- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
V podstatě se součástky že skladu přesunuly na infrastrukturu státu ve kterém se dané lean, kanban just in time továrny nacházejí. Životní prostředí dostává na zadek.
Pak ať se nikdo nediví, že jsou silnice plné kamionů, proto se zlikvidovala přeprava po železnici, ale ekonom ušetřil, že se po některých silnicích nedá jezdit nikoho nezajímá.
"kaizen, což je proces neustálého vylepšování a zkvalitňování postupu výroby na základě návrhů vlastních zaměstnanců." Tak tohle by si spoustu firem v ČR mělo vzít k srdci. V ČR mám spíše pocit, že tato vlastnost není u zaměstnanců vítána, protože by se mohlo ukázat, že i řadový zaměstnanec dokáže díky své praxi vymyslet mnohem efektivnější řešení a postupy, než neschopní vedoucí nebo dokonce rádoby manažeři. S tímto přístupem jsem se setkal snad v každé větší české firmě a přimět zaměstnance spíše k pasivitě. Pokud někdo by měl snahu i něco vylepšit, je vše tak sešněrováno vnitřními směrnicemi a postupy, že pro inovativní přístup zde není žádný prostor a dokáže to spolehlivě odradit. Pak se každý diví, že na ČR je nahlíženo spíše jako na "montovnu".
U nás je schránka na zlepšováky a odměna 500 korun
šunty, 3X zkrachovalá fabrika, ted je to pro změnu VW...takže VW panamera, VW 911
Lean zavedli v jedné z místních fabrik, tak se kamarád sbalil a šel někam kde to není. Další následovali. Praktiky srovnávání zaměstnanců a psaní na nástěnku, jejich natáčení při práci a podobně.
ono to vypadá blbě, když se někdo "jen opírá o lopatu" a kouká jak ostatním to pěkně jde.....
Just-in-time zavisi take na logistice mimo vyrobni zavod.Pracoval jsem pro britskou logistickou firmu s log. centry v Doveru Coventry.Ja sedel vu majitele firmy v kanclu na Gibtaltaru.Z Doveru mi volali,ze maji problem s ceskym preprabcem,ktery vezl kamionem dily z Ceska pro Jaguar.Meli jet dva soferi a dodrzet cas.Misto toho vypli gps a majiyel ceske firmy lhal,kde naklad je.Dalo praci ptesvedcit ho,aby se spojil se svymi ridici a ti slozili cargo v Holandsku na urcenem miste,kam z Anglie priletely vrtulniky s naklad prepravily do Doveru.Vypad smeny se podarilo zachranit,prima skoda vypadku by znamenala okamzitou ztratu 300 tisic USD.
a ten dopravce se už u nich neškrtne....
Větu ze závěrečného odstavce by si měli přečíst a hlavně pochopit spousty obchodní ředitelíčků - že výroba musí odpovídat skutečným prodejům a ne prodejním cílům.
Podle TPS jedeme ve firmě na výrobu dieselových agregátů již od roku 2002 a musím uznat, že funguje (až na pár vyjímek s dodavateli dílů). Snížení stavu zaměstnanců o 120lidí, optimalizace výroby navíc o cca. 17%. TPS nás dostalo z restruktualizace (s hrozící insolvencí) do černých čísel.
Ta žlutá GT3 je úžasná a to Porschi jinak nijak moc nefandím.
Takže Porsche je vlastně převlečená Toyota.
tak šlo o výrobní proces, ne o vývoj...