Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Škoda představí do roku 2025 pět elektroaut, Vision E bude první

Čína je dnes pro autoprůmysl jedním ze stěžejních trhů. Jeho důležitost vnímá také Škoda, která zde prodá nejvíce svých vozů. Na autosalon v Šanghaji začínající 19. dubna chystá nový koncept. Jmenuje se Vision E a je pro značku poslem elektromobility.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P98e13t59r 24M81i37c36h88a42l 2450534511882

Auto na baterky je slepá ulička.

0/0
1.4.2017 9:22

M35a65r23t79i62n 89K32a17r70á49s67e10k 9718693308458

Dekujeme za vasi hlouboukou analyzu, plnou vecnych argumentu....

0/0
1.4.2017 9:56

V15l81a50d71i89m77í34r 93R78e75t23t35i87n76g13e44r 5595226955545

Technologie není ještě vyvinuta. Je to boj donutit automobilky a zákazníky kupovat toto nedochudce. Fabriky už předpisy donutili, zákazníky potažmo trh těžko. Začne se kseftovat s ojetými spalovacími autami a po zákazu to bude rozsáhlý černý trh, jak kdysi prohibice v Americe.

+2/−1
30.3.2017 8:28

J62i65ř63í 13S48c67h37w63a91c24h 8198664158526

jezdit veřejně po silnici něčím tak nepřehlédnutelným jako je auto a chlastat někde v suterénu není tak úplně totéž..... ;-)

0/0
30.3.2017 22:35

P37a62v12l79a 98K56v40a28p10i85l76o95v28á 7939458324507

Jsem zvědavá jak jim půjde vývoj bez Kabaně. Snad někoho podobnýcho brzy uloví.

+1/0
29.3.2017 21:28

G59e73o75r82g 48K27o47m32b32e50r69e11c 9644661556301

v budoucnosti bude energije ze s ni budete moc dlazdit. Vyvoj nestoji viz napr. ITER. Pokud se potvrdi predpoklady vedcu tak dalsi stavbou bude DEMO co uz bude do site dodavat proud. Jde to sice pomalu ale co noveho neprozkoumaneho slo rychle? Navic nemci uz maji nekde na severu u more postavenou fabriku kde z prebytecnyho proudu z vetraku elektrolyzou vyrabeji vodik. V tehle vecech vidim budoucnost. Do ty doby to bude auto na el.pohon stale kockopes.

zajimavy je test mercedesu se ctyrmi auty na spalovaci clanky z roku 2011 kdy s nima objeli celou zemekouli. Staci na YouTube zdat do vyhledavani "mercedes f-cell weltumrundung" uplne v pohode bez zadnych problemu. Samozrejme ze s nima jela cisterna ktera jim dotankovavala vodik protoze stanic na vodik je zatim jeste nula nula nic.

V Nemecku ale zacinaji pribyvat jak houby po desti a to o necem svedci viz mapa s fungujicima pumpama kde se da natankovat vodik a nove ve vystavbe. Napr. Berlin uz ma 4 fungujici.

https://cleanenergypartnership.de/h2Tankstellen/mobile.html

0/0
29.3.2017 17:32

O45n48d50ř42e78j 22K48r23y43š64t76o35f 6513481

NJ jadernou fůzi použili Amíci už v Nagasaki - ,ale udělat to tak ,aby se to dalo ,,řídit" je dodnes problém a průmyslové použití v nedohlednu - spíš to vypadá do budoucna na menší autonomní štěpné reaktory. Pokavad mohou být instalovány na vojenských plavidlech(letadlovky a ponorky)určitě by se to dalo přizpůsobit i na civilní použití--bohužel-možnost zneužití v dnešní době je velká.

0/0
30.3.2017 12:47

P42e27t68r 72M58i92c39h69a87l 2440634561762

V Nagasaki byla štěpná bomba, nikoli fůzní.

+1/0
1.4.2017 9:20

O15n70d26ř45e29j 31K75r82y55š94t89o70f 6463341

Omyl - štěpná byla v Hirošimně - v Nagasaki byla použita bomba Vodíková- následky v obou případech otřesné - a podobné- systém fungování - opačný. V Hirošimě se /velmi jednoduše řečeno )štěpil uran - v Nagasaki se slučovaly (fúzovaly) atomy vodíku.

0/0
1.4.2017 10:57

P62e48t83r 50N21e79c82h17a52n42i90c17k62ý 7903746608150

A co nouzový případ? Benzín si dovezu v kanystru, můžu mít záložní kanystr v kufru. Pro benzín dojedu na kole nebo dojdu pěšky nebo mě může někdo hodit. Co s vybitym elektromobilem na poli nebo i ve městě? To jde strčit do zásuvky?

+1/0
29.3.2017 17:07

P77e32t45r 42P52o26s29p57í14š75i65l 4868324776126

Asistenční služba - odtahovka.

+2/0
29.3.2017 17:11

P21e67t76r 30N14e93c51h76a93n97i27c83k53ý 7223676848170

To mi pořád přijde lepší ten kanystr

+1/0
29.3.2017 17:12

L93u88k22á48š 11Š90l20e31h64o91f17e14r 1263309295639

1) Ano, jde strčit do zásuvky, ale je to na dlouho

2) Pokud vám dojde palivo v moderním voze, stejně ve většině případů potřebujete servis, tj. i odtah, jen kanystr nestačí ;-)

0/−1
29.3.2017 17:21

K88a94r93e24l 53B55l21á35h54a 1505446341429

Kdy vám naposled došlo palivo?

0/0
29.3.2017 17:46

P74e45t45r 89N57e91c42h65a63n20i76c66k98ý 7493116448710

Cestovatele třeba po Africe nebo Jižní Americe kanystry běžně vozí. Navíc v elektromobilu s dojezdem 400km je šance na vybití větší

0/0
29.3.2017 17:55

J76i77ř96í 30E64r26b73e70n 1633484776857

A Vy často jezdíte do Afriky nebo Jižní Ameriky s nějakým běžným středoevropským přibližovadlem? ;-)

+2/0
29.3.2017 21:21

D92u59š55a84n 88P88e56š70e23k 3685379864970

U elektromobilu se to může stát snadno. Jakýkoliv puštěný elektrospotřebič (světla, rádio, topení, klima, ventilátor) může snížit dojezd. Při náhlém dešti pustíte stěrače a nedojedete.

0/0
30.3.2017 11:22

M35a83r27t57i54n 16K19a90r81á73s66e36k 9218193288718

No ze spotrebicu ma viditelny dopad na dojezd akorat to topeni a klima, stera, svetla apod zerou naprosto zaendbatelne mnozstvi energie (s ohledem na kapacitu akumulatoru)

0/0
1.4.2017 9:58

J29a93n 53D64l78o69u60h30ý 7804199590539

Pan designer exterieru asi nejak nerozumi. I elektro-auto potrebuje chladit, predevsim usmernovace, pres ktere tece klidne i 400A R^ Ve Wheeler Dealer chladic rozhodne potrebovali (sice mensi ale byl tam) na bezproblemovy chod prestaveneho Maserati BiTurbo (po prestavbe bez turbo :-D)R^

0/−1
29.3.2017 16:44

L72u58k18á49š 20Š32l39e41h55o23f18e41r 1673949205859

Jasně, koukněte na Teslu, chladič jako hrom ;-D;-D;-D

+1/−1
29.3.2017 16:57

L88a58d77i79s38l98a92v 73K82a31l28o64u33s 7965756451560

Elektroauto je určité řešení. Avšak když bude stát 14 dní v garáži,a pak vyjede někam 300 km, tak to s těmi bateriemi nebude úplně OK. Zatím ty baterie jsou dost na prd. NiHh mají paměťový efekt a limitovaný počet nabíjecích cyklů. Baterie Lion/Lipol-baterie v mobilu mě vydrží max. 2 roky. NiZn taky nic moc.Tak jedině ta baterie, kterou vyvíjejí naši výzkumníci by tomu mohla pomoci.

+1/−1
29.3.2017 16:41

M65a27r33t65i26n 25K88a78r85á25s16e84k 9228963828588

No zivotnost lithiovych baterek v mobilu neni asi uplne urcujici pro zivotnost baterky v aute ne? Mimochodem elektroauta uz jsou na trhu skoro 8 let (ty moderni) a baterky v nich svete div se porad funguji bez vetsich problemu (cas od casu problemy jsou, ale ty jsou predevsi v dusleku vyrobnich vad tech veci okolo (prece jen to neni uplne 100% vychytane), ne ze by starim odesly samotne clanky

+2/0
29.3.2017 21:27

O74n40d31ř41e78j 25K73r64y43š66t88o13f 6733181

uf --to je uplně něco jiného -- napětí i proudy--to bych nesrovnával

0/0
30.3.2017 12:52

P58e46t72r 83B12á77č86a 8305716425875

At si predstavuji co chteji, stejne to nikdo nechce.

+3/−3
29.3.2017 14:19

M10a51r82e86k 88M70a34l45ý 1162588651530

To mínus není úplně na místě... Ono je fakt, že ty EV nikdo moc nechce, stačí se podívat na prodejní čísla v zemích, kde jsou tato auta rovnocenna se spalovakem, bez výhod a dotací. Prodeje skoro nula.

+1/0
29.3.2017 17:37

P13a76v49l52a 67K31v59a36p85i15l77o66v69á 7229388944147

Jenže on chtěl básník Báča říct že nikdo nechce Škodovky ;-D Je to místní známý Škodahejtr.

+1/0
29.3.2017 21:27

P70e53t67r 87H52o78r72á90k 1779543959644

Je to škodalavr, ale bojí se to přiznat. ;-D

+1/0
29.3.2017 22:08

M66a67r58e92k 91M68a16l61ý 1352298971220

Jo, vím. Ale stejně jako Škodovky má "rád" i elektroauta, takže jsem to pochopil jako poznámku obecně k EV. A pak platí, co jsem napsal :-) A myslím, že má teď pravdu...

0/0
29.3.2017 22:41

V16o11j94t73ě26c27h 75U41h38ř40í44k 7149968655596

podívejte se na toto a bude vám to vše jasné .. :D

https://www.youtube.com/watch?v=xLwLYt_PD_0

0/0
29.3.2017 13:29

T97o75m60á88š 76K62u71c28h46a29ř 3727761538311

Představit se dá cokoli. Představit neznamená vyrábět a prodávat. ;-)

+3/0
29.3.2017 12:31

M42a78r51t55i55n 81D51u83f98e74k 3602777638354

Jeden pán měl týden novou A4. Poté si vyzkoušel jízdu v elektromobilu. Posléze si sedl do své A4 a chtěl ji vrátit. Měl pocit že je o století zpátky.

+1/−1
29.3.2017 12:25

E36m33i53l 95F36a18t18k84a 1730393300591

docela rád bych viděl ten svět za sto let.....jestli nějakej ještě vůbec bude

0/0
29.3.2017 12:07

O44n82d57ř54e52j 49K32r20y94š60t92o58f 6513821

stačí si představit - svět před 30 lety - bez mobilů ,internetu atd. Včera mne dostal mladší syn - tvl.tati jak jste si bez těch mobilů domlouvali rande??

Ten svět za 100 let bych rád poznal , ale nejsem si jist zdali bych něm dovedl a chtěl žít.

0/0
30.3.2017 12:57

F18r23a76n85t37i97š98e45k 91B23ě74l76o50v44s23k56ý 9150214342954

Škodovka si hlavně zadělává na velký průser, jelikož auta montuje vše co má ruce a nohy, převážně z Polska a Ukrajiny. Takže jsem koupil minulý týden Superba, dokonale navržené auto, ale postupně jsem si musel pozacvakávat skryté krytky osvětlení, madlo lanka tažného zařízení nebylo zajištěné, takže upadlo. Servis chtěl za opravu peníze... Takže tudy cesta ne...

0/−1
29.3.2017 11:38

L47u67k35á54š 31Š21l55e52h40o74f39e94r 1533529985939

A teď tu o Červené Karkulce ;-D

0/0
29.3.2017 16:58

E18m86i11l 32M59i97n90á44ř 7780759979867

"...a na zádi tradiční škodovácký světelný podpis v podobě stylizovaného písmene C, které vykreslují červené koncové lampy."

To tam nějak nevidím nebo píšu C jinak než škodováci. Jestli teda správně koukám na obrázky 3/5 a 4/5.

+1/0
29.3.2017 11:36

P47e55t81r 33P55o45s49p87í31š64i26l 4528554156266

Vybudovat opravdu velkou a funkční síť rychlodobíjecích stanic není žádná legrace. To by se muselo rozkopat půlka republiky, protože stávající rozvody nejsou stavěny na takovýto nárůst zátěže.

+3/−2
29.3.2017 11:33

M82a79r32t96i44n 28K48a27r19á12s45e48k 9768893758558

To je docela blbost, jeste dopiste ez bychom museli postavit 10 temelinu at to mame komplet :-D

+2/0
29.3.2017 11:49

J22a67r55o91s29l57a70v 97P17e58l16d86a

Uživatel požádal o vymazání
+1/0
29.3.2017 12:43

M32a84r78t13i92n 74K61a97r52á11s52e77k 9988373718318

No tak budem v zime holt mrznout no, kdyz tu zadne nove elektrarny nepostavime, co se da delat.... uhelky postupne dozivaji...

0/0
29.3.2017 13:06

P19e96t72r 96P55o18s14p84í10š23i95l 4348194336896

Jedna rychlodobíjecí stanice na 1 auto má přípojku 32A 400 V. Což je prakticky přípojka jednoho standardního RD s tepelným čerpadlem. Zeptejte se schválně, jestli Vám v ulici zřídí 5 dobíjecích stanic.

+2/0
29.3.2017 13:09

M84a22r61t94i34n 32K41a55r12á38s76e12k 9218243768918

No do stavajiciho nizkeho napeti to samozrejme zapojit nemuzete v masovem meritku, ale to nijak nesouvisi s tim co jsme tu psali predtim...

+1/0
29.3.2017 13:17

P91e85t48r 87P20o85s18p40í23š80i93l 4138794776376

Jenže, když budu chtít na sídliště dostat pár dobíjecích stanic, tak budou muset vybudovat trafačku a dovést do těch sloupků proud. Proto jsem psal o rozkopání půlky republiky.

+1/−1
29.3.2017 13:30

M88a28r20t66i65n 47K42a47r98á77s50e69k 9688783168918

No tak na sidlisti asi nebude nidko stavet rychlodobijecky ze. Jinak draty jako takove maji kapacitu dostatecnou, kdybyste tam chtel postavit nejake pomale nocni dobijeni, tak potrbeujete jen posilit trafo mezi VN a NN a nasledne to pripojit na stavajici draty (tohle se bezne deje porad, jak na nekterych mistech roste zatizeni site)...

Posileni trafostanic, "rozkopani pulky republiky" maji od sebe rekl bych dost daleko..

+2/0
29.3.2017 13:45

P69e32t30r 14P48o69s45p79í98š13i30l 4808524376376

Je to jen takové teoretizování. Ale chápu, že majitelé těchto aut nebudou používat klasické dobíjecí stanice, protože budou čekání chtít využít jinak. Třeba si dojít na jídlo, nakoupit atd. Takže tyhlety rychlodobíječky budou muset být masově zřizovány u hypermarketů, u restaurací a jedno nebo dvě místa nebudou zdaleka stačit při masovějším rozšíření.

Ono je zajímavé i to, že pokud budu dobíjet za normální tarif a ne speciální nízký tarif a srovnal bych to s cenou benzínu a nafty očesanou o spotřební daň, tak jsem prakticky na stejné ceně za "palivo".

+4/0
29.3.2017 14:34

V74í33t 10O86ž82a10n57a 1208548585474

22kW(32A/400V) to není rychlodobíječka. Pro ni potřebujete přece jen větší příkon (50kW).

0/0
29.3.2017 22:20

R49i20c68h25a49r61d 17P87ů34ž80a 9580739880298

světu pomalu dochází, že budoucnost by měla být vodíková na úkor elektra...tak na just se pustíme do elektra...ona si ta loby potom nějaké ty dotace pro milionáře vyjedná aby byl odbyt..

+3/−5
29.3.2017 11:05

J82i39ř67í 62E26r61b93e70n 1493744466677

Vodík má jednu malou nevýhodu, a tím je nemožná dlouhodobá bezpečná skladovatelnost. Ani do gelu ho moc neuložíte. A velkou nevýhodou je jeho třaskavost.

+1/0
29.3.2017 11:09

M90a32r90t21i21n 74K54a10r29á34s21e82k 9638683728648

No zajimalo by me jak byste chtel v te budoucnosti vyrabet ten vodik? Kde na to vemete dost energie? (na provozi vodikove dopravy spotrebuje cca trojnasobek energie nez na baterkovou)...

+3/0
29.3.2017 11:10

K12a56t26e58ř21i67n10a 70D89r57a37h96o52k77o70u92p78i80l69o84v95á 9236681832293

Vodík už jsme tu v dopravě jednou měli a docela "vybouchl". ;-)

+2/0
29.3.2017 18:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.