Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pokud vám v servisu zničili auto, o náhradu škody se ozvěte hned

V pneuservisech mají napilno a hromadně mění zimní gumy za letní. Při vysokém nasazení se může stát, že kola správně neutáhnou. Uvolněné kolo poškodí vůz, v horším případě způsobí nehodu nebo někoho zraní. Vadu hlaste okamžitě a nenechte se odbýt. Ani předávací protokol nezbavuje servis odpovědnosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J74i95ř90í 31D72v93o17ř54á63k 5365789750108

Co tady píšete za nasmysly ? Po 200 metrech upadlo kolo ? I kdyby byl dotažen pouze jeden šroub rukou, na dva, tři závity, kolo by neupadlo.

A řidič má povinost zkontrolovat si vozidlo před jízdou.

Nějaký reklamní článek ?

Další citace :

Aleš si přezouvá kola na autě sám. Na utahování šroubů použil špatné nářadí, a kolo tak dostatečně neupevnil. Během jízdy se mu jedno z kol začalo cukat a z pěti šroubů zůstaly na svém místě jen dva.

Zdroj: http://auto.idnes.cz/servis-nehoda-pojisteni-0w8-/autoservis.aspx?c=A170414_210544_automoto_taj

Božena Němcová ty pohádky uměla daleko lépe.

+1/0
26.4.2017 20:27

J22a45k60u36b 83N94o73v46á69k 8650433820212

Na té fotce se určitě nejedná o nedotažené šrouby. Ty jsou v tom brzdovém bubnu. Že by prasklo ložisko, které už dlouho hučelo jako kráva a nikdo to neřešil?

0/0
26.4.2017 9:19

J23i55ř84í 30K78o44c60u69r81e80k 6685674535368

Podle článků o přezouvání pneu se dá odhadnout, jaké je v Praze počasí. Je to ani ne týden, co sněžilo, a už zase masírka o přezouvání.

Podle CHMI má být pozítří ráno 1 až 5 °C. Podle přezouvací masírky je to teplota, kdy je užití letních pneu nebezpečné.

+1/0
25.4.2017 21:22

M72a42r76e28k 68J47a72n47e84č27k21a 1857186613491

Stále i tady platí to staré známé důvěřuj, ale prověřuj, čili považuji za automatické si po přezutí pneu nebo po návratu ze servisu po najetí pár km zkontrolovat dotažení všech kol. A abych nemusel při defektu nadávat na týpka co kola dotahoval, tak si vždycky pojišťováky dotahuji sám a není žádný problém :-)

+1/0
25.4.2017 16:11

M15a39r57e47k 61M79a60l68ý 1432578431240

Nebo je ohlídat přímo při práci a ujistit se, že to dotáhli.

0/0
25.4.2017 16:25

J40a39n 64U91l68m 7390679106132

A proč si Aleš nevzal z každého kola 1 šroub? To by přece každýho napadlo

+1/0
25.4.2017 14:02

L91a47d74i44s47l75a69v 67K18a91l36o98u30s 7765506211290

Dokud nebude jedna velká centrální matka na 1 kolo, stejně jako ve Formuli 1, tak bude v pneuservisu vždycky problém.;-D

0/0
25.4.2017 15:07

J91a55n 21U72l43m 7700349336422

nebo to udělaji na sucháče (v rámci úspory)

0/0
25.4.2017 15:20

P17a29v34e52l 55Š49v60e46s23t90k81a 3138235149

no Aleše to nenapadlo. Raději si zavolal odtahovku. Tákovej "chlapů" co si nevymění kolo u auta dneska je...

+2/0
25.4.2017 18:53

A89n11t35o64n17í24n 20S62e24b80e49r47a 7223888390579

Já si kola utahuju sám ručně podle citu a nikdy se mi šroub neuvolnil. Občas to konroloju po nějaké době, ale všechno ok.

Ono jsem o to to neutahovat hned na pevno. Kolo dousadit, utáhnou více jeden šroub, pak usazení kola ještě doladit a utáhnou ostatní. Pak se to nikdy uvvolnit nemůže.

Ale to by v penuservice museli vědět jak to mají správně dělat......

+1/0
25.4.2017 13:48

L76a50d21i15s67l50a42v 64K46a86l48o82u63s 7585386261770

Od té doby, co v pneuservisu utahovali rázovým utahovákem nastaveným patrně na 400 Nm, a pak nešlo kolo vůbec sundat. A především proto, že při zvedání auta nepoužívají přesné opěrné body na podvozku auta a kopnou jen kus dřeva obaleného gumou pod práh, čímž poškodí nenávratně práh, který následně začne korodovat, tak bych tuto "vysoce odbornou práci" nikomu nesvěřil.

+2/0
25.4.2017 13:00

P50a30v71e18l 15Š27v18e31s54t15k53a 3138175369

jsou servisy a servisy...

+1/0
25.4.2017 18:55
Foto

J71i16ř64í 24D41v90o17ř45á49k 5685699270308

Ten " malej " pneumat zvládne zhruba 300 Nm. U nákladních aut je předepsaný moment 400 - 500 Nm. P.S. Dá se to dotáhnout i " rázovým utahovákem " vcelku správně. Jenom musí mít člověk trochu citu.

0/0
26.4.2017 20:42

R75a36d98e64k 51P32a68s70t67o67r 3496715326123

Je to dva týdny co kolega z práce řešil problémy po vlastní výměně kol. Byl jsem u toho když mu volali ze servisu, nasadil matky obráceně náběhem ven. Pár dní se mu to dalo sežrat :-D a v servisu jim prej taky cukali koutky ;-D

+1/−1
25.4.2017 6:28

J82o23l44a88n61a 38B59r75z76y97b44o96h34a69t15á 9809139486

A vám se nikdy nic nestalo, jste naprosto dokonalý. ;-D

+2/−1
25.4.2017 6:50

R86a96d42e94k 55H50o11l79í47k 1658144480246

..paní Jolano, to je jako by jste vařila polévku v hrnci dnem nahoru...už se Vám to stalo?;-)

+8/0
25.4.2017 7:39

J52a18n 88U34l31m 7140789176882

;-D;-D;-D;-D;-D;-D

+2/0
25.4.2017 14:04

J69a98k59u10b 30Š54a97f98a65n85d63a 7115837351681

A jak se mu je podařilo utáhnout?

0/0
25.4.2017 8:23

K87a67r93e86l 81V89a93c71h37u83t 9913882459453

Některý auta nemají na kola šrouby, ale matky? - No, to se pak asi může stát... ;-)

+1/0
25.4.2017 8:37

J82a75k33u40b 97Š36a43f45a54n29d55a 7815487981271

Jenže ty matky mají z jedné strany osazení které zapadá do vybrání v disku. Nejde na ně tedy nasadit gola. Ale možná, že existují i klasické matky. Ale já takovou neviděl.

+2/−2
25.4.2017 8:39

J83a23k67u81b 29N45o63v20á91k 8350973750362

Matka na plecháče většiny fordů:

https://im9.cz/iR/importprodukt-orig/d9f/d9fc9052f62f9a799cdbe0514b17e111--mmf250x250.jpg

+1/0
25.4.2017 13:34
Foto

P31a26v38e65l 62K62a82l20u40s 6694846986352

Nevidět neznamená že nejsou...

+2/0
25.4.2017 14:34

P52a22v73e40l 10Š51v93e54s52t69k33a 3168255989

Ford, plech - otevřená matka, jen na jedné straně je kužel. Viz. fotka níže p.Nováka. Ale většinou jsou matice z jedné strany zavřené, takže nasadit opačně nejdou.

0/0
25.4.2017 19:12
Foto

J29i65ř40í 15D98v59o17ř24á38k 5905899280848

Nemá náhodou ten náběh větší průměr , než klíč ?

0/0
26.4.2017 20:32

J25a16n 52U53l82m 7810939926502

to taky

0/0
28.4.2017 9:23

V45l60a34d56i80m80í77r 55F14i58b46i63g63e54r 5984631841494

Ujet ze servisu 200m to to kolo jen nasadil a chytnul závit na 1 otočku ne? To auto muselo šmajdat od začátku. Chyby se stávají i profesionálům a když se poukazuje že když si majitel ění kola sám, dělá to špatně a špatným nářadím, je to úsměvné. Na kolo je potřeba ořech správné velikosti a dostatečná páka, nebo pneupistole.

0/0
25.4.2017 6:19

J28a37k83u82b 50Š80a65f77a48n10d26a 7495337311161

Taky si myslím. Takhle rychle se šrouby samy nedokáží vyšroubovat.

0/0
25.4.2017 8:24

S77t29a79n79i52s77l35a45v 81K85r41e81j31c61a60r 2521888963426

Ale těch matek je na disku kola minimálně čtyři až pět. - Pokud by si mechanik nepřepnul utahovák z polohy povolování, tak nikdy matku nenasadí. A to platí i v případě křižáku a ráčny. Šajdat kolo může až když se povolí všechny matky nebo šrouby. Jinak se samozřejmě šroub i matka může vytřást a ztratit, ale zůstanou ty zbylé, jež kolo do kontroly udrží. A tu kontrolu by měl dělat řidič sám a je lhostejno zda se jedná o amatéra nebo profesionála.

0/0
25.4.2017 14:51

J75i64ř66í 62N20e53u89m13e42i77s39t63e34r 2252565843351

Aleš si přezouvá kola na autě sám. Na utahování šroubů použil špatné nářadí, a kolo tak dostatečně neupevnil. A Michal to sleduje z úkrytu.

+1/0
25.4.2017 4:54

V29l83a42d70i91m91í11r 95F18i98b43i26g86e56r 5364521901544

Zajímalo by mne jaké nářadí je špatné.

+3/0
25.4.2017 6:19

L50i21b66o69r 36M61o74u91č67k51a 1328167655732

tj takové zenske spojeni slov... něco jako modre boty

0/0
25.4.2017 6:22

R75a35d33e15k 63P70a82s72t64o66r 3116545556853

Tipoval bych kombinačky nebo sykovky. Pak se ale nemůže ničemu divit, že osud se snaží o to aby takový vyhynuli.

0/0
25.4.2017 6:25

J55a30k13u21b 43N69o16v73á67k 8580563790952

Ale může vzít někoho sebou.

0/0
25.4.2017 13:37

J10a33n 58U73l11m 7420699496602

kombinačky (na utažení kola)

0/0
25.4.2017 14:06

P30a87v29e71l 76J55e10ř67á80b15e87k 7461462484207

Odstavil jsem auto na parkovišti u marketu, vyzvedl peníze z bankomatu a tedy se brzy vrátil. Kousek od mého auta stála dodávka a maníci měli vyndané nářadí.

Doma jsem si všiml, že mi schází matice na kolech, ze šesti na každém kole zbyly tři a byly taky hodně povolené.

Je to celkem výjimečné, ale i to se může stát, zejména když je auto na nových pneumatikách.

Nicméně - znám řidiče, kteří v pneuservisu si hlídají, zda kola jsou dotažené, a někteří ještě na dvoře si utažení sami zkontrolují svým klíčem. A přibližně po 50 km jízdy si utažení kol znovu kontrolují. Ale ponejvíc to dělají staří profesionálové co jezdili na Tatrách a podobných autech.

Není o nedůvěře k servisu - jezdí do něj roky pravidelně, ale o zvyku. Zrovna tak, řidiči kteří nemají matice za poklicí povědomě si při příchodu k auto kontrolují, zda tam jsou všechny matice /šrouby.

Nicméně - servisy právě pro jistotu šrouby utahují na větší moment, než se k danému průměru šroubu má. Potom se ale nelze divit, že na silnici šrouby běžným nářadím nelze povolit. A nadměrné utažení neprospívá jak šroubům, tak diskům.

Zlatej žebřiňák - tam stačil kolík do nápravy a kolomaz.

+3/0
25.4.2017 1:16

J72a94k67u12b 67N74o57v82á74k 8820483160912

Tak kontroluju pravidelně matice i šrouby (mám to na každém autě jinak) + tlak pneu.

0/0
25.4.2017 13:41

J98i21ř85í 46K93o97c81u32r24e97k 6385274675898

No ja, ale kolik hňupů po brodění nenamazalo, nabrali písek a strhali koně?

+1/0
25.4.2017 21:07

M75a74j18k62a 86Š19u62m38b47e12r46o92v57á 3725143541875

Po tom, co jsme takhle jednou ráno našli před barákem manželovo auto ležet na břiše bez všech kol, jsem si na svoje auto pořídila s novými disky i bezpečnostní šrouby. Já vím, že to není 100%, ale zloději hrajou o minuty, takže každá překážka, která je může odradit se počítá.

+1/0
26.4.2017 10:18

J38a49k17u68b 69N29o50v51á48k 8660873570962

Mám je taky, ale moc velká překážka to opravdu není.

0/0
26.4.2017 12:52

L38a83d98a 83N81o18v65a29k 4612953397

kolo neupadne jen tak z minuty na minutu... Kdo vydrží jezdit s uvolněným kolem za náležitých zvukových efektů a vibrací až do upadnutí je extratřída...R^

+4/0
25.4.2017 1:10

J69a73n 83Ř10e11z50n18í27č69e19k 3101771603310

To jo, ale zas to nemusí být tak dlouhá doba....řidič žena (a řidič žena může být i muž) to poznat nemusí.....

+2/0
25.4.2017 4:49

J15i54ř66í 21Z47ý52k74a 9809493721610

co by neupadlo jen tak z minuty na minutu, když tam zapomenou dát šrouby? Ano, to se mi v pneuservisu stalo. Nedali šrouby na jedné straně auta a že s tím můžu vycouvat ;-D. Měli štěstí, že to drželo za střed kola a neslítlo to na zem.

0/0
25.4.2017 5:57

J92a72k90u94b 87Š67a75f52a76n97d95a 7445507491961

Pokud to mělo přední pohon (na 99%) tak jak se vůbec mohla rozjet, když tam žádný šroub nebyl? Navíc bez šroubu by to kolo upadlo ještě před výjezdem z haly.

+1/0
25.4.2017 8:27

J57a69k87u86b 38N16o48v61á75k 8630973180232

Protože působila síla Fg na středový nálisek.

0/0
25.4.2017 13:51

J52a64k88u33b 21Š47a17f76a27n31d81a 7505347351821

Na jaký středový nálisek? Myslíte náboj kola? Auto má diferenciál a tak se vám jeden náboj v disku protočí a nerozjedete se. Stejně, jako když máte jedno kolo na ledu.

+1/0
25.4.2017 14:57

P33a19v20e26l 70Š49v94e14s92t62k44a 3558545219

dle vašich dostatních příspěvků moc chytrého nehrajte. Teoreticky když byste dal kolo na náboj a spustíte na zem, bez utažení šroubama (maticema) tak dopředu a dozadu POMALU auto pojede. Samozřejmě jak otočíte volantem, tak kolo hned upadne.

Kolo při jízdě sice drží šrouby, ale síly působí třením na náboj, nikoli šrouby. Ty by se jinak časem ustřihly.

0/−2
25.4.2017 19:09

J24i41ř88í 59K61o98c22u18r71e33k 6125424305398

Pardon? Já jen že kolo na šroubech se zcela volně hýbe asi o milimetr. Až po dotažení matic (do kříže a pootočit) se přestane hýbat.

+1/0
25.4.2017 21:11

P47a16v45e14l 79Š64v38e66s52t81k47a 3728575599

Ano, hybe se kdyz je auto na zvedaku. Kdyz bude na zemi tak se hybat nebude. Srouby kolo samozrejme kolo drzi, ale jsou tam primarne na to, aby kolo "tlacily" smerem k naboji. Pri jizde se sila prenasi na disk trenim, nikoli na srouby.

+1/0
27.4.2017 20:19

J95a69k76u91b 62Š65a13f89a91n90d71a 7355697241461

Cože? Chcete říct, že síla od poloosy se na disk přenáší pouze třením? Asi moc technik nebudete, co? Takto byste šrouby nikdy nedokázal utáhnout. Šrouby se samozřejmě neustřihnou, není to obyčejný šroub.

S autem bez šroubů budete mít veliký problém se rozjet i na rovině. Diferenciál nějakou samosvornost má ale velmi malou.

0/0
26.4.2017 7:18

P85a23v38e29l 65Š66v86e26s39t74k88a 3818565879

Mate pravdu 2 roky predmetu mechanika vozidel je asi malo.

Ale vsimnete se, ze kdyz sroubujete kola k vozu, tak mezi sroubem a dirou na srouby v disku je okolo cca 1mm mezera. Sroub je pri utazeni vystreden kuzelouvou nebo kulovou dosedaci plochou. Sila pusobici na disk kola.je prenasena trenim dosedaci plochy disku. Kdyby byla prenasena na srouby, tak po odsroubovani by byl otlacen zavit, nemyslite. Nebo si myslite, ze kdyz se auto rozjede, tak se disk a zmineny 1mm pootoci a pote do drzi na sroubech? A kdyz couvete, tak se to pootoci zpet?

0/0
27.4.2017 20:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.