Diskuze

Ojetá Škoda Rapid: auto pro českou rodinu berte s benziňákem

Vzhledem se podobá větší a širší Octavii, pod kapotou může mít i stejný motor. Na podvozku však najdeme komponenty, jejichž původ sahá k modelům z devadesátých let. Líbivý moderní vzhled a nízké stáří ojetin je dostatečným lákadlem pro české motoristy, mezi kterými se Škoda Rapid těší značné oblibě.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

"Na podvozku však najdeme komponenty, jejichž původ sahá k modelům z devadesátých let."

Co by spousta lidí dalo za to, kdyby i v motorovém prostoru byly určité části (např. motory) z devadesátých let. Žádné předplňované piditurbomotory pracující na hranici svých možností,ale pohodové atmosféry....

1 0
možnosti

hmm nějaká 1.4-1.6/55kW se dostane na hranici svých možností mnohem dřív než 1.2/66-77 kW, která v takové chvíli točí o třetinu otáček méně....

0 0
možnosti

Říká ten, co už z ní spadl, na hlavu

0 0
možnosti

A to jsem si naivně myslel, že se Škoda už aspoň se zatékáním do auta poučila už z dob Octavie I, ale je to očividně marný. Škodovka holt je stále věrná své tradici a měla by podle toho mít i svůj slogan ve stylu "s naším vozem se nenudíte" ;-D

2 0
možnosti

J39a18n 71D14l76o67u71h43ý

29. 6. 2017 6:54

Zatejkalo uz ve favoritech: skrz dvere pokud popraskal vnitrni igelit za "tapecirunkem". Obcas zatekalo okolo sloupku rizeni.

1 0
možnosti

P97e24t25r 41B71á35č13a

28. 6. 2017 19:42

Snem mnoha českých rodinje octavia. Ta se ale dostává jako služební auto. Když dojde na nákup vozu do rodiny, nakonec se ukáže, že tak honosné auto jako aktuální octavia není potřeba. Jednodušší a skromnější rapid odvede rodinné povinnosti s přehledem.

;-D honosne auto octavia ;-D;-D;-D

ja snad spadnu ze zidle

14 5
možnosti

říká majitel renaultu thalia..

0 0
možnosti

Ochtávka honosné auto!!Já padám;-D;-D;-D;-D

9 1
možnosti

P54e66t35r 88M54i66c48h23a42l

28. 6. 2017 17:56

Ve srovnání s Rapidem určitě. Musíš to číst celé.

2 0
možnosti

P86e34t61r 16B48á55č69a

28. 6. 2017 17:40

Nikde nevidim komercni sdeleni?

A uplne nejlepsi je ceske rodine doporucovat zase tu nejtuctovejsi nemeckou krabici nasich silnic, rada k nezaplaceni ;-D

1 0
možnosti

P54e26t98r 62P39e78t20r

28. 6. 2017 18:22

Tak v rapidu při dálkových přesunech má rodič jistotu že mu děcka ani manželka neusnou, při tom poskakování,vibracích, drncání a aerodynamickém hluku nad 100 km/h to totiž není možné. ;-D

5 1
možnosti

P71e54t18r 26M95i77c86h79a31l

28. 6. 2017 16:07

Už tady byl Báča? :-D

5 0
možnosti

P86e52t39r 89B67á75č21a

28. 6. 2017 17:40

Omlouvam se za zpozdeni, byl jsem v bazenu.

6 0
možnosti

TSIčka, kromě problémových rozvodů, které byly u 1,2 zčásti vyřešené (U 1,4 nikoliv), jsou problémová asi tak shodně, jako každý další přímovstřik. IDE - dnes TCe od Renaultu, EcoBoost od Fordu, THP od Peugeotu, GDi od Korejců, atp. Všechny trápí karbon. Většina jezdí na prodloužené intervaly výměn oleje, protože proč? Protože marketing a operáky. Takže kvůli nízkým emisím se spaliny vrací zpět do sání. Přímovstřik produkuje poměrně hodně sazí. Tyto saze putují sáním, přes sací ventil až do spalovací komory. Teprve zde je vstříknut benzín. U běžných nepřímovstřiků je celé sání omýváno aerosolem, tedy směsí benzín+vzduch. Zde to chybí. Ventil se obaluje sazemi, jednoho dne se přidře ve vodítku a nestihne se zpětně uzavřit. Tehdy začíná píst narážet do ventilu. Trvá to déle a postupně, ale časem ventil vykvete. Druhá věc je turbo. Perfektní záležitost dnešní doby. Při přidání plynu je rychlý proud spalin tlačen do komory, která se postupně zúžuje, na jejím konci jsou lopatky turba, které spaliny roztočí. Na druhé straně rotoru jsou lopatky nasávající čerstvý vzduch. Motor je tak dopován vzduchem, který rychle odchází ven. Jakoby vám někdo tlačil po tlakem vzduch do plic a ven. Motor to dá, ale aby jej nepostihlo detonační spalování, je poměrně zásadně škrcen řídící jednotkou. Pořád pracuje ve fázi, když je to ještě na hraně. Ve chvíli, kdy je taková 1,2TSI někde ve firmě a lidi s ní jezdí na plný plyn často někde po městě, bývá motor i ve 100tkm v opravdu špatném stavu. Zvýšená spotřeba oleje, změny na kluzných ložiscích turba, atp. U ojetého TSI platí vždy co nejhlubší předkupní analýza v servisu. Sám jsem viděl mrtvých TSI už kolik, že bych si jej osobně nikdy nekoupil. Zůstávám věrný jednoduché atmosférické 1,6, která narozdíl od TSI přirozeně "dýchá" a tím se defacto "šetří"... ;-D

1 0
možnosti

Upresnim konec vaseho prispevku - kdyz se motoru hodne casto dava "plny knedlik" tak kipne po relativne male porci kilometru at je to litrove turbo, nebo trilitrova atmosfera.

0 0
možnosti
Foto

Riskovat generálku motoru už k jen tím, že koupím ojeté TSI, to by udělal jen blázen nebo totální neznalec. Asi jich mají v Áčkách přetlak, tak potřebovali udělat kampaň, aby se jich zbavili. Nejvíc mě pobavilo šplouchání v zadních dveřích. Ich glaube nicht "das problem".

6 2
možnosti

Celkem by mě to zajímalo, hodně lidí se tady tímto ohání. Existuje nějaká statistika, odbornější článek, který by říkal něco podobného? Nemyslím takové ty hospodské tlachy nebo "kamarád mého kamaráda, který tomu fakt rozumí, bo je machr, říkal", ale opravdu něco serióznějšího...

1 0
možnosti

Je zajímavé, že si Češi pořád stěžují na nízké platy a málo peněz a přitom si kupují neskutečně předraženou Škodovku, jak kdyby nic jiného neexistovalo... A ta věta o honosné octavii, ta se povedlaR^ To je tak extrémně honosné auto v porovnání s rapidem, že většina lidí rozdíl mezi octavií a rapidem vůbec nepozná...

15 5
možnosti
Foto

J19i71ř64í 53E51r29b81e52n

1. 7. 2017 22:34

Nic si z toho nedělejte, většina lidí ani nepozná rozdíly mezi dvaceti modely BMW a budou si myslet, že jsou to tak nanejvýš čtyři různě modifikované modely...

1 0
možnosti