Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

První sériové SUV kypí zdravím. Otec automobilové fosilie zemřel

Ve věku 75 let zemřel Pjotr Prusov, konstruktér Lady Niva. Jeho dílo, které letos slaví 40 let od zahájení výroby, je ale stále ve formě. Automobilka si pochvaluje odbyt a zákazníci nedají na nivu dopustit. Frajerský malý teréňák byl navíc československou filmovou hvězdou, aspoň pro ty, kdo vyrůstali v osmdesátých letech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J78a26n 66K98ř38í38ž 3239931311821

Moc pěkná

0/−1
7.4.2017 22:02

L40u95d25v16i98k 87S49p15i67n94k96a 1122737430585

vůz byl vyroben v sovětském svazu a prusov byl bělorus s ukrajinskými kořeny.

0/0
6.4.2017 10:41

L24u52k82á84š 60K32e57l21l85e52r 6749633753815

Škoda že je tak drahá. Bral bych ji hned. S tím MB G, které v článku přežívá to tak není zcela pravda. G má pro soukromý trh v nejbližší době skončit a bude už jen pro armádu. A kdoví jak dlouho.

Za.... ekoteroristi. Ať skapou.

+1/0
6.4.2017 8:26

P37a44v33e88l 39R69y77b61e62c47k80y 8824273419240

Ačkoliv má Niva v terénu své přednosti, řemeslně je to odbyté auto, které je za tři roky zralé do šrotu. Na firmě jsme jich měli asi deset a všechny stejně odbyté. Po roce urezl výfuk i s katalyzátorem, rozpadl se volant, utrhly sedačky, rádio nejelo už od výroby, navíc některým chyběl i antikorozní nátěr. A spotřeba? Jako žigulík...12-15 l/100km. A cena? cca 250 000- 300 000......za dva roky užívání v nákladech se srovná se suzuki Jimmy a to je něco úplně jiného

+3/−2
6.4.2017 8:26

L81u21k31á68š 95K64e94l63l78e77r 6989553443925

To je určitě pravda, ale Jimny, ačkoliv taky pracovní stroj, je přece jen o chlup hezčí. Pokud jeho majitel není jednoduše srovnaný s tím, že je to jen auto a navíc pracovní, a že se na škrábance nehledí, tak Niva je na dobouchání lepší.

Tím ale nevyvracím co jste napsal. Měl jsem zkušenost z firmy s Nivou, která se startovala přes dráty, protože zapalovací skříňka nefungovala, levé okýnko nešlo vytáhnout zcela nahoru a zamykat dveře šlo jen od spolujezdce (ale řidičovy dveře zůstaly odemčené), a zadní náprava měla vůli snad 20 čísel. I tak to bylo svezení.

0/0
6.4.2017 8:31

P87a12v96e39l 14R29y25b73e38c19k68y 8844823149330

přesně tak. pokud potřebuji auto abych se dostal 2 km do lesa s pilou nebo v zimě na chatu a najedu 5000 ročně, tak asi proč ne. Pro mne jako geodeta při nájezdu 30-50 000 ročně je to ekonomická sebevražda. Navíc to řemeslné provedení opravdu odpovídá době 40 let zpět. ....a nezapomenu na to, když ručička otáčkoměru poskakovala v rytmu relátka blinkru když se zapnul.....

+1/0
6.4.2017 8:41

K75a37r67e21l 59B81a64r59t67á47k 3689933742896

Mohl byste nám vysvětlit jakou vůli měla zadní náprava 20 čísel. V čem, nebo jak vlastně.

+1/0
6.4.2017 8:47

L98u61k17á12š 87K34e39l38l27e51r 6169123533315

Nemůžu, nekontroloval jsem to. Měl jsem ten pocit jako pasažér. Při rozjezdu to ze zadní nápravy cuklo jako když se rozjíždí vlak, nebo když vás někdo táhne na laně a neodhadne míru akcelerace.

0/0
6.4.2017 12:02

M35i84c94h93a94l 93S31l47á18m81a 5595430851787

Když z něčeho vznikne cosi podobného, nejedná se o dvojčata. Lada vznikla úpravami fiatu 124, ale nejsou to dvojčata...

0/0
6.4.2017 8:20

L32u64k64á16š 90M50ü74l19l91e15r 6709880811873

Zatímco soukromí výrobci aut se neustále trumfovali s tím, kdo co lepšího vymyslí, tak ve východním bloku se vyráběl jeden model i několik desetiletí. Nedávno tady byl rozhovor s tvůrcem Trabantu, který říkal, že technici sice měli připravenou řadu vylepšení, ale politické vedení řeklo, že to není třeba a vyrábělo se to pořád stejně. Někde to zůstalo i dlooouho po revoluci...viz všechny ty Lady.

0/0
5.4.2017 22:28
Foto

M13i38c81h42a39l 57N57a24j25m42a18n 7799953146660

Do terénu dobré auto. Ale to je všechno. Na silnici poměrně špatné jízdní vlastnosti a katastrofální kvalita zpracování.

A pro použití v náročném prostředí (například doly) je příliš malá - tam je jasnou jedničkou Toyota LC J70.

+2/0
5.4.2017 21:49

K84a64r79e52l 78B94a41r71t83á46k 3879253442446

Vážně, a důvod?

0/−1
6.4.2017 7:07
Foto

M30i83c13h88a60l 57N36a93j56m14a13n 7469913166170

Jakej důvod?

Že je to mizerně zpracovaný výrobek nebo že niva na silnici není zrovna ideální auto?

Nebo že se v náročných pracovních podmínkách v dolech osvědčila Toyota LC J70? - uveze tunu nákladu nebo 9 lidí, má žebřinový rám, trvalý pohon a uzávěrky, a odolný naftový motor 4.2 litru bez turbodmychadla.

Na mostecku sv dolech e tyto vozy pokušeli nahradit něčím jiným a nepovedlo se (ford ranger, nissan navara, Uaz 2206.....).

0/0
6.4.2017 12:50

M74a18r65t39i94n 10K14o13v27á18ř 2601590869106

Nivy se na šachtě používaly hodně dlouho. Jízdní vlastnosti v terénu velmi dobré, na silnici se nepoužívaly - tam byla určena jiná auta. Velikost problémem nebyla, ale vyřadily se kvůli katastrofální spolehlivosti. Pokud jste potřebovali dvě terénní auta, bylo u Nivy nutné koupit tři, protože jedna z nich furt stála v servisu... Výsledné provozní náklady pak ospravednily nákup mnohem dražších terénních aut od konkurence. Po revoluci se začínalo např. s Pick-upem od Nissanu. Časem naštěstí došlo i na zmiňované Land Cruisery, které jsou opravdu nejlepší (ale nikdy nám nekoupili Defendera, tak nemůžu srovnávat).

Velikost byla problémem u Suzuki Jimny - testoval se a neuspěl, protože zůstával viset na břiše ve vyjetých kolejích od náklaďáků. Řidiči náklaďáků na šachtě jsou (kromě fedráků) zřejmě všichni bývalí zaměstnanci ČD, protože zásadně jezdí jen ve vyjetých kolejích.

0/0
9.4.2017 19:06

L66u73k20á36š 10K96r73o58l22l 2102765344161

Jako auto pro jednoho myslivce dobrý ale musí si vzít kulovnici s upilovanou hlavni.

0/0
5.4.2017 21:36

I53v57a32n 89P37e34t90r40í79k 4344693354

Nivu by som bral ale len v 5 dverovej verzi.Bohužiaľ je momentálne nad moje možnosti.Zle nevypadá ani Bronto a je dokonca homologované v ČR :https://www.youtube.com/watch?v=UOYG3Na6zfM

0/0
5.4.2017 19:10

J64o53s17e87f 55V53a18l85a 9950543263463

P.S. Pokud si pamatuji, tak i dalsi strojirenske vyrobky z byvaleho SSSR byly neumele kopie. Treba auto Pobeda a naslednik Volga GAZ 21 byly klon Opelu Kapitän, Motocykl Ural bylo jasne BMW a fotoaparat Zorkij je kopie Leicy. Vsechno prislo do Sovetskeho svazu jako valecna korist. A zacatek sovetskeho kosmickeho programu by se nikdy nebyl uskutecnil, nebyt valecnych zajatcu-spolupracovniku Wernhera von Brauna-kteri pred sovetskou armadou nestacili zdrhnout k Americanum. Takze k sovetske konstrukcni skole v autoprumyslu hledim s despektem. Pouze sovetska letadla se darila

+3/−6
5.4.2017 18:44

A34l42e95š 63Z74e20l90i80n82k98a 1364782206

Americky kosmicky program cital pres 300 nemeckych vedcu :-)

+3/0
5.4.2017 22:27

M63a12r36t95i71n 42K82o79v55á74ř 2371480939686

Nejen válečná kořist - Zaporožec byl kopie NSU Prinz...

Kopírování místo vlastního vývoje po nich přivedli k dokonalosti Číňani...

0/0
9.4.2017 19:12

J92o87s78e62f 44V71a36l45a 9210873653973

pan autor pouziva radu nepresnosti. SUV Mercedes dneska nazyvany "G-Klasse" se vyrabel ve Steieru AG od r. 1975, tedy mozna 9 let pred tim, nez se vubec nejaka Lada Niva objevila. Dokonce bych si tipnul, ze obrysova a smerova nad hlavnimi svetlomety jsou mozna okopirovana z "G-Klasse". Karoserie Nivy je jednoznacne inspirovana Fiatem 127, ktery ale nikdy seriove nemel 4x4. Ale existuji studie na bazi F 127 (1978 Fiat Campagnola 2000 Sporting 4x4) pripominajici spise Range Rover. a v roce 1980 uz existuje Fiat Panda 4x4. Pro nenarocne tereny a zakazniky se od r. 1968 vyrabel Citroen Mehari 4x4. A v CSSR slouzilo na horach celkem dobre rumunske ARO 4x4

Dost bych pochyboval, ze by konstrukcne ve Volzskem automobilovem zavode (VAZ) byli schopni neco samostatne zkonstruovat. Na to tam proste nikdy nikoho nemeli. Fabrika postavena na zelene louce bez odborniku-konstrukteru od zacatku chrlila jenom klony Fiatu 124, motory 1500 a 1600 ccm konstrucne vychazely stale z Italie a byly jenom vhodne "zmrseny" pro sovetsky provoz. Dost dobre si nedokazu predstavit, ze by najednou VAZ, ktery nikdy pred tim nezkonstruoval jedine auto s pohonem predni napravy najednou z niceno nic vysvihl predni nahon nebo dokonce ctyrkolku. Spis bych uveril, ze tam dozivotne prestali pit vodku. Ale pro poradenstvi a konstrukci Lady Samary najal VAZ firmu Porsche, kde lze predpokladat puvod podvozku i pro Lada Niva. Obe auta (Niva i Samara) byla uvedena na trh zhruba ve stejne dobe

P.S. V serialu Navstevnici byla 2 auta zcela netradicne dana filmarum "v plen" asi rok pred oficialnim predstavenim jenom proto, ze serial mel zapadonemeckeho investora a zarucenou vysokou sledovanost v tehdejsim zapadnim Nemecku

+2/−3
5.4.2017 18:26

J83o69s93e25f 72V72a34l87a 9290743973313

sorry vyrobce Steyr-Daimler-Puch a vyroba G-Klasse od 1979

0/0
5.4.2017 18:31

J92o27s30e73f 91V58a25l18a 9980813523853

to oficialni predstaveni a seriovou vyrobu VAZ 2121 (oficialni prameny VAZ) od r. 1976 mi taky hlava nebere. Serial Navstevnici meli prvni uvedeni v r. 1983. Tzn. natacelo se zhruba 1980 plus pozdeji. Do uvedeni serialu nikdo nikdy zadnou Ladu Nivu na silnici nevidel. Alespon v CR. Ale diky nemecke a rakouske televizi a obcasnym navstevam Nemcu v CSSR mel clovek urcity prehled o tom, co se kde vyrabi. A tohle by v r. 1976 byla opravdu bomba.

0/0
5.4.2017 19:31

L24u16m48í98r 57V29i39t10h59a 2607547276812

Byla už v Auto Katalogu Auto-Moto-und-Sport v roce 1978 nebo 79.

0/0
5.4.2017 19:50

J71i15ř43í 32E31r95b68e98n 1593864456507

Oficiální představení pro veřejnost bylo v roce 1977:

http://www.realclearworld.com/blog/2015/03/love_and_hatred_for_a_classic_soviet_car_111026.html

"Built as a four-wheel-drive vehicle to navigate harsh terrain, it made its debut in 1977."

0/0
7.4.2017 15:03

L42u28m89í23r 72V48i67t61h93a 2427307856192

Niva se začala vyrábět v roce 1978, tedy zhruba ve stejné době jako "géčko". Trpěla dokonce i stejnými neduhy - krátký rozvor v kombinaci s tuhou zadní nápravou způsoboval "předbíhání zadku" při brždění a jízdě z kopce.

Tvrzení, že se karoserie podobá Fiatu 127, je opravdu smělé až úsměvné.To bychom mohli říkat, že se třeba žigulík (VAZ 2101) podobal BMW 2002, protože měl taky vystrčený kufr.

Nejsem žádný rusohujer, ale co se týče dopravních prostředků pro pohyb v terénu a zemních a zemědělských strojů, v tom byli rusové překvapivě dobří. Kdo tam byl v osmdesátých letech (byl jsem tam v rámci výměnné praxe va vejšce v roce 1986), ví, jak to tam vypadalo. Silnice v takovém stavu, že se jezdilo po poli vedle nich. Bez legrace, bylo to pohodlnější. Vesnice utopené v tajze, kam ani silnice nevedly. Navíc tenkrát cokoli, co se vyrábělo, muselo mít užití v armádě. Takže přední pohon, resp. pohon 4x4 měli rusové zmáknutý z gazíků, uazů, lazů pazů, všech možných vojenských terénních mikrobusů a dodávek, takže pro ně nebyl problém ho adaptovat do Nivy. První ARO 4x4, tedy ARO 461, byl klon Gazu, který byl zase obšlehnutým Jeepem. Druhá generace ARO, tedy ARO 230, byla už atonomním produktem rumunů. S takovými vychtávkami, že přiřazovací spojky předního pohonu byly umístěny v nábojích kol a ovládány z venkovní strany kola. Takže šofér musel vyskočit z auta, přiřadit předek na levém kole, pak oběhnout auto, přiřadit pravé kolo. Když to nešlo, musel naskočit do káry, kousek popojet, nebo aspoň do auta strčit, aby zuby nestály proti sobě a zapadly. Pak mohl jet pouze rovně, protože to nemělo mezinápravový diferák. A když potřeboval odpojit předek, musel zase ven :-).

+6/0
5.4.2017 19:38

L81u79m74í50r 11V63i26t69h23a 2477417426452

Žigulík nebyl pouhý klon Fiatu 124. Byl hodně podobný, ale měl jinou podlahu, jinou zadní nápravu, jiné zavěšení. To vše právě kvůli (ne)kvalitě ruských cest. Všechny motory žigulíků kromě nafťáku v Nivě byly převzaty z řady Fiat 1100 - 2100, která předcházela modelovému spektru 124, 125, později 130, 131, 132 s klasickou koncepcí pohonu (motor vpředu, pohon zadních kol).

Jinak v tom roce 1986 už měli traktory se sekvenční převodovkou a motory s rotačnímu vstřikovacími čerpadly, rádiem řízené a agregovatelné do jakýchsi rojů ovládaných jediným člověkem. Docela jsme čuměli, když nám to ukazovali. Ale zase - všechno to vyplývalo z toho, že to muselo být využitelné i v armádě a muselo to být schopné pracovat na Sibiři v zimě. Proto třeba traktory neměly elektrické startéry. V -40 by prostě baterka nefungovala. Zatímco benzín do pomocného startovacího motorku pořád tekl.

+3/−1
5.4.2017 19:47

J93o48s29e64f 28V46a48l49a 9690833883673

Auto-Katalog bylo co za casopis ? Pokud to nebylo u nejakeho prodejce na krame, byla bezna "realizacni" doba od predstaveni vyrobku v katalogu po skutecny prodej i nekolik let. Bezne se predstavovaly vyrobky v predprodukci neboi vyrobky, ktere se potom treba vubec nevyrabely. Jinak ad vymenne pobyty : Ja jsem chtel na fakulte zorganizovat studijni pobyt na spratelenych fakultach v Leningrade. Bylo mi to zakazano, protoze cizincum byl do "necertifikovanych" tedy do normalnich pracovist byl vstup zakazan. neslo o zadne tajemstvi, protoze z lekarstvi nebylo co okoukat. pouze jsme nesmeli videt tu chudobu tam. Absolvoval jsem pouze v Brne predvadeni sovetskeho operacniho laseru. Do dneska ( 30 let) se nevyrabi. Technika, ktera se na pobytech predvadela a technika, ktera byla bezne k dispozici a dala se koupit se lisila jako Lamborghini od slapaciho auticka

0/−3
5.4.2017 20:13

L41u69m40í53r 43V13i52t48h89a 2117197586272

Auto-Katalog byla ročenka titulu AutoMoto und Sport, kde byl přehled všech modelů aut na západoněmeckéh trhu v příslušném roce. Včetně takových rarit jako Hindustan Ambassador, Iso Grifo a dalších lahůdek. Mělo to stovky stran, byly tam u každého modelu vypsané karosářské varianty, motorizace, technické parametry i stručná představení značek. Tam se člověk dočetl třeba to, že když si v Kanadě koupil zákazník Hyundai Pony, dostal k němu Fiat 126 zdarma. Zajímavé čtení. Dalo se to koupit v Pragoimpu na Václaváku a v některých velkých trafikách, kupodivu. Existovala i varianta - katalog motorek.

+3/0
5.4.2017 21:09

L78u22m94í49r 78V11i30t10h35a 2167347256982

My jsme byli zemědělci. Do kolchozu nás pustili, na zemědělský institut v Moskvě taky. V tom kolchoze jsme normálně 4 týdny makali společně s domorodci, asi tam nebylo co vyzradit. Vzali nás i do Leningradu, ale museli jsme jet spacím vlakem v noci, průvodčí důsledně dohlíželi, abychom měli stažené rolety a nekoukali ven. V Leningradě nás povodili po památkách, řekli nám kolik váží Izakievský chrám, že tam měli Foucaltovo kyvadlo dlouhé 67 metrů, ukázali nám kopii Versailleských zahrad v Lomonosovu, místo, kde měli za druhé světové potopenou Auroru, aby jí němci nenašli, sál, ze kterého zmizela Jantarová komnata, Ermitáž a tak. Docela rád bych se tam kouknul ještě jednou. Pustili nás do obchoďáku, který každý víkend brali útokem Finové připlouvajících sem na speciálních chlastacích trajektech, protože ve Finsku byla docela tuhá prohibice a v mezinárodních vodách ne. Koupil jsem si tam od "Bitlz" dvě desky: "Vkus mjóda" a "Vjéčer trůdněvo dňa". Tipněte si, jak se jmenují v originále :-)

+1/0
5.4.2017 21:19

T92o10m31á90š 44T41a34t79í27č74e58k 5370522170868

To druhý bylo snadný - A Hard Day's Night, ale o nějaké chuti medu - A Taste of Honey - jsem se musel nejdřív něco dozvědět z YT.

0/0
6.4.2017 0:31

L98u41m51í98r 39V63i18t87h31a 2707577876482

Sto bodov! :-)

0/0
6.4.2017 7:40

J88o40s49e39f 28V36a78l36a 9480953103873

v CSSR se takovy Potemkinuv podnik pro zahranicni navstevy jako byl Fidel Castro a Leonid Breznev nebo Walter Ulbricht jmenoval JZD Slusovice

0/−6
5.4.2017 20:18

L66u81m46í86r 24V31i14t52h91a 2577277296352

A to je další nesmysl. Slušovice byly sice jako z jinýho světa, Čuba kvůli tomu vlezl do hodně rekt, ale rozhodně to nebyla Potěmkinova vesnice. Docela dost o tom vím. jednak jsem v té době chodil s děvčetem s vazbami na Slušovice, ale hlavně jsme měli na teorii řízení a organizace Ing. Arnošta Traxlera, blízkého spolupracovníka Čuby a pozdějšího ředitele vnitropodnikové banky. Slušovice vůbec nefungovaly na principech socialistické ekonomiky. Byl to tvrdý kapitalismus. Lidi tam slušně vydělávali, ale na československé poměry fest makali a nikdo se s nima nepáral. Řidiči si kupovali naftu do ávií a traktorů za svý, odměny se odvíjeli od výkonů... Slušovice měly u nás prakticky monopol na pěstování kukuřice. Oni skupovali úrodu ještě před zasetím, dodali od osiva přes hnojiva až po služby, sklizeň a odvoz. Měli mašiny, které tu nikdo neměl. Šlechtili skot a genetický materiál vozili do světa - do Kanady, do Austrálie, západní Evropy. Bolševik dokonce Čubu postavil před soud. Paradoxně ho ale na základě aktivit pana Devátého odsoudil "revoluční tribunál" až po revoluci, a to za porušování zákonů tehdejší ČSSR... Arnošta Traxlera dokonce zavřeli po revoluci za to, co je dneska ve velkých firmách úplně běžné - právě za tu vnitropodnikovou banku...

Jo a v tom Rusku jsme byli právě v té stepní vesnici,kam silnice nevedla, kde elektrické dráty končili kilometr před vesnicí v zemi, kde byla čerpadla napájející závlahy pastvin. Kdo chtěl ve vsi elektřinu, musel si pořídt centrálu, takže večer tam u každý chalupy drnčel motor z Jawy 250 nebo 350, podle toho, jak silnou centrálu měli... A kde uprostřed nekonečných pastvin stál trolejbus s tykadly vzepjatými k nebi, jako by Bohu vyčítal: "Bože, proč?" Vždyť nejbižší trolejbusové vedení bylo v Kaluze vzdálené destítky kilometrů daleko...

+3/0
5.4.2017 21:02

J83o57s92e70f 67V81a56l20a 9620323383353

V dobach pevneho socializmu by stejna aktivita jinde nez ve Slusovicich byla ohodnocena paragrafem rozvraceni republiky. Z toho vyplyva, ze se vse delo pod kontrolou StB a mozna i KGB

+1/−2
5.4.2017 21:33

L68u96m12í76r 68V72i62t24h60a 2427627306302

To nepochybně. Ale nebylo to inspirováno stranou a vládou. Naopak, strana a vláda měly zpočátku tendence to zarazit. Jedině díky šikovnosti Čuby a dalších pár lidí se to překlopilo v toleranci. Ale státní návštěvy nejezdily do Slušovic. Ty jezdily do nepříliš vzdáleného JZD Mír Prace. To byl kolchoz z rozhodnutí strany na ukazování. Tam vládla soudružská spolupráce, socialistické soutěžení a socialistické formy odměňování.

+3/0
5.4.2017 22:53

T48o34m69á73š 26C84h86r56a81s10t17n52ý 2521894121393

Niva se ale v Uzbekistánu proháněla už v roce 1974 v rámci předsériového testování a ladění ;-)

Thompson, Andy. Cars of the Soviet Union (Haynes Publishing, Somerset, UK, 2008) strana 185+186

+1/0
5.4.2017 23:38

I29g83n35á35c 34M90r92k77v82i94č54k50a 2598622309435

Teoreticky by tyhle auta měli fasovat lesnící, těžaři atp... Luxus v práci moc nepotřebují. Ale doly a lesy čr holt kupují co? Hjóndaje za 2x tolik peněz?

+1/0
5.4.2017 17:33

R42o37b14i61n 35Ž71i38ž62k64a 2188834196556

Niva je neuvěřitelný auto. Ten pocit, že se to vyškrábe úplně všude, je v ní až neskutečnej. Na silnici je to hlasitý, rozvrzaný, uřvaný, šaltpáka je o čtvrt metru jinde, než by měla být (a rozhodně bych nepoužil slovo přesná), ale jakmile sjede první kolo mimo asfalt, člověk by neměnil:-)

Ale teda nejsem si jistej, jestli bych za ní dal přes třista kolíků... 8-o

+5/0
5.4.2017 17:24

I93g67n64á19c 70M69r40k33v10i45č23k97a 2458812339165

za to koupíš Dustera

+1/−1
5.4.2017 17:28

R14o60b37i59n 56Ž89i32ž56k69a 2128254326986

Právě. A bráno českou chalupářskou optikou, Duster drtivé většině na "takové to domácí offroadění" stačí a ve všem ostatním si s Ladou vytře:-)

+5/0
5.4.2017 17:36

T63o94m38á38š 69C97h85r97a55s91t96n20ý 2711714951793

Tak za to poděkujte EU.

V Rusku vyjde na 170 tisíc ta "EU 300tísícová"...

+1/0
5.4.2017 23:47

M60a89r57e39k 26S81a83j77d15a 2945660186188

Docela zajimave porovnani designu s tim Chevroletem Niva - puvodni Lada je, si troufnu rict, uz nadcasova klasika, po tom Chevroletu uz nestekne ani pes, jak je to "zoufale archaicky"...

+3/0
5.4.2017 14:45

R29o48b23i70n 31Ž84i22ž23k43a 2498534936456

přesně tak.. ten "Chevy" je ošklivej jak noc... Niva je pro mě jedno z nejhezčích aut vůbec.. skvělý proporce, sklony, všechno jak má bejt.

+7/0
5.4.2017 17:17

P73e38t13r 63N92ě21m83e96č15e44k 1712194162643

Není ani první, ani SUV!

+3/−1
5.4.2017 14:26

J56a84n 30H80u13r88k83a 7880906336587

jOjo Modrásek najel krásných 813000 km v terénu na rybách než do něj nacouval fosil TATRA v lomu nešly u ní brzdy...to Modrásek nerozchodil...

+1/0
5.4.2017 14:08

J35i58ř75í 76Š44v95a76g38r 3898410105306

Necestovali návštěvníci do minulosti? Než do budoucnosti?

Expedice Adam 84. Tedy rok 1984.

+11/0
5.4.2017 13:55

M38i15c53h36a36l 39K72o26z49d50e14r37k84a 4410475591

...a taky to nebyl Československý seriál, ale Československo-Německo-Francouzská koprodukce a obletěl půl Evropy, včetně imperialistů. ;-)

0/0
10.4.2017 12:00

N83o92v34á23k 79M13i30r59o48s78l85a95v 3411709680449

Češtin můj kobyl

.... ukončením výroby kupit Land Rover .....důstojně ve výrobě stejné desítky led jako ona sama -.....[>-]

+1/−1
5.4.2017 13:13

M27i94r87o80s82l60a78v 45M64o95c 7281613423350

Taky jsem na to upozornil, některé články na idnes se fakt nedají číst, jak tam mají chyby a překlepy, které bijí do očí i člověka, který zrovna zrovna taky není supr češtinář... :)

+1/0
5.4.2017 13:49

T36a40d67e91a96s 51P81i25s36t13a 6909722321167

Dost smutné. Rusáci udělali první SUV. Udělali ho dobře a udělali ho bytelně, udělali ho hezky. Zvláštní, že za čtyřicet let se pak už nikam neposunuli. Inu rusko.

+6/−4
5.4.2017 13:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.