Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

D35e23n32i24s 11H83u17m57l 4732215565536

Pěkně! Zrovna na výročí Hindenburgu ;-D

+13/0
doporučit
6.5.2017 19:51
Foto

M29i93c38h50a18l 26N41a47j23m14a32n 7179203296700

Takže v reálných cenách jsou náklady na palivo 4 kč/km......

....to nemá šanci na úspěch.

+13/−1
doporučit
6.5.2017 17:28
Foto

J88i32ř31í 58D76v21o33ř78á37k 5815869470288

Jejich rozmach brzdí především vlastnosti vodíku.

+18/−6
doporučit
6.5.2017 17:37

J47o54s38e83f 56Š27o26l95t98e87s 8454748830953

Cenově je vodík naprosto mimo. Cena palivových článků neklesne do doby, než se podaří vymyslet, jak se obejít bez desítek gramů platiny v článcích. A zatím to na revoluci nevypadá. Zato cena baterií klesá už několik let v řadě.

+9/−1
doporučit
6.5.2017 15:10

L53i76b45o21r 90J32a56n34e70č35e91k 4195975905201

Kdyz ctu na diskuzi, ze na elekromobily jsme v pohide pripraveni, tak jsem se kouknul z okna (Praha Vrsovice) a nikde na ulici zadnou nabijecku pro auta nevidim, A nemyslim, ze by se to snadno zmenilo. Zato pampa je na kazdem rohu a mam natankovano za par vterin.

PS: a jak chcete jezdit na delsi tury elektromobilem, kdyz ujedu par set km a pak hodiny nabijim?;-D Dokud nebude "nabiti" elektromobilu otazkou par minut, je to technologie tak na jezdeni kolem komina.

+13/−5
doporučit
6.5.2017 18:00

F80r33a91n29t41i58š77e39k 48L20u66p52í34n76e40k 8971126526502

Ja jsem pro cng. Spalovani je ciste, muzou na to jezdit i diesely, da se vyrobit i umele napr. Prebytky z vetrniku a solarek. Spalovaci motory mame vychytany, na nejakych dalsich 20 let by byl pokoj. Nez prijdou s necim poradnym.

No a jestli budou chtit zavest elektrinu ci vodik, bez atomu se neobejdou.

+8/−2
doporučit
6.5.2017 16:38

J96a86k28u83b 95Š37a47f24a62n18d51a 7965497861571

Takže supr. Při přechodu na vodík mě to bude stát na provozu jako auto se spotřebou přes 11 litrů. V US to musí být ještě mnohem více vzhledem k absenci vysoké spotřební daně na paliva.

+5/0
doporučit
6.5.2017 15:32

T88o31m91á50š 16S65m54í73t91a69l 5931457373495

No radši bych vlastnil auto na baterie než na vodík. Už kvůli složitosti systému a servisu.

+7/−2
doporučit
7.5.2017 8:46

K73r97y53š93t44o81f 67L83a82n14í70k 1529370855875

"Třeba vodíková auta lze natankovat tak rychle jako auta na benzin. Naproti tomu plné nabití elektromobilu Chevrolet Bolt trvá při použití domácí nabíječky na 240 voltů devět hodin."

A ten vodik si tankuji taky doma v garazi? to je zase srovnani...

+6/−2
doporučit
6.5.2017 15:07

G41e54o21r78g 42K17o46m62b73e12r76e97c 9424341486241

V Nemecku rostou stanice kde se da tankovat vodik jak houby po desti viz https://cleanenergypartnership.de/h2Tankstellen/mobile.html

+4/−1
doporučit
6.5.2017 17:51

J68o63z40e58f 46K98o69s62t97e26l44a19n22s17k98ý 8295902989886

Vodík asi nemá u osobných áut nádej na úspech. Elektromobil sa bude dať nabiť prakticky všade - aj keď to bude dlhšie trvať ako natankovať vodík. Navyše ľudia čo vlastnia rodinný dom, chatu či záhradu si budú môcť dobiť baterky zo slniečka. A svoju úlohu to zohráva aj technologická zložitosť, a tým aj finančná a servisná náročnosť vodíkového systému.

Uplatnenie vodíku vidím skôr v nákladnej doprave. U kamiónov nejaká tá koruna hore-dolu nehrá žiadnu veľkú rolu. A naopak je dôležité, aby kamión jazdil, a nie každú chvíľu dobíjal batérie.

Takže podľa mňa to bude podobné ako u nás pred 30 rokmi - osobáky na benzín, resp. elektrinu a nákladné autá na naftu, resp. vodík. U autobusov sa to bude asi líšiť - mestská doprava na elektrinu, medzimestská nejaká forma hybridu a diaľková na vodík.

+6/−4
doporučit
6.5.2017 17:46
Foto

M92i94c12h13a10l 58B39r89e62š85k45o67v24e30c 4161548174286

Ano, tohle je budoucnost a ne nějaké trapné baterky.

+10/−13
doporučit
6.5.2017 19:04
Foto

J72a80r41o34m29í78r 52H23l50u60b70e11k 2276680514701

Až bude víc aut a víc stanic, zase nebude dostatek vodíku, jelikož jeho výroba je velmi energeticky náročná, bude ten, co bude, velmi drahý, takže začarovaný kruh. Obdobné to je i s elektromobily. V současnosti neexistují spolehlivé kapacity pro dobíjejí většího počtu aut. Aby existovaly, musí svou doktrínu dobrovolně změnit jak zákazníci, tak výrobci elektřiny, distributoři, investoři i "aktivisté". Otázkou je, zda to bude skutečně přínos pro životní prostředí nebo se opět jedná pouze o exkluzivitu, jelikož takové auto si bude moct dovolit jen někdo. Podle mého názoru jen utopie.

+4/−3
doporučit
6.5.2017 19:50

K62a78r10e49l 20P51l90š90e50k 9888278838197

O neperspektivnosti vodíkového pohonu svědčí fakt, že společnost Daimler (Mercedes Benz) právě před nedávnem ukončila své členství v asociaci automobilek podporujících vývoj právě tohoto pohonu...

+2/−1
doporučit
8.5.2017 18:08

P88e42t64r 84N78o40v38á87k 1755367602415

To je objev... A přitom v SRN již měli let jezdí více jak 10 osobních aut na vodík a Linde Gas nedávno představil i elektrokola na vodíkový pohon.

+2/−1
doporučit
6.5.2017 17:54

P47e79t39r 50N51o43v53á76k 8725409870

Elon Musk má pořádný náskok :-)

ale autonomní auta to je mnohem větší revoluce 8-o která již začala v běžném provozu 8-o

-

Waymo first public self-driving car test in Arizona

http://bit.ly/google-first-public-self-driving-car-test

+2/−1
doporučit
6.5.2017 14:19
Foto

J70a97n 38Č40e25r55m55á88k 4509638475237

takže, ať žije benzín!... ;-D

+4/−8
doporučit
6.5.2017 23:38

P98a38v63e46l 38J10e29ř28á34b33e76k 7781632304927

Když to tak čtu, tak mi vychází jako perspektivní biopohon.

motor auta bude vzadu a ve své podstatě to bude velký válec, ve kterém půjde kůň, valach či vůl. Z válce se bude točivý pohyb válce přenášet rovnou na kola.

Ti třeba se značkou BMW tam třeba budou mít pár klusáků, ti s užitkovým autem VW, pár volů.

Studenti v motoru budou mít osly, studentky - zas nebudou řídit, protože ty budou zamilovaní nosit na rukách.

levný, po tisíciletí ověřený "motor", palivo pro motor bude třeba i na střechách paneláků a pokud se motor rozbije, ještě se využije

+2/−2
doporučit
6.5.2017 20:44

P22e58t12r 37K63o10š91í10č47e64k 8401980335381

Až se bude psát rok dva tisíce dvacetšest

Až se všichni odstěhujem z obrovských měst

Až dálnicí zeměkouli opředem

Až budem pyšni na všechno, co dovedem

R:Pak bude možná pozdě na to chtít se ptát:

Co auta, maj vodík kde brát?

+1/0
doporučit
7.5.2017 14:47

B97o59h22u28m54í16r 73E72l79i33á82š 1591818854432

Auta maji jezdit na benzin..mozna lpg..

Ale ne elektrika,ne vodik..urcite ne nafta,ta patri do traktoru,a taky ne cng..

+2/−8
doporučit
7.5.2017 9:18

R44u38d48o24l18f 89T57r51n40a18v25s49k26y 8447916325364

Zase se lobyisti pro spalovaky snazi zatnout tipec elektroautum. Vodik je naprosta blbost. Kdo jako zaplati tu infrastrukturu a bezpecnostni opatreni?

Vodik ma smysl jenom a pouze jako mezisklad elektricke energie ze solaru a z vetrniku.

+1/−5
doporučit
6.5.2017 13:36

M55i48c11h49a26l 96T77o85m58i83n20s86k28ý 9721515497694

elektromobily a auta na vodík. Srovnání:

https://goo.gl/qpKwfH

Určitě auta na vodík .....

+1/−6
doporučit
6.5.2017 19:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.