Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Potvrzeno: Benzinové škodovky dostanou částicové filtry příští rok

Nové benzinové motory budou muset plnit stejné limity emisí pevných částic jako diesely. Zprvu to bude platit jen pro nově homologované modely, později pro všechna nově prodávaná auta. Škoda potvrdila, že své vozy s benzinovými motory TSI bude vybavovat filtry pevných částic od příštího roku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F37r27a37n47t93a 60Š87e90v65č35í91k 8882542965923

byrokratický odpad evropy v bruselu se úplně zbláznil8-oRv

0/0
3.4.2017 20:32

L59a87d46i48s75l76a66v 98K13a16l50o17u66s 7845236671520

Řešení je. Místo downsizeingu,upsizeing. Prostě jednoduchý atmo motor 2.5 s kompresí 1:15. Ostatně podobné se používají u hybridů,jako Lexus,Prius,... A nebo reznoucí Mazda se skyactivem.

0/−3
25.3.2017 20:40

M82a76r46t77i78n 82K15a81r83á17s67e22k 9928423738118

No bezinak s velkou kompresi je presne ten typ benzinaku, ktery bude mit s emisemi problem...

0/0
26.3.2017 22:45

J22i22ř76í 64S89c84h28w70a27c33h 8408524538316

takové řešení zatín není, nikdo sériově benzín s kompresí 1:15 nedělá. Donedávna se v literatuře psalo, že maximální použitelná komprese pro benzín je 13, skyactiv nyní umí 14. A rozhodně to není žádná jednoduchá atmosféra, ale aby fungovala, je nabitá čidly a elektronikou stejně jako turbomotory, jen nemá to turbo.

0/0
26.3.2017 23:03

J15i51ř66í 48S16c76h60w25a79c14h 8418664908696

a jelikož má taky přímé vstřikování, tak ohledně mikrosazí má nejspíš stejný problém jako turbomotory.

0/0
26.3.2017 23:06

L97a86d19i73s76l16a54v 71K46a13l61o96u58s 7745596551520

Jak tu čtu,tak Toyota má kompresi u jednoho modelu14,2,takže co píšete asi nebude pravda. Sice jste tu všichni nadělili mínusy,ale asi tomu moc nerozumíte. Vývoj bude naopak zvyšování komprese,protože jedině tak lze dosáhnout vysoké termomechanické účinnosti. Aby to v praxi bylo použitelné,tak se bude měnit kompresní poměr. Emise lze uřídit variabilním časováním sacích a výfukových ventilů. Aby se to dalo uřídit,bude třeba nahradit klasickou vačku servoventily.Bude se přepínat mezi Atkinsonovým a Millerovým cyklem.

0/0
27.3.2017 12:51

J62i38ř62í 11S26c54h53w36a95c49h 8968414718336

opravdu by mě zajímalo u kterého sériového modelu Toyoty je ta komprese 14,2.

0/0
27.3.2017 17:20

L33a92d58i71s40l23a66v 75K46a76l43o15u63s 7865186281840

Toyota C-HR,zbytek si najděte.

0/0
27.3.2017 19:48

J64i34ř61í 77S38c38h67w81a41c64h 8468804658576

nějak se mi tento parametr pro tu oturbenou 1.2 nedaří dohledat. Ale protože je to turbomotor, tak "klasický" poměr komprese (je to jen můj odhad) bude někde okolo 10-12. Těch 14,2 je možná hodnota poměru stlačení včetně vlivu stlačení tubodmychadlem. Což by v případě tvého navrhovaného řešení z úvodu vlákna "jednoduchý atmo-motor s kompresí 1:15" asi moc nefungovalo.

0/0
27.3.2017 20:13

L39a74d79i38s14l98a12v 29K41a85l85o90u85s 7675206901660

Auris Hybrid

0/0
27.3.2017 19:56

J27i76ř64í 41S17c20h54w93a64c89h 8898974578296

takže u Aurisu jsem našel kompresní poměr 1:10 vlastního motoru ;-)

0/0
27.3.2017 20:19

L93a80d28i13s40l83a57v 14K29a81l45o92u74s 7915476511100

Ach jo, hlavně že všichni rejou,ale líný jak veš. hybrid 1.8 komprese 14,2 , totéž Prius, Infinity variabilní komprese 8.0-14,1,už mě to unavuje,je to marný

0/0
27.3.2017 20:30

J70i50ř97í 28S14c11h25w32a63c35h 8448484188226

takže za těch tvých 15 do tebe "rejou" celkem právem.....

0/0
27.3.2017 21:41

L31a82d66i91s19l66a64v 79K16a19l23o56u81s 7945246451610

Ano je to marný. Protože tomu nehovíte. Teď je to 14,2. Vývoj jde kupředu. Bude to více. Protože ikdyž benzinový,bude fungovat jako naftový.Nebude potřdbovat svíčku, svíčka se zapojí pouze při akceleraci. Dnešní nafťáky mají kompresi 16,ale jsou neefektivní. Původní nafty bez turba měli 25. Končím,je to mfhání

0/0
27.3.2017 21:53

J56i22ř89í 29S56c59h10w89a79c13h 8798754578226

tak to dopadá, když chce někdo nahradit něco co dnes funguje něčím co ještě zdaleka nefunguje a nikdo neví, kdy to vlastně fungovat bude, aby se to tím vlastně nahradit dalo....

0/0
27.3.2017 22:01

J64i20ř69í 23S19c17h98w37a84c44h 8908434878156

ach jo, nebyla řeč o sériové výrobě? Což se například "experimentu" v Infinity zatím netýká?

A u Priusu jsem našel stupeň komprese 13:1

u oturbeného 1.2 co je v samostatně v Aurisu a v hybridu C-HR 10:1

už mě to taky unavuje :-P

0/0
27.3.2017 21:52

L56a28d30i18s28l72a86v 35K27a91l73o32u65s 7115396631830

www.auto.cz Motor skyactive 2 komprese 18:1, Speciaál Svět motorů 4/2016 strana 10,13 komprese prodávaných vozů 14,2:1 , Plánovaný motor Mercedes Dies/Otto informace pochází z roku 2008. Zaspal jsi dobu chlapče.

0/0
28.3.2017 17:21

J13i58ř95í 57S46c22h81w14a37c62h 8298374558386

a co jako?

Skyactiv 2 se ještě vůbec neprodává, komprese prodávaných vozu je 14 - to jsem u Mazdy napsal už před dvěma dny, Toyota nic takového nemá.

A že nějaká informace o plánovaném motoru Mercedes Dies/Otto informace pochází z roku 2008?

A co s tím? V kolika Mercedesech ten motor dnes funguje aby okamžitě nahradil dnes používané turbomotory?

0/0
28.3.2017 22:54

L22a71d93i43s61l81a71v 56K84a35l39o91u76s 7485866511970

A ještě abych poněkud eliminoval tvoji lenost, tak ten model s variabilní kompresí pochází od firmy Infinity, jenž se zabývá vývojem tohoto motoru 20 let, jej nyní prodává pod označením Infinity QX50 !

0/0
28.3.2017 17:44

J96i30ř59í 86S84c90h57w19a15c48h 8138904208676

teoretiku, žádnou mou lenost jsi neeliminoval. Vše co uvádíš vím.

Není podstatné jak dlouho se zabývá jeho vývojem, podstatné je to, že se má začít prodávat v roce 2017.... a to jestli se osvědčí nebo po roce skončí je ve hvězdách....

0/0
28.3.2017 22:44

L97a71d63i61s60l71a66v 77K80a22l55o72u70s 7285536451420

Nevím,o co ti jde.Poskytl jsem všechny relevantní údaje. To ,co tu předvádíš je demagogie.

0/0
29.3.2017 12:17

J27i85ř63í 31S16c94h51w36a79c46h 8338554438676

O co mně, té lenošné vši jde?

Mně, lenošné vši jde jen o to vysvětlit tobě, že nikdo dnes nedokáže nahradit dnešní motory "jednoduchou atmosférou s kompresí 1:15" jak sis to vymyslel v prvním příspěvku tohoto vlákna. Dnes nikdo nic takového zatím nevyrábí a kdy se něco takového bude sériově vyrábět je ještě ve hvězdách i když o tom psali ve Světě motorů už třeba před 10 lety....

A hlavně až se něco z toho, co jsi uvedl, bude jednou vyrábět, tak rozhodně nepůjde o žádnou "jednoduchou atmosféru", když se to vyvíjí desítky let, že.... ;-)

Hlavně z té variabilní komprese v Infinity vyvíjené 20 let jednoduchost přímo sálá....

a stejně těch 15 nedali....;-D

0/0
29.3.2017 21:05

O65n74d66ř40e30j 23L86o35š78o40t29h 9490472404222

To je najednou překvapení, naštěstí cena není nikterak závratná a pokud kvůli tomu automobilky dramaticky zdraží, tak to bude jen ojeb na zákazníky.

0/0
24.3.2017 22:38

S30t39a65n69i15s85l15a55v 46N90ý75v22l34t 2804355433

Představa, že budu restaurovat mojí octavii z roku 99 je pořád více reálná.

+5/0
24.3.2017 13:57

J31o46s53e89f 97Š14o86l32t31e54s 8904168320113

Stejně vás s tím pak nikam nepustí.

0/0
27.3.2017 21:44

S66t57a20n24i58s16l67a85v 38N81ý60v28l29t 2494535103

Auta na LPG maj malinko ekologičtější status, než chrochtáci.

0/0
27.3.2017 21:47

L62u54k53á96š 97K12m92e50n24t 5269527424470

Tak návrat k nepřímému vstřiku by vyřešil řadu problémů, ale normy Bruselu by se nedaly plnit ani v laborce.

Otázka ale je, co je vlastně lepší. Jestli motor, který v laborce normy plní, ale v reálném provozu je mnohonásobně překračuje a navíc chrlí saze a vysoké množství NOx, které následně ročně zabijí tisíce lidí v celé EU. Nebo zda je lepší motor, který by ty normy nesplnil v laborce, ale v reálu by produkoval minimum sazí a ani ne poloviční množství NOx oproti motoru, co v laborce uspěl?

Z tohoto pohledu bych měl raději motor, co v té laborce produkuje o něco víc CO2, který mi nepoškozuje zdraví. Přímý vstřik je v podstatě způsob, jak veškeré spalovací motory zlikvidovat a s nimi i naše zdraví. Ať žije rudozelená ekologie z Brusele.

+4/0
24.3.2017 8:33

K60a93r97e32l 45V34a28c11h19u31t 9283752459183

Ti jsou nezničitelní. Bohužel. ;-(

0/0
24.3.2017 17:17

M71a39r78t83i46n 78K30a91r46á61s35e13k 9638633698108

No mozna proto se ted zavadi novy merici cyklus, kdyz automobilky prisly na to, jak stavajici zpuzoby mereni odrbavat (a vyrabi motory ktere pri testesch jsou v pohode, ale jinak z nich lita sajrajt...

Jinak by me zajimalo jak jinach chcete cokoli zjistovat nez v laborce?8-o

+3/0
25.3.2017 14:09

J42a63n 34D47l76o86u61h94ý 7834249340989

Stacilo by se vratit k neprimemu vstriku. Ty motory primovstriky jsou dobry tak akorat pro statistiky do brusele... filtr pevnych castic nikdy nebude levna soucastka ( staci se podivat, jak se vyrabi) a vetsina lidi kupuje auto na deset let (fyzicka osoba) a 10 let to bezproblemove fungovat nebude. To nedaj ani dnesni DPF. Bohuzel pro automobilku je konecny zakaznik ve statistikach nevyznamny pocet oproti firmam, co toci auta kazde 2 az 4 roky.

+3/0
24.3.2017 8:16

M52a32r35t31i61n 93K31a20r44á41s15e63k 9268673578468

No ty dpf co mame ve firemnich autech problemyu prakticky nezpusobujou, v autech se obcas neco vysype (snazime se je drzet v chodu 10 let), ale dpf problemy prakticky nejsou...

0/0
26.3.2017 22:50

J96a41n 70M64a41l19ý 3872632502965

Součástí EURO norem je i stanovená min. Životnost filtrů a to 150 TKM. Realita je kus od kusu. Jde o celou škálu různých faktorů

0/0
24.3.2017 6:29

V40l83a76d82i10s32l53a31v 49B23u36r13y50š69e41k 1589642107584

životnost je jako u autobaterie, podle zacházeni uživatelam od 3 do 11 let, u DPF od 60 tisíc km do 300 tisíc

+1/0
24.3.2017 8:17

P69e30t19r 39M25i97c51h53a69l 2660424431702

A je to tady. Výhody benzínu se nám začínají tenšit. Ale vzhledem k tomu, že nafta do osobáků bude časem zakázaná, může nám to být celkem jedno. :-)

+1/0
24.3.2017 5:02

J79a64n 62M47a43l61ý 3412812202935

Zakázaná nebude. Diesely se SCR jsou emisne čistější než jakýkoliv současně jezdící benzín. Ten motor je však drahý, takže větší kubatury. Po honu na diesely přichází hon na benzíny. Co to udělá s jejich cenami se uvidí

0/0
24.3.2017 6:26

P28e44t19r 93M90i11c33h81a54l 2870144801752

Uvidíme, čas ukáže.

0/0
24.3.2017 9:07

J31a54n 61T84a57r77a83b64a 4176786649329

Tomu se říká šíření poplašné zprávy

0/0
23.3.2017 20:49

P85e16t93r 25M12i68c75h59a36l 2900934151142

Kdepak, poplašná zpráva by to byla, kdyby to nebyla pravda.

0/0
24.3.2017 5:03

O59n52d46ř84e86j 55L65o98š87o41t91h 9810762824142

DPF do benzínu je dávno vyvinuté a otestované a letos jde do sériové výroby.

0/0
24.3.2017 22:47

J36a39k21u64b 54S70e15k93e38r66a 6526280386315

Smutne na to je, ze 98% zakazniku se o tomhle dozvi az ze servisu a faktury... Vetsina lidi se po tom pidit nebude. Vetsinu zajima neco jineho, ne nasledny servis. A pochybuju, ze v autosalonu bude upozorneni, ze zakoupenim vozidla pocitejte s prekvapenim po ujeti xy km.

+3/0
23.3.2017 18:20

J49a40n 59T55a80r96a34b46a 4786296329979

JPP (jednapanipovidala). Máme ve fleetu hafo aut s DPF, řada z nich má 300 000km a více a filtr odešel u jednoho jediného při stavu tachometru 17000, výměna v záruce. U žádného jiného nebyl problém, co odchází naprosto pravidelně, obvykle při ME/STK, jsou čidla tlakové diference. Což je záležitost 1000kč. Když se dožije 100 000km, je to úspěch.

0/0
23.3.2017 20:53

J33a97k74u11b 43S35e84k71e32r95a 6796390606435

Ano, u sluzebnich aut to muze byt ok, pokud jezdi ve "vhodnem rezimu". U maloobemovych benzinovych motoru (pardon dnes temer u vsech benzinovych) je vysoka pravdepodobnost, ze budou pouzivany v "nevhodnem rezimu".

Zbytek znate

+2/0
24.3.2017 8:18

M54a58r17t28i44n 37K37a76r47á11s42e35k 9958853788888

Mozna byste to mel jit rict automoibilkam, v jakem jezdi rezimu auta na benzin, urcite to nevi.....

0/0
25.3.2017 14:10

J60a90k41u56b 46S16e28k37e32r26a 6436660976535

Tak nekterym automobilkam to je evidentne jedno, vidite sam...

+1/0
25.3.2017 20:22

V60l30a93d47i51s75l39a60v 83B94u69r56y60š73e68k 1179392987914

po ujetí xy km může dojít různým překvapení, průměrně inteligentní uživatel by s tím měl vždy počítat, nemyslím, že by se o tom měl dozvídat z nějaké faktury, motory se budou označovat jako u dieselů, tedy někde tam bude zkratka DPF, např. 1,4 TSI 110 kW DPF, mimochodem není vůbec jisté, že by mělo jít o nějakou problematickou součástku, pokud se k ní bude zákazník slušně chovat, tak i ona mu dá pokoj dlouhou dobu a jako bonus může mít dobrý pocit, že nevypouští za jízdy ostatním karciogenní látky

0/−1
23.3.2017 21:04

J43a45n 87M96a14l95ý 3482392782945

GPF je jen začátek. Podstatné je, že tyhle motory jsou na tom stejně jako diesely.

0/0
24.3.2017 5:25

J28a92k70u77b 92S50e21k40e57r43a 6126580986165

Viz ma reakce vyse. Z podstaty to takove bude... Nebo dodaji do manualu. Po doliti 1litru oleje kazdych 1000km provedte jizdu po dalnici po dobu min 40 km a musite jet rychleji nez 90km/h. Jinak zaserete na filtr a mate smulu

0/0
24.3.2017 8:22

M46a85r88t55i54n 68K25a86r43á73s64e18k 9718323898508

No s ohledem na to ze drtiva vetisna dieselu nema problem s mestkym provozem (tech co se jim povede sazema zacpat filtr je minumum), tak u bezinaku (ktery kouri radove mene) to bude mit neprosto zaenbatelny efekt

0/0
25.3.2017 14:12

J13a46k59u64b 65S11e98k77e66r33a 6566750806645

Zel, zrovna jednoho dyzla z jednoho resim, dodavku, kterou v benzinu nesezeneme 21T km, fitr temer ucpany. Umele vycisteni vyjde sice jen na 1000kc, ale musi se vymenit 8litru oleje v motoru, takze cena celkem 6000kc

0/0
25.3.2017 20:31

J88i83n45d80ř60i27c17h 91Š83k20o78p41e58k 4965231840775

tak poslední použitelné auto bude mít rok výroby 2016.....

+2/0
23.3.2017 17:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.