Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autofotka týdne: Slavná dodávka z vlnitého plechu se vrací

Přesně před sedmdesáti lety se na pařížském autosalonu představila jedna z nejslavnějších dodávek. Citroën H vymodeloval geniální designér Flaminio Bertoni z vlnitého plechu. Hold jí nyní vzdává projekt dvou nadšenců, který se má dočkat realizace.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J93a16r32o48s37l39a26v 66P44e71l81d37a

Uživatel požádal o vymazání
+4/0
10.4.2017 10:21

P16e42t12r 32N34ě58m49e50č13e60k 1782734772313

Tak to je peckaR^

+5/0
10.4.2017 8:38

J40o79s59e53f 29V13o72s17i38c73k31y 4203887696233

Citroen H byla prvni a po dlouhy cas jedinna nizkopodlazni dodavka. Nikdo jim nemohl konkurovat, pac jenom oni meli "traction avant" - predni pohon, coz jim umoznilo tak nizkou plosinu (40 cm)!

+1/0
10.4.2017 1:47

M11i23c22h32a51l 51F73r70a81n38z 7473933261252

až na tu absenci olejového filtru, kde se olej musel měnit každé tuším cca 2000km :-)

0/0
10.4.2017 9:03

M42a36r57t69i16n 98N45e17b90e52s78k64ý 7976140377102

Tak olejový filtr chyběl více vozům (např.Fiat 500/126 s odstředivým filtrem v řemenici na klikovce) a krátký interval byl dán i tehdejší kvalitou maziv.

+1/0
10.4.2017 12:59

V69í79t 36V12č46e66l50i36š 9782661192766

...už léta si říkám, že by bylo bomba, vyrobit slavné modely s dnešní technikou. Tohle je snad první opravdu povedený model, co tohle naplňuje. Stylovka jak má vypadat R^

+4/0
10.4.2017 1:19

L24u80k18á55š 91H94a47v72l49í82č69e76k 6928322683538

Heh, výměnné kryty na mobil už tu byly, tak proč ne na auto. Vlastně by to mohla být docela sranda ;-D

0/0
9.4.2017 23:07

P85e53t69r 43K80n24ě77b24o89r23t 8952698179420

To je tak vošklivý až je krásný.

+2/0
9.4.2017 20:13

M36a42r36t39i75n 70N69e19b16e18s89k37ý 7736850197582

Citröen si liboval v ošklivých autech (2CV a hlavně Dyane, zmiňované H) až je to přestalo bavit a vytvořili nádherný a geniální DS.

0/0
10.4.2017 13:02

Š19t24ě96p96á50n 35V96a75n94ě98k 3123939657787

Naprostá bomba! R^R^

+8/0
9.4.2017 16:12

T98o76m65a17s 55K37o50c62a55n97d83a 2755472608523

Nadhera!

Je skoda, ze neco takoveho nedokaze dnes zadna automobilka udelat rovnou.

+12/0
9.4.2017 15:08

M53i50c90h14a41l 13F81r71a20n90z 7113453601442

nedokáže díky všemožným regulacím na to či ono :(

0/0
10.4.2017 9:04

T76o68m74á53š 37B18u22r70a 2654404810175

No, oni by to producenti po techické stránce velmi pravděpodobně dokázali - a to levou zadní. Ovšem je zde několik důvodů, proč tak nečiní. O jednom z nich, který sice zcela neznemožňuje takový trend ale omezuje ho, píše pan Franz. Jako další důvod bych viděl fakt, že pro výrobce je mnohem jednodušší (a tudíž i ekonomičtější) raději investovat do mediální masáže PT zákaznictva za účelem jeho přesvědčování o správnosti nákupu celosvětově unifikované produkce, než dát finance do vývoje něčeho individulněji orientovaného. Prostě sázka na jistotu. Inovátorství se v dnešním světě zkrátka příliš nenosí. A to nejen pokud se jedná o automobily.

0/0
10.4.2017 15:24

T55o67m98á22š 74B86u45r32a 2504574200895

P.S.: klasickým případem porušení takového přístupu producenta byl třeba Chrysler PT Cruiser. Reminiscence jak z filmu - a ač se mně toto konkrétní vybočení z módnosti nelíbí - obecně takovému přístupu tleskám.

0/0
10.4.2017 15:42

T55o25m54á90š 88K28u78c38h18a32ř 3207521408821

Trochu smutná připomínka, že dřív auta nevypadala nudně jedno jako druhé. :-/

+6/0
9.4.2017 14:04

J83i60ř31í 33K57o23c72u96r26e23k 6105374925288

To se vám zdá jenom proto, že jste vídal jěn několik málo typů. Pro laika je problém rozeznat na fotografii Simca Aronde, Volvo Amazon a Škoda Octavia.

+3/−1
9.4.2017 14:34

T57o84m29á61š 89K17u24c49h84a90ř 3287371888691

Mně asi nejvíc vadí, že v Evropě nejprodávanější vozy zpravidla nevypadají jako auto, ale jako levná hračka tamagotchi z čínské tržnice. Se divím, že ještě nenosíme rákosové kloboučky a vietnamské snadálky. :-P

+1/−2
9.4.2017 15:42

J80i33ř13í 57E61r32b67e44n 1743404156307

VW Golf, Opel Astra, Fiat Inea, Skoda Octavia, Mazda 3 nebo Ford Focus ze vypadaji jako hracky?

0/0
9.4.2017 19:17

P13e92t74e46r 18N45e35š54v97a26r28a 8448856752657

Všechno malá auta. Dobrá auta se dnes v Evropě neprodávají, aby se nenarušil monopol německých automobilek Audi, BMW a Mercedes. Proč si nemůžeme koupit třeba Hondu Accord nebo Toyotu Camry? Mám podezření, že je to pouze kvůli tomu, že Evropská auta jsou vyráběna proto, aby ukojila nároky ekoteroristů a na majitele a řidiče se zvysoka kašle.

0/0
9.4.2017 19:24

J50i53ř10í 66N12e38u87m79e48i28s39t68e98r 2392835363941

Accord konkrétně proto, že ho nikdo za ty peníze nekupoval. Takže to Japonci v Evropě zabalili. Ale určo to je nějaké spiknutí. Stejně jako ty čáry na nebi a černé vrtulníky.

+3/0
9.4.2017 23:47

P95e79t37e65r 33N93e81š25v98a15r82a 8178836222757

Tak zrovna já ten Accord mám a jsem hrozně spokojen. Anevím, za co ho vyměním až umře protože německý ani korejský šmejd nechci a SUV taky ne. A není to o tom, že by ho nikdo nekupoval ale o tom, že Honda prohlásila, že už motor nebude na ten nejnovější eko Euro tuším 8 upravovat nebude. Protože to nejde bez toho, aby ten motor přestal fungovat pořádně jako motor a oni si nechtějí zničit pověst.

0/0
10.4.2017 13:59

J56i12ř92í 31E40r48b27e95n 1243234356277

1) nechápu, proč skuhráte nad nejprodávanějšími vozy, že jsou to malá auta. Vysvětlete mi, proč by v malé přelidněné Evropě měly být prodávanějšími vozy kraksny zabírající 12-15 m2 plochy, obvykle přitom pro jediného člověka...

2) mimo těch "malých" aut si můžete koupit i Citroen DS5, Peugeot 508, Ford Mondeo, Mazdu 6, Volvo S60., Opel Insignia..

0/0
10.4.2017 7:01

P77e75t35e25r 24N88e33š47v16a47r10a 8268586272507

Všechno co jmenujete je nekvalitní šmejd. A co se týče velikosti auta ještě jste asi nebyl účasten havárie na dálnici. Já ano a sedět v malém autě dnes tady nejsem.

0/0
10.4.2017 14:01

K13a32r15e72l 64H15o62r22á96k 2458629953563

Francouzská Multipla.

0/0
9.4.2017 11:18

V78í82t 23V51č97e76l13i48š 9722891682276

...až na to, že Multipla je italská ;-D

+1/−2
10.4.2017 1:20

M60i73c69h18a12e75l 71K22o96n24e73č19n49ý 6702213249639

To je pak těžký.:-P

0/0
11.4.2017 21:35

A38l78e61š 92J75a68n32á34č57e28k 3813234126393

Škoda, jen že kvalita a spolehlivost bohužel bude na stávající úrovni šuntů co dělají. Ono je to beztak spíš fiat než co jiného od frantíků na posledních generacích není nic. Ten retro styl je docela pěkný i když je to bude jen pár aut s maskováním.

0/−3
9.4.2017 10:31

P41e46t54r 13V40e92s13e94l69ý 6896822595633

Škoda, že je to jenom "jako". Taková kašírka.

+1/0
9.4.2017 10:22

I19v13a12n 37G64o88u84b44e21j 5176347835155

Lahoda pro oko a pamětníkovu duši :-)R^

+4/0
9.4.2017 10:15

A46l83o53i56s 88S98l93á83m41e72č93k66a 2806312592432

Tak tohle se mi moc líbí. Podařené odkazy na historii v designu automobilů - případně i remaky - velice vítám.

Viz například čelní maska automobilu VW Crafter...

+4/0
9.4.2017 9:53

M18i70l19a26n 14P22o30k55o90r27a 6349272944292

Já to chci!!! R^

+6/0
9.4.2017 9:35

K38l30á28r35a 55T29r50n23k11o83v64á 3784769404179

Já taky!!!R^

+2/0
9.4.2017 17:05

T69o83m66á34š 10R12o46m25a67n10č34í63k 2972659713738

p. Pokora myslel to auto! :-)

0/0
10.4.2017 12:00

O76n88d21ř43e73j 47Š54r74á40m92e94k 3683340601359

Nádhera

+8/0
9.4.2017 9:17

K44a88r47e31l 43N66e91d93o27p91i15l 7608356319644

Je tak oskliva, az je krasna.

+3/0
9.4.2017 7:54
Foto

J51o57s39e20f 87V89o65r95á42č31e38k 5911932178173

JJ u nás ( Braník ) je jedna v super (pohledově) stavu:-)

0/0
9.4.2017 7:42

A76l89e17š 74P88l73e59s43k38o16t 9835949938515

Já si snad našetřím na Jumpera.

0/0
9.4.2017 7:03

J68a86n 29J53i74r50k47a 7390240710

Jo, pekna hracka :-)

0/0
9.4.2017 4:31

J44i78ř91í 15N98e14u74m96e85i19s24t24e52r 2592425893901

Paráda.

+4/0
9.4.2017 2:33

D23a11n13i14e93l 70Š54e73r44á19k 5483293651688

Krááááásnééééééééé

+2/0
9.4.2017 2:29

M47i75l44a39n 19V80o54t44a33v41a 5854186831362

R^R^R^

0/0
9.4.2017 2:19

M53a44r68i21á83n 58B34e37d21n67á50r18i47k 9401641940368

Luxusní retro, tohle se povedlo. Jako pojízdná prodejna zeleniny, nebo baget a nebo kávy by se mi v tomto provedení líbila. Kolikrát si říkám, kdy udělá i škodovka hezké retro. Třeba kdyby po centru prahy jezdili retro autobusy ala Škoda 706 RTO

Nebo udělat retro ala Škoda 1200 STW.

+2/0
9.4.2017 2:16

J77a29n 50V76a48l17o30u32c18h 6462777768700

V Praze jezdí nějakých 400 retro kousků; některé oficiálně na "nostalgické" lince 23, převážná většina (i s kastlí z roku 1962) na všech zbývajících. Jmenují se T3 (prototyp jen o 4 roky mladší než RTO). A ty s nízkopodlažním středem se ještě budou nakupovat...

0/−1
9.4.2017 7:25

J27i85ř85í 28K30o98c49u37r44e17k 6445194635768

A kolik T3 vyjelo s nízkopodlažním středem v roce 1962? Nebo řekněme mezi roky 62 a 92, ať to máme kulatých 30 let výroby.

0/0
9.4.2017 14:32

J87i11ř43í 24E79r38b15e17n 1873434586147

Vzhledem k tloustce sloupku a malym oknum by slo "novou" 1200 STW nejlepe vyrobit z dvojkove octavie combi. Staci sipovite celni sklo a kulate reflektory...

0/0
9.4.2017 19:20

T36o47m87á75š 22B55u60r49a 2504644310285

Souhlas. Opravdu by to asi nechtělo mnoho. Jenomže riskněte to jako producent, když reklamou ohloupený řadový zákazník slyší na takové zpotvořeniny jako jsou u Škodovky například Citigo nebo Kodiaq (brrrr ...).

0/0
10.4.2017 15:31

T19o64m54á98š 43B22u15r66a 2834404410305

Líbí se. A má to nápad, švih a jistou eleganci. Je otázkou jak se bude chovat laminátový kabát, zejména při vyšších rychlostech a jaká bude životnost takového odění.

+10/0
9.4.2017 1:05

J73i32ř97í 48E65r19b96e51n 1683254726117

Musi to projit homologacnimi testy, pri kterych se zkousi chovani doplnku v extremnich situacich, dosazitelnych v beznem provozu. Tedy vcetne overeni pevnosti v maximalni konstrukcni rychlosti.

0/0
9.4.2017 19:22

T48o67m94á87š 58B24u35r33a 2784244140245

Zajisté. Já jsem však neměl na mysli mezní technické hodnoty, nýbrž různé projevy takové úpravy z hlediska zákazníka (hluk, vibrace, atp.) za jízdy.

0/0
10.4.2017 15:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.