Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Konec génia světa aut. Vládce Volkswagenu nutí jít na odpočinek

Ferdinand Piëch je jednou z nejvýraznějších osobností historie automobilismu. Muž, který 17. dubna oslaví osmdesátiny, definitivně ztrácí vliv v koncernu Volkswagen.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M22i63c32h78a86e75l 79K28a77d95e66r48a49v13e43k 8141364938434

Absolutní borec a manažer ze staré školy.Nesmlouvavý šéf který dík rozhodnutím udělal z VW nejlepší automobilku světa.Jeho špičkové manévrování kolem násilného převzetí PORSCHE jeho vlastním bratrancem bylo opravdu na metál. Smekám před ním R^R^R^R^R^R^

+1/0
29.3.2017 15:34

P98a76v39e20l 91J84a11n11o67u45t 6880152953823

Ten titulek je ale divnej... koho nutí vládce jít na odpočinek? ;-€

+1/0
29.3.2017 15:31

P47e29t79r 59S16e52d12i41v24y 6197828565857

A ted on predava automobilku v podobnem stavu, jako ji prebral. S kvalitativnimi problemy a dieselgate na krku... Mozna mel skoncit drive....

0/−2
29.3.2017 13:34

P51e11t52r 47Č32e19r37m74á25k 9818525399920

Ale kdeže, tenkrát to byla firma která hrála druhořadé housle, válcovala jí německá (opel) i evropská konkurence a měla obrovské finanční problémy. Dneska to je největší koncern na světě a zisk mu neustále roste. Navíc s dieselgate neměl Piech nic společného, právě naopak ;-)

+2/0
29.3.2017 14:19

M85i73c21h82a88e90l 70K64a12d82e63r53a29v50e41k 8661624308364

je vidět že o tomto tématu nic nevíte.Právě ze Piech odešel až po rozepři s vedením a směřováním jak dál.Zpětně je vidět že automobilka pod jeho vedením dokázala vytvořit dost velký polštář na to aby vše ustála.

+1/0
29.3.2017 15:31

L44u97b58o98m25í96r 65K94a67m18e31n47s36k30ý 3230668373306

přesně takoví lidé posunují lidstvo dopředu, despotičtí, nesnesitelní megalomani. Dnes je to třeba Musk, stejný byl předtím Jobs. Nové převratné věci se nikdy nezrodili lehce, pohodovou prací v rámci pravidelné pracovní doby pod vedením usměvavých a příjemných manažerů jako z reklamních videí. Takové věci se rodí pod tlakem a daleko za hranicí komfortní zóny všech zúčastněných. Teprve když ty nové věci začnou fungovat, převezmou pomocí intrik otěže standardní byznysmeni a manažeři v límečcích s diplomy z nejlepších škol. Všechny ty příběhy si jsou tak podobné.

+4/0
29.3.2017 12:48

V40á30c90l85a30v 49M27a88i93x13n67e95r 7175620615261

Otázkou je, zda je to převratné a posouvá lidstvo vpřed a nebo zda je to jen nejviditelnější ...

0/0
29.3.2017 12:51

P93e94t36r 73Č95e84r32m94á12k 9568795459370

Velmi slabý článek plný nepřesných nebo zcela mylných informací, který se snaží navodit atmosféru že jde o něco vynuceného a má to znamenat prohru, ale opak je pravdou. Nicméně popořadě:

1)Dohoda o přednostním prodeji akcí z 80.let se týká pouze akcií automobilky Porsche, s akciemi holdingu Porsche který vznikl před pár lety nemá nic společného ;-)

2)Piech neprohrál žádný mocenský souboj s Winterkornem, Winterkorn byl najatý manager a Piech majitel, Piech sám odstoupil v okamžiku kdy se dozvěděl o dieselgate a nechtěl s tím mít nic společného. Historie ukázala že udělal dobře - Winterkonr je dávno pryč a Piech odchází teprve v 80ti letech...

3)Předáním funkce předsedy představenstva Pischetsriederovi naopak jeho doba absolutistického monarchy začíná - posouvá se na nejvyšší pozici v koncernu.

4)U Buggati skutečně nikdo nečekal návratnost investic formou tržeb z prodeje, návratnost spočívala v něčem jiném - jednak obrovské reklamě a především pak vývoji mnoha technologiií které se časem uplatnili v rámci běžných modelů VW.

5)Phaeton úspěšný samozřejmě byl, proto se vyráběl 15 let a do poslední chvíle se prodával velmi slušně (v německu se ho třeba prodalo 1/3 toho co fungl nové třídy S která byla od 2 generace dál...), opět na to nelze nahlížet pouze optikou tržeb za prodej ;-)

6)Nikdo nechtěl dělat z VW superluxusní značku.

Zbyde tedy to, že odchází na zasloužený odpočinek jeden skvělý konstruktér a manager, co dokázal postavit skvělé věci u Porsche, Mercedesu, Audi a nakonec vytvořit největší koncern světa kde až do svých 80ti let držel značnou a reálnou moc. Kéž by takových bylo více. R^

+2/−6
29.3.2017 10:47

M32i16c83h13a46e31l 98K44a58d76e19r80a35v13e62k 8371714118684

Až na odstavec 5 s Vámi plně souhlasím.Z Hlediska ziskovosti byl ale Phaeton s výrobou ve skleněné fabrice v Dráždanech fiasko.

+1/0
29.3.2017 15:36

P84e20t35r 28Č39e63r33m55á97k 9958835739680

To ano a nikdo to ani nepopírá, ale kdyby VW Phaetona vyráběl čistě kvůli ziskovosti tak to ukončí dávno a nevyrábí to naopak 2x tak dlouho....

0/0
29.3.2017 15:39

M81i61c70h95a82e91l 69K41a62d80e45r27a27v91e69k 8811684678404

To bylo PR,sklenena fabrika v centru Drazdan,od 2018 se tam bude vyrabet GOLF -E.

0/0
29.3.2017 15:46

P55e21t60r 26Č96e87r54m49á23k 9758115489740

Tak nejenom PR, to by obstarala i reklama i na passat W8 (jaký to kontrast s dneškem kdy i A4 nabízí max V6...). Tohle bylo prostě o tom ukázat ostatním že to je možné a jen tak mimoděk ozkoušet mnoho věcí.

0/0
29.3.2017 23:30

Z13d49e98n73ě41k 66W54e78r40n36h32a39r89t 6107225702628

řada géniů jaksi nerozpozná okamžik, kdy už přestávají být přínosem a stávají se zátěží. A tohle je typický příklad.

0/−2
29.3.2017 9:10
Foto

R72i38c37h52a27r57d 31N44e73u17g38e52b56a65u60e41r 6708239766912

Už měl odejít dávno.

+3/−2
29.3.2017 7:22

M95i49r11e23k 60G24a83j37e86r 5161866429770

"Piëch tak definitivně ztratí vládu nad firmou, se kterou je spjatý většinu života." - To da rozum, kdyz v tom veku obvykle clovek ztrací vládu i nad sebou samym.

+10/−2
29.3.2017 3:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.