Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Konec génia světa aut. Vládce Volkswagenu nutí jít na odpočinek

Ferdinand Piëch je jednou z nejvýraznějších osobností historie automobilismu. Muž, který 17. dubna oslaví osmdesátiny, definitivně ztrácí vliv v koncernu Volkswagen.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M76i70c41h40a25e21l 94K71a88d14e32r26a85v32e44k 8211774888394

Absolutní borec a manažer ze staré školy.Nesmlouvavý šéf který dík rozhodnutím udělal z VW nejlepší automobilku světa.Jeho špičkové manévrování kolem násilného převzetí PORSCHE jeho vlastním bratrancem bylo opravdu na metál. Smekám před ním R^R^R^R^R^R^

+1/0
29.3.2017 15:34

P26a11v16e51l 79J30a74n97o85u27t 6830802843703

Ten titulek je ale divnej... koho nutí vládce jít na odpočinek? ;-€

+1/0
29.3.2017 15:31

P53e96t98r 34S18e97d40i42v50y 6747378915437

A ted on predava automobilku v podobnem stavu, jako ji prebral. S kvalitativnimi problemy a dieselgate na krku... Mozna mel skoncit drive....

0/−2
29.3.2017 13:34

P72e43t53r 88Č55e59r40m47á96k 9438305659120

Ale kdeže, tenkrát to byla firma která hrála druhořadé housle, válcovala jí německá (opel) i evropská konkurence a měla obrovské finanční problémy. Dneska to je největší koncern na světě a zisk mu neustále roste. Navíc s dieselgate neměl Piech nic společného, právě naopak ;-)

+2/0
29.3.2017 14:19

M33i77c32h37a45e24l 75K66a55d84e46r76a56v33e37k 8911334828244

je vidět že o tomto tématu nic nevíte.Právě ze Piech odešel až po rozepři s vedením a směřováním jak dál.Zpětně je vidět že automobilka pod jeho vedením dokázala vytvořit dost velký polštář na to aby vše ustála.

+1/0
29.3.2017 15:31

L44u15b98o41m40í41r 46K14a38m46e26n14s74k50ý 3930628343436

přesně takoví lidé posunují lidstvo dopředu, despotičtí, nesnesitelní megalomani. Dnes je to třeba Musk, stejný byl předtím Jobs. Nové převratné věci se nikdy nezrodili lehce, pohodovou prací v rámci pravidelné pracovní doby pod vedením usměvavých a příjemných manažerů jako z reklamních videí. Takové věci se rodí pod tlakem a daleko za hranicí komfortní zóny všech zúčastněných. Teprve když ty nové věci začnou fungovat, převezmou pomocí intrik otěže standardní byznysmeni a manažeři v límečcích s diplomy z nejlepších škol. Všechny ty příběhy si jsou tak podobné.

+4/0
29.3.2017 12:48

V19á44c95l54a38v 44M96a36i84x80n18e46r 7835720105211

Otázkou je, zda je to převratné a posouvá lidstvo vpřed a nebo zda je to jen nejviditelnější ...

0/0
29.3.2017 12:51

P31e16t77r 48Č87e40r18m39á94k 9578185109730

Velmi slabý článek plný nepřesných nebo zcela mylných informací, který se snaží navodit atmosféru že jde o něco vynuceného a má to znamenat prohru, ale opak je pravdou. Nicméně popořadě:

1)Dohoda o přednostním prodeji akcí z 80.let se týká pouze akcií automobilky Porsche, s akciemi holdingu Porsche který vznikl před pár lety nemá nic společného ;-)

2)Piech neprohrál žádný mocenský souboj s Winterkornem, Winterkorn byl najatý manager a Piech majitel, Piech sám odstoupil v okamžiku kdy se dozvěděl o dieselgate a nechtěl s tím mít nic společného. Historie ukázala že udělal dobře - Winterkonr je dávno pryč a Piech odchází teprve v 80ti letech...

3)Předáním funkce předsedy představenstva Pischetsriederovi naopak jeho doba absolutistického monarchy začíná - posouvá se na nejvyšší pozici v koncernu.

4)U Buggati skutečně nikdo nečekal návratnost investic formou tržeb z prodeje, návratnost spočívala v něčem jiném - jednak obrovské reklamě a především pak vývoji mnoha technologiií které se časem uplatnili v rámci běžných modelů VW.

5)Phaeton úspěšný samozřejmě byl, proto se vyráběl 15 let a do poslední chvíle se prodával velmi slušně (v německu se ho třeba prodalo 1/3 toho co fungl nové třídy S která byla od 2 generace dál...), opět na to nelze nahlížet pouze optikou tržeb za prodej ;-)

6)Nikdo nechtěl dělat z VW superluxusní značku.

Zbyde tedy to, že odchází na zasloužený odpočinek jeden skvělý konstruktér a manager, co dokázal postavit skvělé věci u Porsche, Mercedesu, Audi a nakonec vytvořit největší koncern světa kde až do svých 80ti let držel značnou a reálnou moc. Kéž by takových bylo více. R^

+2/−6
29.3.2017 10:47

M75i45c12h30a24e83l 94K83a35d74e13r82a31v40e72k 8371914448954

Až na odstavec 5 s Vámi plně souhlasím.Z Hlediska ziskovosti byl ale Phaeton s výrobou ve skleněné fabrice v Dráždanech fiasko.

+1/0
29.3.2017 15:36

P89e90t54r 20Č37e59r39m35á22k 9648815119510

To ano a nikdo to ani nepopírá, ale kdyby VW Phaetona vyráběl čistě kvůli ziskovosti tak to ukončí dávno a nevyrábí to naopak 2x tak dlouho....

0/0
29.3.2017 15:39

M93i89c62h36a56e22l 69K85a18d51e95r46a45v77e77k 8451154938814

To bylo PR,sklenena fabrika v centru Drazdan,od 2018 se tam bude vyrabet GOLF -E.

0/0
29.3.2017 15:46

P72e53t95r 14Č79e30r40m45á72k 9778695799170

Tak nejenom PR, to by obstarala i reklama i na passat W8 (jaký to kontrast s dneškem kdy i A4 nabízí max V6...). Tohle bylo prostě o tom ukázat ostatním že to je možné a jen tak mimoděk ozkoušet mnoho věcí.

0/0
29.3.2017 23:30

Z21d22e31n46ě66k 31W76e90r38n50h44a73r36t 6657375652648

řada géniů jaksi nerozpozná okamžik, kdy už přestávají být přínosem a stávají se zátěží. A tohle je typický příklad.

0/−2
29.3.2017 9:10
Foto

R23i67c36h59a76r69d 76N18e58u14g90e80b30a48u91e25r 6398629886192

Už měl odejít dávno.

+3/−2
29.3.2017 7:22

M51i53r34e90k 22G80a71j74e64r 5861156119820

"Piëch tak definitivně ztratí vládu nad firmou, se kterou je spjatý většinu života." - To da rozum, kdyz v tom veku obvykle clovek ztrací vládu i nad sebou samym.

+10/−2
29.3.2017 3:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.