Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

P84a49v40e21l 49R95y77m12e81š 8749582794745

Když už i Němci se snaží obcházet emisní předpisy, tak musí být něco špatně. Asi by se měla Dekra a jí podobné organizace zamyslet, zda a nakolik dávají současné evropské emisní limity smysl.

+30/0
doporučit
20.3.2017 7:01

T39o64m82á95š 43Ž61i47t14n41ý 6871960291211

Norma euro 8 zavede požadavek na provoz v režimu perpetum - mobile ;-)

+25/0
doporučit
20.3.2017 8:13

T36o52m26á98š 50D36o95m19i85n68i33k 7175765564725

Tak pozor, Volkswagen přece nemá důvod garantovat, že se upravený motor vleze do limitů při "reálném provozu." Výrobci dodnes musí v EU splňovat Euro normy v souladu s měřícím cyklem NEDC, který má k reálnému provozu velmi daleko. Že se tomuto cyklu přizpůsobují na míru a reálně dochází i k patnáctinásobnému překračování limitů, je běžná praxe, která však v rozporu s předpisy není. Nerozumím tedy, proč nějakou organizaci tolik rozrušuje zjištění, že její měření, evidentně neodpovídající NEDC a možná ani jinému standardu, se s Euro 5 neshoduje.

+29/−1
doporučit
20.3.2017 0:29
Foto

P55e66t37r 69K92o26č40i91č91k58a 4169368536567

Kdyby automobilky nechtěli za každou cenu vyhovět nesmyslným normám, vycucaným z prstu evropskými úředníky, a nepřesunuli těžiště nákladů na opravu a výměnu problematických kur*ítek co do aut musejí montovat jen aby splňovali na zákazníka, nikdo by nic neodstraňoval, a i zelená lobby by se nažrala.

+15/0
doporučit
20.3.2017 0:29
Foto

J53a60r43o90s37l68a34v 85T82i34c32h82y 9645521946585

Kdyby se misto komplikovanych kurv**ek radeji zamerili na lepsi vykon, kvalitu zpracovani, spotrebu a spolehlivost.

+19/−2
doporučit
20.3.2017 1:11

J87o65s15e74f 58Š74e60m36e35l93í95k 7599331490437

Emise jsou mi celkem šumafuk. Spíš mě zajímá, kdy se mi podaří dosáhnout průměrné spotřeby 3,7 litru, kterou Simply Clever deklaruje u toho auta, co mám.

Nebo tedy spíš bych chtěl vědět, jak to naměřili. :-P

+13/0
doporučit
20.3.2017 0:13

J10i52n62d42ř17i89c25h 49Š86k47o68p83e13k 4465191600865

Není důvod SW upravovat nějakým pseudoprogramem...

Auta byla schválena s původním SW, takže proč si nějakými dodatečnými zásahy nechat zvedat spotřebu

+10/0
doporučit
20.3.2017 8:38

P96e43t70r 49P30a77c96k78a 4109169645421

A nejsou náhodou ty normy stanovené od stolu EU nesplnitelné? Je-li norma 180 a skutečnost 600 nebo i 900, tak je sice hezké chtít snížení na třetinu až pětinu, ale nelze to splnit, jen nějak obejít.

+11/−1
doporučit
20.3.2017 8:36

A72n74t61o42n89í32n 39Š12v20i86h68n71o26s 8288367891892

A co se vrátit ke starým jednoduchým naftovým motorům, klasické vstřikovací čerpadlo a trysky, spotřeba tenkrát vyšší nebyla, i za cenu nižšího výkonu, který postačoval. Motor sice produkoval větší saze, ale ty neškodily dýchacímu ústrojí člověka, které si s nimi poradilo,jako dnešní mikroskopické, které jsou nebezpečné!

+10/−1
doporučit
20.3.2017 7:33

P56e89t25r 43V18o62b89o78ř92i78l 5739657638165

Já bych z toho byl taky celej nadšenej, kdyby mi sebrali výkon u mnou vlastněnýho auta jenom kvůli limitům vycucaným z prstu nějakým ouřadou žijícím mimo realitu. Ono stačí, že v rámci ekologie je v autě mnoho pro funkčnost naprosto zbytečných a hlavně strašně drahých kurvítek. Moje příští auto bude nejspíš poloveterán s aspoň třílitrovým motorem - bez turba, bez dpf, a bez hromady elektronických serepetiček. Za poslední půlrok jsem jen díky "ekologii" zasponzoroval servis až až, a to mě fakt nebaví. To ty prachy radši utratím za benzín u staršího a žravějšího motoru.

+7/0
doporučit
20.3.2017 9:41

P82e60t16r 23Č72e17r50m23á24k 9798585759190

Tak nějak nevím co měl článek sdělit. Že si zas jedna zelená organizace udělala své měření a zjistila jakési "překvapivé" výsledky? No a? Důležité z hlediska odvolávání se na platnou legislativu jsou právě pouze oficielní testy podle předepsané metodiky, tedy v tomto případě nedc.

Zelené mozky evidentě nepochopili že ten nový sw není nic jiného než bežná aktualizace, homologaci má auto s ní či bez ní. KBA naopak dokonce tu "úpravu" vracela na dopracování, protože po její implementaci vozidlo přestávalo plnit paramtery získané homologace.

To že servisy nabízejí zákazníkům i zpětný update na původní verzi není nic špatného, a ani snaha dehonestovat je označením "tuningové firmy" na tom nic nezmění. Mimochodem i samotný chiptuning není sám o sobě nelegální, obzvláště německé firmy jej mají velmi často homologovaný.

Takže ve výsledku článek o ničemRv

+7/−1
doporučit
20.3.2017 19:12

F73r97a33n11t51a 17Š87e53v26č48í98k 8632212715623

tak tihle zelení-to je mor evropy a planety.musíme udělat vše pro to aby se nikdy nedostali k moci.Jak to že levicovým tiskem nejsou označováni za teroristy a extremisty?protože jsou sami levičáčtí snílci-viz jožka fišer v spojených německých emirátechRv

+5/−1
doporučit
20.3.2017 8:18

J95a52n 65M45a56l80ý 3852212202145

Celá ta kauza....asi se musíme podívat do historie. Co třeba Kjótský protokol a produkce CO2, který EU vzala jako jediná moc vážně. Obchod s emisními povolenkami v energetice skoro nefunguje. A EU nařídila automobilkám plnit flotilové emise CO2 výraběných vozů. Při překročení pak automobilky platí dodatečný bakšiš z každého prodaného vozu. Norma NEDC je samozřejmě protlačena automobilkami, neb je snažší dosáhnout přituhujících limitů v tomto laboratorním pokusu. Všichni se schodnou na podpoře dieselu, protože oproti benzínu produkuje méně CO2. A čas běží a normy přituhují a olalá, je tady aféra dieselgate. On je to spalovací motor ? A produkuje saze a NOx ? Překvapení ! Diesel musí pryč !!! A všichni křičí, ty smradlavé diesely ! Z toho máme rakovinu! Tak automobilky dají prostředky do benzínových motorů a přijdou s přímým vstřikem, dovwsizingem (kvůli CO2) a udělají oturbené ještě složitější motory. Prolezou EURO6 - bez drahých filtrů a adblue.V reálu to zase produkuje saze a NOx a je to na úrovni dieselů EURO4 - nicméně legálně čisté. Jako mezikrok OK. A tak oprávněně křičíme - musíme přijít s jiným cyklem. Ale kdo sníží cenu za flotilové emise CO2 ? Nikdo ? Aha, tak proto musela Oktávka dostat tříhrnec. Koncern tak bez sankcí může prodat více Porsche, Audin a Tuaregů...všech SUV a vleze se do limitů koncernových emisí CO2. Takže kde je chyba ? Faktem je, že automobilky legálně "podvádí" a automobily splňují normy jen v cyklu. Pro mikrogram CO2 dostaly stop start systémy apod. Vše pod dohledem EU. Takže nový měřící cyklus ano, ale nesmyslné požadavky na produkci CO2 je třeba otevřít a zaměřit se na splnitelné limity emise CO2,NOx a sazí. Státy také rády dávají automobilkám za vinu smog ve městech a občany-řidiče penalizují dalšími prostředky - jake je DPH a zároveň daň z PHM, ekopoplatky za auta, dálniční známky. Politici se předhánějí ve výmyslech bezemisních zón. Ale to hlavní nedělají ! Nechcete smog ve městech ?

+4/0
doporučit
20.3.2017 9:27

I62v82o 48Ž42i75ž45k83a 8413537261791

Nejvíce karcinogenní částice pod 2,5 mikrometru nelze zachytit žádným filtrem částic a proto se dostávají přímo do krevního oběhu bez toho, abychom je cítili. Takže všechna opatření proti zápachu mají jen pocitový, nikoli zdravotní dopad. A v případě automobilek jde pouze o konkurenční boj, vedený v parlamentních, vládních nebo soudních prostorách. Jakékoli další novinky vždy vedou k většímu znečištění ŽP - když ne zrovna u okna, tak o několik km dále - chce to jen umět počítat. :-)

+4/0
doporučit
20.3.2017 9:05

J69a76n 32M58a74l62ý 3652212162595

Inu nevím nakolik je právně v pořádku dodatečná montáž SCR katalyzátoru do již jednou prodaného vozu bez něj a plnícího při prodeji nějakou EURO normu. Byť třeba podvodně. Jako majitel bych s tím snad měl souhlasit ne? Jde o další potenciální servisní naklad do budoucna. A ne levný

+4/0
doporučit
20.3.2017 7:57

P61e45t87r 27S70p24a22t29z38i87e86r23e96r 7874342485214

je tu jednoduchá otázka...chceme čisté prostředí nebo chceme vlastní pohodlí? jedno s druhým se vylučuje...pokud by jsme chtěli čisté prostředí..tak to prostě musí být na úkor našeho pohodlí...auta na elektro nebo vodík, lodě na vodík, lokální topení jen ekologicky čistým palivem, žádné uhelné elektrárny atd........a nebo chceme pohodlí? Pak můžeme rušit jakékoliv emisní limity, ale s vědomím, že budeme dostávat častěji rakovinu a naše planeta časem umře a nebude lidstvo schopná uživit. Ano nebude se to týkat nás nebo další generace...ale za 100 let třeba ano...takže..budeme sobečtí a koukat jen na sebe a nebo raději zajistíme přežití dalších generací?

+5/−2
doporučit
20.3.2017 10:09

A50n13t24o31n67í55n 81S35e74b42e86r80a 7283298100139

Dieselgate je uměle vyvolaný problém, který má zajistit, že už se neude řešit nadměrné prdění krav :-P

+3/0
doporučit
20.3.2017 22:45

D53e11n46i60s 24H14u31m71l 4222255375926

A uprostred diskuze reklama na Automobily Volkswagen, hezky pekne idnes

+3/0
doporučit
20.3.2017 10:22
Foto

M56i79r43o34s36l50a25v 18S90t37e93i89n15e90r 6948804353485

Ta "nezisková" organizace si ovšem vybrala Golfa s malým dieslem. Jak známo, větší motory, třeba 2 litry, s výkonem 81 kW ty problémy nemají, ale třeba 1,6 l s 81 kW má větší teploty a tlaky v motoru, které ty NOXX při brzdění motorem budou vyrábět vždy. Dvoulitr se 140 kW ale bude mít tentýž problém. Nejenom VW, ale i BMW bebo Renault s tím "downsizingem" narazili na hranice technických možností.

Problém je v tom, že taková situace není typická pro městský provoz, NOXX se produkují zejména na dálnici v klesajících úsecích, kde motor běží na plné otáčky s minimálním množstvím paliva.

Jedná se o vozy, jejichž výroba skončila 2013, takže se zde řeší minulost. Současné vozy ty emise omezují právě tou močovinou. Vedle vozů s E5 jezdí ještě mnoho vozů s E4 a dost i s E3, už jich zvolna ubývá, ale vyřadit je vyhláškou nelze. Hysterické zprávy si proto mohou ti aktivisté dát za klobouk, i bez nich se dojde k řešení, to přinese čas i bez nich.

V budoucnu se žádné malé diesly vyrábět nebudou, ty byly vyvinuty pro malé vozy a tam je zákazník citlivý na cenu. Vysoké náklady při koupi i větší zdanění těchto vozů je znevýhodní proti benzinu.

Jiná situace je u hybridů, ty v podstatě jedou elektricky a motor jenom dobíjí baterku. Proto může běžet konstantně v optimálním režimu, kolísání vyrovnává baterka. Zatím je to ale příliš drahá technologie třeba pro chalupáře. To ovšem neznamená, že se zde nebude intenzivně vyvíjet, nakonec i převodovky, rozvodovky a diferenciály něco stojí a u elektroauta nejsou nutné.

+3/0
doporučit
20.3.2017 8:26

P19e67t86r 19B52á86č86a 8865956455805

Komedie na pokracovani a neustaly tlak a nesmyslne snizovani emisi, co neresi vubec nic. Jde jen o penize Rv

+4/−2
doporučit
20.3.2017 17:05

A52l19e51š 27V88o78d94i97č61k53a 4762143918218

Ale tady jde přece úplně o něco jiného – VW zcela vědomě a úmyslně deklaroval něco, co jeho motory vůbec nesplňují. Tím, mimo jiné, klamal zákazníky, kteří si koupili něco jiného, než jim bylo nabízeno. Další problém – nesplňují vůbec emisní normy, čili ani technické předpisy – pokud by to šlo do důsledků, pak by měly všechny auta s problémovými motory pozbýt technický průkaz a VW by měl zákazníkům vyplatit náhradu. O tom, zda normy jsou přísné či nesplnitelné v tomto ohledu nyní nejde. Jde o VW a jeho jednání. Navíc V USA je popotahován a přinucen jak k výměně mechanických dílů – nejen úpravě softwaru – tak případně k finančnímu vyrovnání. Ale zde v EU se VW jasně vyjádřil, že nic takového platit a dělat nebude. Kde je tedy ta slavná EU s ochranou spotřebitelů? Není to náhodou i díky tomu, že VW je obrovská – německá – firma? Veselé je to i v kontextu zpráv, jakou má VW rekordní finanční bilanci. . .

+4/−2
doporučit
20.3.2017 13:48

P26e17t56r 55S32o18u50k45u72p 6159699165469

Americké automobilové loby se rozhodlo poškodit německý automobilový průmysl. A tak se snaží a tlačí podobné organizace a napůl nesmyslné články jako je tento.

Je to jen špinavá politika.

+3/−2
doporučit
20.3.2017 9:06

D36e56n47i48s 54H78u36m48l 4282515715256

Mereni v realnem provozu? Tam snad zadne limity nejsou, takze VW nic porusovat nemuze. Zadny "realny provoz" neni doposud definovany.

+2/0
doporučit
20.3.2017 8:33

K22a10r81e72l 93M42a63z94a96č 3367793396419

Úchylní ekoteroristi a úchylní politici. Ale fakt je, že nafta patří do náklaďáku.

+1/0
doporučit
21.3.2017 9:34

I72v37o 39Ž17i46ž46k57a 8813417671511

Jednalo se o nepřímé vstřikování do vířivých komůrek (předkomor), vstřikovací tlaky byly mnohem nižší, motor měl o 15% vyšší spotřebu, ale rozhodně nevypouštěl karcinogenní mikročástice. Poslední takovýto špičkový motor měla Felicia kolem roku 2000.

+1/0
doporučit
20.3.2017 13:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.