Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Co obout na léto: nejdražší gumy nemusí být nejlepší

Evropské autokluby už tradičně testují před sezonami pneumatiky pro nejžádanější vozy. První testy poradí, jaké letní pneumatiky zvolit pro vozy velikosti Peugeotu 308, Volkswagenu Golf či Kie ceed, v druhém se hodnotilo obutí pro stále oblíbenější vozy typu SUV.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A25n42t31o60n73í35n 10S66e38b96e56r22a 7503698870809

A ja najedu max 8 tisic za rok. Mne se nevyplati kupovat pneu vubec :-D

0/0
26.3.2017 9:48

M13a76r21t57i70n 40V80o65j36á95č13e65k 9573167721176

přesně to odjezdíte jen po ráfkách;-)

0/0
29.3.2017 18:48

A70n32t51o34n49í31n 11S79e25b13e67r22a 7643278580519

Pokud mate auto s vahou do 1,5 tuny. Tak letni gumy jsou zbytecny luxus. Leto je max dva mesice v roce. Jinak prsi a je zima. Ja si pred 5 roky koupil auto a na nej koupil zimni gumy Fulda kristal motreo se sipovym vzorem. Jezdim na nich 4 roky v kuse a v lete ani na mokru nemam problem. A to jezdim brzda, plyn. Nemam rad sneky dost casto i predjizdim. Za ty 4 roky jsem neprejel jedineho chodce. Gumy maji nyni 3mm. Takze je lete dojedu a na zimu si koupim nove zimni. Za ty 4 roky jsem usetril tisice za prezouvani a vyvazovani. Cela ta mazas letni vs zimni je blbost. Prumernemu ridici s beznym autem staci zimni a menit co 4 roky...

0/−1
26.3.2017 9:28

J79a45n 45U46l18m 7530289596162

Setkal jste se někdo s touto věcí?

Známý se připletl v létě do ťukance několika aut, když se zjistilo, že dojíždí zimní pneu, pojišťovna odmítla plnit, protože tvrdí, že pokud jsou na autu obuté zimáky, musí mít i v létě min. 4 mm ( i když na letních stačí jen 1,6!) Vysvětlují to tím, že zimní pneu = minimálně 4 mm

0/−2
23.3.2017 11:13

K35a56r17e76l 92N93o30v36á33k 7691254308660

Vysvětlovat můžou co chtějí.

§41a zákona č. 361/2000 Sb. definuje období, dále co musí na komunikaci ležet resp. lze předpokládat vzhledem k povětrnostním podmínkám, že může ležet, aby byla povinnost použít zimní pneu se stanovenou minimální výškou vzorku. Cokoliv mimo to není definováno, tedy platí obecné ustanovení, že minimální výška výška vzorku bez ohledu na typ pneu je 1,6 mm.

S pojišťovnou se budu klidně soudit. Eventuální tvrzení, že za letních podmínek(zejména teplota vzduchu a vozovky) bych třeba nehodě na "vhodnějších" pneu zabránil nebo by škody nebyly tak veliké, je irelevantní(zákon nezakazuje použití "zimních" pneu v letním období, mojí povinností, pokud se dostanu do krizové situace, je bránit škodám s prostředky, které mám okamžitě k dispozici.

To by totiž pojišťovna mohla třeba tvrdit, že jsem měl místo jízdy sedět na zadku doma a tedy by se nic nestalo. Ovšem mohla by pode mnou třeba p. dnout židle a já bych při své nadváze volným pádem prorazil strop a spadl sousedovi do čerstvé p. delačky, což by on považoval za újmu hodnou minimálně hrdelního trestu.;-)

+5/0
23.3.2017 15:01

J78i33n60d17ř88i58c75h 63Š17k84o26p67e30k 4205961280875

to je nesmysl, aby byla pneu brána za zimní, musí mít nápis M+S nebo sněhovou vločku a dezén min. 4 mm, v opačném případě to není zimní pneu

Pojišťovna to zkusila

0/0
23.3.2017 16:52

J21a26n 26U76l41m 7530189846932

Ty testy je třeba brát s rezervou.

Nechal jsem se nalákat na "vítěze" Pirelli Cinturato a když jsem je po 22 tis. km musel vyhodit, vrátil jsem se k osvědčeným Michelin Energy Saver +, na kterých se najede 60 i víc

0/−1
23.3.2017 11:05

T76o43m51á48š 95F90l71a56i 6844371575591

Ty Michelin 3x a dost jedny letní mi vydržely ani ne 30 tisíc kilometrů,ostatní max 40 tis.km,poslední dobou je ta kvalita asi špatná nebo záleží na rozměru byly to 14 185/60 ted jsem zkusil naposledy Michelin Cros climate tj univerzál a zatím spokojenost

0/−1
24.3.2017 16:08
Foto

J77o64s51e30f 19K87u86b65e94š 3748423259173

Je to sice video přímo od výrobce, nemusí být úplně přesné, ale nějak takhle to asi bude vypadat, pokud budete mít v létě zimní a v zimě letní...

https://www.youtube.com/watch?v=y8m3pzxnD8c

0/0
22.3.2017 23:10

P53e48t87r 22M70i47c65h39a54l 2160364661252

Problém je, že tyhle testy se dělají na nových gumách. Když dojíždím zimní gumy v létě, mají 4 roky a vzorek pod 4 mm. To znamená, že materiál je o trochu tvrdší a nemá tendenci tak podklouzávat a tím pádem prolužovat brzdnou dráhu.

Už před pár lety jsem si to zkoušel - brzdná dráha z 50 km/h na zimních a letních gumách za prakticky stejných podmínek (před a po přezutí). Světe, div se, rozdíl byl zanedbatelný. Ale pravda, já nejsem výrobce ani prodejce pneumatik, tak nepotřebuju propagovat vyhazování použitelných gum. :-)

+9/0
23.3.2017 3:16

A22n69t82o91n62í47n 50S33e68b94e17r88a 7543878230209

Presne tak letnj guny v zime je blbost. Ale jezdit stale na zimnich je on. Oni kdyz mate celotocne zimni tak vice zalezi na stavu brzd ne na stari a vzorku zimnich. Vsak stare steje zimni = letni ztrvdke slicky. To da rozum :-D

0/0
26.3.2017 9:36

J61i61ř36í 97V10o18l78k11á18n 3280966121

Jezdím zimní celý rok, jen na jaře prohodím přední za zadní a po 50 tis. km koncem října nahodím nové zimní, v té době mají asi 3mm.

Ovšem pro toho, kdo lítá nízko nad zemí hrozí problémy.

Je to pochopitelně každého volba

0/0
22.3.2017 22:29
Foto

J52o50s97e35f 18K48u14b94e12š 3568333189553

Jo, až při krizovce v létě nedobrzdíte a srazíte nějakého chodce apod... Tak si taky asi řeknete "no holt byla to moje volba".... Nechci přivolávat, ale já si tohle nelajsnu. Brzdy a pneu jsou na mém autě vždy 100% v pořádku, jsou to nejdůležitější věci.

0/−2
22.3.2017 23:02

K21r45y58š43t34o56f 36L13a77n27í18k 1369570465215

bych to nedramatizoval, v nizkych rychlostech je rozdil minimalni.

+3/0
22.3.2017 23:29
Foto

I60v63a93n 59K93o10p34t42a 5867672831597

No i pul metr může být otázkou života či smrti.

+1/−1
23.3.2017 9:53

K84a65r85e52l 16N25o61v50á74k 7541534808250

Ve 100 km rychlosti ano, ale při dobržďování sotva.

+1/0
23.3.2017 14:30
Foto

I29v84a44n 23K49o88p96t87a 5507102521617

Co třeba chodec či cyklista? Pro ně může být i náraz automobilu v rychlosti 5kmh smrtelný a to je +/- ten půlmetr.

+1/−1
23.3.2017 16:46

P33e83t22r 34M77i74c83h48a90l 2500594711122

Taky může chodec zakopnout a spadnout hlavou na obrubník. To taky může umřít.

+2/−1
24.3.2017 9:09
Foto

I56v85a82n 90K66o79p48t74a 5747592851837

To muze, za to si ale muze sam. Ale proc by ho mel přejet nejakej pitomec kterej vlastně nemusel? Navíc zabiti z nedbalosti by bylo na Vaši straně.

0/0
25.3.2017 7:53

P53e88t79r 43M58i41c13h62a68l 2920904831752

Na mojí straně by nic nebylo. Před přechodem jezdím tak, abych mohl reagovat. A když mi někdo skočí před auto na poslední chvíli, je to jeho vina. A žádný soud by mě nikdy neodsoudil za zabití za kontakt v rychlosti 5 km/h.

+1/0
25.3.2017 19:41
Foto

I89v15a62n 40K64o57p81t86a 5377662961407

Pokud by ten člověk zemřel a znalec prokázal ze na letních by ke kontaktu nedošlo. Nevidím důvod proc by vas mne kohokoliv nemohli odsoudit.

0/−1
26.3.2017 1:36

P18e11t35r 76M11i46c98h68a44l 2960414341162

To už je v rovině co by kdyby.

+1/0
27.3.2017 15:57

P86a86v89e77l 20Z71a19j91í85č13e48k 8824260916710

tak zimni jsou v lete na pikacu protože hlavne na dalnici a rychlejších zatáčkách se neudrzi v pracovnim okne a zacnou degradovat. co se tyce testu letnich tak od tech dob kdy zacali sledovat zivotnost a valivy odpor tak sla kavlita hlavne za sucha velmi dolu. je to skoda. navíc prestaly téměř existovat kategorie mokra a sucha...

0/−1
22.3.2017 17:35
Foto

J58a27k55u58b 71S41o33b64o12t26k69a 6344558857436

Také je mám. Letos pořádná zima, plnohodnotně vyzkoušeny u nás na Vysočině. Za mě plná spokojenost, klidně je doporučím dál.

0/0
22.3.2017 16:40
Foto

J64a97k75u53b 74S78o70b25o27t73k21a 6364688277186

Kuš, to byl komentář k pánovi, který chválil celoroční gumy Michelin Crossclimate.

0/−1
22.3.2017 16:41

I84v38a87n 81M23a84r35e98k 6114518832

No, zdejší hodnocení pneumatik na traktory je sice pěkné, ale uvítal bych zde rád i hodnocení pneu na běžné automobily . . . . . třeba R14-ky R^

+1/−1
22.3.2017 16:16

J69a30r53o64s85l75a36v 87D37u94n18d46a 1303562406520

R15 a R16 je traktor? Zajímavé.

+2/−1
22.3.2017 16:37

P43a32v12e23l 24J78e72ř38á87b20e70k 7591442634557

Franta od rybníka je na traktoru R 16 má. Ale nemá klasický vzorek

Nedávno mu totiž proběhla ojnice blokem motoru od Spartaka, tak tam dával motor s turbem z nějakého Fiata. A když s tím jeho traktorem jel do lesa na dřevo, tak musel na pneumatiky našroubovat gumové špalíčky, protože jinak motor byl moc silný.:-P

0/0
22.3.2017 20:20

M90a82r53t35i16n 38K51a46r33á97s73e19k 9708633818568

Tak nemuzou testovat vsechno ze, zrovna 195/65 je hodne rozsireny rozmer (zakladni vybava v nizsi stredni, pripadne druha nejlevnejsi bezne i u malych aut), prodavaji se za super cenu apod..

0/0
22.3.2017 16:37

J38a78k61u33b 84S85t71a21š41e42k 4427929353404

Přezouvám na parkovišti. S vyvážením ještě nikdy problém nebyl, spíš s nedohuštěností. 600,– Kč ze mě autoservis za 10 min práce nevyrazí, ani kdyby čert na bruslích jezdil.

+7/0
22.3.2017 16:06

Z72d41e46n22e64k 21B23á27l87k16a 7206334388149

Já platím 250,- s vyvážením. 600,- bych jim taky nedal.

0/0
23.3.2017 9:14

K53a25r90e80l 58N41o18v36á58k 7771824788500

A proč platíte sám sobě? Já si to udělám zadarmo.:-P

0/0
23.3.2017 14:33

J20a91n 23H13r21u73z90a 8614608549587

Zimáky, které mají pod 4 mm vzorku už na suchu tak nepochodují a dají se normálně dojet. Jsou trochu hlučnější a neposednější, ale rozdíl ve spotřebě jsem měřitelně nezjistil i když tankuji do plné a spotřebu sleduji. Stále jezdím zhruba stejně na deci. Na brzdy jsou možná horší, ale v praxi jsem zvládl každou nouzovku stejně jako s letními.

+5/0
22.3.2017 15:46

J50a63n 68V31a68l37o93u79c42h 6562307608820

A není povinná výška vzorku spíš závislá na druhu pneu než na počasí? Tedy pneumatika zimní je pod 4mm "podměrečná", i když se s ní jezdí v létě?

0/0
22.3.2017 16:00

J11a83r98o80s94l58a66v 70D53u28n10d24a 1763422296710

Není. Je to kvůli dostatečné adhezi na sněhu a sněhem pokrytém ledu.

+1/0
22.3.2017 16:33

Z76d59e93n74ě36k 22M37o71r79á41v78e45k 5357588888373

V létě není definovaná povinná letní pneumatika, jen vzorek 1.6 mm.

+6/0
22.3.2017 16:34

J90i38n13d39ř77i42c94h 89Š10k40o49p48e90k 4885481650275

není

v zimě platí 1,6 mm ať je to letní, m+s nebo zimní pneu

+1/0
22.3.2017 18:30
Foto

I30v47a81n 92K48o55p38t13a 5667122591327

V zime plati 4mm.

0/0
22.3.2017 21:41

R18o80b25e37r70t 20M46a63t86u75l86a 8587639346875

v zimě platí 1,6mm, v zimě na sněhu/ledu ty vaše 4mm

0/0
22.3.2017 22:07
Foto

I30v47a32n 24K24o57p96t53a 5647502811617

Platí pro zimní pneumatiky. Jste povinen mít nasazené zimní pneu (dálší podmínky) znáte které mají vzorek o hloubce minimálně 4 mm. O tom že když není sníh či led by mohli mít 1,5mm se tam nic nepíše.

A nic ve zlým nasadit si v zimě zimní s nižším vzorkem když víte že byť za určitých podmínek musíte mít min. 4mm je prostě přinejmenším nelogické.

+1/0
23.3.2017 9:29

J34i46n37d28ř19i86c18h 83Š12k78o37p53e35k 4615881400705

původní dotaz směřoval k dojíždění zimních pneu.

4 mm musí mít pouze zimní pneumatika na použití v podmínkách, kdy zimní pneu je vyžadováno zákonem.

Všechny ostatní případy mají limit 1,6 mm, bez ohledu na to, zda je to zimní či letní pneu a zde je to v zimě či v létě

0/0
23.3.2017 7:00

J83a57n 15U27l17m 7150889526532

Jan Valouch: obávám se, že máte pravdu

0/0
23.3.2017 11:22

J61a78n 52U40l43m 7750459736192

Hlavně si myslím, že je to spíš lobby výrobců. Vyhazovat zimáky bez letního dojetí je vlastně vyhazování pneumatik těsně pod 50% hranicí dezénu

+2/0
23.3.2017 11:20

L44u76d88v77í74k 60G54a59j76d22o70š34í82k 2865233954592

Jako každého půl roku se pneuservisy musí připomenout.

Tak pokaždé znova a znova vzníká tohle PR donekonečna omílající banální problém.

Za ty roky se změnilo jen to, že zimní gumy už nejsou „nutnost“ od 5 °C níže, ale už od 7 °C (zřejmě vliv globálního oteplování, protože fyzika se, pokud vím, nezměnila).

+9/0
22.3.2017 14:34

J32a73n 55U44l92m 7820659406432

Teď ještě bude článek, že si to nemá člověk přehazovat sám doma, i když má 2 sady, ale z různých důvodů ;-D;-D je nutné navštívit pneuservis.

Logicky, protože takový lidé navštíví servis jen 1x za 4-5 let a to oni nepotřebují!

Takže je nutná trocha mediální masáže ;-)

+2/0
23.3.2017 11:27

M76a49r36t42i63n 43D89u84f98e61k 3952327128554

Nemáte trauma z karlovarské losovačky?

0/0
22.3.2017 11:51

M50i94c44h64a68l 65K48o82l92á17ř 9690291100

ZImáky dojíždím v zimě. Když na podzim nasazuju zimáky, co mají těsně nad 4 mm, tak prostě na nich měsíc jezdím a potom koupím nové. Ale je fakt, že mám dvě sady disků a přehazuju sám. Kdo toto nemá, znamenalo by to pro něj dvě návštěvy pneuservisu (a dvoje peníze) během relativně krátké doby.

+5/0
22.3.2017 11:23

A80n36t78o45n55í11n 34S34e22b95e42r31a 7843348310909

Já jsem jezdil zímaky ze 4 mm na 3 mm letošní zimu, v létě to dojedu na 2 a pok si an zimu koupím nové gumy.

+1/0
22.3.2017 14:17

P89e92t14r 81M78i20c79h33a26l 2270574491692

"Nedojíždějte zimáky přes léto"

.................

A to mám jako gumy se vzorkem těsně pod 4 mm vyhodit?

+10/0
22.3.2017 11:14

M79a16r41t82i17n 21K48ř53í60ž 9703962890587

Já to tak dělám.

+2/−2
22.3.2017 11:46







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.