Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Präsident je po 120 letech zpátky. Jako vyšňořená nákladní tatra

Před 120 lety, roku 1897, se představil první automobil se spalovacím motorem na území tehdejší rakousko-uherské monarchie, legendární NW Präsident. Z tehdejší vagonky je dnes legendární automobilka Tatra. Osobní auta už nevyrábí, tak na oslavu výročí vylepšila svůj náklaďák.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J35a24n 97Č33e52r75m63á39k 4189798645567

tak nevím... Možná kdyby vyrobily 20 replik Presidentů a věnovali je nejlepším zákazníkům, udělali by lépe...

Na druhou stranu, jde o podnik pana Strnada a ten většinou dobře ví, co dělá... Třeba nuž má na ně kupce a nebo je využije úplně jinak... :-)

0/0
16.4.2017 20:54

J36i30n18d77ř26i85c67h 38Š63k66o45p65e60k 4955581860365

ta kabina to je hrůza (zvenčí)

0/−2
16.4.2017 10:56

V70á98c14l21a71v 34P36o91l74á59k 1635262760660

Jsou řidiči, kteří při práci na stavbě nebo v lomu dokáží mít v kabině náklaďáku

čisto a pořádek. Naopak jsou i řidiči v dálkové dopravě, kteří mají v kabině svinčík.

Nevidím důvod, proč by řidič z té první mnou uvedené skupiny nemohl jezdit s vozidlem v lepší výbavě.

0/0
15.4.2017 23:45

V49l40a89d67i74m35í73r 44H58r32u71b89ý 1574461367922

Protože to jeho zaměstnavatele stojí víc peněz při nákupu daného výrobního prostředku (v tomto případě nákladního auta) a nic mu to nepřinese. Hezky je to vidět na trhu dodávkových aut. Co kupuje firma pro své řidiče/zaměstnance, to má základní motorizaci a výbavu, pokud nejde o nějakou prodejní akci typu "klimatizace zdarma", důležitá je pořizovací cena a požadované rozměry. Co si kupují živnostníci pro sebe, to už si vybaví pro svoje pohodlí. Tenhle náklaďák si žádný živnostník nekoupí a představa, že ho firma koupí svému zaměstnanci "za odměnu", protože se o něj bude hezky starat, je těžce naivní. Firmě je to fuk, tu zajímají jen peníze - kolik utratí a kolik tím vydělá. A když se to řidiči Lojzovi nelíbí, no tak může jít zametat sklady a místo něj s tím krámem bude jezdit řidič Karel, na tuhle práci není potřeba doktorát z jaderné fyziky.

.

A kdyby si řidič Karel mohl vybrat, jestli metalízu na nárazníku a kožený volant, nebo levnější verzi a ušetřené peníze jemu do výplaty, co myslíte, že by zvolil?

0/−1
16.4.2017 10:17

J87i37ř67í 18E75r53b83e12n 1923264136667

Znám po svém okolí živnostníky, kteří si kupují nová auta pro svoje ježdění. A třeba zrovna Phoenixe.

0/0
16.4.2017 11:15
Foto

J32a51k61u95b 91V95a35š70k38o 1838614612353

Budeš se divit, ale spoustu nákladních aut si kupují živnostníci ;-)

0/0
16.4.2017 23:41

V49l80a48d81i76m88í65r 80H70r35u58b67ý 1904301647382

Ano, obvykle ze druhé nebo třetí ruky, protože tatra za 200 tisíc odveze to samé, jako tatra za dva (až tři) miliony. Ale když se v tom tak vyznáš, kolik z té tisícovky celkem vyrobených Phoenixů si koupili živnostníci, je to číslo aspoň dvouciferné?

0/0
17.4.2017 15:54
Foto

J95a51k70u67b 51V92a95š35k78o 1938314752973

Já jsem přesvědčený, že je, jen tady ve svém okolí znám 3 lidi co si koupili novou Tatru na odvoz dřeva ;-) Ona Tatra totiž není jen sklápěčka :-P

0/0
17.4.2017 21:43

V19l35a74d41i67m93í14r 11H34r13u60b32ý 1954951927932

Geniální. Náklaďák do terénu potřebuje "dřevěnou" palubovku a k tomu kožený volant a sedačku. No a nárazníky a kryty zrcátek nalakujeme metalízou, to je totiž velmi praktické. Být majitelem firmy, vezmu jich aspoň pět, aby si mí zaměstnanci užili pohodlí a luxusu ;-D.

.

Jsem opravdu zvědavý, jak tahle výroční vyšňořená nákladní auta do těžkého terénu budou vypadat po roce provozu :-/.

0/−3
15.4.2017 21:13
Foto

M15i71c40h96a74l 85N22a92j20m42a53n 7549693876540

Tak ona představa, že taková auta budou jezdit pořád v terénu je dost naivní. Tato auto budou jezdit normálně po silnicích a občas se podívají do terénu.

+1/0
15.4.2017 21:50

V23l66a70d45i59m26í98r 95H25r62u13b91ý 1904481717552

Je to náklaďák (a opravdu je určený do těžkého terénu), na korbě nevozí peří, ale v nejlepším případě zeminu, jezdí obvykle po stavbách a jeho řidiči rozhodně nenosí smoking, ani lakýrky a bílé rukavičky. A podle toho to auto bude po čase vypadat.

.

Je smutné, že automobilka s tak dlouhou a bohatou historií, nemá lepší možnost, jak stodvacetileté výročí oslavit, než edicí náklaďáků, které za deset let budou otlučené a vybydlené úplně stejně, jako kterýkoliv jiný "nevýroční" a pes po nich neštěkne :-(.

+2/0
15.4.2017 22:21
Foto

M98i12c30h16a62l 34N11a21j96m41a64n 7979243486430

Já neříkám, že není určený do těžkého terénu. Jen říkám, že ten kdo si koupí tuto specifikaci, tak s tím autem nebude primárně jezdit v terénu ,ale na silnici a do terénu vjede jen občas.

A čím by dle Vás měla Tatra oslavit výročí? Prodává pouze stovky civilních vozidel ročně - co by dle Vás měla vyrobit?

0/0
15.4.2017 23:05

V23l79a88d92i60m60í45r 75H93r19u55b76ý 1934811947722

Vy si snad myslíte, že to auto si koupí nějaký Adolf Kohos soukromník? Koupí to firma (lomy a stavby), bude s tím jezdit nějaký Franta nebo Lojza, kterému bude úplně fuk, jestli to při průjezdu lesem omlátí o stromy - on stejně asi ani nebude mít na vybranou. A až to auto projde druhou nebo třetí firmou, tak teprve jako hodně ojeté a třikrát odepsané z účetnictví si ho možná koupí nějaký malý živnostník který ho bude taky sám řídit. A tomu bude ukradená nějaká metalíza na nárazníku, nebo kožený volant, toho bude zajímat hlavně kde sehnat levnou naftu a jak tu krávu za co nejmíň peněz udržet v provozu.

.

Jinak tahle auta opravdu po silnicích moc nejezdí, zeminu ani kámen není potřeba převážet přes půl republiky, tyhle materiály se přepravují jen lokálně - za stavby na nejbližší skládku, z lomu do blízkého okolí (10-20km).

0/−1
16.4.2017 10:03
Foto

J31a63k42u50b 34V62a34š29k22o 1558734132943

Je vidět, že víte úplné h.... ;-)

0/0
16.4.2017 23:43

V27l83a56d80i49m32í13r 96H86r21u19b33ý 1174211607842

Místo argumentů urážky. Já litovat, já nemluvit jazyk tvůj kmen.

0/0
17.4.2017 16:10
Foto

J40a29k25u33b 20V11a65š73k24o 1808874592763

Houby je sprosté slovo ;-) To je přesně o tom o čem píšeš celou domu, jen tvé špatné domněnky ;-D

0/0
17.4.2017 21:45

M46a86r56t50i58n 20K62ř73í37ž 9703782970857

Fakt náhoda. Dneska jsem byl v Kopřivnici v muzeu :-)

+1/0
15.4.2017 21:03

M20i53l19a42n 23K12r49á88l 8923398491911

Kdyby udělali sedlové tahače pro kamionovou dopravu myslím že v regionu CEE by měli dost zákazníků. Turci zvládají lítat po evropě s tahači Ford (ani nevím zda v Evropě je nějaká serv. síť) čeští kamioňáci by mohli s tahači Tatra[>-]

0/−2
15.4.2017 17:47
Foto

M93i61c20h41a10l 60N71a35j59m10a63n 7689733966580

A z jakého důvodu by dopravci ty sedlové tahače kupovaly? Z 99,9% je realizována kamionová doprava po silnicích, takže pohod všech kol je u tahače zbytečný. A právě pohon všech kol Tatru prodražuje proti konkurenci a zároveň zvyšuje spotřebu - takže pro dopravce dvě negativa.

+2/−1
15.4.2017 18:26

J85i57ř68í 50E27r46b10e56n 1553404116787

Sedlové tahače jsou nejvíc konkurenční obor !! Byl to jeden z důvodů, proč zanikl LIAZ - svoje třístovky a Xenu nabízeli především jako tahače, jenomže měli nulovou prodejní a servisní síť v Evropě. Komunální a stavební náklaďáky by v ČR a okolí měly větší šanci na úspěch, ale...

0/0
15.4.2017 21:37
Foto

M48i70c82h17a46l 64N55a95j98m30a73n 7759973526470

Se servisním zázemím máte pravdu, ale smutnou pravdou je také to, že Liaz byl beznadějně zastaralý. Řada 400 (xena) měla sice moderní design, ale po technické stránce byla za zenitem.

0/0
15.4.2017 21:48

J85i55ř84í 44E45r63b25e91n 1293524226127

Jak za zenitem? Motor Detroit o výkonu 430 koní (v tempomatu 470 k) byl tehdy nadprůměrný, šestnáctistupňová převodovka Eaton, nápravy Rockwell vpředu s kotoučovými brzdami, to nebylo za zenitem ani náhodou. Redaktoři Truckeru (a že ti umějí být hodně kritičtí!) byli nadšeni z jízdních vlastností, z odpružení kabiny, z řešení lůžek...

0/0
15.4.2017 22:59
Foto

M91i46c15h79a40l 31N22a11j51m52a62n 7989223776960

Komponenty sice značkové, ale jako celek to moc harmonicky nefungovalo. Navíc rám vozidla byl také zastaralý (hmotnost, tvar, výška) a hlavně strašná kvalita zpracování.

Ano kdyby se vychytaly nedostatky a to auto se sériově vyrábělo, mohlo mít nějakou šanci. Proti řadě 300 to byl pokrok, ale konkurence ze západu už byla dál - Volvo FH 12, Renault Magnum, Mercedes Actros - to byla auta trošku jinde.

0/0
15.4.2017 23:18

P37e22t80r 70L96a78n60d53a 1719210935464

Přál bych Tatře pěkný a vlastní design, jako měli Phoenix, Fox, Xena, apod. Splácanina čtyřkové Scanie a starého Actrosu se nechytí. Dále bych přál šikovné lidi, kteří by dokázali zkonstruovat konkurenceschopnou koncepci i motory EURO 6. Taky hodně peněz pro rozjetí hlavně servisní sítě. Nejvíce Tater potkávám v Maďarsku či na stavbách ve východním Německu, tady na severu Moravy pár novějších kousků. Bez servisní sítě v EU už nikdy Moravu neopustí :-( Vidím to dost bledě, i kdyby se Tatra vzmohla a po 30 letech zase něco vytvořila, konkurence ji k sobě nepustí a bez sítě ji zákazníci nepřijmou.

0/−4
15.4.2017 13:17

T62o56m50á40š 93V43a71v19e90r29k89a 7511630952104

Víte vy vůbec že Tatra používá kabiny Dafu CF?

+3/0
15.4.2017 13:37
Foto

J93a32k56u71b 66V47a35š12k21o 1588544422513

Nazývat Fox a Xenu pěkným designem ;-D A Phoenix je Daf ty vlastní dizajne ;-)

+1/0
15.4.2017 14:10

J47i74ř93í 84E92r67b65e60n 1213584296367

Xena a Fox byly nádherné vozy, v roce 1996 vysoce nadprůměrné v porovnání s tetrapakovými DAFy, žaluziovými Mercedesy, krokodýlovitými Renaulty a špalkovitými Volvy!

0/0
15.4.2017 21:47
Foto

M13i86c76h47a69l 26N73a96j83m38a96n 7989533556200

Xena byla vzhledově zajímavá, ale to je tak vše. Technika byla zastaralá - v té době startovalo například Volvo FH12 - to byla úplně jiná liga.

0/0
15.4.2017 21:55
Foto

J60a45k91u85b 60V91a34š43k95o 1448954832973

Sorry, to mělo být vejš ;-)

+1/0
15.4.2017 14:11

P45e88t45r 13S30p67á79l70e87n41k93a 2843572585227

Vy jste žil posledních pět let na Měsíci? :-) Tatra používá komponenty DAFu (kabina, motor, převodovka - v podstatě stejně jako Renault, Volvo...), takže ji lze servisovat na každém rohu. Vlastní design? Na to maloobjemový výrobce prostě nemá prachy, není k tomu důvod, unikátní podvozek je páteř vozu, srdíčko a vzhled se holt dodává, tak to dneska je všude.

0/0
15.4.2017 17:22
Foto

M50i75c49h38a82l 17N30a67j35m96a36n 7119693896420

Tatra nakupuje kabiny Daf - v dnešní době jediná rozumná možnost, vyvíjet kabinu při produkci cca 1 500 aut ročně je blbost. To samé platí o motoru, proto u tatry dojíždí výroba vlastních vzduchem chlazených motorů V8 a zároveň jsou nakupovány motory Paccar, které vzduchové motory výkonově převyšují.

0/0
15.4.2017 18:31

M51a85r28t37i17n48a 35D76v41o73ř84á32k28o50v17á 3374123790834

Dnes by to měli pojmenovat spíše Präsedent, taková pěkná limuzína pro naše vrcholné politiky by určitě slavila úspěchy.

0/0
15.4.2017 12:29

T67o56m16á23š 76M76a77c63e47j75k28a 6971892387467

Bylo by pěkné, kdyby Tatra klidně i ve spolupráci s jinou automobilkou postavila nějaký supersport či luxusní limuzínu, ideálně oboje. V malých sériích by se v těchto segmentech snad na trhu pro ni místo najít mohlo a Tatra by nemusela být tak závislá jen na náklaďácích.

+3/−1
15.4.2017 10:35

S55t74a56n50i20s85l72a43v 74K52r59e87j78c60a96r 2941568273126

Ale to může být i jiný podnikatel. Nakonec i VW má své Škodovky a Seaty. A nakonec i Sodomka ve své době tvořil své skvosty na základě jiných výrobců. I když v tomto případě se nejednalo většinou o samonosné karoserie. Ano Tatře by jsem i malosériovou výrobu přál jako byl Metalex pro Škodu n.p.

0/0
15.4.2017 10:59

S42t35a37n19i50s59l52a10v 59K57r43e83j56c84a72r 2741598863916

Co přát Moravské Tatře do dalších 120 let? Přeji tedy Tatře, aby se svými výrobky dokázala v následujících desetiletích prosadit a konkurovat Scanii, Dafu, Mannu, i Mercedesu. A tyto vozidla vidět nejen na Dakaru, ale i v běžném provozu na všech silnicích a ve všech terénech světa!!R^[>-]

+8/0
15.4.2017 9:17

J92i20ř33í 80K62o62c87u97r26e65k 6525284115948

Scania, Man, Mercedes, _Volvo_, Mack, Peterbilt, CAT, CMG, _Oskosh_, Kenworth a hromada dalíších.

A nebo jednoduše: V Australském buši by Tatrovácký podvozek předjel všecko. Jen se tam prosadit.

0/−1
15.4.2017 10:30

J56i12ř18í 45K34o96c96u19r36e24k 6105904955738

ech, překlep. Samozřejme GMC!

0/0
15.4.2017 10:31

T25o13m11á20š 13V63a16v78e61r72k73a 7301520432854

To už se dávno stalo, jistá jicinska firma by mohla vyprávět kolik cisteren na naftu pro důlní stroje v Austrálii dodala.

0/0
15.4.2017 13:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.