Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

D85e49n52i42s 28H97u11m53l 4642785185376

Po deseti letem možná vynalezou i koleje.

+66/−3
doporučit
7.5.2017 0:12

J15a35n 77P53r54i33c12h98y56s55t67a64l 8461688513

Opravte si ten nesmysl: "První elektrifikovanou silnici na světě ovšem mají už téměř rok ve Švédsku."

Vzdyt elektrifikovanych silnic je cela rada i v Cechach a na Morave a jsou rozhodne starsi nez rok. Jedna z nich je z Brna do Slapanic. A ze se to pouziva jen pro osobni dopravu, tedy trolejbusy? Nevadi. elektronakladaky se pouzivaly jiz v roce 1936 v Italii: http://hutnyak.com/Trolley/trolleyphotos.html

Na strance je i nekolik dalsih pozdejsich pouziti elektronakladaku.

+30/0
doporučit
7.5.2017 1:49

A80n75t45o45n31i93n 61C52h58a44l31o24u20p14k27a 8558586659600

I u letadel by se to melo vyuzit

+36/−1
doporučit
7.5.2017 4:29

A24d56a48m 67H40r52n11č70i90ř38í92k 1847771801398

Znovuobjevený vlak...

+28/0
doporučit
7.5.2017 0:08

K58a71r87e42l 71L15a20n73g35r 2942197120878

A elektriku vezmou kde? Z hnědouhelných, jaderek nebo zelených nesmyslů? ;-D

+27/−1
doporučit
7.5.2017 0:45

J88i51ř37í 21S15c80h17m37i33d37t 5770143784925

Každému je jasné, že největší úspora je v tom, že valivé tření železného kola a kolejnice je daleko menší než pneumatiky a vozovky a tedy energie spotřebovaná na převoz tuny nákladu je daleko menší na železnici, takže i když to bude jezdit na elektřinu, tak je to stejně jen přesunutí toho výfuku někde do komína elektrárny;-).

Ještě jsem zvědavý jak to bude jezdit až se udělá námraza na tom vedení a bude to za jízdy prskat jak svářečka, to řidiči ostatních aut asi nafasují svařovací kukly;-D.

+51/−7
doporučit
7.5.2017 0:22

K89a60r29e50l 46N45o39v74o68t82n70y 2321885189450

Mno, a jako to chteji napajet? Uz ted rozvodna sit v Nemecku nestaci a jejich prenosy elektriny pretezuji nasi prenosovou soustavu. A kvuli tomuhle napadu budou muset byt napric krajinou dalsi tisice kilometru vedeni, proti jejich stavbe budou paradoxne protestovat ti sami ekologove, co za tyhle nesmysly bojuji. A odkud vubec chteji tu elektrinu brat, az se zatahne a nastane bezvetri a jejich solarni parky a vetrne parky budou k nicemu? Samozrejme, pridaji pod kotel uhelnych elektraren, ktere beztak musi udrzovat v chodu naprazdno kvuli nespolehlivym obnovitelnym zdrojum...

+16/0
doporučit
7.5.2017 3:28

M74a42r45e42k 98V82o12k86á64l 1726714985319

skvělý nápad. Ještě by to chtěl vylepšit o ocelové koleje do vozovky ... ;-D

+15/0
doporučit
7.5.2017 9:18

P30e47t60r 63M67i36c27h82a74l 2740684641512

A já jsem si myslel, že prvního dubna už bylo. ;-D

+15/0
doporučit
7.5.2017 3:37

F58r76a68n38t44i57š28e28k 87V61r45á68n45a 5929162573421

Kdyby se nákladní přeprava realizovala přímo po elektrifikované železnici, nemusely by se na silnicích určených pro soukromá osobní vozidla stavět takové příšery, které kromě estetického hlediska a ceny přináší také větší riziko nehody nárazem do sloupu vedení Rv

+33/−6
doporučit
7.5.2017 1:32

K84a73r73e39l 53L47a44n19g67r 2312807280908

Ekologie bude slušně plakat. Doufám že ti co to zde přímo vychvalují si nastudovali z čeho se dělají sběrače a jak ekologická je výroba materiálů na ně. ;-D

+20/−2
doporučit
7.5.2017 1:02

F66r69a73n43t41i53š19e95k 43M37a51t13ě12j59č97e28k 7973902343761

Auto se k trolejím připojuje pomocí dvojice „tykadel“

Krásný obrat. Takže el. lokomotivy mají tykadla.

+11/0
doporučit
7.5.2017 8:59

J27a41r82o90s77l29a32v 30M92o34u88č96k46a 3687697778979

Už se těším, až tihle eko-idioti budou tahat dráty nad oceánem a provozovat tam trolejtankery a trolejkontejnerové lodě.;-D

+17/−3
doporučit
7.5.2017 1:55

M71i58r74e14k 32T87u39r45e86č49e45k 4843202490322

Kdyby hloupost kvetla, tak Nemecko bude samy kvet...

+13/−2
doporučit
7.5.2017 6:30

M89i93k24u49l38á89š 51K62a33l85i75n50a 1122613155

A elektriku vyrobime v uhelne elektrarne protoze vetrna a slunecni nestaci.

Hlavne ze nebude smrdet kamion

+12/−2
doporučit
7.5.2017 6:09

P64e89t37r 49S10o29k74o11l 8232191937611

To jsou panečku hlavy. Mají zasíťované koleje, ale teď budou tahat dráty nad dálnice. Pak přijdou místo asfaltu koleje.... :-P

+12/−2
doporučit
7.5.2017 0:28

V41i41k82t83o18r 24S49v73o56b74o55d38a 8692818162216

"Za hlavní výhodu však Hendricksová považuje dvojnásobnou efektivitu elektrického pohonu ve srovnání se spalovacími motory, která vede k poloviční spotřebě energie"

Wow. Wow!

Takže abych pohnul kamionem o kilometr, potřebuju buď spálit 30 litrů nafty přímo v motoru kamionu, nebo mi stačí spálit jen 15 litrů někde ve 200 km vzdálené elektrárně? Tak to je bomba!

Ano, účinnost spalovacího motoru je řekněme 35 %, účinnost elektromtoru cca 85 %. Tu energii pro elektromotor je ale ještě potřeba nějak vyrobit (s nějakou účinností), přeměnit z mechanické na elektrickou (s nějakou účinností) a dopravit docela daleko (se ztrátami ve vedení).

Jsem zastáncem elektrifikace - ať to radši čoudí někde jinde, než uprostřed města lidem pod okny, navíc v té elektrárně je to lépe kontrolované, nikdo z toho nevykuchá filtr pevných částic, dále ve větším objemu je vždy o něco vyšší účinnost, atd. atd. ... nicméně argument "elektro má poloviční spotřebu energie" je projevem naprostého diletantsví. Tenhle svět řídí idioti.

+8/0
doporučit
7.5.2017 11:18

R79a45d22i87m 43P34o44l80á93š81e98k 9316703299239

Jestli mají ty dálnice, co se mají elektrifikovat, trasy od severu k jihu, tak možná to je tajný plán, jak postavit ty chybějící vedení, co mají elektřinu z větrníků v Severním a Baltském moři přelifrovat do průmyslových podniků v Bavorsku.;-D;-D

+8/0
doporučit
7.5.2017 9:19

A35l28e94š 89Z31e90l13i90n42k87a 1224402186

Snížení emisí CO2;-D R^ Nezvládli ani tu svou energetickou revoluci a pokud v ni budou pokračovat, tak to bude znamenat další uhelné elektrárny

+11/−2
doporučit
7.5.2017 1:01

J25i81ř21í 40U46r67b88a42n 4724816723968

Blbové

+9/−1
doporučit
7.5.2017 5:00

V16l47a13d24i41m49í52r 84F55i42b12i50g85e26r 5894881411314

Tohle je o ničem. Na dálnici je moc velký provoz na to aby to bylo bezpečné. Takový kamion když bude mít nehodu snadno přerazí elektrické vedení, spadnou troleje a dálnice bude hodiny neprůjezdná, nemluvě o nebezpečí ze spadlých trolejí. Myšlenka je to pěkná, ale v reálu asi nic moc.

+9/−2
doporučit
7.5.2017 8:28

V55l55a22s13t71i77m10i87l 89P33l60a33c92h55ý 5235268334833

Líbí se mi, jak se tady pořád řeší emise na silnicích, jenže tyhle úspory jsou k ničemu, když to zboží doveze do přístavu loď, která mnohonásobně vypouští víc škodlivin než ty kamióny, které rozvezou z ní to zboží. Jinak vědí v Německu, že už vynalezli vlak, který má mnohonásobnou úsporu škodlivin a ostatních nákladů. Dálnice s dráty budou vypadat příšerně

+6/0
doporučit
7.5.2017 7:45

R65o86b27i56n 71Ž87i32ž69k49a 2188894606506

„Je to bohužel tak, že dopravní sektor je jediným, který od roku 1990 nepřispěl ke snížení emisí CO2, ale naopak se v něm o něco zvýšily "

Takže to znamená, že jsou buď všechny Euronormy k ničemu nebo německá ministryně životního prostřed nechápe, že mírný nárůst emisí může být kompenzován velkým nárůstem dopravy (v důsledku poptávky) . Nakolik je tohle dobrá zpráva pro Německo či Evropu nechám na individuálním posouzení, stejně jako dohledání, jestli tam nemá náhodou zakomponovanou i dopravu lodní.

+5/0
doporučit
7.5.2017 16:30

M98i53r40o59s26l51a93v 44G41r45o41s61s61m61a93n18n 8192939724

"Auto se k trolejím připojuje pomocí dvojice „tykadel“ podobných těm u trolejbusů."

Ve skutečnosti se jedná pantograf jako třeba u tramvají, pouze je evidentně dvoupólový.

"Výhodou elektrického vedení je mimo jiné to, že ve spojení se zvláštními senzory umožňuje kamionům držet jízdný pruh."

Senzory zjevně spíše umožňují držet pantograf správně na troleji, zatímco samotné vozidlo se může v jízdním pruhu příčně pohybovat.

+5/0
doporučit
7.5.2017 11:56

B98r65o14n75i44s37l98a49v 24H49a18k59e78n 2108725196346

a pokud v Nemeckou nezafouka nebo nezasviti, zustane to viset pod troleji na dalnicich... ;-D

+5/0
doporučit
7.5.2017 10:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.