Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Co obout na léto: nejdražší gumy nemusí být nejlepší

Evropské autokluby už tradičně testují před sezonami pneumatiky pro nejžádanější vozy. První testy poradí, jaké letní pneumatiky zvolit pro vozy velikosti Peugeotu 308, Volkswagenu Golf či Kie ceed, v druhém se hodnotilo obutí pro stále oblíbenější vozy typu SUV.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A64n37t50o57n73í94n 40S18e54b76e72r45a 7563508310939

A ja najedu max 8 tisic za rok. Mne se nevyplati kupovat pneu vubec :-D

0/0
26.3.2017 9:48

M23a83r25t29i36n 12V29o94j21á91č50e74k 9143727191926

přesně to odjezdíte jen po ráfkách;-)

0/0
29.3.2017 18:48

A58n73t64o40n56í44n 49S52e78b92e12r46a 7113818920829

Pokud mate auto s vahou do 1,5 tuny. Tak letni gumy jsou zbytecny luxus. Leto je max dva mesice v roce. Jinak prsi a je zima. Ja si pred 5 roky koupil auto a na nej koupil zimni gumy Fulda kristal motreo se sipovym vzorem. Jezdim na nich 4 roky v kuse a v lete ani na mokru nemam problem. A to jezdim brzda, plyn. Nemam rad sneky dost casto i predjizdim. Za ty 4 roky jsem neprejel jedineho chodce. Gumy maji nyni 3mm. Takze je lete dojedu a na zimu si koupim nove zimni. Za ty 4 roky jsem usetril tisice za prezouvani a vyvazovani. Cela ta mazas letni vs zimni je blbost. Prumernemu ridici s beznym autem staci zimni a menit co 4 roky...

0/−1
26.3.2017 9:28

J48a43n 47U87l52m 7190739916282

Setkal jste se někdo s touto věcí?

Známý se připletl v létě do ťukance několika aut, když se zjistilo, že dojíždí zimní pneu, pojišťovna odmítla plnit, protože tvrdí, že pokud jsou na autu obuté zimáky, musí mít i v létě min. 4 mm ( i když na letních stačí jen 1,6!) Vysvětlují to tím, že zimní pneu = minimálně 4 mm

0/−2
23.3.2017 11:13

K56a98r10e40l 98N61o20v36á29k 7651624488840

Vysvětlovat můžou co chtějí.

§41a zákona č. 361/2000 Sb. definuje období, dále co musí na komunikaci ležet resp. lze předpokládat vzhledem k povětrnostním podmínkám, že může ležet, aby byla povinnost použít zimní pneu se stanovenou minimální výškou vzorku. Cokoliv mimo to není definováno, tedy platí obecné ustanovení, že minimální výška výška vzorku bez ohledu na typ pneu je 1,6 mm.

S pojišťovnou se budu klidně soudit. Eventuální tvrzení, že za letních podmínek(zejména teplota vzduchu a vozovky) bych třeba nehodě na "vhodnějších" pneu zabránil nebo by škody nebyly tak veliké, je irelevantní(zákon nezakazuje použití "zimních" pneu v letním období, mojí povinností, pokud se dostanu do krizové situace, je bránit škodám s prostředky, které mám okamžitě k dispozici.

To by totiž pojišťovna mohla třeba tvrdit, že jsem měl místo jízdy sedět na zadku doma a tedy by se nic nestalo. Ovšem mohla by pode mnou třeba p. dnout židle a já bych při své nadváze volným pádem prorazil strop a spadl sousedovi do čerstvé p. delačky, což by on považoval za újmu hodnou minimálně hrdelního trestu.;-)

+5/0
23.3.2017 15:01

J91i41n90d41ř79i92c63h 41Š52k12o28p58e56k 4565721190625

to je nesmysl, aby byla pneu brána za zimní, musí mít nápis M+S nebo sněhovou vločku a dezén min. 4 mm, v opačném případě to není zimní pneu

Pojišťovna to zkusila

0/0
23.3.2017 16:52

J58a21n 53U14l36m 7770859146932

Ty testy je třeba brát s rezervou.

Nechal jsem se nalákat na "vítěze" Pirelli Cinturato a když jsem je po 22 tis. km musel vyhodit, vrátil jsem se k osvědčeným Michelin Energy Saver +, na kterých se najede 60 i víc

0/−1
23.3.2017 11:05

T10o69m55á69š 12F10l29a17i 6904451695931

Ty Michelin 3x a dost jedny letní mi vydržely ani ne 30 tisíc kilometrů,ostatní max 40 tis.km,poslední dobou je ta kvalita asi špatná nebo záleží na rozměru byly to 14 185/60 ted jsem zkusil naposledy Michelin Cros climate tj univerzál a zatím spokojenost

0/−1
24.3.2017 16:08
Foto

J61o26s28e18f 92K49u87b85e94š 3358423509253

Je to sice video přímo od výrobce, nemusí být úplně přesné, ale nějak takhle to asi bude vypadat, pokud budete mít v létě zimní a v zimě letní...

https://www.youtube.com/watch?v=y8m3pzxnD8c

0/0
22.3.2017 23:10

P71e62t77r 39M32i39c89h21a71l 2120274711572

Problém je, že tyhle testy se dělají na nových gumách. Když dojíždím zimní gumy v létě, mají 4 roky a vzorek pod 4 mm. To znamená, že materiál je o trochu tvrdší a nemá tendenci tak podklouzávat a tím pádem prolužovat brzdnou dráhu.

Už před pár lety jsem si to zkoušel - brzdná dráha z 50 km/h na zimních a letních gumách za prakticky stejných podmínek (před a po přezutí). Světe, div se, rozdíl byl zanedbatelný. Ale pravda, já nejsem výrobce ani prodejce pneumatik, tak nepotřebuju propagovat vyhazování použitelných gum. :-)

+9/0
23.3.2017 3:16

A49n11t39o48n63í33n 31S76e63b85e21r62a 7213168330369

Presne tak letnj guny v zime je blbost. Ale jezdit stale na zimnich je on. Oni kdyz mate celotocne zimni tak vice zalezi na stavu brzd ne na stari a vzorku zimnich. Vsak stare steje zimni = letni ztrvdke slicky. To da rozum :-D

0/0
26.3.2017 9:36

J64i77ř40í 64V57o39l97k11á45n 3420956671

Jezdím zimní celý rok, jen na jaře prohodím přední za zadní a po 50 tis. km koncem října nahodím nové zimní, v té době mají asi 3mm.

Ovšem pro toho, kdo lítá nízko nad zemí hrozí problémy.

Je to pochopitelně každého volba

0/0
22.3.2017 22:29
Foto

J63o23s62e94f 86K26u85b12e73š 3418243359273

Jo, až při krizovce v létě nedobrzdíte a srazíte nějakého chodce apod... Tak si taky asi řeknete "no holt byla to moje volba".... Nechci přivolávat, ale já si tohle nelajsnu. Brzdy a pneu jsou na mém autě vždy 100% v pořádku, jsou to nejdůležitější věci.

0/−2
22.3.2017 23:02

K87r16y84š46t73o73f 10L90a19n36í68k 1319130935355

bych to nedramatizoval, v nizkych rychlostech je rozdil minimalni.

+3/0
22.3.2017 23:29
Foto

I48v44a61n 46K47o28p12t31a 5707842451327

No i pul metr může být otázkou života či smrti.

+1/−1
23.3.2017 9:53

K98a47r88e89l 13N40o73v47á12k 7391794418480

Ve 100 km rychlosti ano, ale při dobržďování sotva.

+1/0
23.3.2017 14:30
Foto

I69v29a28n 61K25o56p67t23a 5637402871947

Co třeba chodec či cyklista? Pro ně může být i náraz automobilu v rychlosti 5kmh smrtelný a to je +/- ten půlmetr.

+1/−1
23.3.2017 16:46

P91e36t78r 98M25i80c16h10a35l 2960614391932

Taky může chodec zakopnout a spadnout hlavou na obrubník. To taky může umřít.

+2/−1
24.3.2017 9:09
Foto

I30v60a82n 74K72o32p86t92a 5337822871247

To muze, za to si ale muze sam. Ale proc by ho mel přejet nejakej pitomec kterej vlastně nemusel? Navíc zabiti z nedbalosti by bylo na Vaši straně.

0/0
25.3.2017 7:53

P35e78t58r 66M32i83c66h81a89l 2760424221182

Na mojí straně by nic nebylo. Před přechodem jezdím tak, abych mohl reagovat. A když mi někdo skočí před auto na poslední chvíli, je to jeho vina. A žádný soud by mě nikdy neodsoudil za zabití za kontakt v rychlosti 5 km/h.

+1/0
25.3.2017 19:41
Foto

I17v18a28n 57K72o96p95t41a 5677902721787

Pokud by ten člověk zemřel a znalec prokázal ze na letních by ke kontaktu nedošlo. Nevidím důvod proc by vas mne kohokoliv nemohli odsoudit.

0/−1
26.3.2017 1:36

P98e37t60r 39M38i68c51h21a27l 2340144731862

To už je v rovině co by kdyby.

+1/0
27.3.2017 15:57

P27a89v52e20l 46Z56a63j86í42č15e41k 8234240346550

tak zimni jsou v lete na pikacu protože hlavne na dalnici a rychlejších zatáčkách se neudrzi v pracovnim okne a zacnou degradovat. co se tyce testu letnich tak od tech dob kdy zacali sledovat zivotnost a valivy odpor tak sla kavlita hlavne za sucha velmi dolu. je to skoda. navíc prestaly téměř existovat kategorie mokra a sucha...

0/−1
22.3.2017 17:35
Foto

J36a83k96u20b 16S54o15b58o62t17k12a 6584518687966

Také je mám. Letos pořádná zima, plnohodnotně vyzkoušeny u nás na Vysočině. Za mě plná spokojenost, klidně je doporučím dál.

0/0
22.3.2017 16:40
Foto

J70a60k64u70b 39S91o64b27o53t66k27a 6524248397506

Kuš, to byl komentář k pánovi, který chválil celoroční gumy Michelin Crossclimate.

0/−1
22.3.2017 16:41

I32v82a62n 92M58a19r31e54k 6324288302

No, zdejší hodnocení pneumatik na traktory je sice pěkné, ale uvítal bych zde rád i hodnocení pneu na běžné automobily . . . . . třeba R14-ky R^

+1/−1
22.3.2017 16:16

J28a90r54o74s26l71a31v 25D60u73n95d71a 1193252856610

R15 a R16 je traktor? Zajímavé.

+2/−1
22.3.2017 16:37

P23a56v23e94l 95J36e17ř84á83b38e32k 7761512954447

Franta od rybníka je na traktoru R 16 má. Ale nemá klasický vzorek

Nedávno mu totiž proběhla ojnice blokem motoru od Spartaka, tak tam dával motor s turbem z nějakého Fiata. A když s tím jeho traktorem jel do lesa na dřevo, tak musel na pneumatiky našroubovat gumové špalíčky, protože jinak motor byl moc silný.:-P

0/0
22.3.2017 20:20

M92a49r24t40i90n 31K81a56r12á65s61e26k 9928183868668

Tak nemuzou testovat vsechno ze, zrovna 195/65 je hodne rozsireny rozmer (zakladni vybava v nizsi stredni, pripadne druha nejlevnejsi bezne i u malych aut), prodavaji se za super cenu apod..

0/0
22.3.2017 16:37

J65a50k34u47b 25S98t51a77š32e56k 4617349123404

Přezouvám na parkovišti. S vyvážením ještě nikdy problém nebyl, spíš s nedohuštěností. 600,– Kč ze mě autoservis za 10 min práce nevyrazí, ani kdyby čert na bruslích jezdil.

+7/0
22.3.2017 16:06

Z40d93e77n27e92k 15B57á98l91k52a 7366884568539

Já platím 250,- s vyvážením. 600,- bych jim taky nedal.

0/0
23.3.2017 9:14

K71a87r91e84l 41N60o98v29á89k 7701414618190

A proč platíte sám sobě? Já si to udělám zadarmo.:-P

0/0
23.3.2017 14:33

J30a61n 72H37r76u97z12a 8724188889137

Zimáky, které mají pod 4 mm vzorku už na suchu tak nepochodují a dají se normálně dojet. Jsou trochu hlučnější a neposednější, ale rozdíl ve spotřebě jsem měřitelně nezjistil i když tankuji do plné a spotřebu sleduji. Stále jezdím zhruba stejně na deci. Na brzdy jsou možná horší, ale v praxi jsem zvládl každou nouzovku stejně jako s letními.

+5/0
22.3.2017 15:46

J61a43n 94V77a58l48o16u63c98h 6322867618240

A není povinná výška vzorku spíš závislá na druhu pneu než na počasí? Tedy pneumatika zimní je pod 4mm "podměrečná", i když se s ní jezdí v létě?

0/0
22.3.2017 16:00

J98a25r81o77s66l65a11v 28D89u41n48d19a 1873902926930

Není. Je to kvůli dostatečné adhezi na sněhu a sněhem pokrytém ledu.

+1/0
22.3.2017 16:33

Z78d94e32n81ě37k 85M19o72r47á14v90e54k 5597838518633

V létě není definovaná povinná letní pneumatika, jen vzorek 1.6 mm.

+6/0
22.3.2017 16:34

J60i54n46d44ř59i92c84h 26Š95k19o82p47e71k 4945301610955

není

v zimě platí 1,6 mm ať je to letní, m+s nebo zimní pneu

+1/0
22.3.2017 18:30
Foto

I90v60a27n 95K16o63p25t73a 5277272221287

V zime plati 4mm.

0/0
22.3.2017 21:41

R65o68b96e56r31t 22M78a18t54u31l82a 8737709846465

v zimě platí 1,6mm, v zimě na sněhu/ledu ty vaše 4mm

0/0
22.3.2017 22:07
Foto

I34v91a76n 41K49o75p80t42a 5657382441937

Platí pro zimní pneumatiky. Jste povinen mít nasazené zimní pneu (dálší podmínky) znáte které mají vzorek o hloubce minimálně 4 mm. O tom že když není sníh či led by mohli mít 1,5mm se tam nic nepíše.

A nic ve zlým nasadit si v zimě zimní s nižším vzorkem když víte že byť za určitých podmínek musíte mít min. 4mm je prostě přinejmenším nelogické.

+1/0
23.3.2017 9:29

J85i49n87d37ř79i16c18h 51Š86k98o73p11e19k 4835371140235

původní dotaz směřoval k dojíždění zimních pneu.

4 mm musí mít pouze zimní pneumatika na použití v podmínkách, kdy zimní pneu je vyžadováno zákonem.

Všechny ostatní případy mají limit 1,6 mm, bez ohledu na to, zda je to zimní či letní pneu a zde je to v zimě či v létě

0/0
23.3.2017 7:00

J28a76n 30U34l31m 7580449826332

Jan Valouch: obávám se, že máte pravdu

0/0
23.3.2017 11:22

J36a78n 77U40l26m 7500239706902

Hlavně si myslím, že je to spíš lobby výrobců. Vyhazovat zimáky bez letního dojetí je vlastně vyhazování pneumatik těsně pod 50% hranicí dezénu

+2/0
23.3.2017 11:20

L18u80d30v72í89k 42G80a33j15d25o56š17í28k 2265463584412

Jako každého půl roku se pneuservisy musí připomenout.

Tak pokaždé znova a znova vzníká tohle PR donekonečna omílající banální problém.

Za ty roky se změnilo jen to, že zimní gumy už nejsou „nutnost“ od 5 °C níže, ale už od 7 °C (zřejmě vliv globálního oteplování, protože fyzika se, pokud vím, nezměnila).

+9/0
22.3.2017 14:34

J12a65n 25U54l32m 7470249196242

Teď ještě bude článek, že si to nemá člověk přehazovat sám doma, i když má 2 sady, ale z různých důvodů ;-D;-D je nutné navštívit pneuservis.

Logicky, protože takový lidé navštíví servis jen 1x za 4-5 let a to oni nepotřebují!

Takže je nutná trocha mediální masáže ;-)

+2/0
23.3.2017 11:27

M98a69r66t36i82n 67D38u60f31e88k 3662217578134

Nemáte trauma z karlovarské losovačky?

0/0
22.3.2017 11:51

M86i71c27h41a27l 18K80o55l40á26ř 9170351230

ZImáky dojíždím v zimě. Když na podzim nasazuju zimáky, co mají těsně nad 4 mm, tak prostě na nich měsíc jezdím a potom koupím nové. Ale je fakt, že mám dvě sady disků a přehazuju sám. Kdo toto nemá, znamenalo by to pro něj dvě návštěvy pneuservisu (a dvoje peníze) během relativně krátké doby.

+5/0
22.3.2017 11:23

A10n34t81o96n61í44n 39S20e91b65e92r66a 7523298550989

Já jsem jezdil zímaky ze 4 mm na 3 mm letošní zimu, v létě to dojedu na 2 a pok si an zimu koupím nové gumy.

+1/0
22.3.2017 14:17

P15e41t33r 30M19i84c38h25a22l 2100184891262

"Nedojíždějte zimáky přes léto"

.................

A to mám jako gumy se vzorkem těsně pod 4 mm vyhodit?

+10/0
22.3.2017 11:14

M14a90r53t56i46n 93K37ř31í23ž 9913122140817

Já to tak dělám.

+2/−2
22.3.2017 11:46







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.