Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

J84i51ř28í 30Š21v79a22g73r 3198450275716

Necestovali návštěvníci do minulosti? Než do budoucnosti?

Expedice Adam 84. Tedy rok 1984.

+11/0
doporučit
5.4.2017 13:55

J94a93r75o39s53l40a52v 18P48e26l12d84a 1639214981297

Niva rozhodne neni a nikdy nebyla SUV. Vzdy to byl a bude plnohodnotny off-road. Ty moderni SUV jsou jen nafouknute kombiky s nesmyslne velkymi koly, ktere jsou v terenu asi tak dobre, jako moje babicka na atleticke olympiade dorostu :-P

Apropos - prvenstvi by spise patrilo Jeep Cherokee (1974) anebo mozna jeste lepe Willys Jeep Station Wagon (1946).

+14/−2
doporučit
5.4.2017 12:16

J32a27n 43D87l65o16u58h62ý 7294669230609

Sorry autore, ale recept na maly kompaktni terenak, jiz davno posunul o kus dal Suzuki Jimmy. Dokonce to auto ma i normalni spotrebu a vyjede vsudeR^ Vnitrek je takovej strohej, ale furt si clovek nepripada jak v minulem stoleti jako v Lade.;-D

+6/0
doporučit
5.4.2017 12:57

R35o10b85i62n 65Ž88i95ž85k98a 2738664856526

Niva je neuvěřitelný auto. Ten pocit, že se to vyškrábe úplně všude, je v ní až neskutečnej. Na silnici je to hlasitý, rozvrzaný, uřvaný, šaltpáka je o čtvrt metru jinde, než by měla být (a rozhodně bych nepoužil slovo přesná), ale jakmile sjede první kolo mimo asfalt, člověk by neměnil:-)

Ale teda nejsem si jistej, jestli bych za ní dal přes třista kolíků... 8-o

+5/0
doporučit
5.4.2017 17:24

T60a65d68e48a42s 65P10i79s92t51a 6909122391167

Dost smutné. Rusáci udělali první SUV. Udělali ho dobře a udělali ho bytelně, udělali ho hezky. Zvláštní, že za čtyřicet let se pak už nikam neposunuli. Inu rusko.

+6/−4
doporučit
5.4.2017 13:03

M88a44r23e19k 85S26a91j82d47a 2395480296748

Docela zajimave porovnani designu s tim Chevroletem Niva - puvodni Lada je, si troufnu rict, uz nadcasova klasika, po tom Chevroletu uz nestekne ani pes, jak je to "zoufale archaicky"...

+3/0
doporučit
5.4.2017 14:45

P25a23v29e58l 60R56y45b15e50c88k23y 8864113239790

Ačkoliv má Niva v terénu své přednosti, řemeslně je to odbyté auto, které je za tři roky zralé do šrotu. Na firmě jsme jich měli asi deset a všechny stejně odbyté. Po roce urezl výfuk i s katalyzátorem, rozpadl se volant, utrhly sedačky, rádio nejelo už od výroby, navíc některým chyběl i antikorozní nátěr. A spotřeba? Jako žigulík...12-15 l/100km. A cena? cca 250 000- 300 000......za dva roky užívání v nákladech se srovná se suzuki Jimmy a to je něco úplně jiného

+3/−1
doporučit
6.4.2017 8:26

P41e58t94r 60N36ě81m17e50č85e63k 1802694592763

Není ani první, ani SUV!

+3/−1
doporučit
5.4.2017 14:26

J27o39s10e23f 90V84a65l72a 9920403543933

pan autor pouziva radu nepresnosti. SUV Mercedes dneska nazyvany "G-Klasse" se vyrabel ve Steieru AG od r. 1975, tedy mozna 9 let pred tim, nez se vubec nejaka Lada Niva objevila. Dokonce bych si tipnul, ze obrysova a smerova nad hlavnimi svetlomety jsou mozna okopirovana z "G-Klasse". Karoserie Nivy je jednoznacne inspirovana Fiatem 127, ktery ale nikdy seriove nemel 4x4. Ale existuji studie na bazi F 127 (1978 Fiat Campagnola 2000 Sporting 4x4) pripominajici spise Range Rover. a v roce 1980 uz existuje Fiat Panda 4x4. Pro nenarocne tereny a zakazniky se od r. 1968 vyrabel Citroen Mehari 4x4. A v CSSR slouzilo na horach celkem dobre rumunske ARO 4x4

Dost bych pochyboval, ze by konstrukcne ve Volzskem automobilovem zavode (VAZ) byli schopni neco samostatne zkonstruovat. Na to tam proste nikdy nikoho nemeli. Fabrika postavena na zelene louce bez odborniku-konstrukteru od zacatku chrlila jenom klony Fiatu 124, motory 1500 a 1600 ccm konstrucne vychazely stale z Italie a byly jenom vhodne "zmrseny" pro sovetsky provoz. Dost dobre si nedokazu predstavit, ze by najednou VAZ, ktery nikdy pred tim nezkonstruoval jedine auto s pohonem predni napravy najednou z niceno nic vysvihl predni nahon nebo dokonce ctyrkolku. Spis bych uveril, ze tam dozivotne prestali pit vodku. Ale pro poradenstvi a konstrukci Lady Samary najal VAZ firmu Porsche, kde lze predpokladat puvod podvozku i pro Lada Niva. Obe auta (Niva i Samara) byla uvedena na trh zhruba ve stejne dobe

P.S. V serialu Navstevnici byla 2 auta zcela netradicne dana filmarum "v plen" asi rok pred oficialnim predstavenim jenom proto, ze serial mel zapadonemeckeho investora a zarucenou vysokou sledovanost v tehdejsim zapadnim Nemecku

+2/−3
doporučit
5.4.2017 18:26

L10u47k54á10š 32K84e13l21l50e88r 6439873913915

Škoda že je tak drahá. Bral bych ji hned. S tím MB G, které v článku přežívá to tak není zcela pravda. G má pro soukromý trh v nejbližší době skončit a bude už jen pro armádu. A kdoví jak dlouho.

Za.... ekoteroristi. Ať skapou.

+1/0
doporučit
6.4.2017 8:26
Foto

M17i72c43h93a78l 86N84a37j32m58a23n 7739193386230

Do terénu dobré auto. Ale to je všechno. Na silnici poměrně špatné jízdní vlastnosti a katastrofální kvalita zpracování.

A pro použití v náročném prostředí (například doly) je příliš malá - tam je jasnou jedničkou Toyota LC J70.

+1/0
doporučit
5.4.2017 21:49

I68g65n64á15c 42M81r68k94v85i41č94k65a 2488362389955

Teoreticky by tyhle auta měli fasovat lesnící, těžaři atp... Luxus v práci moc nepotřebují. Ale doly a lesy čr holt kupují co? Hjóndaje za 2x tolik peněz?

+1/0
doporučit
5.4.2017 17:33

J21a30n 98H76u92r39k97a 7600676186727

jOjo Modrásek najel krásných 813000 km v terénu na rybách než do něj nacouval fosil TATRA v lomu nešly u ní brzdy...to Modrásek nerozchodil...

+1/0
doporučit
5.4.2017 14:08

J25o94s85e58f 75V74a96l81a 9320783813593

P.S. Pokud si pamatuji, tak i dalsi strojirenske vyrobky z byvaleho SSSR byly neumele kopie. Treba auto Pobeda a naslednik Volga GAZ 21 byly klon Opelu Kapitän, Motocykl Ural bylo jasne BMW a fotoaparat Zorkij je kopie Leicy. Vsechno prislo do Sovetskeho svazu jako valecna korist. A zacatek sovetskeho kosmickeho programu by se nikdy nebyl uskutecnil, nebyt valecnych zajatcu-spolupracovniku Wernhera von Brauna-kteri pred sovetskou armadou nestacili zdrhnout k Americanum. Takze k sovetske konstrukcni skole v autoprumyslu hledim s despektem. Pouze sovetska letadla se darila

+2/−6
doporučit
5.4.2017 18:44

N20o48v76á56k 62M83i30r46o11s92l62a11v 3521209600309

Češtin můj kobyl

.... ukončením výroby kupit Land Rover .....důstojně ve výrobě stejné desítky led jako ona sama -.....[>-]

+1/−1
doporučit
5.4.2017 13:13

M39i66r14o47s33l18a52v 98M98o81c 7291903503540

Niva je prostě ikona pro bývalý východní blok, na tom asi bude něco pravdy. Samozřejmě, kdo se zajímá o automobily z poloviny a dalších následujících dekád minulého století, ten najde nesrovnalosti a asi jako ikonický vůz a SUV či off-road by zvolil jiný stroj.

Ale proboha, redakce, naučte se psát nebo alespoň kontrolovat, to se nedá číst, jak tam máte chyby, resp. překlepy. Nejsem češtinář, ale tohle mi bije do očí strašně:

Po příchodu luxusněji pojaté verze Urban v roce 2014 se také změnila maska chladiče na modernější, s tlustšími lamelami. To je auto, které by mohlo být tipem chudších lumbersexuálů, kteří si nestihli před ukončením výroby kupit Land Rover Defender. Niva jim k plnovousu, kostkované flanelce a sekyře bude skvěle pasovat. A vzhledem k tomu, že niva může mít i klimatizaci, mohla by dobře sekundovat podobné fosilii, která přežívá důstojně ve výrobě stejné desítky led jako ona sama - Mercedesu G. Nivě tak někteří věští zajímavou budoucnost v podobě ikonického rustikálního stroje, navíc přiživený dnes panující „ostalgií“.

Zdroj: http://auto.idnes.cz/lada-niva-4x4-prusov-vyroci-terenak-suv-dyg-/auto_testy.aspx?c=A170404_220353_auto_testy_fdv

+1/−2
doporučit
5.4.2017 12:24

F15r26a38n69t88a 38Š25e81v45č75í46k 8712712315423

vždyť je to hrozné auto-kdo to mimo rusáků kupuje....Rvškoda peněz

+2/−16
doporučit
5.4.2017 12:14
Foto

E84m15i64l 23F76a52t64k73a 1440353110941

kdo tohle ještě v dnešní době může řídit? jedině blázen

+1/−16
doporučit
5.4.2017 12:26

M76i57l79a63n 39K94a56l86l45a 5712814310329

Na nivu? To jako vážně pane autore článku?

0/−4
doporučit
5.4.2017 11:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.