Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Praga: vozy na statisíce kilometrů, oblíbil si je i prezident Masaryk

Historie automobilky Praga se začala psát před 110 lety. Pragovky platily za etalon konzervativní spolehlivosti, uživatel vždy věděl, co od nich čekat. Ne nadarmo výrobce razil všeříkající slogan: „Praga - vůz na statisíce kilometrů“.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A18n21d25r82e37j 26M92a51s41a25r50y75k 9140413416320

preco sa v cechach davaju autam vzdy neake smiesne nazvy ako hadimrska, laurinka, vorvan :D :D vzdy ked citam neaky clanok o takychto starych autach tak tam su vzdy pomenovane neako ludovo nazvy aut a vzdy sa na tom dobre bavim :D a hadia mrska je fakt teda ako pecka :D

0/0
28.3.2017 12:25

P57e38t30r 23M83u48d61r18y39c84h 7714212157833

Hadimrška Tatra 57 dle postavy pana Hadimršky z filmu "To neznáte Hadimršku" pro svou spolehlivost. Laurinka je slengové pojmenování vozů Laurin & Klement. Praga Piccolo "Vorvaň" pro charakteristický přechod krytu chladiče v kapotou, ale také jsme pojmenovali výrobek Trnavských automobilových závodů na Trnavský Automobilový Zázrak a to raději nechtějte vědět proč. Nechápu co je na tom k nepochopení. ;-)

+1/0
28.3.2017 13:31

J29i19ř90í 16E76r28b58e44n 1813654976957

No, taky se mluvilo o tom, že když se někdy v roce 1989 spojily Trnavské a Bratislavské závody do jednoho podniku, tak tento podnik bude mít i nový název: štátny podnik Škoda Slov. ;-)

+1/0
28.3.2017 13:56

P86e84t88r 78M16i12c11h88a73l 2560694581172

My jsme takovým socialistickým výmyslům říkali Dněpr - jeden je na dně a druhý v ...... :-)

0/0
28.3.2017 21:33

P52e52t54r 80M46i56c20h65a25l 2830314501262

Ta sedla. ;-D

0/0
28.3.2017 21:32

J79a19n 71V78e11s81e63l21ý 5524983822411

Všem fandům doporučuju výborný román Praga Piccolo od Miloše Urbana.

0/0
27.3.2017 20:47

P98e81t12r 94M84i72c48h41a98l 2330744141622

Aneb bolševik jako obvykle po svém příchodu všechno zlikvidoval.

+2/0
27.3.2017 17:58

P45e18t86r 40M70u10d66r38y89c31h 7904272937543

Problém je že automobilka Praga lehla 25.3.1945 při náletu popelem.

+3/0
27.3.2017 18:49

M86i94l94a98n 52V70i49k 1467745183693

Pár dnů před koncem války.....

+1/0
27.3.2017 18:52

P40e21t82r 18M26i56c43h67a26l 2650734761802

Aha, zapomněl jsem, oni za to vlastně můžou Američani. :-D

+2/0
27.3.2017 21:50

P81e98t26r 13M19u60d20r77y89c28h 7614462147333

Proč do toho pletete politiku. Nikde jsem neuvedl že za to mohou "Američani" Pragavka měla holt smůlu a padla v důsledku válečných operací a po válce bylo potřeba více nákladní automobily než osobní a tedy Praga se zaměřila na nákladní automobily a osud Pragovky není v Evropě ojedinělý, ve Francii po válce skončily takové značky jako Bugatti či Delahaye

0/0
28.3.2017 0:24

P32e42t22r 98M43i78c70h40a88l 2820294721742

Protože tyhle "argumenty" to místní rudá úderka používá pořád. O kecech typu "Američani úmyslně vybombardovali plzeňskou Škodovku těsně před koncem války, aby poškodili socialistické hospodářství Československa" ani nemluvě. Že ta fabrika do posledních dní vyráběla zbraně pro německou armádu soudruzi ale nějak neberou v potaz. Proto byla vybombardovaná i ta Pragovka. Jenže každá fabrika se po válce znovu obnovila. Stálo to práci a peníze, ale šlo to. Firmy měly know how a lidi, to bylo důležitější než barák. Ale když přišel bolševik, začal výrobní program kdysi úspěšné firmy likvidovat. Co po válce v Pragovce dělali? RN, RND a potom V3S. A tou to skončilo. Kdysi úspěšná firma neměla žádný vývoj, inovace atd. A to je podpis bolševika, ne vyhořelá hala.

+3/0
28.3.2017 11:27

L56u59m77í87r 22V27i23t27h53a 2537457376242

R^

0/0
28.3.2017 12:52

J96i90ř49í 91E30r71b22e32n 1213344136667

Jestli o tom nevíte, tak vás rád poučím: Praga sama totiž svou část "Autovývoj" vyčlenila do samostatného oddělení v Libni, které se stalo základem Ústavu pro výzkum motorových vozidel. Což byla instituce, která na svá bedra vzala obrovskou spoustu vývoje, výzkumu a zkušebnictví pro celou republiku - a po jejím vzniku československé automobilky toužily už dvacet let, protože by tím ušetřily dost peněz, ale nedokázaly se na tom dohodnout.

Proto taky byl ÚVMV od počátku plný lidí zejména z Pragovky a ČVUT - pánové Mimra, Zenker, Jabornický, Jahn, Petránek, Machalický, Žalud...

0/0
28.3.2017 14:05

P40e96t19r 50M19i42c83h46a85l 2630274221392

To nic nemění na faktu, že z úspěšné firmy udělali nekonkurenceschopnou manufakturu. Jako ostatně z celé republiky.

+1/0
28.3.2017 21:37
Foto

J48a28n 89Č15e78r88m76á70k 4299818785907

v jiných zemích toho bylo zničeno mnohem víc. A kde jsou dnes...!!

+4/0
27.3.2017 22:35

J95i62ř56í 59E51r45b34e73n 1313814296137

Bolševik hlavně potřeboval rychle obnovit hospodářství. A šéfkonstruktér Pragy Ing. Lanc se dohodl se šéfkonstruktérem Škody Ing. Medunou, že prioritou budou třítuny Praga RN a sedmituny Škoda 706 R, doplněné jedenapůltunou Škoda 150 / Aero 150 / Praga A150...

+1/0
27.3.2017 23:13

V76l43a20d61i90m37í42r 73H36r62u80b52ý 1324261417442

A co muzeum Praga pana Příhody, jak to s ním vypadá?

0/0
27.3.2017 15:03

P36e94t20r 25M40u59d23r79y36c85h 7434272917483

Co mám informaci tak má již soudně umožněn vstup do objektu a však pro veřejnost stále zavřeno

0/0
27.3.2017 18:44

R17a66d97e85k 38F45o77l25p79r90e48c15h63t

Teď jsem našel tuto zprávu:

http://www.autorevue.cz/praga-dostala-darek-ke-110-letum-brzy-bude-mit-nove-muzeum-primo-v-praze

0/0
27.3.2017 23:08

J43a81n 14R36i34c13h88t46e36r 5702142723265

Zajímavý článek, díky;-)

+2/0
27.3.2017 14:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.