Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

První létající auto, které může oficiálně jezdit po silnici, postavil Čech

Prototyp létajícího vozidla, které se ve vzduchu vznáší jako vírník a po přistání dokáže jet po silnici jako automobil, zkonstruovala v hangáru na bývalé vrtulníkové základně v Přerově společnost Nirvana Systems. Je to první létající auto na světě, které dostalo registrační značky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M21a68r97t19i92n 45K79l31u40v53á88n16e51k 9832268633613

Hmm. Celkom by ma zaujímalo ako mohlo auto získať homologáciu na cesty v dobe keď sa rieši ochrana chodcov pred nárazom. ....u vozidla ktoré tlačí dopredu nekrytá vrtuľa.

:-D

0/0
20.4.2017 9:31

P22e40t92r 75L15a45n40d89a 1219660585614

Létající auto už před nějakými 4 lety představil Slovák. Bylo spíš letadlo se skládacími křídly. Tehdy tvrdil, že už se blíží finální verze, homologace a prodej. Pak bylo 2 roky ticho a tisková zpráva o zřícení. "Auto" poškozeno, pilot jen drobná zranění a od té doby opět ticho...

0/0
6.4.2017 16:16

P32e72t53r 10O10u52ř75e49d15n42í75č66e25k 1179114

Podle prispevku to vypada, ze jsou u nas genialni konstrukteri. Se vsim respektem jedna se o Autogyro, ktere se vyrabi v Nemecku. Virniky jsou zde registrovany, dale v Anglii.

Tety ne originalni konstrukce, ale specializovany prodej a servis, vcetne zastoupeni.

Redaktorum zrejme nestoji za to, se seznamit blize s celou situaci.

0/0
6.4.2017 14:09

R97u91d52o11l29f 21T55r40n97a40v41s27k92y 8927736625554

Jo pekne, drahe a prihlasitelne jen v CR. Az se to trosku rozsiri, tak to zahy stejne zakazou, protoze respektovani pravidel je neco co se zejmena v CR nenosi a ma ciste abstraktni rozmer. A az to par mistru svihne na pole nebo dalnici ci silnici, protoze se jim nechtelo az na letiste...

0/0
4.4.2017 20:11

L68e63o80p90o65l43d 97H82o25r20á85k 4712348599982

Já to pořád říkám, že než se u nás dobuduje dálniční síť, nebudou dálnice potřeba :)

+2/0
4.4.2017 15:41

A47n29d32r87e22j 74M15a60s13a60r96y68k 9120223436320

myslim ze prve letuschopne auto vyrobili slovaci :) mozno este neni prihlasene ale rozhodne to vypada viac ako auto a aj to viac jazdi ako auto a nielen 40km/h. Tady to auto z ciech skor vypada len ako vrtulnik

0/−2
4.4.2017 10:58

J22i49ř11í 13E69r48b46e26n 1103854666307

To byl TAZ 1500. Když jel přes 90 km/h, začaly z něj odletovat součástky, ale celé auto se vzneslo jen někdy...

+1/0
4.4.2017 15:03

T37o40m30á21š 67K16o67č92i54č53k39a 7666555888740

Prý první. A co PAL-V? Ten je tady už pár let a v silničním režimu jede 180.

0/0
4.4.2017 8:19

J40a62n 81L11u23k23á96š 7517493223202

Jde o to, jestli je v prototypu nebo uz ma homologaci.

Nicmene, necemu, co ma maximalku 40km/h bych auto fakt nerikal, leda tak pojizdedlo.

0/0
4.4.2017 17:37

A96n44t59o83n51i94n 73K29a92d81l32c66e48k 9892539371636

Jasne, dalsi Cech z Prerova.

0/0
3.4.2017 22:42
Foto

J28i93ř57í 73D12v91o56ř51á68k 5335849290238

Citace : "

Podle Březiny jsou vírníky velmi bezpečné. „Létají poměrně nízko a jsou odolné vůči rozmarům počasí. Nevadí jim vítr, termika, déšť ani sníh,“ řekl Březina.

Zdroj: http://auto.idnes.cz/letajici-auto-prerov-virnik-d1n-/automoto.aspx?c=A170403_120527_automoto_fdv " .

Další komentování není potřeba. Zřejmě jedinný letoun, kterému nevadí počasí.

P.S. Vírníky, jako takové, jsou sice relativně bezpečné, ale " odolné vůči rozmarům počasí " ?

+1/0
3.4.2017 21:04

M27i32l69o28š 92K56o94l20m93a55n 6256593247552

Je to velmi zajímavý projekt. Pokud ba se rozjela sériová výroba, tak by se cena mohla dostat na úroveň běžných aut. Za cenu 5-600000 Kč a možná i méně, bych o tom uvažoval. Názory pochybovačů a rádoby odborníků kteří na to nemají, mě nezajímají, i když je jich v diskuzi dost.

0/0
3.4.2017 20:58

P47a79v58e44l 74J32e52ř23á84b93e26k 7491702564907

Tak zatím si můžete snít, cena je u fotografií uvedena.

Nicméně - je to pro mne nepraktické. Když bych jel ke kamarádovi pomoci, nemám kam dát vidle a holínky. navíc by mne praštil, kdyby se mu krávy na louce vylekaly.

Stopařku by si asi užila jen na ocasu.

A musel bych bourat futra u garáže.

Takže cena zajímavá a zbytek zatím nepraktické.

+3/0
3.4.2017 22:49

J93a53n 15S94v17a61g18r 5483263307357

Nadherne, ackoliv na Vaclavaku se s tim musi asi pekne blbe parkovat.

0/0
3.4.2017 20:18

P44e17t32r 82B62á27č86a 8425426945315

Kravina Rv

+1/−1
3.4.2017 19:52

M52a35r84t48i93n 78Š56i43m98e40k 4540494468635

S tou vrtulí by na Václaváku nezaparkoval :)

0/0
3.4.2017 19:47

I30v15a19n 60M39a28r50e94k 6584128272

Na silnici 40 km/hod ? Tak to je tedy "bomba" ! 8-o

+3/−1
3.4.2017 19:19

R78a77d70e42k 86H52o69d58a61ň 9586837511813

Desetkrát víc než ve špičce ve většině měst potřebujete ;)

+2/0
3.4.2017 19:39

O76n69d54ř46e72j 90Č45a75p77k43a 6251631653364

Taky s tím nikdo nepojede do Chorvatska, v takovém případě poletí. Je to hlavně na přejezdy z letiště do garáže, případně když majitel někam letí služebně, tak aby si na posledních pár kilometrů nemusel brát taxík.

+3/0
3.4.2017 20:55

Z32d44e90n34ě84k 89T89r91u60t76n65o37v96s67k96ý 7753143676560

Jako nápad je to hezký. Jenže zajet, zaletět si s tím do krámu pro rohlíky bych se bál. Musel bych na to vidět, a i tak nemám jistotu, že by mi s tím někdo něco neudělal.

0/0
3.4.2017 18:19

M35i18r57e50k 79G49a21j38e36r 5431116929980

Jsou lidi, kteri by chteli, aby cena rohliku byla polovicni, nez je a pak jsou lidi jako vy, kteri by za cestu pro rohliky klidne dali stovky korun. Pak by vas instalace dvou stale bezicich kamerek monitorujicich okoli nevytrhla.

+2/0
3.4.2017 18:24

Z70d87e14n31ě39k 24T91r26u96t86n79o62v84s95k35ý 7173773206450

To byla jenom úvaha... :D

0/0
3.4.2017 18:28

T48o59m96á79š 95Ž35i43t83n14ý 6491770621341

V boxu melo byt spravne ze listy vrtule mají velkou setrvacnou silu. (odstredivou asi taky, ale ta na bezpecne přistání v případě vypadku motoru vliv nemá)

0/0
3.4.2017 18:10

Z43d64e44n97ě95k 19T71r81u38t42n42o90v60s63k10ý 7863353426100

Vůbec žen box je zmatený....

0/0
3.4.2017 18:12

Z35d32e82n62ě32k 37T16r51u42t87n58o42v91s46k11ý 7983603616700

Virnik ve vzduchu nemůže zastavit... ve vzduchu může zastavit pouze vrtulník. Bavíme-li se o běžném letu... zastavit virnik ve vzduchu je hrubá chyba pilota

+3/0
3.4.2017 18:17

M72i79r23e36k 76G76a67j46e62r 5431826299140

Take si myslim, ze by to svisle pristani v zadnem pripade nebylo bezpecne, i kdyz s velkou sanci na preziti. Tenhle virnik totiz nema zadnou stabilizaci, ktera by predesla rotaci v opacnem smeru nez se toci vrtule. Proto virnik potrebuje dopredny pohyb.

0/0
3.4.2017 18:21

T61o51m30á33š 17Ž41i60t45n72ý 6801640401951

Tady bylo myšleno asi selhání motoru.

Pak ale zcel nezastaví. Poletí dopředu a bude plyvule ztrácet ryclodt vztlak a výšku

0/−1
3.4.2017 19:05

P53a83v58e67l 26J97e86ř74á79b39e62k 7521682354557

A je to taky poslední chyba?

0/0
3.4.2017 22:51

M60i47r14e78k 54G75a23j87e83r 5591786369540

Ani moment setrvacnosti by nestacil na bezpecne pristani. Je toho vic, co je potreba, zejmena to, ze proud vzduchu pri pohybu dolu dostatecne vrtuli roztaci tak, aby nedovolila prilis velkou vertikalni rychlost.

0/0
3.4.2017 18:18

M38i21r43e50k 55G21a46j71e92r 5781846249120

Po desetiletich pokusu se ukazalo, ze letajici auto se neujme, tak zacinaji pokusy s jezdicim virnikem a pojizdejicimi letadly. Sice to jezdi i leta, ale neudrzi se to na parkovisti, kdyz zacne foukat trochu vic vitr.

+2/0
3.4.2017 18:07

T15o74m76á50š 93Ž53i88t91n19ý 6271290261351

Tak to není určeno do role rodinného auta.

Výhoda je ze to nemusíš za drahy prach hangarovat na letišti, pokud mas u baráku stodolu nebo dost velkou garaz.

0/0
3.4.2017 18:12
Foto

P26e98t17r 44P79r42o48c18h47á34z11k51a 3182286792434

Vzhledem k tomu, že po silnici to po posunuje velmi malou rychlostí elektromotor, ve vzduchu se to drží jako vírník, tak to není rozhodně ani létající auto, ani jezdící letadlo. No a pokud se vezme v úvahu cena, tak si většina lidí o tom může nechat jen zdát.RvRv

+3/−1
3.4.2017 17:55

L24a75d21a 98N68o61v20a82k 4192823387

hm, no jestli se to na silnici pohybuje jen díky tlačné síle toho zadního rotoru.., tak to může být za ním za deště, bláta, na štěrku a tak.. docela masakr....:-P

To zatím nikdo nenapsal.., nepřijde mi, že by měly kola nějaký pohon.., zřejmě jen ta vrtule...

+1/−1
3.4.2017 17:49

M42i11r48e29k 33G32a35j93e20r 5551926709490

Myslim si, ze kdyz to smi na silnici, tak to musi mit pohanena kola.

0/0
3.4.2017 18:08

L44a69d66a 65N38o25v91a12k 4802733397

už jsem koukal na nějaké video..., zadní tlačná vrtule se za jízdy pos ilnici netočí.,.., takže nějaký elektromotor....

0/0
3.4.2017 18:09

O82n15d50ř23e26j 40Č55a34p95k32a 6641791143334

Li-ion baterka a motor v předním kole. V plánu někdy do budoucna je odpojitelná vrtule, takže by šlo jet i na benzín (jestli bude převod mechanický nebo elektrický se ještě neví).

+1/0
3.4.2017 18:49
Foto

P61a32v83e94l 53P49o13d29e28š37v29a 5269497259

Já chci auto, co měl Fantomas.

+11/0
3.4.2017 17:11

K52a53r22e49l 97H67a55u93p48t30v52o95g38e62l 3253242474474

Jo, to byla paráda...;-)

0/0
3.4.2017 18:55

P11a85v33e90l 40J79e95ř77á84b43e11k 7311942874217

Raději tu novinářku.

0/0
3.4.2017 22:53

Z38d83e80n78ě20k 66D63u34b93e76c89k56ý 3337954160898

Ta je v lepším případě důchodkyně ;-D

+1/0
4.4.2017 16:27

J65o22s14e78f 12P24e66t30r30á19s28e70k 4764185157283

Tyto články by měli psát autoři alespoň s minimálními technickými znalostni. Tohle je fakt perla- "Odstředivá síla listů rotoru je tak silná, že když se ve vzduchu vírník zastaví, sám slétne dolů svisle k zemi, aniž by se zřítil"

Zdroj:http://auto.idnes.cz/letajici-auto-prerov-virnik-d1n-/automoto.aspx?c=A170403_120527_automoto_fdv

+19/−2
3.4.2017 17:11

M31i11r50e50k 85G40a66j67e90r 5281696659450

Takze kdyby se misto listu vrtule tocily dve tezke koule zavesene na lanku, tak by odstrediva sila byla jeste vetsi a letalo by to skvele.

+8/0
3.4.2017 18:11

M13a16r31t60i46n 93Š40i38m74e17k 4590814668215

Pardon, to mělo být +

0/0
3.4.2017 19:49

M89i45c53h16a32l 98J80a50r15o73š 7154490242365

Kdyby aspoň napsali "setrvačná síla", tak by to člověk odpustil, i když ani to není správně.

0/0
5.4.2017 8:05

O72n21d43ř32e47j 60P63u73t25n64a 9551574671335

Jaká jsou pro podobné stroje pravidla pro vzlety a přistání? Jde to jenom na letištích nebo kdekoliv pilot uzná za vhodné - třeba na nějaké louce nebo prázdné silnici?

+1/0
3.4.2017 16:11

O90n71d74ř43e35j 57Č10a55p10k82a 6251591233134

Neuzavřená silnice těžko (nouzové přistání by bylo OK, jinak asi ne), pole nebo louka se souhlasem majitele klidně. Podle značky to je ultralight, ty můžou přistát skoro všude, pokud je to dostatečně daleko od obytných budov, není to v ochranném pásmu vodního zdroje a pár dalších podmínek.

+6/0
3.4.2017 16:32

O34n79d55ř72e88j 89Č24a48p43k48a 6481431733394

Výraz policajtů v Praze prý byl k nezaplacení :-) Ale nic, na čem by uhnali pokutu, nenašli, i když se docela snažili...

Létající auto bych tomu neříkal, prostě je to vírník s možností kus přejet legálně po silnici. Jde jen o to, aby si majitel nemusel platit hangár a mohl to mít doma na zahradě, případně si na delším letu dotankoval u libovolné pumpy, která má poblíž rovný kus pole na přistání. Papírově je to na silnici speciální stroj, jako velká sekačka nebo zametací vozítko.

+21/0
3.4.2017 16:06

R80i79c90h66a52r32d 82T81r82e42f74i79l 4101255219860

Další z nekonečné řady "létajících" automobilů, nic víc.

0/−3
3.4.2017 13:29

J32a64n 44H14r59u21z40a 8744128949437

Další "první" je tento z roku 2014 http://www.autoforum.cz/predstaveni/aeromobil-letajici-auto-ze-slovenska-ma-produkcni-verzi-odhali-se-zanedlouho/

0/0
3.4.2017 13:35

K10a57r35e10l 86N19a66s81t70o11u44p68i56l 3590111960731

ten ale je pořád ve fázi prototypu, na silnici nemůže...

+3/0
3.4.2017 15:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.