Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

První sériové SUV kypí zdravím. Otec automobilové fosilie zemřel

Ve věku 75 let zemřel Pjotr Prusov, konstruktér Lady Niva. Jeho dílo, které letos slaví 40 let od zahájení výroby, je ale stále ve formě. Automobilka si pochvaluje odbyt a zákazníci nedají na nivu dopustit. Frajerský malý teréňák byl navíc československou filmovou hvězdou, aspoň pro ty, kdo vyrůstali v osmdesátých letech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J68a52n 78K49ř41í11ž 3679881731481

Moc pěkná

0/−1
7.4.2017 22:02

L77u88d79v35i88k 70S76p52i66n15k62a 1832277680635

vůz byl vyroben v sovětském svazu a prusov byl bělorus s ukrajinskými kořeny.

0/0
6.4.2017 10:41

L83u48k20á83š 81K44e50l47l73e49r 6859943403535

Škoda že je tak drahá. Bral bych ji hned. S tím MB G, které v článku přežívá to tak není zcela pravda. G má pro soukromý trh v nejbližší době skončit a bude už jen pro armádu. A kdoví jak dlouho.

Za.... ekoteroristi. Ať skapou.

+1/0
6.4.2017 8:26

P61a81v62e46l 43R94y52b31e85c14k90y 8844573969890

Ačkoliv má Niva v terénu své přednosti, řemeslně je to odbyté auto, které je za tři roky zralé do šrotu. Na firmě jsme jich měli asi deset a všechny stejně odbyté. Po roce urezl výfuk i s katalyzátorem, rozpadl se volant, utrhly sedačky, rádio nejelo už od výroby, navíc některým chyběl i antikorozní nátěr. A spotřeba? Jako žigulík...12-15 l/100km. A cena? cca 250 000- 300 000......za dva roky užívání v nákladech se srovná se suzuki Jimmy a to je něco úplně jiného

+3/−2
6.4.2017 8:26

L96u84k34á20š 84K56e61l56l14e90r 6149373503155

To je určitě pravda, ale Jimny, ačkoliv taky pracovní stroj, je přece jen o chlup hezčí. Pokud jeho majitel není jednoduše srovnaný s tím, že je to jen auto a navíc pracovní, a že se na škrábance nehledí, tak Niva je na dobouchání lepší.

Tím ale nevyvracím co jste napsal. Měl jsem zkušenost z firmy s Nivou, která se startovala přes dráty, protože zapalovací skříňka nefungovala, levé okýnko nešlo vytáhnout zcela nahoru a zamykat dveře šlo jen od spolujezdce (ale řidičovy dveře zůstaly odemčené), a zadní náprava měla vůli snad 20 čísel. I tak to bylo svezení.

0/0
6.4.2017 8:31

P85a12v75e46l 98R14y32b98e47c82k73y 8204623629160

přesně tak. pokud potřebuji auto abych se dostal 2 km do lesa s pilou nebo v zimě na chatu a najedu 5000 ročně, tak asi proč ne. Pro mne jako geodeta při nájezdu 30-50 000 ročně je to ekonomická sebevražda. Navíc to řemeslné provedení opravdu odpovídá době 40 let zpět. ....a nezapomenu na to, když ručička otáčkoměru poskakovala v rytmu relátka blinkru když se zapnul.....

+1/0
6.4.2017 8:41

K92a96r86e52l 57B76a64r60t84á54k 3959103352576

Mohl byste nám vysvětlit jakou vůli měla zadní náprava 20 čísel. V čem, nebo jak vlastně.

+1/0
6.4.2017 8:47

L55u39k67á11š 25K98e11l24l48e57r 6929663963475

Nemůžu, nekontroloval jsem to. Měl jsem ten pocit jako pasažér. Při rozjezdu to ze zadní nápravy cuklo jako když se rozjíždí vlak, nebo když vás někdo táhne na laně a neodhadne míru akcelerace.

0/0
6.4.2017 12:02

M51i45c74h93a97l 49S21l93á26m84a 5925380311517

Když z něčeho vznikne cosi podobného, nejedná se o dvojčata. Lada vznikla úpravami fiatu 124, ale nejsou to dvojčata...

0/0
6.4.2017 8:20

L90u91k12á13š 96M51ü90l53l15e19r 6469620151783

Zatímco soukromí výrobci aut se neustále trumfovali s tím, kdo co lepšího vymyslí, tak ve východním bloku se vyráběl jeden model i několik desetiletí. Nedávno tady byl rozhovor s tvůrcem Trabantu, který říkal, že technici sice měli připravenou řadu vylepšení, ale politické vedení řeklo, že to není třeba a vyrábělo se to pořád stejně. Někde to zůstalo i dlooouho po revoluci...viz všechny ty Lady.

0/0
5.4.2017 22:28
Foto

M57i38c58h89a78l 27N19a48j79m12a12n 7849463616220

Do terénu dobré auto. Ale to je všechno. Na silnici poměrně špatné jízdní vlastnosti a katastrofální kvalita zpracování.

A pro použití v náročném prostředí (například doly) je příliš malá - tam je jasnou jedničkou Toyota LC J70.

+2/0
5.4.2017 21:49

K82a18r86e77l 59B33a56r55t88á68k 3559553972396

Vážně, a důvod?

0/−1
6.4.2017 7:07
Foto

M64i56c44h44a42l 45N86a35j12m58a14n 7419523216980

Jakej důvod?

Že je to mizerně zpracovaný výrobek nebo že niva na silnici není zrovna ideální auto?

Nebo že se v náročných pracovních podmínkách v dolech osvědčila Toyota LC J70? - uveze tunu nákladu nebo 9 lidí, má žebřinový rám, trvalý pohon a uzávěrky, a odolný naftový motor 4.2 litru bez turbodmychadla.

Na mostecku sv dolech e tyto vozy pokušeli nahradit něčím jiným a nepovedlo se (ford ranger, nissan navara, Uaz 2206.....).

0/0
6.4.2017 12:50

M11a22r14t39i40n 32K11o59v84á55ř 2541110829686

Nivy se na šachtě používaly hodně dlouho. Jízdní vlastnosti v terénu velmi dobré, na silnici se nepoužívaly - tam byla určena jiná auta. Velikost problémem nebyla, ale vyřadily se kvůli katastrofální spolehlivosti. Pokud jste potřebovali dvě terénní auta, bylo u Nivy nutné koupit tři, protože jedna z nich furt stála v servisu... Výsledné provozní náklady pak ospravednily nákup mnohem dražších terénních aut od konkurence. Po revoluci se začínalo např. s Pick-upem od Nissanu. Časem naštěstí došlo i na zmiňované Land Cruisery, které jsou opravdu nejlepší (ale nikdy nám nekoupili Defendera, tak nemůžu srovnávat).

Velikost byla problémem u Suzuki Jimny - testoval se a neuspěl, protože zůstával viset na břiše ve vyjetých kolejích od náklaďáků. Řidiči náklaďáků na šachtě jsou (kromě fedráků) zřejmě všichni bývalí zaměstnanci ČD, protože zásadně jezdí jen ve vyjetých kolejích.

0/0
9.4.2017 19:06

L30u33k70á21š 18K24r55o66l49l 2142255344561

Jako auto pro jednoho myslivce dobrý ale musí si vzít kulovnici s upilovanou hlavni.

0/0
5.4.2017 21:36

I15v37a73n 27P80e44t55r87í56k 4504253664

Nivu by som bral ale len v 5 dverovej verzi.Bohužiaľ je momentálne nad moje možnosti.Zle nevypadá ani Bronto a je dokonca homologované v ČR :https://www.youtube.com/watch?v=UOYG3Na6zfM

0/0
5.4.2017 19:10

J17o63s95e59f 87V86a43l14a 9660813343423

P.S. Pokud si pamatuji, tak i dalsi strojirenske vyrobky z byvaleho SSSR byly neumele kopie. Treba auto Pobeda a naslednik Volga GAZ 21 byly klon Opelu Kapitän, Motocykl Ural bylo jasne BMW a fotoaparat Zorkij je kopie Leicy. Vsechno prislo do Sovetskeho svazu jako valecna korist. A zacatek sovetskeho kosmickeho programu by se nikdy nebyl uskutecnil, nebyt valecnych zajatcu-spolupracovniku Wernhera von Brauna-kteri pred sovetskou armadou nestacili zdrhnout k Americanum. Takze k sovetske konstrukcni skole v autoprumyslu hledim s despektem. Pouze sovetska letadla se darila

+3/−6
5.4.2017 18:44

A30l43e96š 53Z44e71l98i24n15k75a 1944322206

Americky kosmicky program cital pres 300 nemeckych vedcu :-)

+3/0
5.4.2017 22:27

M38a73r65t37i80n 73K81o55v53á11ř 2591580179616

Nejen válečná kořist - Zaporožec byl kopie NSU Prinz...

Kopírování místo vlastního vývoje po nich přivedli k dokonalosti Číňani...

0/0
9.4.2017 19:12

J27o80s30e89f 33V12a41l95a 9460473113533

pan autor pouziva radu nepresnosti. SUV Mercedes dneska nazyvany "G-Klasse" se vyrabel ve Steieru AG od r. 1975, tedy mozna 9 let pred tim, nez se vubec nejaka Lada Niva objevila. Dokonce bych si tipnul, ze obrysova a smerova nad hlavnimi svetlomety jsou mozna okopirovana z "G-Klasse". Karoserie Nivy je jednoznacne inspirovana Fiatem 127, ktery ale nikdy seriove nemel 4x4. Ale existuji studie na bazi F 127 (1978 Fiat Campagnola 2000 Sporting 4x4) pripominajici spise Range Rover. a v roce 1980 uz existuje Fiat Panda 4x4. Pro nenarocne tereny a zakazniky se od r. 1968 vyrabel Citroen Mehari 4x4. A v CSSR slouzilo na horach celkem dobre rumunske ARO 4x4

Dost bych pochyboval, ze by konstrukcne ve Volzskem automobilovem zavode (VAZ) byli schopni neco samostatne zkonstruovat. Na to tam proste nikdy nikoho nemeli. Fabrika postavena na zelene louce bez odborniku-konstrukteru od zacatku chrlila jenom klony Fiatu 124, motory 1500 a 1600 ccm konstrucne vychazely stale z Italie a byly jenom vhodne "zmrseny" pro sovetsky provoz. Dost dobre si nedokazu predstavit, ze by najednou VAZ, ktery nikdy pred tim nezkonstruoval jedine auto s pohonem predni napravy najednou z niceno nic vysvihl predni nahon nebo dokonce ctyrkolku. Spis bych uveril, ze tam dozivotne prestali pit vodku. Ale pro poradenstvi a konstrukci Lady Samary najal VAZ firmu Porsche, kde lze predpokladat puvod podvozku i pro Lada Niva. Obe auta (Niva i Samara) byla uvedena na trh zhruba ve stejne dobe

P.S. V serialu Navstevnici byla 2 auta zcela netradicne dana filmarum "v plen" asi rok pred oficialnim predstavenim jenom proto, ze serial mel zapadonemeckeho investora a zarucenou vysokou sledovanost v tehdejsim zapadnim Nemecku

+2/−3
5.4.2017 18:26

J83o51s11e60f 41V68a73l48a 9590223773763

sorry vyrobce Steyr-Daimler-Puch a vyroba G-Klasse od 1979

0/0
5.4.2017 18:31

J84o17s52e85f 76V42a46l94a 9360203813423

to oficialni predstaveni a seriovou vyrobu VAZ 2121 (oficialni prameny VAZ) od r. 1976 mi taky hlava nebere. Serial Navstevnici meli prvni uvedeni v r. 1983. Tzn. natacelo se zhruba 1980 plus pozdeji. Do uvedeni serialu nikdo nikdy zadnou Ladu Nivu na silnici nevidel. Alespon v CR. Ale diky nemecke a rakouske televizi a obcasnym navstevam Nemcu v CSSR mel clovek urcity prehled o tom, co se kde vyrabi. A tohle by v r. 1976 byla opravdu bomba.

0/0
5.4.2017 19:31

L84u84m70í29r 78V41i37t28h35a 2377887406542

Byla už v Auto Katalogu Auto-Moto-und-Sport v roce 1978 nebo 79.

0/0
5.4.2017 19:50

J91i69ř90í 83E67r12b14e13n 1523144256597

Oficiální představení pro veřejnost bylo v roce 1977:

http://www.realclearworld.com/blog/2015/03/love_and_hatred_for_a_classic_soviet_car_111026.html

"Built as a four-wheel-drive vehicle to navigate harsh terrain, it made its debut in 1977."

0/0
7.4.2017 15:03

L54u29m14í11r 16V26i73t69h67a 2757557966542

Niva se začala vyrábět v roce 1978, tedy zhruba ve stejné době jako "géčko". Trpěla dokonce i stejnými neduhy - krátký rozvor v kombinaci s tuhou zadní nápravou způsoboval "předbíhání zadku" při brždění a jízdě z kopce.

Tvrzení, že se karoserie podobá Fiatu 127, je opravdu smělé až úsměvné.To bychom mohli říkat, že se třeba žigulík (VAZ 2101) podobal BMW 2002, protože měl taky vystrčený kufr.

Nejsem žádný rusohujer, ale co se týče dopravních prostředků pro pohyb v terénu a zemních a zemědělských strojů, v tom byli rusové překvapivě dobří. Kdo tam byl v osmdesátých letech (byl jsem tam v rámci výměnné praxe va vejšce v roce 1986), ví, jak to tam vypadalo. Silnice v takovém stavu, že se jezdilo po poli vedle nich. Bez legrace, bylo to pohodlnější. Vesnice utopené v tajze, kam ani silnice nevedly. Navíc tenkrát cokoli, co se vyrábělo, muselo mít užití v armádě. Takže přední pohon, resp. pohon 4x4 měli rusové zmáknutý z gazíků, uazů, lazů pazů, všech možných vojenských terénních mikrobusů a dodávek, takže pro ně nebyl problém ho adaptovat do Nivy. První ARO 4x4, tedy ARO 461, byl klon Gazu, který byl zase obšlehnutým Jeepem. Druhá generace ARO, tedy ARO 230, byla už atonomním produktem rumunů. S takovými vychtávkami, že přiřazovací spojky předního pohonu byly umístěny v nábojích kol a ovládány z venkovní strany kola. Takže šofér musel vyskočit z auta, přiřadit předek na levém kole, pak oběhnout auto, přiřadit pravé kolo. Když to nešlo, musel naskočit do káry, kousek popojet, nebo aspoň do auta strčit, aby zuby nestály proti sobě a zapadly. Pak mohl jet pouze rovně, protože to nemělo mezinápravový diferák. A když potřeboval odpojit předek, musel zase ven :-).

+6/0
5.4.2017 19:38

L69u27m84í58r 51V57i27t21h41a 2847717546202

Žigulík nebyl pouhý klon Fiatu 124. Byl hodně podobný, ale měl jinou podlahu, jinou zadní nápravu, jiné zavěšení. To vše právě kvůli (ne)kvalitě ruských cest. Všechny motory žigulíků kromě nafťáku v Nivě byly převzaty z řady Fiat 1100 - 2100, která předcházela modelovému spektru 124, 125, později 130, 131, 132 s klasickou koncepcí pohonu (motor vpředu, pohon zadních kol).

Jinak v tom roce 1986 už měli traktory se sekvenční převodovkou a motory s rotačnímu vstřikovacími čerpadly, rádiem řízené a agregovatelné do jakýchsi rojů ovládaných jediným člověkem. Docela jsme čuměli, když nám to ukazovali. Ale zase - všechno to vyplývalo z toho, že to muselo být využitelné i v armádě a muselo to být schopné pracovat na Sibiři v zimě. Proto třeba traktory neměly elektrické startéry. V -40 by prostě baterka nefungovala. Zatímco benzín do pomocného startovacího motorku pořád tekl.

+3/−1
5.4.2017 19:47

J68o17s76e38f 42V79a55l69a 9330223323273

Auto-Katalog bylo co za casopis ? Pokud to nebylo u nejakeho prodejce na krame, byla bezna "realizacni" doba od predstaveni vyrobku v katalogu po skutecny prodej i nekolik let. Bezne se predstavovaly vyrobky v predprodukci neboi vyrobky, ktere se potom treba vubec nevyrabely. Jinak ad vymenne pobyty : Ja jsem chtel na fakulte zorganizovat studijni pobyt na spratelenych fakultach v Leningrade. Bylo mi to zakazano, protoze cizincum byl do "necertifikovanych" tedy do normalnich pracovist byl vstup zakazan. neslo o zadne tajemstvi, protoze z lekarstvi nebylo co okoukat. pouze jsme nesmeli videt tu chudobu tam. Absolvoval jsem pouze v Brne predvadeni sovetskeho operacniho laseru. Do dneska ( 30 let) se nevyrabi. Technika, ktera se na pobytech predvadela a technika, ktera byla bezne k dispozici a dala se koupit se lisila jako Lamborghini od slapaciho auticka

0/−3
5.4.2017 20:13

L28u20m25í69r 85V25i23t93h39a 2967837286542

Auto-Katalog byla ročenka titulu AutoMoto und Sport, kde byl přehled všech modelů aut na západoněmeckéh trhu v příslušném roce. Včetně takových rarit jako Hindustan Ambassador, Iso Grifo a dalších lahůdek. Mělo to stovky stran, byly tam u každého modelu vypsané karosářské varianty, motorizace, technické parametry i stručná představení značek. Tam se člověk dočetl třeba to, že když si v Kanadě koupil zákazník Hyundai Pony, dostal k němu Fiat 126 zdarma. Zajímavé čtení. Dalo se to koupit v Pragoimpu na Václaváku a v některých velkých trafikách, kupodivu. Existovala i varianta - katalog motorek.

+3/0
5.4.2017 21:09

L11u56m97í47r 23V44i41t55h95a 2567657916392

My jsme byli zemědělci. Do kolchozu nás pustili, na zemědělský institut v Moskvě taky. V tom kolchoze jsme normálně 4 týdny makali společně s domorodci, asi tam nebylo co vyzradit. Vzali nás i do Leningradu, ale museli jsme jet spacím vlakem v noci, průvodčí důsledně dohlíželi, abychom měli stažené rolety a nekoukali ven. V Leningradě nás povodili po památkách, řekli nám kolik váží Izakievský chrám, že tam měli Foucaltovo kyvadlo dlouhé 67 metrů, ukázali nám kopii Versailleských zahrad v Lomonosovu, místo, kde měli za druhé světové potopenou Auroru, aby jí němci nenašli, sál, ze kterého zmizela Jantarová komnata, Ermitáž a tak. Docela rád bych se tam kouknul ještě jednou. Pustili nás do obchoďáku, který každý víkend brali útokem Finové připlouvajících sem na speciálních chlastacích trajektech, protože ve Finsku byla docela tuhá prohibice a v mezinárodních vodách ne. Koupil jsem si tam od "Bitlz" dvě desky: "Vkus mjóda" a "Vjéčer trůdněvo dňa". Tipněte si, jak se jmenují v originále :-)

+1/0
5.4.2017 21:19

T43o75m51á84š 46T15a62t41í33č46e12k 5510542680588

To druhý bylo snadný - A Hard Day's Night, ale o nějaké chuti medu - A Taste of Honey - jsem se musel nejdřív něco dozvědět z YT.

0/0
6.4.2017 0:31

L59u79m71í33r 57V83i40t33h57a 2317207766902

Sto bodov! :-)

0/0
6.4.2017 7:40

J70o31s63e58f 77V56a81l47a 9520543603783

v CSSR se takovy Potemkinuv podnik pro zahranicni navstevy jako byl Fidel Castro a Leonid Breznev nebo Walter Ulbricht jmenoval JZD Slusovice

0/−6
5.4.2017 20:18

L65u22m77í19r 94V95i67t74h82a 2957257836422

A to je další nesmysl. Slušovice byly sice jako z jinýho světa, Čuba kvůli tomu vlezl do hodně rekt, ale rozhodně to nebyla Potěmkinova vesnice. Docela dost o tom vím. jednak jsem v té době chodil s děvčetem s vazbami na Slušovice, ale hlavně jsme měli na teorii řízení a organizace Ing. Arnošta Traxlera, blízkého spolupracovníka Čuby a pozdějšího ředitele vnitropodnikové banky. Slušovice vůbec nefungovaly na principech socialistické ekonomiky. Byl to tvrdý kapitalismus. Lidi tam slušně vydělávali, ale na československé poměry fest makali a nikdo se s nima nepáral. Řidiči si kupovali naftu do ávií a traktorů za svý, odměny se odvíjeli od výkonů... Slušovice měly u nás prakticky monopol na pěstování kukuřice. Oni skupovali úrodu ještě před zasetím, dodali od osiva přes hnojiva až po služby, sklizeň a odvoz. Měli mašiny, které tu nikdo neměl. Šlechtili skot a genetický materiál vozili do světa - do Kanady, do Austrálie, západní Evropy. Bolševik dokonce Čubu postavil před soud. Paradoxně ho ale na základě aktivit pana Devátého odsoudil "revoluční tribunál" až po revoluci, a to za porušování zákonů tehdejší ČSSR... Arnošta Traxlera dokonce zavřeli po revoluci za to, co je dneska ve velkých firmách úplně běžné - právě za tu vnitropodnikovou banku...

Jo a v tom Rusku jsme byli právě v té stepní vesnici,kam silnice nevedla, kde elektrické dráty končili kilometr před vesnicí v zemi, kde byla čerpadla napájející závlahy pastvin. Kdo chtěl ve vsi elektřinu, musel si pořídt centrálu, takže večer tam u každý chalupy drnčel motor z Jawy 250 nebo 350, podle toho, jak silnou centrálu měli... A kde uprostřed nekonečných pastvin stál trolejbus s tykadly vzepjatými k nebi, jako by Bohu vyčítal: "Bože, proč?" Vždyť nejbižší trolejbusové vedení bylo v Kaluze vzdálené destítky kilometrů daleko...

+3/0
5.4.2017 21:02

J43o54s12e51f 92V62a36l37a 9700703113823

V dobach pevneho socializmu by stejna aktivita jinde nez ve Slusovicich byla ohodnocena paragrafem rozvraceni republiky. Z toho vyplyva, ze se vse delo pod kontrolou StB a mozna i KGB

+1/−2
5.4.2017 21:33

L52u72m97í85r 20V17i35t21h54a 2917717626232

To nepochybně. Ale nebylo to inspirováno stranou a vládou. Naopak, strana a vláda měly zpočátku tendence to zarazit. Jedině díky šikovnosti Čuby a dalších pár lidí se to překlopilo v toleranci. Ale státní návštěvy nejezdily do Slušovic. Ty jezdily do nepříliš vzdáleného JZD Mír Prace. To byl kolchoz z rozhodnutí strany na ukazování. Tam vládla soudružská spolupráce, socialistické soutěžení a socialistické formy odměňování.

+3/0
5.4.2017 22:53

T61o35m51á12š 18C74h16r78a26s43t11n79ý 2941584911333

Niva se ale v Uzbekistánu proháněla už v roce 1974 v rámci předsériového testování a ladění ;-)

Thompson, Andy. Cars of the Soviet Union (Haynes Publishing, Somerset, UK, 2008) strana 185+186

+1/0
5.4.2017 23:38

I50g94n50á76c 35M52r32k68v88i71č87k89a 2728862519825

Teoreticky by tyhle auta měli fasovat lesnící, těžaři atp... Luxus v práci moc nepotřebují. Ale doly a lesy čr holt kupují co? Hjóndaje za 2x tolik peněz?

+1/0
5.4.2017 17:33

R49o37b41i36n 83Ž35i61ž95k93a 2148354396966

Niva je neuvěřitelný auto. Ten pocit, že se to vyškrábe úplně všude, je v ní až neskutečnej. Na silnici je to hlasitý, rozvrzaný, uřvaný, šaltpáka je o čtvrt metru jinde, než by měla být (a rozhodně bych nepoužil slovo přesná), ale jakmile sjede první kolo mimo asfalt, člověk by neměnil:-)

Ale teda nejsem si jistej, jestli bych za ní dal přes třista kolíků... 8-o

+5/0
5.4.2017 17:24

I16g24n57á43c 86M13r96k30v85i87č19k13a 2818222459855

za to koupíš Dustera

+1/−1
5.4.2017 17:28

R26o16b39i90n 28Ž39i67ž26k64a 2498244426546

Právě. A bráno českou chalupářskou optikou, Duster drtivé většině na "takové to domácí offroadění" stačí a ve všem ostatním si s Ladou vytře:-)

+5/0
5.4.2017 17:36

T81o31m26á91š 71C81h57r40a56s84t82n54ý 2621624491323

Tak za to poděkujte EU.

V Rusku vyjde na 170 tisíc ta "EU 300tísícová"...

+1/0
5.4.2017 23:47

M33a11r22e26k 20S77a96j95d47a 2785750566408

Docela zajimave porovnani designu s tim Chevroletem Niva - puvodni Lada je, si troufnu rict, uz nadcasova klasika, po tom Chevroletu uz nestekne ani pes, jak je to "zoufale archaicky"...

+3/0
5.4.2017 14:45

R77o47b88i63n 74Ž13i65ž91k20a 2208404876556

přesně tak.. ten "Chevy" je ošklivej jak noc... Niva je pro mě jedno z nejhezčích aut vůbec.. skvělý proporce, sklony, všechno jak má bejt.

+7/0
5.4.2017 17:17

P69e30t55r 46N65ě75m27e93č41e47k 1122264442143

Není ani první, ani SUV!

+3/−1
5.4.2017 14:26

J33a30n 53H92u15r11k98a 7770476936897

jOjo Modrásek najel krásných 813000 km v terénu na rybách než do něj nacouval fosil TATRA v lomu nešly u ní brzdy...to Modrásek nerozchodil...

+1/0
5.4.2017 14:08

J86i59ř83í 40Š22v90a81g37r 3638180765506

Necestovali návštěvníci do minulosti? Než do budoucnosti?

Expedice Adam 84. Tedy rok 1984.

+11/0
5.4.2017 13:55

M11i22c98h38a46l 46K98o85z47d40e98r41k70a 4650265341

...a taky to nebyl Československý seriál, ale Československo-Německo-Francouzská koprodukce a obletěl půl Evropy, včetně imperialistů. ;-)

0/0
10.4.2017 12:00

N56o90v82á60k 55M77i26r43o63s28l56a29v 3871799940569

Češtin můj kobyl

.... ukončením výroby kupit Land Rover .....důstojně ve výrobě stejné desítky led jako ona sama -.....[>-]

+1/−1
5.4.2017 13:13

M79i52r79o16s71l61a41v 47M17o52c 7561593513680

Taky jsem na to upozornil, některé články na idnes se fakt nedají číst, jak tam mají chyby a překlepy, které bijí do očí i člověka, který zrovna zrovna taky není supr češtinář... :)

+1/0
5.4.2017 13:49

T56a73d57e50a17s 26P92i88s54t44a 6819942821277

Dost smutné. Rusáci udělali první SUV. Udělali ho dobře a udělali ho bytelně, udělali ho hezky. Zvláštní, že za čtyřicet let se pak už nikam neposunuli. Inu rusko.

+6/−4
5.4.2017 13:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.