Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

L59a70d91a 29N12o76v62a20k 4282473277

kolo neupadne jen tak z minuty na minutu... Kdo vydrží jezdit s uvolněným kolem za náležitých zvukových efektů a vibrací až do upadnutí je extratřída...R^

+3/0
doporučit
25.4.2017 1:10

L18a47d83i92s46l83a19v 72K28a25l85o14u90s 7835776561410

Od té doby, co v pneuservisu utahovali rázovým utahovákem nastaveným patrně na 400 Nm, a pak nešlo kolo vůbec sundat. A především proto, že při zvedání auta nepoužívají přesné opěrné body na podvozku auta a kopnou jen kus dřeva obaleného gumou pod práh, čímž poškodí nenávratně práh, který následně začne korodovat, tak bych tuto "vysoce odbornou práci" nikomu nesvěřil.

+2/0
doporučit
25.4.2017 13:00

P15a52v98e51l 97J42e45ř30á57b18e61k 7161352914467

Odstavil jsem auto na parkovišti u marketu, vyzvedl peníze z bankomatu a tedy se brzy vrátil. Kousek od mého auta stála dodávka a maníci měli vyndané nářadí.

Doma jsem si všiml, že mi schází matice na kolech, ze šesti na každém kole zbyly tři a byly taky hodně povolené.

Je to celkem výjimečné, ale i to se může stát, zejména když je auto na nových pneumatikách.

Nicméně - znám řidiče, kteří v pneuservisu si hlídají, zda kola jsou dotažené, a někteří ještě na dvoře si utažení sami zkontrolují svým klíčem. A přibližně po 50 km jízdy si utažení kol znovu kontrolují. Ale ponejvíc to dělají staří profesionálové co jezdili na Tatrách a podobných autech.

Není o nedůvěře k servisu - jezdí do něj roky pravidelně, ale o zvyku. Zrovna tak, řidiči kteří nemají matice za poklicí povědomě si při příchodu k auto kontrolují, zda tam jsou všechny matice /šrouby.

Nicméně - servisy právě pro jistotu šrouby utahují na větší moment, než se k danému průměru šroubu má. Potom se ale nelze divit, že na silnici šrouby běžným nářadím nelze povolit. A nadměrné utažení neprospívá jak šroubům, tak diskům.

Zlatej žebřiňák - tam stačil kolík do nápravy a kolomaz.

+2/0
doporučit
25.4.2017 1:16
Foto

J57i31ř43í 27D41v40o56ř13á14k 5385889640278

Co tady píšete za nasmysly ? Po 200 metrech upadlo kolo ? I kdyby byl dotažen pouze jeden šroub rukou, na dva, tři závity, kolo by neupadlo.

A řidič má povinost zkontrolovat si vozidlo před jízdou.

Nějaký reklamní článek ?

Další citace :

Aleš si přezouvá kola na autě sám. Na utahování šroubů použil špatné nářadí, a kolo tak dostatečně neupevnil. Během jízdy se mu jedno z kol začalo cukat a z pěti šroubů zůstaly na svém místě jen dva.

Zdroj: http://auto.idnes.cz/servis-nehoda-pojisteni-0w8-/autoservis.aspx?c=A170414_210544_automoto_taj

Božena Němcová ty pohádky uměla daleko lépe.

+1/0
doporučit
26.4.2017 20:27

J65i48ř29í 59K78o29c74u97r88e19k 6555414585108

Podle článků o přezouvání pneu se dá odhadnout, jaké je v Praze počasí. Je to ani ne týden, co sněžilo, a už zase masírka o přezouvání.

Podle CHMI má být pozítří ráno 1 až 5 °C. Podle přezouvací masírky je to teplota, kdy je užití letních pneu nebezpečné.

+1/0
doporučit
25.4.2017 21:22

M10a36r87e38k 10J82a55n57e86č78k48a 1677756863861

Stále i tady platí to staré známé důvěřuj, ale prověřuj, čili považuji za automatické si po přezutí pneu nebo po návratu ze servisu po najetí pár km zkontrolovat dotažení všech kol. A abych nemusel při defektu nadávat na týpka co kola dotahoval, tak si vždycky pojišťováky dotahuji sám a není žádný problém :-)

+1/0
doporučit
25.4.2017 16:11

J60a32n 48U63l25m 7550599286522

A proč si Aleš nevzal z každého kola 1 šroub? To by přece každýho napadlo

+1/0
doporučit
25.4.2017 14:02

A59n93t43o45n56í93n 55S87e40b56e10r55a 7263588490969

Já si kola utahuju sám ručně podle citu a nikdy se mi šroub neuvolnil. Občas to konroloju po nějaké době, ale všechno ok.

Ono jsem o to to neutahovat hned na pevno. Kolo dousadit, utáhnou více jeden šroub, pak usazení kola ještě doladit a utáhnou ostatní. Pak se to nikdy uvvolnit nemůže.

Ale to by v penuservice museli vědět jak to mají správně dělat......

+1/0
doporučit
25.4.2017 13:48

J51i77ř60í 67N36e39u65m58e52i39s89t12e80r 2632665643791

Aleš si přezouvá kola na autě sám. Na utahování šroubů použil špatné nářadí, a kolo tak dostatečně neupevnil. A Michal to sleduje z úkrytu.

+1/0
doporučit
25.4.2017 4:54

R92a82d21e52k 97P56a41s61t88o28r 3786455196983

Je to dva týdny co kolega z práce řešil problémy po vlastní výměně kol. Byl jsem u toho když mu volali ze servisu, nasadil matky obráceně náběhem ven. Pár dní se mu to dalo sežrat :-D a v servisu jim prej taky cukali koutky ;-D

0/−1
doporučit
25.4.2017 6:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.