Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

P20a64v25e74l 46R68y54m50e62š 8449922604595

Když už i Němci se snaží obcházet emisní předpisy, tak musí být něco špatně. Asi by se měla Dekra a jí podobné organizace zamyslet, zda a nakolik dávají současné evropské emisní limity smysl.

+29/0
doporučit
20.3.2017 7:01

T15o75m20á56š 27Ž32i80t81n64ý 6241950601691

Norma euro 8 zavede požadavek na provoz v režimu perpetum - mobile ;-)

+24/0
doporučit
20.3.2017 8:13

T79o94m72á91š 19D22o41m34i58n47i46k 7935745154515

Tak pozor, Volkswagen přece nemá důvod garantovat, že se upravený motor vleze do limitů při "reálném provozu." Výrobci dodnes musí v EU splňovat Euro normy v souladu s měřícím cyklem NEDC, který má k reálnému provozu velmi daleko. Že se tomuto cyklu přizpůsobují na míru a reálně dochází i k patnáctinásobnému překračování limitů, je běžná praxe, která však v rozporu s předpisy není. Nerozumím tedy, proč nějakou organizaci tolik rozrušuje zjištění, že její měření, evidentně neodpovídající NEDC a možná ani jinému standardu, se s Euro 5 neshoduje.

+28/−1
doporučit
20.3.2017 0:29

P98e14t68r 61K66o78č56i68č12k70a 4559668556827

Kdyby automobilky nechtěli za každou cenu vyhovět nesmyslným normám, vycucaným z prstu evropskými úředníky, a nepřesunuli těžiště nákladů na opravu a výměnu problematických kur*ítek co do aut musejí montovat jen aby splňovali na zákazníka, nikdo by nic neodstraňoval, a i zelená lobby by se nažrala.

+13/0
doporučit
20.3.2017 0:29
Foto

J55a50r28o24s75l87a59v 77T70i34c80h28y 9345551376725

Kdyby se misto komplikovanych kurv**ek radeji zamerili na lepsi vykon, kvalitu zpracovani, spotrebu a spolehlivost.

+18/−2
doporučit
20.3.2017 1:11

J62o51s27e38f 81Š59e55m44e93l89í33k 7359691300637

Emise jsou mi celkem šumafuk. Spíš mě zajímá, kdy se mi podaří dosáhnout průměrné spotřeby 3,7 litru, kterou Simply Clever deklaruje u toho auta, co mám.

Nebo tedy spíš bych chtěl vědět, jak to naměřili. :-P

+12/0
doporučit
20.3.2017 0:13

J54i85n50d13ř96i27c78h 97Š26k91o31p43e44k 4795471540105

Není důvod SW upravovat nějakým pseudoprogramem...

Auta byla schválena s původním SW, takže proč si nějakými dodatečnými zásahy nechat zvedat spotřebu

+9/0
doporučit
20.3.2017 8:38

P40e38t18r 13P49a26c11k94a 4949839305841

A nejsou náhodou ty normy stanovené od stolu EU nesplnitelné? Je-li norma 180 a skutečnost 600 nebo i 900, tak je sice hezké chtít snížení na třetinu až pětinu, ale nelze to splnit, jen nějak obejít.

+10/−1
doporučit
20.3.2017 8:36

A33n17t49o69n35í42n 82Š52v40i55h83n53o10s 8468607261212

A co se vrátit ke starým jednoduchým naftovým motorům, klasické vstřikovací čerpadlo a trysky, spotřeba tenkrát vyšší nebyla, i za cenu nižšího výkonu, který postačoval. Motor sice produkoval větší saze, ale ty neškodily dýchacímu ústrojí člověka, které si s nimi poradilo,jako dnešní mikroskopické, které jsou nebezpečné!

+10/−1
doporučit
20.3.2017 7:33

P63e55t45r 32V93o40b22o60ř15i68l 5499177128435

Já bych z toho byl taky celej nadšenej, kdyby mi sebrali výkon u mnou vlastněnýho auta jenom kvůli limitům vycucaným z prstu nějakým ouřadou žijícím mimo realitu. Ono stačí, že v rámci ekologie je v autě mnoho pro funkčnost naprosto zbytečných a hlavně strašně drahých kurvítek. Moje příští auto bude nejspíš poloveterán s aspoň třílitrovým motorem - bez turba, bez dpf, a bez hromady elektronických serepetiček. Za poslední půlrok jsem jen díky "ekologii" zasponzoroval servis až až, a to mě fakt nebaví. To ty prachy radši utratím za benzín u staršího a žravějšího motoru.

+7/0
doporučit
20.3.2017 9:41

P58e22t61r 67Č24e92r73m53á15k 9708575109820

Tak nějak nevím co měl článek sdělit. Že si zas jedna zelená organizace udělala své měření a zjistila jakési "překvapivé" výsledky? No a? Důležité z hlediska odvolávání se na platnou legislativu jsou právě pouze oficielní testy podle předepsané metodiky, tedy v tomto případě nedc.

Zelené mozky evidentě nepochopili že ten nový sw není nic jiného než bežná aktualizace, homologaci má auto s ní či bez ní. KBA naopak dokonce tu "úpravu" vracela na dopracování, protože po její implementaci vozidlo přestávalo plnit paramtery získané homologace.

To že servisy nabízejí zákazníkům i zpětný update na původní verzi není nic špatného, a ani snaha dehonestovat je označením "tuningové firmy" na tom nic nezmění. Mimochodem i samotný chiptuning není sám o sobě nelegální, obzvláště německé firmy jej mají velmi často homologovaný.

Takže ve výsledku článek o ničemRv

+7/−1
doporučit
20.3.2017 19:12

F34r59a48n79t50a 78Š82e29v74č49í41k 8392762365193

tak tihle zelení-to je mor evropy a planety.musíme udělat vše pro to aby se nikdy nedostali k moci.Jak to že levicovým tiskem nejsou označováni za teroristy a extremisty?protože jsou sami levičáčtí snílci-viz jožka fišer v spojených německých emirátechRv

+5/−1
doporučit
20.3.2017 8:18

J30a73n 42M44a37l21ý 3342402472775

Celá ta kauza....asi se musíme podívat do historie. Co třeba Kjótský protokol a produkce CO2, který EU vzala jako jediná moc vážně. Obchod s emisními povolenkami v energetice skoro nefunguje. A EU nařídila automobilkám plnit flotilové emise CO2 výraběných vozů. Při překročení pak automobilky platí dodatečný bakšiš z každého prodaného vozu. Norma NEDC je samozřejmě protlačena automobilkami, neb je snažší dosáhnout přituhujících limitů v tomto laboratorním pokusu. Všichni se schodnou na podpoře dieselu, protože oproti benzínu produkuje méně CO2. A čas běží a normy přituhují a olalá, je tady aféra dieselgate. On je to spalovací motor ? A produkuje saze a NOx ? Překvapení ! Diesel musí pryč !!! A všichni křičí, ty smradlavé diesely ! Z toho máme rakovinu! Tak automobilky dají prostředky do benzínových motorů a přijdou s přímým vstřikem, dovwsizingem (kvůli CO2) a udělají oturbené ještě složitější motory. Prolezou EURO6 - bez drahých filtrů a adblue.V reálu to zase produkuje saze a NOx a je to na úrovni dieselů EURO4 - nicméně legálně čisté. Jako mezikrok OK. A tak oprávněně křičíme - musíme přijít s jiným cyklem. Ale kdo sníží cenu za flotilové emise CO2 ? Nikdo ? Aha, tak proto musela Oktávka dostat tříhrnec. Koncern tak bez sankcí může prodat více Porsche, Audin a Tuaregů...všech SUV a vleze se do limitů koncernových emisí CO2. Takže kde je chyba ? Faktem je, že automobilky legálně "podvádí" a automobily splňují normy jen v cyklu. Pro mikrogram CO2 dostaly stop start systémy apod. Vše pod dohledem EU. Takže nový měřící cyklus ano, ale nesmyslné požadavky na produkci CO2 je třeba otevřít a zaměřit se na splnitelné limity emise CO2,NOx a sazí. Státy také rády dávají automobilkám za vinu smog ve městech a občany-řidiče penalizují dalšími prostředky - jake je DPH a zároveň daň z PHM, ekopoplatky za auta, dálniční známky. Politici se předhánějí ve výmyslech bezemisních zón. Ale to hlavní nedělají ! Nechcete smog ve městech ?

+4/0
doporučit
20.3.2017 9:27

I45v32o 46Ž20i49ž74k74a 8923567871111

Nejvíce karcinogenní částice pod 2,5 mikrometru nelze zachytit žádným filtrem částic a proto se dostávají přímo do krevního oběhu bez toho, abychom je cítili. Takže všechna opatření proti zápachu mají jen pocitový, nikoli zdravotní dopad. A v případě automobilek jde pouze o konkurenční boj, vedený v parlamentních, vládních nebo soudních prostorách. Jakékoli další novinky vždy vedou k většímu znečištění ŽP - když ne zrovna u okna, tak o několik km dále - chce to jen umět počítat. :-)

+4/0
doporučit
20.3.2017 9:05

J65a88n 98M38a28l24ý 3832722302385

Inu nevím nakolik je právně v pořádku dodatečná montáž SCR katalyzátoru do již jednou prodaného vozu bez něj a plnícího při prodeji nějakou EURO normu. Byť třeba podvodně. Jako majitel bych s tím snad měl souhlasit ne? Jde o další potenciální servisní naklad do budoucna. A ne levný

+4/0
doporučit
20.3.2017 7:57

P47e66t64r 33S41p37a23t71z71i98e28r11e11r 7144552465194

je tu jednoduchá otázka...chceme čisté prostředí nebo chceme vlastní pohodlí? jedno s druhým se vylučuje...pokud by jsme chtěli čisté prostředí..tak to prostě musí být na úkor našeho pohodlí...auta na elektro nebo vodík, lodě na vodík, lokální topení jen ekologicky čistým palivem, žádné uhelné elektrárny atd........a nebo chceme pohodlí? Pak můžeme rušit jakékoliv emisní limity, ale s vědomím, že budeme dostávat častěji rakovinu a naše planeta časem umře a nebude lidstvo schopná uživit. Ano nebude se to týkat nás nebo další generace...ale za 100 let třeba ano...takže..budeme sobečtí a koukat jen na sebe a nebo raději zajistíme přežití dalších generací?

+5/−2
doporučit
20.3.2017 10:09

A34n74t65o45n29í47n 17S63e83b43e15r19a 7963508670279

Dieselgate je uměle vyvolaný problém, který má zajistit, že už se neude řešit nadměrné prdění krav :-P

+3/0
doporučit
20.3.2017 22:45

D49e97n65i81s 85H18u46m61l 4302845885816

A uprostred diskuze reklama na Automobily Volkswagen, hezky pekne idnes

+3/0
doporučit
20.3.2017 10:22
Foto

M64i86r94o82s81l14a58v 96S63t92e27i28n56e69r 6568934183625

Ta "nezisková" organizace si ovšem vybrala Golfa s malým dieslem. Jak známo, větší motory, třeba 2 litry, s výkonem 81 kW ty problémy nemají, ale třeba 1,6 l s 81 kW má větší teploty a tlaky v motoru, které ty NOXX při brzdění motorem budou vyrábět vždy. Dvoulitr se 140 kW ale bude mít tentýž problém. Nejenom VW, ale i BMW bebo Renault s tím "downsizingem" narazili na hranice technických možností.

Problém je v tom, že taková situace není typická pro městský provoz, NOXX se produkují zejména na dálnici v klesajících úsecích, kde motor běží na plné otáčky s minimálním množstvím paliva.

Jedná se o vozy, jejichž výroba skončila 2013, takže se zde řeší minulost. Současné vozy ty emise omezují právě tou močovinou. Vedle vozů s E5 jezdí ještě mnoho vozů s E4 a dost i s E3, už jich zvolna ubývá, ale vyřadit je vyhláškou nelze. Hysterické zprávy si proto mohou ti aktivisté dát za klobouk, i bez nich se dojde k řešení, to přinese čas i bez nich.

V budoucnu se žádné malé diesly vyrábět nebudou, ty byly vyvinuty pro malé vozy a tam je zákazník citlivý na cenu. Vysoké náklady při koupi i větší zdanění těchto vozů je znevýhodní proti benzinu.

Jiná situace je u hybridů, ty v podstatě jedou elektricky a motor jenom dobíjí baterku. Proto může běžet konstantně v optimálním režimu, kolísání vyrovnává baterka. Zatím je to ale příliš drahá technologie třeba pro chalupáře. To ovšem neznamená, že se zde nebude intenzivně vyvíjet, nakonec i převodovky, rozvodovky a diferenciály něco stojí a u elektroauta nejsou nutné.

+3/0
doporučit
20.3.2017 8:26

P73e57t60r 82B60á15č89a 8635336265375

Komedie na pokracovani a neustaly tlak a nesmyslne snizovani emisi, co neresi vubec nic. Jde jen o penize Rv

+4/−2
doporučit
20.3.2017 17:05

A14l24e44š 58V35o98d96i47č32k36a 4912903698628

Ale tady jde přece úplně o něco jiného – VW zcela vědomě a úmyslně deklaroval něco, co jeho motory vůbec nesplňují. Tím, mimo jiné, klamal zákazníky, kteří si koupili něco jiného, než jim bylo nabízeno. Další problém – nesplňují vůbec emisní normy, čili ani technické předpisy – pokud by to šlo do důsledků, pak by měly všechny auta s problémovými motory pozbýt technický průkaz a VW by měl zákazníkům vyplatit náhradu. O tom, zda normy jsou přísné či nesplnitelné v tomto ohledu nyní nejde. Jde o VW a jeho jednání. Navíc V USA je popotahován a přinucen jak k výměně mechanických dílů – nejen úpravě softwaru – tak případně k finančnímu vyrovnání. Ale zde v EU se VW jasně vyjádřil, že nic takového platit a dělat nebude. Kde je tedy ta slavná EU s ochranou spotřebitelů? Není to náhodou i díky tomu, že VW je obrovská – německá – firma? Veselé je to i v kontextu zpráv, jakou má VW rekordní finanční bilanci. . .

+4/−2
doporučit
20.3.2017 13:48

P56e80t47r 35S26o61u52k53u67p 6209409315809

Americké automobilové loby se rozhodlo poškodit německý automobilový průmysl. A tak se snaží a tlačí podobné organizace a napůl nesmyslné články jako je tento.

Je to jen špinavá politika.

+3/−2
doporučit
20.3.2017 9:06

D36e89n91i27s 80H42u69m59l 4772825685316

Mereni v realnem provozu? Tam snad zadne limity nejsou, takze VW nic porusovat nemuze. Zadny "realny provoz" neni doposud definovany.

+2/0
doporučit
20.3.2017 8:33

K69a59r56e84l 35M81a65z89a29č 3147333526389

Úchylní ekoteroristi a úchylní politici. Ale fakt je, že nafta patří do náklaďáku.

+1/0
doporučit
21.3.2017 9:34

I16v63o 84Ž60i56ž33k27a 8133277701561

Jednalo se o nepřímé vstřikování do vířivých komůrek (předkomor), vstřikovací tlaky byly mnohem nižší, motor měl o 15% vyšší spotřebu, ale rozhodně nevypouštěl karcinogenní mikročástice. Poslední takovýto špičkový motor měla Felicia kolem roku 2000.

+1/0
doporučit
20.3.2017 13:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.