Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Porsche před 25 lety zachránili Japonci, učili ho vyrábět auta

Byť bylo porsche vždy značkou se zvukem přepychu, na začátku 90. let slavná německá automobilka stála před krachem. Spasilo ji to, že najela na japonské metody tzv. štíhlé výroby, lean manufacturingu. K dokonalosti je dovedli v Toyotě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

D49u20d15á55k 23V84l49a18d43i25m40í12r 4915933552963

V podstatě se součástky že skladu přesunuly na infrastrukturu státu ve kterém se dané lean, kanban just in time továrny nacházejí. Životní prostředí dostává na zadek.

0/0
1.6.2017 20:20

M85a93r52t92i87n 47K32u96b34í96k 9827189406703

Pak ať se nikdo nediví, že jsou silnice plné kamionů, proto se zlikvidovala přeprava po železnici, ale ekonom ušetřil, že se po některých silnicích nedá jezdit nikoho nezajímá.

+1/−1
19.5.2017 20:10

M84a96r69e94k 35J27a98n23e15č44k29a 1277646123601

"kaizen, což je proces neustálého vylepšování a zkvalitňování postupu výroby na základě návrhů vlastních zaměstnanců." Tak tohle by si spoustu firem v ČR mělo vzít k srdci. V ČR mám spíše pocit, že tato vlastnost není u zaměstnanců vítána, protože by se mohlo ukázat, že i řadový zaměstnanec dokáže díky své praxi vymyslet mnohem efektivnější řešení a postupy, než neschopní vedoucí nebo dokonce rádoby manažeři. S tímto přístupem jsem se setkal snad v každé větší české firmě a přimět zaměstnance spíše k pasivitě. Pokud někdo by měl snahu i něco vylepšit, je vše tak sešněrováno vnitřními směrnicemi a postupy, že pro inovativní přístup zde není žádný prostor a dokáže to spolehlivě odradit. Pak se každý diví, že na ČR je nahlíženo spíše jako na "montovnu".

+3/0
19.5.2017 2:14

J22o43s46e43f 67Č82i53h83á67k 7951279220806

U nás je schránka na zlepšováky a odměna 500 korun :-)

+1/0
19.5.2017 5:34

M57i40r76o18s47l58a28v 70M16e65d 3754566

V naší firmě je tomu spíš naopak - lidé jsou do kaizenů nuceni (počet podaných kaizenů je zohledňován ve mzdovém ohodnocení) a tak si vymýšlí mnohdy naprosté hlouposti, jen aby za každou cenu měli podaný kaizen. Navíc je okolo toho obludné papírování a já osobně pochybuji o tom, jestli efekt z těchto aktivit (je-li vůbec nějaký) kompenzuje alespoň ten spotřebovaný papír.

0/0
19.5.2017 12:18

J83i79ř58í 33S74c32h45w71a84c89h 8608484498576

chyba je v tom, že se ve mzdě zohledňuje už každá podaná hloupost.

I když třeba při brainstormingu i z naprostých blbostí může vzejít genialita, která by jinak nikoho nenapadla.

0/0
19.5.2017 12:47

J26i10ř38í 72S77c22h46w50a81c38h 8358804688466

systémy jakosti jsou svázány s pečlivým dokumentováním systému. Ta dokumentace má svůj význam, pokud se tak neděje jen formálně.

A papíry spousta lidí nesnáší....viz Miroslav Med výše.

0/0
19.5.2017 12:42
Foto

R40o53m55a67n 88Š59l86e33h30o19v44e59r 2547375906968

šunty, 3X zkrachovalá fabrika, ted je to pro změnu VW...takže VW panamera, VW 911

0/−2
18.5.2017 13:14

H91o36n59z30a 57P88o96s38t 4539399159115

Lean zavedli v jedné z místních fabrik, tak se kamarád sbalil a šel někam kde to není. Další následovali. Praktiky srovnávání zaměstnanců a psaní na nástěnku, jejich natáčení při práci a podobně.

+1/0
18.5.2017 9:34

J51i32ř51í 15S85c14h27w38a32c70h 8878624348956

ono to vypadá blbě, když se někdo "jen opírá o lopatu" a kouká jak ostatním to pěkně jde.....;-)

+13/−1
18.5.2017 9:42

M90i92r23o32s84l54a53v 89M11e75d 3594206

O to mnohdy ani tak nejde. V naší továrně něco podobného také zaváděli (se spoustou dalších blbostí) a já jsem jim řekl, ať mi s nějakým natáčením vlezou na záda (no, řekl jsem to trochu jinými slovy). Když se ptali proč jsem proti, řekl jsem jim, že pokud nejsou s mojí prací spokojeni, tak ať mi sdělí konkrétní výhrady a nebo mi dají výpověď a pokud tomu tak není, tak ať mne nechají v klidu pracovat (no a zatím tam ještě pořád pracuji).

+1/0
18.5.2017 10:26

O56n43d25ř12e38j 83Š58t45ě10p77á13n58e54k 5369970678359

Proč píšete o kamarádovi, můžete v klidu napsat že jste to Vy osobně, kdo odešel kvůli Lean :-D

0/0
20.5.2017 14:29

J13i73n35d33r66i95c82h 15K67u83c60e20r49a 7568905941395

Just-in-time zavisi take na logistice mimo vyrobni zavod.Pracoval jsem pro britskou logistickou firmu s log. centry v Doveru Coventry.Ja sedel vu majitele firmy v kanclu na Gibtaltaru.Z Doveru mi volali,ze maji problem s ceskym preprabcem,ktery vezl kamionem dily z Ceska pro Jaguar.Meli jet dva soferi a dodrzet cas.Misto toho vypli gps a majiyel ceske firmy lhal,kde naklad je.Dalo praci ptesvedcit ho,aby se spojil se svymi ridici a ti slozili cargo v Holandsku na urcenem miste,kam z Anglie priletely vrtulniky s naklad prepravily do Doveru.Vypad smeny se podarilo zachranit,prima skoda vypadku by znamenala okamzitou ztratu 300 tisic USD.

+2/0
18.5.2017 9:19

J69i12ř36í 93S86c38h26w33a28c86h 8448674948856

a ten dopravce se už u nich neškrtne....

+4/0
18.5.2017 9:38

J86o28s85e37f50f 35M53u60s60i19l 7439545326480

Větu ze závěrečného odstavce by si měli přečíst a hlavně pochopit spousty obchodní ředitelíčků - že výroba musí odpovídat skutečným prodejům a ne prodejním cílům.

+10/0
18.5.2017 9:07

M94i53r85o18s28l83a34v 71Č72e48c73h 8561116153782

Podle TPS jedeme ve firmě na výrobu dieselových agregátů již od roku 2002 a musím uznat, že funguje (až na pár vyjímek s dodavateli dílů). Snížení stavu zaměstnanců o 120lidí, optimalizace výroby navíc o cca. 17%. TPS nás dostalo z restruktualizace (s hrozící insolvencí) do černých čísel.

+8/0
18.5.2017 6:15

J60a24k19u81b 95N42o33v22á16k 8650503780192

Ta žlutá GT3 je úžasná a to Porschi jinak nijak moc nefandím.

0/0
18.5.2017 3:28

M92i91r49o63s89l31a79v 41B78e25l83a70n24č24i79n 3215792492304

Takže Porsche je vlastně převlečená Toyota.

+2/−16
18.5.2017 2:15

M73i98c45h98a61l 57Š89r24o81u47b30e66k 8494746403780

tak šlo o výrobní proces, ne o vývoj...

+12/0
18.5.2017 8:10

L32a83d83i34s30l72a10v 45K40a48l66o81u61s 7215416651440

Člověk z Toyoty přišel, viděl, a regály 4 m vysoké s díly motorovou pilou uřízl na 2 m, aby nelezli po žebříku. Tím ušetřili na žebřících, a eliminovali riziko pádu ze žebříku. M.j. tím zkrátili výrobní čas. Samozřejmě, že udělali spoustu jiných změn pro zkrácení doby výroby a montáže.

+4/0
18.5.2017 11:28

P75e79t73r 92P40r90a73t75e48r 5423219215758

Je to efektivní a super. Ale stres je sviňa

+8/0
18.5.2017 0:45

J19i39ř44í 90E94r37b54e28n 1563734636157

Jak pro koho. Původně to byl stres pro řadové dělníky, kde a jak najdou potřebnou součástku a stihnou ji zamontovat. V systému JIT z nich tahle odpovědnost spadla - to, jestli jim přijede včas kamion s novými zásobami, je už zodpovědností (mnohem lépe placených) manažerů :-)

+4/0
18.5.2017 10:06

J60a94n 75T37a12r49a80b84a 4896686119479

Což je za cenu ohrožování životů na silnicích těch, kolem kterých kamion s bezohledným řidičem a úkolem JIT frčí.

+3/−2
18.5.2017 10:42

K48a40r20e17l 85K86o61š87ť68á31l 8187311900665

Taky jeden z hlavních důvodů, proč od letoška můžou kamiony jezdit i v sobotu...

+2/0
19.5.2017 8:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.