- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nesmysl nikdo nešidí, bazarník nestáčí kilometry a živnostník vždy odvede daně
Měly by se - pro zmatené diskutéry - v každém článku o dieselgate zopakovat známé skutečnosti:
1. Způsob homologace typu vozidla je odlišný v Evropě a v U.S.A..
2. To, co bylo v U.S.A. označeno za protiprávní, to evropské homologační předpisy umožňují.
3. Nejde tedy v Evropě o žádný podvod.
4. Že automobily vypouštějí při běžném provozu jiná množství škodlivin než při homologačním testu bylo všem známo: jak výrobcům, tak evropským zákonodárc
Podvádějí všichni, jenom se na to přijde někomu dříve a někomu později. Pokud je poptávka, tak je i nabídka!
Evropské automobilky by měly spáchat hromadné ekologické harakiri aby se mohli napakovat Korejci a Japonci.
Měl jsem Lancii Lybru R5 2,4 JTD (Rail) plnící EURO 3, a dle měřicího cyklu měla mít průměrnou spotřebu 6,6 v kombinovaném provozu. Jezdil jsem v průměru za 6,65. Dá se tedy předpokládat, že emisní normu plnila bez podvodu. Šlo o rok 2003
Tím bych i nebyl jistý.Fyzikální zákony platí pro všechny.
Podvádí všechny automobilky, kdy budou muset cálovat jako VW?
Renault těžko. V USA ho neznají a v Evropě ho není (stejně jako VW) za co trestat.
b o h a jeho a tento európsky moloch bude čakať roky kým mu docvakne, že treba uzavrieť jednotnú metodiku merania emisií (a samozrejme spotreby) v reálnych podmienkach, napriklad na certifikovanom vzorovom okruhu. Pre automobilky vôbec žiadny problém spraviť pri fabrike (aj tak ich tam už majú) presne stanovený okruh, rovnaká dĺžka, zákruty, kopček, dolinka, stopka a spraviť autom napr. 10x100 km a hotovo (neberte to tu vážne, je to uvedené ako príklad).
Ale zase to budou laboratorni a ne realne podminky :-)
Reanultem jezdím a jejich představy o normované spotřebě jsou u motoru 1,5 DCI 4,5 l/100 km opravdu nereálné. To je když se podvádí s emisemi, pravda někde vyleze.
S renaultem nejezdím ale přesto si dovolím nesouhlasit. Pokud motory 1,6TDI (taky cinklé) nemají se spotřebou 4,5 žádný problém ani v relativně velkém golfu variant, nevěřím tomu, že by to 1,5dCi neuměl. Myšleno obojí v normálním provozu.
Vidíte, že AB má nakonec pravdu. Všeci (dodám - kteří mohou) kradnů.
V tom se AB mýlí. Všetci mohou ale ne všetci kradnů.