Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dieselgate: cinknutá TDI po úpravě ztrácí výkon a chovají se hůř

Švédský magazín Teknikens Värld rozporuje tvrzení VW, že úpravy motorů v souvislosti s kauzou Dieselgate neovlivní výkon motoru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M95i61r31o51s23l67a95v 40S75t43e68i86n93e37r 6228144623475

Švédové zřejmě s nelibostí sledují úspěchy VW, Seata a Škody. Sami mají jenom zkrachované automobilky Saab a Volvo, pro jistotu se o emisích Volva nezmiňují.

Měli by měřit hlavně vozy, kterých je ve Švédsku nejvíce.

VW má samozřejmě v současnosti diesly, které splňují veškeré testovací nároky s rezervou, diskuze se točí stále ještě kolem vozů, jejichž produkce skončila před 4 roky. Nádržky s močovinou najdete u VW a Škody už 2013.

Motory s vysokou kompresí, t.j. po downsizingu, budou mít s teplotou stále problém, tím i s životností. Nejvíc trpí ventily a hlavy. Přísada řepkového oleje ničí naftové motory už od jejího zavedení, není důvod v tom pokračovat a ničit i naše pole.

0/0
16.4.2017 8:13

J51i42ř68í 54D41o36n22ě22k 2685183126869

S nelibostí sledují úspěch?A proč tedy takový koncern jakým je největší automobilka má zapotřebí podvádět zákazníky?Jaký byl důvod podvodného software?Pokud někdo klame za účelem podvodu má být odpovědný za poškození zákazníka a nevyhýbat se odpovědnosti.Vůbec bych se nimi nepáral jenom protože to je Německa automobilka.Být to jiná automobilka donutí je EU zaplatit bez reptání.

0/0
18.4.2017 12:38

P10e20t56r 40Č87e93r88m49á62k 9698625599300

Nic jako podvodný SW neexistuje. A v EU nikoho VW nepodváděl ani neklamal, proto tu nic platit nebude a patřičné orgány jsou si toho samozřejmě velmi dobře vědomi. R^

0/0
18.4.2017 22:32

J44a22n 24B59e48n29h10á87k 6584163942531

Měření NOx v reálném provozu - odchylka od normy (jen namátkou):

1) ( = nejlepší výsledek) VOLKSWAGEN Golf 1.6 TDi - 3,3x

2) Toyota Auris 1.4 D-4D - 5,1x

..... (zde není VW)

6) Ford Focus 1.5 TDCi - 6,9x

7) Opel Astra 1.6 CDTi - 6,9x

11) Ford Mondeo 2.0 TDCi - 9,2x

12) M-B ... - 13x

13) Renault Captur 1.5dCi - 16,5x (!!!!)

zdroj: Deutsche Umwelthilfe

0/0
15.4.2017 18:31

J90a98n 82B98e79n97h51á97k 6484313562271

Měření NOx v reálném provozu - odchylka od normy (jen namátkou):

1) ( = nejlepší výsledek) VOLKSWAGEN Golf 1.6 TDi - 3,3x

2) Toyota Auris 1.4 D-4D - 5,1x

..... (zde není VW)

6) Ford Focus 1.5 TDCi - 6,9x

7) Opel Astra 1.6 CDTi - 6,9x

..(ani zde)...

11) Ford Mondeo 2.0 TDCi - 9,2x

12) M-B ... - 13x

13) Renault Captur 1.5dCi - 16,5x (!!!!)

... ... ... ... ... zdroj: Deutsche Umwelthilfe

0/0
15.4.2017 18:30

S84t35a34n14i51s90l21a54v 73I65n91d73r51u58c18h 1862667743854

Bodejď ne, když se kvůli snížení NOx více otevírá EGR ventil, aby snížil teplotu ve válcích a tím pádem více dusí motor a snižuje koncentraci kyslíku.

0/0
15.4.2017 8:53

M59i18l21o87š 16K39o42l66m25a70n 6606463457412

To, že se sníží nepatrně výkon se ale vědělo od počátku, kdy v USA vznikla aféra. Čím to je ví jen odborníci na motory, laik to prakticky nepozná. Menší spotřeba je údajně "náhrada paliva větším množstvím vzduchu" turbodmychadlem. Jedno je jisté a to je, že se muselo něco najít, aby se zlikvidovala konkurence. USA by si měly sáhnout do svědomí a zveřejnit kolik zplodin je z jejich tankerů. Ty mají dvoutaktní dieselový motor, který za jeho životnost, nikdy nezastaví. Kolik je stále nad námi letadel ? Škodliviny z aut je promile z celkového znečištění.

+1/−1
13.4.2017 18:12

J25a18n 49S79t77e41h40l30i69k 9285867566911

Hledáte za tím nějaké skryté umysly , ale spíše jde o to , že američané testují více škodlivin a v reálu . U nás je spíše laboratorní testování . A to se netýká jenom aut , ale třeba i krbovek , kotlu . Jednoduše řečeno američané testují krbovky na ruzné rychlosti hoření (jak spotřebitel ovládá vzduch) a u nás se testuje pouze na nominální výkon .

0/0
14.4.2017 8:58

P87e35t34r 84Č16e73r78m96á18k 9978675589270

Tak to nejsou skryté úmysly ale konstatování faktů, americké předpisy uznávaji nedc stejně jako EU, takže skutečně museli najít něco jiného na co to oficiálně napasovat, protože néjaké měření EPA nemá tu relevanci.

0/0
15.4.2017 0:18

J90i82ř10í 65E67r35b58e17n 1353874576507

V reálu neotestujete nic, pokud chcete získat nějaká hodnověrná data. Vždycky se vše musí zkoušet v laboratoři. Jinak totiž srovnatelné a opakovatelné výsledky nedostanete nikdy.

+1/0
16.4.2017 11:22

J31a43n 69V50a67š40á20t73k98o 7221957963829

Mám KIu v benzínu už sedmým rokem a mám svatej klid, jenom měním olej a občas filtry. Žádné problémy, co maj lidi s koncernem.

0/0
13.4.2017 13:41

S13t54a56n15i89s33l43a16v 97I43n31d32r11u68c69h 1652187873684

Tak by mě zajímalo, co Tvá KIA bude dělat, až bude mít nahrkáno půl mega.

+1/0
15.4.2017 8:54

J66o59h57n65n52y 19H60a56m46p25l 7573502246686

Uz to konecne pochopte, a nechte ty spalovace ropy nakladakum.......

+2/−1
12.4.2017 23:47

P55e92t36r 46B20á38č14a 8535946735375

Proto s nima muze zpatky do servisu jen uplny...

+2/0
12.4.2017 22:24

P78e27t34r 33M21i40c76h88a94l 2370234471452

Dobře jsem věděl, proč jsem tuto "úpravu" odmítl. A dobře jsem udělal. Kdyby totiž řešení celého problému bylo tak jednoduché, tak by to udělali už při homologaci.

+6/0
12.4.2017 21:35

R68o45m33a72n 85T49r54y33l70č 9745649528225

Já myslel, že max. točivý moment při vyšších otáčkách znamená vyšší výkon

+1/0
12.4.2017 21:04

R24i92c28h23a73r32d 20T55o23m15e17č60e71k 7876775326891

A tím větší spotřebu.

0/0
12.4.2017 22:14

R45o44m61a59n 56T25r11y89l15č 9595159908555

No jo, ale uvádět výkon a Nm bez příslušných otáček je hodně zkreslující,

+1/0
12.4.2017 22:47

M53i47r83e65k 17G16a23j40e83r 5111326519500

Nejlepe je videt cely graf prubehu vykonu v zavislosti na otackach.

0/0
13.4.2017 3:08

M32i58l49o74š 93K40o27l62m24a91n 6646433917132

Ten graf si může namalovat každý jaký chce, výkon motoru je takový, že je využit jen výjimečně a převážně těmi, kteří si myslí, že by mohli F1.

+1/0
13.4.2017 18:23

S81t78a22n72i62s39l22a24v 11I11n66d96r31u77c52h 1602777533524

Ale důležité, pro životnost motoru je, aby ten krouťák byl vysoký už při nízkých otáčkách. Ukaž mi "benzín", který si to pěkně přede při 1500 a už spolehlivě akceleruje při 1700 otáčkách a přitom nežere i trávu u cesty.

0/0
15.4.2017 9:02

J43i84ř26í 88S81c18h64w67a95c14h 8728894348886

třeba naprostá většina TSI... a atmosféry od 2.0 výše s tím taky nemají problém ;-)

0/0
15.4.2017 20:57

J52i98ř48í 29E66r40b48e67n 1533464756217

S felicií 1.3 MPI 50 kW jsem tak jezdil už před dvaceti lety - na normální silnici mezi městy si motor na pětku předl 1500 při devadesátce a to mi stačilo.

0/0
16.4.2017 11:24
Foto

M63i28r13o61s22l34a66v 21S23t59e30i10n67e30r 6298544943355

Vyšší točivý moment znamená hlavně vyšší tlak na píst, tudíž i kompresi. Zvětšuje se tím plocha termodynamického trojúhelníku mezi sáním, kompresí a zapálením směsi. Výsledek je nižší spotřeba paliva, pokud je vozidlo stejně hmotné a aerodynamické.

U benzinového motoru se vstřikováním do sacího potrubí je špičkový tlak omezen oktanovým číslem paliva. Přímé vstřikování CR ještě u benzinu není běžné, jsou problémy s mazáním.

0/0
16.4.2017 8:24
Foto

R28o92b12e38r34t 73B78o70u52k64a10l 4444465960

A musím si nechat přehrát software nebo ne? Píšou, že to nebude mít vliv na výkon, spotřebu ...

0/0
12.4.2017 18:34

P77e42t29r 32Č37e85r49m80á59k 9578135299830

Nemusíte.

0/0
12.4.2017 19:03

P18a97v13e76l 33P14e24t74r 8463273

jo, ty musíš

0/0
12.4.2017 21:14

L45u45d77ě18k 57N33ě44m76e34c 5805601702814

Popravdě postrádám logiku vysvětlení tohoto "jevu". Skoro se mi tomu nechce věřit.

0/0
12.4.2017 17:58
Foto

J80i69ř27í 83D18v58o66ř89á34k 5675769170868

A co jste čekali. Už jenom ta kouzelná trubička, která měla u vznětového motoru kupodivu zlepšit promíchání vzduchu s naftou, je prakticky jenom brzda vzduchu( zeslabení průměru sacího potrubí) . Čím míň O 2 , tím míň NOX.

+1/0
12.4.2017 17:52

J94i74ř35í 17H10o33v74o65r94a 2279230217139

Ten Dým Ignoruj 

+1/0
12.4.2017 15:00

P63e23t21r 34M21i36c84h63a36l 2510524531522

Článek o "CENSORED", kteří si nechávají vymontovat DPF, tu byl nedávno.

+1/0
12.4.2017 21:36

M92a64r56e28k 61M69a59t90i42k20o 2180576733739

Jak to vypadá, tak my v Evropě jsme pro VW asi Untermensch,

Američané si mohou auta vyměnit. To v Evropě přidusí motory, takže vám zvýší potřebu, zničí spojku a s vyšším vytáčením motoru přijde i rychlejší degradace oleje. Takže těch 30.000 km co vám teď nabízejí longlife výměnu Vám zničí motor ještě víc. A nevymůžete nic. On ten Volkswagen bude asi mezi auty takovej pěknej arogantní lhář. A to počkejte až se projeví to šetření na materiálech, aby mohl Američanům platit tu pokutu. Teď jsem jel v novém Superbu 140KW automat a věřte, že tam žádný pocit "zatlačení do sedaček" není. Sám jezdím ve starém CC 125KW automat a ta akcelerace je mnohem lepší. Takže tak. VW koncern nám lže a okráda v přímém přenosu.

+4/−2
12.4.2017 13:55

P75e16t54r 62Č26e59r42m91á70k 9718205559720

VW se chová jako bežná komerční firma - platí tam kde musí. V EU nic neporušili, tak logicky nebudou vynakládat prostředky navíc. Jinak LongLife není žádný olej po 30tis., je to prodloužený servisní interval 30tis a variabilní vymněna oleje ;-)

A že dvoulitrová nafta v modelu střední třídy nepřináší pocit zatlačení do sedaček je opravdu překvapující ;-D

+1/0
12.4.2017 16:06

M52a72r82e50k 24M79a25t69i47k23o 2520726693289

Aha, tak to je škoda, že nemůžu ukázat ofocenou servisu. Výměna motorového oleje po 30.000 km pokaždé. Takže mi ve značkové servisu ničí motor? Źadnou "variabilitu" tam nevidím.

Ne, opravdu nečekám, že ta auta budou trhat asfalt, ale porovnávám akceleraci 2 srovnatelných motorů, kde ten novější a silnější se chová utahaně protože má v sobě tu novou výkonovou mapu kvůli dieselgate. ;-)

0/0
12.4.2017 21:59

P47e16t94r 58Č63e60r44m51á52k 9278925789790

Ano i to je možné, nebo máte špatně nastavený kód, a nebo zkrátka jezdíte tak že to skutečně na těch 30 vyjde.

A akcelerace neodpovídá jenom výkonu, tam do toho vstupuje dalších x faktorů počínaje jinými odpory (cx, hmotnost, pneu atd) konče zpřevodováním, navíc každý motor má toleranci ve které se pohybuje, takže pokud porovnáte dva konkrétní kusy které mužou být zrovna z toho druhého konce svého tolerančního spektra, tak skutečně může klidně v akceleraci být lepší i ten papírově slabší.

+1/0
12.4.2017 22:40

S75t85a19n93i11s12l36a66v 30I69n98d61r83u30c10h 1922657403814

Ten LongLife efekt je jen v tom, že se olej méně přepaluje, ale žádné aditivum Ti nezamezí tvorbu kalů, které pak působí jako brusná pasta. Já osobně bych ten LomgLife měnil tak max po těch 15000 kilometrech, stejně jako běžný kvalitní olej.

+1/0
15.4.2017 9:08

P11e88t93r 78Č27e98r50m37á34k 9468765339860

Tak ono ty aditiva mají především funkci zpomalení degradace oleje, nepojímá to tak rychle vzdušnou vlhkost atd. Takže výhoda je pro ty extrémy - ten kdo najezdí hodně málo km ušetři za každoroční výměnu oleje, a naopak ten kdo jezdí hodně a na jedno nastartování ujede to co jiný po městě třeba na 15x. Pro ten střed to skutečně moc smysl nemá.

0/0
15.4.2017 13:37
Foto

M62i45r72o26s30l30a73v 91S92t42e38i21n93e56r 6368924243815

Já si svého Yeti s motorem CFHF , t.j. dvoulitr s 81 kW hlídám. Po nahrání updatu se mi snížila spotřeba docela zřetelně, na delší smíšené trasy, jako třeba Mnichov- Strakonice přes Železnou Rudu mám spotřebu 5,2 l na 100 km. Dále se zlepšila akcelerace ve vyšších otáčkách. Není to žádný zázrak, je to stejný motor, jako ten se 110 kW, nižší výkon je naprogramován v palubním počítači. Stačilo tedy tu softwarovou brzdu trochu povolit.

Že výsledky u motoru se 130 kW nebudou tak dobré, si mohu představit, tam jsou vyšší tlaky i teploty při spalování, příčina produkce NOxx.

+1/0
12.4.2017 13:15

M53a65r18e57k 78M82a30t78i22k10o 2220426873139

VW Tiguan 130kW po změně software -> 0,8l vyšší spotřeba.

0/0
12.4.2017 14:00
Foto

M70i58r34o58s82l33a68v 77S76t45e37i71n73e57r 6528164563935

Potvrzujete názor inženýra: zvyšování výkonu při nezměněném obsahu vede k problémům s emisemi. Proto nelze všem měřit stejně, problematické jsou vždy malé motory s velkým výkonem.

+3/0
13.4.2017 9:11

L95u35d81v75í59k 69O31n90d72ř63í21č26e23k 8200215590978

To je zase překvapení.

1) Oficiální metodika NEDC je od reálného provozu na hony vzdálená. Automobilky jsou nuceny optimasovat tak, aby jim "to vyšlo" právě v podmínkách této normy. Srovnávat výsledky testů dle jiných metodik s NEDC je zcela irelevantní..

2) Novější normy EURO jdou proti fyzikálním zákonům. Máme tu zákon zachování hmoty a energie, o těch však zelení absolventi různých ideologicky zaměřených pseudo-oborů nikdy neslyšeli. Automobilky tedy musejí hledat způsoby, aby se vlk nažral, a koza zůstala celá.

A teď otázka za dva bludišťáky: Jak je možné, že ostatní automobilky, s v podstatě stejnou technologií motorizace (a jízdními vlastnostmi), dosahují v testech NEDC stejných výsledků, jako "švindlující" VW ?

+8/0
12.4.2017 11:06

V93l44a93d15i20s20l94a41v 58B73u55r24y51š11e76k 1719492677394

tak asi ty ostatní automobilky nemají stejnou technologii, jako používal VW u cinknutých motorů, jak je vidět, tak i VW když chce, tak dokáže vyrobit vznětový motor, který splňuje normu euro 6 bez podvodů, tak proč by to nedokázal třeba PSA, je jasný, že to něco stojí

0/0
12.4.2017 12:10

P59e64t11r 39Č62e57r51m91á28k 9178245469980

Ale houby, technologie mají naprosto identické, dodavatelů systému vstřikování a řízeni emisí je jen pár a jejich produkty používají pak všichni napříč trhem.

+3/0
12.4.2017 12:30

V20l45a36d92i45s81l45a36v 87B41u65r63y20š79e77k 1329622517664

no asi ne, když podváděli, rozhodně nejsou všechny technologie stejné, ono to bylo spíš tak, že vsadili na staré levné technologie, které splňovali normu za cenu podvodů a a tím získali konkurenční výhodu a jiné automobilky šly zase cestou jinou, dnešní motory VW již normu splňují i bez podvodů stejně jako ostatních výrobců, já měl v době dieslegate motor 2,0 TDCi 110 kW od PSA a dostal jsem dopis od zastoupení podepsaný nějakým ředitelem, že tento motor spňuje podmínky euro 5 i bez podvodů a já tomu věřím

0/0
12.4.2017 12:44

P95e69t57r 31Č32e93r36m74á60k 9558925119950

Naprostý nesmysl, technologie jsou naprosto stejné, koneckonců i ten samotný software programoval Bosch, tedy dodavatel dalších x automobilek. Normu pak plní skutečně všechny motory - i PSA, a to z prostého důvodu - zmiňovaná funkce není v žádném rozporu s předepsanou metodikou a o žádný podvod se tedy podle evropské legislativy nejedená R^

+2/0
12.4.2017 13:14

V26l14a31d33i93s61l34a50v 56B93u32r71y65š56e26k 1309622607614

aha, jen tedy pak není jasný, že když se nejedná o podvod, tak proč předělávají, to jaksi nemá logiku

0/0
12.4.2017 17:47

P52e13t66r 30Č87e82r84m35á49k 9228875159650

Ale jistěže má, oni taky nic nepředělávají, jen nabízí update odvozený od toho vyvinutého pro us trh.

0/0
12.4.2017 19:01

M46a39r88e58k 33M83a30t66i34k62o 2730456633689

Toto tvrdí pouze automobilky, že se nedá plnit, že to jde proti fyz. zákonům. Jak to asi dělají v Americe?

+1/0
12.4.2017 14:07

V96l53a78d80i37s83l37a54v 78B94u50r70y71š50e57k 1669292687204

tak ono by spíš bylo divný, kdyby tvrdily něco jinýho, ono to prej stojí dost peněz

0/0
12.4.2017 17:48

P47e45t25r 44Č38e25r96m23á31k 9638545439460

Automobilky to právě netvrdí, ty naopak ty normy ve spolupráci s EU připravovaly, zároveň ovšem i s metodikou podle které se bude zjišťovat. R^

+2/0
12.4.2017 19:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.