Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

EU chce odškodnění pro majitele aut z Dieselgate a přísnější testy

Evropský parlament se vyslovil pro přísnější pravidla kontroly automobilových emisí a pro odškodnění podvedených majitelů aut v aféře Dieselgate.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F57r65a16n89t74a 56Š86e16v13č49í54k 8912372215283

Tak šílená Jourová,šílená eu a komise v čele s všehoschopným junkerem a eurosockomunisty v akci;-€Pryč s nimi-ale ́jak,když je evropa komunistická:-/

+1/0
10.4.2017 9:43

F35r60a35n52t97a 91Š58e85v49č46í42k 8342132735793

Jourová úplně zešílela?tato všehoschopná úřednic a vykonavatelka by měla od babiše dostat stopku-ať si ji zase užijí socánci:-/Rv

+1/0
7.4.2017 9:35

J87i96ř74í 53H23l68i58s24n28i38k86o54v46s91k76ý 9973831512301

VW je pro mě nedůvěryhodný. Nyní lze na webech přečíst, jaké konstrukční nedostatky mají TSI motory. Je to až neuvěřitelné. A s diesely zase šulil. Až EPA tomu udělala konec.

Nechápu, jak po tom krajně neseriozním chování VW (stačí projít weby o konstrukčních nedostatcích, na které doplácejí zákazníci) tady VW stále někdo obhajuje.

Leda si nechtějí přiznat, že prostě platili firmě, která lže.

0/−5
6.4.2017 22:51

P79e23t60r 76Č70e85r38m39á55k 9648315579940

Motory TSI nemaji žádné výrazné konstrukční nedostatky nad rámec toho co s sebou downsizingový motor jako takový a s čím má tedy problém i konkurence. Nikdo netvrdí že je to nějaký vrchol nabídky trhu, ale nic "neuvěřitelného" na tom není.

EPA ničemu konec neudělala, posloužila jen rolí užitečnéno idiota v politicko-ekonomické kauze dieselgate.

+3/−1
7.4.2017 11:06

M57a26r98t18i59n 13K17a54r54á71s37e77k 9538783888368

Jako konstrukcni nedostatky maji TSI? Docela zvazuju koupi litroveho trivalce (na male jezdeni bohate staci a me prijemnejsi jizdni projev nez malicke atmosfery).

0/0
7.4.2017 14:18

J35i27ř13í 46S57c36h86w21a98c89h 8128924888446

Majitelé těch aut měli s toho podvůdku VW prospěch.

EU by měla požadovat odškodnění pro nás ostatní, co jsme to dýchali a žádného prospěchu z užívání neměli. A to odškodnění by mělo přijít od všech firem, jejichž diesely v Evropě jezdí. ;-)

+2/−6
6.4.2017 20:57

J63i51ř66í 11H26l16i46s22n75i35k56o71v62s24k51ý 9273671772821

přesně tak.

0/0
6.4.2017 22:44

M84a82r36t53i14n 26K67a88r73á89s55e66k 1598284679604

Tak to by mělo taky přijít od všech, kdo provozují auta starší než s nejnovější euro homologací, protože jejich produkty taky dýcháme a produkují jich daleko víc než ty zlé VW. Speciálně od starých tatrovek, co občas nejsou za svým oblakem kouře ani vidět. To co jedna taková vyrobí za sto kilometrů, nevyrobí cinknutý VW za celou životnost. O starých dieselových vlacích ani nemluvím. Tam je to tak nesrovvnatelně víc, že je mi k smíchu uvažování o zákazu vjezdu starších aut do center měst, když tam mají nádraží, kde jezdí samozřejmě všechno, včetně neelektrifikovaných vlaků.

+1/0
7.4.2017 13:34

M38a87r51t84i10n 91P71r75o46k44o41p 6296507980325

Změňte zákonné předpisy a pak si odškodňujte.

Majitelé těch aut totiž neměli a nemají z toho podvůdku prospěch přesně naopak. Protože čím vyšší EURO normu to splňuje tím reálně to auto je složitější a dražší. Idykž by to auto bylo reálně EURO 3 stejně majitel zaplatí za EURO 5/6 .

Platit víc, mít větší spotřebu, menší životnost a výkon není žádný prospěch pro majitele.

Jinak zajisté víte, že problém diesel gate byl v emisích Nox , které se třeba na STK neměří a v USA mají jinou normu. A auto které je tam problémové i bez podvodu normou v EU prochází.

0/0
10.4.2017 9:34

M63a54r30t35i30n 21P33r98o33k42o31p 6626857320315

V tomhle bych videl to , že chtějí chovat máslo na hlavě. Tedy, že stavíme na testech, které nejsou simulaci reality.

Císař je nahý se ukázalo, lidi zajímá cena, spotřeba, výdrž . Normy na spaliny a ekologičnost naprostou většinu lidí u automobilů nezajímají .

A to že kupující/majitelé nestojí za EU a europoslanci, jim začíná silně docházet.

Proto rozhodně cena těch motorů/aut neklesla. Protože z pohledu uživatelů dělá to co má.

+4/0
6.4.2017 20:35
Foto

P39a13v72e50l 61F70ü10r28s63t 5262320966643

Už vidím jak Němci ( vůdci druhé třetí říše ) budou požadovat po VW odškodnění pro majitele aut této značky ;-D;-D;-D

+3/0
6.4.2017 19:34

J67o96s12e23f 19V32a27l98a 9270613163343

Nemci njsou tak blbi. protoze nelze pozadovat zadne pravni odskodneni po nekom, kdo v Evrope nic neprovedl. Ta VW auta jsou i bez SW upgradu pravne naprosto v poradku a odpovidaji vsem pro ne platnym evropskym normam. Ale po managementu VW jde nemecka vlada jako slepice po flusu, protoze VW poskodil prestiz vsech nemeckych vyrobku.

+1/0
6.4.2017 19:49

J97i15ř77í 15H40l87i66s69n98i45k75o48v48s60k77ý 9103641982701

Nejsou. Podívejte se na SAFE DIESEL.

0/−3
6.4.2017 22:45

P40e64t74r 92Č35e51r70m71á21k 9298115399480

Samozřejmě že jsou, platnost původních homologací byla jasně potvrzena. Safe diesel je akorát banda podvodníků co se snaží na tom přiživit.

+3/0
7.4.2017 10:54

J17i91ř80í 47H21l90i10s88n48i15k29o91v56s33k41ý 9703251802861

Bude. I proto třeba policie nemění sw, aby měla důkazní materiál.

0/0
6.4.2017 22:47

J41i20n11d29ř14i23c15h 69Š97k36o14p33e51k 4495951770875

Kravina, nesmysl, zbytečnost a hlavně krásný a jasný důkaz neschopnosti EU řešit podstatné věci

0/0
6.4.2017 18:18

J66a79n 63T69a31r82a47b82a 4366816449509

Já se podveden necítím, takže ať mi Eurokomise laskavě vleze na záda. A upgradovat si SW v 3,0BiTDI na eurokomiseverzi rozhodně nenechám.

+2/0
6.4.2017 17:45

J80o33s15e10f 18V82a24l74a 9310653663343

v Nemecku bez SW upgradu nedostanete zelenou plaketu povolujici vjezd do vetsiho mesta

0/0
6.4.2017 19:25

M59a89r87t28i10n 16P86r85o35k15o65p 6906387460445

Prosím odkaz na úřední nařízení. Podle mně to je moralizující lež.

+3/0
6.4.2017 20:36

P41e22t62r 34Č58e45r47m24á87k 9308955699140

Ale dostanete, plakety jsou odvislé od euronormy ověřené homologací, na to žádný update nemá vliv neboť ta norma je stále stejná ;-)

0/0
7.4.2017 10:55

M54a96r64t61i78n 55K85a17r18á26s27e69k 1568834599914

Je krásné jak skandální dokáže být notoricky známý fakt, když se pouze napíše oficiálně. Všichni kdo mají se škodlivostí spalovacích motorů co do činění a to teď nemyslím jen výrobce aut a ekology v Evropě a Americe, ale klidně i v Africe nebo Grónsku, museli vědět jak nereálné jsou testy a jak automobilky dělají všechno proto, aby jimi za pomoci různých triků prošly. Že to nemá nic společného s reálným provozem, že se dělají různé pololegální a nelegální úpravy vozidel, aby se snížila spotřeba a s ní i veškeré emise. Povídalo se o tom v každé hospodě, takže stačilo jen aby přišel někdo kdo to myslí skutečně vážně a má na to dostatek peněz na nezávislé testování a mohlo to takhle oficiálně vylézt na světlo už dávno. A všichni ti kdo rozhořčeně šoupali nohama a ptali se proč s tím někdo něco neudělá (aby dali na jevo aktivitu a nemuseli to "něco" udělat sami) , teď svoje rozhořčení nad vlastní nečinností nebo neschopností za posledních deset let vybíjejí na jediné automobilce, která jim to ulehčila tím, že se přiznala. A tak se snaží chrlit jeden trest za druhým, aby ukázali jak jsou vlastně hrozně aktivní a spravedlivě rozhněvaní, co si to ten VW dovolil.

To je jako když ve fabrice všichni dělníci příležitostně po troškách kradou drobný materiál a obecně se o tom ví a nikdo to neřeší. Pak jednoho chytnou na vrátnici s hrstí šroubků v kapse a on namísto aby zatloukal a tvrdil že to koupil včera v kovomatu, tak kápne božskou, že to teda ukradl. Protože se to přece obecně ví, nikdo z toho do teď nic nedělal a on nejspíš dostane nějaké slovní pokárání od mistra, šroubky vrátí do bedny a bude vyřízeno. No jenže bác a je bez práce, protože z něj udělali exemplární případ aby na něm potrestali i všechny ostatní a ještě si na něm nějaký ambiciózní náměstek vrátného svojí horlivostí a založením vyšetřovací komise udělal kariéru.

+1/0
6.4.2017 16:41

P15e14t93r 31Č95e87r68m64á73k 9388865259580

To je vskutku komické kdy orgány EU kritizují sami sebe za to jaké nastavili podmínky, a ještě by rádi stáhli VW o peníze i když absolutně nic neporušil. Vskutku schizofrenie Rv

+14/−1
6.4.2017 14:08

P74e65t75r 56K50m48í21n27e44k 5937684421883

Pardon, samozřejmě plus.

0/0
6.4.2017 16:20

P44a57v11e54l 13S58e40d16l70á13k 3360226298941

Tošenovský má pravdu. Evropské úřady mají máslo na hlavě, protože do této pozice VW tak trochu natlačily.

+14/0
6.4.2017 13:06

J14i58ř56í 84H33l89i28s48n61i53k40o69v68s11k27ý 9493381462791

Nebo VW EU. Pozice Německa v EU je známa. EU v podstatě funguje, jak Německo (německé firmy) píská. Proč by jinak EU měla o tolik jiné limity? Jen proto, že to někomu vyhovovalo.

0/0
6.4.2017 22:47

R57o76b51e29r78t 69M54a35t23u27l64a 8307539916175

Za co za to, že vymysleli normu, kterou v reálu nikdo nesplňuje? Tak to chci taky odškodné!

+7/0
6.4.2017 12:27

P14e55t41r 67M55a22l93i39š98k53a 6691785671213

Měli jasně říct, že to nejde a ne předstírat, že to jde. Stejně by se dostaly do situace kde jsou teď, jen s párletým odkladem.

0/0
6.4.2017 16:58

J67a18n 59P94e52k60a 5923863193

Proč pro majitele aut? Utrpěli škodu?

A proč přísnější testy?

Nebylo by rozumnější se podrbat na hlavě a vymyslet reálně plnitelné limity...?

+14/0
6.4.2017 12:23
Foto

M27i47r52o42s50l95a42v 73S70t25e42i86n98e84r 6188914873495

Odškodnit majitele těch aut je nesmysl, ti naopak svojí jízdou poškozují životní prostředí, měli by na nápravu sami přispět.

Nejlépe chráním přírodu, když jezdím výhradně když to je opravdu nutné a spořím palivem.

+5/−4
6.4.2017 12:10

P72a94v86e21l 23S41e41d83l28á20k 3600746338941

Trestat majitele je totální nesmysl, ti nevěděli že si kupují cinknuté motory.

Logický postup je úprava software, která ale může zhoršit chování, životnost a spotřebu motoru, to je vždycky něco za něco. Takže kdo si tu úpravu nechá provést, měl by býti odškodněn ...

+2/0
6.4.2017 13:08

P45e47t81r 71Č13e61r11m52á88k 9368315359350

Ale kdeže. Update sw je běžná servisní věc, a nic z uváděných parametrů se po jeho provedení nesmí změnit nad rámec udělené homologace.

0/0
6.4.2017 14:01

M70a71r75t85i34n 37K27a15r86á33s19e55k 1648914779104

Tak to je otázka, jestli to ta běžná servisní věc vůbec se stávajícím motorem dokáže. Plnit jedno kritérium výrazně přísněji a zároveň nezhoršit jiná kritéria, která znamenají použitelnost takového motoru. Dovedu si docela dobře představit, že takový motor s novým softwarem bude o poznání línější a majitelé naštvaní.

Jako ostatně pokaždé, když přijdou motory novější Euro normou. Papírově jsou výkonnější, ale ve skutečnosti jsou v mnoha situacích kdy člověk ten výkon potřebuje horší než ty předchozí. To že existují nějaké ideální otáčky a ideální situace ve které je ten motor lepší, vůbec nikoho nezajímá, ale dobře se to vyjímá ve výčtu vlastností auta.

+1/0
6.4.2017 16:21

P54e61t56r 82Č11e13r80m73á56k 9278635539360

Tak ono je otázka co má dokázat, normy to musí plnit stále úplně stejně (tedy ne přisněji), a tedy žádné udávané technické parametry se nesmí změnit (výkon, spotřeba, zrychlení, emise atd...). Samozřejmě to praktické chování motoru to ovlivnit může, ale jaký bude ten reálný dopad těžko soudit - dle všeho ten update pracuje s ŘJ podobně jako chiptunning, a využívá pokroku v řízení vstřiků který nastal od doby co byly ty motory uvedeny na trh.

0/0
6.4.2017 16:30

M57a15r48t20i79n 40K41a38r83á39s48e97k 1348734709954

Tak pokud se povedlo tohle, tak je spíš otázka, proč to už dávno není ve všech autech s takovým motorem? Pokud se podařilo vyvinout lepší software, který přesnějším dávkováním a časováním různých dějů udělá ekologičtější motor při zachování jízdních vlastností, tak VW tleskám a těším se na zklamané právníky, jak nebude koho odškodňovat, protože zákazníkům auto pojede stejně a nevznikne tedy žádná škoda.

Pokud jsem ale porozuměl běžným komerčním chiptunningům, obvykle jde o poladění SW a map takovým způsobem, aby to trochu kašlalo na ekologii, občas i na životnost a za to nabídlo vyšší výkon. Dělá se samozřejmě víc tuningů podle toho, co od motoru kdo chce, ale jestli to bývá výsledek nějaké systematické práce a testování na profesionální úrovni, aby pak vznikl univerzální balíček, co se dá nahrát bez dalších úprav do každého motoru stejného modelu, to nevím. Často jsou tuningy kritizované, že něco zlepší a něco jiného zhorší. Že by jenom zlepšoval a navíc o tolik, na to mm asi málo optimizmu.

Skutečný tunning kde se řídící jednotka upravuje pro konkrétní motor, odlaďuje se individuálně pro nejkritičtější situace a dopočítává mapy méně kritických situací, tak to by si s tím asi dali víc práce než kolik by stálo to odškodnění.

0/0
6.4.2017 17:01

P47e74t44r 94Č64e64r26m75á70k 9428915709310

Proč se to nedělalo už předtím má hned několik důvodů. Jednak jak správně říkáte - taková úprava může mít vliv na chování v auta v některých situacích, což pokud jsou dodrženy paramtery homologace není nic stíhatelného, ale vzhledem k určité nevoli kterou to může způsobit u některých řidičů nebyl důvod to riskovat. Dále pak obecně není zájem na vylepšování již prodaných vozů - chcete lepší auto tak si pojďte koupit nový model. A poslední faktor je ten že neexistoval důvod proč tu úpravu vůbec vyvíjet.

Jinak přirovnání k chiptuningu jsem nemyslel tak doslovně, tam se skutečně pracuje primárně s palivovými mapami a využívá se toho že originální verze sw je nastavena velmi ploše a obecně, aby stejně dobře vyhověla v dravém provozu na horkém jihu evropy nebo ledovém severu, a chipem se vlastně "vytáhne" jen ta požadovaná oblast použití a ne nutně na úkor ekologie - spousta chipů má homologaci.

Ale tohle bylo spíš o tom že dokázali upravit samotnou technologii vstřikovačů, a "naučili" ji něco co předtím neznala.

0/0
6.4.2017 18:24

M33a76r54t25i11n 15K59a62r37á10s48e51k 1528484239454

Aha, Tak to jim jak jsem psal před tím, tleskám za pohotovou a doufejme funkční reakci.

0/0
7.4.2017 10:21

P12e70t71r 52Č89e27r78m65á29k 9618865199110

Tak ono termín pohotová není tak úplně na místě, jen o problému na US trhu se vědělo více jak rok a půl předtím než to někdo spustil, takže času na to připravit to bylo dost, pak to také zdrželi homologační autority. A o funkčnosti - je to takové aby se vlk nažral a koza zůstala celá...

0/0
7.4.2017 11:00

M44a45r44t75i72n 66K63a77r65á42s13e49k 1718694309284

Hlavně aby zůstalo celých těch několik set tisíc aut co jim lidi vrátili. Jedna koza by se nějak překousla. :-) Jinak nemám páru jak dlouho trvá spáchat a odladit takovou úpravu a jestli jsou +/- dva roky dlouhá nebo krátká doba. Každopádně mi přijde sílenství které kvůli tomu vypuklo těžce přehnané a tak mě těší každá informace, která znamená, že se z toho podaří nějak vybruslit. A to nejsem nějaký zapálený fanda VW, i když jako nucený uživatel opelu koukám mlsně i po škodovkách.

0/0
7.4.2017 11:18

P93e58t15r 63Č47e69r93m50á28k 9818195409510

Tak já jsem teď myslel EU, v US jim ta úprava byla nakonec na nic, ale když už byla vyvinutá tak se dobře využila na ten wow efekt v EU, kde jinak nebylo co řešit...

0/0
7.4.2017 12:44

M54a39r62t68i44n 57K44a28r88á64s38e21k 1108664369944

V tom případě doufám že se jim podaří udělat úpravu, která by překonala stávající podmínky odstavení těch aut, na které VW z nějakého mě neznámého důvodu až příliš lehkovážně přistoupil. Protože podle stávající situace nejde o zamezení provozu nevyhovujících aut v americe, ale i o jejich likvidaci rozřezáním karoserie. Což je samozřejmě daleko nad rámec nutných opatření a projev solidní arogance, která je ostatně amíkům smerem k evropě dost vlastní. A přesně proto by mi udělao radost, kdyby z toho VW vybruslil s co nejmenší ztrátou a tak nějak na truc horlivým trestajícím.

0/0
7.4.2017 13:43

P79e33t62r 11Č10e86r58m46á46k 9408245269500

To se jim bohužel už nepodaří, proto jsou ty auta už na těch parkovištích. Proč na to přistoupili je vcelku jednoduché - nebyla jiná cesta, vw dobře ví že to je od začátku pseudokauza "zabte krtka" a je vcelku jedno co jak budou dělat, americké úřady to pak udělají stejně jak budou chtít ony. Auta se rozřezávat nebudou, odvezou a rozprodají se jinde po světě, ale to samozřejmě nebude dělat přímo VW ale nějaké jiné firmy.

Jinak myslím že poslední věta je naplněna už dnes - finační ztráta je sice veliká, ale díky tomu že VW je největší koncern na světě tak si i s tím poradil a žádné vážnější problémy mu to neučiniloR^

0/0
7.4.2017 15:36

M27i66c12h25a18l 70F90r83ý66d62a 1382789733632

Jedna věc je úprava SW, která sice něco může změnit, ale pokud tomu není přizpůsoben vlastní HW, tedy např právě ty vlastní vstřikovače, tak jsou podobné úpravy k ničemu. Řetěz je vždy jen tak silný, jako je jeho nejslabší článek. To platí i zde.

0/0
7.4.2017 12:03

P95e46t28r 89Č35e74r60m62á52k 9978395839270

K ničemu určitě ne, vývoj jde dopředu jak v SW tak HW, ale samozřejmě ten efekt potom není tak velký.

0/0
7.4.2017 12:49

M44a81r44t80i56n 43K41a39r28á91s79e85k 1498844769224

Píšete to tak striktně, jako by to skutečně měla být do písmene pravda, což samozřejmě není. Nejde totiž o řetěz. Když jiné než nejmodernější vstřikovače nakrmíte nejmodernějším softwarem, dostanete jiný než nejlepší možný výsledek. Pořád ale může být o dost lepší, než ty stejné vstřikovače řízené zastaralejším softwarem.

+1/0
7.4.2017 13:38

J30i47ř91í 38H94l73i79s83n12i44k52o85v30s29k83ý 9353811952391

Není to nesmysl. A majitelé pak mohou uplatňovat škody vůči VW. To je normální právní přístup. Ale je pravdou, že stát se do toho nyní montuje.

0/0
6.4.2017 22:49

P31e24t63r 97Č93e55r28m24á11k 9468425909430

V EU nemůžou majitelé uplatňovat nic, tady proběhlo vše v souladu s legislativou.

0/0
7.4.2017 11:02

T31o44m60á27š 53K44u41c66h68a24ř 3437631148451

Mají mít právo na odškodnění, pokud stát ta auta jako nevyhovující vyřadí z provozu. Jinak to nedává smysl.

+10/0
6.4.2017 12:09

J65a48n 17K77a51l96a98b56z92a 6462221208429

No a kdo odškodní lidi v ulicích měst, kde tyto diesly vypouštějí nejvíce rakovinotvorných částic? Nafta do osobáků neměla nikdy vůbec přijít. Ono Japonci a Amíci vědí, proč si to tam nenechají ve větším vpustit.

+8/−1
6.4.2017 11:55

P64e52t64r 30K13m49í95n66e16k 5277464911893

V podstatě to vědí všichni kromě Evropy. Bohužel.

+1/0
6.4.2017 16:22

M62a18r86t62i45n 54K59a23r61á54s86e13k 9778853968648

NO to je problem no, kdyz jedni vycitaji EU "nesplnitelne limity" a druzi fakticky to, ze je v emisnich normach naopak moc benevolentni... to si pak nnevyberes a je to vzdycky spatne..

+1/0
6.4.2017 16:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.