Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Švýcaři poslali obytný vůz proti zdi, děti vzadu by nepřežily

Letní dovolená s obytným vozem je i v Česku stále oblíbenější. Švýcarský autoklub TCS teď upozorňuje na dodržování bezpečnostních zásad. Proto nasimuloval autoklub čelní střet obytného vozu se zdí ve vcelku nízké rychlosti 40 km/h.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V39l19a15s58t14i47m43i24l 94T65e34n33c61e51r 4200810177600

Takže asi bude lepší varianta karavan za autem. Karavan prázdný, děti v sedadlech.

0/0
22.4.2017 12:13

A41l33e27š 23K52r65e40j96č73í 6381371423659

"spolujezdce s nohami na palubní desce" ???

Co třeba "s rukami"? Rv

0/0
21.4.2017 10:10

M58i60c95h87a41l 15H98o68r48s76k34y 2682206616130

:-/taky měli testovat novější a ne 40 let starý ducato, bezpečnost je jinde. nábytek by držel a posádka asi mohla dopadnout líp--asi.;-)

+2/0
19.4.2017 23:22

K76a97r43e88l 19N58o49v25o65t49n27y 6179731159865

Pokud jsou decka neprivazana, tak proste poleti. A je fuk, jestli je to 40 let stare auto nebo funglovka.

+3/0
20.4.2017 11:01

M98i75c48h11a55l 71H74o65r80s61k73y 2702476166200

jo ale lepší uložení motoru i deformační zóny, airbagy lecos můžou zachránit v ducatu 1981 nikdo nepřežije

https://www.youtube.com/watch?v=HYHJ2FlkfL8

0/0
20.4.2017 15:11

M85a40r49t51i97n 32J35u97r26e12č56k70a 2333464891261

To jsou opravdu převratné informace. Není to dávno, co besip dělal osvětu, že i volně položený foťák na zadním platu za sedadly může zabít pasažéra vpředu při nárazu, takže o volně nebo špatně připevněných věcech v obytném prostoru není třeba diskutovat o riziku. Při nárazech se často zalamují poměrně silně upevněná sedadla. Jestli Švýcaři chtěli ověřit pouze toto, tak vyhodili prachy za crashtest, stačilo kdyby se zeptali záchranářů nebo hasičů.

+1/0
19.4.2017 20:28

P16e52t57r 63B32á36č69a 8185916145205

Objev stoleti.

+1/0
19.4.2017 16:09

P36a39v28e84l 54J47e31ř26á96b50e25k 7621162724777

Znáte to z Trabanta, když jste jez od prarodičů s vajíčky za zadním oknem.

Při prudkém zabrzdění jste potom seděl u otevřeného motoru na rozbitá vejce smažil na výfuku, aby alespoň něco z nich bylo;-D

0/0
19.4.2017 21:21

M32i98c97h11a50e28l 90K45a67d27e88r52a86v59e69k 8401594928214

Souhlas,nicméně i po 6 letech co máme polintegralku dost dobře nevím jak dát věci co nejníže dolu aby to nelítalo vzduchem.To dost dobře nejde.

Jinak ale ten test ani nemohl dopadnout jinak.;-(

+4/0
19.4.2017 14:07

F97r67a97n26t12a 33N11u30d91l74i89s 5895513898537

To nemají ve Švýcarsku platný zákon o tom, že za jízdy mají být všechny osoby připoutané i v obytňáku? Pokud takový zákon mají, tenhle crash-test pozbývá smyslu.

+2/0
19.4.2017 14:05

M13i70c19h90a62e91l 45K93a59d66e64r93a44v65e36k 8191654698944

Zákon je nicméně kdo to dodržuje?

+7/0
19.4.2017 14:08

F73r19a33n81t95a 76N49u97d97l69i76s 5375473618427

Opravdu nejsem blázen, abych nechal v obytňáku za jízdy děti nepřipoutané. Ale samozřejmě chápu, že takoví magoři se najdou.

+5/0
19.4.2017 14:25

P55e98t30r 68N40ě28m62e73c 4475592462387

a v noci nejezdíš, když spí

0/0
19.4.2017 14:28

F66r63a65n65t34a 30N55u25d44l79i87s 5235233238937

V noci jezdím minimálně a děti jsou připoutané. Snažím se nejezdit a spát taky.

+1/0
19.4.2017 14:55

P47e33t82r 38J27a41r11o19š 2374871965387

Ne kazdy je vy. Ten test ma ukazat nebezpeci tem trubcum co to delaji.

+11/0
19.4.2017 14:29

M75i21c44h84a32e58l 48K81a43d42e13r52a17v90e46k 8971754208174

Mate obytnak ? Kolik najezdite za rok ?

+3/−1
19.4.2017 14:31
Foto

I24v49a64n 30K29o95p65t53a 5377772361907

Jestli máte obytňák vybavený pásy pro všechny pasažéry a za jizdy máte děti nepřipoutané nebo dokonce v posteli tak jste přinejmenším nezoodpovědný. Je to o to smutnější že bezdůvodně hazardujete se životy svých dětí. Vydrží to v osobáku nebo autobuse tak proč by to nevydrželi v obytňáku.

+4/−1
19.4.2017 17:51

P21a50v95e94l 30J12e38ř51á26b88e14k 7351252264217

Proč děti - stačí říci matce manželky -"maminko než dojedeme do Madridu, tak si vzadu na gauči trochu prospěte." :-)

+1/0
19.4.2017 21:23

P98e81t54r 52J80a85r74o20š 2294351985937

Vite, to je jako v tom vtipu:

a: Mate psa na jednom brehu reky. Na druhem je kus masa. Jak se pes dostane k masu, kdyz tam neni zadny most a prelavat nesmi?

b: Asi nijak

a: Ne. Prepave to.

b: Ale to prece nesmi?

a: Nesmi, ale preplave to.

+8/0
19.4.2017 14:28

V11o63k20o20u96n 84V78l39a16d14i73m63i35r 8322248699988

Ale maji, jen nekteri zdejsi diskuteri porad jeste nepochopili oc jde.

0/0
19.4.2017 15:12

I93v23a14n24a 61L13o60t71o37c70k35á 4749858

Tak nevím, kde Švýcaři toho veterána vyhrabali a taky nevím, který sebevrah by nechal v obytňáku nepřipoutané děti vzadu na posteli a zavazadla a nádobí volně v prostoru... Děti snad musí po dobu jízdy být v autosedačkách (jako v osobáku) a na věci je tam místa plno a jsou uložené a zabezpečené. :-/

+4/−2
19.4.2017 13:55

M74i93r12o44s50l62a77v 93H37ý40b46l 3801356944188

To jsem nevěděl, že maximální hmotnost obyťáku je 3,5 t. Já myslel, že platí to, co je v TP.

0/0
19.4.2017 13:16

O90t27o 57N70o14v20ý 7348211945789

není to i o tom, na co máš řidičák?

do 3,5 t stačí na osobák,

+3/0
19.4.2017 13:28

M48a60r59t47i69n 24K53ř63í30ž 9383782600897

myslíte, že typ řidičáku, co mám já nebo Vy, má vliv na to, jak těžká se smějí vyrábět obytná auta?

0/0
19.4.2017 13:31

J81o61s90e15f 66Š82á66t42a36v17a 2524801196229

Obytný auto může mít třeba deset tun ale s řidičákem na osobák můžeš řídit pouze do 3,5 tuny.Na těžší už potřebuješ papíry na náklaďák.A profesák,což je ironie.

+2/0
19.4.2017 13:51

M63a70r75t49i82n 17K64ř11í12ž 9283552670267

to je snad jasné, takže to, jaký mám řidičák nemá vliv na maximální hmotnost obytného auta. Je to jen slovíčkaření, já vím.....

0/0
19.4.2017 14:00

O92n27d15ř65e39j 39Č36a75p19k23a 6151671373374

Profesák ne, ten je potřeba jen když se člověk řízením živí. Na řízení náklaďáku pro vlastní potřebu stačí samotné C.

+3/−1
19.4.2017 14:58

M46a22r52t16i66n 59J11u88r92e54č88k94a 2533344791581

Ono je ještě jeden paradox, náklaďák nemusí být nad 3,5t :-), typicky u firemních aut se stává, že jsou kategorie N1, čili do 3,5t, ale nesmí tam, kde je značka zákaz vjezdu nákladním vozidlům a ani parkovat v obytných zónách apod. a je úplně jedno, že je to třeba fábie.

0/0
19.4.2017 20:39

M71a58r97t66i72n 25J30u51r23e50č82k46a 2543564691811

Profesák je na vozidla, potažmo řidiče, u kterých činnost řízení souvisí s výdělečnou činností. Pokud se někdo živí přepravou osob nebo nákladu, tak i na osobák potřebuje profesák. Např. ale servisní technik, který se autem pouze přepravuje za prací jej nepotřebuje.

+1/0
19.4.2017 20:35

P54a78v28e88l 59J22e88ř17á24b13e34k 7601752434857

Profesák ne.

ten je jen pro ty, co se živí přepravou

Ale u "C" myslím musí být každý rok zdravotní kontrola, i když nejsem řidič z povolání.

0/0
19.4.2017 21:27

O12n94d59ř50e56j 68Č70a63p31k90a 6101921253764

2 roky, od 50 let každý rok. Ale týká se to jen řízení náklaďáku nebo autobusu, v osobáku nebo na motorce to potvrzení potřeba až do 65 let není, i kdybych měl v řidičáku všechny skupiny.

0/0
19.4.2017 22:26

V63á44c45l83a17v 50M74a15l90ý 3984598684909

Profesní průkaz na obytný vůz nepotřebujete, tedy pokud ho neřídíte za úplatu, i kdyby vážil 20t ;-D

+1/0
19.4.2017 21:41

M52i68r89o69s75l78a64v 79H51ý93b16l 3231226824248

Vy jste nepochopil mojí ironii? Mně šlo o to, proč autor do toho plete hmotnost vozidla. Já vím, na co je třeba který řidičák, ale to není předmětem článku.

0/0
19.4.2017 15:09

M96i96c58h28a73e40l 59K68a87d75e68r91a20v95e13k 8591894868774

Všechny jsou na 3499 kg;-D;-D;-D;-D;-D. Pak stačí Bčko a v CH a A platíš levnější známku .

+1/0
19.4.2017 14:09

M28i93r40o31s34l23a59v 95H22ý50b39l 3701936664598

Tak pro Vás platí, co jsem napsal výše. Krom toho, myslíte vážně, že neexistují obytná auta nad 3,5t ?

0/0
19.4.2017 15:13

M17i92c49h40a93e59l 91K10a11d92e16r86a54v83e48k 8431254358444

To jste me spatne pochopil,sam mam obytnak 6 let.Sice mam v TP 3,5 tuny ale 99 % aut ma urcite pres:-/.Obcas se stava ze v Rakousku vazi,Svycarsko taky.Spis jde o to ze kdyz jedu na kole ridi manzelka s RP B,to s autem nad 3,5 T nejde,

Jinak obytnaky nad 3,5 tuny existuji nebojte to urcite vim . ;-D;-D;-D

+1/0
19.4.2017 15:19

A64d29a66m 75Ž34í15d24e43k 8475282585153

Náraz do absolutně pevné překážky je vždy smůla, a za druhé, jen blázen by nechal v obytném autě spát lidi na posteli. Hezky na sedadla a připoutat.

+2/−1
19.4.2017 12:43

K35a59r87e19l 20H59o92l27e36č93e38k 8372278367152

A nebo přilepit "GAFOU" k pelechu (jako u Bořičů mýtů)

0/0
19.4.2017 14:17

K22a72r16e23l 44H59o11l40e50č27e24k 8352798257532

Případně jako náklad gumicukem.;-D

0/0
19.4.2017 14:23
Foto

J81i52ř86í 41B60i93l94í38k 4335652422264

Těžký automobil má také výrazně delší brzdné dráhy.

A to vychází z čeho? Z vysokoškolského studia žurnalistiky, nebo to má nějaký směrodatný podklad?

+4/−9
19.4.2017 12:23

V38o35k37o47u17n 77V18l31a73d21i44m70i25r 8332298479908

Ze zakladni fyziky.

+8/−5
19.4.2017 12:27
Foto

J94i33ř22í 12B81i22l85í50k 4855742212264

Základy fyziky říkají něco jiného. Zpomalení a = F / m

Ano, hmotnost je větší, ale zároveň brzdná síla je větší. Ta závisí na tření a to je = m*g*k(součinitel tření daný pneumatikami a vozovkou)

Tedy Zpomalení je dáno jen: g*k - g je cca 10 a k závisí na pneumatikach a vozovce. Kde je vaše hmotnost v základech fyziky?

+6/0
19.4.2017 12:42

V44o82k57o12u42n 72V15l22a78d17i56m70i92r 8782698179268

Jak jste na tyto vzorce prisel?

0/−2
19.4.2017 12:50
Foto

J26i37ř73í 57B46i37l41í29k 4245552222514

Vzorce vycházejí z fyziky pro 6. třídu

+4/−1
19.4.2017 12:58

V96o30k13o96u15n 39V38l85a67d81i59m24i34r 8222868759508

Opravdu?

0/0
19.4.2017 15:14

M18a12r51t78i33n 69N47o46v68o96t54n26ý 7813285260915

Brzdná síla závisí na součiniteli tření brzd a ne pneumatik a vozovky. Ty jsou proti brzdám zanedbatelné. Čím je vůz těžší, tím déle trvá brždění.

+3/−3
19.4.2017 12:50
Foto

J69i81ř86í 53B73i87l49í41k 4305572432764

Nikoliv, brzdy dokážou divy. Limitní je okamžik, kdy překonáte tření mezi vozovkou a pneumatikami a auto přejde do smyku. Toto tření závisí jen na hmotnosti a pro těší auto je větší. Ale zároveň má větší hybnost (opět lineárně s hmotností.

Tyto dva parametry závislé na hmotnosti stojí proti sobě a protože oba obsahují hmotnost lineárně, tak hmotnost vypadne :)

+3/0
19.4.2017 13:03

V59o32k34o50u64n 78V15l52a70d72i72m60i65r 8602458429828

Ano, proto vlak s brzdou na kezdem kole potrebuje kilometry k zastaveni. Mate na to nejaky vzorec?

0/0
19.4.2017 13:36

P69e85t63r 43J31a64r39o10š 2324761295627

Vlak ma brzdy na kazdem kole, aby se zabranilo smyku. To aby se po sto jizdach nemuseli menit probrousene koleje a kola vlaku.

0/0
19.4.2017 14:13

V20o57k75o35u69n 86V45l71a14d61i13m22i73r 8312968199358

Auto nema brzdy na kazdem kole?

Odeslat

0/0
19.4.2017 19:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.