Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Lada je moderní, říká Čech z nejužšího vedení značky. Ruský stát pomáhá

Ruská automobilka Lada je v Česku nadále vnímána jako výrobce jednoduchých a robustních automobilů za nízkou cenu. Mnozí považují její produkty za zastaralé. Jenže Lada 21. století už rozhodně zastaralou značkou být nechce a o to, aby se toto vnímání změnilo, se mimo jiné snaží i český manažer Jan Ptáček.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

V92l80a10d30a 20V13a53n30e82k 9643986764338

Je pravdou že v poměru hmotnosti,spotřeby vždy ruské výrobky zvítězily....zaostalost jejich průmyslu je tragická..A bez licencí by nefungovali vůbec! Neznám žádný ruský výrobek denní potřeby,po kterém by někdo toužil..A auta mohou konkurovat pouze cenou mezi nejlevnějšími...

0/0
3.5.2017 10:20

M77a34r12c82e72l 76P53a61v37l86í71k 7611364788649

ale kadekto túžil, veď sa mnohí snažili doviezť šilelis, rubín, zorkij, duchy, cygaretyvyšševo sorta, to všetko výmenou Kčs/rubeľ 1:1 - tu kúpil v bazáre papierový kufor, naplnil obuvou za 15, previezol a popredal po 15!

0/0
7.5.2017 12:23

J89i95r52k27a 84B12r82u33n61n21e30r 4988922439127

Je asi bez diskuse, že Lada v současné době nemůže konkurovat zavedeným automobilkám. Ale pamatuji dobu, kdy stejné posměšky provázely japonská auta, po nich to samé s korejskými, ale ten smích brzy zkysnul. Jestli se něco podobného povede i Rusům je otázka, ale vyloučit se to nedá.

0/0
3.5.2017 2:42

M27i53r45o95s50l96a13v 57U28r37b58a90n 1316297721509

Ta nivka v maskovacim provedeni na fotce vypada docela pekne.

0/0
28.4.2017 17:27

M54a23r56k77é64t79a 95D92v10o26ř22á80č82k79o43v50á 2448833511758

Lada je moderní, říká Čech z nejužšího vedení značky.

Tak když to říká člen vedení, tak to má jistě nějakou váhu... A když se z toho udělá titulek a ještě je to "exkluzivně", tak to vůbec ani trochu nevypadá jako placený článek :-)

+4/0
28.4.2017 15:17

M20i39k75u17l70á68š 92K36a62l82i20n81a 1162973735

Ta jedna Lada jako by z okna vypadla Dacii Logan:-)

ale jinak vypadá jako pěkné auto, ani sem nevěděl že Lada ještě vyrábí auta

+3/0
27.4.2017 22:37

D31u37š62a16n 33V52e28s82e68l23ý 8332245765928

aj mne to pripomina Logana

0/0
1.5.2017 18:31

D73u49š54a18n 43V74e47s51e87l83ý 8382265235828

vlas

0/0
1.5.2017 18:41

M28a20t24o17u60š 51P79r44e20u41s32s 6910514252519

Škodovka taky uměla jen 1000, 100, 105, 120... ale s Favoritem začala jít pomalu nahoru a tempo se postupem let stále zrychlovalo až se stala přední světovou značkou. Lada však bohužel vždy asi bude mít problém s tím že je "ruská"...

0/0
27.4.2017 18:28
Foto

M92i93r75o28s86l18a73v 75S16t68e56i84n47e97r 6458914503345

Před tím MBéčkem byla ale 440 a to bylo tehdy opravdu moderní a hezké auto. Kdyby bývalo dostalo samomazací svislé čepy, přesněji nastavenou převodovku, tak to bylo auto pro Čecha na život.

RWHP, tedy Rusové, chtěli chránit své kopie Opla a nařídili Škodě vyrábět už tehdy zastaralá auta s motorem vzadu.

+1/0
29.4.2017 21:16
Foto

R18o68m61a62n 80K43o42z81e42l 4267616663284

Když už tak Lady nebyly kopie Oplů, ale Fiatů a Rusové nám nic nenařizovali, nikdy se to nepotvrdilo. Dnes nám nařizují Němci.

+2/−3
30.4.2017 19:10
Foto

V33l54a57d22a 65V50a18n49e17k 9213506664318

Opel byl kopírovaný v 50-60 letech ...moskvič,volha...atd :-P

0/0
3.5.2017 10:22

O23n52d43r51e69j 16M23a33t88e62j70k58a 9609928844699

uplne s vami nemohu souhlasit. bohuzel co se potvrdilo bylo planovani rvhp (to asi neznate ale nevadi). A prave v techto planech vzdy bylo urceno napr.kolik materialu se kde udela a na co se smi pouzivat. Takze napr. takto vnizkl trabant protoze NDR inzenyri dostali zakaz pouzivat klasicky plech na auta. Totez platilo v CR kdyz vyvoj mel byt tahnut smerem urcenym RVHP plany a nikoliv zajmem skodovky nebo dokonce lidi samotnych (kupujicich). Takze pouzivani motoru ci materialu, objemu, atd.. sice nebylo urceno primo planem pro dany podnik ale v globalnim planu RVHP. Kdyz se podivate co se zde delalo pred druhou svetovou a jeste tesne po ni, a pak co se zde delalo pod tvrdou rukou planovacu z RVHP tak vam dojde ze je zde radikalni sesup jak v konstrukci tak i v kvalite pouzivanych materialu a to nehovorim ani o technologickem postoupu ktery se proste za komunistu zastavil ... porad totiz plati ze kde neni konkurence a soukromy majitel, tam neni pokrok :( ... Nicmene bych taky neprecenoval to ze nam bylo vse narizeno.. mohl jste statecne (jsem letecky mechanik puvodne) rict ze by to chtelo jinou technologii nebo material.. .no a za par mesicu vam nekdo oznamil ze uz nebudete pracovat na tom pracovisti a musite delat na jinem a podradnesim :) .. tak to asi cca chodilo tedy u nas ve vojenskem prumyslu :)

0/−1
3.5.2017 10:37
Foto

R55o16m56a82n 24K98o72z80e56l 4377526433224

Ale u škodovek, konkrétně typu 720, který měl nahradit řadu 100/110 rozhodl nedostatek peněz. Firma byla vyčerpaná vývojem vozu 1000 MB, jakožto výstavbou nových závodů, že znovu předělávat výrobní linky a vyrábět vozy bez jakékoli naváznosti si nemohla dovolit.

Některé zdroje uvádí, že SSSR naopak nabádal své satelity, aby byli ve výrobě aut samostatní, kvůli velkému hladu po autech a také výroba vozů VAZ byla 6x vyšší než škodovka, tak se neměl čeho bát.

+1/0
3.5.2017 14:26

M66i11r39o48s37l10a89v 21P35e12t38e76r65k61a 6949956281790

Tak treba Niva nema v mnoha ohledech konkurenci vubec zadnou, sice se uz i do ni cpe vice a vice elektroniky (dle meho zbytecne, ba to vnimam jako kontraproduktivni), ale i tak - lepsiho pracanta do lesa proste nikdy nikdo nevyrobil :-P

+2/0
26.4.2017 19:32

P80e62t42r 59P38e36t67ř57í41k 3941160981368

neviděl bych to tak černě jako spousta z vás, ta Vesta cross concept vypadá dýzajnově a velikostně na pohodu a když do toho šupnou 2.0 DCI co montujou do X-TRAILU (renolťáckej motor, ale řek bych povedenej) nebo 1,6-benzín co dávají do Kaškaje, tak bych to koupil raději než Kódijaka s 1,4-kou za dvojnásobnou cenu...

a že spolupracujou s Renault-Nissan kapitálem je známý, takže motory od nich mít budou...;-)

+1/−1
26.4.2017 11:54

J93a55k31u59b 23N42o58v70á80k 8580673260382

Lada jako alternativa pro důchodce s Dacií.

0/0
25.4.2017 20:25

A90l30f28r12e54d 10D75e73l19o82n82g 4404422816160

Zapomíná se že původně závod postavili italové a Žigulík byl vlastně italská konstrukce zesílená sovětskými prvky!

+5/0
25.4.2017 15:53

S41t92a89n84i41s55l16a27v 51K29r45e34j46c31a22r 2451148683186

Fiat 124 po sovětsku. Podobně jako Škoda Favorit i když toho projektoval Pinifarina jako plně novinku s motorem v předu.

0/0
26.4.2017 14:39

A18l64f13r40e29d 41D89e52l21o25n88g 4774162106640

Mám dotaz: V Gorkém byla za války automobilka. Vykládal mi přítel (řoč.1936) že si pamatuje z r.1944 na německý nálet! Jaký vztah má automobilka v Žiguli ke Gorkému? Děkuji!

0/0
26.4.2017 16:46

J79a95n 27L21u19k20á48š 7107813773182

Zadny, Ziguli byl VAZ (Volzskij Avtomobilnij zavod) a v Gorkem byl GAZ (Gorkovskij AZ), vyrabel napr. GAZ Volga, pripadne tzv. gazika.

+2/−1
26.4.2017 16:57

S78t63a37n15i24s74l31a76v 78K74r22e60j10c41a30r 2391278493446

A Čajky.

0/0
27.4.2017 11:31

M29a79r53c49e13l 11P36a92v29l17í35k 7861934618659

GAZ - predtým zavod imeni molotova; gaz M21 pobeda v dvoch vývojových stupňoch, prevedená do poľska ako waršava v pôvodnom (M21) a neskôr s "kufrom".

vaz - naberežnyje čelny, v znaku loď ktorá sa plavila AJ s pomocou burlakov.

0/0
7.5.2017 12:19

L14e83o38š 45N92a21v98r41á86t14i79l 9633960805915

kopec marketingovych zvastu..... jsou to proste jen "putlerovy sane"

+3/−5
25.4.2017 11:23

Z70d13e80n12ě33k 67M74á61č11a21l93a 1673955899830

Jojo, před r. 89 jsme měli Ladu 1500 a poté Ladu 2107. Říkal jsem tomu Mercedes východu... A jezdilo se s ní nádherně.....

+1/0
25.4.2017 9:30

J23a56n 56H25a13v83r46d16a 2508136411758

jste as nikdy neseděl v Mercedesu :-P;-D;-D;-D

+4/−3
25.4.2017 10:04
Foto

M73i85r16o30s43l32a26v 35S33t62e36i85n13e12r 6728444773965

Já měl i Fiat 124S, takže originál a nestál za nic. Následoval Ford a to bylo auto z jiné hvězdy, dvoudveřové kupé Taunus 1600 s 72 HP. Teprve potom jsem přešel na Mercedesa, byl to benzinový 220/8.

+1/0
26.4.2017 16:41

J31a24n 27D39l56o63u60h23ý 7444859290989

Lada mela smysl dokud sla koupit nova Lada 2105 za v prepoctu 65 000kc na ruskem trhu. Ja bych ji za ty prachy pred par lety bral jako auto na popojizdeni. Navic prestavba na LPG necinila u teto relikvie zadny problem. I kdyby to za 5 let zrezlo a rozpulilo vejpul, tak vzhledem kcene, je to vlastne jedno.

+1/0
25.4.2017 8:21

J49a35n 59H81a68v41r66d88a 2768416721368

to je sice pěkné, ale viděl jste někdy Ladu nabouranou?

Víte, proč daleko více lidí u nás (a na západě) přežije rostoucí počet dopravních nehod...?

+4/−1
25.4.2017 10:05

P57e36t53r 53M52i68c15h48a84l 2360844111282

Takže low end derivát od Dacie. Pokrok tam určitě je a pro ruský trh to stačí, ale konkurenceschopné auto to ještě zdaleka není.

+4/0
25.4.2017 7:12

L19u34k92á84š 57A13d26a84m96e13c 3537273710457

Je fantastické, kolik jste toho dovedl vydedukovat z jednoho rozhovoru, kde se navíc vůbec nic takového netvrdí.

0/0
26.4.2017 20:10

T83o66m45á33š 93V66r90á85b12e21l 8910174943114

Lady se musím zastat, ta automobilka udělala ohromný krok vpřed. Ladu Vestu bych dokonce označil za pěkné auto a většina rezencí ji chválí. Má jednu podstatnou nevýhodu je ruská.

+2/0
25.4.2017 5:25

T92o23m47á16š 49V56r75á55b19e84l 8590554753324

To, že je ruská je ovšem nevýhodou jen pro export, pro ruský trh, který je na tom v posledních letech tak příšerně, že každý doufá, že horší už být nemůže, je to to výhoda.

0/0
25.4.2017 5:36

L13i19b81o18r 68M11a69c25h89a68l93e25k 1264975425858

A kdyz ty Lady budou tak levne a kvalitni, z ceho se budou platit tanky? Z prodeju do tretich zemi pres Severni koreu?

+1/0
25.4.2017 4:56

L89i56b19o13r 47M89a62c96h50a25l36e97k 1164885575708

Hlavne nekoupit Zigulika vyrobeneho v pondeli.

0/0
25.4.2017 4:49
Foto

M63i80r14o93s52l89a46v 78V20á33c29l32a89v51e24k 9895652615757

Putinovy saně :-)

+3/0
25.4.2017 4:49

K56a18t84e69ř15i67n65a 81V69ý94b79o67r28n15á 6230209319

Je to jen o ceně. Nedávno se každý smál při představě, že by si pořídil auto z Rumunska a vida, dnes je Dacia ozdobou kdejaké garáže po celé Evropě. :)

+6/−4
25.4.2017 2:20

M55i51c48h20a46l 84M82i25l10l21e82r 9606592739322

chapu, ze pro osoby vyrostle v proletarskem prostredi je mozne povazovat dacii za ozdobou jejich garaze, ale tvrdit pausalne ze je "ozdobou kdejaké garáže po celé Evropě" je podobne asi jako tvrdit, ze karbanatky s bramborovou kasi jsou pychou kdejake kucharky v Evrope.;-D

+5/−3
25.4.2017 5:17

J58a79n 71D11l57o22u47h21ý 7814939650219

Zjistete si proboha aspon zakladni statistiky u renaultu. Dacia valcuje kompletne evropsk trh v kazde zeni v urcitem segmentu. V cesku je to napriklad segment SUV! Nejprodavanejsi vuz v tomto segmentu jiz nekolikaty rok je Duster.

+5/−1
25.4.2017 8:24

M90i28c16h21a67l 94M71i50l54l25e89r 9736922849572

at je jakkoliv popularni, naprosto trvam na tom, ze Dacia NENI "OZDOBOU kdejaké garáže po celé Evropě" ;-D

+7/−1
25.4.2017 11:03

M32i16c15h17a47l 46M10i94l27l56e10r 9716202729572

Alice ma - predpokladam- doma Dacii a chodi ji peclive pucovat po kazde jizde.;-)

0/0
25.4.2017 11:34
Foto

V81l98a54d66a 76V13a41n25e21k 9203156584418

Chtěla napsat: ostudou ....překlep...;-D ale když není na lepší vůz,tak musí stačit i ten ruský trakač..

0/0
3.5.2017 10:27

S84t86a86n53i35s15l42a13v 43K57r65e25j73c71a15r 2481578313246

Nu Dacia do roku 1990 se rozhodně nedá srovnávat s Dacií po roce 1995!! Je to úplně jiné vozidlo. Až teprve čas ukáže jak se Francouzko-Ruské spolupráci bude dařit. Rozhodně ale konkurence jak Dacii tak Ladě v dnešní Evropě nic nedaruje, a je opravdu silnou a vyspělou. Dacia má výhodu, že má proti Ladě nesporný náskok, ale uvidíme.

0/0
26.4.2017 14:45

S68t55a69n33i95s89l52a41v 21K95r10e58j15c60a22r 2171728313936

Nakonec v Evropě také zvítězil Pal nad Secam.

0/0
26.4.2017 14:46

J39i16ř39í 98S25t82r79á93n70s63k82ý 4921967509584

Francouz učí Rusáka dělat auto... to je jak kdyby kůň učil kozla zahradníkem...

+3/−3
25.4.2017 0:12
Foto

P87a18v87e96l 44K21a24l18u41s 6544376956532

Vy asi víte o světě hodně málo.....

+1/0
25.4.2017 6:16

S17t10a49n21i18s51l91a24v 52K72r89e38j34c35a68r 2471248553506

Před ním to byl Fiat a ještě před ním Opel. Dnešní adolescenti nevědí jak chutná jízda Pobědou.

0/0
27.4.2017 11:47

M69a95r71e25k 72J60a17n84e97č61k11a 1127716743781

Sice v tom nikdo z lidí v diskuzi zatím nejel, ale každý už ví, že to bude strašné, protože vidí automaticky starého Žigulíka ;-D Podobné řeči pro změnu s Rumunama byly v začátcích Dacie a dnes jezdí v Evropě spousta jejich modelů, to jen někteří mají příliš krátkou paměť ;-) Sice Dacie není moje cílovka, ale přesto ji fandím a pokud Ladu Renault nakopne stejně jako Dacii, může to být úspěch i pro Ladu. Už asi mnozí zapomněli na staré Škodovky, co to byly za pekáče a kde je hlavně díky VW dnes ;-)

+14/−1
24.4.2017 23:20

J54i59ř54í 41E11i81s97c85h97m79a62n71n 7742738983626

Pamatuji si článek pár let starý o tom, jak se to tam snažil nějaký Švéd s bývalými manažery ze Škody postavit na nohy. Zahraniční management odjel na 14 dní na dovolenou a po týdnu udělal ten Švéd přepadovku ve fabrice a našel ten nejedoucí linky a ožralé dělníky :-)

Dlouhodobě jim místní dodavatelé dodávali nekvalitní výrobky, ale přestat od nich odbírat nemohli, protože jim to vláda nedovolila z důvodů udržení zaměstnanosti (myslím si, že skutečný důvod byl spíš udržení zisků pro kámoše).

Jsem zvědavý, jak se bude dařit této nové partě.

+6/−1
24.4.2017 22:46

K89a83t41e34ř37i44n49a 42V35ý20b89o90r21n79á 6960209839

Management odjel na 14 dní na dovolenou.... :)) To by mě zajímalo, jak by se s takovou situací popasovali dělníci pracující na linkách ve Škodovce ;)

+1/−2
25.4.2017 2:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.