Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Auta na vodík nemají kde tankovat, to brzdí jejich rozmach

Auta s vodíkovými palivovými články by mohla jednoho dne svést boj o ovládnutí silnic bez znečišťujících zplodin s elektrickými vozy. Avšak pouze v případě, že pro ně bude postaveno více čerpacích stanic.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K44a97r53e20l 83P95l71š32e88k 9718528948647

O neperspektivnosti vodíkového pohonu svědčí fakt, že společnost Daimler (Mercedes Benz) právě před nedávnem ukončila své členství v asociaci automobilek podporujících vývoj právě tohoto pohonu...

+2/−1
8.5.2017 18:08

H12o55n83z47a 61T97a97r 3119332744782

ANO Vodík je prostě Bomba

https://www.youtube.com/watch?v=29IpK5JfPgs

0/0
8.5.2017 16:19

P17e64t37r 34K53o38š91í78č27e82k 8341250195931

Až se bude psát rok dva tisíce dvacetšest

Až se všichni odstěhujem z obrovských měst

Až dálnicí zeměkouli opředem

Až budem pyšni na všechno, co dovedem

R:Pak bude možná pozdě na to chtít se ptát:

Co auta, maj vodík kde brát?

+1/0
7.5.2017 14:47

E61r96i13k 53S37a80n78e30t84r80i59k 4988530920644

V zime je to asi masovo nepoužitelné.

0/0
7.5.2017 11:59

J53i55r21i 33B73e12c29v68a46r 7772609796

Před mnoha lety jsem na autosalonu ve Frankfurtu četl infopanel u vodíkové Mazdy RX-8. V podstatě tam bylo napsáno, že to mají vcelku vychytané -ale předběhli dobu, takže to dají "k ledu" a vytáhnou, až bude síť tankovacích stanic..

0/0
7.5.2017 10:10

B72o76h81u77m40í73r 53E98l11i93á56š 1951928104862

Auta maji jezdit na benzin..mozna lpg..

Ale ne elektrika,ne vodik..urcite ne nafta,ta patri do traktoru,a taky ne cng..

+2/−8
7.5.2017 9:18

J78i55ř73í 53K83o97c24u72r36e23k 6915454905428

Já bych řekl, že tohle by žádný politik diktovat neměl.

0/0
8.5.2017 17:31

J37a65r74o76s10l15a53v 13K13a29d35l10e92c 5621599982251

Aby nakonec bylo dost kyslíku...:-P

0/0
7.5.2017 9:04

T39o72m25á49š 23S72m34í76t80a57l 5131557633475

No radši bych vlastnil auto na baterie než na vodík. Už kvůli složitosti systému a servisu.

+7/−2
7.5.2017 8:46
Foto

J37a61n 66Č73e37r81m28á92k 4939428745517

takže, ať žije benzín!... ;-D

+4/−8
6.5.2017 23:38

P53a28v82e15l 61J23e37ř97á61b72e75k 7911242924507

Když to tak čtu, tak mi vychází jako perspektivní biopohon.

motor auta bude vzadu a ve své podstatě to bude velký válec, ve kterém půjde kůň, valach či vůl. Z válce se bude točivý pohyb válce přenášet rovnou na kola.

Ti třeba se značkou BMW tam třeba budou mít pár klusáků, ti s užitkovým autem VW, pár volů.

Studenti v motoru budou mít osly, studentky - zas nebudou řídit, protože ty budou zamilovaní nosit na rukách.

levný, po tisíciletí ověřený "motor", palivo pro motor bude třeba i na střechách paneláků a pokud se motor rozbije, ještě se využije

+2/−2
6.5.2017 20:44

D10e29n56i49s 57H49u80m96l 4472355885316

Pěkně! Zrovna na výročí Hindenburgu ;-D

+13/0
6.5.2017 19:51

M26i95c46h77a81l 74M70a28r15c92i75á95n 1899279641855

A to jste ještě nepočítal s českou spotřební daní a nenažraností pumpařů. :D

0/0
7.5.2017 12:47
Foto

J64a85r74o59m44í40r 28H73l46u92b27e12k 2716300444781

Až bude víc aut a víc stanic, zase nebude dostatek vodíku, jelikož jeho výroba je velmi energeticky náročná, bude ten, co bude, velmi drahý, takže začarovaný kruh. Obdobné to je i s elektromobily. V současnosti neexistují spolehlivé kapacity pro dobíjejí většího počtu aut. Aby existovaly, musí svou doktrínu dobrovolně změnit jak zákazníci, tak výrobci elektřiny, distributoři, investoři i "aktivisté". Otázkou je, zda to bude skutečně přínos pro životní prostředí nebo se opět jedná pouze o exkluzivitu, jelikož takové auto si bude moct dovolit jen někdo. Podle mého názoru jen utopie.

+4/−3
6.5.2017 19:50

P71a91v20e12l 25J93e92ř27á53b73e44k 7161522604597

Pokud bude dost vody, bude i energie.

Každý bude mít doma vlastní generátor na výrobu elektřiny, který bude poháněn například rotopedem.

Taťka přijede domu celý usazený z kanceláře a tak si sedne ke generátoru a našlape si energii na domácí výrobu vodíku.

To samé v práci - zaměstnanci v kancelářích a dalších sedavých prací zároveň budou šlapáním pohánět generátor pro vodík do služebních aut.

Dle mne, příští generace bude i zdravá - bude stále v pohybu.

+1/−3
6.5.2017 20:29

J39o83s94e41f 61V60a39l85a 9840763723403

no zkuste si to sam - na rotopedu si nevyrobite ani tolik energie, abyste si ohral vodu na salek kavy.........maximalni kratkodoby vykon okolo 200 W a dlouhodoby vykon tak 50-100 W podle trenovanosti.

+6/0
6.5.2017 21:24

H88o56n67z56a 83T57a95r 3339962174612

Odkud se má ten vodík brát?

http://www.teslafan.cz/clanky/bude-budoucnosti-spojeni-vodiku-s-palivovym-clankem

0/−4
6.5.2017 21:04

M69i70c91h57a16l 70T95o22m30i85n43s87k27ý 9751885827284

na rozdíl od mého odkazu je toto tendenční článek bez čísel.

0/0
6.5.2017 22:58

J42i15n34d35ř52i62c14h 69M84i26t59t58e55r 6364615321316

Výroba vodíku elektrolýzou vody z přebytku kapacit nesmyslných obnovitelných zdrojů by dávala smysl. Byla by to forma skladování energie.

+2/−1
7.5.2017 9:33

J35a70n 68K12o33t25a88s 9649510542556

a co takhle skladovat vyrobenou energii do baterií - bylo by to bezpečnější, účinnost by byla cca 2-3x vyšší než to, co navrhujete, takže by nebylo třeba ani tolik nesmyslných obnovitelných zdrojů

0/0
7.5.2017 17:11

J68i49n79d94ř74i77c89h 90M81i36t26t17e87r 6864305531456

Taky jedna z možností. Ale autům na vodík je to k ničemu. Ta potřebují vodík, elektřinu si umí udělat samy.

0/0
7.5.2017 17:16

J62i73ř58í 80K65o94c50u27r23e25k 6195894455708

No jo, ale když je ten vodík asi 10x dražší ...

Hej! Já chci dotovat slivovici! Tak je tady 10x dražší než pivo.

0/0
8.5.2017 17:23

J10i18n58d11ř44i46c64h 82M77i45t69t49e94r 6184635801256

Dotace ani omylem. Když to bude mít smysl, tak se to prosadí i bez dotací. Když ne, ať to klidně chcípne.

0/0
8.5.2017 18:09

T12o70m53á11š 77K94u73c13h53a39ř 3777611618801

Chápu to dobře, že v mrazu vyrobí odkapávající voda například na křižovatkách, kde se déle stojí, jedno velké kluziště? :-P

0/0
6.5.2017 19:37

P11a46v65e26l 98N39á85r84o17ž80n78ý 6949239213256

To je v pohodě, když dostanete v mrazu smyk tak se zarazíte o nejbližší stojící elektromobil, kterému v mrazu odešla baterie, v tomto pohledu je systém dokonale promyšleny.

+8/−5
6.5.2017 19:57

T10o41m63á41š 10K17u29c90h69a32ř 3237841978901

To by mohlo být docela o ústa. Elektromobily mráz nerady a navíc si v nich nejspíš řidič bude topit přídavným topením. Takže jak tam na jedné pomačkané hromadě bude bude elektromobil s otevřeným ohněm a pomalu vybuchujícími zkratovanými články a k tomu ještě auto na vodík, tak bych poblíž fakt být nechtěl. ;-D

+4/0
6.5.2017 20:19

P17a85v31e26l 64J68e12ř39á91b63e51k 7381262634717

S vaším jménem mne to trochu nestání u takového auta zaráží.

To je přímo skvělá možnost využít na nějakou kulinářskou specialitku připravenou na ohni auta.

Nebo vybuchující auta využít na naklepání roštěnky či řízků.

0/0
6.5.2017 20:32
Foto

J31a81n 81Č61e86r53m96á23k 4299618725817

;-D;-D;-D

0/0
6.5.2017 20:20

M54o95j92m85í53r 87M93o98t93y57č78k57a 3522235704490

No, ona ta voda přece odkapává i z normálních aut která spalují palivo dobře. Přece jen z uhlovodíků je nakonec CO2 a H2O.

+5/0
6.5.2017 20:45

M98i89c70h89a64l 29T47o49m40i32n20s46k19ý 9721125637904

elektromobily a auta na vodík. Srovnání:

https://goo.gl/qpKwfH

Určitě auta na vodík .....

+1/−6
6.5.2017 19:36

H85o56n43z97a 77T96a50r 3329632774732

Proč je vodík na ústupu?

http://www.auto.cz/vodik-kontra-akumulator-proc-je-vodik-na-ustupu-105346

+2/0
7.5.2017 1:55
Foto

M12i33c19h72a82l 57B24r39e89š82k26o35v57e53c 4541318764566

Ano, tohle je budoucnost a ne nějaké trapné baterky.

+10/−13
6.5.2017 19:04

P89a31v54e24l 65N65á66r36o50ž30n91ý 6299679113506

Kontrolní otázka, tušíte kde se bere hen ten vodík?

+5/−2
6.5.2017 19:12

M73i46r17e22k 46T63u61r57e71č73e18k 4693302840542

Furt to je lepsi, proud do baterii se stejne musi "nekde" vyrabet tak jako vodik. Ale porad vodik vyjde lepsi, kdyz si predstavim ty stovky tun baterii vyrabet a pak ty toxicke chemikalie a skodliviny vyhazovat nebo rozebirat a recyklovat. O komfortu (topeni, chlazeni) v aute s baterkama ani nemluve...

+4/−4
6.5.2017 19:23

P33a75v73e74l 73N56á28r87o67ž53n16ý 6559169923466

Baterie jsou nesmysl o tom žádná, ale stejný nesmysl je za života nás všech i vodík.

Jelikož na mojí prostou otázku není schopen nikdo odpovědět, odpovím si sám. Vodík se vyrábí světe div se rozkladem zemního plynu nebo rozkladem ropy. Jelikož je to za běžných podmínek plyn a to plyn s nejmenší molekulou je zde velká spotřeba energie na jeho stlačení do tlakové nádoby a jsou zde problémy s těsností palivové soustavy. Proboha ,který blbec tohle může považovat za vhodný pohon pro masový automobilismus? To snad můžeme rovnou zůstat u CNG, protože vodík jen vkládá fabriku na rozklad CNG a zhoršuje problémy s ventily a nádržemi , které zná každý kdo dostal geniální nápad pořídit si auto na CNG.

+2/−4
6.5.2017 19:53

M70o25j25m83í82r 16M47o18t39y92č37k72a 3812505564940

Rozkladem metanu ano, ale rozkladem ropy ne. Existuje více metod pro průmyslovou výrobu vodíku, ale v poslední době převládají rozklad metanu a elektrolýza vody.

+2/0
6.5.2017 20:52

T45o51m95á96š 26L55i91s37k93a 6550589484684

Ale prdlajs, samozřejmě se vodík z ropy vyrábí a v ČR je to dokonce jedna z hlavních metod výroby v Litvínovské rafinerii. Nebudu popisovat celý proces zpracování ropy, ale řekněme že předposlední operací po oddělení lehkých a středních frakcí je operace, které se říká Visbreaking do které jde při plném výkonu 2500 tun denně. No a to co zbyde přechází na jednotku POX, kde ze za tlaku 3,5MPa a teploty 1300C zbytky zplynují a vyrábí se právě vodík a saze Chemacarb, výroba vodíku je 122 tisíc m3/hodina..

+5/0
6.5.2017 21:18

H40o18n55z64a 35T13a92r 3549452124472

https://cs.wikipedia.org/wiki/Vod%C3%ADk#Tvorba_v.C2.A0p.C5.99.C3.ADrod.C4.9B_a.C2.A0pr.C5.AFmyslov.C3.A1_v.C3.BDroba

0/0
6.5.2017 21:30

H85o66n43z80a 45T82a45r 3469202574702

Spolana Neratovice Vedlejším produktem výroby je vodík

P { margin-bottom: 0.21cm; direction: ltr; color: rgb(0, 0, 0); }P.western { font-family: "Arial",sans-serif; font-size: 10pt; }P.cjk { font-family: "Times New Roman",serif; font-size: 10pt; }P.ctl { font-family: "Arial",sans-serif; font-size: 10pt; }

Výroba chloru (Cl2) a louhu (NaOH) - elektrolýza

Základnímprincipem výroby hydroxidu sodného (NaOH) a plynného chloru (Cl2)ve společnosti Spolana, a.s. je elektrolytický rozklad horkého atéměř nasyceného roztoku chloridu sodného (NaCl v amalgamovýchelektrolyzérech. Elektrolyzéry jsou vybaveny aktivovanýmirozměrově stálými anodami a vertikálními rozkladači amalgamu.Vedlejším produktem výroby je vodík (H2).

0/0
6.5.2017 21:42

J14a19n94a 30H24o32r86á88č37k56o97v49á 5986842818180

http://www.prvky.com/1.html

+1/0
6.5.2017 22:10

H56o47n63z50a 98T48a58r 3219582214212

Vodíkové auto Palivový článek ? Jenže podle vašeho měřítka je také trapné. Obsahuje také tu trapnou baterku. Pro ukládání el. energie kterou vyprodukuje palivový článek nebo je potřeba akumulovat při rekuperaci. .

Toyota's big bet on hydrogenhttps://www.youtube.com/watch?v=sAFJTGfKp78

Zástupci Toyota přiznávají, že masívní nástup EV způsobil pokles zájmu o vodíkový pohon.

http://www.cheatsheet.com/automobiles/would-toyota-shift-to-electric-cars-mean-death-to-fuel-cells.html/?a=viewall

Lide kteří zažili co dokáže výbuch CNG / LPG si to nekoupí.

http://pardubice.idnes.cz/autu-na-plyn-vybuchla-pri-cerpani-nadrz-fcg-/pardubice-zpravy.aspx?c=A160504_165237_pardubice-zpravy_alh

Lidé často argumentují Elektromobil bych si koupil, ale je příliš drahý .

Automobil poháněný palivovým článkem je ještě složitější a také dražší než čistý elektromobil. https://www.youtube.com/watch?v=oOUjqxec4bA

Palivový článek má omezenou životnost .

Když natankujete a automobil stojí Vodík se v nádržích rozpíná Musí se spotřebovávat / upouštět.

+3/−2
6.5.2017 21:17

H91o21n20z22a 38T21a69r 3139452684142

V nákladní dopravě a velkém nájezdu ANO

https://www.youtube.com/results?search_query=hydrogen+truck

https://www.youtube.com/results?search_query=hydrogen+train

Pro nadšence vodíkový zapalovač (na vlastní nebezpečí)

https://www.youtube.com/watch?v=G7s49h-krsc

0/0
6.5.2017 21:34

R87o70b66i56n 74Ž89i86ž27k44a 2958624736876

Hype (a s ním související lepší prodeje) neznamenají lepší technologii.

Vodík není CNG a s nebezpečností se od začátku počítá. A ani hořící Tesla není žádný med http://auto.idnes.cz/tesla-nizozemi-elektromobil-hasici-d6u-/automoto.aspx?c=A160908_152628_automoto_fdv . Jakákoliv energetická hustota, která je schopná dopravit auto pětset kilometrů za pár hodin, je prostě potenciální bomba.

Elektromobil je skutečně pořád drahý, stejně tak vodíková auta (i když Mirai je pokud vím levnější než Tesla) Koncovou cenu určí až masová produkce a tam má elektromobil obrovský náskok (viz první bod).

Omezenou životnost má i baterie.

Nešiřte tyhle polopravdy pane Tare.

+1/0
7.5.2017 16:48

H97o56n16z70a 64T60a83r 3709122204942

Souhlas Nehořlavé auto ještě nikdo nevyrábí .

LZ 129 Hindenburg Zeppelin během 34 sekund celá vzducholoď shořela.

Při extrémní nehodě hoří i akumulátory

https://www.youtube.com/watch?v=fY5YudGurBk

Golf E, Leaf , BMW i3 BEV....s menším dojezdem už jde koupit, a jsou levnější než Toyota Mirai

http://www.hybrid.cz/prvni-dojmy-vyzkouseli-jsme-vodikove-auto-toyota-mirai

http://auto.idnes.cz/cesko-ma-prvni-benzinku-na-vodik-ve-stredni-evrope-je-v-neratovicich-1g0-/automoto.aspx?c=A091105_154310_automoto_fdv

0/0
8.5.2017 16:06

V77í26t 44O69ž37a38n80a 1468498525594

Ano, i za 30 let to bude budoucnost, kdežto na baterky bude za 30 let jezdit skoro každý osobák.

+1/−1
6.5.2017 21:54

L92i83b52o73r 67J33a41n76e25č38e46k 4315235815141

Kdyz ctu na diskuzi, ze na elekromobily jsme v pohide pripraveni, tak jsem se kouknul z okna (Praha Vrsovice) a nikde na ulici zadnou nabijecku pro auta nevidim, A nemyslim, ze by se to snadno zmenilo. Zato pampa je na kazdem rohu a mam natankovano za par vterin.

PS: a jak chcete jezdit na delsi tury elektromobilem, kdyz ujedu par set km a pak hodiny nabijim?;-D Dokud nebude "nabiti" elektromobilu otazkou par minut, je to technologie tak na jezdeni kolem komina.

+14/−5
6.5.2017 18:00

R97o48b84i83n 43Ž84i59ž70k77a 2578554276886

Já si myslím že dává smysl rozdělení. Přirozeně by měly vyjít elektromobily výhodněji na ježdění do práce a po okolí(kolem komína, jak píšete), vodík nahradí ropu na dlouhé vzdálenosti. (i když teda šest stovek kilometrů dojezd zatím není žádnej výkon). Přirozeně se to vytříbí... teda vytříbilo by se, pokud by fyzikální neználci neprosazovali tu ono tady ono politické řešení.

.

A ten argument delší túry jsem tady psal, a někdo mi odpověděl linkem na článek, který měl titulek ve stylu "elektromobilem do Španělska". Teprv po rozkliknutí jsem zjistil, že tam jel čtrnáct dní ;-D

+2/0
6.5.2017 18:16

L15i24b26o34r 45J48a63n32e28č90e91k 4595385355941

Takze kazdy bude mit kazdy 2 auta. To mi neprijde moc moudre. Kazdopadne nejsou verejne dostupne dobijeci stanice a nemyslim si, ze se to nejak zasedne v brzku zmeni.

+3/−1
6.5.2017 18:19

M66i40r94e30k 87T33u40r42e60č64e19k 4733422220732

U dvou aut (jedno do prace a jedno na dlouhe tury a vylety treba pres Evropu) si nedovedu predstavit financne a casove utahnout STK, pojisteni, udrzbu, v neposledni rade parkovani a dalsi s tim spojene povinnosti.

+1/0
6.5.2017 19:28

P25a22v16e52l 70J10e22ř21á85b74e28k 7801792564927

Bude sdílení aut.

Už teď začíná fungovat sdílení šikovných manželů, aby opravil u nešikovného třeba otevírání odpadkového koše.

0/0
6.5.2017 20:35







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.