidu. Tak že si říkám, jestli přece jenom není lepší ten klasický čtyřválcový atmosférický motor MPI se spotřebou do 6 litrů, který Vás nenechá na holičkách ani na německých dálnicích s neomezenou rychlostí. Vyzkoušen nový Hyundai i20 motor benzín 1,25.;-) Jen škoda že tyto auta nemají tak přesné řízení, jako nové Fabie. Kdyby tento motor byl ve Fabii, tak bych jí bral okamžitě.

0/0
18.3.2017 20:29

J18i19ř22í 87S65c17h74w84a86c66h 8758334828596

a pak že prý ty tříválce nic nevydrží ;-)

Tak zrovna atmosférická 1.2 v i20 nemá proti 1.0TSI na německé dálnici absolutně žádnou šanci i když má válec navíc.

... a nic se tam třepat nebude .... nejspíše ani po dvaceti letech. ;-)

0/−1
18.3.2017 22:22

J33a98k60u45b 50S65e66k24e59r72a 6286490166155

Na vrakovisti se uz trepat nebude :-)

+1/0
19.3.2017 15:31

J43i57ř80í 28S64c85h95w17a16c33h 8658864808736

ano, na vrakovišti bude "odpočívat v pokoji", hned vedle čtyřválců, šestiválců i osmiválců a třeba i mladších ;-)

0/0
19.3.2017 18:13

P14e27t86r 63M11i27c74h91a75l 2820364901962

My jsme měli nedávno služební Fabii HTP. Stáří asi 10 - 12 let, najeto 130 tisíc a třepalo se to taky jako drahý pes.

Naštěstí tříválce nejsou jediná nabídka automobilek, já bych to doma nechtěl ani zadarmo.

+3/0
19.3.2017 22:44

J92i58ř48í 69S25c10h68w51a38c85h 8568674958636

já bych si třeba i8 zadarmo určitě vzal.... a dokonce bych za ni i "něco málo" zaplatil ;-)

0/0
20.3.2017 1:18

L26a91d37i79s63l83a91v 20K42a85l64o48u87s 7405506801970

Zadarmo bych to taky bral. Hned bych to prodal, a koupil za to 1.0 HTP

0/0
20.3.2017 9:48

P91e73t88r 12M58i66c62h49a85l 2220324741412

Já ne. Hybrid je krok zpět, klesá účinnost spalovacího motoru dvojí přeměnou energie. Dokud nebude vyřešena kapacita energetických zdrojů, tak elektromotor v autě (s výjimkou startéru, stěračů, ostřikovačů apod.) nechci ani vidět. A tou vyřešenou kapacitou myslím dojezd 500 km plus včetně svícení, topení a klimatizace, životnost baterií na úrovni životnosti auta, případně jejich dostatečně nízká cena, aby v polovině životnosti stála za výměnu (tedy cca 20 nebo 10 let) a plné nabití do 15 minut. Případně jako zdroj palivový článek, ale ten má k sériové funkčnosti taky poměrně daleko. Cena auta by pak měla odpovídat ceně současného auta se spalovacím motorem. ... Řekl bych, že to je pořád běh na hodně dlouhou trať.

Takže díky, ale raději zůstanu u fosilního čtyřválce bez "tuningových" úprav

+1/−1
20.3.2017 15:15

J39i94ř14í 63S58c98h48w12a72c16h 8148824268626

s tou horší účinností hybridu nemáš pravdu. Účinnost spalovacího motoru je v různých provozních režimech značně rozdílná a například při popojíždění v koloně se blíží je třeba jen 5%, při akceleraci na nízké převodové stupně jen 10-15% a takových situací, kdy je účinnost o hodně nižší než těch ideálních 30-40 procent je celá řada. A elektropohon v hybridu ať je to tříválec nebo třeba šestiválec umožňuje to, že se motor pohybuje delší dobu v režimu s optimální účinností. Takže benzínový hybrid (nedobíjený ze zásuvky) má průměrnou spotřebu blížící se dieselu, má tedy obdobnou účinnost jako dýzl, tedy vyšší než nehybridní benzín.

Proto hybridní Prius, Auris (bez dobíjení) v praxi jezdí v průměru za 5 litrů, to žádný benzínový 4-válec jeho velikosti nedokáže, protože jezdí za 7.;-)

https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/49-Toyota/439-Prius.html?fueltype=2&vehicletype=1&constyear_s=2010&constyear_e=2013&page=5&powerunit=2

https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/49-Toyota/1212-Auris_Hybrid.html?fueltype=2&vehicletype=1&constyear_s=2010&constyear_e=2016&powerunit=2

https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/49-Toyota/985-Auris.html?fueltype=2&vehicletype=1&constyear_s=2010&constyear_e=2016&powerunit=2

+1/0
20.3.2017 21:32

P15e76t22r 38M10i56c87h64a92l 2170604671342

A až si do toho hybridu půjde majitel koupit novou baterku, tak se při pohledu na cenu oběsí. A to nedej bože, když spalovací motor v tom zázraku bude tříválec a klekne současně s baterkou. Fakt skvělé řešení. :-D

+1/−1
21.3.2017 7:58

J73i39ř76í 71S69c45h10w55a68c44h 8348804508426

životnost malé baterie je dlouhá a cena cca 30 tisíc, tedy nic na oběšení. Cena vstřiků s dvouhmotou u dýzlu bude možná větší....;-)

+1/0
21.3.2017 20:39

T94o28m67á83š 29V41e14l57č71o73v82s31k27ý 4533738119958

V tom hybridu není dvouhmota?

0/0
21.3.2017 23:36

P12e90t73r 73M72i94c43h44a46l 2250164451422

Ty vstřiky a dvouhmota vydrží normálnímu řidiči minimálně dvakrát tolik, co baterka a tříválec v hybridu.

0/0
22.3.2017 9:27

J86i56ř59í 24S91c45h35w33a40c35h 8308254678136

to by musely vydržet 400 tisíc a to v naprosté většině nevydrží....

0/0
22.3.2017 19:36

P87e47t27r 56M81i66c47h31a89l 2750674321332

To jako že ten tříválec přežije 200 tisíc? ;-D Tak možná jeden z tisíce. ... A slovem přežije mám na mysli to, že se to nebude třepat jako drahý pes a nebude se to celkově tvářit jako kráva před nucenou porážkou. ;-)

0/0
23.3.2017 3:32

J33i49ř81í 26S97c22h39w85a36c71h 8138604378746

při při normálním užívání, ježdění do 130/při 2900ot, nehonění po německých dálnicích přes 180, větším zatěžování až po zahřátí, a při pravidelném servisu.... A pokud se neobjeví nějaká konstrukční či výrobní chyba?... ano přežije.

0/0
23.3.2017 20:56

P72e71t64r 53M58i14c91h55a95l 2290684341772

Ne, nepřežije. Zatím jsem žádný funkční tříválec s nájezdem 200 tisíc neviděl. Nejvíc 146 a to byl ten náš služební kostitřas. Princip toho motoru totiž dlouhou životnost vylučuje, torzní síly jsou kvůli mrtvému chodu podstatně vyšší než u čtyřválce.

0/0
24.3.2017 4:40

J94i65ř65í 82S55c69h22w12a82c57h 8188324138376

přežije, to že jsi něco neviděl neznamená, že to neexistuje ;-)

tříválcový diesel má torzní síly mnohem větší než tříválcový benzín a přesto:

https://www.sauto.cz/osobni/detail/skoda/fabia/17104946?goFrom=list

tříválcové benzíny na tom možná s torzním namáháním nebudou hůře než dnešní čtyřválcové TDI s mnohem větším krouťákem....no prostě faktem je, že taky existují s nájezdy nad 200 000 (a kdoví, jestli nejsou ještě stočený ;-)):

https://www.sauto.cz/osobni/detail/skoda/fabia/17081089?goFrom=list

https://www.sauto.cz/osobni/detail/skoda/fabia/17203688?goFrom=list

https://www.sauto.cz/osobni/detail/skoda/fabia/17184314?goFrom=list

https://www.sauto.cz/osobni/detail/skoda/fabia/17116344?goFrom=list

https://www.sauto.cz/osobni/detail/skoda/fabia/17172387?goFrom=list

0/0
24.3.2017 9:48

P26e60t74r 24M94i53c90h74a59l 2340324191272

Každý diesel má vyšší torzní síly než benzín. Taky je úměrně tomu pevnější a těžší.

Co se týká těch inzerátů, tak papír snese všechno. Otázka je, v jakém skutečném stavu ta auta jsou. A že stojí v bazaru vraky s motory těsně před smrtí neznamená, že jsou ty motory kvalitní.

Mimochodem, když se vrátím k té naftě, tak nejsou výjimkou motory s nájezdem přes půl milionu kilometrů. Čtyřválce. Kolik tříválcových dieselů to najelo?

A úplně nakonec- pokud ovládáš elementární fyziku, musí ti být jasné, že při úhlech klikovky a procentu mrtvého chodu, kdy je tím pádem vyšší namáhání klikovky a dalších pohyblivých součástí motoru, nemůže při stejných konstrukčních materiálech a postupech mít tříválec nikdy stejnou životnost jako čtyřválec. A pokud by se tříválec dělal z lepších a silnějších materiálů (což se nedělá), byl by stejně drahý a těžký jako čtyřválec.

Aneb, když chceš v autě žentour, klidně si ho kup, ale nesnaž se přesvědčit ostatní, že je to kvalitní motor. ;-)

0/0
25.3.2017 19:35

J40i77ř52í 62S57c72h43w44a29c69h 8888564898256

ty prostě automaticky považuješ konstruktéry za tupce, co o silách v motorech nic neví a dělají je snad podle nějaké šablony....a zatímco do čtyřválcovýho dýzlu oproti benzínu něco přidávají, tak do tříválce nikdy nic nepřidají....?

P.S. On ten tříválec 1.0 je v ceníku stejně drahý jako čtyřválec 1.2 ;-)

0/0
28.3.2017 23:48

T72o88m23á56š 31B54a75u74e93r 5306153720809

Já stále čekám na ten základní jednoválec 250 ccm s pěti turby a pěti kompresory;-D

+1/0
18.3.2017 12:04

J85a29n 15H40r60u46z52a 8814348399937

Zatím by stačila dvouválcová motorizace. Třeba z Jawy 350.;-D Místo Yeti by se hodil název Velorex.

+1/0
21.3.2017 13:54

J60i58ř68í 92S95c90h85w66a15c37h 8288844458776

pěkně se kluci v těch hňupovinách doplňujete....

0/0
21.3.2017 22:17

F10r63a50n64t82i31s57e84k 90K56o24f23r39o37n 8200469432481

Bez ohledu na vše je na tom vidět ohromný technologicky pokrok v motorech.

Před 15 lety jsem měl v Audi A4 motor 1,9 TDI s výkonem 85 kW a to jsem si říkal, jak mám silný motor -:).

0/0
18.3.2017 7:07

J59a28n 94M71a84l82ý 3772132442475

Technologický ano. Dopad na životnost to však má negativní

0/0
18.3.2017 8:09

J67i52ř67í 44S69c61h59w82a12c26h 8508174468756

Doporučuji IMHO objektivní testy 1.0TSI v Octavii a v Leonu s pěkným shrnutím problematiky proč vlastně automobilky tříválce dělají.

http://www.autoforum.cz/testy-aut/prvni-test-skoda-octavia-1-0-tsi-lze-ji-vubec-milovat/

http://www.autoforum.cz/testy-aut/prvni-test-seat-leon-st-1-0-tsi-2017-funguje-snatek-z-rozumu/

0/0
17.3.2017 23:26

J66a21n 78M81a61l57ý 3562672932785

Njn. Stejně jde pouze o koncernové emise. Nic jiného za tím není.

+3/0
18.3.2017 8:08

K35a27r82e37l 77B66a86r79t86a20k 9266481885786

Za to si určitě můžete sami!

Přece tvrdili, že mocná ruka trhu vše vyřeší. Takže zákazníci chtějí litrové 3 válce a příjde doba, kdy to budou 0.7l dvou válce. Jen nevím, jestli řadové, nebo ploché;-D

0/0
17.3.2017 19:32

W53a76l77t37e44r 27D97i51v81i29š 6147732132942

No ale ona to je bohužel pravda, že si za to zákazníci mohou sami. Ať tam Škoda (nebo přesněji VW) nacpe cokoli, tak stejně budou škodovky nejprodávanější na zdejším trhu. Zákazníci jsou konzervativní, ale nikoli v tom, že chtějí spolehlivé motory, jak jen vyhlašují v diskusích a v hospodě nad pivem, ale konzervativní ve značce. Prostě jdu a koupí znovu škodovku. A znovu a znovu bez ohledu na to, co je pod kapotou, bez ohledu na problémy s motory, bez ohledu na životnost. Prostě mají škodovku, na kterou jsou přece zvyklí.

0/0
19.3.2017 20:53

J51a85n 90H10r58u88z19a 8514788319147

Hned po plyšáku jsem s radostí odkopnul Škodovku a koupil low cost frantíka Citroen Saxo. 10 let makal bez závad a pak jsme do něj dali LPG a syn jezdil dalších 7 let denně 90 km do práce. Já koupil C1. Sice tříhrnek, ale atmosféra, spolehlivá Toyota s řetězem. Spotřeba za 8 let 5,02 a to jezdím svižně. Pro důchodce s vnoučaty ideální kára na dálnici i do města. Všechny ty udýchané Škodovky 1,2 HTP nebo líné dýzly dotažené z Německa nechávám na semaforech daleko za sebou. Moje krédo je levné a nové, co nejjednodušší benzín.

0/0
21.3.2017 14:03

J44a38n 69M30a35c58h28á32č 3987376843792

Je to všechno jenom divadlo.Já mám devět let starou VW Caravellu long s motorem R5 2.5 TDI,která váží 2,5 tuny,a jezdím za 9 litrů.Manželka má novou Hondu CR-V s 1.6 Bi-turbo,s váhou poloviční, a jezdí za 7,5 litru,a nic neveze.Já jezdím většinou plnej,nebo z velkým vlekem.At dělají testy spotřeby s plnejma autama,a budou jim vylejzat oči z důlků.

+1/0
17.3.2017 18:37

J29i32ř76í 79S82c44h62w33a14c63h 8908384108296

Tak pokud pojedeš za manželkou s tím vlekem Praha - Brno, tak ona tam za těch 7,5 dojede, ty tam možná za těch 9 taky dojedeš ale tak o půl hodiny později.

Takže jako obvykle srovnání spotřeby při naprosto jiných podmínkách, aneb hrušky a jabka....

+3/0
17.3.2017 23:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.