Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Renault má svou Dieselgate: s emisemi měl podvádět už 25 let

Nejen VW podváděl v testech emisí, svou Dieselgate má podle zjištění vyšetřovatelů také Renault. Podle agentury AFP francouzská automobilka obcházela testy celých 25 let a o všem vědělo i nejvyšší vedení včetně Carlose Ghosna.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B24l74a79ž96e70j 21M97o51t82y68č41k75a 8487517515860

Nesmysl nikdo nešidí, bazarník nestáčí kilometry a živnostník vždy odvede daně!!

0/0
25.3.2017 9:25

L14a69d67i32s55l36a82v 52L39a38k85e29r 2793779765606

Měly by se - pro zmatené diskutéry - v každém článku o dieselgate zopakovat známé skutečnosti:

1. Způsob homologace typu vozidla je odlišný v Evropě a v U.S.A..

2. To, co bylo v U.S.A. označeno za protiprávní, to evropské homologační předpisy umožňují.

3. Nejde tedy v Evropě o žádný podvod.

4. Že automobily vypouštějí při běžném provozu jiná množství škodlivin než při homologačním testu bylo všem známo: jak výrobcům, tak evropským zákonodárc

+4/0
20.3.2017 6:32

R73i70c34h95a96r83d 44M29i25c67h68a33l21o11w60s51k63i 1901759905326

Podvádějí všichni, jenom se na to přijde někomu dříve a někomu později. Pokud je poptávka, tak je i nabídka!

0/0
19.3.2017 13:30

J53a24n 84H46r93u77z89a 8424308909197

Evropské automobilky by měly spáchat hromadné ekologické harakiri aby se mohli napakovat Korejci a Japonci.;-D

0/0
19.3.2017 13:05

J97a17r79o51m67í17r 66K88r11á98l 4980449344319

Čekal snad někdo něco jiného ?

+1/0
18.3.2017 11:05

J11a75n 46M19a38l56ý 3332612742365

Měl jsem Lancii Lybru R5 2,4 JTD (Rail) plnící EURO 3, a dle měřicího cyklu měla mít průměrnou spotřebu 6,6 v kombinovaném provozu. Jezdil jsem v průměru za 6,65. Dá se tedy předpokládat, že emisní normu plnila bez podvodu. Šlo o rok 2003

0/−2
18.3.2017 7:43

M76a55r15e63k 62M53a20z27u60c88h 2806523933

Tím bych i nebyl jistý.Fyzikální zákony platí pro všechny.

0/0
18.3.2017 8:09

J93a62n 61M91a76l55ý 3972322232195

CO2 bych věřil. NOx? Rail bez DPF... Stejně jako přímovstrikove benzíny bez GPF nejhorší možné zlo....

+1/0
18.3.2017 8:20

M98a83r48e43k 18M68a25z81u31c60h 2736863143

Tak problematika tvorby NOx je složitější a CO2 mi je jasné,tam je situace jiná.

0/0
18.3.2017 9:06

J62a55r70o50m20í27r 90K40r37á47l 4230549424819

Jenomže tehdy se je nesnažily automobilky (nebo spíše politici, co jim diktují) obejít. A té spotřebě bych věřil. U VW z roku 98 je ta skutečná dokonce menší, než je v TP.

0/0
18.3.2017 11:07

A58l11e48š 65J37a91n17á71č54e93k 3383384956103

Podvádí všechny automobilky, kdy budou muset cálovat jako VW?

+1/−1
17.3.2017 20:00

J24a92n 48T40a48r90a21b80a 4586636679939

Renault těžko. V USA ho neznají a v Evropě ho není (stejně jako VW) za co trestat.

+5/0
17.3.2017 22:09

M74a94r54c51e66l 83B16a29k58o53š 4381536123

b o h a jeho a tento európsky moloch bude čakať roky kým mu docvakne, že treba uzavrieť jednotnú metodiku merania emisií (a samozrejme spotreby) v reálnych podmienkach, napriklad na certifikovanom vzorovom okruhu. Pre automobilky vôbec žiadny problém spraviť pri fabrike (aj tak ich tam už majú) presne stanovený okruh, rovnaká dĺžka, zákruty, kopček, dolinka, stopka a spraviť autom napr. 10x100 km a hotovo (neberte to tu vážne, je to uvedené ako príklad).

+3/0
17.3.2017 19:46

P41e19t34r 26R73i50h95a33k 7521988888556

Ale zase to budou laboratorni a ne realne podminky :-)

0/0
17.3.2017 21:27

P12a72v82e27l 90B17e72r69n82á49š49e86k 4473748784843

Reanultem jezdím a jejich představy o normované spotřebě jsou u motoru 1,5 DCI 4,5 l/100 km opravdu nereálné. To je když se podvádí s emisemi, pravda někde vyleze.

0/0
17.3.2017 18:35

J67a55n 21T60a38r15a31b27a 4706846349219

S renaultem nejezdím ale přesto si dovolím nesouhlasit. Pokud motory 1,6TDI (taky cinklé) nemají se spotřebou 4,5 žádný problém ani v relativně velkém golfu variant, nevěřím tomu, že by to 1,5dCi neuměl. Myšleno obojí v normálním provozu.

0/0
17.3.2017 18:42

M67a14r28t92i80n 68M48o92t98y55č88k70a 6871137247924

a co je ten "normální" provoz?

0/0
17.3.2017 20:02

T44o55m40á16š 93K83u72c23h93a66ř 3387401878571

Vidíte, že AB má nakonec pravdu. Všeci (dodám - kteří mohou) kradnů. :-P

+1/0
17.3.2017 17:12

J16a33n 12T54a76r12a80b11a 4926486289899

V tom se AB mýlí. Všetci mohou ale ne všetci kradnů.

+1/0
17.3.2017 18:43

J23a78n 52H96r66u93z58a 8894208769117

Podle sebe soudím druhé.:-P

0/0
19.3.2017 13:07

V61e96r72o47n88i61k91a 20M41a69r95t11í21n68k17o12v31á 1543253650

Ale prosim vás, 25let zpátky byly ještě auta dělána tak jednoduše, ba primitivně, že jednak šla opravovat kdekoliv a nebyla složitá, ale ani nebylo kam a proč dávat kraviny na šizení emisí.

0/0
17.3.2017 16:35

M27a37r50t86i15n 29K44a75r27á63s85e94k 1198594649644

To možná akorát u škodovek. Renaulty už tou dobou měly klasické řídící jednotky, které tohle bez problémů zvládaly. Dokonce už skoro o deset let dřív. I když jinak nebyly složité, to máte pravdu.

+1/0
17.3.2017 19:28

P24e19t69r 68M33i51c27h77a54l 2710504741222

Říkáme to dávno, že máslo na hlavě mejí všichni.

0/0
17.3.2017 15:40

B77ě91l72a 82H35o24r56á77k37o70v70á 1978162259310

Již od začátku tvrdím, že podvod je norma měření která neodpovídá reálnému provozu!! Když se cokoli připravuje na nějakou zkoušku, tak se přeci zaměřím co se zkouší a snažím se úspěšně projít. Jestli se např. testuje jízda na volnoběh, tak snad stačí aby motor nechcípl jak v reálu, tak v testu. Co je za problém nasimulovat jízdu z bodu A do bodu B za určitý čas s daným zrychlením v běžném provozu? To si může výrobce přenastavovat jak chce, ale při správném testu to neošulí.

Další kapitola jsou uživatelé co musej být na další červené první;-)

+1/0
17.3.2017 14:45

P20a41v45e96l 58S46e42d97l13á97k 3870716648101

Průmysl je zlý, proto ho v Evropě byrokratickou cestou zlikvidujeme. Zbytek světa bude jistě našeho příkladu následovat. 8-o

+2/0
17.3.2017 14:38

M21a92r50t51i13n 44K37a71r48á41s31e93k 9928253138548

Nic proti, ale emisni normy na auta je asi to nejvetsi ochranarske opatreni ktere EU, USA a Japonsko maji.... ne "likvidator prumyslu....

Nebo vam nepripada zvlastni, ze auta ktera se prodavaji v EU jsou prakticky auta vyhradne EU, USA a japonskych znacek + jizni korea? Zatimco vsechno ostatni sem vali z celeho sveta?

+1/0
17.3.2017 17:20

P47e22t20r 80S79e95d35i18v76y 6197798145117

To co je popsano neni podvod. V zajmu zachovani (nezniceni) motoru jsou v urcitych rezimech povoleny vyjimky a Renault chrani motor nad 35 stupnu, kdy vyradi EGR aby neprehrival jeste vice sani. Je to uplne legalni a dela to kde kdo.

+1/−2
17.3.2017 14:34

J27a35n 13T63a36r84a67b36a 4696436769899

To sice ano, ale k tomu ještě musí plnit emmisní normy. Jak toho dosáhne, je celkem fuk. Může klidně do nafty přidávat koňské koblížky chlazené na -80C,

+1/0
17.3.2017 18:46

M87a46r52t80i55n 91C94e84r91n26y 2178752398913

V honbe za plnenim nesmyslnych EU norem jsou nuceni podvadet vsichni. Pokud by podvody byly jen u VW tak po nem ostatni automobilky budou slapat jako prase a budou se predhanet ve verejnych merenich aby vsem dokazaly jak jsou ony poctive. Ale zatim je kolem toho tak nejak ticho po pesine a hlavni humbuk se odehral v USA kde se soudi kvuli kazde kravine.

+12/−1
17.3.2017 13:45

J43a82n 69H47r11u26z12a 8674838149457

V USA jezdí hlavně benzínová auta a nafťáky tam tahá především VW.

0/0
19.3.2017 13:09

O36n65d55ř68e77j 56L34i72š38k97a 3490422224916

Tak ono to každému jen trochu fundovanému člověku musí dojít. Jak třeba nový Scénic s váhou 1,5 tuny může mít spotřebu 5,8 litru, když Clio vážící o víc než 300 kilo méně má se stejným motorem spotřebu "jen" 5,3. Atd.

Tahle černočerná černota, diktovaná a schválená, a tolerovaná EU je komplot jako prase. To je tak kolosální podvod až běda. Asi proto, že je tak kolosální není snaha to změnit.

+5/0
17.3.2017 13:33

D26a63v95i35d 87Š42t69a79m66b47e65r20a 4672744914856

Kdy už Pane Bože novináři pochopí, že nejde o žádný Dieselgate, ale EUgate! Pokud EU vyžaduje svými předpisy co z hlediska fyzikálních zákonů není možné, není to problémem výrobců, ale mentálně narušených členů Evropské komise a Evropského parlamentu. Ti schválili tyto antifyzikální předpisy. Oni jsou viníky. Chápete to pro EU jásající novináři?8-o.

+29/0
17.3.2017 13:20

V51á20c85l35a85v 24J47ů59z29a 6871197356

Ty normy jsou špatné, ale za to, že výrobce nějaké zařízení vypne, když je detekováno testování v laboratoři, nemohou.

+1/0
17.3.2017 13:26

M95a78r50t66i16n 50N74e37b68e97s14k46ý 7976690557872

A proč asi tak je?

Kdyby byly normy logické a technicky splnitelné, nikdo by přece pracně nevyvíjel způsob, jak to udělat aby se slon vešel do krmítka pro sýkorky.

+14/0
17.3.2017 13:48

P92e84t70r 81M61a51l72i63š28k74a 6411955741863

A proč prostě neřekli, že to nejde splnit než podvádět? Troufám si tvrdit, že by se minimálně nějaký odklad účinnosti dal vyjednat.

0/0
18.3.2017 13:45

J10a90n 63L28u22k60á95š 7897813973762

Normy splnitelne byly, ale ne tak levne, jako si VW myslel.

Napr. BMW v USA tez prodava diesely a problem nema, jelikoz uz tehdy presla na rizenou katalytickou reakci (AdBlue) a limity splnuje, pouze VW se tvaril, ze to umi splnit i bez tohoto.

+1/0
18.3.2017 22:41

V86á48c53l49a40v 47J92ů38z76a 6771677456

Přesně tak, navíc mám ten pocit, že i VW motory s Euro 6 to už splňují také.

0/0
20.3.2017 10:18

J45i71ř76í 14K19o70c40u63r74e46k 6155794905858

Když bude někdo vyžadovat ocelové krychle s objemovou hmotností 5870 kg/dm3, tak se pak nesmí divit, že je to uvnitř duté, aby to nemělo 2 kg přes váhu.

0/0
18.3.2017 11:50

V11á78c72l88a26v 96J31ů38z21a 6211347696

Dobře, asi nemám dost informací, tak se zeptám. Kvůli splnění kterého nařízení tedy museli to EGR vypínat pod 17 a nad 35 stupňů? Pokud vím, tak CO2 se měřil ve stejném cyklu. A že by motor měl horší skutečnou spotřebu, výkon, nebo servisní intervaly je dost možné, ale to snad žádné nařízení neomezovalo.

0/0
18.3.2017 21:45

T89o96m63á38š 39R50a38d23n58i18c 2513308424251

To je stejné, jako říkal Phelps s otáčením. Všichni tam podvádí, protože to nejde zjistil. Ale když nebudu podvádět, nevyhraju záávod, přestože jsem nejrychlejší plavec. Jde přesně o tohle.

0/0
19.3.2017 9:56

W91a95l95t61e51r 70D66i57v75i40š 6547482552342

No jo, jenže ty normy se vylobovali evropští výrobci. Od začátku se ví, že jsou nedodržovatelné v reálném provozu, jenže na EU trhu jde záměrně jen o laboratorní měření. Pro evropské automobilky je takový stav výhodný - tohle je hlavně jejich trh, tady taková auta prodají. A každý, kde sem chce vstoupit, musí motory upravovat pro evropský trh, ale tak, že třeba na americkém, kde je měření emisí jiné, jsou takové motory k ničemu. Takže to je náklad navíc.

Prostě klasická ochrana trhu. A teď, kdy to je neudržitelné, tak se to samozřejmě svede jen a jen na EU, místo toho, aby zákazníci poslali někam ty skutečné původce - samotné evropské automobilky, které podvádějí 30 let své zákazníky.

0/0
22.3.2017 17:14

M21a11r86t17i55n 42E11l22e46f32a55n70t 9499650687638

Neustále se hovoří o podvodech, ale z čistě selského rozumu se o žádný podvod nejedná. Automobilky měly předepsané testy v laboratorních podmínkách a ty splnily. Z motorů, ať už měli jakékoliv "technické řešení", foukal vzduch, který emisní limity splňoval.

Jako podvod bych to viděl tehdy, pokud by testovaný motor měl nějaký fígl, kterým zmate přímo testovací měřící zařízení, které pak naměří nižší hodnoty emisí, než které ve skutečnosti z výfuku v laboratoři fičí (z výfuku jde 100 jednotek emisí a měřicí zařízení naměří jen 10 jednotek).

+17/−3
17.3.2017 12:59

A37n95t30o11n69í86n 50S53e75b93e58r51a 7243828140399

Však řídící jednotka VW pozná že je měřená a přenastaví paramtery. To si nečetl?

0/0
17.3.2017 13:03

M36a36r51t62i19n 29K29a78r22á46s34e55k 1958814169384

To ale pořád neznamená podvod. Podvod by byl, kdyby poznala že je měřená a část emisí pouštěla jinam než do výfuku, čímž by se nenaměřily skutečné hodnoty emisí. Když jsou pravidla taková, že za přesně daných okolností musí auto mít takové emise a ono je má, žádná pravidla neupravují co má auto dělat při jiných než těchto okolnostech, tak je to v pořádku. Sice je to využití byrokracie a tedy přesně popsaného způsobu měření, ale mohlo by se to reprezentovat i jinak. Jednotka pozná že se nejedná o specifickou situaci kdy musí být hodná a tak přestane být hodná a začne být použitelná, tedy hodná na majitele.

+1/0
17.3.2017 19:38

J60a55n 39M84a61l14ý 3802442162375

Problémem je, že vozy VW v reálném provozu nikdy nedosahovaly nařízených hodnot, protože pokud RJ neidentifikovala cyklus, nebyl důvod měnit mapu a odpojovat např. Alternátor, topení atd. Renault takto sofistikovaný systém nepoužíval, dá se tedy předpokládat že jeho auta min občas normu plní

0/0
18.3.2017 7:52

J64a40r58o95m82í19r 95K13r17á40l 4460499844259

Možná v garáži. ;-D

0/0
18.3.2017 11:09

P59e94t55r 72S14p44á24l25e47n29k66a 2623772325937

Přesně jak říká Martin. Je nastaven způsob, jakým se auto testuje. V tomto testu VW vyhověl. Tečka.

+3/0
17.3.2017 13:37

J30a97n 86T32a59r32a45b68a 4266426279249

Rozdíl je jen v tom, že VW přiznal, Renault drží a zapírá. Sám nevím, co je vlastně dobře a co ne.

+2/0
17.3.2017 18:47

E59m42i31l 23F11a60t82k21a 1560693660291

a chci vidět test dacie duster....to je auto snů všech čechů

0/0
17.3.2017 12:51

E68m18i96l 77F80a72t88k88a 1960253840801

lol....vypadá to že jediní poctivci budou korejci ....ty sice ukradnou design a techniku komukoliv a cpou to do těch krámů za polovic.....ale emise mají určitě čisté

0/0
17.3.2017 12:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.