Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Präsident je po 120 letech zpátky. Jako vyšňořená nákladní tatra

Před 120 lety, roku 1897, se představil první automobil se spalovacím motorem na území tehdejší rakousko-uherské monarchie, legendární NW Präsident. Z tehdejší vagonky je dnes legendární automobilka Tatra. Osobní auta už nevyrábí, tak na oslavu výročí vylepšila svůj náklaďák.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J37a47n 34Č54e48r51m33á10k 4109248775657

tak nevím... Možná kdyby vyrobily 20 replik Presidentů a věnovali je nejlepším zákazníkům, udělali by lépe...

Na druhou stranu, jde o podnik pana Strnada a ten většinou dobře ví, co dělá... Třeba nuž má na ně kupce a nebo je využije úplně jinak... :-)

0/0
16.4.2017 20:54

J20i17n69d39ř95i60c24h 80Š42k86o85p68e34k 4825101640975

ta kabina to je hrůza (zvenčí)

0/−2
16.4.2017 10:56

V13á11c16l28a50v 61P61o21l64á12k 1235682450110

Jsou řidiči, kteří při práci na stavbě nebo v lomu dokáží mít v kabině náklaďáku

čisto a pořádek. Naopak jsou i řidiči v dálkové dopravě, kteří mají v kabině svinčík.

Nevidím důvod, proč by řidič z té první mnou uvedené skupiny nemohl jezdit s vozidlem v lepší výbavě.

0/0
15.4.2017 23:45

V94l39a16d33i45m91í33r 28H28r96u46b79ý 1494611657292

Protože to jeho zaměstnavatele stojí víc peněz při nákupu daného výrobního prostředku (v tomto případě nákladního auta) a nic mu to nepřinese. Hezky je to vidět na trhu dodávkových aut. Co kupuje firma pro své řidiče/zaměstnance, to má základní motorizaci a výbavu, pokud nejde o nějakou prodejní akci typu "klimatizace zdarma", důležitá je pořizovací cena a požadované rozměry. Co si kupují živnostníci pro sebe, to už si vybaví pro svoje pohodlí. Tenhle náklaďák si žádný živnostník nekoupí a představa, že ho firma koupí svému zaměstnanci "za odměnu", protože se o něj bude hezky starat, je těžce naivní. Firmě je to fuk, tu zajímají jen peníze - kolik utratí a kolik tím vydělá. A když se to řidiči Lojzovi nelíbí, no tak může jít zametat sklady a místo něj s tím krámem bude jezdit řidič Karel, na tuhle práci není potřeba doktorát z jaderné fyziky.

.

A kdyby si řidič Karel mohl vybrat, jestli metalízu na nárazníku a kožený volant, nebo levnější verzi a ušetřené peníze jemu do výplaty, co myslíte, že by zvolil?

0/−1
16.4.2017 10:17

J51i68ř12í 96E23r70b47e68n 1543174276407

Znám po svém okolí živnostníky, kteří si kupují nová auta pro svoje ježdění. A třeba zrovna Phoenixe.

0/0
16.4.2017 11:15
Foto

J57a10k22u96b 85V89a38š28k58o 1638724732843

Budeš se divit, ale spoustu nákladních aut si kupují živnostníci ;-)

0/0
16.4.2017 23:41

V81l19a81d69i22m10í55r 45H46r71u10b43ý 1144811687682

Ano, obvykle ze druhé nebo třetí ruky, protože tatra za 200 tisíc odveze to samé, jako tatra za dva (až tři) miliony. Ale když se v tom tak vyznáš, kolik z té tisícovky celkem vyrobených Phoenixů si koupili živnostníci, je to číslo aspoň dvouciferné?

0/0
17.4.2017 15:54
Foto

J64a89k83u15b 86V70a95š34k82o 1638704362113

Já jsem přesvědčený, že je, jen tady ve svém okolí znám 3 lidi co si koupili novou Tatru na odvoz dřeva ;-) Ona Tatra totiž není jen sklápěčka :-P

0/0
17.4.2017 21:43

V16l86a95d37i22m40í61r 64H97r42u16b71ý 1944201387212

Geniální. Náklaďák do terénu potřebuje "dřevěnou" palubovku a k tomu kožený volant a sedačku. No a nárazníky a kryty zrcátek nalakujeme metalízou, to je totiž velmi praktické. Být majitelem firmy, vezmu jich aspoň pět, aby si mí zaměstnanci užili pohodlí a luxusu ;-D.

.

Jsem opravdu zvědavý, jak tahle výroční vyšňořená nákladní auta do těžkého terénu budou vypadat po roce provozu :-/.

0/−3
15.4.2017 21:13
Foto

M63i81c18h69a59l 93N72a87j67m96a21n 7229563866580

Tak ona představa, že taková auta budou jezdit pořád v terénu je dost naivní. Tato auto budou jezdit normálně po silnicích a občas se podívají do terénu.

+1/0
15.4.2017 21:50

V39l28a44d40i83m14í15r 90H50r17u13b65ý 1574761437912

Je to náklaďák (a opravdu je určený do těžkého terénu), na korbě nevozí peří, ale v nejlepším případě zeminu, jezdí obvykle po stavbách a jeho řidiči rozhodně nenosí smoking, ani lakýrky a bílé rukavičky. A podle toho to auto bude po čase vypadat.

.

Je smutné, že automobilka s tak dlouhou a bohatou historií, nemá lepší možnost, jak stodvacetileté výročí oslavit, než edicí náklaďáků, které za deset let budou otlučené a vybydlené úplně stejně, jako kterýkoliv jiný "nevýroční" a pes po nich neštěkne :-(.

+2/0
15.4.2017 22:21
Foto

M59i67c22h29a80l 61N66a50j21m23a17n 7689253296480

Já neříkám, že není určený do těžkého terénu. Jen říkám, že ten kdo si koupí tuto specifikaci, tak s tím autem nebude primárně jezdit v terénu ,ale na silnici a do terénu vjede jen občas.

A čím by dle Vás měla Tatra oslavit výročí? Prodává pouze stovky civilních vozidel ročně - co by dle Vás měla vyrobit?

0/0
15.4.2017 23:05

V18l21a83d75i52m60í79r 53H17r57u89b67ý 1624561387252

Vy si snad myslíte, že to auto si koupí nějaký Adolf Kohos soukromník? Koupí to firma (lomy a stavby), bude s tím jezdit nějaký Franta nebo Lojza, kterému bude úplně fuk, jestli to při průjezdu lesem omlátí o stromy - on stejně asi ani nebude mít na vybranou. A až to auto projde druhou nebo třetí firmou, tak teprve jako hodně ojeté a třikrát odepsané z účetnictví si ho možná koupí nějaký malý živnostník který ho bude taky sám řídit. A tomu bude ukradená nějaká metalíza na nárazníku, nebo kožený volant, toho bude zajímat hlavně kde sehnat levnou naftu a jak tu krávu za co nejmíň peněz udržet v provozu.

.

Jinak tahle auta opravdu po silnicích moc nejezdí, zeminu ani kámen není potřeba převážet přes půl republiky, tyhle materiály se přepravují jen lokálně - za stavby na nejbližší skládku, z lomu do blízkého okolí (10-20km).

0/−1
16.4.2017 10:03
Foto

J20a34k14u61b 54V44a66š76k77o 1618924282693

Je vidět, že víte úplné h.... ;-)

0/0
16.4.2017 23:43

V95l46a75d30i67m94í53r 72H10r90u41b78ý 1234151707902

Místo argumentů urážky. Já litovat, já nemluvit jazyk tvůj kmen.

0/0
17.4.2017 16:10
Foto

J92a14k93u81b 97V95a43š20k67o 1928724532173

Houby je sprosté slovo ;-) To je přesně o tom o čem píšeš celou domu, jen tvé špatné domněnky ;-D

0/0
17.4.2017 21:45

M96a89r67t61i82n 20K20ř23í47ž 9933612840517

Fakt náhoda. Dneska jsem byl v Kopřivnici v muzeu :-)

+1/0
15.4.2017 21:03

M19i42l72a81n 40K39r94á84l 8843578971451

Kdyby udělali sedlové tahače pro kamionovou dopravu myslím že v regionu CEE by měli dost zákazníků. Turci zvládají lítat po evropě s tahači Ford (ani nevím zda v Evropě je nějaká serv. síť) čeští kamioňáci by mohli s tahači Tatra[>-]

0/−2
15.4.2017 17:47
Foto

M71i10c12h65a62l 73N31a98j65m13a10n 7739273396930

A z jakého důvodu by dopravci ty sedlové tahače kupovaly? Z 99,9% je realizována kamionová doprava po silnicích, takže pohod všech kol je u tahače zbytečný. A právě pohon všech kol Tatru prodražuje proti konkurenci a zároveň zvyšuje spotřebu - takže pro dopravce dvě negativa.

+2/−1
15.4.2017 18:26

J59i76ř54í 19E42r96b55e85n 1113464856627

Sedlové tahače jsou nejvíc konkurenční obor !! Byl to jeden z důvodů, proč zanikl LIAZ - svoje třístovky a Xenu nabízeli především jako tahače, jenomže měli nulovou prodejní a servisní síť v Evropě. Komunální a stavební náklaďáky by v ČR a okolí měly větší šanci na úspěch, ale...

0/0
15.4.2017 21:37
Foto

M43i57c31h22a42l 68N25a21j20m18a57n 7849293396850

Se servisním zázemím máte pravdu, ale smutnou pravdou je také to, že Liaz byl beznadějně zastaralý. Řada 400 (xena) měla sice moderní design, ale po technické stránce byla za zenitem.

0/0
15.4.2017 21:48

J85i16ř42í 98E63r10b44e45n 1183404476657

Jak za zenitem? Motor Detroit o výkonu 430 koní (v tempomatu 470 k) byl tehdy nadprůměrný, šestnáctistupňová převodovka Eaton, nápravy Rockwell vpředu s kotoučovými brzdami, to nebylo za zenitem ani náhodou. Redaktoři Truckeru (a že ti umějí být hodně kritičtí!) byli nadšeni z jízdních vlastností, z odpružení kabiny, z řešení lůžek...

0/0
15.4.2017 22:59
Foto

M47i25c23h11a29l 76N21a86j50m44a90n 7679143126280

Komponenty sice značkové, ale jako celek to moc harmonicky nefungovalo. Navíc rám vozidla byl také zastaralý (hmotnost, tvar, výška) a hlavně strašná kvalita zpracování.

Ano kdyby se vychytaly nedostatky a to auto se sériově vyrábělo, mohlo mít nějakou šanci. Proti řadě 300 to byl pokrok, ale konkurence ze západu už byla dál - Volvo FH 12, Renault Magnum, Mercedes Actros - to byla auta trošku jinde.

0/0
15.4.2017 23:18

P83e51t29r 69L88a12n21d69a 1789670465314

Přál bych Tatře pěkný a vlastní design, jako měli Phoenix, Fox, Xena, apod. Splácanina čtyřkové Scanie a starého Actrosu se nechytí. Dále bych přál šikovné lidi, kteří by dokázali zkonstruovat konkurenceschopnou koncepci i motory EURO 6. Taky hodně peněz pro rozjetí hlavně servisní sítě. Nejvíce Tater potkávám v Maďarsku či na stavbách ve východním Německu, tady na severu Moravy pár novějších kousků. Bez servisní sítě v EU už nikdy Moravu neopustí :-( Vidím to dost bledě, i kdyby se Tatra vzmohla a po 30 letech zase něco vytvořila, konkurence ji k sobě nepustí a bez sítě ji zákazníci nepřijmou.

0/−4
15.4.2017 13:17

T61o97m22á23š 80V93a13v76e94r95k17a 7381170182514

Víte vy vůbec že Tatra používá kabiny Dafu CF?

+3/0
15.4.2017 13:37
Foto

J44a50k25u73b 94V60a81š60k92o 1878694582623

Nazývat Fox a Xenu pěkným designem ;-D A Phoenix je Daf ty vlastní dizajne ;-)

+1/0
15.4.2017 14:10

J36i55ř43í 42E81r54b59e88n 1373304196727

Xena a Fox byly nádherné vozy, v roce 1996 vysoce nadprůměrné v porovnání s tetrapakovými DAFy, žaluziovými Mercedesy, krokodýlovitými Renaulty a špalkovitými Volvy!

0/0
15.4.2017 21:47
Foto

M11i34c33h86a44l 90N61a80j59m75a28n 7639933516700

Xena byla vzhledově zajímavá, ale to je tak vše. Technika byla zastaralá - v té době startovalo například Volvo FH12 - to byla úplně jiná liga.

0/0
15.4.2017 21:55
Foto

J78a46k29u35b 21V45a49š50k48o 1618734552623

Sorry, to mělo být vejš ;-)

+1/0
15.4.2017 14:11

P57e62t17r 30S16p11á92l36e57n73k58a 2953172765137

Vy jste žil posledních pět let na Měsíci? :-) Tatra používá komponenty DAFu (kabina, motor, převodovka - v podstatě stejně jako Renault, Volvo...), takže ji lze servisovat na každém rohu. Vlastní design? Na to maloobjemový výrobce prostě nemá prachy, není k tomu důvod, unikátní podvozek je páteř vozu, srdíčko a vzhled se holt dodává, tak to dneska je všude.

0/0
15.4.2017 17:22
Foto

M60i36c79h48a39l 83N79a51j18m94a96n 7379603836830

Tatra nakupuje kabiny Daf - v dnešní době jediná rozumná možnost, vyvíjet kabinu při produkci cca 1 500 aut ročně je blbost. To samé platí o motoru, proto u tatry dojíždí výroba vlastních vzduchem chlazených motorů V8 a zároveň jsou nakupovány motory Paccar, které vzduchové motory výkonově převyšují.

0/0
15.4.2017 18:31

M34a69r44t97i32n96a 67D97v56o92ř58á43k31o72v69á 3384133670464

Dnes by to měli pojmenovat spíše Präsedent, taková pěkná limuzína pro naše vrcholné politiky by určitě slavila úspěchy.

0/0
15.4.2017 12:29

T88o22m81á35š 26M78a77c20e98j34k18a 6721412517737

Bylo by pěkné, kdyby Tatra klidně i ve spolupráci s jinou automobilkou postavila nějaký supersport či luxusní limuzínu, ideálně oboje. V malých sériích by se v těchto segmentech snad na trhu pro ni místo najít mohlo a Tatra by nemusela být tak závislá jen na náklaďácích.

+3/−1
15.4.2017 10:35

S48t87a61n18i54s16l91a38v 33K55r80e49j58c78a47r 2661938683246

Ale to může být i jiný podnikatel. Nakonec i VW má své Škodovky a Seaty. A nakonec i Sodomka ve své době tvořil své skvosty na základě jiných výrobců. I když v tomto případě se nejednalo většinou o samonosné karoserie. Ano Tatře by jsem i malosériovou výrobu přál jako byl Metalex pro Škodu n.p.

0/0
15.4.2017 10:59

S93t71a52n44i27s29l54a85v 68K72r47e29j26c91a57r 2331818753936

Co přát Moravské Tatře do dalších 120 let? Přeji tedy Tatře, aby se svými výrobky dokázala v následujících desetiletích prosadit a konkurovat Scanii, Dafu, Mannu, i Mercedesu. A tyto vozidla vidět nejen na Dakaru, ale i v běžném provozu na všech silnicích a ve všech terénech světa!!R^[>-]

+8/0
15.4.2017 9:17

J23i40ř96í 82K58o78c45u39r29e41k 6615664245148

Scania, Man, Mercedes, _Volvo_, Mack, Peterbilt, CAT, CMG, _Oskosh_, Kenworth a hromada dalíších.

A nebo jednoduše: V Australském buši by Tatrovácký podvozek předjel všecko. Jen se tam prosadit.

0/−1
15.4.2017 10:30

J26i56ř11í 95K52o43c88u10r29e32k 6645844365638

ech, překlep. Samozřejme GMC!

0/0
15.4.2017 10:31

T56o11m55á64š 89V10a54v83e96r87k93a 7641810882344

To už se dávno stalo, jistá jicinska firma by mohla vyprávět kolik cisteren na naftu pro důlní stroje v Austrálii dodala.

0/0
15.4.2017 13:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.