Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M33i34c95h48a68l 51N77a58j51m49a66n 7319333566960

Trocha srovnání. Mám možnost porovnat Octavii II s motorem1,6 TDI – 77 kw (za 4,5 roku let najeto 260 tis. km) a Rapida 1,2 TSI – 81 kw(nyní 2,5 měsíce, najeto 12 tis. km).

Sedadla, interiér + - stejný, rapid je užší, ale jezdím z 95%sám, takže to nevadí. Podvozek u rapida překvapivě dobrý, pouze v mezních situacíchje poznat limit pevné zadní nápravy.

Největší rozdíl je motor. Tam jednoznačně vede TSI u rapida –moto je točivější a živější, má širší pásmo využitelných otáček. Spotřebu jsemměl u octavie dlouhodobě kolem 4,9 l/100 km u rapida jezdím teď za 6 l/100 km.Při jízdě na dálnici při 140 km/h točila octavia na pětku 2 700 ot/min a se spotřeboukolem 6,5 litru a rapid točí 2 900 ot/min se stejnou spotřebou.

Proč jsem šel do rapida s motorem TSI?

Protože cena. Koupil jsem ho za 360 tis. ve výbavě Style(+ xenony, lepší radio.....). Za tu cenu jsem lepší volbu nenašel – snad možnáCitroen elysse po faceliftu s 1.6 HDI.

+15/0
doporučit
28.6.2017 9:03

R54o31b31e21r25t 26K55o55c19i88á22n 5629367826787

Je zajímavé, že si Češi pořád stěžují na nízké platy a málo peněz a přitom si kupují neskutečně předraženou Škodovku, jak kdyby nic jiného neexistovalo... A ta věta o honosné octavii, ta se povedlaR^ To je tak extrémně honosné auto v porovnání s rapidem, že většina lidí rozdíl mezi octavií a rapidem vůbec nepozná...

+15/−5
doporučit
28.6.2017 12:52

L89i61b11o68r 90M45o34u70č26k53a 1938817685242

honosne auto octavia ... no tak to uz chce hodne zatemnenej mozecek 8-o

+18/−8
doporučit
28.6.2017 7:51

J15i43ř90í 72S34m77e80t76a37n77a 7665769252168

Ochtávka honosné auto!!Já padám;-D;-D;-D;-D

+8/−1
doporučit
28.6.2017 17:47

L36u15b25o93m79í61r 86V65l62č41e20k 5718822142760

Jsem rád, že naše rodina nemá stejné sny jako mnoho jiných českých rodin;-D Rapida ani zadarmo ;-D

+16/−7
doporučit
28.6.2017 7:19

P26e43t56r 40B50á74č96a 8485376575125

Snem mnoha českých rodinje octavia. Ta se ale dostává jako služební auto. Když dojde na nákup vozu do rodiny, nakonec se ukáže, že tak honosné auto jako aktuální octavia není potřeba. Jednodušší a skromnější rapid odvede rodinné povinnosti s přehledem.

;-D honosne auto octavia ;-D;-D;-D

ja snad spadnu ze zidle

+13/−5
doporučit
28.6.2017 19:42

P11e61t83r 43M90i75c38h97a64l 2110584241292

Už tady byl Báča? :-D

+5/0
doporučit
28.6.2017 16:07

M80a57r51e12k 79K11l51u73f13a 3598934304356

Koupit ojeté maloobjemové TSI? To snad nemůže ani nikdo myslet vážně. Rv;-D

+8/−3
doporučit
28.6.2017 11:17

R36o50b19e86r77t 66M91a78t98u13l32a 8707659816725

Chcete radu k nezaplacení? V žádném případě neberte TSI.

+12/−8
doporučit
28.6.2017 0:58
Foto

R28o12b27e12r23t 75K82a97n72i26a 9470852834985

Riskovat generálku motoru už k jen tím, že koupím ojeté TSI, to by udělal jen blázen nebo totální neznalec. Asi jich mají v Áčkách přetlak, tak potřebovali udělat kampaň, aby se jich zbavili. Nejvíc mě pobavilo šplouchání v zadních dveřích. Ich glaube nicht "das problem".

+6/−2
doporučit
28.6.2017 13:06

J50a66k62u17b 64Š34m29í21d 5860441661456

Benzínové motory ztratili svou výhodu a tou byla jednoduchost...

+4/−1
doporučit
28.6.2017 8:13

J29a77r34e80k 45W97o37l32f 5700859570

Připomíná větší a širší Octavii, to jako fakt?? Já mám teda přesně opačný názor, to jste si asi spletli se Superbem!

+5/−3
doporučit
28.6.2017 5:41
Foto

M80i54c52h38a76l 91N48a90j81m91a37n 7429493246160

Motor 1,2 MPI (atmosférický tříválec) končil výkonově na 55 kw. V článku uváděných 66 Kw je blbost!

+3/0
doporučit
28.6.2017 6:25

F40i61l60i40p 67G59r66y92g97a57r 9279366286197

to nene ;-D;-D "... tak honosné auto jako aktuální octavie..."

+5/−4
doporučit
28.6.2017 7:18

M62a22r22e92k 85J18a64n36e57č37k71a 1947616733171

A to jsem si naivně myslel, že se Škoda už aspoň se zatékáním do auta poučila už z dob Octavie I, ale je to očividně marný. Škodovka holt je stále věrná své tradici a měla by podle toho mít i svůj slogan ve stylu "s naším vozem se nenudíte" ;-D

+2/0
doporučit
28.6.2017 20:41

O86n37d20ř73e15j 46M75u91s13i35l 9907865566934

Motor 1.2 MPI podle mě končil na maximálním výkonu 55 kW, ne 66. V motoru je pár konstrukčních rozdílů oproti HTP, hlavně jiné sání a výfuk.

Problémy s rozvodovými řetězy nebyly vyřešeny nikdy (zdravím experta z Áček), prostě nezbývá než poslouchat a v případně rachocení měnit a měnit.

+2/0
doporučit
28.6.2017 6:21

T20o50m73á39š 37R69ů79ž44i55č41k58a 8795825344886

Škodu Rapid jako auto pro rodinu neberte, páč se tam nevejdete.

+2/−1
doporučit
28.6.2017 12:50

J16a84n 58D16l70o47u52h30ý 7814429700199

Proc doporucujou turbo sekacku a vzapeti pisou, ze ma tradicne problem s rozvody?! Jedine MPicko, sice to nebude zadny terno, ale pojede az za hrob karoserie :-D

+2/−2
doporučit
28.6.2017 7:30

J85i11n97d61ř70i25c17h 62Š42k67o91p93e72k 4405941600935

"Na podvozku však najdeme komponenty, jejichž původ sahá k modelům z devadesátých let."

Co by spousta lidí dalo za to, kdyby i v motorovém prostoru byly určité části (např. motory) z devadesátých let. Žádné předplňované piditurbomotory pracující na hranici svých možností,ale pohodové atmosféry....

+1/0
doporučit
3.7.2017 20:14

P32e21t86r 56B95á50č41a 8805846555665

Nikde nevidim komercni sdeleni?

A uplne nejlepsi je ceske rodine doporucovat zase tu nejtuctovejsi nemeckou krabici nasich silnic, rada k nezaplaceni ;-D

+1/0
doporučit
28.6.2017 17:40

T29o91m95á66š 59H92o42c57h79m87u63t74h 4704562760235

TSIčka, kromě problémových rozvodů, které byly u 1,2 zčásti vyřešené (U 1,4 nikoliv), jsou problémová asi tak shodně, jako každý další přímovstřik. IDE - dnes TCe od Renaultu, EcoBoost od Fordu, THP od Peugeotu, GDi od Korejců, atp. Všechny trápí karbon. Většina jezdí na prodloužené intervaly výměn oleje, protože proč? Protože marketing a operáky. Takže kvůli nízkým emisím se spaliny vrací zpět do sání. Přímovstřik produkuje poměrně hodně sazí. Tyto saze putují sáním, přes sací ventil až do spalovací komory. Teprve zde je vstříknut benzín. U běžných nepřímovstřiků je celé sání omýváno aerosolem, tedy směsí benzín+vzduch. Zde to chybí. Ventil se obaluje sazemi, jednoho dne se přidře ve vodítku a nestihne se zpětně uzavřit. Tehdy začíná píst narážet do ventilu. Trvá to déle a postupně, ale časem ventil vykvete. Druhá věc je turbo. Perfektní záležitost dnešní doby. Při přidání plynu je rychlý proud spalin tlačen do komory, která se postupně zúžuje, na jejím konci jsou lopatky turba, které spaliny roztočí. Na druhé straně rotoru jsou lopatky nasávající čerstvý vzduch. Motor je tak dopován vzduchem, který rychle odchází ven. Jakoby vám někdo tlačil po tlakem vzduch do plic a ven. Motor to dá, ale aby jej nepostihlo detonační spalování, je poměrně zásadně škrcen řídící jednotkou. Pořád pracuje ve fázi, když je to ještě na hraně. Ve chvíli, kdy je taková 1,2TSI někde ve firmě a lidi s ní jezdí na plný plyn často někde po městě, bývá motor i ve 100tkm v opravdu špatném stavu. Zvýšená spotřeba oleje, změny na kluzných ložiscích turba, atp. U ojetého TSI platí vždy co nejhlubší předkupní analýza v servisu. Sám jsem viděl mrtvých TSI už kolik, že bych si jej osobně nikdy nekoupil. Zůstávám věrný jednoduché atmosférické 1,6, která narozdíl od TSI přirozeně "dýchá" a tím se defacto "šetří"... ;-D

+1/0
doporučit
28.6.2017 14:51

L89a85d74i74s86l58a97v 69H55a24š22k45a 4693266751250

když to tak čtu, je na tom autě něco spolehlivého?

1,9 tdi bez filtru je sázka na jistotu. Výkon i spotřeba v klidu, rozvody 120k km, nežere olej...

+2/−5
doporučit
28.6.2017 6:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.