Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

První létající auto, které může oficiálně jezdit po silnici, postavil Čech

Prototyp létajícího vozidla, které se ve vzduchu vznáší jako vírník a po přistání dokáže jet po silnici jako automobil, zkonstruovala v hangáru na bývalé vrtulníkové základně v Přerově společnost Nirvana Systems. Je to první létající auto na světě, které dostalo registrační značky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M78a45r96t32i48n 71K11l80u67v41á77n86e32k 9182508143813

Hmm. Celkom by ma zaujímalo ako mohlo auto získať homologáciu na cesty v dobe keď sa rieši ochrana chodcov pred nárazom. ....u vozidla ktoré tlačí dopredu nekrytá vrtuľa.

:-D

0/0
20.4.2017 9:31

P78e39t78r 90L95a89n27d32a 1299590425674

Létající auto už před nějakými 4 lety představil Slovák. Bylo spíš letadlo se skládacími křídly. Tehdy tvrdil, že už se blíží finální verze, homologace a prodej. Pak bylo 2 roky ticho a tisková zpráva o zřícení. "Auto" poškozeno, pilot jen drobná zranění a od té doby opět ticho...

0/0
6.4.2017 16:16

P22e90t82r 43O66u84ř61e90d24n58í15č81e14k 1909534

Podle prispevku to vypada, ze jsou u nas genialni konstrukteri. Se vsim respektem jedna se o Autogyro, ktere se vyrabi v Nemecku. Virniky jsou zde registrovany, dale v Anglii.

Tety ne originalni konstrukce, ale specializovany prodej a servis, vcetne zastoupeni.

Redaktorum zrejme nestoji za to, se seznamit blize s celou situaci.

0/0
6.4.2017 14:09

R50u21d61o34l89f 30T21r21n97a71v33s60k23y 8777716155134

Jo pekne, drahe a prihlasitelne jen v CR. Az se to trosku rozsiri, tak to zahy stejne zakazou, protoze respektovani pravidel je neco co se zejmena v CR nenosi a ma ciste abstraktni rozmer. A az to par mistru svihne na pole nebo dalnici ci silnici, protoze se jim nechtelo az na letiste...

0/0
4.4.2017 20:11

L88e88o83p97o20l12d 70H26o35r55á76k 4962358869462

Já to pořád říkám, že než se u nás dobuduje dálniční síť, nebudou dálnice potřeba :)

+2/0
4.4.2017 15:41

A55n78d65r96e39j 39M31a56s24a29r59y81k 9530173896850

myslim ze prve letuschopne auto vyrobili slovaci :) mozno este neni prihlasene ale rozhodne to vypada viac ako auto a aj to viac jazdi ako auto a nielen 40km/h. Tady to auto z ciech skor vypada len ako vrtulnik

0/−2
4.4.2017 10:58

J20i69ř25í 96E15r80b51e79n 1943364786227

To byl TAZ 1500. Když jel přes 90 km/h, začaly z něj odletovat součástky, ale celé auto se vzneslo jen někdy...

+1/0
4.4.2017 15:03

T33o84m33á60š 25K53o94č25i47č42k82a 7566735688340

Prý první. A co PAL-V? Ten je tady už pár let a v silničním režimu jede 180.

0/0
4.4.2017 8:19

J26a66n 93L79u39k24á85š 7607983303162

Jde o to, jestli je v prototypu nebo uz ma homologaci.

Nicmene, necemu, co ma maximalku 40km/h bych auto fakt nerikal, leda tak pojizdedlo.

0/0
4.4.2017 17:37

A94n75t82o39n28i26n 15K45a32d62l14c15e86k 9372689571126

Jasne, dalsi Cech z Prerova.

0/0
3.4.2017 22:42
Foto

J63i94ř56í 72D88v24o56ř98á64k 5215929610348

Citace : "

Podle Březiny jsou vírníky velmi bezpečné. „Létají poměrně nízko a jsou odolné vůči rozmarům počasí. Nevadí jim vítr, termika, déšť ani sníh,“ řekl Březina.

Zdroj: http://auto.idnes.cz/letajici-auto-prerov-virnik-d1n-/automoto.aspx?c=A170403_120527_automoto_fdv " .

Další komentování není potřeba. Zřejmě jedinný letoun, kterému nevadí počasí.

P.S. Vírníky, jako takové, jsou sice relativně bezpečné, ale " odolné vůči rozmarům počasí " ?

+1/0
3.4.2017 21:04

M64i27l65o49š 69K65o96l31m36a47n 6336203647292

Je to velmi zajímavý projekt. Pokud ba se rozjela sériová výroba, tak by se cena mohla dostat na úroveň běžných aut. Za cenu 5-600000 Kč a možná i méně, bych o tom uvažoval. Názory pochybovačů a rádoby odborníků kteří na to nemají, mě nezajímají, i když je jich v diskuzi dost.

0/0
3.4.2017 20:58

P38a38v35e32l 36J60e89ř14á36b40e90k 7471762284277

Tak zatím si můžete snít, cena je u fotografií uvedena.

Nicméně - je to pro mne nepraktické. Když bych jel ke kamarádovi pomoci, nemám kam dát vidle a holínky. navíc by mne praštil, kdyby se mu krávy na louce vylekaly.

Stopařku by si asi užila jen na ocasu.

A musel bych bourat futra u garáže.

Takže cena zajímavá a zbytek zatím nepraktické.

+3/0
3.4.2017 22:49

J35a64n 80S79v14a96g63r 5443303397467

Nadherne, ackoliv na Vaclavaku se s tim musi asi pekne blbe parkovat.

0/0
3.4.2017 20:18

P30e64t39r 83B90á53č59a 8845316755375

Kravina Rv

+1/−1
3.4.2017 19:52

M60a12r56t96i33n 36Š27i72m51e47k 4710664548665

S tou vrtulí by na Václaváku nezaparkoval :)

0/0
3.4.2017 19:47

I28v23a10n 83M18a98r87e12k 6714308152

Na silnici 40 km/hod ? Tak to je tedy "bomba" ! 8-o

+3/−1
3.4.2017 19:19

R22a82d80e16k 25H10o89d66a32ň 9176827551773

Desetkrát víc než ve špičce ve většině měst potřebujete ;)

+2/0
3.4.2017 19:39

O78n90d92ř82e67j 79Č74a97p20k70a 6891681513854

Taky s tím nikdo nepojede do Chorvatska, v takovém případě poletí. Je to hlavně na přejezdy z letiště do garáže, případně když majitel někam letí služebně, tak aby si na posledních pár kilometrů nemusel brát taxík.

+3/0
3.4.2017 20:55

Z43d73e65n39ě95k 44T24r52u29t12n71o60v79s48k59ý 7713203506430

Jako nápad je to hezký. Jenže zajet, zaletět si s tím do krámu pro rohlíky bych se bál. Musel bych na to vidět, a i tak nemám jistotu, že by mi s tím někdo něco neudělal.

0/0
3.4.2017 18:19

M19i90r35e40k 17G36a72j19e44r 5311236399290

Jsou lidi, kteri by chteli, aby cena rohliku byla polovicni, nez je a pak jsou lidi jako vy, kteri by za cestu pro rohliky klidne dali stovky korun. Pak by vas instalace dvou stale bezicich kamerek monitorujicich okoli nevytrhla.

+2/0
3.4.2017 18:24

Z81d36e34n37ě36k 71T67r13u58t76n28o41v12s28k30ý 7133873696370

To byla jenom úvaha... :D

0/0
3.4.2017 18:28

T80o76m25á54š 35Ž46i91t29n61ý 6221110231981

V boxu melo byt spravne ze listy vrtule mají velkou setrvacnou silu. (odstredivou asi taky, ale ta na bezpecne přistání v případě vypadku motoru vliv nemá)

0/0
3.4.2017 18:10

Z29d44e36n52ě22k 86T13r17u91t65n89o58v32s22k86ý 7323843496170

Vůbec žen box je zmatený....

0/0
3.4.2017 18:12

Z50d45e23n74ě55k 88T41r17u73t58n66o88v58s56k82ý 7153583156420

Virnik ve vzduchu nemůže zastavit... ve vzduchu může zastavit pouze vrtulník. Bavíme-li se o běžném letu... zastavit virnik ve vzduchu je hrubá chyba pilota

+3/0
3.4.2017 18:17

M10i80r77e70k 89G27a92j42e47r 5231176799530

Take si myslim, ze by to svisle pristani v zadnem pripade nebylo bezpecne, i kdyz s velkou sanci na preziti. Tenhle virnik totiz nema zadnou stabilizaci, ktera by predesla rotaci v opacnem smeru nez se toci vrtule. Proto virnik potrebuje dopredny pohyb.

0/0
3.4.2017 18:21

T71o64m10á34š 72Ž54i93t44n47ý 6371450271431

Tady bylo myšleno asi selhání motoru.

Pak ale zcel nezastaví. Poletí dopředu a bude plyvule ztrácet ryclodt vztlak a výšku

0/−1
3.4.2017 19:05

P18a16v53e72l 16J54e32ř14á70b46e59k 7271302424187

A je to taky poslední chyba?

0/0
3.4.2017 22:51

M74i33r36e29k 86G12a88j33e83r 5381206249660

Ani moment setrvacnosti by nestacil na bezpecne pristani. Je toho vic, co je potreba, zejmena to, ze proud vzduchu pri pohybu dolu dostatecne vrtuli roztaci tak, aby nedovolila prilis velkou vertikalni rychlost.

0/0
3.4.2017 18:18

M14i64r62e44k 61G83a73j29e35r 5921906139190

Po desetiletich pokusu se ukazalo, ze letajici auto se neujme, tak zacinaji pokusy s jezdicim virnikem a pojizdejicimi letadly. Sice to jezdi i leta, ale neudrzi se to na parkovisti, kdyz zacne foukat trochu vic vitr.

+2/0
3.4.2017 18:07

T17o22m46á78š 91Ž64i78t69n18ý 6281500421371

Tak to není určeno do role rodinného auta.

Výhoda je ze to nemusíš za drahy prach hangarovat na letišti, pokud mas u baráku stodolu nebo dost velkou garaz.

0/0
3.4.2017 18:12
Foto

P19e34t77r 42P58r48o50c67h50á35z83k74a 3532116172244

Vzhledem k tomu, že po silnici to po posunuje velmi malou rychlostí elektromotor, ve vzduchu se to drží jako vírník, tak to není rozhodně ani létající auto, ani jezdící letadlo. No a pokud se vezme v úvahu cena, tak si většina lidí o tom může nechat jen zdát.RvRv

+3/−1
3.4.2017 17:55

L83a30d27a 22N73o64v20a41k 4282583507

hm, no jestli se to na silnici pohybuje jen díky tlačné síle toho zadního rotoru.., tak to může být za ním za deště, bláta, na štěrku a tak.. docela masakr....:-P

To zatím nikdo nenapsal.., nepřijde mi, že by měly kola nějaký pohon.., zřejmě jen ta vrtule...

+1/−1
3.4.2017 17:49

M15i48r62e31k 35G35a36j15e40r 5691856519330

Myslim si, ze kdyz to smi na silnici, tak to musi mit pohanena kola.

0/0
3.4.2017 18:08

L61a82d32a 46N92o77v84a50k 4942483907

už jsem koukal na nějaké video..., zadní tlačná vrtule se za jízdy pos ilnici netočí.,.., takže nějaký elektromotor....

0/0
3.4.2017 18:09

O15n76d76ř27e77j 16Č29a91p53k10a 6861461253104

Li-ion baterka a motor v předním kole. V plánu někdy do budoucna je odpojitelná vrtule, takže by šlo jet i na benzín (jestli bude převod mechanický nebo elektrický se ještě neví).

+1/0
3.4.2017 18:49
Foto

P57a69v22e40l 30P71o60d68e43š88v36a 5719417569

Já chci auto, co měl Fantomas.

+11/0
3.4.2017 17:11

K62a11r24e42l 84H53a17u56p29t85v47o26g85e64l 3863452814744

Jo, to byla paráda...;-)

0/0
3.4.2017 18:55

P76a79v47e63l 77J44e79ř56á26b49e15k 7851312384667

Raději tu novinářku.

0/0
3.4.2017 22:53

Z90d38e66n12ě91k 17D53u37b82e74c24k44ý 3177734320608

Ta je v lepším případě důchodkyně ;-D

+1/0
4.4.2017 16:27

J24o58s91e93f 91P98e28t30r67á26s45e48k 4314355907293

Tyto články by měli psát autoři alespoň s minimálními technickými znalostni. Tohle je fakt perla- "Odstředivá síla listů rotoru je tak silná, že když se ve vzduchu vírník zastaví, sám slétne dolů svisle k zemi, aniž by se zřítil"

Zdroj:http://auto.idnes.cz/letajici-auto-prerov-virnik-d1n-/automoto.aspx?c=A170403_120527_automoto_fdv

+19/−2
3.4.2017 17:11

M55i86r29e62k 93G38a38j46e93r 5141326299690

Takze kdyby se misto listu vrtule tocily dve tezke koule zavesene na lanku, tak by odstrediva sila byla jeste vetsi a letalo by to skvele.

+8/0
3.4.2017 18:11

M69a56r94t11i90n 22Š91i38m38e47k 4690704498655

Pardon, to mělo být +

0/0
3.4.2017 19:49

M53i85c27h46a63l 28J36a24r54o79š 7934320762645

Kdyby aspoň napsali "setrvačná síla", tak by to člověk odpustil, i když ani to není správně.

0/0
5.4.2017 8:05

O86n70d71ř39e57j 72P71u24t53n35a 9391954611805

Jaká jsou pro podobné stroje pravidla pro vzlety a přistání? Jde to jenom na letištích nebo kdekoliv pilot uzná za vhodné - třeba na nějaké louce nebo prázdné silnici?

+1/0
3.4.2017 16:11

O84n26d78ř95e49j 52Č21a10p39k85a 6951141243894

Neuzavřená silnice těžko (nouzové přistání by bylo OK, jinak asi ne), pole nebo louka se souhlasem majitele klidně. Podle značky to je ultralight, ty můžou přistát skoro všude, pokud je to dostatečně daleko od obytných budov, není to v ochranném pásmu vodního zdroje a pár dalších podmínek.

+6/0
3.4.2017 16:32

O62n72d34ř35e34j 30Č65a98p89k96a 6971341223274

Výraz policajtů v Praze prý byl k nezaplacení :-) Ale nic, na čem by uhnali pokutu, nenašli, i když se docela snažili...

Létající auto bych tomu neříkal, prostě je to vírník s možností kus přejet legálně po silnici. Jde jen o to, aby si majitel nemusel platit hangár a mohl to mít doma na zahradě, případně si na delším letu dotankoval u libovolné pumpy, která má poblíž rovný kus pole na přistání. Papírově je to na silnici speciální stroj, jako velká sekačka nebo zametací vozítko.

+21/0
3.4.2017 16:06

R55i30c83h82a42r19d 45T58r39e51f20i76l 4351115739670

Další z nekonečné řady "létajících" automobilů, nic víc.

0/−3
3.4.2017 13:29

J24a66n 20H98r89u28z11a 8184408619907

Další "první" je tento z roku 2014 http://www.autoforum.cz/predstaveni/aeromobil-letajici-auto-ze-slovenska-ma-produkcni-verzi-odhali-se-zanedlouho/

0/0
3.4.2017 13:35

K87a28r54e83l 32N95a89s25t56o52u85p68i65l 3600211610561

ten ale je pořád ve fázi prototypu, na silnici nemůže...

+3/0
3.4.2017 15:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.