Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

O27s40k54a78r 54B94r85u11n42a 4339480659336

"Problémem je to, že ovladače robotů jsou napojeny na internet" - to je zajímavá teze. Roboty se zabývám pěknou řádku let a roboty ABB znám velmi dobře. Ovladač, který by byl připojen na internet jsem nikdy neviděl. Pokud je tím ovladačem myšlen řídící průmyslový počítač, tak připojení na internet nebývá běžné ani účelné. Ale, jak známo, pokud někdo chce, jde to. Pokud někdo připojí robot na internet tak, aby byl přístupný zvenčí, patří mu to. Pokud ovšem máte představu o běžné topologii korporátních sítí, k nimž takový robot bývá spíše připojen, uznáte, že tak jednoduché, jak se píše v článku, to není. Připadá tak v úvahu spíše útok uvnitř organizace než zvenčí prostřednictvím internetu. A svou roli samozřejmě hraje velice běžné nevyužití existujících možností zabezpečení systému robotu, protože to přináší určitý diskomfort.

+18/0
doporučit
10.5.2017 8:24

J41i76ř18í 13E49r62b28e39n 1633954436977

Jinak řečeno, namísto třiceti skutečných technologů-znalců přímo v tom výrobním závodě bude mít taková firma pět dálkových programátorů-technologů v okrese, dvě externí programátorské firmy pro bezpečnost sítě z jiného kraje, databázové specialisty v Indii, úložiště dat v Africe a management v USA.

Ale ve skutečnosti budou všechny problémy na místě řešit jen dvojice zbylých uhoněných reálných ajťáků a čtveřice zbylých uhoněných reálných technologů, kteří jediní o tom provoze něco budou vědět...

Jo a všechny je bude řídit nově vzniklý pětičlenný tým pro štíhlou výrobu. ;-)

+18/0
doporučit
10.5.2017 0:50

Z46d59e35n30ě19k 14S68t23o57d82o73l58a 8157331935226

V naší firmě roboty na internet připojené nemáme, i když to umožňují.

No a jako další past máme data na 3,5" nosičích. Dnešní hackeři už nebudou vědět k čemu to slouží a jak se to používá;-D

+11/0
doporučit
10.5.2017 8:22

F35r86a33n46t91i42s51e35k 82C10h43o26m32a86t 7638437214791

Myslim, ze by se konecne prokazalo zapojeni ruskych hackeru. Teda kdyby roboti v americkem Fordu zacaly vyrabet Moskvice.

+11/0
doporučit
10.5.2017 7:58

M17i44c60h79a33l 28H79a51u75f 4578139595961

Mohli by ve Škodovce hacknout roboty, aby začaly zase do aut montovat motory místo servomotorů do sekaček :-)

+6/0
doporučit
10.5.2017 22:07

R26a68d16e14k 75H72o95d16a14ň 9186987461183

Problém není v tom že "se dají hacknout". Problém je v tom, že při snaze dělat vše "online", být "connected" atd. se prostě do zařízení cpou technologie, o kterých dotyční buď ví pendrek, nebo tam úmyslně cpou nejlevnější krámy aby se ušetřilo. A na nějakou bezpečnost či zabezpečení se dlabe. Důvod je prostý: náklady na "problémy" jdou jen zřídkakdy na vrub výrobce, většinou to má dopad spíš na majitele.

Důsledek je, že nejen že se leccos dá hacknout, ale i že se třeba věci vzájemně ruší. Takže meteostanice komunikující s čidlem na 433 MHz v rámci "ceny" neřeší vůbec že by tam mohla být jakákoli jiná, a tak jsou dnes v sídlištích nepoužitelné. Sporttester se vám občas zase "napojí" na hrudní pás kolemběžícího běžce. Tady o nic nejde, máte v pytli statistiku, ale jsou daleko horší případy - snaha "kontrolovat" auto přes internet končící např. https://www.wired.com/2016/08/jeep-hackers-return-high-speed-steering-acceleration-hacks/ nebo https://www.wired.com/2015/05/possible-passengers-hack-commercial-aircraft/

+5/0
doporučit
10.5.2017 16:22

K70a51r90e70l 28N39o47v35o25t58n61y 2541625149650

Uh, asi jsem naivni, ale cekal bych, ze takovato zarizeni budou mit vlastni sit zcela oddelenou od internetu. Ale asi jsem naivni :-(.

+1/0
doporučit
10.5.2017 16:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.