Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

A98n20t20o62n84í72n 55S51e94b95e52r48a 7273528370779

Já si zatím vždy kupoval auta které od výroby nemají tyhle filtry, turba, dovuhmotný setrvačník, automatickou převodovku, abych tyhle dráhě věci nemuesel řešit a opravovat. Klímu a okna v elektrice tam mám..... I když mám 8 let staré auto, tak se vejdu do 5 tisíc ročně za opravy.

Takže moje rada zní. Nekupujte si auta, u kterých nemáte prachy na drahé opravy. Kupujte si auta podle vaší výplatní pásky. R^

Každy sí může před koupit zjistit co se u kterých auta kazí a kolik to stojí. Až takový problém to není.

+44/−1
doporučit
30.3.2017 10:14

P64e50t89r 33V89o83b22o75ř44i57l 5699597708375

DPF je jedno z největších zel v novejch autech.

Konkrétně ve Fordu s-max to chodí tak, že netušíte jestli zrovna vypaluje - kontrolka na to není - no a jednoho dne se to pokazí, motor jde do nouzáku a hotovo. Druhovýroba zatím moc není. Ford servis sice filtry má, ale prodává je s půlkou motoru, za cenu pomalu přesahující zůstatkovou hodnotu auta. Zrovna tím procházím, povedlo se sehnat DPF samostatně, ale ještě to není doladěno. Účet je zatím asi 60000 - za pět let nový auto! Takže až to opraví, nebudu čekat co se rozsype dalšího, prodám to a koupím patnáct let starou ameriku, klidně s půlmiliónem km. Auto vyrobený po roce 2010 mi už nesmí do baráku - dokud (pokud) zase nezačnou vyrábět něco co vydrží dýl jak pět let. To už je lepší brát si vraky za pár korun s tím, že rok to nějak jezdit vydrží, pak sešrotovat a pořídit další.

+25/0
doporučit
30.3.2017 10:57

J94o43s91e87f 57U96l87m20a27n 8980970838865

Hlavní problém vidím v naprosto nesmyslných cenách DPF. Kolik má výrobce marže? 500%?

+23/0
doporučit
30.3.2017 10:27
Foto

P40e75t37r 36P47r93o22c22h50á95z42k50a 3242966442284

To tvrzení o milionu aut bez filtru může být pravdivé, leč autor zapomněl dodat, že ty vozy ho nemají už s výroby. Aut, kde filtr nechal odstranit majitel bude maximálně pár tisíc. I to je samozřejmě špatné, ale na to jsou STK, kde by to měli technici bez potíží zjistit. Stejně tak po silnicích jezdí spousta nákladních aut, která nikdy neměla filtr, traktorů a spousty jiných vozidel a strojů. Možná že by bylo lepší udělat něco pro plynulost dopravy než vyhrožovat represí a podobně. Ono ani to měření u cesty není zrovna optimální, neb každým průjezdem vozidla dochází k víření prachových částic rozptýlených v daném prostoru. Objektivitu může zajistit jen měření na emisích.

+20/0
doporučit
30.3.2017 14:29

R36a13d95e80k 66H11o18d55a39ň 9936407881543

"Ekologisté" rádi tlačí na snahu auta co nejvíce zabrzdit. Jenže právě brzdění a rozjezd výrazně zvyšují množství částic ve vzduchu, protože dochází k obrušování pneumatik o povrch vozovky, obrušování brzdných kotoučů atd. No a následný rozjezd samozřejmě vypustí více, než plynule jedoucí vozidlo. K tomu se přidává problém s městy, která jsou historicky budovaná podél řek a tedy v údolí, takže vítr to nemá jak odfouknout pryč. No, a následný provoz tyto již vzniklé částice víří.

Snaha snížit částice by tedy logicky měla pracovat především se snahou likvidovat již vzniklé částice (tedy noční mytí vozovky pokud nesprchne), a snahou o co nejplynulejší provoz, protože právě snaha všelijakých magorů "utlumit" provoz zničením zelených vln na městských okruzích ovzduší vážně nepřispívá.

+16/0
doporučit
30.3.2017 12:23

P32e90t34r 16P96o81s10p17í30š31i64l 4578244536466

To s tím miliónem aut je pěkná hloupost. Takhle, jak je to napsané, to vyznívá, jakože milión řidičů nechalo filtr DPF odstranit. Pravda je ale taková, že ten milion tvoří starší diesely, které filtry neměly už od výrobce. I když i tak mi to připadá jako hodně nadnesené číslo. Jistě jsou i řidiči, co si ho nechali odstranit, ale určitě jich nejsou statisíce, jak se nám tady snaží natlouct do hlavy.

+17/−1
doporučit
30.3.2017 11:29

O58n47d42r98a 53B91o90k94ů12v13k29a 2398660807960

Co je to za blbost, auta vyrobena cca od 2004? 8-o

Není to pravda, je to dle data homologace auta do provozu, tedy dle příslušné normy.

Je to ve velkém TP.

Tedy já mám dva nafťáky rv 2006 a 2007 a ani jedno nemá DPF z výroby, ale májí katalyzátor.

Tyhle články jsou jen vyvolávání halo efektu ;-O jak někdo může vědět že jich je tolik?

;-€

+17/−1
doporučit
30.3.2017 10:34

T52o63m33á67š 27K15u17c43h27a25ř 3447201158801

Chybí mi v článku info, jestli ty filtry opravdu tolik stát musí, nebo je to jen hra výrobců s velmi drastickými dopady.

+14/0
doporučit
30.3.2017 11:47

M40a32r51t56i71n 96D91i61v41i44š 3625417943329

To je tak když si někdo pořídí (nejlépe si na to půjčí) starší naftu a postupem času zjišťuje, že nemá na to, aby auto provozoval. Rozsvěcování kontrolek řeší vyjmutím čidla a přeprogramováním řídící jednotky a ještě se tím večer u piva chlubí.

+15/−1
doporučit
30.3.2017 10:48

R13o77b51e43r36t 33M77a10t34u56l36a 8417509136255

Plno aut vyrobených i po roce 2004 nemělo ten filtr ani, když sjelo z linky. A zajímalo by mne jak na to číslo vůbec přišli? Pokud to zjistili na STK tak to auto neměli pustit do provozu a nikde jinde se to nekontroluje...

+12/0
doporučit
30.3.2017 12:24
Foto

D82a19v80i84d 24J70a79n76i82k 5936836155904

Hmm,... diky temto bezohlednym setrilkum to musime dychat. Navrhoval bych odebrani/zadrzeni TP pri umyslnem odstraneni DPF filtru + velkou pokutu.

+30/−8
doporučit
30.3.2017 10:15

A32l87i15c85e 19J84a40n48á72k11o83v80á 4128395964949

Tak tu máme další článek na toto téma. Prý až milion vozidel. Kdo může takové nesmysly brát vážně, vždyť je to podvod jako když v roce 2008 tvrdila ČKP že tu jezdí půlmilion nepojištěných, akorát zapoměli dodat že většina těch aut už ani fyzicky neexistovala, nedávno tu měli PR a stáhli to na 120tisíc. Toto bude stejný případ.

+20/−4
doporučit
30.3.2017 10:37

V30e39r55o87n45i57k35a 81M55a80r60t32í10n68k48o51v28á 1863773460

Paradox je, že auto Euro5 bez filtru vypouští více exhalací a sazí než 20let staré Euro2 nebo 15let staré Euro3. Jednoduše proto, že u verzí Euro2 nebo Euro3 bylo nízkých emisí dosáhnuto zlepšeným spalováním, vstřikováním a seřízením motoru, zatímcož Euro5 či Euro6 spalují paradoxně hůže a sází právě na drahé filtry. A kldo za to může? Dle mého Absurně hloupé tlačení na pilu ze strany unie na emise, platit teď normy Euro4, tak tam stále žádné drahé součásti nejsou a ovzduší by bylo mnohem lepší, než s milionem vozů Euro NULA které jsou staré pár let. Naprosto přestřelené požadavky na výrobce, kdy normy předběhly možnosti techniky.

+10/0
doporučit
30.3.2017 20:02

M51a49r32t64i72n 75J20u18r95e13č21k41a 2823814621641

V článku píšou, že je ke správné funkci vypalování PDF zapotřebí řídicí jednotka v dobré kondici. Co je to za nesmysl, řídicí jednotka přeci neztrácí na výkonu. Buď je vadná nebo není, zrovna spojení kondice bych zde nepoužil.

+10/0
doporučit
30.3.2017 12:15

L37u26k55á74š 61A32d39a37m34e17c 6480149610427

Pevně doufám, že mi můj 12 válec a 6 válec bez DPF, kterými jezdím v Evropě ještě dlouho vydří a nebudu muset kupovat ty dnešní směšná přibližovatka, která sice mají různé DPF a podobné nesmysly, ale pak je v tom motorek pro pohon stěračů.

+12/−1
doporučit
30.3.2017 10:44

J62a25k61u59b 52T79u17r89e24k 9695475276845

Čili přiznávají, že zpřísněné podmínky na stanicích technické kontroly nefungují? Jak jinak by bylo možné, že projdou tyto vozy, když mnohdy nemusí projít ani zcela funkční vozy, jak se o tom zde nedávno psalo.

+13/−2
doporučit
30.3.2017 10:23

J51a69k29u48b 28K16r82o23u11p40a 5134837288193

Vtipné je, ze u reklamy, pardon recenze, na Kodiaka ani neotevrela lupa diskuzi. On už i ten nesmysl v nadpisu, ze základní 1.4TSI jede jako vítr je k smíchu :-D

+11/−1
doporučit
30.3.2017 13:54

T93o40m65á37š 16L55u63d50v95í78k 1320387814562

Lidi by si hlavně měli uvědomit že téměř vše z ČTK je komerční sdělení.

+9/0
doporučit
30.3.2017 12:52

M47i11l84a36n 44N47ě87m67e15c 1675300966786

Vypadá to, že všechno směřuje k jednoduchému rozuzlení.

Kdo chce mít opici, musí mít na banány, a ta čím dál tím skvělejší a čistší auta prostě začínají žrát tolik banánů, že vlastnit pitomou fabii bude za chvíli podobný luxus, jako bylo před lety vozit se v mercedesu.

Kdo máš průměrný příjem, smiř se s tím, že na jeden plat, který si necháš ty s rodinou, připadnou časem dva, které si nechá auto. Už to tak kdysi bylo, tak to tak může být znova :)

+9/0
doporučit
30.3.2017 11:37

L28i60b83o58r 75M34o70u22č59k58a 1428407705312

DPF fakt neni a nebyl na vsech vozidlech s nafotvym motorem od 2004 . .je povinny na vsech vozidlech s naftovym motorem az od 2012. Je potreba si prostudovat smernice ... sam jsem kupoval E4 ve 2011 bez DPF, protoze na N1 se toto jeste ten rok nevztahovalo.

+8/0
doporučit
30.3.2017 13:48

P11e73t49r 26H88a33n35a 1754100549

Já filtr na autě mám. O jeho přínosu ekologii dost pochybuji(výroba, distribuce, spíše nelikvidace samotného filtru... vyšší spotřeba, vypalování filtru, spalování močoviny vs. cca 4kg prachu za 250t km - výpočet jedné 10let staré studie)

Ovšem supr masáž poslední dobou k filtrům PDF, rozšíření povinné i na benzinové auta, kdo to platí a kdo z toho má prospěch není moc těžké uhádnout.

+8/0
doporučit
30.3.2017 12:05

J75o49s80e31f 36N34o96v16á18k 2762459893219

Eko normy už jsou takové, že je výrobci neumí kvalitně pořešit. Tak se fixluje při testech emisí a do aut se montují kurvítka typu DPF, kterým člověk musí vyloženě sloužit, aby dělaly co mají a stojí hromadu peněz, když dožijou. Bohužel se ale DPF dostane i do benzínů (zde GPF). Do toho úchylárna zvaná downsizing. Tahle etapa automobilismu zdá se mi poněkud nešťastná. Ono se to doufejme časem vychytá, ale budoucí ojetiny z téhle doby budou opravdu "výhra".

+8/0
doporučit
30.3.2017 11:37

J30a56r14o21s44l87a51v 52P94e72l25d86a 1929654511407

Dnes se zatracuje diesel bez filtru, zitra to bude benzin s filtrem. Pozitri se jiste najde neco i na tu krasnou cistou elektrinu :-P

+11/−2
doporučit
30.3.2017 12:04

F73r52a51n60t38i81š35e52k 49V84r34á61n35a 5329932853211

Bohužel toto je jeden z důsledků "nízkonákladové ekonomiky", kterou tady vlády od roku 1989 zavedly. Zaměstnanci tady mají nízké platy, a i když mnoho služeb dostávají od státu "zdarma", náhradní díly do aut to (bohudík) zatím nejsou - a samozřejmě na jejich komerční pořízení nemají.

Takže těžko od nich můžete chtít, aby se chovali ekologicky, i když tím zabíjejí druhé i sebe. Proto dokud se platy nezvednou na západní úroveň, tak je jediným řešením zakázat dovoz aut, které vyžadují nákladnou údržbu, protože je jasné, že ji chudí Češi budou "šulit" Rv

+11/−4
doporučit
30.3.2017 10:32

A61n28t68o83n22í90n 87S57e12b79e75r64a 7443438680559

To jsem zvědavý jestli to v praxi to u benzínu vydrží 200 tisíc bez poruchy jak tvrdí. ;-D

+6/0
doporučit
30.3.2017 11:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.