Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Potvrzeno: Benzinové škodovky dostanou částicové filtry příští rok

Nové benzinové motory budou muset plnit stejné limity emisí pevných částic jako diesely. Zprvu to bude platit jen pro nově homologované modely, později pro všechna nově prodávaná auta. Škoda potvrdila, že své vozy s benzinovými motory TSI bude vybavovat filtry pevných částic od příštího roku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F46r55a29n23t51a 48Š54e67v90č62í14k 8412102255583

byrokratický odpad evropy v bruselu se úplně zbláznil8-oRv

0/0
3.4.2017 20:32

L26a79d30i60s93l46a16v 96K36a46l29o70u11s 7485156581610

Řešení je. Místo downsizeingu,upsizeing. Prostě jednoduchý atmo motor 2.5 s kompresí 1:15. Ostatně podobné se používají u hybridů,jako Lexus,Prius,... A nebo reznoucí Mazda se skyactivem.

0/−3
25.3.2017 20:40

M62a22r89t18i18n 93K58a33r90á52s91e50k 9808973428148

No bezinak s velkou kompresi je presne ten typ benzinaku, ktery bude mit s emisemi problem...

0/0
26.3.2017 22:45

J25i35ř71í 58S32c78h98w10a35c58h 8218134428946

takové řešení zatín není, nikdo sériově benzín s kompresí 1:15 nedělá. Donedávna se v literatuře psalo, že maximální použitelná komprese pro benzín je 13, skyactiv nyní umí 14. A rozhodně to není žádná jednoduchá atmosféra, ale aby fungovala, je nabitá čidly a elektronikou stejně jako turbomotory, jen nemá to turbo.

0/0
26.3.2017 23:03

J16i37ř50í 24S33c90h31w98a91c88h 8768674528646

a jelikož má taky přímé vstřikování, tak ohledně mikrosazí má nejspíš stejný problém jako turbomotory.

0/0
26.3.2017 23:06

L18a63d31i30s93l98a52v 25K36a58l61o37u63s 7785156741970

Jak tu čtu,tak Toyota má kompresi u jednoho modelu14,2,takže co píšete asi nebude pravda. Sice jste tu všichni nadělili mínusy,ale asi tomu moc nerozumíte. Vývoj bude naopak zvyšování komprese,protože jedině tak lze dosáhnout vysoké termomechanické účinnosti. Aby to v praxi bylo použitelné,tak se bude měnit kompresní poměr. Emise lze uřídit variabilním časováním sacích a výfukových ventilů. Aby se to dalo uřídit,bude třeba nahradit klasickou vačku servoventily.Bude se přepínat mezi Atkinsonovým a Millerovým cyklem.

0/0
27.3.2017 12:51

J52i94ř50í 38S68c58h58w97a49c25h 8478664288926

opravdu by mě zajímalo u kterého sériového modelu Toyoty je ta komprese 14,2.

0/0
27.3.2017 17:20

L24a24d77i78s40l58a68v 86K16a46l53o10u85s 7455276261330

Toyota C-HR,zbytek si najděte.

0/0
27.3.2017 19:48

J56i95ř47í 47S98c92h15w19a24c16h 8828374798596

nějak se mi tento parametr pro tu oturbenou 1.2 nedaří dohledat. Ale protože je to turbomotor, tak "klasický" poměr komprese (je to jen můj odhad) bude někde okolo 10-12. Těch 14,2 je možná hodnota poměru stlačení včetně vlivu stlačení tubodmychadlem. Což by v případě tvého navrhovaného řešení z úvodu vlákna "jednoduchý atmo-motor s kompresí 1:15" asi moc nefungovalo.

0/0
27.3.2017 20:13

L11a22d79i82s95l14a19v 28K67a60l97o94u63s 7925506421350

Auris Hybrid

0/0
27.3.2017 19:56

J51i53ř76í 98S66c35h86w14a10c71h 8958134788186

takže u Aurisu jsem našel kompresní poměr 1:10 vlastního motoru ;-)

0/0
27.3.2017 20:19

L85a93d65i70s13l81a35v 98K57a71l57o11u83s 7535576601790

Ach jo, hlavně že všichni rejou,ale líný jak veš. hybrid 1.8 komprese 14,2 , totéž Prius, Infinity variabilní komprese 8.0-14,1,už mě to unavuje,je to marný

0/0
27.3.2017 20:30

J67i70ř38í 82S69c53h72w95a21c18h 8868924348106

takže za těch tvých 15 do tebe "rejou" celkem právem.....

0/0
27.3.2017 21:41

L73a93d37i90s81l67a51v 84K62a93l51o92u54s 7195736161460

Ano je to marný. Protože tomu nehovíte. Teď je to 14,2. Vývoj jde kupředu. Bude to více. Protože ikdyž benzinový,bude fungovat jako naftový.Nebude potřdbovat svíčku, svíčka se zapojí pouze při akceleraci. Dnešní nafťáky mají kompresi 16,ale jsou neefektivní. Původní nafty bez turba měli 25. Končím,je to mfhání

0/0
27.3.2017 21:53

J39i42ř22í 43S34c45h88w81a57c83h 8208564348666

tak to dopadá, když chce někdo nahradit něco co dnes funguje něčím co ještě zdaleka nefunguje a nikdo neví, kdy to vlastně fungovat bude, aby se to tím vlastně nahradit dalo....

0/0
27.3.2017 22:01

J83i76ř29í 19S12c85h16w75a26c73h 8288454378596

ach jo, nebyla řeč o sériové výrobě? Což se například "experimentu" v Infinity zatím netýká?

A u Priusu jsem našel stupeň komprese 13:1

u oturbeného 1.2 co je v samostatně v Aurisu a v hybridu C-HR 10:1

už mě to taky unavuje :-P

0/0
27.3.2017 21:52

L78a65d59i81s74l73a59v 98K63a52l90o46u52s 7805346431830

http://www.auto.cz/mazda-chce-zvysit-kompresni-pomer-benzinovych-motoru-extremnich-18-1-78763 Motor skyactive 2 komprese 18:1, Speciaál Svět motorů 4/2016 strana 10,13 komprese prodávaných vozů 14,2:1 , Plánovaný motor Mercedes Dies/Otto informace pochází z roku 2008. Zaspal jsi dobu chlapče.

0/0
28.3.2017 17:21

J10i85ř73í 42S90c68h13w97a89c71h 8208964848826

a co jako?

Skyactiv 2 se ještě vůbec neprodává, komprese prodávaných vozu je 14 - to jsem u Mazdy napsal už před dvěma dny, Toyota nic takového nemá.

A že nějaká informace o plánovaném motoru Mercedes Dies/Otto informace pochází z roku 2008?

A co s tím? V kolika Mercedesech ten motor dnes funguje aby okamžitě nahradil dnes používané turbomotory?

0/0
28.3.2017 22:54

L54a79d38i98s81l20a59v 56K69a24l91o39u75s 7375766521310

A ještě abych poněkud eliminoval tvoji lenost, tak ten model s variabilní kompresí pochází od firmy Infinity, jenž se zabývá vývojem tohoto motoru 20 let, jej nyní prodává pod označením Infinity QX50 !

0/0
28.3.2017 17:44

J74i40ř98í 84S54c67h56w80a75c86h 8718774878756

teoretiku, žádnou mou lenost jsi neeliminoval. Vše co uvádíš vím.

Není podstatné jak dlouho se zabývá jeho vývojem, podstatné je to, že se má začít prodávat v roce 2017.... a to jestli se osvědčí nebo po roce skončí je ve hvězdách....

0/0
28.3.2017 22:44

L54a83d23i91s64l42a30v 77K72a69l18o55u96s 7145236261800

Nevím,o co ti jde.Poskytl jsem všechny relevantní údaje. To ,co tu předvádíš je demagogie.

0/0
29.3.2017 12:17

J33i58ř71í 34S52c26h35w73a14c50h 8378134318826

O co mně, té lenošné vši jde?

Mně, lenošné vši jde jen o to vysvětlit tobě, že nikdo dnes nedokáže nahradit dnešní motory "jednoduchou atmosférou s kompresí 1:15" jak sis to vymyslel v prvním příspěvku tohoto vlákna. Dnes nikdo nic takového zatím nevyrábí a kdy se něco takového bude sériově vyrábět je ještě ve hvězdách i když o tom psali ve Světě motorů už třeba před 10 lety....

A hlavně až se něco z toho, co jsi uvedl, bude jednou vyrábět, tak rozhodně nepůjde o žádnou "jednoduchou atmosféru", když se to vyvíjí desítky let, že.... ;-)

Hlavně z té variabilní komprese v Infinity vyvíjené 20 let jednoduchost přímo sálá....

a stejně těch 15 nedali....;-D

0/0
29.3.2017 21:05

O12n85d10ř10e74j 43L16o97š78o61t65h 9840122804402

To je najednou překvapení, naštěstí cena není nikterak závratná a pokud kvůli tomu automobilky dramaticky zdraží, tak to bude jen ojeb na zákazníky.

0/0
24.3.2017 22:38

S51t75a56n26i24s46l34a70v 50N79ý78v72l63t 2604205473

Představa, že budu restaurovat mojí octavii z roku 99 je pořád více reálná.

+5/0
24.3.2017 13:57

J75o86s68e18f 79Š63o97l25t46e28s 8664738690533

Stejně vás s tím pak nikam nepustí.

0/0
27.3.2017 21:44

S22t74a59n26i87s35l90a78v 60N42ý32v17l36t 2454235323

Auta na LPG maj malinko ekologičtější status, než chrochtáci.

0/0
27.3.2017 21:47

L68u32k91á91š 57K14m47e82n24t 5149567894520

Tak návrat k nepřímému vstřiku by vyřešil řadu problémů, ale normy Bruselu by se nedaly plnit ani v laborce.

Otázka ale je, co je vlastně lepší. Jestli motor, který v laborce normy plní, ale v reálném provozu je mnohonásobně překračuje a navíc chrlí saze a vysoké množství NOx, které následně ročně zabijí tisíce lidí v celé EU. Nebo zda je lepší motor, který by ty normy nesplnil v laborce, ale v reálu by produkoval minimum sazí a ani ne poloviční množství NOx oproti motoru, co v laborce uspěl?

Z tohoto pohledu bych měl raději motor, co v té laborce produkuje o něco víc CO2, který mi nepoškozuje zdraví. Přímý vstřik je v podstatě způsob, jak veškeré spalovací motory zlikvidovat a s nimi i naše zdraví. Ať žije rudozelená ekologie z Brusele.

+4/0
24.3.2017 8:33

K54a91r22e94l 89V62a90c46h72u81t 9593142539793

Ti jsou nezničitelní. Bohužel. ;-(

0/0
24.3.2017 17:17

M42a71r66t41i38n 92K54a35r19á68s32e70k 9968693138368

No mozna proto se ted zavadi novy merici cyklus, kdyz automobilky prisly na to, jak stavajici zpuzoby mereni odrbavat (a vyrabi motory ktere pri testesch jsou v pohode, ale jinak z nich lita sajrajt...

Jinak by me zajimalo jak jinach chcete cokoli zjistovat nez v laborce?8-o

+3/0
25.3.2017 14:09

J44a80n 97D65l64o52u68h25ý 7894729410719

Stacilo by se vratit k neprimemu vstriku. Ty motory primovstriky jsou dobry tak akorat pro statistiky do brusele... filtr pevnych castic nikdy nebude levna soucastka ( staci se podivat, jak se vyrabi) a vetsina lidi kupuje auto na deset let (fyzicka osoba) a 10 let to bezproblemove fungovat nebude. To nedaj ani dnesni DPF. Bohuzel pro automobilku je konecny zakaznik ve statistikach nevyznamny pocet oproti firmam, co toci auta kazde 2 az 4 roky.

+3/0
24.3.2017 8:16

M77a22r59t84i47n 16K53a31r59á30s79e82k 9318313258358

No ty dpf co mame ve firemnich autech problemyu prakticky nezpusobujou, v autech se obcas neco vysype (snazime se je drzet v chodu 10 let), ale dpf problemy prakticky nejsou...

0/0
26.3.2017 22:50

J86a35n 55M65a73l26ý 3942602832635

Součástí EURO norem je i stanovená min. Životnost filtrů a to 150 TKM. Realita je kus od kusu. Jde o celou škálu různých faktorů

0/0
24.3.2017 6:29

V51l98a35d68i73s24l41a75v 33B31u25r26y74š20e81k 1559602587764

životnost je jako u autobaterie, podle zacházeni uživatelam od 3 do 11 let, u DPF od 60 tisíc km do 300 tisíc

+1/0
24.3.2017 8:17

P49e38t65r 43M69i34c97h24a75l 2130934571172

A je to tady. Výhody benzínu se nám začínají tenšit. Ale vzhledem k tomu, že nafta do osobáků bude časem zakázaná, může nám to být celkem jedno. :-)

+1/0
24.3.2017 5:02

J85a22n 46M79a17l27ý 3542562612165

Zakázaná nebude. Diesely se SCR jsou emisne čistější než jakýkoliv současně jezdící benzín. Ten motor je však drahý, takže větší kubatury. Po honu na diesely přichází hon na benzíny. Co to udělá s jejich cenami se uvidí

0/0
24.3.2017 6:26

P14e49t25r 15M78i93c16h96a75l 2650944501932

Uvidíme, čas ukáže.

0/0
24.3.2017 9:07

J27a10n 20T92a69r29a82b67a 4466186789469

Tomu se říká šíření poplašné zprávy

0/0
23.3.2017 20:49

P67e91t36r 98M97i52c72h98a23l 2600634741272

Kdepak, poplašná zpráva by to byla, kdyby to nebyla pravda.

0/0
24.3.2017 5:03

O11n47d19ř18e52j 63L89o85š11o53t19h 9860432864202

DPF do benzínu je dávno vyvinuté a otestované a letos jde do sériové výroby.

0/0
24.3.2017 22:47

J53a36k66u81b 32S77e79k95e62r34a 6756510446865

Smutne na to je, ze 98% zakazniku se o tomhle dozvi az ze servisu a faktury... Vetsina lidi se po tom pidit nebude. Vetsinu zajima neco jineho, ne nasledny servis. A pochybuju, ze v autosalonu bude upozorneni, ze zakoupenim vozidla pocitejte s prekvapenim po ujeti xy km.

+3/0
23.3.2017 18:20

J29a10n 98T71a82r61a76b29a 4776606169359

JPP (jednapanipovidala). Máme ve fleetu hafo aut s DPF, řada z nich má 300 000km a více a filtr odešel u jednoho jediného při stavu tachometru 17000, výměna v záruce. U žádného jiného nebyl problém, co odchází naprosto pravidelně, obvykle při ME/STK, jsou čidla tlakové diference. Což je záležitost 1000kč. Když se dožije 100 000km, je to úspěch.

0/0
23.3.2017 20:53

J36a80k57u48b 87S54e26k15e27r89a 6816820786635

Ano, u sluzebnich aut to muze byt ok, pokud jezdi ve "vhodnem rezimu". U maloobemovych benzinovych motoru (pardon dnes temer u vsech benzinovych) je vysoka pravdepodobnost, ze budou pouzivany v "nevhodnem rezimu".

Zbytek znate

+2/0
24.3.2017 8:18

M75a70r66t72i65n 44K88a85r39á69s57e20k 9248193598468

Mozna byste to mel jit rict automoibilkam, v jakem jezdi rezimu auta na benzin, urcite to nevi.....

0/0
25.3.2017 14:10

J10a40k10u74b 38S91e50k46e29r58a 6616610136495

Tak nekterym automobilkam to je evidentne jedno, vidite sam...

+1/0
25.3.2017 20:22

V45l32a10d25i87s20l83a87v 73B76u64r78y69š42e39k 1389182257744

po ujetí xy km může dojít různým překvapení, průměrně inteligentní uživatel by s tím měl vždy počítat, nemyslím, že by se o tom měl dozvídat z nějaké faktury, motory se budou označovat jako u dieselů, tedy někde tam bude zkratka DPF, např. 1,4 TSI 110 kW DPF, mimochodem není vůbec jisté, že by mělo jít o nějakou problematickou součástku, pokud se k ní bude zákazník slušně chovat, tak i ona mu dá pokoj dlouhou dobu a jako bonus může mít dobrý pocit, že nevypouští za jízdy ostatním karciogenní látky

0/−1
23.3.2017 21:04

J27a25n 52M90a37l26ý 3562222152205

GPF je jen začátek. Podstatné je, že tyhle motory jsou na tom stejně jako diesely.

0/0
24.3.2017 5:25

J61a93k52u63b 38S54e68k98e39r31a 6846680456615

Viz ma reakce vyse. Z podstaty to takove bude... Nebo dodaji do manualu. Po doliti 1litru oleje kazdych 1000km provedte jizdu po dalnici po dobu min 40 km a musite jet rychleji nez 90km/h. Jinak zaserete na filtr a mate smulu

0/0
24.3.2017 8:22

M39a41r98t62i42n 31K53a40r45á19s22e22k 9298743868198

No s ohledem na to ze drtiva vetisna dieselu nema problem s mestkym provozem (tech co se jim povede sazema zacpat filtr je minumum), tak u bezinaku (ktery kouri radove mene) to bude mit neprosto zaenbatelny efekt

0/0
25.3.2017 14:12

J76a57k89u44b 19S47e20k19e70r13a 6186520486795

Zel, zrovna jednoho dyzla z jednoho resim, dodavku, kterou v benzinu nesezeneme 21T km, fitr temer ucpany. Umele vycisteni vyjde sice jen na 1000kc, ale musi se vymenit 8litru oleje v motoru, takze cena celkem 6000kc

0/0
25.3.2017 20:31

J22i86n83d53ř37i93c94h 12Š81k69o11p49e80k 4335871510445

tak poslední použitelné auto bude mít rok výroby 2016.....

+2/0
23.3.2017 17:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.