Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

T81o71m62á67š 71V62a75l17d91e96r 7903230649

dnes ráno mi smrděly hned tři nafťáky puštěný na volnoběh cca 10 až 15 minut. Nechápu trotly co si ničí takto své vozy. A hlavně zasmradí celé okolí. Zvláště je "miluji" u škol a u školek, kde se pohybují děti a smrdí jim to přímo do obličeje. Už se těším, aby těmto individuím diesely zakázali plošně používat ve městech.

+6/0
doporučit
18.4.2017 19:52

L62i95b81o37r 14M15o43u63č46k11a 1578167615742

+ja nevim, ale LPG se mi zda mnohem vyhodnejsi .. uz jen to, ze mam moznost jet na klasicke palivo . .kdyz nesezenu LPG cerpacku v nejakem rozumnem okruhu

+5/−1
doporučit
18.4.2017 8:29

J47o97s64e76f 15V88a10l21a 9210253733383

vymyceni dieseli je sladky sen zelenych, ale nikdy k nemu nedoje. Dnesni energeticky mix jsou fosilni paliva , jaderna energie a neco malo obnovitelnych zdroju. Obnovitelne zdroje se sice jeste mohou rozsirovat, ale neni, jak proud uskladnit. Zemni plyn je take hlavne fosilniho puvodu, metanizace nebo vyroba pomoci bioproduktu je nevyznamna nebo zadna. Takze az budou zakazany diesely, nastane obrovsky prebytek nafty a nasledny nedostatek benzinu a zemniho plynu.a LPG.a cena plus dane vyleti nahoru.

+8/−5
doporučit
18.4.2017 6:51

M57i58c33h14a18l 47H82e78b67e45d41a 3756127978405

Ta plynová nádrž je strašně malá, při průměrné spotřebě jste každých 300-400 km u pumpy, kterou stále musíte dost hledat. A doufat, že před vámi nebude tankovat autobus (stávalo se mi často v Plzni v plynárnách) Takže z poloviny jezdíte na benzín, jen si navíc vezete zátěž v podobě nádrží na plyn. Pak se ta návratnost velmi rychle prodlužuje...

Touran a Passat v minulé generaci měli nádrže na 24kg plynu, to už dávalo větší smysl. Ale i tak to zatím není ideál...

+4/−1
doporučit
18.4.2017 7:01

M45i69c15h60a20l 86H38r18u36b29o85š 4330647512835

Zas ta CNG lobby, keby to porovnali este s LPG, uvideli by sme este zaujimavejsie cisla...

+4/−1
doporučit
18.4.2017 5:19

J66a62n 74D57l84o39u42h91ý 7194329820169

Cili opet to jezdi za vice penez, nez kdyby to papalo LPG ;-D a to se vyplati! Vlastne skodovka ma posledni motor s neprimym vstrikem pouze v Citigo a mozna ve fabii je jeste MPIcko, cili nejen proto tlaci CNG R^ Videl jsem jak vypada VW Touran CNG po 8 letech provozu. Zrezavele nadrze, zatuhle ventily: oprava za 100 000kc !!! Zajimave, ze stejne auto na LPG ma problem akorat s tim, ze po 10 letech mu propadne zkouska na tlakovou nadrz a jeji vymena stoji cca 5000kc ;-D Cili CNG? Diky nechci.

+3/0
doporučit
19.4.2017 14:51

T11o65m88á73š 16Z58e27m74a50n 3195238284695

Super, do doby než budete chtít použít podzemní garáž..

+3/0
doporučit
18.4.2017 19:57

I29v24a76n 88D61í59t23ě 1266605744229

"To znamená, že investice se vrátí po ujetí 21, respektive 16 tisíc kilometrů. Tedy ani ne po jednom roce provozu."

Co když někdo ujede za rok jen 5 nebo 10 tisíc km? Přepočet na roky bych do článku necpal.

+3/0
doporučit
18.4.2017 10:36

P37e49t55r 51B12á77č94a 8385366795365

Dobra alternativa je se vyhnout skodovce obloukem.

+3/−3
doporučit
18.4.2017 12:38

D51a46v54i78d 73R46y75c43h56e49t56s87k64ý 9246641130570

Brácha ji má na cesty za prací do Němec, najeto za rok 48 tis. km a nemůže si to vynachválit. Má to víceprvek a jízdně je to opravdu dost nad TDI.

+2/−1
doporučit
18.4.2017 15:17

O72n68d89ř50e90j 76F46r65a13n74c 4729721248

A opět se srovnávají provozní náklady paliva nezatíženého spotřební daní (CNG) s palivy zatíženými spotřební daní (benzín a nafta). Z čehopak asi stát potom bude udržovat silnice, až budeme všichni jezdit na CNG?

+1/0
doporučit
20.4.2017 9:14

M83a90r88e92k 72J40a43n81e84č76k49a 1267276713791

Kdo je zvyklej na výhody LPG, ten bude s CNG trpět. Pro koho to bude první zplynovaný vůz a nemá to s čím porovnat bude spokojen za předpokladu:

1. bude mít v okolí dost CNG čerpaček

2. nebude mu činit problém si zajíždět a hledat při cestování CNG čerpačky

3. nebude mu vadit pidi dojezd cca. 330km na nádrž CNG

4. delší návratnost CNG vůči LPG nástavbě

5. nebude mu vadit dosti velký plnící tlak a tím spojený i zvukový projev při tankování CNG

6. menší životnost zadní nápravy

7. popřípadě jiné souvislosti dané typem nástavby (tovární nebo dodělávaná), typem a hmotností CNG nádrží (kompozit nebo ocel) a také zmenšení místa v kufru, výkonem motoru a jeho citelnějším snížením, na čemž se podepíše i výrazně větší hmotnost vozu na jeho zadní nápravě

8. najezdí ročně minimálně 12-15tkm kvůli rozumné době návratnosti

Pokud tohle všechno někdo dokáže překousnout, je to pro něj přijatelná náhrada.

+1/0
doporučit
18.4.2017 17:37

K61a89r37e47l 73P47l64š67e89k 9858598698177

Pokud vycházíme z předpokladu,že Česká republika s menším či větším zpožděním víceméně kopíruje trendy vývoje automobilového průmyslu a obchodu u našich sousedů, pak nás v nejbližší době nečeká příliš veselá budoucnost pokud se týká provozu vozidel na CNG. Přitom Německo přistoupilo zejména začátkem nového století s ohledem na ochranu životního prostředí i s přihlédnutím k tamním poměrům k nebývale masivní podpoře využívání CNG ve všech oblastech (viz i založení organizace "Zukunft Erdgas" - volně přeloženo: budoucnost= zemní plyn) s tím, že velkou roli měl CNG sehrát i v aut. dopravě.

Tak zatímco v roce 2004 bylo v N. 90.000 aut na CNG, tak podle této iniciativy se počítalo, že v r. 2020 jich bude již 1,4 mil.

Výsledek:

- tohoto cíle rozhodně nebude nikdy dosaženo a stav vozů na CNG tam je po 12 létech intenzivní kampaně prakticky stejný (kolem 90.000 a jejich počet neustále klesá i přes dotace..

Řada majitelů se už k nim nevrací pro nekomfort provozu:

- tankování je tedy nutné vždy dopředu plánovat, mnohdy i se zajížďkou a nutností přizpůsobit se otevírací době, což je značný problém např. pro rozvážkovou službu apod.

- přitom tato auta musí vzhledem k menším nádržím častěji tankovat (pokud chtějí jezdit jen na CNG)

- auta jsou těžší o 100 až 140 kg a některé modely mají z toho důvodu sníženou nosnost, dochází vyššímu opotřebení podvozku, zástavba nádrží pak často ještě zmenšuje kufr a až na výjimky neumožňuje montáž rezervy

- i v N. stále platí nemožnost parkovat s CNG v řadě garáží

- CNG je levný jen díky mimořádnému, ale časově omezenému daňovému zvýhodnění

- situaci v N. ještě zhoršilo několik výbuchů zkorodovaných nádrží vozů VW (naposledy v září 2016 model Touran) spojený s dočasným zákazem tankování u většiny velkých čerpacích stanic resp. současným prokazováním se certifikátem VW o nezávadnosti konkrétního vozu před tankováním (doposud platí stále na většině ČS). V N. už i některé ČS ruší stojany s CNG pro nízkou výtoč... Vozy na CNG jsou a budou jen ok

+1/0
doporučit
18.4.2017 10:14

A22n70t70o13n70í42n 64D64o97u71b51e33k 3690749879

skoda za to zazdili tou malou nadrzi. je to takovy paskvil. kdyby to ujelo na cng 1200 km a benzin tam vubec nebyl. tak bych uvazoval. navic cena 26 kc a spotreba 5 kg je totalne nevyhodna. jeste ze mame skvele diesely. vic a vic lidi si je bude hyckat a vozovy park bude vyrazne vic starnout. motory bez filtru pevnych castic budou placeny zlatem..

+2/−5
doporučit
18.4.2017 8:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.