Diskuze

Dobrá alternativa za TDI. Octavia na zemní plyn

Tohle je opravdu „eko“ auto! Kromě ekonomiky vyznává též ekologii: spalování zemního plynu je výrazně čistší než využívání ostatních fosilních paliv. Škodu Octavii s novou tváří a o pár milimetrů více rozkročenými zadními koly jsme ozkoušeli ve verzi na zemní plyn označenou G-TEC.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
RS

Na svojom poslednom aute som na LPG najazdil vyše 220 tis km.... natankujem kde potrebujem / teda okrem Rakuska / ...ja za seba nejak CNG nie.... aspoň pri terajšej infraštruktúre.... inak s LPG maximálna spokojnosťR^

0 0
možnosti
AL

Je srandovní, jak v každém článku musí být povinně připomenuto, že nafta v autech skončí :-)

0 0
možnosti
ON

Čtyř oká maska je hnus, který před lety zkusil mercedes a rychle toho nechal ....

vždycky si vzpomenu na ty fotky zvířat několik let po Černobylu ... přesně takhle měli znetvořené oči po působení radioaktivity ...

0 0
možnosti
OF

A opět se srovnávají provozní náklady paliva nezatíženého spotřební daní (CNG) s palivy zatíženými spotřební daní (benzín a nafta). Z čehopak asi stát potom bude udržovat silnice, až budeme všichni jezdit na CNG?

1 1
možnosti
ON

až budeme všichni jezdit na CNG, tak bude zatíženo spotřební daní stejně, jako dnes benzín či nafta ...

0 0
možnosti
JD

J25a91n 79D14l46o49u57h70ý

19. 4. 2017 14:51

Cili opet to jezdi za vice penez, nez kdyby to papalo LPG ;-D a to se vyplati! Vlastne skodovka ma posledni motor s neprimym vstrikem pouze v Citigo a mozna ve fabii je jeste MPIcko, cili nejen proto tlaci CNG R^ Videl jsem jak vypada VW Touran CNG po 8 letech provozu. Zrezavele nadrze, zatuhle ventily: oprava za 100 000kc !!! Zajimave, ze stejne auto na LPG ma problem akorat s tim, ze po 10 letech mu propadne zkouska na tlakovou nadrz a jeji vymena stoji cca 5000kc ;-D Cili CNG? Diky nechci.

3 1
možnosti
MH

Mam TSI s LPG takze ma CNG netrapi ;-)

1 0
možnosti
EF

E80r67i43k 50F95e24r41e70n95c

18. 4. 2017 23:32

Dobrou alternativou bude len dovtedy, kym sa nerozlozi na prvocinitele ako tento VW v Nemecku. Prozaicky dovod korozia a zbabrane osetrenie povrchu od VW. A ignorovanie problemu zo strany VW.

https://www.youtube.com/watch?v=mqC3yFXdM3k

0 0
možnosti
TZ

Super, do doby než budete chtít použít podzemní garáž..

3 0
možnosti
JD

J72a86n 12D53l19o18u68h44ý

19. 4. 2017 14:46

Nevim jak vy, ale pokud si postavite garaz pod zemi podle platnych ceskych norem, tak tam CNG auto parkovat muze. CNG se rozptyluje do vsech smeru nazimco LPG je tezsi nez vzduch a zustava "pri zemi" a potrebuje komplikovanejsi odvetravani, coz v cesku nikdo nechce stavet, pritom by stacilo jedna vyhlaska stavebniho uradu a developer by to tak proste stavet MUSEL. V nemecku s tim zadny problem neni a lze v garazich pod zemi parkovat LPG/CNG. To jenom cesi zase setri tam, kde to nema smyslR^

2 1
možnosti
TV

dnes ráno mi smrděly hned tři nafťáky puštěný na volnoběh cca 10 až 15 minut. Nechápu trotly co si ničí takto své vozy. A hlavně zasmradí celé okolí. Zvláště je "miluji" u škol a u školek, kde se pohybují děti a smrdí jim to přímo do obličeje. Už se těším, aby těmto individuím diesely zakázali plošně používat ve městech.

7 0
možnosti
JM

Ano, toto je bezohlednost nejvyššího řádu. Už aby zmizely.

0 0
možnosti
Foto

J84i79r70k80a 93H67o45n77c37ů

18. 4. 2017 18:21

Mám takový dojem, ale možná je to jen můj pocit, že čerpačky CNG přibývají daleko pomaleji, než kdysi ty na LPG.

0 0
možnosti
SN

Ano lpg je lepsi dnes, nafouknete si nadrz na kazde druhe benzince.

0 0
možnosti
MJ

Kdo je zvyklej na výhody LPG, ten bude s CNG trpět. Pro koho to bude první zplynovaný vůz a nemá to s čím porovnat bude spokojen za předpokladu:

1. bude mít v okolí dost CNG čerpaček

2. nebude mu činit problém si zajíždět a hledat při cestování CNG čerpačky

3. nebude mu vadit pidi dojezd cca. 330km na nádrž CNG

4. delší návratnost CNG vůči LPG nástavbě

5. nebude mu vadit dosti velký plnící tlak a tím spojený i zvukový projev při tankování CNG

6. menší životnost zadní nápravy

7. popřípadě jiné souvislosti dané typem nástavby (tovární nebo dodělávaná), typem a hmotností CNG nádrží (kompozit nebo ocel) a také zmenšení místa v kufru, výkonem motoru a jeho citelnějším snížením, na čemž se podepíše i výrazně větší hmotnost vozu na jeho zadní nápravě

8. najezdí ročně minimálně 12-15tkm kvůli rozumné době návratnosti

Pokud tohle všechno někdo dokáže překousnout, je to pro něj přijatelná náhrada.

1 0
možnosti
TV

Běžně jezdím do 350 km. Velice méně často nad 500 km v jednom tahu. Takže žádný problém. Hmotnost není takový problém při optimální konstrukci zástavby nádrže. Roční nájezd také ne. (jinak by to nemělo smysl). Jediný problém je sehnat solidní vůz za přijatelné peníze a nemožnost parkovat v krytých garážích. A to poslední, co se řeší na prvním místě. jestli mám v bydlišti nějakou CNG čerpačku. Jinak to opravdu nemá smysl. :-)

1 0
možnosti