Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

EU chce odškodnění pro majitele aut z Dieselgate a přísnější testy

Evropský parlament se vyslovil pro přísnější pravidla kontroly automobilových emisí a pro odškodnění podvedených majitelů aut v aféře Dieselgate.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F70r71a70n60t13a 54Š51e79v58č59í58k 8932732975263

Tak šílená Jourová,šílená eu a komise v čele s všehoschopným junkerem a eurosockomunisty v akci;-€Pryč s nimi-ale ́jak,když je evropa komunistická:-/

+1/0
10.4.2017 9:43

F18r30a60n47t34a 67Š27e20v14č22í19k 8742902315353

Jourová úplně zešílela?tato všehoschopná úřednic a vykonavatelka by měla od babiše dostat stopku-ať si ji zase užijí socánci:-/Rv

+1/0
7.4.2017 9:35

J41i39ř95í 83H41l60i79s81n81i19k32o75v19s78k46ý 9563641442271

VW je pro mě nedůvěryhodný. Nyní lze na webech přečíst, jaké konstrukční nedostatky mají TSI motory. Je to až neuvěřitelné. A s diesely zase šulil. Až EPA tomu udělala konec.

Nechápu, jak po tom krajně neseriozním chování VW (stačí projít weby o konstrukčních nedostatcích, na které doplácejí zákazníci) tady VW stále někdo obhajuje.

Leda si nechtějí přiznat, že prostě platili firmě, která lže.

0/−5
6.4.2017 22:51

P85e21t68r 37Č80e58r53m61á65k 9478935799590

Motory TSI nemaji žádné výrazné konstrukční nedostatky nad rámec toho co s sebou downsizingový motor jako takový a s čím má tedy problém i konkurence. Nikdo netvrdí že je to nějaký vrchol nabídky trhu, ale nic "neuvěřitelného" na tom není.

EPA ničemu konec neudělala, posloužila jen rolí užitečnéno idiota v politicko-ekonomické kauze dieselgate.

+3/−1
7.4.2017 11:06

M58a33r27t29i97n 88K66a64r38á48s78e37k 9118913188408

Jako konstrukcni nedostatky maji TSI? Docela zvazuju koupi litroveho trivalce (na male jezdeni bohate staci a me prijemnejsi jizdni projev nez malicke atmosfery).

0/0
7.4.2017 14:18

J65i54ř40í 73S44c23h72w11a24c34h 8878984238446

Majitelé těch aut měli s toho podvůdku VW prospěch.

EU by měla požadovat odškodnění pro nás ostatní, co jsme to dýchali a žádného prospěchu z užívání neměli. A to odškodnění by mělo přijít od všech firem, jejichž diesely v Evropě jezdí. ;-)

+2/−6
6.4.2017 20:57

J87i38ř71í 26H85l60i27s57n74i77k61o57v72s89k98ý 9793661452301

přesně tak.

0/0
6.4.2017 22:44

M98a81r48t49i85n 23K19a54r27á83s64e77k 1658244139904

Tak to by mělo taky přijít od všech, kdo provozují auta starší než s nejnovější euro homologací, protože jejich produkty taky dýcháme a produkují jich daleko víc než ty zlé VW. Speciálně od starých tatrovek, co občas nejsou za svým oblakem kouře ani vidět. To co jedna taková vyrobí za sto kilometrů, nevyrobí cinknutý VW za celou životnost. O starých dieselových vlacích ani nemluvím. Tam je to tak nesrovvnatelně víc, že je mi k smíchu uvažování o zákazu vjezdu starších aut do center měst, když tam mají nádraží, kde jezdí samozřejmě všechno, včetně neelektrifikovaných vlaků.

+1/0
7.4.2017 13:34

M97a38r74t31i78n 49P17r79o61k21o86p 6496817110435

Změňte zákonné předpisy a pak si odškodňujte.

Majitelé těch aut totiž neměli a nemají z toho podvůdku prospěch přesně naopak. Protože čím vyšší EURO normu to splňuje tím reálně to auto je složitější a dražší. Idykž by to auto bylo reálně EURO 3 stejně majitel zaplatí za EURO 5/6 .

Platit víc, mít větší spotřebu, menší životnost a výkon není žádný prospěch pro majitele.

Jinak zajisté víte, že problém diesel gate byl v emisích Nox , které se třeba na STK neměří a v USA mají jinou normu. A auto které je tam problémové i bez podvodu normou v EU prochází.

0/0
10.4.2017 9:34

M67a52r77t24i61n 48P88r85o13k76o16p 6986727190985

V tomhle bych videl to , že chtějí chovat máslo na hlavě. Tedy, že stavíme na testech, které nejsou simulaci reality.

Císař je nahý se ukázalo, lidi zajímá cena, spotřeba, výdrž . Normy na spaliny a ekologičnost naprostou většinu lidí u automobilů nezajímají .

A to že kupující/majitelé nestojí za EU a europoslanci, jim začíná silně docházet.

Proto rozhodně cena těch motorů/aut neklesla. Protože z pohledu uživatelů dělá to co má.

+4/0
6.4.2017 20:35
Foto

P95a42v68e97l 11F51ü90r23s51t 5582730686863

Už vidím jak Němci ( vůdci druhé třetí říše ) budou požadovat po VW odškodnění pro majitele aut této značky ;-D;-D;-D

+3/0
6.4.2017 19:34

J73o35s68e71f 25V49a96l35a 9860983513513

Nemci njsou tak blbi. protoze nelze pozadovat zadne pravni odskodneni po nekom, kdo v Evrope nic neprovedl. Ta VW auta jsou i bez SW upgradu pravne naprosto v poradku a odpovidaji vsem pro ne platnym evropskym normam. Ale po managementu VW jde nemecka vlada jako slepice po flusu, protoze VW poskodil prestiz vsech nemeckych vyrobku.

+1/0
6.4.2017 19:49

J18i51ř71í 54H72l49i44s69n62i25k54o80v83s10k91ý 9753381352641

Nejsou. Podívejte se na SAFE DIESEL.

0/−3
6.4.2017 22:45

P86e79t12r 21Č76e17r43m82á33k 9228725189420

Samozřejmě že jsou, platnost původních homologací byla jasně potvrzena. Safe diesel je akorát banda podvodníků co se snaží na tom přiživit.

+3/0
7.4.2017 10:54

J27i56ř91í 98H29l67i78s19n39i98k34o58v80s87k87ý 9253571312961

Bude. I proto třeba policie nemění sw, aby měla důkazní materiál.

0/0
6.4.2017 22:47

J60i44n63d71ř16i40c94h 47Š38k65o21p56e89k 4165211620365

Kravina, nesmysl, zbytečnost a hlavně krásný a jasný důkaz neschopnosti EU řešit podstatné věci

0/0
6.4.2017 18:18

J18a92n 56T70a56r54a57b79a 4776626959299

Já se podveden necítím, takže ať mi Eurokomise laskavě vleze na záda. A upgradovat si SW v 3,0BiTDI na eurokomiseverzi rozhodně nenechám.

+2/0
6.4.2017 17:45

J55o67s74e90f 75V56a97l62a 9830843683333

v Nemecku bez SW upgradu nedostanete zelenou plaketu povolujici vjezd do vetsiho mesta

0/0
6.4.2017 19:25

M30a49r52t28i51n 43P51r68o34k60o17p 6636747350145

Prosím odkaz na úřední nařízení. Podle mně to je moralizující lež.

+3/0
6.4.2017 20:36

P88e15t90r 38Č76e98r28m82á97k 9458645239590

Ale dostanete, plakety jsou odvislé od euronormy ověřené homologací, na to žádný update nemá vliv neboť ta norma je stále stejná ;-)

0/0
7.4.2017 10:55

M23a98r52t32i34n 32K50a16r11á39s37e43k 1208364939934

Je krásné jak skandální dokáže být notoricky známý fakt, když se pouze napíše oficiálně. Všichni kdo mají se škodlivostí spalovacích motorů co do činění a to teď nemyslím jen výrobce aut a ekology v Evropě a Americe, ale klidně i v Africe nebo Grónsku, museli vědět jak nereálné jsou testy a jak automobilky dělají všechno proto, aby jimi za pomoci různých triků prošly. Že to nemá nic společného s reálným provozem, že se dělají různé pololegální a nelegální úpravy vozidel, aby se snížila spotřeba a s ní i veškeré emise. Povídalo se o tom v každé hospodě, takže stačilo jen aby přišel někdo kdo to myslí skutečně vážně a má na to dostatek peněz na nezávislé testování a mohlo to takhle oficiálně vylézt na světlo už dávno. A všichni ti kdo rozhořčeně šoupali nohama a ptali se proč s tím někdo něco neudělá (aby dali na jevo aktivitu a nemuseli to "něco" udělat sami) , teď svoje rozhořčení nad vlastní nečinností nebo neschopností za posledních deset let vybíjejí na jediné automobilce, která jim to ulehčila tím, že se přiznala. A tak se snaží chrlit jeden trest za druhým, aby ukázali jak jsou vlastně hrozně aktivní a spravedlivě rozhněvaní, co si to ten VW dovolil.

To je jako když ve fabrice všichni dělníci příležitostně po troškách kradou drobný materiál a obecně se o tom ví a nikdo to neřeší. Pak jednoho chytnou na vrátnici s hrstí šroubků v kapse a on namísto aby zatloukal a tvrdil že to koupil včera v kovomatu, tak kápne božskou, že to teda ukradl. Protože se to přece obecně ví, nikdo z toho do teď nic nedělal a on nejspíš dostane nějaké slovní pokárání od mistra, šroubky vrátí do bedny a bude vyřízeno. No jenže bác a je bez práce, protože z něj udělali exemplární případ aby na něm potrestali i všechny ostatní a ještě si na něm nějaký ambiciózní náměstek vrátného svojí horlivostí a založením vyšetřovací komise udělal kariéru.

+1/0
6.4.2017 16:41

P59e20t26r 49Č52e18r57m92á56k 9908345129660

To je vskutku komické kdy orgány EU kritizují sami sebe za to jaké nastavili podmínky, a ještě by rádi stáhli VW o peníze i když absolutně nic neporušil. Vskutku schizofrenie Rv

+14/−1
6.4.2017 14:08

P54e81t86r 30K91m54í35n18e83k 5397514841963

Pardon, samozřejmě plus.

0/0
6.4.2017 16:20

P86a75v62e94l 65S71e33d88l47á34k 3470726168151

Tošenovský má pravdu. Evropské úřady mají máslo na hlavě, protože do této pozice VW tak trochu natlačily.

+14/0
6.4.2017 13:06

J51i58ř75í 42H96l48i49s56n56i50k22o28v80s68k84ý 9753791732641

Nebo VW EU. Pozice Německa v EU je známa. EU v podstatě funguje, jak Německo (německé firmy) píská. Proč by jinak EU měla o tolik jiné limity? Jen proto, že to někomu vyhovovalo.

0/0
6.4.2017 22:47

R55o30b80e39r61t 34M62a77t77u17l57a 8487569846495

Za co za to, že vymysleli normu, kterou v reálu nikdo nesplňuje? Tak to chci taky odškodné!

+7/0
6.4.2017 12:27

P82e58t18r 96M54a46l56i40š29k21a 6811475891643

Měli jasně říct, že to nejde a ne předstírat, že to jde. Stejně by se dostaly do situace kde jsou teď, jen s párletým odkladem.

0/0
6.4.2017 16:58

J13a71n 53P73e18k60a 5833703293

Proč pro majitele aut? Utrpěli škodu?

A proč přísnější testy?

Nebylo by rozumnější se podrbat na hlavě a vymyslet reálně plnitelné limity...?

+14/0
6.4.2017 12:23
Foto

M24i17r44o69s71l48a97v 12S65t42e41i84n36e66r 6828294273975

Odškodnit majitele těch aut je nesmysl, ti naopak svojí jízdou poškozují životní prostředí, měli by na nápravu sami přispět.

Nejlépe chráním přírodu, když jezdím výhradně když to je opravdu nutné a spořím palivem.

+5/−4
6.4.2017 12:10

P89a60v27e78l 86S71e23d73l45á13k 3730486348651

Trestat majitele je totální nesmysl, ti nevěděli že si kupují cinknuté motory.

Logický postup je úprava software, která ale může zhoršit chování, životnost a spotřebu motoru, to je vždycky něco za něco. Takže kdo si tu úpravu nechá provést, měl by býti odškodněn ...

+2/0
6.4.2017 13:08

P22e39t92r 88Č20e75r83m90á30k 9188255159580

Ale kdeže. Update sw je běžná servisní věc, a nic z uváděných parametrů se po jeho provedení nesmí změnit nad rámec udělené homologace.

0/0
6.4.2017 14:01

M78a76r14t70i53n 89K62a92r19á11s44e30k 1718564979134

Tak to je otázka, jestli to ta běžná servisní věc vůbec se stávajícím motorem dokáže. Plnit jedno kritérium výrazně přísněji a zároveň nezhoršit jiná kritéria, která znamenají použitelnost takového motoru. Dovedu si docela dobře představit, že takový motor s novým softwarem bude o poznání línější a majitelé naštvaní.

Jako ostatně pokaždé, když přijdou motory novější Euro normou. Papírově jsou výkonnější, ale ve skutečnosti jsou v mnoha situacích kdy člověk ten výkon potřebuje horší než ty předchozí. To že existují nějaké ideální otáčky a ideální situace ve které je ten motor lepší, vůbec nikoho nezajímá, ale dobře se to vyjímá ve výčtu vlastností auta.

+1/0
6.4.2017 16:21

P94e37t27r 18Č75e72r95m72á92k 9188505239980

Tak ono je otázka co má dokázat, normy to musí plnit stále úplně stejně (tedy ne přisněji), a tedy žádné udávané technické parametry se nesmí změnit (výkon, spotřeba, zrychlení, emise atd...). Samozřejmě to praktické chování motoru to ovlivnit může, ale jaký bude ten reálný dopad těžko soudit - dle všeho ten update pracuje s ŘJ podobně jako chiptunning, a využívá pokroku v řízení vstřiků který nastal od doby co byly ty motory uvedeny na trh.

0/0
6.4.2017 16:30

M40a18r63t81i23n 43K96a41r42á30s57e71k 1718124379584

Tak pokud se povedlo tohle, tak je spíš otázka, proč to už dávno není ve všech autech s takovým motorem? Pokud se podařilo vyvinout lepší software, který přesnějším dávkováním a časováním různých dějů udělá ekologičtější motor při zachování jízdních vlastností, tak VW tleskám a těším se na zklamané právníky, jak nebude koho odškodňovat, protože zákazníkům auto pojede stejně a nevznikne tedy žádná škoda.

Pokud jsem ale porozuměl běžným komerčním chiptunningům, obvykle jde o poladění SW a map takovým způsobem, aby to trochu kašlalo na ekologii, občas i na životnost a za to nabídlo vyšší výkon. Dělá se samozřejmě víc tuningů podle toho, co od motoru kdo chce, ale jestli to bývá výsledek nějaké systematické práce a testování na profesionální úrovni, aby pak vznikl univerzální balíček, co se dá nahrát bez dalších úprav do každého motoru stejného modelu, to nevím. Často jsou tuningy kritizované, že něco zlepší a něco jiného zhorší. Že by jenom zlepšoval a navíc o tolik, na to mm asi málo optimizmu.

Skutečný tunning kde se řídící jednotka upravuje pro konkrétní motor, odlaďuje se individuálně pro nejkritičtější situace a dopočítává mapy méně kritických situací, tak to by si s tím asi dali víc práce než kolik by stálo to odškodnění.

0/0
6.4.2017 17:01

P68e47t29r 85Č86e35r80m97á96k 9818165799400

Proč se to nedělalo už předtím má hned několik důvodů. Jednak jak správně říkáte - taková úprava může mít vliv na chování v auta v některých situacích, což pokud jsou dodrženy paramtery homologace není nic stíhatelného, ale vzhledem k určité nevoli kterou to může způsobit u některých řidičů nebyl důvod to riskovat. Dále pak obecně není zájem na vylepšování již prodaných vozů - chcete lepší auto tak si pojďte koupit nový model. A poslední faktor je ten že neexistoval důvod proč tu úpravu vůbec vyvíjet.

Jinak přirovnání k chiptuningu jsem nemyslel tak doslovně, tam se skutečně pracuje primárně s palivovými mapami a využívá se toho že originální verze sw je nastavena velmi ploše a obecně, aby stejně dobře vyhověla v dravém provozu na horkém jihu evropy nebo ledovém severu, a chipem se vlastně "vytáhne" jen ta požadovaná oblast použití a ne nutně na úkor ekologie - spousta chipů má homologaci.

Ale tohle bylo spíš o tom že dokázali upravit samotnou technologii vstřikovačů, a "naučili" ji něco co předtím neznala.

0/0
6.4.2017 18:24

M76a44r48t48i93n 78K91a80r48á58s22e11k 1718614179694

Aha, Tak to jim jak jsem psal před tím, tleskám za pohotovou a doufejme funkční reakci.

0/0
7.4.2017 10:21

P45e13t69r 68Č24e34r70m31á37k 9218145379640

Tak ono termín pohotová není tak úplně na místě, jen o problému na US trhu se vědělo více jak rok a půl předtím než to někdo spustil, takže času na to připravit to bylo dost, pak to také zdrželi homologační autority. A o funkčnosti - je to takové aby se vlk nažral a koza zůstala celá...

0/0
7.4.2017 11:00

M83a40r37t26i11n 65K84a18r33á77s33e44k 1778304889164

Hlavně aby zůstalo celých těch několik set tisíc aut co jim lidi vrátili. Jedna koza by se nějak překousla. :-) Jinak nemám páru jak dlouho trvá spáchat a odladit takovou úpravu a jestli jsou +/- dva roky dlouhá nebo krátká doba. Každopádně mi přijde sílenství které kvůli tomu vypuklo těžce přehnané a tak mě těší každá informace, která znamená, že se z toho podaří nějak vybruslit. A to nejsem nějaký zapálený fanda VW, i když jako nucený uživatel opelu koukám mlsně i po škodovkách.

0/0
7.4.2017 11:18

P84e25t73r 72Č38e60r78m45á21k 9258515739270

Tak já jsem teď myslel EU, v US jim ta úprava byla nakonec na nic, ale když už byla vyvinutá tak se dobře využila na ten wow efekt v EU, kde jinak nebylo co řešit...

0/0
7.4.2017 12:44

M20a81r73t64i25n 63K27a84r83á70s94e32k 1608224349464

V tom případě doufám že se jim podaří udělat úpravu, která by překonala stávající podmínky odstavení těch aut, na které VW z nějakého mě neznámého důvodu až příliš lehkovážně přistoupil. Protože podle stávající situace nejde o zamezení provozu nevyhovujících aut v americe, ale i o jejich likvidaci rozřezáním karoserie. Což je samozřejmě daleko nad rámec nutných opatření a projev solidní arogance, která je ostatně amíkům smerem k evropě dost vlastní. A přesně proto by mi udělao radost, kdyby z toho VW vybruslil s co nejmenší ztrátou a tak nějak na truc horlivým trestajícím.

0/0
7.4.2017 13:43

P33e46t14r 80Č24e51r95m40á64k 9368335619910

To se jim bohužel už nepodaří, proto jsou ty auta už na těch parkovištích. Proč na to přistoupili je vcelku jednoduché - nebyla jiná cesta, vw dobře ví že to je od začátku pseudokauza "zabte krtka" a je vcelku jedno co jak budou dělat, americké úřady to pak udělají stejně jak budou chtít ony. Auta se rozřezávat nebudou, odvezou a rozprodají se jinde po světě, ale to samozřejmě nebude dělat přímo VW ale nějaké jiné firmy.

Jinak myslím že poslední věta je naplněna už dnes - finační ztráta je sice veliká, ale díky tomu že VW je největší koncern na světě tak si i s tím poradil a žádné vážnější problémy mu to neučiniloR^

0/0
7.4.2017 15:36

M14i84c24h20a90l 22F95r58ý79d61a 1662719313102

Jedna věc je úprava SW, která sice něco může změnit, ale pokud tomu není přizpůsoben vlastní HW, tedy např právě ty vlastní vstřikovače, tak jsou podobné úpravy k ničemu. Řetěz je vždy jen tak silný, jako je jeho nejslabší článek. To platí i zde.

0/0
7.4.2017 12:03

P54e77t49r 76Č47e53r97m86á78k 9478925129680

K ničemu určitě ne, vývoj jde dopředu jak v SW tak HW, ale samozřejmě ten efekt potom není tak velký.

0/0
7.4.2017 12:49

M85a43r98t88i39n 65K92a78r84á80s22e69k 1108384869534

Píšete to tak striktně, jako by to skutečně měla být do písmene pravda, což samozřejmě není. Nejde totiž o řetěz. Když jiné než nejmodernější vstřikovače nakrmíte nejmodernějším softwarem, dostanete jiný než nejlepší možný výsledek. Pořád ale může být o dost lepší, než ty stejné vstřikovače řízené zastaralejším softwarem.

+1/0
7.4.2017 13:38

J84i47ř18í 92H51l51i61s24n58i84k17o92v26s15k75ý 9273871532201

Není to nesmysl. A majitelé pak mohou uplatňovat škody vůči VW. To je normální právní přístup. Ale je pravdou, že stát se do toho nyní montuje.

0/0
6.4.2017 22:49

P25e79t71r 36Č16e38r30m68á95k 9378175479240

V EU nemůžou majitelé uplatňovat nic, tady proběhlo vše v souladu s legislativou.

0/0
7.4.2017 11:02

T21o43m93á10š 83K19u26c44h80a84ř 3407541578981

Mají mít právo na odškodnění, pokud stát ta auta jako nevyhovující vyřadí z provozu. Jinak to nedává smysl.

+10/0
6.4.2017 12:09

J62a79n 14K93a80l56a28b70z72a 6222201128649

No a kdo odškodní lidi v ulicích měst, kde tyto diesly vypouštějí nejvíce rakovinotvorných částic? Nafta do osobáků neměla nikdy vůbec přijít. Ono Japonci a Amíci vědí, proč si to tam nenechají ve větším vpustit.

+8/−1
6.4.2017 11:55

P30e81t64r 85K50m47í91n81e82k 5217754421783

V podstatě to vědí všichni kromě Evropy. Bohužel.

+1/0
6.4.2017 16:22

M36a74r44t93i40n 81K58a38r67á87s91e42k 9358903958498

NO to je problem no, kdyz jedni vycitaji EU "nesplnitelne limity" a druzi fakticky to, ze je v emisnich normach naopak moc benevolentni... to si pak nnevyberes a je to vzdycky spatne..

+1/0
6.4.2017 16:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.