Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Švýcaři poslali obytný vůz proti zdi, děti vzadu by nepřežily

Letní dovolená s obytným vozem je i v Česku stále oblíbenější. Švýcarský autoklub TCS teď upozorňuje na dodržování bezpečnostních zásad. Proto nasimuloval autoklub čelní střet obytného vozu se zdí ve vcelku nízké rychlosti 40 km/h.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V91l58a58s86t58i95m39i52l 37T67e28n30c84e59r 4340590127230

Takže asi bude lepší varianta karavan za autem. Karavan prázdný, děti v sedadlech.

0/0
22.4.2017 12:13

A90l48e73š 27K88r10e82j95č89í 6641931483339

"spolujezdce s nohami na palubní desce" ???

Co třeba "s rukami"? Rv

0/0
21.4.2017 10:10

M88i66c56h55a62l 74H93o65r45s59k67y 2582886856160

:-/taky měli testovat novější a ne 40 let starý ducato, bezpečnost je jinde. nábytek by držel a posádka asi mohla dopadnout líp--asi.;-)

+2/0
19.4.2017 23:22

K19a96r48e30l 59N73o78v37o76t74n69y 6589131619165

Pokud jsou decka neprivazana, tak proste poleti. A je fuk, jestli je to 40 let stare auto nebo funglovka.

+3/0
20.4.2017 11:01

M74i57c88h44a38l 63H38o13r71s84k18y 2572556876160

jo ale lepší uložení motoru i deformační zóny, airbagy lecos můžou zachránit v ducatu 1981 nikdo nepřežije

https://www.youtube.com/watch?v=HYHJ2FlkfL8

0/0
20.4.2017 15:11

M67a10r23t75i86n 91J26u73r87e59č19k38a 2783804911251

To jsou opravdu převratné informace. Není to dávno, co besip dělal osvětu, že i volně položený foťák na zadním platu za sedadly může zabít pasažéra vpředu při nárazu, takže o volně nebo špatně připevněných věcech v obytném prostoru není třeba diskutovat o riziku. Při nárazech se často zalamují poměrně silně upevněná sedadla. Jestli Švýcaři chtěli ověřit pouze toto, tak vyhodili prachy za crashtest, stačilo kdyby se zeptali záchranářů nebo hasičů.

+1/0
19.4.2017 20:28

P89e13t39r 84B19á69č53a 8575526795925

Objev stoleti.

+1/0
19.4.2017 16:09

P75a44v51e25l 33J49e70ř17á68b45e37k 7741232574837

Znáte to z Trabanta, když jste jez od prarodičů s vajíčky za zadním oknem.

Při prudkém zabrzdění jste potom seděl u otevřeného motoru na rozbitá vejce smažil na výfuku, aby alespoň něco z nich bylo;-D

0/0
19.4.2017 21:21

M11i84c29h34a58e32l 78K68a27d53e26r12a95v96e56k 8651334168974

Souhlas,nicméně i po 6 letech co máme polintegralku dost dobře nevím jak dát věci co nejníže dolu aby to nelítalo vzduchem.To dost dobře nejde.

Jinak ale ten test ani nemohl dopadnout jinak.;-(

+4/0
19.4.2017 14:07

F49r38a46n43t84a 88N18u72d33l79i62s 5375253378347

To nemají ve Švýcarsku platný zákon o tom, že za jízdy mají být všechny osoby připoutané i v obytňáku? Pokud takový zákon mají, tenhle crash-test pozbývá smyslu.

+2/0
19.4.2017 14:05

M67i68c37h27a31e69l 96K74a33d71e17r46a73v19e22k 8791134688244

Zákon je nicméně kdo to dodržuje?

+7/0
19.4.2017 14:08

F18r55a64n50t43a 45N50u58d55l88i64s 5255103748707

Opravdu nejsem blázen, abych nechal v obytňáku za jízdy děti nepřipoutané. Ale samozřejmě chápu, že takoví magoři se najdou.

+5/0
19.4.2017 14:25

P39e86t37r 15N84ě37m52e62c 4225712772517

a v noci nejezdíš, když spí

0/0
19.4.2017 14:28

F44r63a20n98t58a 68N10u29d78l13i27s 5935803798207

V noci jezdím minimálně a děti jsou připoutané. Snažím se nejezdit a spát taky.

+1/0
19.4.2017 14:55

P51e85t67r 55J16a71r12o79š 2344521965837

Ne kazdy je vy. Ten test ma ukazat nebezpeci tem trubcum co to delaji.

+11/0
19.4.2017 14:29

M86i64c92h51a78e65l 93K15a94d44e88r15a56v10e55k 8911354698434

Mate obytnak ? Kolik najezdite za rok ?

+3/−1
19.4.2017 14:31
Foto

I33v14a26n 10K76o53p25t71a 5787412831847

Jestli máte obytňák vybavený pásy pro všechny pasažéry a za jizdy máte děti nepřipoutané nebo dokonce v posteli tak jste přinejmenším nezoodpovědný. Je to o to smutnější že bezdůvodně hazardujete se životy svých dětí. Vydrží to v osobáku nebo autobuse tak proč by to nevydrželi v obytňáku.

+4/−1
19.4.2017 17:51

P56a61v84e23l 63J85e61ř47á37b86e74k 7251172954627

Proč děti - stačí říci matce manželky -"maminko než dojedeme do Madridu, tak si vzadu na gauči trochu prospěte." :-)

+1/0
19.4.2017 21:23

P98e16t26r 19J53a64r18o72š 2784691645257

Vite, to je jako v tom vtipu:

a: Mate psa na jednom brehu reky. Na druhem je kus masa. Jak se pes dostane k masu, kdyz tam neni zadny most a prelavat nesmi?

b: Asi nijak

a: Ne. Prepave to.

b: Ale to prece nesmi?

a: Nesmi, ale preplave to.

+8/0
19.4.2017 14:28

V96o62k93o24u72n 20V58l42a53d70i85m91i16r 8732318159468

Ale maji, jen nekteri zdejsi diskuteri porad jeste nepochopili oc jde.

0/0
19.4.2017 15:12

I39v11a92n79a 90L26o64t62o32c40k30á 4479878

Tak nevím, kde Švýcaři toho veterána vyhrabali a taky nevím, který sebevrah by nechal v obytňáku nepřipoutané děti vzadu na posteli a zavazadla a nádobí volně v prostoru... Děti snad musí po dobu jízdy být v autosedačkách (jako v osobáku) a na věci je tam místa plno a jsou uložené a zabezpečené. :-/

+4/−2
19.4.2017 13:55

M15i53r98o69s63l84a43v 71H11ý15b57l 3631186374298

To jsem nevěděl, že maximální hmotnost obyťáku je 3,5 t. Já myslel, že platí to, co je v TP.

0/0
19.4.2017 13:16

O34t13o 79N42o13v36ý 7498681705459

není to i o tom, na co máš řidičák?

do 3,5 t stačí na osobák,

+3/0
19.4.2017 13:28

M15a45r38t61i50n 79K37ř93í64ž 9643422910467

myslíte, že typ řidičáku, co mám já nebo Vy, má vliv na to, jak těžká se smějí vyrábět obytná auta?

0/0
19.4.2017 13:31

J19o46s70e73f 38Š94á44t26a81v88a 2454381296599

Obytný auto může mít třeba deset tun ale s řidičákem na osobák můžeš řídit pouze do 3,5 tuny.Na těžší už potřebuješ papíry na náklaďák.A profesák,což je ironie.

+2/0
19.4.2017 13:51

M87a44r61t65i84n 37K34ř57í48ž 9153192590357

to je snad jasné, takže to, jaký mám řidičák nemá vliv na maximální hmotnost obytného auta. Je to jen slovíčkaření, já vím.....

0/0
19.4.2017 14:00

O29n68d53ř71e86j 41Č66a69p94k42a 6611211723354

Profesák ne, ten je potřeba jen když se člověk řízením živí. Na řízení náklaďáku pro vlastní potřebu stačí samotné C.

+3/−1
19.4.2017 14:58

M28a32r56t91i33n 31J29u49r59e13č98k57a 2643214601971

Ono je ještě jeden paradox, náklaďák nemusí být nad 3,5t :-), typicky u firemních aut se stává, že jsou kategorie N1, čili do 3,5t, ale nesmí tam, kde je značka zákaz vjezdu nákladním vozidlům a ani parkovat v obytných zónách apod. a je úplně jedno, že je to třeba fábie.

0/0
19.4.2017 20:39

M64a64r77t69i24n 56J38u26r58e96č61k88a 2913124101541

Profesák je na vozidla, potažmo řidiče, u kterých činnost řízení souvisí s výdělečnou činností. Pokud se někdo živí přepravou osob nebo nákladu, tak i na osobák potřebuje profesák. Např. ale servisní technik, který se autem pouze přepravuje za prací jej nepotřebuje.

+1/0
19.4.2017 20:35

P21a12v15e35l 90J23e85ř37á16b79e19k 7501712384757

Profesák ne.

ten je jen pro ty, co se živí přepravou

Ale u "C" myslím musí být každý rok zdravotní kontrola, i když nejsem řidič z povolání.

0/0
19.4.2017 21:27

O54n19d95ř76e96j 42Č13a20p70k93a 6391431363684

2 roky, od 50 let každý rok. Ale týká se to jen řízení náklaďáku nebo autobusu, v osobáku nebo na motorce to potvrzení potřeba až do 65 let není, i kdybych měl v řidičáku všechny skupiny.

0/0
19.4.2017 22:26

V39á57c57l12a54v 45M62a16l35ý 3164518774509

Profesní průkaz na obytný vůz nepotřebujete, tedy pokud ho neřídíte za úplatu, i kdyby vážil 20t ;-D

+1/0
19.4.2017 21:41

M63i44r46o87s54l29a30v 17H79ý94b34l 3131216174908

Vy jste nepochopil mojí ironii? Mně šlo o to, proč autor do toho plete hmotnost vozidla. Já vím, na co je třeba který řidičák, ale to není předmětem článku.

0/0
19.4.2017 15:09

M43i40c61h78a58e68l 75K32a61d47e27r92a23v48e82k 8891344288914

Všechny jsou na 3499 kg;-D;-D;-D;-D;-D. Pak stačí Bčko a v CH a A platíš levnější známku .

+1/0
19.4.2017 14:09

M49i75r33o15s84l23a16v 60H58ý61b32l 3981426374708

Tak pro Vás platí, co jsem napsal výše. Krom toho, myslíte vážně, že neexistují obytná auta nad 3,5t ?

0/0
19.4.2017 15:13

M71i93c54h71a28e81l 86K22a84d50e36r36a16v68e95k 8151104848294

To jste me spatne pochopil,sam mam obytnak 6 let.Sice mam v TP 3,5 tuny ale 99 % aut ma urcite pres:-/.Obcas se stava ze v Rakousku vazi,Svycarsko taky.Spis jde o to ze kdyz jedu na kole ridi manzelka s RP B,to s autem nad 3,5 T nejde,

Jinak obytnaky nad 3,5 tuny existuji nebojte to urcite vim . ;-D;-D;-D

+1/0
19.4.2017 15:19

A67d25a20m 35Ž75í65d52e17k 8265692395483

Náraz do absolutně pevné překážky je vždy smůla, a za druhé, jen blázen by nechal v obytném autě spát lidi na posteli. Hezky na sedadla a připoutat.

+2/−1
19.4.2017 12:43

K83a64r51e75l 87H44o61l98e20č62e62k 8482648577862

A nebo přilepit "GAFOU" k pelechu (jako u Bořičů mýtů)

0/0
19.4.2017 14:17

K98a91r62e55l 32H24o23l69e55č61e68k 8772168757732

Případně jako náklad gumicukem.;-D

0/0
19.4.2017 14:23
Foto

J69i51ř54í 12B52i70l64í91k 4175692472844

Těžký automobil má také výrazně delší brzdné dráhy.

A to vychází z čeho? Z vysokoškolského studia žurnalistiky, nebo to má nějaký směrodatný podklad?

+4/−9
19.4.2017 12:23

V19o15k61o70u69n 28V77l53a24d63i24m16i33r 8692948949248

Ze zakladni fyziky.

+8/−5
19.4.2017 12:27
Foto

J29i66ř55í 33B45i91l21í93k 4625142262434

Základy fyziky říkají něco jiného. Zpomalení a = F / m

Ano, hmotnost je větší, ale zároveň brzdná síla je větší. Ta závisí na tření a to je = m*g*k(součinitel tření daný pneumatikami a vozovkou)

Tedy Zpomalení je dáno jen: g*k - g je cca 10 a k závisí na pneumatikach a vozovce. Kde je vaše hmotnost v základech fyziky?

+6/0
19.4.2017 12:42

V98o54k85o84u38n 14V63l93a89d97i59m37i31r 8592168379478

Jak jste na tyto vzorce prisel?

0/−2
19.4.2017 12:50
Foto

J77i81ř74í 68B76i87l13í91k 4615722232504

Vzorce vycházejí z fyziky pro 6. třídu

+4/−1
19.4.2017 12:58

V76o17k23o61u19n 25V19l38a31d94i65m41i11r 8342318169278

Opravdu?

0/0
19.4.2017 15:14

M11a85r84t83i55n 83N32o51v73o31t65n81ý 7923755400505

Brzdná síla závisí na součiniteli tření brzd a ne pneumatik a vozovky. Ty jsou proti brzdám zanedbatelné. Čím je vůz těžší, tím déle trvá brždění.

+3/−3
19.4.2017 12:50
Foto

J53i23ř89í 45B75i21l43í96k 4985252812254

Nikoliv, brzdy dokážou divy. Limitní je okamžik, kdy překonáte tření mezi vozovkou a pneumatikami a auto přejde do smyku. Toto tření závisí jen na hmotnosti a pro těší auto je větší. Ale zároveň má větší hybnost (opět lineárně s hmotností.

Tyto dva parametry závislé na hmotnosti stojí proti sobě a protože oba obsahují hmotnost lineárně, tak hmotnost vypadne :)

+3/0
19.4.2017 13:03

V43o67k52o66u95n 73V59l86a37d65i30m33i90r 8192448929528

Ano, proto vlak s brzdou na kezdem kole potrebuje kilometry k zastaveni. Mate na to nejaky vzorec?

0/0
19.4.2017 13:36

P55e38t28r 35J89a57r20o40š 2704501895517

Vlak ma brzdy na kazdem kole, aby se zabranilo smyku. To aby se po sto jizdach nemuseli menit probrousene koleje a kola vlaku.

0/0
19.4.2017 14:13

V87o84k39o11u16n 18V16l78a98d84i28m26i52r 8222868919668

Auto nema brzdy na kazdem kole?

Odeslat

0/0
19.4.2017 19:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.