Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované
Čekáme na více doporučených příspěvků
Všechny podle vláken Všechny podle času

A83n94d33r88e77j 85M59a72s31a41r38y29k 9150193256570

preco sa v cechach davaju autam vzdy neake smiesne nazvy ako hadimrska, laurinka, vorvan :D :D vzdy ked citam neaky clanok o takychto starych autach tak tam su vzdy pomenovane neako ludovo nazvy aut a vzdy sa na tom dobre bavim :D a hadia mrska je fakt teda ako pecka :D

0/0
doporučit
28.3.2017 12:25

P18e12t79r 56M98u79d63r30y38c78h 7254152707603

Hadimrška Tatra 57 dle postavy pana Hadimršky z filmu "To neznáte Hadimršku" pro svou spolehlivost. Laurinka je slengové pojmenování vozů Laurin & Klement. Praga Piccolo "Vorvaň" pro charakteristický přechod krytu chladiče v kapotou, ale také jsme pojmenovali výrobek Trnavských automobilových závodů na Trnavský Automobilový Zázrak a to raději nechtějte vědět proč. Nechápu co je na tom k nepochopení. ;-)

+1/0
doporučit
28.3.2017 13:31

J67i73ř81í 53E70r49b45e90n 1383264316247

No, taky se mluvilo o tom, že když se někdy v roce 1989 spojily Trnavské a Bratislavské závody do jednoho podniku, tak tento podnik bude mít i nový název: štátny podnik Škoda Slov. ;-)

+1/0
doporučit
28.3.2017 13:56

P24e89t10r 95M88i63c23h18a48l 2580244721362

My jsme takovým socialistickým výmyslům říkali Dněpr - jeden je na dně a druhý v ...... :-)

0/0
doporučit
28.3.2017 21:33

P13e40t12r 59M97i70c54h12a69l 2730634461612

Ta sedla. ;-D

0/0
doporučit
28.3.2017 21:32

J47a74n 22V27e72s62e34l83ý 5654733302421

Všem fandům doporučuju výborný román Praga Piccolo od Miloše Urbana.

0/0
doporučit
27.3.2017 20:47

P88e60t90r 62M22i18c59h19a26l 2660184431402

Aneb bolševik jako obvykle po svém příchodu všechno zlikvidoval.

+2/0
doporučit
27.3.2017 17:58

P39e55t76r 22M53u25d45r58y36c26h 7484952307843

Problém je že automobilka Praga lehla 25.3.1945 při náletu popelem.

+3/0
doporučit
27.3.2017 18:49

M60i47l52a47n 66V81i27k 1187195623493

Pár dnů před koncem války.....

+1/0
doporučit
27.3.2017 18:52

P57e64t13r 37M44i80c66h77a85l 2420174571702

Aha, zapomněl jsem, oni za to vlastně můžou Američani. :-D

+2/0
doporučit
27.3.2017 21:50

P21e57t83r 82M62u44d52r65y90c33h 7974702737293

Proč do toho pletete politiku. Nikde jsem neuvedl že za to mohou "Američani" Pragavka měla holt smůlu a padla v důsledku válečných operací a po válce bylo potřeba více nákladní automobily než osobní a tedy Praga se zaměřila na nákladní automobily a osud Pragovky není v Evropě ojedinělý, ve Francii po válce skončily takové značky jako Bugatti či Delahaye

0/0
doporučit
28.3.2017 0:24

P51e60t23r 30M45i24c72h95a60l 2410304911442

Protože tyhle "argumenty" to místní rudá úderka používá pořád. O kecech typu "Američani úmyslně vybombardovali plzeňskou Škodovku těsně před koncem války, aby poškodili socialistické hospodářství Československa" ani nemluvě. Že ta fabrika do posledních dní vyráběla zbraně pro německou armádu soudruzi ale nějak neberou v potaz. Proto byla vybombardovaná i ta Pragovka. Jenže každá fabrika se po válce znovu obnovila. Stálo to práci a peníze, ale šlo to. Firmy měly know how a lidi, to bylo důležitější než barák. Ale když přišel bolševik, začal výrobní program kdysi úspěšné firmy likvidovat. Co po válce v Pragovce dělali? RN, RND a potom V3S. A tou to skončilo. Kdysi úspěšná firma neměla žádný vývoj, inovace atd. A to je podpis bolševika, ne vyhořelá hala.

+3/0
doporučit
28.3.2017 11:27

L80u27m44í51r 53V89i80t35h18a 2967447556742

R^

0/0
doporučit
28.3.2017 12:52

J20i82ř65í 40E15r65b69e60n 1243274726227

Jestli o tom nevíte, tak vás rád poučím: Praga sama totiž svou část "Autovývoj" vyčlenila do samostatného oddělení v Libni, které se stalo základem Ústavu pro výzkum motorových vozidel. Což byla instituce, která na svá bedra vzala obrovskou spoustu vývoje, výzkumu a zkušebnictví pro celou republiku - a po jejím vzniku československé automobilky toužily už dvacet let, protože by tím ušetřily dost peněz, ale nedokázaly se na tom dohodnout.

Proto taky byl ÚVMV od počátku plný lidí zejména z Pragovky a ČVUT - pánové Mimra, Zenker, Jabornický, Jahn, Petránek, Machalický, Žalud...

0/0
doporučit
28.3.2017 14:05

P71e42t97r 25M96i51c61h69a98l 2700474561802

To nic nemění na faktu, že z úspěšné firmy udělali nekonkurenceschopnou manufakturu. Jako ostatně z celé republiky.

+1/0
doporučit
28.3.2017 21:37
Foto

J54a80n 92Č93e42r63m78á73k 4699148885397

v jiných zemích toho bylo zničeno mnohem víc. A kde jsou dnes...!!

+4/0
doporučit
27.3.2017 22:35

J29i36ř64í 32E83r66b10e70n 1393804566817

Bolševik hlavně potřeboval rychle obnovit hospodářství. A šéfkonstruktér Pragy Ing. Lanc se dohodl se šéfkonstruktérem Škody Ing. Medunou, že prioritou budou třítuny Praga RN a sedmituny Škoda 706 R, doplněné jedenapůltunou Škoda 150 / Aero 150 / Praga A150...

+1/0
doporučit
27.3.2017 23:13

V19l21a54d82i85m75í48r 45H19r59u59b84ý 1754661807622

A co muzeum Praga pana Příhody, jak to s ním vypadá?

0/0
doporučit
27.3.2017 15:03

P93e47t11r 38M18u85d76r25y96c47h 7254142477843

Co mám informaci tak má již soudně umožněn vstup do objektu a však pro veřejnost stále zavřeno

0/0
doporučit
27.3.2017 18:44

R51a72d34e21k 83F31o18l94p87r93e64c53h30t

Teď jsem našel tuto zprávu:

http://www.autorevue.cz/praga-dostala-darek-ke-110-letum-brzy-bude-mit-nove-muzeum-primo-v-praze

0/0
doporučit
27.3.2017 23:08

J69a76n 78R55i26c84h46t76e91r 5792282733335

Zajímavý článek, díky;-)

+2/0
doporučit
27.3.2017 14:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.