Diskuze

Porsche před 25 lety zachránili Japonci, učili ho vyrábět auta

Byť bylo porsche vždy značkou se zvukem přepychu, na začátku 90. let slavná německá automobilka stála před krachem. Spasilo ji to, že najela na japonské metody tzv. štíhlé výroby, lean manufacturingu. K dokonalosti je dovedli v Toyotě.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

V podstatě se součástky že skladu přesunuly na infrastrukturu státu ve kterém se dané lean, kanban just in time továrny nacházejí. Životní prostředí dostává na zadek.

0 0
možnosti

Pak ať se nikdo nediví, že jsou silnice plné kamionů, proto se zlikvidovala přeprava po železnici, ale ekonom ušetřil, že se po některých silnicích nedá jezdit nikoho nezajímá.

1 1
možnosti

"kaizen, což je proces neustálého vylepšování a zkvalitňování postupu výroby na základě návrhů vlastních zaměstnanců." Tak tohle by si spoustu firem v ČR mělo vzít k srdci. V ČR mám spíše pocit, že tato vlastnost není u zaměstnanců vítána, protože by se mohlo ukázat, že i řadový zaměstnanec dokáže díky své praxi vymyslet mnohem efektivnější řešení a postupy, než neschopní vedoucí nebo dokonce rádoby manažeři. S tímto přístupem jsem se setkal snad v každé větší české firmě a přimět zaměstnance spíše k pasivitě. Pokud někdo by měl snahu i něco vylepšit, je vše tak sešněrováno vnitřními směrnicemi a postupy, že pro inovativní přístup zde není žádný prostor a dokáže to spolehlivě odradit. Pak se každý diví, že na ČR je nahlíženo spíše jako na "montovnu".

3 0
možnosti
Foto

U nás je schránka na zlepšováky a odměna 500 korun :-)

1 0
možnosti

šunty, 3X zkrachovalá fabrika, ted je to pro změnu VW...takže VW panamera, VW 911

0 2
možnosti

H34o87n55z30a 49P57o48s42t

18. 5. 2017 9:34

Lean zavedli v jedné z místních fabrik, tak se kamarád sbalil a šel někam kde to není. Další následovali. Praktiky srovnávání zaměstnanců a psaní na nástěnku, jejich natáčení při práci a podobně.

1 0
možnosti

ono to vypadá blbě, když se někdo "jen opírá o lopatu" a kouká jak ostatním to pěkně jde.....;-)

13 1
možnosti

Just-in-time zavisi take na logistice mimo vyrobni zavod.Pracoval jsem pro britskou logistickou firmu s log. centry v Doveru Coventry.Ja sedel vu majitele firmy v kanclu na Gibtaltaru.Z Doveru mi volali,ze maji problem s ceskym preprabcem,ktery vezl kamionem dily z Ceska pro Jaguar.Meli jet dva soferi a dodrzet cas.Misto toho vypli gps a majiyel ceske firmy lhal,kde naklad je.Dalo praci ptesvedcit ho,aby se spojil se svymi ridici a ti slozili cargo v Holandsku na urcenem miste,kam z Anglie priletely vrtulniky s naklad prepravily do Doveru.Vypad smeny se podarilo zachranit,prima skoda vypadku by znamenala okamzitou ztratu 300 tisic USD.

2 0
možnosti

a ten dopravce se už u nich neškrtne....

4 0
možnosti

Větu ze závěrečného odstavce by si měli přečíst a hlavně pochopit spousty obchodní ředitelíčků - že výroba musí odpovídat skutečným prodejům a ne prodejním cílům.

10 0
možnosti

Podle TPS jedeme ve firmě na výrobu dieselových agregátů již od roku 2002 a musím uznat, že funguje (až na pár vyjímek s dodavateli dílů). Snížení stavu zaměstnanců o 120lidí, optimalizace výroby navíc o cca. 17%. TPS nás dostalo z restruktualizace (s hrozící insolvencí) do černých čísel.

8 0
možnosti

Ta žlutá GT3 je úžasná a to Porschi jinak nijak moc nefandím.

0 0
možnosti

Takže Porsche je vlastně převlečená Toyota.

2 16
možnosti

tak šlo o výrobní proces, ne o vývoj...

12 0
možnosti