Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Škoda představí do roku 2025 pět elektroaut, Vision E bude první

Čína je dnes pro autoprůmysl jedním ze stěžejních trhů. Jeho důležitost vnímá také Škoda, která zde prodá nejvíce svých vozů. Na autosalon v Šanghaji začínající 19. dubna chystá nový koncept. Jmenuje se Vision E a je pro značku poslem elektromobility.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P10e98t72r 54M71i19c56h68a37l 2890734801162

Auto na baterky je slepá ulička.

0/0
1.4.2017 9:22

M59a86r47t30i73n 89K40a42r58á19s13e90k 9668963238358

Dekujeme za vasi hlouboukou analyzu, plnou vecnych argumentu....

0/0
1.4.2017 9:56

V93l25a17d29i92m75í35r 20R96e11t15t36i42n41g89e59r 5775666895155

Technologie není ještě vyvinuta. Je to boj donutit automobilky a zákazníky kupovat toto nedochudce. Fabriky už předpisy donutili, zákazníky potažmo trh těžko. Začne se kseftovat s ojetými spalovacími autami a po zákazu to bude rozsáhlý černý trh, jak kdysi prohibice v Americe.

+2/−1
30.3.2017 8:28

J21i43ř14í 84S81c44h79w35a81c23h 8388604468656

jezdit veřejně po silnici něčím tak nepřehlédnutelným jako je auto a chlastat někde v suterénu není tak úplně totéž..... ;-)

0/0
30.3.2017 22:35

P45a32v76l66a 80K64v70a39p11i79l24o14v31á 7619188964647

Jsem zvědavá jak jim půjde vývoj bez Kabaně. Snad někoho podobnýcho brzy uloví.

+1/0
29.3.2017 21:28

G33e64o33r74g 25K58o27m23b80e41r31e34c 9254651356101

v budoucnosti bude energije ze s ni budete moc dlazdit. Vyvoj nestoji viz napr. ITER. Pokud se potvrdi predpoklady vedcu tak dalsi stavbou bude DEMO co uz bude do site dodavat proud. Jde to sice pomalu ale co noveho neprozkoumaneho slo rychle? Navic nemci uz maji nekde na severu u more postavenou fabriku kde z prebytecnyho proudu z vetraku elektrolyzou vyrabeji vodik. V tehle vecech vidim budoucnost. Do ty doby to bude auto na el.pohon stale kockopes.

zajimavy je test mercedesu se ctyrmi auty na spalovaci clanky z roku 2011 kdy s nima objeli celou zemekouli. Staci na YouTube zdat do vyhledavani "mercedes f-cell weltumrundung" uplne v pohode bez zadnych problemu. Samozrejme ze s nima jela cisterna ktera jim dotankovavala vodik protoze stanic na vodik je zatim jeste nula nula nic.

V Nemecku ale zacinaji pribyvat jak houby po desti a to o necem svedci viz mapa s fungujicima pumpama kde se da natankovat vodik a nove ve vystavbe. Napr. Berlin uz ma 4 fungujici.

https://cleanenergypartnership.de/h2Tankstellen/mobile.html

0/0
29.3.2017 17:32

O60n28d60ř98e41j 10K54r81y44š75t32o30f 6203151

NJ jadernou fůzi použili Amíci už v Nagasaki - ,ale udělat to tak ,aby se to dalo ,,řídit" je dodnes problém a průmyslové použití v nedohlednu - spíš to vypadá do budoucna na menší autonomní štěpné reaktory. Pokavad mohou být instalovány na vojenských plavidlech(letadlovky a ponorky)určitě by se to dalo přizpůsobit i na civilní použití--bohužel-možnost zneužití v dnešní době je velká.

0/0
30.3.2017 12:47

P78e55t66r 18M17i98c38h67a80l 2980224431152

V Nagasaki byla štěpná bomba, nikoli fůzní.

+1/0
1.4.2017 9:20

O49n21d22ř86e97j 81K81r95y45š51t71o64f 6723461

Omyl - štěpná byla v Hirošimně - v Nagasaki byla použita bomba Vodíková- následky v obou případech otřesné - a podobné- systém fungování - opačný. V Hirošimě se /velmi jednoduše řečeno )štěpil uran - v Nagasaki se slučovaly (fúzovaly) atomy vodíku.

0/0
1.4.2017 10:57

P72e75t83r 58N72e40c46h64a98n14i14c60k56ý 7533936198520

A co nouzový případ? Benzín si dovezu v kanystru, můžu mít záložní kanystr v kufru. Pro benzín dojedu na kole nebo dojdu pěšky nebo mě může někdo hodit. Co s vybitym elektromobilem na poli nebo i ve městě? To jde strčit do zásuvky?

+1/0
29.3.2017 17:07

P10e13t41r 72P82o31s42p26í80š97i91l 4908564836366

Asistenční služba - odtahovka.

+2/0
29.3.2017 17:11

P21e62t85r 95N26e36c74h69a39n64i62c49k55ý 7613276828900

To mi pořád přijde lepší ten kanystr

+1/0
29.3.2017 17:12

L40u89k24á20š 77Š37l29e75h79o26f98e57r 1243319815339

1) Ano, jde strčit do zásuvky, ale je to na dlouho

2) Pokud vám dojde palivo v moderním voze, stejně ve většině případů potřebujete servis, tj. i odtah, jen kanystr nestačí ;-)

0/−1
29.3.2017 17:21

K16a68r64e96l 19B82l41á46h26a 1455566561559

Kdy vám naposled došlo palivo?

0/0
29.3.2017 17:46

P72e86t25r 44N52e44c94h66a52n29i31c94k80ý 7163576478490

Cestovatele třeba po Africe nebo Jižní Americe kanystry běžně vozí. Navíc v elektromobilu s dojezdem 400km je šance na vybití větší

0/0
29.3.2017 17:55

J62i84ř46í 49E97r46b94e11n 1663344316597

A Vy často jezdíte do Afriky nebo Jižní Ameriky s nějakým běžným středoevropským přibližovadlem? ;-)

+2/0
29.3.2017 21:21

D22u67š54a87n 38P63e80š52e10k 3675589934180

U elektromobilu se to může stát snadno. Jakýkoliv puštěný elektrospotřebič (světla, rádio, topení, klima, ventilátor) může snížit dojezd. Při náhlém dešti pustíte stěrače a nedojedete.

0/0
30.3.2017 11:22

M70a26r30t11i52n 39K21a25r30á63s49e98k 9188323338408

No ze spotrebicu ma viditelny dopad na dojezd akorat to topeni a klima, stera, svetla apod zerou naprosto zaendbatelne mnozstvi energie (s ohledem na kapacitu akumulatoru)

0/0
1.4.2017 9:58

J96a12n 45D58l70o50u61h95ý 7724319920889

Pan designer exterieru asi nejak nerozumi. I elektro-auto potrebuje chladit, predevsim usmernovace, pres ktere tece klidne i 400A R^ Ve Wheeler Dealer chladic rozhodne potrebovali (sice mensi ale byl tam) na bezproblemovy chod prestaveneho Maserati BiTurbo (po prestavbe bez turbo :-D)R^

0/−1
29.3.2017 16:44

L92u61k34á31š 65Š96l96e77h45o16f58e62r 1153389215259

Jasně, koukněte na Teslu, chladič jako hrom ;-D;-D;-D

+1/−1
29.3.2017 16:57

L24a76d22i42s26l12a11v 59K36a70l77o72u23s 7835526811880

Elektroauto je určité řešení. Avšak když bude stát 14 dní v garáži,a pak vyjede někam 300 km, tak to s těmi bateriemi nebude úplně OK. Zatím ty baterie jsou dost na prd. NiHh mají paměťový efekt a limitovaný počet nabíjecích cyklů. Baterie Lion/Lipol-baterie v mobilu mě vydrží max. 2 roky. NiZn taky nic moc.Tak jedině ta baterie, kterou vyvíjejí naši výzkumníci by tomu mohla pomoci.

+1/−1
29.3.2017 16:41

M58a29r57t41i56n 19K24a70r97á18s41e14k 9488793348448

No zivotnost lithiovych baterek v mobilu neni asi uplne urcujici pro zivotnost baterky v aute ne? Mimochodem elektroauta uz jsou na trhu skoro 8 let (ty moderni) a baterky v nich svete div se porad funguji bez vetsich problemu (cas od casu problemy jsou, ale ty jsou predevsi v dusleku vyrobnich vad tech veci okolo (prece jen to neni uplne 100% vychytane), ne ze by starim odesly samotne clanky

+2/0
29.3.2017 21:27

O13n42d67ř91e80j 73K78r83y21š88t48o93f 6953271

uf --to je uplně něco jiného -- napětí i proudy--to bych nesrovnával

0/0
30.3.2017 12:52

P19e44t80r 89B90á54č67a 8435356275925

At si predstavuji co chteji, stejne to nikdo nechce.

+3/−3
29.3.2017 14:19

M84a83r55e90k 45M64a71l68ý 1412198451710

To mínus není úplně na místě... Ono je fakt, že ty EV nikdo moc nechce, stačí se podívat na prodejní čísla v zemích, kde jsou tato auta rovnocenna se spalovakem, bez výhod a dotací. Prodeje skoro nula.

+1/0
29.3.2017 17:37

P56a53v55l85a 89K48v74a45p44i85l86o29v91á 7199518614257

Jenže on chtěl básník Báča říct že nikdo nechce Škodovky ;-D Je to místní známý Škodahejtr.

+1/0
29.3.2017 21:27

P98e32t52r 75H47o23r40á53k 1669283149644

Je to škodalavr, ale bojí se to přiznat. ;-D

+1/0
29.3.2017 22:08

M48a14r81e53k 72M21a57l81ý 1182948861800

Jo, vím. Ale stejně jako Škodovky má "rád" i elektroauta, takže jsem to pochopil jako poznámku obecně k EV. A pak platí, co jsem napsal :-) A myslím, že má teď pravdu...

0/0
29.3.2017 22:41

V70o16j94t45ě79c54h 10U78h84ř48í49k 7989928205406

podívejte se na toto a bude vám to vše jasné .. :D

https://www.youtube.com/watch?v=xLwLYt_PD_0

0/0
29.3.2017 13:29

T54o33m43á23š 10K61u15c89h29a67ř 3257371708471

Představit se dá cokoli. Představit neznamená vyrábět a prodávat. ;-)

+3/0
29.3.2017 12:31

M79a71r35t20i94n 92D39u27f52e72k 3942227188284

Jeden pán měl týden novou A4. Poté si vyzkoušel jízdu v elektromobilu. Posléze si sedl do své A4 a chtěl ji vrátit. Měl pocit že je o století zpátky.

+1/−1
29.3.2017 12:25

E58m80i73l 87F71a18t82k25a 1840553360471

docela rád bych viděl ten svět za sto let.....jestli nějakej ještě vůbec bude

0/0
29.3.2017 12:07

O72n80d44ř28e49j 20K59r27y33š21t38o55f 6393681

stačí si představit - svět před 30 lety - bez mobilů ,internetu atd. Včera mne dostal mladší syn - tvl.tati jak jste si bez těch mobilů domlouvali rande??

Ten svět za 100 let bych rád poznal , ale nejsem si jist zdali bych něm dovedl a chtěl žít.

0/0
30.3.2017 12:57

F28r22a48n30t70i44š61e27k 33B55ě16l18o11v87s97k96ý 9470484852204

Škodovka si hlavně zadělává na velký průser, jelikož auta montuje vše co má ruce a nohy, převážně z Polska a Ukrajiny. Takže jsem koupil minulý týden Superba, dokonale navržené auto, ale postupně jsem si musel pozacvakávat skryté krytky osvětlení, madlo lanka tažného zařízení nebylo zajištěné, takže upadlo. Servis chtěl za opravu peníze... Takže tudy cesta ne...

0/−1
29.3.2017 11:38

L23u41k96á45š 56Š48l37e83h50o19f70e24r 1693489955539

A teď tu o Červené Karkulce ;-D

0/0
29.3.2017 16:58

E68m54i86l 18M35i34n59á72ř 7820869919367

"...a na zádi tradiční škodovácký světelný podpis v podobě stylizovaného písmene C, které vykreslují červené koncové lampy."

To tam nějak nevidím nebo píšu C jinak než škodováci. Jestli teda správně koukám na obrázky 3/5 a 4/5.

+1/0
29.3.2017 11:36

P71e26t13r 36P66o41s71p79í73š61i19l 4578124646816

Vybudovat opravdu velkou a funkční síť rychlodobíjecích stanic není žádná legrace. To by se muselo rozkopat půlka republiky, protože stávající rozvody nejsou stavěny na takovýto nárůst zátěže.

+3/−2
29.3.2017 11:33

M75a16r77t33i60n 78K37a81r76á98s89e65k 9548853208378

To je docela blbost, jeste dopiste ez bychom museli postavit 10 temelinu at to mame komplet :-D

+2/0
29.3.2017 11:49

J31a24r77o21s66l31a78v 87P97e32l91d27a

Uživatel požádal o vymazání
+1/0
29.3.2017 12:43

M12a23r24t37i60n 72K50a25r80á32s19e59k 9648473788748

No tak budem v zime holt mrznout no, kdyz tu zadne nove elektrarny nepostavime, co se da delat.... uhelky postupne dozivaji...

0/0
29.3.2017 13:06

P13e88t12r 74P71o53s13p25í54š53i53l 4918104226936

Jedna rychlodobíjecí stanice na 1 auto má přípojku 32A 400 V. Což je prakticky přípojka jednoho standardního RD s tepelným čerpadlem. Zeptejte se schválně, jestli Vám v ulici zřídí 5 dobíjecích stanic.

+2/0
29.3.2017 13:09

M56a57r93t78i76n 96K48a51r72á94s98e70k 9518373958848

No do stavajiciho nizkeho napeti to samozrejme zapojit nemuzete v masovem meritku, ale to nijak nesouvisi s tim co jsme tu psali predtim...

+1/0
29.3.2017 13:17

P98e68t38r 43P83o23s51p23í19š35i35l 4858104956226

Jenže, když budu chtít na sídliště dostat pár dobíjecích stanic, tak budou muset vybudovat trafačku a dovést do těch sloupků proud. Proto jsem psal o rozkopání půlky republiky.

+1/−1
29.3.2017 13:30

M64a77r65t15i72n 46K66a79r40á55s93e33k 9968733148608

No tak na sidlisti asi nebude nidko stavet rychlodobijecky ze. Jinak draty jako takove maji kapacitu dostatecnou, kdybyste tam chtel postavit nejake pomale nocni dobijeni, tak potrbeujete jen posilit trafo mezi VN a NN a nasledne to pripojit na stavajici draty (tohle se bezne deje porad, jak na nekterych mistech roste zatizeni site)...

Posileni trafostanic, "rozkopani pulky republiky" maji od sebe rekl bych dost daleko..

+2/0
29.3.2017 13:45

P52e58t54r 82P50o72s26p19í56š88i65l 4448914836956

Je to jen takové teoretizování. Ale chápu, že majitelé těchto aut nebudou používat klasické dobíjecí stanice, protože budou čekání chtít využít jinak. Třeba si dojít na jídlo, nakoupit atd. Takže tyhlety rychlodobíječky budou muset být masově zřizovány u hypermarketů, u restaurací a jedno nebo dvě místa nebudou zdaleka stačit při masovějším rozšíření.

Ono je zajímavé i to, že pokud budu dobíjet za normální tarif a ne speciální nízký tarif a srovnal bych to s cenou benzínu a nafty očesanou o spotřební daň, tak jsem prakticky na stejné ceně za "palivo".

+4/0
29.3.2017 14:34

V38í62t 68O72ž83a50n40a 1838308315134

22kW(32A/400V) to není rychlodobíječka. Pro ni potřebujete přece jen větší příkon (50kW).

0/0
29.3.2017 22:20

R32i69c47h55a71r81d 63P40ů12ž87a 9350919610228

světu pomalu dochází, že budoucnost by měla být vodíková na úkor elektra...tak na just se pustíme do elektra...ona si ta loby potom nějaké ty dotace pro milionáře vyjedná aby byl odbyt..

+3/−5
29.3.2017 11:05

J28i20ř31í 32E72r50b70e83n 1653384876157

Vodík má jednu malou nevýhodu, a tím je nemožná dlouhodobá bezpečná skladovatelnost. Ani do gelu ho moc neuložíte. A velkou nevýhodou je jeho třaskavost.

+1/0
29.3.2017 11:09

M89a18r31t88i89n 80K97a98r42á41s87e35k 9848423738548

No zajimalo by me jak byste chtel v te budoucnosti vyrabet ten vodik? Kde na to vemete dost energie? (na provozi vodikove dopravy spotrebuje cca trojnasobek energie nez na baterkovou)...

+3/0
29.3.2017 11:10

K37a34t55e98ř38i70n95a 24D47r31a17h12o91k10o47u73p14i10l97o96v11á 9236811452833

Vodík už jsme tu v dopravě jednou měli a docela "vybouchl". ;-)

+2/0
29.3.2017 18:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.