Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

D63e68n43i84s 31H44u91m30l 4532935875316

Pěkně! Zrovna na výročí Hindenburgu ;-D

+13/0
doporučit
6.5.2017 19:51
Foto

M32i10c95h64a47l 44N53a98j18m58a40n 7879383756870

Takže v reálných cenách jsou náklady na palivo 4 kč/km......

....to nemá šanci na úspěch.

+13/−1
doporučit
6.5.2017 17:28
Foto

J26i38ř51í 77D79v31o65ř69á81k 5585429530518

Jejich rozmach brzdí především vlastnosti vodíku.

+18/−6
doporučit
6.5.2017 17:37

J54o95s33e10f 18Š71o19l63t91e45s 8244428740613

Cenově je vodík naprosto mimo. Cena palivových článků neklesne do doby, než se podaří vymyslet, jak se obejít bez desítek gramů platiny v článcích. A zatím to na revoluci nevypadá. Zato cena baterií klesá už několik let v řadě.

+9/−1
doporučit
6.5.2017 15:10

L93i15b38o55r 56J55a55n74e91č11e26k 4175985655391

Kdyz ctu na diskuzi, ze na elekromobily jsme v pohide pripraveni, tak jsem se kouknul z okna (Praha Vrsovice) a nikde na ulici zadnou nabijecku pro auta nevidim, A nemyslim, ze by se to snadno zmenilo. Zato pampa je na kazdem rohu a mam natankovano za par vterin.

PS: a jak chcete jezdit na delsi tury elektromobilem, kdyz ujedu par set km a pak hodiny nabijim?;-D Dokud nebude "nabiti" elektromobilu otazkou par minut, je to technologie tak na jezdeni kolem komina.

+13/−5
doporučit
6.5.2017 18:00

F24r15a14n90t11i53š21e34k 40L79u65p65í33n34e91k 8371446146682

Ja jsem pro cng. Spalovani je ciste, muzou na to jezdit i diesely, da se vyrobit i umele napr. Prebytky z vetrniku a solarek. Spalovaci motory mame vychytany, na nejakych dalsich 20 let by byl pokoj. Nez prijdou s necim poradnym.

No a jestli budou chtit zavest elektrinu ci vodik, bez atomu se neobejdou.

+8/−2
doporučit
6.5.2017 16:38

J70a63k53u13b 84Š97a95f79a14n31d82a 7105717521331

Takže supr. Při přechodu na vodík mě to bude stát na provozu jako auto se spotřebou přes 11 litrů. V US to musí být ještě mnohem více vzhledem k absenci vysoké spotřební daně na paliva.

+5/0
doporučit
6.5.2017 15:32

T76o39m19á51š 72S18m81í79t97a75l 5901887313495

No radši bych vlastnil auto na baterie než na vodík. Už kvůli složitosti systému a servisu.

+7/−2
doporučit
7.5.2017 8:46

K98r73y80š12t40o93f 75L69a12n28í92k 1159730175135

"Třeba vodíková auta lze natankovat tak rychle jako auta na benzin. Naproti tomu plné nabití elektromobilu Chevrolet Bolt trvá při použití domácí nabíječky na 240 voltů devět hodin."

A ten vodik si tankuji taky doma v garazi? to je zase srovnani...

+6/−2
doporučit
6.5.2017 15:07

G56e78o92r22g 10K56o61m27b92e41r60e88c 9824551376931

V Nemecku rostou stanice kde se da tankovat vodik jak houby po desti viz https://cleanenergypartnership.de/h2Tankstellen/mobile.html

+4/−1
doporučit
6.5.2017 17:51

J18o73z39e15f 56K12o96s41t57e57l17a37n89s58k67ý 8435742769506

Vodík asi nemá u osobných áut nádej na úspech. Elektromobil sa bude dať nabiť prakticky všade - aj keď to bude dlhšie trvať ako natankovať vodík. Navyše ľudia čo vlastnia rodinný dom, chatu či záhradu si budú môcť dobiť baterky zo slniečka. A svoju úlohu to zohráva aj technologická zložitosť, a tým aj finančná a servisná náročnosť vodíkového systému.

Uplatnenie vodíku vidím skôr v nákladnej doprave. U kamiónov nejaká tá koruna hore-dolu nehrá žiadnu veľkú rolu. A naopak je dôležité, aby kamión jazdil, a nie každú chvíľu dobíjal batérie.

Takže podľa mňa to bude podobné ako u nás pred 30 rokmi - osobáky na benzín, resp. elektrinu a nákladné autá na naftu, resp. vodík. U autobusov sa to bude asi líšiť - mestská doprava na elektrinu, medzimestská nejaká forma hybridu a diaľková na vodík.

+6/−4
doporučit
6.5.2017 17:46
Foto

M95i96c76h31a92l 46B56r87e70š78k15o91v24e73c 4341838404436

Ano, tohle je budoucnost a ne nějaké trapné baterky.

+10/−13
doporučit
6.5.2017 19:04
Foto

J11a55r53o81m61í63r 51H49l34u36b43e72k 2266230164141

Až bude víc aut a víc stanic, zase nebude dostatek vodíku, jelikož jeho výroba je velmi energeticky náročná, bude ten, co bude, velmi drahý, takže začarovaný kruh. Obdobné to je i s elektromobily. V současnosti neexistují spolehlivé kapacity pro dobíjejí většího počtu aut. Aby existovaly, musí svou doktrínu dobrovolně změnit jak zákazníci, tak výrobci elektřiny, distributoři, investoři i "aktivisté". Otázkou je, zda to bude skutečně přínos pro životní prostředí nebo se opět jedná pouze o exkluzivitu, jelikož takové auto si bude moct dovolit jen někdo. Podle mého názoru jen utopie.

+4/−3
doporučit
6.5.2017 19:50

K40a96r41e51l 46P67l98š24e35k 9618528658917

O neperspektivnosti vodíkového pohonu svědčí fakt, že společnost Daimler (Mercedes Benz) právě před nedávnem ukončila své členství v asociaci automobilek podporujících vývoj právě tohoto pohonu...

+2/−1
doporučit
8.5.2017 18:08

P62e65t73r 36N98o72v30á96k 1235447222795

To je objev... A přitom v SRN již měli let jezdí více jak 10 osobních aut na vodík a Linde Gas nedávno představil i elektrokola na vodíkový pohon.

+2/−1
doporučit
6.5.2017 17:54

P52e22t30r 53N97o62v90á85k 8195439360

Elon Musk má pořádný náskok :-)

ale autonomní auta to je mnohem větší revoluce 8-o která již začala v běžném provozu 8-o

-

Waymo first public self-driving car test in Arizona

http://bit.ly/google-first-public-self-driving-car-test

+2/−1
doporučit
6.5.2017 14:19
Foto

J52a87n 96Č43e56r39m56á10k 4219848565707

takže, ať žije benzín!... ;-D

+4/−8
doporučit
6.5.2017 23:38

P69a68v45e27l 50J84e17ř27á61b28e71k 7921552774697

Když to tak čtu, tak mi vychází jako perspektivní biopohon.

motor auta bude vzadu a ve své podstatě to bude velký válec, ve kterém půjde kůň, valach či vůl. Z válce se bude točivý pohyb válce přenášet rovnou na kola.

Ti třeba se značkou BMW tam třeba budou mít pár klusáků, ti s užitkovým autem VW, pár volů.

Studenti v motoru budou mít osly, studentky - zas nebudou řídit, protože ty budou zamilovaní nosit na rukách.

levný, po tisíciletí ověřený "motor", palivo pro motor bude třeba i na střechách paneláků a pokud se motor rozbije, ještě se využije

+2/−2
doporučit
6.5.2017 20:44

P36e98t60r 79K82o29š39í31č47e12k 8391730665661

Až se bude psát rok dva tisíce dvacetšest

Až se všichni odstěhujem z obrovských měst

Až dálnicí zeměkouli opředem

Až budem pyšni na všechno, co dovedem

R:Pak bude možná pozdě na to chtít se ptát:

Co auta, maj vodík kde brát?

+1/0
doporučit
7.5.2017 14:47

B44o11h93u94m50í60r 83E61l44i50á10š 1121268734332

Auta maji jezdit na benzin..mozna lpg..

Ale ne elektrika,ne vodik..urcite ne nafta,ta patri do traktoru,a taky ne cng..

+2/−8
doporučit
7.5.2017 9:18

R26u14d87o77l69f 29T10r59n15a73v51s39k47y 8967256215204

Zase se lobyisti pro spalovaky snazi zatnout tipec elektroautum. Vodik je naprosta blbost. Kdo jako zaplati tu infrastrukturu a bezpecnostni opatreni?

Vodik ma smysl jenom a pouze jako mezisklad elektricke energie ze solaru a z vetrniku.

+1/−5
doporučit
6.5.2017 13:36

M49i59c27h27a77l 96T14o27m84i74n63s20k78ý 9791135647974

elektromobily a auta na vodík. Srovnání:

https://goo.gl/qpKwfH

Určitě auta na vodík .....

+1/−6
doporučit
6.5.2017 19:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.