Diskuze

Rapid má litrový tříválec a bixenony. Už jsme s ním jeli

Rapid je auto české reality, které si lidé opravdu koupí, protože se nedostává namísto části platu jako octavia. Rapid je ovšem velmi důležitým modelem Škody hlavně v celosvětovém měřítku. Loni se jich prodalo přes 200 tisíc, je to po octavii druhý nejprodávanější model. Teď přijíždí v faceliftovaném provedení.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Kurňa, tu sa ale rozvírila debata po tom čo p.Dvořák napísal chválospevy na Fabiu Sedan 2 generácie - pardon Rapid. Naviac, zapomína sa, že pred nedávnom tu bol článok o tom, že VW Group upúšťa od downsizingu a vráti sa k objemu cca 1,5 v roznych výkonových verziách. A keďže sú sklady plné, pre východnú Európu asi 1T motory budú dobré a za pár centov sa napíše chválospev. Naviac nie je vobec lacné, je v kategórii C-Elysée alebo Peugeot 301. V jednej slovenskej moto-relácii prirovnal novinár! jazdu na 1,2TSI rapidu k jazde na 911 Carrera - vraj ten pocit keď ustreluje zadok pri rýchlom prejazde zákruty. :-) Toľko k úrovni žurnalistiky. Či komerčného zdělení?! ;-D;-D

1 0
možnosti

Tak to dopadá, když někdo bere ty motoristické novináře ve videu ve stylu show smrtelně vážně.

Např v Autosalonu na Primě je takových nadsazených hlášek ke každému autu pokaždé několik o Top Gear nebo Grand Tour ani nemluvím....

1 0
možnosti

J84a58n 79H33o73l97u79b

13. 5. 2017 22:57

Rapid je auto české reality, které si lidé opravdu koupí, protože se nedostává namísto části platu jako octavia.

Zdroj: http://auto.idnes.cz/rapid-facelift-0pj-/auto_testy.aspx?c=A170509_175813_auto_testy_fdv

Pane redaktore: co hulíte?

0 0
možnosti

Mozna jsem divny, ale me ta veta normalne dava smysl ....

2 0
možnosti

Pánům Sehnalovi a Čermákovi díky za teorii. Ostatním doporučuji např knihu Automobil s lepší účinností od J. Mackerleho a dostanou slušnou představu o složitosti spalování směsi, použití turba atd, aby pak zde neplkali blbosti.

0 0
možnosti

Ano jako teoretik je Čermák opravdu dobrý. Ale bohužel mu dost často chybí nadhled a schopnost zjednodušit "debatní problém" zaměřením se na jeho podstatu: Místo toho do něj zanese milion nedůležitých zbytečností v té chvíli nedůležitých.....aby mohl vítězně pronést "....je to mnohem složitější, ale tomu bys nerozuměl". ;-)

0 0
možnosti

No,komu se to líbí tak prosím,já si s dovolením svoje vymazlené neekologické 330i:-)

0 0
možnosti

K76a12r33e59l 28V18y78d74r35a

12. 5. 2017 20:33

Tak děkujeme panu Františku Dvořákovi za podporu marketingu společnosti Škoda. Mám osobní zkušenosti s Fordem Fiesta (rozvor 2486 mm) a jejím jednolitrem. Autíčko jezdilo jako drak!!! S "Rapidovským" rozvorem 2602 mm očekávám jízdu "jako dráček" ;-) .

Svého času mělo Suzuki SX4 motor 1.6, ten se ale liší od 1.6-ky, co Suzuki používá ve své bugině (130 HP).

Ať ten benzínový motor Škodovka trošku vyladí, taky třeba na těch 130 HP (95 kW), ať vidíme jak dokáže plnit roli "hot-hatche"

0 0
možnosti

A22l96e14š 14V55í31t34e52k

12. 5. 2017 11:14

Jako provoz je pak levný, ale je v tom jeden problém, LPG nemá spotřební daň. Takže levný provoz je pouze dán našimi zákony, ne nějakou fyzikální podstatou.

2 0
možnosti

(Ne)smysl downsizingu popírá použití přeplňování. Účelem přeplňování je dostat do menšího prostoru víc vzduchu, aby se tam mohlo spálit víc paliva.

Ergo - je to zmenšení spalovacího prostoru kompenzované složitým a drahým stlačováním vzduchu, aby malý moto měl podobné vlastnosti jako větší motor, který ale to složité a drahé přeplňování nepotřebuje, takže je levnější, spolehlivější a má delší životnost. Kromě toho má lepší spalovací podmínky, takže neprodukuje tolik oxidů dusíku.

Nebo je to jinak? Jak?

1 0
možnosti

Mylite se, opravdu je to jinak. Problem spalovaciho motoru je v tom, ze vykon zavisi na objemu. Kdyz chcete vykon, potrebujete objem, mnozstvi vzduchu i paliva. Jenze u auta ten vykon potrebujete jen na kratkou dobu. Pri akceleraci, do kopce atd. Ale vetsinu casu se ten motor naprosto flaka a jede na zlomek maximaliho mozneho vykonu. Pritom ale ho musite krmit palivem umerne velikosti, nemuzete mu dat nekonecne chudou smes. Takze trilitrovej sestivalec zbytecne prolejvate benzinem kdyz to vubec neni potreba. V podstate by se za situace kdy zrovna staci malej vykon hodilo mit misto velkyho motoru malej, kterej da misto 150 koni treba jen 30, zato ale nezere skoro nic. Blby je ze motor v aute za jizdy menit nemuzete, abyste si pred predjizdenim nebo pred kopcem namontoval ten silnejsi.

Takze je potreba vymyslet jak udelat motor kterej je chvili malej a chvili velkej, podle toho jak je zrovna potreba. Prvni vec kterou to jde obejit je turbo. Kdyz malej spalovaci prostor naslapete pod tlakem dvojnasobnym mnozstvim vzduchu i paliva, chova se jak motor s dvakrat vetsim obsahem. Tohle udelate tim turbem, ktery muze ridici jednotka ovladat a nalozit tam kolk je zrovna potreba. Druhej takovej trik je vypinani valcu. Kdyz nepotrebujete velkej vykon, vypnete nektery valce a tim motor take zmensite. V seriove produkci tohle ma Mercedes u nekterejch osmivalcu ktery umej jet na 4 valce, a VW u nekterejch ctyrvalcovejch TSI ktery umej jet na 2 valce.

Kombinaci obou tehle technologii ziskate motor ktery se umi prizpusobit okamzitym narokum v hodne sirokem rozsahu. Vysledek je ze spotreba je fakt nesrovnatelne nizsi nez u klasickyho motoru stejneho vykonu. Tim padem i emise CO2. S temi oxidy dusiku nevim, tam zrejme klasickej motor bude lepsi, ale zase na druhou stranu neni to horsi nez u dieselu, ze ktereho navic letaji saze jak z komina. Ze jsou ty motory slozity je pravda, ale furt jsou jednodussi nez soucasny diesely. Momentalne je to vrchol technologie.

1 0
možnosti

Nejsem technik, ale co kdyby se tam ty tříválce daly dva? Bylo by to 2x ekologičtější a nerachotilo byto tak. ;-D

0 0
možnosti

A nešlo by to udělat tak, aby měly spočnou klikovku? :D

0 0
možnosti