Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dieselgate: emise klesají málo, majitelé odstraňují upravený software

Německá ekologická organizace Deutsche Umwelthilfe chce žalovat Spolkový úřad pro motorová vozidla. Úprava software u dieselových motorů podle ní není dostatečná. Tuningové firmy mezitím nabízejí její odstranění.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P35e16t15r 31H16á12l48a 6314166555366

Zruste absurdni spotrebni dane na pohonne latky, zruste absurdni limity na CO2, reste jen to co skutecne vadi, tj. NOX, prach a pod. Vysledkem bude navrat k atmosferickym motorum, ktere sice budou mit o neco vyssi spotrebu, ale pri cene 15 Kc za litr to vadit nebude. Vsechno bide ekologicky cistsi a nikdo nebude mit potrebu podvadet.

0/0
12.4.2017 0:48

O27t19o 55P85a92l88d98u23s 1873418210654

Nedávno jsem četl, že patnáct námořních lodí vyprodukuje tolik zplodin co všechna osobní auta.

0/0
21.3.2017 23:54

J64a86n 89P86o67k97o48r78n95ý 1773289340193

No, jo, jenže na moři nejsou pomahači, co by našli vykuchaný DPF a sebrali techničák. Tak se to raději neřeší. Strejda jedoucí na Dušičky je snadněji polapitelný a skásnutelný. :-/

+3/0
22.3.2017 3:05

K53a33r71e91l 92M43a63z74a29č 3597333866599

Úchylní ekoteroristi a úchylní politici. Ale fakt je, že nafta patří do náklaďáku.

+1/0
21.3.2017 9:34

J39i16n12d97ř83i50c22h 27Š72k19o49p46e60k 4415291870375

a benzin do zapalovače.

Takže hurá na koně nebo do aut na dřevoplyn

0/0
23.3.2017 18:08

A77n40t59o17n74í63n 88S69e64b68e29r72a 7303338250669

Dieselgate je uměle vyvolaný problém, který má zajistit, že už se neude řešit nadměrné prdění krav :-P

+3/0
20.3.2017 22:45

M17a74r61t28i65n 71K25a36r35á12s21e54k 9288833938268

Jo jo, takove stado krav to uvrhne mesto do smogu jedna basen...

0/0
21.3.2017 9:34

P23e87t40r 44Č59e80r98m55á94k 9328305609510

Tak nějak nevím co měl článek sdělit. Že si zas jedna zelená organizace udělala své měření a zjistila jakési "překvapivé" výsledky? No a? Důležité z hlediska odvolávání se na platnou legislativu jsou právě pouze oficielní testy podle předepsané metodiky, tedy v tomto případě nedc.

Zelené mozky evidentě nepochopili že ten nový sw není nic jiného než bežná aktualizace, homologaci má auto s ní či bez ní. KBA naopak dokonce tu "úpravu" vracela na dopracování, protože po její implementaci vozidlo přestávalo plnit paramtery získané homologace.

To že servisy nabízejí zákazníkům i zpětný update na původní verzi není nic špatného, a ani snaha dehonestovat je označením "tuningové firmy" na tom nic nezmění. Mimochodem i samotný chiptuning není sám o sobě nelegální, obzvláště německé firmy jej mají velmi často homologovaný.

Takže ve výsledku článek o ničemRv

+8/−1
20.3.2017 19:12

Š62t14e89f76a26n 36F25r61i79č61a 7262218923456

Prostě z paliv je po spálení popel. Lhostejno zda velké saze, nebo rozdrobené na mikro nebo nano částečky. Přinejmenším dálkové komunikace by se měly městům vyhýbat, aby to lidé nedýchali.

0/0
20.3.2017 19:09

M36i63r67e52k 24G10a87j36e16r 5111786759390

A co kdyz palivem je zemni plyn nebo vodik? Evidentne nemate pravdu.

To, ze kamiony projizdeji skrz mesta je samozrejme spatne a je to typicke pro ty zeme Evropy, ktere nepochopily smysl dalnic a vybudovaly je jen nedostatecne a vetsinou bez dalnicnich okruhu kolem mest.

+1/0
20.3.2017 20:02

J11a46r66o25m30í13r 15K50r69á91l 4240929264109

U zemního plynu je to podobné, jako u všech uhlovodíků.

+2/0
21.3.2017 6:03

P85e71t78r 64B97á64č87a 8625586725925

Komedie na pokracovani a neustaly tlak a nesmyslne snizovani emisi, co neresi vubec nic. Jde jen o penize Rv

+4/−2
20.3.2017 17:05

M96a83r20t89i89n 87K88a30r24á82s14e31k 9248733368298

Co je na snizovani emisi (tj omezovani traveni lidi) nesmyslneho?

+6/0
20.3.2017 17:07

J39a32r57o26m81í31r 85K93r19á16l 4240169964749

Třeba to, že pokud je v litru paliva určité množství energie, žádné nařízení úředníka ho zvýšit nedokáže.

+2/0
20.3.2017 18:15

M13i81r78e62k 70G40a21j53e85r 5811346139380

To se snizovanim emisi oxidu dusiku nesouvisi. Zamenovani CO2 za NOx je na diskusich velmi caste a vede k naprosto nesmyslnym zaverum.

+1/−1
20.3.2017 18:35

J20a65r57o95m59í75r 50K23r35á38l 4420709484679

Ale souvisí. A to tak, že můžeme snížit spotřebu paliva jen vyšší účinností motorů. No a pak zas vznikají ty oxidy dusíku. Anebo dokážete zvýšit účinnost jinak, než vyšší teplotou a tlakem ? To by bylo na nobelovku. :-)

+4/0
21.3.2017 6:12

M37a67r14t92i79n 24K98a75r17á55s20e91k 9578663678908

Ehm a jak to souvisibs tim omezovanim emisi? Tedy tim na ktere jsou vsude tvrde normy? Emise maji jen velmi volnou souvislost se spotrebou...

0/−1
20.3.2017 20:24

J45a71r95o49m60í90r 80K94r57á58l 4100259374409

;-D Tak to jo !

+3/−1
21.3.2017 6:14

M64a36r41t97i50n 14K27a53r65á98s44e40k 9518573298528

Tak si mozna zkus zjistit co ty emisni normy reguluji a jak ty emie vznikaji. Dva podobne motory s podobnym vykonem a spotrebou se muzou v emisich klidne lisit stonasobne...

+1/0
21.3.2017 8:31

J30i40n31d77ř71i73c78h 12Š94k40o27p52e12k 4975281510275

že nezohledňuje fyziku

+4/−2
20.3.2017 19:11

M16a40r82t61i91n 39K36a92r93á66s77e94k 9938903458638

No jasne, tak na povezte vy pane fyziku jak emisni normy odporuji fyzice? A USA a japonske normu (mimochodem prisnejsi nez v EU) fyzice neodporujou?

+1/−1
20.3.2017 21:39

J16i11n79d71ř16i98c43h 58Š69k33o71p11e32k 4225481560415

jednoduše. Jedna říká snižovat CO2, druhá NOx. Každý ví, že buď můžu snížit CO2 (ale pak poletí NOX, neboť snížení dokážu zvýšením pracovního tlaku a teploty v motoru) nebo můžu snížit NOx, což způsobí vyšší spotřebu (emise CO2)

+5/−1
21.3.2017 7:19

M41a32r16t12i46n 89K57a69r84á41s47e84k 9188373628328

No na CO2 zadna norma neni, jen pripadna dodatecna dan na "zrave automobilky". Jinak to danen CO2 tak trochu pocita prave s tim, ze automobilky budou delat auta na alternativni pohon (CNG, elektro), nebo hybridy apod. Nikdo nerika ze mate delat dvoutunove SUV se spotrebou 4 litry.... vyhodou EU je, ze do toho automobilka nekeca - je stanovena hranice spotreby na flotilu, a ja se s tim automobilka vyporada je ciste v jeji rezii (muze delat vice mensich uspornejsich aut, nebo prave altenrativni aliva apod), oproti tomu treba v USA nebo Japonsku jsou automobilky mnohem vice svazane tim co musi prodat...

0/0
21.3.2017 8:41

P57e20t61r 64Č44e26r35m67á75k 9618585809650

Takto obecně řečeno samozřejmě skoro nic, ale pokud se budeme bavit o praxi tak samozřejmě hodně. Současné zpřísňování norem nemá s ekologií nic společného, je to jen ekonomický nástroj na obnovování vozového parku, žádné měřitelné zlepšení na životní prostředí ve městech to nemá

+5/0
20.3.2017 19:15

M69a32r64t55i81n 55K44a13r31á82s93e76k 9358263518738

Muzete tu myslenku nejak rozvest? Myslite ze emisni normy nekdo vymyslel az ted kdyz par evropskych mest zakazalo vjezd autum splnujicicm jen stare normy nebo co?8-o

0/0
20.3.2017 22:01

P72e37t84r 85Č92e93r59m25á97k 9318785679700

To není jen o vjezdu do měst, s tím se začíná strašit skutečně až teď a je to to poslední co někoho trápí, od emisních norem a limitů co2 se odvíjí spousta dalších věcí v provozování aut, podle států různé poplatky, ekodaně, silniční daně atd. Ekologickou rovinu to přestalo mít někdy před cca 10ti lety a euro 4, od té doby už to má primárně ten ekonomický podtext.

0/0
20.3.2017 22:11

V85l20a32d80i17s35l60a81v 25B84u71r17y49š11e75k 1589422617314

tlak na snižování emisí nových automobilů smysl má a pochopitelně ne každému se líbí, někteří lidé mají pocit, že je to připravuje o peníze a že ivestice do čistšího ve vzduchu ve městech jim snižuje kvalitu ne příliš vydařeného života na vesnici, dohoda v tomto směru je asi nemožná,

+2/−3
20.3.2017 17:43

J57a41n 59P20o84k17o37r83n45ý 1713609320393

Podíl aut na znečištění jsou plné 2 procenta. Opravdu záslužný čin, ta buzerace ;-D,ovšem ovšem nesmyslně drahý. Rv Ale motorista je snadná lovná zvěř. Takový boj se sopkami, to je jiné kafe, předem prohrané. Sopky nám žádné penízky nedají, motoristé ano. A v tom je jádro pudla.

+4/−2
20.3.2017 18:06

M45i81r51e24k 33G90a25j93e69r 5651466769130

Podíl aut na znečištění nelze vyjadrit jednim cislem a uz vubec nejde o 2%. Podil na vyskytu rakoviny plic ma urcite v desitkach procent.

+1/−4
20.3.2017 18:37

J70a17n 31P52o75k95o55r30n35ý 1183649610893

Máte relevantní důkaz o příčinách výskytu rakoviny automobilovým provozem? Nebo jen předpoklady, domněnky, hypotézy?

+5/0
20.3.2017 19:04

M31i95r50e52k 53G41a49j10e55r 5271706399750

Mel jsem na mysli predevsim exhalace z dieslovych motoru a bez vlastnich dukazu. Jestli jste delal studie, ktere to vyvraci, tak me s nimi seznamte.

0/0
20.3.2017 20:15

M89i47r96e66k 26G65a50j28e69r 5601796739630

Tady mate shrnuti, vlastni dukazy jsou ve zminovanych studiich (cesky toho asi moc nebude):

https://www.cancer.org/cancer/cancer-causes/diesel-exhaust-and-cancer.html

Tam najdete toto:

"Lung cancer is the major cancer thought to be linked to diesel exhaust. Several studies of workers exposed to diesel exhaust have shown small but significant increases in risk of lung cancer."

0/−1
20.3.2017 20:20

J38a78n 63P49o36k30o88r24n35ý 1623139480683

Jo,jo. Tak organizace, která použije 95 procent prostředků na své platy a benefity je určitě věrohodná. ;-D

0/−1
20.3.2017 20:31

M95a33r59t38i67n 31K95a58r35á26s54e44k 9698663938728

No nabizi se otazka za co by mela vyzkumna organizace utracet? Takova organizace ma zpravidla hlavni naklad na platy lidi, kteri ten vyzkum delaji, nebo by si meli misto toho radsi nakupovat auta nebo co?

+1/0
20.3.2017 21:42

P64e55t31r 81Č92e61r74m46á27k 9488175899490

No důkazy to zrovna moc nejsou, jen studie, každopádně se tam mluví především o dieslech, nikoliv o automobilové dopravě jako takové. Jako nikdo asi nepochybuje o tom že diesel nijak zdraví nepřispívá, spíš bylo do očí to tvrzení že může za desítky procent rakoviny plic. To by pak taková kuřácká osvěta byla vlastně zbytečná ;-)

+1/0
20.3.2017 20:50

M69i58r81e41k 63G61a12j58e73r 5361296459950

Clanek je o dieselech, tak jsem mel za to, ze diskuse take.

0/0
20.3.2017 21:13

P17e81t15r 23Č20e75r53m54á68k 9678405829230

Právě že to tak moc neznělo.

0/0
20.3.2017 21:16

J73a50n 66M76a91l83ý 3782192272365

Ježíšku. No a přímovstřikové benzíny EURO 6 jsou na úrovni rail dieselu EURO3...o tom se tady nepíše že ?

0/0
20.3.2017 21:18

P15e74t21r 83Č62e19r13m53á71k 9188655419390

Tak určitě, a nejvíc může za nádory na mozku že ;-)

0/0
20.3.2017 19:18

M50i19r65e12k 75G38a92j14e37r 5721946319290

To ne. Jestli vam to tvrdil lekar, tak se myli.

0/0
20.3.2017 20:22

P45e98t84r 61Č68e13r32m12á94k 9958835709780

Lékaři jsou zatím evidentně mimo tuto diskuzi :-)

0/0
20.3.2017 20:47

P42e83t14r 30H78a69r12i42p11r44a61s42a68d 53H25a59j75i80č 8173550894237

Ve městech, tj. lokálně je podíl znečštění ovzduší automobilovou dopravou 60-70% (včetně nákladních vozidel..), a ani ta 2% globálně nesedí. Pokud to chcete převést na celkový podíl, tj. včetně toho, co produkuje příroda (tlení, žížaly, zvířata...), tak byste musel připočíst znečištění emisemi pří výrobě a dopravě paliva. Rafinérie jsou velkými spotřebiteli elektrické enrgie.

0/0
20.3.2017 19:48

J80a33n 36P18o79k78o70r46n85ý 1623169780543

Máte zřejmě lepší informace. Sem s nimi. ;-D

0/0
20.3.2017 19:52

M32a34r94t87i89n 10K49a74r96á52s60e34k 9508893438508

A na tos prisel kde? Ve meste je zpravidla doprava hlavnim zdrojem znecisteni, nejake 2% je totalne nesmysl (jestlis to nezamenil s CO2? to je ale nereaktivni plyn ktery opravdu nic neznecistuje)...

+1/0
20.3.2017 21:40

V79l33a93d97i35s37l24a16v 96B45u75r33y30š64e90k 1949812897184

v některých částech měst je podíl aut na znečistění i 100%, ta 2% mohou být někde na vesnici, kde se topí nekvalitním palivem, tam samozřejmě nemá snižování emisí nových aut na životní prostředí žádný vliv

0/0
21.3.2017 7:37

P80e30t58r 81Č60e11r33m80á83k 9608215379270

Tohle platilo kdysi dávno. Ano lidé kdysi remcali že katalyzátory jim snižují výkon, ale přínos to mělo. To samé se dá říct o prvních euronormách a co2 limitech, které skokově tu úroveň změnili a vytvořili jakýsi tlak na výrobce. To co se děje posledních cca 10let už ale na reálný dopad na životní prostředí zcela minimální, je to jen ekonomický nástroj.

0/0
20.3.2017 19:23

P46e95t95r 29S64t98e31j37s36k68a60l 3759928514396

Furt se najde nekdo, kto to bude obchazet. Jedine reseni je radikalni reseni, naftu v osobnich vozech zakazat. To ale neni svobodne reseni, takze lepsi bude naftu vic zdanit, ze se vyplati spalovat benzin, jako v US. To ale zase neprojde pres limity CO2 a zdrazi nakladni dopravu. Navrhuji proto kompezovat nakladakum silnicni dan a platbu za dalnice. CO2 limity muzou zustat, zatim to vyresi downsizing, pozdeji hybridizace a potom elektro.

0/−7
20.3.2017 16:52

I31v28o 40Ž68i58ž93k60a 8603707521721

To je nesmyslů v tam málo větách...

+1/0
20.3.2017 17:07

J49a53n 76P22o82k26o61r24n22ý 1923469540983

To byste musel zakázat i krávy a sopky. Máte na to koule?;-D

0/−1
20.3.2017 17:13

J84a70n 53M80a98l30ý 3542902502575

Problémem benzínů je že produkují i HC, což diesely ne. A přímovstřikové benzíny i pevné částice. Vlastně přímovstřikový benzín plnící normu EURO6, je na úrovni dieselu EURO 3 - to dávaly rail diesely pouze s katíkem a EGR okruhem. Z pohledu ohrožení zdraví ve městech to nejhorší co může být...

0/−3
20.3.2017 20:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.