Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nová Honda Civic: drahé UFO, co skvěle jezdí

Civic se vrací ke kořenům. Přidává jízdní radosti a umu na úkor praktičnosti, nechá si za to ovšem dost zaplatit. Svezení je ale parádní.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I46v84o 56Č45e50r39n84ý 9422565413411

no tak já mám Civic 6 generace a nemůžu si vynachválit, atmosféra 1,5 průměrná dlouhodobá spotřeba 6,4, ale kupovat nový s litrovým tříválcem za 1/2 mega ? To bych musel být padlý na hlavu. Podle mne absolutně neprodejné auto. Za mne momentálně jednoznačná jednička je Toyota Corolla. Mi totiž stačí sedan, já nepotřebuji převážet vzduch:-)

0/0
6.4.2017 12:54

J48i97ř58í 25S47c33h17w63a61c74h 8118114228186

jen z auta co "skvěle jezdí" protože má dobrý podvozek, dobré řízení a dobré brzdy a je více děláno s důrazem na řidiče, sestoupíš do tuctovky a průměru.

+1/0
7.4.2017 12:07

L82a46d17i19s58l30a51v 47K62a67l91o86u57s 7725866471760

Zvenku pěkné,vevnitř stísněné,kufr velký-skoro až moc.Designově i funkčně avantgardní. Základní motor ze sekačky na trávu. Odpovídající motorizace za šílené peníze.

+1/0
5.4.2017 18:02

J25i94ř52í 97S42c83h38w63a66c27h 8418534598366

pár informací proč to auto není laciné ;-)

https://www.youtube.com/watch?v=yKlNEGJZSZs

0/0
4.4.2017 23:04

R36a35d92e13k 75Ž27i50ž69k83a 9686605604800

spise bych srovnaval vykony.93kW u toho 3valce je asi jako 1.6-1.8 atmo a tam je spotreba spise vetsi

0/0
4.4.2017 11:51

M10i52c80h18a31l 76H45o46r43a93k 2764385867792

Konecne Civic co pripomina auto a ne parodii na vesmirnou lod. Ten zadek sice porad vypada hodne poutove, ale za vsechno ostatni R^. Asi jeden z nejlepsich hatchbacku soucasnosti ve svy tride. A musim se smat blabolu o tom, ze Golf vyjde vyrazne levneji. V nejlepsi vybave se srovnatelnou priplatkovou vybavou vyjdou temer nastejno a nebo bude Golf jeste drazsi. (S ledkovymi svetly atd.);-)

0/0
3.4.2017 23:07

T82o33m36á47š 70V44a26l31d13e88r 7213350659

Taky jsem koukal, co Honda hodlá prodávat. Design se mi líbí. Hondě jsem vždy fandil jak v autech, tak i v letectví. Ale toto je prostě mimo na východoevropský trh. Osobně bych si nikdy nekoupil litrový třívalec, či něco podobného nad 200000Kč na tož za 500000 Kč. Stačí, že se vše na voze se optimalizuje. A vozy jsou jaké jsou. Výhodou pro kupce je, že kdo koupí Civic G10, bude rarita na silnicích. Nevím co koupím, až mi 1,8 doslouží. ;-(

+6/0
2.4.2017 19:42

R76a71d23i43m 76H64l48a90v30i72n50k12a 3667780534134

Deset let jezdím Civic. Pomalu se blíží čas výměny. Bohužel ne za tuto X. generaci. Proč? Protože 3válec nechci a za 4 válce v hatchbacku nedám 650.000.

+1/0
2.4.2017 18:50

J97i54ř42í 40S11c29h65w94a57c35h 8938144378386

kdo v Evropě za 650 tisíc nabízí (v čemkoliv) více jak 4 válce? Za 650 tisíc nabízí BMW dokonce jen 3 válce (v plné palbě mohou být i za milion) a to mají ještě o třetinu nižší výkon než ta Hondova 1.5....;-)

+5/−1
2.4.2017 20:01

L46a41d66i38s53l26a70v 52K73a71l17o35u78s 7345816151390

KIA, HYUNDAI,TOYOTA,MAZDA, a celá řada jiných. Bohužel Německé vozy jsou pro nás předražené. Vysvětluji si to tím, že německé vozy jsou osázeny německými komponentami, např. BOSCH. Němci mají dvojnásobnou produktivitu, protože např. lambda sonda na 1 časovou/km jednotku potřebuje 2 ks. Na jeden typ vozu lze namontovat lambda sondu vícerovýrobců, u Bosch jsem zahlédl životnost 150 tis. km, kdežto Denso 250 tis. km. Z toho mě vychází dvojnásobná produktivita Německého výrobce.:-)

0/−1
3.4.2017 16:30

J43a96k64u18b 40S85e40k61e48r43a 6766120196355

Jak je mozne, ze zde soudruzi z lupy povolili diskusi! 8-o

Honde asi nepochroumaji diskuteri ego, aha...

+4/0
1.4.2017 23:30

A93n73t58o29n76í40n 58S52e73b77e26r49a 7133968130639

Ta rolovaci plachta v kufru je debilni. V mem aute do toho tuknu a samo se to sroluje. Kdyz mam v ruce veci a potrebuju mit pristup tak je to idealni. To co vymysleli do teto hondy je silenost....

+1/−1
1.4.2017 19:46

J57a63n 71D93l42o64u93h61ý 7434319400449

Kluci japonsky civic byla vzdycky super kara, jezdival jsem starickym civicem z roku 2000 a jel pekne. To same pozdejsi civic ( o kterem Jeremy rekl, ze novy je horsi) pekne sezeni. Nicmene ja se ptam... je normalni chtit za litrove turbo temer pul mice? Za tu cenu koupim rok stary mercedes,bmw o tridu vyse s normalnim motorem.

+6/0
1.4.2017 19:24

J78i66ř50í 75S42c22h63w61a10c17h 8418124428396

tak rok starý Civic už taky nebude stát půl míče....;-)

+4/−1
1.4.2017 19:45

J43i17ř53í 68S90c97h95w54a80c42h 8808784908246

a hele, Antonín nesouhlasí s tím, že rok starý Civic nebude lacinější než nový....že by šlo už o sběratelské kusy omezené série jako u Ferrari? Aneb čí starší tím dražší? ;-)

+3/0
1.4.2017 19:59

P17e18t53r 43B27á94č90a 8725696835475

Japan power R^

Jit do Civicu tak jedine tohohle mazlika Type R

http://o.aolcdn.com/dims-shared/dims3/GLOB/crop/1030x580+130+133/resize/800x450!/format/jpg/quality/85/http://o.aolcdn.com/hss/storage/midas/d7b7b7f77f885667fe750575ca730f1/201860737/Civic+Type+R+Coupe.jpeg

R^

0/0
1.4.2017 17:25

D69e66j69a55n 13T94a79d95i46c 7202226297627

Honda je jako Skoda, kus plastu, spotrebni zbozi, znackou auta nadchnete jen kluky z vesnice. :-)

+3/−1
1.4.2017 17:58

P52e49t29r 71B58á96č41a 8255276715875

Neni, japonci nikdy neklesnou na takovou smesnou uroven jako je skodovka.

+1/−2
1.4.2017 18:42

D40e32j93a41n 75T69a86d13i58c 7872946607847

Toyota zacina davat misto motoru vysavace a jejich pristrojovky vypadaji jako z 90 let, Nissan je od spojeni s Renaultem neprilis duveriva znacka a Mazda chytne jinovatku driv, nez s ni clovek prijede domu. U Hondy je jen otazka casu, kdy podlehne modernimu trendu downsizingu, coz je nejvetsi zlo!

+1/−1
1.4.2017 18:59

J41i61ř78í 38S39c70h51w57a20c21h 8288104328136

ty jsi nečetl ten článek? Vždyť co je tříválec 1.0T a 1.5T v Civicu 10G , potažmo už 2.0T v type R 9G , když ne downsizing.

+5/0
1.4.2017 19:19

D42e47j89a16n 93T96a82d52i53c 7162846447607

Necetl.

0/−1
1.4.2017 19:22

J77i59ř49í 34S22c77h76w24a47c84h 8238244938686

tak samozřejmě díky tvé "haterské objektivitě" ani klesnout nemohou. Objeví se tu článek o tříválci 1.0TSI pro tebe je to "směšný hejtovací průser". Objeví se tříválec 1.0 v Hondě a pro tebe je to JAPAN POWER ;-D

0/0
1.4.2017 19:15

J54i91ř42í 86S46c78h85w43a58c52h 8138604108176

Ale typeR je super auto i díky "downsizing" oturbenému dvoulitru.

0/0
1.4.2017 20:02

P81e22t54r 25B60á92č37a 8195356975135

Dvoulitr je v dnensi dobe pomale vyhra uz.

+3/0
2.4.2017 10:34

V15i62t 57P49o15c13h69m25a20n 7483926115127

Skoncil accord, skonci i civic.

+2/−1
1.4.2017 17:04

J34a43r52o95s47l94a19v 61D83r49o15z22d 6853199180407

Accordu je skoda...

+6/0
1.4.2017 23:49

B21r15o86n38i27s30l67a46v 50H57a49k78e26n 2568215436276

tak veri si kluci japonsky... tusim to byl reditel Hondy, ktery prohlasil, ze nejake slevy ci akce nepripadaji v uvahu a cena odpovida kvalite... ;-)

0/0
1.4.2017 11:47

P44e62t76r 53H32o96r49á88k 1949733519524

Tady jsou motorově úplně mimo. Nemají žádný motor za rozumnou cenu. Kde je čtyřválec kolem 100 kW do 500 tisíc. S tímhle se můžou leda zahrabat

0/0
1.4.2017 13:28

M61a75r84t48i57n 73D97u44f60e33k 3172857418614

Čtyřválec, šestiválec, už bych to nechtěl. To je už za námi. Přichází elektrika!

0/−7
1.4.2017 13:38

J29i59ř55í 83K40o27c17u71r95e23k 6435884675528

Jo, až budem do lesa nosit na práci elektrickou pilu a budem chodit bez soumara i bez prodlužky... Jasně na dojíždění do práce <30 km má elektrika smysl, jen ta cena.

+4/0
1.4.2017 15:31

M21a53r78t72i92n 47D15u95f26e71k 3392257598234

No joo... :)

0/0
1.4.2017 18:11

J67i88ř78í 46S35c24h34w52a74c60h 8848824108496

to ještě nevíš, že ten 100kW motor není čtyřválec ;-)

0/0
1.4.2017 19:24

L32e16o75š 63N35a92v48r43á61t76i70l 9813470615695

o rok/dva zjisti, ze to nikdo nekupuje... at se bodnou.. jeste rychle koupim atmosféru s predchozi verzi...

0/0
1.4.2017 21:37

T76o47m14á13š 82K29u30c61h58a16ř 3677121888461

Centrální digitální rychloměr.. :-P Zrovna minulý týden jsem dokoukal díl seriálu "Letecké katastrofy", kde na dotaz, proč pilot ignoroval údaj radarového výškoměru zaněla celkem pochopitelná odpověď, že oproti analogové stupnici barometrického výškoměru je tato digitální, je velmi nepohodlné ji odečítat, takže ji piloti často ignorují.

Mimochodem spotřeba 9l spři svižné jízdě a 7l průměrná? To je dodávka pro deset Ukrajinců, nebo je tam motor ze škody 120? ;-)

+4/−5
1.4.2017 11:38

J12i18ř67í 54K66o61c64u93r68e43k 6225614965218

Škoda 120 v horách jezdí na dvojku. Na trojku je ten motor slabý. Takže když s tím pojedete 40-60 s cihlou na plynu, tak spotřeba kolem 15 litrů nebude nic překvapivého. Naopak cestou dolů to bude taky žrát, neboť brzdy jsou slabé a karbec nemá volnoběžku, narozdíl od žigula.

A jestli toho Civika tahali k omezovači, tak 8-9 litrů je překvapivě málo.

+2/0
1.4.2017 15:27

J40i41ř32í 40N15e32u23m12e78i24s96t60e84r 2142665953791

V životě jsem nedosáhnul nižší spotřeby s žádným jiným autem, než se stopětkou na svojí oblíbené trase Praha Šumava. Akorát u Volyně se za mnou táhla šňůra, no.

0/0
1.4.2017 18:44

R36o85m78a66n 18Č36e68s84l64á57r 6451154801710

Člověče, nereagujte, nečtěte, vemte si prášek nebo Vám praskne cévka.

Předpokládám, že jste vytrvalým zákazníkem okřídleného šípu vlastněného koncernem a odkojen na TDI v plné palbě jen bez kůže, vše v elektrice jen švihadla vzadu a na hlínách...

Kterékoli dnes vyráběné auto pokud mu budete šlapat tak bude žrát, díky CR vstřikování a zhůvěřilým EU předpisům i ty okřídlené šípy v "dýzlu".. pokud teda neřadíte jak napovídá palubní počítač - 5° při 55km*h^-1 ..

Tohle auto má sportovního ducha je to v článku napsáno několikrát a pokud jste někdy jel sportovně, baví vás to tak víte že to s ekonomickou jízdou nemá nic společného 8,7l je hodně slušná spotřeba a pokud opravdu jeli jak popisovali..

0/−1
1.4.2017 18:01

V77í96ť17a 59K78r90u70t51i14š 1420444225867

Jo, sportovního ducha mít může. A motor je jako u jiných značek vysmívaná litrová sekačka. Tady navíc o 25% dražší ...

+1/0
1.4.2017 19:18

J28a79n 82D96l84o41u73h36ý 7954489750349

911cka zere stejne a motor neni nejaka bruselska litrova zrudnost.

+1/0
1.4.2017 19:27

R60o59m62a18n 24Č62e32s86l53á55r 6561514681540

a vo tom to je... dowsizing neznamená nižší reálnou spotřebu, každý kdo ve fyzice aspoň chvilku dával pozor to ví.

Pořád platí fyzikální zákony, teda dokud EU soudruzi nenařídí jinak pak Výkon je roven Příkonu po odečtení Ztrát.

Nemá smysl brečet nad spotřebou ani downsizingem, prostě to tak je a hotovo. Zajímavější jsou pro mne jízdní vlastnosti a spolehlivost, Z této rovnice mi jasně vychází ta patnáctistovka jako ta správná volba....

Co se týká cenové politiky Hondy, opět je to věc se kterou nemůžeme nic dělat buď na to mám a chci to - pak Hondu koupím nebo na ni nemám a prostě budu jezdit v Dacii... Opět není důvod být vzrušený.

+1/−2
1.4.2017 19:45

V18í61ť55a 12K80r81u75t61i42š 1880254815217

Ano, Výkon je roven Příkonu po odečtení Ztrát. Jenže ve chvíli, kdy z výkonu motoru potřebuji pro plynulý dopředný pohyb 10-15% výkonu (což je drtivá většina času jízdy), je podstatný rozdíl živit palivem objem motoru jeden nebo dva litry a jejich ztráty.

+3/0
1.4.2017 19:59

L54a31d19i68s81l53a36v 91K47a24l94o61u73s 7895136351720

Ve stejném duchu jsem na jiném článku na téma downsizeing,upsizeing dostal rovněž samé mínusy. Ve formuli 1 se dělali motory 1.5 L s výkonem až 1000 koní. Je to dáno kompresí a přeplňováním. Čím nižší komprese, tím ten motor klade menší odpor přiváděnému vzduchu. Na formuli 1 byl plnící tlak z turba až 5.5 barů(běžná turba jsou max. 2 bary). Jenže takový motor je defacto na 1 použití a spotřeba a emise enormní. Kvůli účinnosti, emisím, spotřebě je naopak potřeba co nejvyšší komprese. Aby to bylo použitelné, tak je třeba na rozměry a hmotnosti os. vozu vyšší objem(obsah). Doposud jako jediná se tohoto trendu drží MAZDA 2.0 L SKYACTIVE 1, s kompresí 14,0, plánuje však verzi SKYACTIVE 2 s kompresí až 18,0. Toyota u hybridních motorů má kompresi 14,2. Pouze jediná firma zvládla t.z.v. variabilní kompresi cca 8,0-14,0 a to je firma INFINITY, cpe to do modelu QX50. Kvůli efektivitě je třeba se přiblížit kompresi naftového motoru, ale kvůli max. výkonu/akceleraci je třeba komprese 8,0. Např. SUBARU STI WRX má kompresi 8.0, má výkon,dynamiku, ale žere i trávu u silnice.

0/−1
3.4.2017 17:02

L77a12d25i18s78l40a46v 79K65a64l79o38u50s 7925356691360

Pane Swachu, Vy termomechanice zjevně NEROZUMÍTE.

0/0
5.4.2017 9:03

J40i49ř38í 60S93c77h77w50a82c87h 8768104648726

Nepovažuji se za "termo-mechanicko-dynamického guru" jako vy, ale rozumím si s ní natolik, abych věděl, že v téměř každé druhé větě máte blud a navíc jako celek je váš příspěvek "akýsi zmetěný".....:-(

0/0
5.4.2017 21:08

L95a31d94i18s59l27a40v 25K79a25l43o22u27s 7955526181620

Tak je to ještě horší,než to vaše hodnocení zpočátku vypadalo. To, co vy nazýváte bludem, jsou FAKTA.

0/0
8.4.2017 9:04

J10i82ř94í 49S30c46h94w76a46c52h 8228574458386

aha takže fakta a bludy:

1. faktem je, že sériové vyráběné zážehové motory Toyoty v hybridech nemají kompresní poměr 14,2 (pokud ano, prosím relevantní odkaz) - jinak blud č.1

2. "Čím nižší komprese, tím ten motor klade menší odpor přiváděnému vzduchu" .... a jakpak to, když se komprimuje při uzavřených ventilech? - blud čislo 2.

3. Myslím, že Infinity ten zázrak s proměnnou kompresí ještě ani oficiálně nenabízí (jen se o něm mluvilo v roce 2016, že se začne v roce 2017 prodávat) - relevantní odkaz na nabídku, jinak blud č.3

4. že kvůli vysokému výkonu je potřeba kompresní poměr 8? Superblud číslo 4! Jak by pak mohly existovat kvanta velmi výkonných motorů s kompresním poměrem někde mezi 12 až 14? Jako příklad:

http://www.automobilrevue.cz/rubriky/automobily/predstavujeme/ferrari-458-speciale-special_43139.html

A jestli máte pocit, že snad někdy někde popírám fakt, že vyšší komprese zvyšuje účinnost motoru, tak ten opravdu nepopírám, s tím naprosto souhlasím.

0/−1
8.4.2017 21:00

L30a48d33i63s58l35a59v 23K51a39l87o40u75s 7605216821380

Vše,co jste napsal vy jsou totální bludy. Nerozumíte ani motorům, ani termomechanice. Jenže to vy nikdy nepřipustíte ani kdyby jste to viděl černé na bílém !

0/0
9.4.2017 20:30

L29a46d92i98s62l22a60v 48K85a66l86o20u93s 7765666541650

Jednoduchý důkaz o tom, že tomu nerozumíte. Výkon motoru P=Mk x omega. Jinými slovy kroutící moment x otáčky. Ukažte mi motor s kompresí 14:1 , který lze vytočit do otáček 20 tis./min. Je jedno jestli atmosféra, nebo turbo. Jen malá poznámka. Závodní motor formule 1 má kompresi 7,5 :1 .

0/0
10.4.2017 9:36

J29i69ř86í 18S21c42h12w88a10c66h 8298834538946

ad 1? Nic

ad 2? Nic

ad 3? Nic

ad 4? Nic

Žádné odkazy? Prostě NIC.

Místo toho poučování "jak se spočítat výkon" a jakési irelevantní bláboly o motorech na jedno použití co točí 20 tisíc. A to vše v souvislosti s tématem "downsizing - upsizing - stupeň komprese"?

Ono to Infinity točí 20 tisíc? A proto musí mít kompresi 8?

Subaru STI VRX točí 20 tisíc? A proto musí mít kompresi 8?

Ale to "moje odkazované" Ferrari má na rozdíl od výše uvedených atmosférický motor pro silniční provoz točí sice jen cca 10.000, má jen 570 koní, tedy v obou parametrech to Infinity i Subaru ZNAČNĚ překonává a přesto má kompresi 14. :-P;-D

Ale jo, já tomu přece nerozumím, výkonný motor musí mít kompresi max 8..protože přeplňovaná F1 má jenom 7.5 ;-D

0/0
13.4.2017 13:59

J23a33r90o72s71l77a50v 19Š53t56r96e14i69t 4393524630313

Nechci rýpat, ale s okřídleným šípem, konkrétně OII FSI, 2.0, 4x4 bez turba a spotřeba je při sportovní jízdě stejná ;-) A to má to auto o "pár" kilo víc...

0/0
1.4.2017 19:42







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.