Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dieselgate: cinknutá TDI po úpravě ztrácí výkon a chovají se hůř

Švédský magazín Teknikens Värld rozporuje tvrzení VW, že úpravy motorů v souvislosti s kauzou Dieselgate neovlivní výkon motoru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M74i88r73o82s71l93a35v 21S19t84e61i28n57e96r 6698674283395

Švédové zřejmě s nelibostí sledují úspěchy VW, Seata a Škody. Sami mají jenom zkrachované automobilky Saab a Volvo, pro jistotu se o emisích Volva nezmiňují.

Měli by měřit hlavně vozy, kterých je ve Švédsku nejvíce.

VW má samozřejmě v současnosti diesly, které splňují veškeré testovací nároky s rezervou, diskuze se točí stále ještě kolem vozů, jejichž produkce skončila před 4 roky. Nádržky s močovinou najdete u VW a Škody už 2013.

Motory s vysokou kompresí, t.j. po downsizingu, budou mít s teplotou stále problém, tím i s životností. Nejvíc trpí ventily a hlavy. Přísada řepkového oleje ničí naftové motory už od jejího zavedení, není důvod v tom pokračovat a ničit i naše pole.

0/0
16.4.2017 8:13

J45i47ř75í 11D51o23n27ě33k 2535753226289

S nelibostí sledují úspěch?A proč tedy takový koncern jakým je největší automobilka má zapotřebí podvádět zákazníky?Jaký byl důvod podvodného software?Pokud někdo klame za účelem podvodu má být odpovědný za poškození zákazníka a nevyhýbat se odpovědnosti.Vůbec bych se nimi nepáral jenom protože to je Německa automobilka.Být to jiná automobilka donutí je EU zaplatit bez reptání.

0/0
18.4.2017 12:38

P39e58t14r 86Č47e62r14m19á44k 9688855229250

Nic jako podvodný SW neexistuje. A v EU nikoho VW nepodváděl ani neklamal, proto tu nic platit nebude a patřičné orgány jsou si toho samozřejmě velmi dobře vědomi. R^

0/0
18.4.2017 22:32

J97a88n 87B82e58n69h14á62k 6294903182871

Měření NOx v reálném provozu - odchylka od normy (jen namátkou):

1) ( = nejlepší výsledek) VOLKSWAGEN Golf 1.6 TDi - 3,3x

2) Toyota Auris 1.4 D-4D - 5,1x

..... (zde není VW)

6) Ford Focus 1.5 TDCi - 6,9x

7) Opel Astra 1.6 CDTi - 6,9x

11) Ford Mondeo 2.0 TDCi - 9,2x

12) M-B ... - 13x

13) Renault Captur 1.5dCi - 16,5x (!!!!)

zdroj: Deutsche Umwelthilfe

0/0
15.4.2017 18:31

J39a50n 97B80e29n79h18á86k 6644183492981

Měření NOx v reálném provozu - odchylka od normy (jen namátkou):

1) ( = nejlepší výsledek) VOLKSWAGEN Golf 1.6 TDi - 3,3x

2) Toyota Auris 1.4 D-4D - 5,1x

..... (zde není VW)

6) Ford Focus 1.5 TDCi - 6,9x

7) Opel Astra 1.6 CDTi - 6,9x

..(ani zde)...

11) Ford Mondeo 2.0 TDCi - 9,2x

12) M-B ... - 13x

13) Renault Captur 1.5dCi - 16,5x (!!!!)

... ... ... ... ... zdroj: Deutsche Umwelthilfe

0/0
15.4.2017 18:30

S28t48a65n80i79s75l40a38v 40I42n65d11r12u35c64h 1862397683684

Bodejď ne, když se kvůli snížení NOx více otevírá EGR ventil, aby snížil teplotu ve válcích a tím pádem více dusí motor a snižuje koncentraci kyslíku.

0/0
15.4.2017 8:53

M53i50l66o56š 54K26o79l93m69a14n 6916443887112

To, že se sníží nepatrně výkon se ale vědělo od počátku, kdy v USA vznikla aféra. Čím to je ví jen odborníci na motory, laik to prakticky nepozná. Menší spotřeba je údajně "náhrada paliva větším množstvím vzduchu" turbodmychadlem. Jedno je jisté a to je, že se muselo něco najít, aby se zlikvidovala konkurence. USA by si měly sáhnout do svědomí a zveřejnit kolik zplodin je z jejich tankerů. Ty mají dvoutaktní dieselový motor, který za jeho životnost, nikdy nezastaví. Kolik je stále nad námi letadel ? Škodliviny z aut je promile z celkového znečištění.

+1/−1
13.4.2017 18:12

J32a73n 19S69t85e24h63l19i37k 9215977226671

Hledáte za tím nějaké skryté umysly , ale spíše jde o to , že američané testují více škodlivin a v reálu . U nás je spíše laboratorní testování . A to se netýká jenom aut , ale třeba i krbovek , kotlu . Jednoduše řečeno američané testují krbovky na ruzné rychlosti hoření (jak spotřebitel ovládá vzduch) a u nás se testuje pouze na nominální výkon .

0/0
14.4.2017 8:58

P48e63t78r 16Č60e10r31m19á40k 9588935249230

Tak to nejsou skryté úmysly ale konstatování faktů, americké předpisy uznávaji nedc stejně jako EU, takže skutečně museli najít něco jiného na co to oficiálně napasovat, protože néjaké měření EPA nemá tu relevanci.

0/0
15.4.2017 0:18

J33i31ř24í 57E45r71b61e18n 1673464626647

V reálu neotestujete nic, pokud chcete získat nějaká hodnověrná data. Vždycky se vše musí zkoušet v laboratoři. Jinak totiž srovnatelné a opakovatelné výsledky nedostanete nikdy.

+1/0
16.4.2017 11:22

J65a59n 98V66a36š13á46t27k14o 7801817123659

Mám KIu v benzínu už sedmým rokem a mám svatej klid, jenom měním olej a občas filtry. Žádné problémy, co maj lidi s koncernem.

0/0
13.4.2017 13:41

S38t64a82n49i32s52l98a39v 37I30n49d95r13u89c82h 1632317753124

Tak by mě zajímalo, co Tvá KIA bude dělat, až bude mít nahrkáno půl mega.

+1/0
15.4.2017 8:54

J70o47h24n46n65y 53H79a58m36p86l 7193862146206

Uz to konecne pochopte, a nechte ty spalovace ropy nakladakum.......

+2/−1
12.4.2017 23:47

P75e63t69r 94B79á12č62a 8225426225595

Proto s nima muze zpatky do servisu jen uplny...

+2/0
12.4.2017 22:24

P69e39t16r 63M49i23c24h96a27l 2790884351932

Dobře jsem věděl, proč jsem tuto "úpravu" odmítl. A dobře jsem udělal. Kdyby totiž řešení celého problému bylo tak jednoduché, tak by to udělali už při homologaci.

+6/0
12.4.2017 21:35

R44o35m84a85n 54T58r77y92l61č 9865259848725

Já myslel, že max. točivý moment při vyšších otáčkách znamená vyšší výkon

+1/0
12.4.2017 21:04

R86i67c16h16a89r44d 61T33o33m40e29č87e96k 7806555476891

A tím větší spotřebu.

0/0
12.4.2017 22:14

R94o78m45a88n 16T53r18y28l86č 9565369158215

No jo, ale uvádět výkon a Nm bez příslušných otáček je hodně zkreslující,

+1/0
12.4.2017 22:47

M60i23r12e61k 96G38a34j40e22r 5821296139980

Nejlepe je videt cely graf prubehu vykonu v zavislosti na otackach.

0/0
13.4.2017 3:08

M73i60l62o24š 38K88o94l79m41a77n 6946763187312

Ten graf si může namalovat každý jaký chce, výkon motoru je takový, že je využit jen výjimečně a převážně těmi, kteří si myslí, že by mohli F1.

+1/0
13.4.2017 18:23

S26t10a45n36i42s46l75a14v 24I76n45d67r53u84c91h 1662537153764

Ale důležité, pro životnost motoru je, aby ten krouťák byl vysoký už při nízkých otáčkách. Ukaž mi "benzín", který si to pěkně přede při 1500 a už spolehlivě akceleruje při 1700 otáčkách a přitom nežere i trávu u cesty.

0/0
15.4.2017 9:02

J32i34ř15í 28S23c94h73w90a81c70h 8278314308296

třeba naprostá většina TSI... a atmosféry od 2.0 výše s tím taky nemají problém ;-)

0/0
15.4.2017 20:57

J43i56ř31í 89E66r28b66e72n 1403244856197

S felicií 1.3 MPI 50 kW jsem tak jezdil už před dvaceti lety - na normální silnici mezi městy si motor na pětku předl 1500 při devadesátce a to mi stačilo.

0/0
16.4.2017 11:24
Foto

M23i22r59o22s87l91a12v 20S63t26e49i76n21e30r 6248324803405

Vyšší točivý moment znamená hlavně vyšší tlak na píst, tudíž i kompresi. Zvětšuje se tím plocha termodynamického trojúhelníku mezi sáním, kompresí a zapálením směsi. Výsledek je nižší spotřeba paliva, pokud je vozidlo stejně hmotné a aerodynamické.

U benzinového motoru se vstřikováním do sacího potrubí je špičkový tlak omezen oktanovým číslem paliva. Přímé vstřikování CR ještě u benzinu není běžné, jsou problémy s mazáním.

0/0
16.4.2017 8:24
Foto

R33o93b74e50r31t 63B72o33u96k83a85l 4654155470

A musím si nechat přehrát software nebo ne? Píšou, že to nebude mít vliv na výkon, spotřebu ...

0/0
12.4.2017 18:34

P55e82t80r 87Č80e67r58m67á19k 9428375409450

Nemusíte.

0/0
12.4.2017 19:03

P66a73v27e51l 55P51e25t91r 8143783

jo, ty musíš

0/0
12.4.2017 21:14

L89u27d83ě70k 65N37ě39m86e66c 5415621212154

Popravdě postrádám logiku vysvětlení tohoto "jevu". Skoro se mi tomu nechce věřit.

0/0
12.4.2017 17:58
Foto

J81i67ř48í 10D52v51o35ř25á82k 5225319440918

A co jste čekali. Už jenom ta kouzelná trubička, která měla u vznětového motoru kupodivu zlepšit promíchání vzduchu s naftou, je prakticky jenom brzda vzduchu( zeslabení průměru sacího potrubí) . Čím míň O 2 , tím míň NOX.

+1/0
12.4.2017 17:52

J60i26ř21í 48H63o91v13o66r87a 2829120777419

Ten Dým Ignoruj 

+1/0
12.4.2017 15:00

P82e47t75r 98M10i58c10h41a63l 2400494681572

Článek o "CENSORED", kteří si nechávají vymontovat DPF, tu byl nedávno.

+1/0
12.4.2017 21:36

M52a14r35e47k 90M68a87t53i16k93o 2930156253519

Jak to vypadá, tak my v Evropě jsme pro VW asi Untermensch,

Američané si mohou auta vyměnit. To v Evropě přidusí motory, takže vám zvýší potřebu, zničí spojku a s vyšším vytáčením motoru přijde i rychlejší degradace oleje. Takže těch 30.000 km co vám teď nabízejí longlife výměnu Vám zničí motor ještě víc. A nevymůžete nic. On ten Volkswagen bude asi mezi auty takovej pěknej arogantní lhář. A to počkejte až se projeví to šetření na materiálech, aby mohl Američanům platit tu pokutu. Teď jsem jel v novém Superbu 140KW automat a věřte, že tam žádný pocit "zatlačení do sedaček" není. Sám jezdím ve starém CC 125KW automat a ta akcelerace je mnohem lepší. Takže tak. VW koncern nám lže a okráda v přímém přenosu.

+4/−2
12.4.2017 13:55

P71e51t89r 63Č81e21r69m49á57k 9838985749540

VW se chová jako bežná komerční firma - platí tam kde musí. V EU nic neporušili, tak logicky nebudou vynakládat prostředky navíc. Jinak LongLife není žádný olej po 30tis., je to prodloužený servisní interval 30tis a variabilní vymněna oleje ;-)

A že dvoulitrová nafta v modelu střední třídy nepřináší pocit zatlačení do sedaček je opravdu překvapující ;-D

+1/0
12.4.2017 16:06

M45a90r12e25k 78M83a33t52i44k19o 2450776753409

Aha, tak to je škoda, že nemůžu ukázat ofocenou servisu. Výměna motorového oleje po 30.000 km pokaždé. Takže mi ve značkové servisu ničí motor? Źadnou "variabilitu" tam nevidím.

Ne, opravdu nečekám, že ta auta budou trhat asfalt, ale porovnávám akceleraci 2 srovnatelných motorů, kde ten novější a silnější se chová utahaně protože má v sobě tu novou výkonovou mapu kvůli dieselgate. ;-)

0/0
12.4.2017 21:59

P49e23t58r 32Č92e16r63m94á26k 9228675979780

Ano i to je možné, nebo máte špatně nastavený kód, a nebo zkrátka jezdíte tak že to skutečně na těch 30 vyjde.

A akcelerace neodpovídá jenom výkonu, tam do toho vstupuje dalších x faktorů počínaje jinými odpory (cx, hmotnost, pneu atd) konče zpřevodováním, navíc každý motor má toleranci ve které se pohybuje, takže pokud porovnáte dva konkrétní kusy které mužou být zrovna z toho druhého konce svého tolerančního spektra, tak skutečně může klidně v akceleraci být lepší i ten papírově slabší.

+1/0
12.4.2017 22:40

S92t70a92n65i97s43l84a88v 77I60n58d12r12u98c71h 1862287473294

Ten LongLife efekt je jen v tom, že se olej méně přepaluje, ale žádné aditivum Ti nezamezí tvorbu kalů, které pak působí jako brusná pasta. Já osobně bych ten LomgLife měnil tak max po těch 15000 kilometrech, stejně jako běžný kvalitní olej.

+1/0
15.4.2017 9:08

P71e74t90r 72Č27e43r85m25á31k 9518845489300

Tak ono ty aditiva mají především funkci zpomalení degradace oleje, nepojímá to tak rychle vzdušnou vlhkost atd. Takže výhoda je pro ty extrémy - ten kdo najezdí hodně málo km ušetři za každoroční výměnu oleje, a naopak ten kdo jezdí hodně a na jedno nastartování ujede to co jiný po městě třeba na 15x. Pro ten střed to skutečně moc smysl nemá.

0/0
15.4.2017 13:37
Foto

M62i71r64o53s65l26a74v 84S20t42e16i38n69e53r 6428574603915

Já si svého Yeti s motorem CFHF , t.j. dvoulitr s 81 kW hlídám. Po nahrání updatu se mi snížila spotřeba docela zřetelně, na delší smíšené trasy, jako třeba Mnichov- Strakonice přes Železnou Rudu mám spotřebu 5,2 l na 100 km. Dále se zlepšila akcelerace ve vyšších otáčkách. Není to žádný zázrak, je to stejný motor, jako ten se 110 kW, nižší výkon je naprogramován v palubním počítači. Stačilo tedy tu softwarovou brzdu trochu povolit.

Že výsledky u motoru se 130 kW nebudou tak dobré, si mohu představit, tam jsou vyšší tlaky i teploty při spalování, příčina produkce NOxx.

+1/0
12.4.2017 13:15

M26a50r79e79k 41M72a97t27i73k34o 2260516133629

VW Tiguan 130kW po změně software -> 0,8l vyšší spotřeba.

0/0
12.4.2017 14:00
Foto

M38i16r27o63s78l18a25v 62S92t63e54i10n16e62r 6838364563555

Potvrzujete názor inženýra: zvyšování výkonu při nezměněném obsahu vede k problémům s emisemi. Proto nelze všem měřit stejně, problematické jsou vždy malé motory s velkým výkonem.

+3/0
13.4.2017 9:11

L77u19d37v86í38k 46O31n84d73ř34í52č75e66k 8450175890868

To je zase překvapení.

1) Oficiální metodika NEDC je od reálného provozu na hony vzdálená. Automobilky jsou nuceny optimasovat tak, aby jim "to vyšlo" právě v podmínkách této normy. Srovnávat výsledky testů dle jiných metodik s NEDC je zcela irelevantní..

2) Novější normy EURO jdou proti fyzikálním zákonům. Máme tu zákon zachování hmoty a energie, o těch však zelení absolventi různých ideologicky zaměřených pseudo-oborů nikdy neslyšeli. Automobilky tedy musejí hledat způsoby, aby se vlk nažral, a koza zůstala celá.

A teď otázka za dva bludišťáky: Jak je možné, že ostatní automobilky, s v podstatě stejnou technologií motorizace (a jízdními vlastnostmi), dosahují v testech NEDC stejných výsledků, jako "švindlující" VW ?

+8/0
12.4.2017 11:06

V66l90a13d50i43s37l47a41v 63B27u47r19y53š26e67k 1719412247554

tak asi ty ostatní automobilky nemají stejnou technologii, jako používal VW u cinknutých motorů, jak je vidět, tak i VW když chce, tak dokáže vyrobit vznětový motor, který splňuje normu euro 6 bez podvodů, tak proč by to nedokázal třeba PSA, je jasný, že to něco stojí

0/0
12.4.2017 12:10

P16e60t96r 89Č76e49r70m93á76k 9288385119340

Ale houby, technologie mají naprosto identické, dodavatelů systému vstřikování a řízeni emisí je jen pár a jejich produkty používají pak všichni napříč trhem.

+3/0
12.4.2017 12:30

V48l26a76d45i69s87l85a15v 85B53u11r98y88š30e56k 1859432327504

no asi ne, když podváděli, rozhodně nejsou všechny technologie stejné, ono to bylo spíš tak, že vsadili na staré levné technologie, které splňovali normu za cenu podvodů a a tím získali konkurenční výhodu a jiné automobilky šly zase cestou jinou, dnešní motory VW již normu splňují i bez podvodů stejně jako ostatních výrobců, já měl v době dieslegate motor 2,0 TDCi 110 kW od PSA a dostal jsem dopis od zastoupení podepsaný nějakým ředitelem, že tento motor spňuje podmínky euro 5 i bez podvodů a já tomu věřím

0/0
12.4.2017 12:44

P77e45t58r 71Č20e83r52m53á53k 9608965709690

Naprostý nesmysl, technologie jsou naprosto stejné, koneckonců i ten samotný software programoval Bosch, tedy dodavatel dalších x automobilek. Normu pak plní skutečně všechny motory - i PSA, a to z prostého důvodu - zmiňovaná funkce není v žádném rozporu s předepsanou metodikou a o žádný podvod se tedy podle evropské legislativy nejedená R^

+2/0
12.4.2017 13:14

V49l29a79d51i91s28l54a63v 78B85u27r74y90š13e33k 1489712147564

aha, jen tedy pak není jasný, že když se nejedná o podvod, tak proč předělávají, to jaksi nemá logiku

0/0
12.4.2017 17:47

P70e52t67r 11Č97e48r41m85á96k 9778115619420

Ale jistěže má, oni taky nic nepředělávají, jen nabízí update odvozený od toho vyvinutého pro us trh.

0/0
12.4.2017 19:01

M98a49r12e28k 59M17a65t62i80k57o 2580896933929

Toto tvrdí pouze automobilky, že se nedá plnit, že to jde proti fyz. zákonům. Jak to asi dělají v Americe?

+1/0
12.4.2017 14:07

V34l66a77d62i49s36l57a97v 64B92u58r37y82š89e29k 1159322917874

tak ono by spíš bylo divný, kdyby tvrdily něco jinýho, ono to prej stojí dost peněz

0/0
12.4.2017 17:48

P49e72t38r 70Č33e97r69m85á95k 9638855149300

Automobilky to právě netvrdí, ty naopak ty normy ve spolupráci s EU připravovaly, zároveň ovšem i s metodikou podle které se bude zjišťovat. R^

+2/0
12.4.2017 19:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.