- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Absolutní borec a manažer ze staré školy.Nesmlouvavý šéf který dík rozhodnutím udělal z VW nejlepší automobilku světa.Jeho špičkové manévrování kolem násilného převzetí PORSCHE jeho vlastním bratrancem bylo opravdu na metál. Smekám před ním
Ten titulek je ale divnej... koho nutí vládce jít na odpočinek?
A ted on predava automobilku v podobnem stavu, jako ji prebral. S kvalitativnimi problemy a dieselgate na krku... Mozna mel skoncit drive....
Ale kdeže, tenkrát to byla firma která hrála druhořadé housle, válcovala jí německá (opel) i evropská konkurence a měla obrovské finanční problémy. Dneska to je největší koncern na světě a zisk mu neustále roste. Navíc s dieselgate neměl Piech nic společného, právě naopak
přesně takoví lidé posunují lidstvo dopředu, despotičtí, nesnesitelní megalomani. Dnes je to třeba Musk, stejný byl předtím Jobs. Nové převratné věci se nikdy nezrodili lehce, pohodovou prací v rámci pravidelné pracovní doby pod vedením usměvavých a příjemných manažerů jako z reklamních videí. Takové věci se rodí pod tlakem a daleko za hranicí komfortní zóny všech zúčastněných. Teprve když ty nové věci začnou fungovat, převezmou pomocí intrik otěže standardní byznysmeni a manažeři v límečcích s diplomy z nejlepších škol. Všechny ty příběhy si jsou tak podobné.
Otázkou je, zda je to převratné a posouvá lidstvo vpřed a nebo zda je to jen nejviditelnější ...
Velmi slabý článek plný nepřesných nebo zcela mylných informací, který se snaží navodit atmosféru že jde o něco vynuceného a má to znamenat prohru, ale opak je pravdou. Nicméně popořadě:
1)Dohoda o přednostním prodeji akcí z 80.let se týká pouze akcií automobilky Porsche, s akciemi holdingu Porsche který vznikl před pár lety nemá nic společného
2)Piech neprohrál žádný mocenský souboj s Winterkornem, Winterkorn byl najatý manager a Piech majitel, Piech sám odstoupil v okamžiku kdy se dozvěděl o dieselgate a nechtěl s tím mít nic společného. Historie ukázala že udělal dobře - Winterkonr je dávno pryč a Piech odchází teprve v 80ti letech...
3)Předáním funkce předsedy představenstva Pischetsriederovi naopak jeho doba absolutistického monarchy začíná - posouvá se na nejvyšší pozici v koncernu.
4)U Buggati skutečně nikdo nečekal návratnost investic formou tržeb z prodeje, návratnost spočívala v něčem jiném - jednak obrovské reklamě a především pak vývoji mnoha technologiií které se časem uplatnili v rámci běžných modelů VW.
5)Phaeton úspěšný samozřejmě byl, proto se vyráběl 15 let a do poslední chvíle se prodával velmi slušně (v německu se ho třeba prodalo 1/3 toho co fungl nové třídy S která byla od 2 generace dál...), opět na to nelze nahlížet pouze optikou tržeb za prodej
6)Nikdo nechtěl dělat z VW superluxusní značku.
Zbyde tedy to, že odchází na zasloužený odpočinek jeden skvělý konstruktér a manager, co dokázal postavit skvělé věci u Porsche, Mercedesu, Audi a nakonec vytvořit největší koncern světa kde až do svých 80ti let držel značnou a reálnou moc. Kéž by takových bylo více.
Až na odstavec 5 s Vámi plně souhlasím.Z Hlediska ziskovosti byl ale Phaeton s výrobou ve skleněné fabrice v Dráždanech fiasko.
řada géniů jaksi nerozpozná okamžik, kdy už přestávají být přínosem a stávají se zátěží. A tohle je typický příklad.
Už měl odejít dávno.
"Piëch tak definitivně ztratí vládu nad firmou, se kterou je spjatý většinu života." - To da rozum, kdyz v tom veku obvykle clovek ztrací vládu i nad sebou samym.