- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Problém nejsou bakterie, ale slabý imunitní systém.
Příliš čistoty škodí.
To je prokázáno.
"Sprej stříkáme hadičkou přes vzduchové sání v motorovém prostoru"... jen aby to bylo do klimatizace a ne do válců
Že bych měl sání klimatizace v motorovém prostoru se mi ani nechce věřit.
Největší problém v autě je klimatizace, což je v podstatě ideální množírna plísní a plísně a zvláště plísňové spory neprospívají vůbec nikomu. Volant stačí občas otřít mokrým hadrem, to je nejmenší problém. Různé fungicidní spreje s hadičkou jsou sice fajn, ale pokud se nedostanou až na výparník klimy jsou taky k ničemu. Sprejové voňavky typu Sonax jsou spíše úsměvné. Buď to chce ošetřit pořádným desinfekčním sajrajtem přímo výparník, což není jednoduchá záležitost se na něj dostat a nebo použít výkonný generátor ozonu O3, ale před tím vytáhnout starý kabinový filtr, vrátit zpátky krytku filtru a nechat generátor ozonu jet v autě aspoň půl hodiny nebo klidně i hodinu a postup je stejný, jako u voňavky Sonax. Tohle spolehlivě zahubí veškeré mikroorganismy v autě. Pokud ovšem do auta zatéká a plesnivý koberec na podlaze, což je běžná vlastnost starých Škodovek, pak jsou plísně velmi rychle zpět, takže nejdříve je nutno pořešit průsak vody do vozu a zabránit tak zvýšené vlhkosti ve voze, což jsou ideální podmínky pro množení mikroorganismů. Dělám to ve vozech v rodině 2x do roka. V článku doporučované uhlíkové kabinové filtry jsou sice fajn, ale až ty dražší. Než ty levnější, to raději kvalitnější papírový a hlavně jej vložit správným směrem.
No tak muj volant je ochrchlany vecnym kychanim od klimatizace. Ale tyto baktérie regeneruji muj imunitni system...
stejne jako bakterie na mem telefonu jsou bakterie na mem volantu moje vlastni, takze mi nevadi. samozrejme sednout is do auta po nekom cizim nebo pouzivat telefon uprchlika z Gabonu je asi o necem jinem
Nechápu, proč je záchodové prkéno obecně považováno za etalon špinavosti. Přitom je rozdíl, jestli se bavíme o záchodovém prkénku doma, někde v Toi Toi na festivalu, nebo ve veřejných záchodcích na nádraží v Přerově.
Tak záchodové prkno čistí žena dost často a volant snad přeleštím jednou ročně abych tu kůži naimpregnovat. Takže chápu že tam bude dost živo.
Redaktor, který napíše, že výparník bývá pod palubní deskou auta, zaslouží facana. Plést si v auto moto rubrice kabinový filtr s výparníkem...ty má prostoto...
Vyparnik tam skutečně často bývá. Možná si jo pletete s chladicem, auta s klimou mivaji dva. Je to logické místo, nadávání vzduchu je obvykle nekde pod celnim sklem.
Tu tradiční dobrou radu závěrem jsem tam očekával. Několik minut před koncem cesty v tom pařáku vypněte klimatizaci a nechte dovnitř proudit teplý vzduch. Přijedete mastní, upachtění a propocení, ale vaše klima to ocení Ještě se těším, až budou zase doporučovat nastavit klimatizaci max. o 5 stupňů méně, než je venku
No, víte co, ono je to divné - ale lidi si v zimě topí doma na 24 oC, ale v parném létě si v autě pustí klimu na 18 oC - při tom uvnitř obvykle sedí v tričku, takže je jasné, že se s největší pravděpodobností co? - Nachladí.
No a trocha bakterií ničemu nevadí naopak, když budete žít v naprosto čistém prostředí a pak vylezete ven tak okamžitě dostanete všechny nemoci a nejspíš umřete...
Správně. Imunitní systém se musí trénovat, jinak ochabne. Je to stejné jako se svalovou hmotou. Starší pánové mi jistě dají za pravdu.