Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

D50e78n43i48s 58H36u39m50l 4742175245946

Po deseti letem možná vynalezou i koleje.

+66/−3
doporučit
7.5.2017 0:12

J46a70n 85P51r26i83c38h52y83s84t41a72l 8211158893

Opravte si ten nesmysl: "První elektrifikovanou silnici na světě ovšem mají už téměř rok ve Švédsku."

Vzdyt elektrifikovanych silnic je cela rada i v Cechach a na Morave a jsou rozhodne starsi nez rok. Jedna z nich je z Brna do Slapanic. A ze se to pouziva jen pro osobni dopravu, tedy trolejbusy? Nevadi. elektronakladaky se pouzivaly jiz v roce 1936 v Italii: http://hutnyak.com/Trolley/trolleyphotos.html

Na strance je i nekolik dalsih pozdejsich pouziti elektronakladaku.

+30/0
doporučit
7.5.2017 1:49

A94n63t21o47n65i17n 71C18h42a12l69o84u89p93k49a 8158576499480

I u letadel by se to melo vyuzit

+36/−1
doporučit
7.5.2017 4:29

A58d58a79m 52H56r19n97č78i65ř47í70k 1367521461438

Znovuobjevený vlak...

+28/0
doporučit
7.5.2017 0:08

K85a63r68e57l 87L34a38n37g83r 2812417930448

A elektriku vezmou kde? Z hnědouhelných, jaderek nebo zelených nesmyslů? ;-D

+27/−1
doporučit
7.5.2017 0:45

J12i77ř37í 90S34c62h56m19i52d17t 5120493864515

Každému je jasné, že největší úspora je v tom, že valivé tření železného kola a kolejnice je daleko menší než pneumatiky a vozovky a tedy energie spotřebovaná na převoz tuny nákladu je daleko menší na železnici, takže i když to bude jezdit na elektřinu, tak je to stejně jen přesunutí toho výfuku někde do komína elektrárny;-).

Ještě jsem zvědavý jak to bude jezdit až se udělá námraza na tom vedení a bude to za jízdy prskat jak svářečka, to řidiči ostatních aut asi nafasují svařovací kukly;-D.

+51/−7
doporučit
7.5.2017 0:22

K34a47r16e59l 32N50o13v40o80t56n68y 2251205309730

Mno, a jako to chteji napajet? Uz ted rozvodna sit v Nemecku nestaci a jejich prenosy elektriny pretezuji nasi prenosovou soustavu. A kvuli tomuhle napadu budou muset byt napric krajinou dalsi tisice kilometru vedeni, proti jejich stavbe budou paradoxne protestovat ti sami ekologove, co za tyhle nesmysly bojuji. A odkud vubec chteji tu elektrinu brat, az se zatahne a nastane bezvetri a jejich solarni parky a vetrne parky budou k nicemu? Samozrejme, pridaji pod kotel uhelnych elektraren, ktere beztak musi udrzovat v chodu naprazdno kvuli nespolehlivym obnovitelnym zdrojum...

+16/0
doporučit
7.5.2017 3:28

M96a20r62e73k 94V10o37k55á46l 1726944365909

skvělý nápad. Ještě by to chtěl vylepšit o ocelové koleje do vozovky ... ;-D

+15/0
doporučit
7.5.2017 9:18

P78e61t28r 70M46i98c89h31a34l 2590904891132

A já jsem si myslel, že prvního dubna už bylo. ;-D

+15/0
doporučit
7.5.2017 3:37

F31r31a67n75t24i41š81e22k 41V53r37á54n86a 5239782103421

Kdyby se nákladní přeprava realizovala přímo po elektrifikované železnici, nemusely by se na silnicích určených pro soukromá osobní vozidla stavět takové příšery, které kromě estetického hlediska a ceny přináší také větší riziko nehody nárazem do sloupu vedení Rv

+33/−6
doporučit
7.5.2017 1:32

K63a95r59e33l 78L61a85n32g25r 2292987490478

Ekologie bude slušně plakat. Doufám že ti co to zde přímo vychvalují si nastudovali z čeho se dělají sběrače a jak ekologická je výroba materiálů na ně. ;-D

+20/−2
doporučit
7.5.2017 1:02

F29r72a69n73t77i69š79e32k 40M23a23t58ě35j33č73e82k 7323302893871

Auto se k trolejím připojuje pomocí dvojice „tykadel“

Krásný obrat. Takže el. lokomotivy mají tykadla.

+11/0
doporučit
7.5.2017 8:59

J69a62r40o65s34l69a44v 44M60o93u42č42k74a 3227807668809

Už se těším, až tihle eko-idioti budou tahat dráty nad oceánem a provozovat tam trolejtankery a trolejkontejnerové lodě.;-D

+17/−3
doporučit
7.5.2017 1:55

M18i53r98e77k 11T50u81r11e97č54e87k 4133102930392

Kdyby hloupost kvetla, tak Nemecko bude samy kvet...

+13/−2
doporučit
7.5.2017 6:30

M20i78k83u87l16á45š 13K43a34l28i37n96a 1802483455

A elektriku vyrobime v uhelne elektrarne protoze vetrna a slunecni nestaci.

Hlavne ze nebude smrdet kamion

+12/−2
doporučit
7.5.2017 6:09

P53e66t91r 74S78o31k21o85l 8292791397671

To jsou panečku hlavy. Mají zasíťované koleje, ale teď budou tahat dráty nad dálnice. Pak přijdou místo asfaltu koleje.... :-P

+12/−2
doporučit
7.5.2017 0:28

V79i81k41t44o65r 64S32v62o89b33o74d31a 8762748292796

"Za hlavní výhodu však Hendricksová považuje dvojnásobnou efektivitu elektrického pohonu ve srovnání se spalovacími motory, která vede k poloviční spotřebě energie"

Wow. Wow!

Takže abych pohnul kamionem o kilometr, potřebuju buď spálit 30 litrů nafty přímo v motoru kamionu, nebo mi stačí spálit jen 15 litrů někde ve 200 km vzdálené elektrárně? Tak to je bomba!

Ano, účinnost spalovacího motoru je řekněme 35 %, účinnost elektromtoru cca 85 %. Tu energii pro elektromotor je ale ještě potřeba nějak vyrobit (s nějakou účinností), přeměnit z mechanické na elektrickou (s nějakou účinností) a dopravit docela daleko (se ztrátami ve vedení).

Jsem zastáncem elektrifikace - ať to radši čoudí někde jinde, než uprostřed města lidem pod okny, navíc v té elektrárně je to lépe kontrolované, nikdo z toho nevykuchá filtr pevných částic, dále ve větším objemu je vždy o něco vyšší účinnost, atd. atd. ... nicméně argument "elektro má poloviční spotřebu energie" je projevem naprostého diletantsví. Tenhle svět řídí idioti.

+8/0
doporučit
7.5.2017 11:18

R49a13d69i43m 64P53o86l94á37š31e71k 9276333589139

Jestli mají ty dálnice, co se mají elektrifikovat, trasy od severu k jihu, tak možná to je tajný plán, jak postavit ty chybějící vedení, co mají elektřinu z větrníků v Severním a Baltském moři přelifrovat do průmyslových podniků v Bavorsku.;-D;-D

+8/0
doporučit
7.5.2017 9:19

A58l47e64š 31Z11e88l61i71n74k27a 1574222786

Snížení emisí CO2;-D R^ Nezvládli ani tu svou energetickou revoluci a pokud v ni budou pokračovat, tak to bude znamenat další uhelné elektrárny

+11/−2
doporučit
7.5.2017 1:01

J44i25ř98í 58U50r70b81a59n 4464736233918

Blbové

+9/−1
doporučit
7.5.2017 5:00

V85l13a23d92i46m97í13r 86F73i36b65i54g72e39r 5274771381514

Tohle je o ničem. Na dálnici je moc velký provoz na to aby to bylo bezpečné. Takový kamion když bude mít nehodu snadno přerazí elektrické vedení, spadnou troleje a dálnice bude hodiny neprůjezdná, nemluvě o nebezpečí ze spadlých trolejí. Myšlenka je to pěkná, ale v reálu asi nic moc.

+9/−2
doporučit
7.5.2017 8:28

V84l52a73s51t78i38m71i30l 56P50l98a66c84h33ý 5715458964753

Líbí se mi, jak se tady pořád řeší emise na silnicích, jenže tyhle úspory jsou k ničemu, když to zboží doveze do přístavu loď, která mnohonásobně vypouští víc škodlivin než ty kamióny, které rozvezou z ní to zboží. Jinak vědí v Německu, že už vynalezli vlak, který má mnohonásobnou úsporu škodlivin a ostatních nákladů. Dálnice s dráty budou vypadat příšerně

+6/0
doporučit
7.5.2017 7:45

R67o34b75i24n 70Ž47i52ž78k70a 2368294336926

„Je to bohužel tak, že dopravní sektor je jediným, který od roku 1990 nepřispěl ke snížení emisí CO2, ale naopak se v něm o něco zvýšily "

Takže to znamená, že jsou buď všechny Euronormy k ničemu nebo německá ministryně životního prostřed nechápe, že mírný nárůst emisí může být kompenzován velkým nárůstem dopravy (v důsledku poptávky) . Nakolik je tohle dobrá zpráva pro Německo či Evropu nechám na individuálním posouzení, stejně jako dohledání, jestli tam nemá náhodou zakomponovanou i dopravu lodní.

+5/0
doporučit
7.5.2017 16:30

M18i60r31o48s49l17a74v 50G71r89o56s14s29m88a12n92n 8192749624

"Auto se k trolejím připojuje pomocí dvojice „tykadel“ podobných těm u trolejbusů."

Ve skutečnosti se jedná pantograf jako třeba u tramvají, pouze je evidentně dvoupólový.

"Výhodou elektrického vedení je mimo jiné to, že ve spojení se zvláštními senzory umožňuje kamionům držet jízdný pruh."

Senzory zjevně spíše umožňují držet pantograf správně na troleji, zatímco samotné vozidlo se může v jízdním pruhu příčně pohybovat.

+5/0
doporučit
7.5.2017 11:56

B58r52o61n36i24s14l31a72v 18H12a51k96e62n 2968895156626

a pokud v Nemeckou nezafouka nebo nezasviti, zustane to viset pod troleji na dalnicich... ;-D

+5/0
doporučit
7.5.2017 10:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.