Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nová Honda Civic: drahé UFO, co skvěle jezdí

Civic se vrací ke kořenům. Přidává jízdní radosti a umu na úkor praktičnosti, nechá si za to ovšem dost zaplatit. Svezení je ale parádní.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I86v47o 97Č57e42r18n95ý 9902395183351

no tak já mám Civic 6 generace a nemůžu si vynachválit, atmosféra 1,5 průměrná dlouhodobá spotřeba 6,4, ale kupovat nový s litrovým tříválcem za 1/2 mega ? To bych musel být padlý na hlavu. Podle mne absolutně neprodejné auto. Za mne momentálně jednoznačná jednička je Toyota Corolla. Mi totiž stačí sedan, já nepotřebuji převážet vzduch:-)

0/0
6.4.2017 12:54

J72i37ř64í 96S76c97h51w12a23c43h 8248464278526

jen z auta co "skvěle jezdí" protože má dobrý podvozek, dobré řízení a dobré brzdy a je více děláno s důrazem na řidiče, sestoupíš do tuctovky a průměru.

+1/0
7.4.2017 12:07

L58a19d86i11s20l33a33v 15K21a10l76o66u17s 7195746211550

Zvenku pěkné,vevnitř stísněné,kufr velký-skoro až moc.Designově i funkčně avantgardní. Základní motor ze sekačky na trávu. Odpovídající motorizace za šílené peníze.

+1/0
5.4.2017 18:02

J70i23ř81í 42S14c55h23w58a90c18h 8598984228856

pár informací proč to auto není laciné ;-)

https://www.youtube.com/watch?v=yKlNEGJZSZs

0/0
4.4.2017 23:04

R37a74d33e37k 95Ž94i23ž71k10a 9266965264190

spise bych srovnaval vykony.93kW u toho 3valce je asi jako 1.6-1.8 atmo a tam je spotreba spise vetsi

0/0
4.4.2017 11:51

M35i63c25h19a96l 66H29o64r54a19k 2914595957102

Konecne Civic co pripomina auto a ne parodii na vesmirnou lod. Ten zadek sice porad vypada hodne poutove, ale za vsechno ostatni R^. Asi jeden z nejlepsich hatchbacku soucasnosti ve svy tride. A musim se smat blabolu o tom, ze Golf vyjde vyrazne levneji. V nejlepsi vybave se srovnatelnou priplatkovou vybavou vyjdou temer nastejno a nebo bude Golf jeste drazsi. (S ledkovymi svetly atd.);-)

0/0
3.4.2017 23:07

T72o44m98á95š 19V26a86l15d66e90r 7213580129

Taky jsem koukal, co Honda hodlá prodávat. Design se mi líbí. Hondě jsem vždy fandil jak v autech, tak i v letectví. Ale toto je prostě mimo na východoevropský trh. Osobně bych si nikdy nekoupil litrový třívalec, či něco podobného nad 200000Kč na tož za 500000 Kč. Stačí, že se vše na voze se optimalizuje. A vozy jsou jaké jsou. Výhodou pro kupce je, že kdo koupí Civic G10, bude rarita na silnicích. Nevím co koupím, až mi 1,8 doslouží. ;-(

+6/0
2.4.2017 19:42

R29a16d96i72m 44H46l36a58v13i80n25k98a 3127220234914

Deset let jezdím Civic. Pomalu se blíží čas výměny. Bohužel ne za tuto X. generaci. Proč? Protože 3válec nechci a za 4 válce v hatchbacku nedám 650.000.

+1/0
2.4.2017 18:50

J74i36ř27í 78S17c18h15w19a14c47h 8238884288666

kdo v Evropě za 650 tisíc nabízí (v čemkoliv) více jak 4 válce? Za 650 tisíc nabízí BMW dokonce jen 3 válce (v plné palbě mohou být i za milion) a to mají ještě o třetinu nižší výkon než ta Hondova 1.5....;-)

+5/−1
2.4.2017 20:01

L52a73d59i40s70l60a72v 92K91a57l82o86u79s 7685716771390

KIA, HYUNDAI,TOYOTA,MAZDA, a celá řada jiných. Bohužel Německé vozy jsou pro nás předražené. Vysvětluji si to tím, že německé vozy jsou osázeny německými komponentami, např. BOSCH. Němci mají dvojnásobnou produktivitu, protože např. lambda sonda na 1 časovou/km jednotku potřebuje 2 ks. Na jeden typ vozu lze namontovat lambda sondu vícerovýrobců, u Bosch jsem zahlédl životnost 150 tis. km, kdežto Denso 250 tis. km. Z toho mě vychází dvojnásobná produktivita Německého výrobce.:-)

0/−1
3.4.2017 16:30

J18a77k98u56b 86S72e44k22e10r49a 6546980836155

Jak je mozne, ze zde soudruzi z lupy povolili diskusi! 8-o

Honde asi nepochroumaji diskuteri ego, aha...

+4/0
1.4.2017 23:30

A64n96t39o87n32í51n 28S35e42b32e12r58a 7873698390189

Ta rolovaci plachta v kufru je debilni. V mem aute do toho tuknu a samo se to sroluje. Kdyz mam v ruce veci a potrebuju mit pristup tak je to idealni. To co vymysleli do teto hondy je silenost....

+1/−1
1.4.2017 19:46

J57a31n 40D13l11o87u78h21ý 7524889540759

Kluci japonsky civic byla vzdycky super kara, jezdival jsem starickym civicem z roku 2000 a jel pekne. To same pozdejsi civic ( o kterem Jeremy rekl, ze novy je horsi) pekne sezeni. Nicmene ja se ptam... je normalni chtit za litrove turbo temer pul mice? Za tu cenu koupim rok stary mercedes,bmw o tridu vyse s normalnim motorem.

+6/0
1.4.2017 19:24

J73i30ř84í 70S50c38h57w54a57c65h 8238894698786

tak rok starý Civic už taky nebude stát půl míče....;-)

+4/−1
1.4.2017 19:45

J69i51ř35í 55S69c43h34w31a37c11h 8198394388896

a hele, Antonín nesouhlasí s tím, že rok starý Civic nebude lacinější než nový....že by šlo už o sběratelské kusy omezené série jako u Ferrari? Aneb čí starší tím dražší? ;-)

+3/0
1.4.2017 19:59

P75e54t27r 81B23á69č80a 8845666885675

Japan power R^

Jit do Civicu tak jedine tohohle mazlika Type R

http://o.aolcdn.com/dims-shared/dims3/GLOB/crop/1030x580+130+133/resize/800x450!/format/jpg/quality/85/http://o.aolcdn.com/hss/storage/midas/d7b7b7f77f885667fe750575ca730f1/201860737/Civic+Type+R+Coupe.jpeg

R^

0/0
1.4.2017 17:25

D27e89j69a66n 32T75a70d68i75c 7652506207437

Honda je jako Skoda, kus plastu, spotrebni zbozi, znackou auta nadchnete jen kluky z vesnice. :-)

+3/−1
1.4.2017 17:58

P59e25t85r 96B75á67č87a 8375676765685

Neni, japonci nikdy neklesnou na takovou smesnou uroven jako je skodovka.

+1/−2
1.4.2017 18:42

D89e76j55a71n 78T19a12d28i59c 7842106677677

Toyota zacina davat misto motoru vysavace a jejich pristrojovky vypadaji jako z 90 let, Nissan je od spojeni s Renaultem neprilis duveriva znacka a Mazda chytne jinovatku driv, nez s ni clovek prijede domu. U Hondy je jen otazka casu, kdy podlehne modernimu trendu downsizingu, coz je nejvetsi zlo!

+1/−1
1.4.2017 18:59

J80i27ř66í 58S23c52h91w10a85c38h 8548544928216

ty jsi nečetl ten článek? Vždyť co je tříválec 1.0T a 1.5T v Civicu 10G , potažmo už 2.0T v type R 9G , když ne downsizing.

+5/0
1.4.2017 19:19

D93e88j43a94n 48T80a66d47i72c 7892696117177

Necetl.

0/−1
1.4.2017 19:22

J84i33ř52í 83S45c72h92w96a88c38h 8438814748656

tak samozřejmě díky tvé "haterské objektivitě" ani klesnout nemohou. Objeví se tu článek o tříválci 1.0TSI pro tebe je to "směšný hejtovací průser". Objeví se tříválec 1.0 v Hondě a pro tebe je to JAPAN POWER ;-D

0/0
1.4.2017 19:15

J74i11ř43í 59S32c96h51w63a55c68h 8258984598826

Ale typeR je super auto i díky "downsizing" oturbenému dvoulitru.

0/0
1.4.2017 20:02

P57e73t82r 23B50á58č93a 8205576945715

Dvoulitr je v dnensi dobe pomale vyhra uz.

+3/0
2.4.2017 10:34

V79i36t 45P91o54c82h71m51a38n 7123916135747

Skoncil accord, skonci i civic.

+2/−1
1.4.2017 17:04

J69a50r33o36s58l69a70v 94D23r98o86z41d 6433709110477

Accordu je skoda...

+6/0
1.4.2017 23:49

B29r81o55n59i86s80l67a48v 71H51a93k54e57n 2358555976136

tak veri si kluci japonsky... tusim to byl reditel Hondy, ktery prohlasil, ze nejake slevy ci akce nepripadaji v uvahu a cena odpovida kvalite... ;-)

0/0
1.4.2017 11:47

P21e27t36r 59H17o78r23á33k 1709423179634

Tady jsou motorově úplně mimo. Nemají žádný motor za rozumnou cenu. Kde je čtyřválec kolem 100 kW do 500 tisíc. S tímhle se můžou leda zahrabat

0/0
1.4.2017 13:28

M94a95r89t82i88n 40D50u19f29e22k 3252767378544

Čtyřválec, šestiválec, už bych to nechtěl. To je už za námi. Přichází elektrika!

0/−7
1.4.2017 13:38

J58i52ř67í 62K90o18c27u19r10e68k 6405654455608

Jo, až budem do lesa nosit na práci elektrickou pilu a budem chodit bez soumara i bez prodlužky... Jasně na dojíždění do práce <30 km má elektrika smysl, jen ta cena.

+4/0
1.4.2017 15:31

M63a95r97t77i18n 30D41u73f41e42k 3572277528544

No joo... :)

0/0
1.4.2017 18:11

J67i59ř72í 67S97c60h13w33a11c11h 8508274848406

to ještě nevíš, že ten 100kW motor není čtyřválec ;-)

0/0
1.4.2017 19:24

L10e91o14š 80N19a18v44r86á79t66i59l 9843100895925

o rok/dva zjisti, ze to nikdo nekupuje... at se bodnou.. jeste rychle koupim atmosféru s predchozi verzi...

0/0
1.4.2017 21:37

T93o94m91á56š 24K85u97c66h88a47ř 3597291638141

Centrální digitální rychloměr.. :-P Zrovna minulý týden jsem dokoukal díl seriálu "Letecké katastrofy", kde na dotaz, proč pilot ignoroval údaj radarového výškoměru zaněla celkem pochopitelná odpověď, že oproti analogové stupnici barometrického výškoměru je tato digitální, je velmi nepohodlné ji odečítat, takže ji piloti často ignorují.

Mimochodem spotřeba 9l spři svižné jízdě a 7l průměrná? To je dodávka pro deset Ukrajinců, nebo je tam motor ze škody 120? ;-)

+4/−5
1.4.2017 11:38

J93i96ř97í 22K96o85c61u74r97e42k 6525634745658

Škoda 120 v horách jezdí na dvojku. Na trojku je ten motor slabý. Takže když s tím pojedete 40-60 s cihlou na plynu, tak spotřeba kolem 15 litrů nebude nic překvapivého. Naopak cestou dolů to bude taky žrát, neboť brzdy jsou slabé a karbec nemá volnoběžku, narozdíl od žigula.

A jestli toho Civika tahali k omezovači, tak 8-9 litrů je překvapivě málo.

+2/0
1.4.2017 15:27

J77i74ř51í 46N26e34u43m22e13i67s64t76e94r 2962165813961

V životě jsem nedosáhnul nižší spotřeby s žádným jiným autem, než se stopětkou na svojí oblíbené trase Praha Šumava. Akorát u Volyně se za mnou táhla šňůra, no.

0/0
1.4.2017 18:44

R35o14m67a26n 42Č46e25s37l25á29r 6501204961600

Člověče, nereagujte, nečtěte, vemte si prášek nebo Vám praskne cévka.

Předpokládám, že jste vytrvalým zákazníkem okřídleného šípu vlastněného koncernem a odkojen na TDI v plné palbě jen bez kůže, vše v elektrice jen švihadla vzadu a na hlínách...

Kterékoli dnes vyráběné auto pokud mu budete šlapat tak bude žrát, díky CR vstřikování a zhůvěřilým EU předpisům i ty okřídlené šípy v "dýzlu".. pokud teda neřadíte jak napovídá palubní počítač - 5° při 55km*h^-1 ..

Tohle auto má sportovního ducha je to v článku napsáno několikrát a pokud jste někdy jel sportovně, baví vás to tak víte že to s ekonomickou jízdou nemá nic společného 8,7l je hodně slušná spotřeba a pokud opravdu jeli jak popisovali..

0/−1
1.4.2017 18:01

V49í58ť34a 40K48r65u69t87i36š 1330724215187

Jo, sportovního ducha mít může. A motor je jako u jiných značek vysmívaná litrová sekačka. Tady navíc o 25% dražší ...

+1/0
1.4.2017 19:18

J88a19n 90D80l95o71u96h78ý 7964849250369

911cka zere stejne a motor neni nejaka bruselska litrova zrudnost.

+1/0
1.4.2017 19:27

R96o76m86a65n 93Č20e71s40l89á75r 6281614161820

a vo tom to je... dowsizing neznamená nižší reálnou spotřebu, každý kdo ve fyzice aspoň chvilku dával pozor to ví.

Pořád platí fyzikální zákony, teda dokud EU soudruzi nenařídí jinak pak Výkon je roven Příkonu po odečtení Ztrát.

Nemá smysl brečet nad spotřebou ani downsizingem, prostě to tak je a hotovo. Zajímavější jsou pro mne jízdní vlastnosti a spolehlivost, Z této rovnice mi jasně vychází ta patnáctistovka jako ta správná volba....

Co se týká cenové politiky Hondy, opět je to věc se kterou nemůžeme nic dělat buď na to mám a chci to - pak Hondu koupím nebo na ni nemám a prostě budu jezdit v Dacii... Opět není důvod být vzrušený.

+1/−2
1.4.2017 19:45

V44í78ť95a 95K43r14u38t51i80š 1590314665737

Ano, Výkon je roven Příkonu po odečtení Ztrát. Jenže ve chvíli, kdy z výkonu motoru potřebuji pro plynulý dopředný pohyb 10-15% výkonu (což je drtivá většina času jízdy), je podstatný rozdíl živit palivem objem motoru jeden nebo dva litry a jejich ztráty.

+3/0
1.4.2017 19:59

L18a70d59i82s63l23a67v 17K74a93l68o73u26s 7895766391910

Ve stejném duchu jsem na jiném článku na téma downsizeing,upsizeing dostal rovněž samé mínusy. Ve formuli 1 se dělali motory 1.5 L s výkonem až 1000 koní. Je to dáno kompresí a přeplňováním. Čím nižší komprese, tím ten motor klade menší odpor přiváděnému vzduchu. Na formuli 1 byl plnící tlak z turba až 5.5 barů(běžná turba jsou max. 2 bary). Jenže takový motor je defacto na 1 použití a spotřeba a emise enormní. Kvůli účinnosti, emisím, spotřebě je naopak potřeba co nejvyšší komprese. Aby to bylo použitelné, tak je třeba na rozměry a hmotnosti os. vozu vyšší objem(obsah). Doposud jako jediná se tohoto trendu drží MAZDA 2.0 L SKYACTIVE 1, s kompresí 14,0, plánuje však verzi SKYACTIVE 2 s kompresí až 18,0. Toyota u hybridních motorů má kompresi 14,2. Pouze jediná firma zvládla t.z.v. variabilní kompresi cca 8,0-14,0 a to je firma INFINITY, cpe to do modelu QX50. Kvůli efektivitě je třeba se přiblížit kompresi naftového motoru, ale kvůli max. výkonu/akceleraci je třeba komprese 8,0. Např. SUBARU STI WRX má kompresi 8.0, má výkon,dynamiku, ale žere i trávu u silnice.

0/−1
3.4.2017 17:02

L23a57d75i67s30l25a28v 74K28a51l27o36u27s 7135116801510

Pane Swachu, Vy termomechanice zjevně NEROZUMÍTE.

0/0
5.4.2017 9:03

J63i65ř94í 16S54c44h26w15a14c85h 8828474668466

Nepovažuji se za "termo-mechanicko-dynamického guru" jako vy, ale rozumím si s ní natolik, abych věděl, že v téměř každé druhé větě máte blud a navíc jako celek je váš příspěvek "akýsi zmetěný".....:-(

0/0
5.4.2017 21:08

L17a35d61i84s13l24a55v 81K53a56l80o82u70s 7145516781870

Tak je to ještě horší,než to vaše hodnocení zpočátku vypadalo. To, co vy nazýváte bludem, jsou FAKTA.

0/0
8.4.2017 9:04

J24i39ř10í 84S71c52h19w75a89c38h 8598944628436

aha takže fakta a bludy:

1. faktem je, že sériové vyráběné zážehové motory Toyoty v hybridech nemají kompresní poměr 14,2 (pokud ano, prosím relevantní odkaz) - jinak blud č.1

2. "Čím nižší komprese, tím ten motor klade menší odpor přiváděnému vzduchu" .... a jakpak to, když se komprimuje při uzavřených ventilech? - blud čislo 2.

3. Myslím, že Infinity ten zázrak s proměnnou kompresí ještě ani oficiálně nenabízí (jen se o něm mluvilo v roce 2016, že se začne v roce 2017 prodávat) - relevantní odkaz na nabídku, jinak blud č.3

4. že kvůli vysokému výkonu je potřeba kompresní poměr 8? Superblud číslo 4! Jak by pak mohly existovat kvanta velmi výkonných motorů s kompresním poměrem někde mezi 12 až 14? Jako příklad:

http://www.automobilrevue.cz/rubriky/automobily/predstavujeme/ferrari-458-speciale-special_43139.html

A jestli máte pocit, že snad někdy někde popírám fakt, že vyšší komprese zvyšuje účinnost motoru, tak ten opravdu nepopírám, s tím naprosto souhlasím.

0/−1
8.4.2017 21:00

L71a13d94i45s81l69a31v 28K19a47l22o85u17s 7905256441410

Vše,co jste napsal vy jsou totální bludy. Nerozumíte ani motorům, ani termomechanice. Jenže to vy nikdy nepřipustíte ani kdyby jste to viděl černé na bílém !

0/0
9.4.2017 20:30

L42a61d76i16s56l38a86v 22K71a27l22o98u29s 7205986821340

Jednoduchý důkaz o tom, že tomu nerozumíte. Výkon motoru P=Mk x omega. Jinými slovy kroutící moment x otáčky. Ukažte mi motor s kompresí 14:1 , který lze vytočit do otáček 20 tis./min. Je jedno jestli atmosféra, nebo turbo. Jen malá poznámka. Závodní motor formule 1 má kompresi 7,5 :1 .

0/0
10.4.2017 9:36

J62i72ř33í 91S64c71h96w98a94c68h 8518204748126

ad 1? Nic

ad 2? Nic

ad 3? Nic

ad 4? Nic

Žádné odkazy? Prostě NIC.

Místo toho poučování "jak se spočítat výkon" a jakési irelevantní bláboly o motorech na jedno použití co točí 20 tisíc. A to vše v souvislosti s tématem "downsizing - upsizing - stupeň komprese"?

Ono to Infinity točí 20 tisíc? A proto musí mít kompresi 8?

Subaru STI VRX točí 20 tisíc? A proto musí mít kompresi 8?

Ale to "moje odkazované" Ferrari má na rozdíl od výše uvedených atmosférický motor pro silniční provoz točí sice jen cca 10.000, má jen 570 koní, tedy v obou parametrech to Infinity i Subaru ZNAČNĚ překonává a přesto má kompresi 14. :-P;-D

Ale jo, já tomu přece nerozumím, výkonný motor musí mít kompresi max 8..protože přeplňovaná F1 má jenom 7.5 ;-D

0/0
13.4.2017 13:59

J28a61r50o47s32l45a31v 72Š83t84r46e97i45t 4683554850543

Nechci rýpat, ale s okřídleným šípem, konkrétně OII FSI, 2.0, 4x4 bez turba a spotřeba je při sportovní jízdě stejná ;-) A to má to auto o "pár" kilo víc...

0/0
1.4.2017 19:42







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.