Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Němečtí pošťáci si sami vyrábějí dodávku. Teď je v Česku

České veřejnosti se poprvé představuje poštovní elektromobil StreetScooter, který již využívá německá pošta. Dodávka na baterky dorazila do Česka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J50a81k82u37b 77K53o11s 3526192620974

Doufám že Česká pošta auta vyrábět nebude. U nás se ještě nenaučili ani pořádně doručovat zásilky.

+1/0
14.5.2017 18:59

J98a20n 69P61š58e40n36i15č45k49a 2760148473322

Tak zakladni rozdil je v tom ze nemeckou postu v 90. letech privatizovali.... ̈

V tom vidim fakt alfu a omegu, protoze soukromy podnik at si dela v mezich zakona co chce.

0/0
15.5.2017 15:03

V55á90c95l62a22v 29P49o94l24á63k 1135162870690

od úrovně vypouštěných emisí odvíjí sazba silniční daně a dalších poplatků.

Tak tuto výhodu bych z článku vypustil. V jiném článku jsem četl jak státu začínají vadit malé poplatky od vozidel EURO 6 a chystá zdražení skryté daně tj. poplatku za dálnice.

+6/0
13.5.2017 18:52

R40o72b96i51n 49Ž68i58ž65k51a 2948464316496

(pří)městská rozvážka je pro elektromobily ideální pole.

Nízký dojezd a udržitelná rychlost díky typu a předvídatelnosti tras nevadí, naopak rekuperace společně s dobrým odpichem je ideální podpora pro časté zastávky/rozjezdy. K tomu není třeba hledat kompatibilní nabíječku - stačí centrální v depech.

+4/0
13.5.2017 18:49

H16o71n84z28a 36T91a40r 3259402804122

Pro rozvážkové služby to ma smysl i ergonomie jen dva pedály .

Na popojízdění je elektromotor mnohrm Efejtývnější Než spalovak .

Když motor stojí Elektronika odebírá jen minimální proud. Je to stop- start- systém kterému nevadí, že se motor často zastavuje .

Rozvážka od domu k domu .V Anglii (rozvoz mléka) s tímto druhem pohonu mají dlouhé zkusenisti .

https://en.wikipedia.org/wiki/Milk_float

V ČR známe tyto vozítka s nádraží a skladů .

Kde by byl motor vytvářející hluk a emise nepoužitelný .

http://www.hybrid.cz/tagy/postovni-dodavky

https://www.youtube.com/watch?v=hLMgr_Uz53E&list=PLFiXTduNNh9dOO6osfk9-C5XRQQRCEjyB

http://www.streetscooter.eu/presse

+1/0
13.5.2017 14:33

S24t47a44n94i13s80l91a28v 66K39r62e95j79c27a47r 2941368193686

Jen v ČR právě chybí ta malá star tupová firma, s lidmi schopnými vyrábět podobná účelová městská vozidla. Je pohodlnější koupit ojetý produkt než sám vyvíjet a vyrábět.

0/−4
13.5.2017 14:43

H55o55n50z44a 30T68a32r 3329862754162

Dávná Minulost

Vozítka Přestavby Skoda/Tatra putovala do zahraničí i tam kde Škoda auto nevyvážela

http://skoda-virt.cz/cz/clanky/z-tisku-1/9057-prototypy-hybridnich-elektromobilu-favorit/

http://auto.idnes.cz/nenapadne-hvezdy-autosalonu-brno-skodovka-od-giugiara-a-elektrofavorit-shortcut-gg5-/automoto.aspx?c=A090607_210402_automoto_fdv

http://www.electroauto.cz/tatra.html

http://www.electroauto.cz/skoda.html

Ještě "nedávno" Vyráběli. Dnes mají jiný výrobní program .

http://www.evcgroup.cz/

0/0
13.5.2017 15:14

H66o26n34z62a 55T46a86r 3669472844652

Jedna stopa Made in ČR http://www.kuberg.com/

http://ostrava.idnes.cz/rozhovor-s-vyrobcem-elektromobilu-michalem-kubankem-p06-/ostrava-zpravy.aspx?c=A170404_2317113_ostrava-zpravy_woj

https://www.youtube.com/results?search_query=kuberg+freerider

0/0
14.5.2017 9:21
Foto

T82o35m68á88š 34D88v91o26ř33á84k 7695896457801

Mno, někdo musí lidstvu ukázat "Tudy ne, přátelé"...

+4/−6
13.5.2017 14:11

L54u25b21o17š 37U74l34r12i41c76h 5171590928604

Samozrejme, kde sa na Čechov blbí Nemci hrabú, veď všetku múdrosť sveta pojedli Česi, ktorí makajú na blbích Nemcov.R^

0/−7
13.5.2017 17:44
Foto

T10o19m70á36š 42D85v66o25ř54á37k 7525976477271

My ne, na to máme chytré slovenské soudruhy.

+5/0
13.5.2017 18:43

H84o69n84z70a 19T50a47r 3189222414442

Kam se na "Chýtré Čechy" hrabou Slováci ?

- Elektromobily už několik Let vyrábí VW Bratislava

https://www.youtube.com/watch?v=p4L22kTl7HE

-První nabíjecí centrum supercharger Tesla ve střední Evropě

http://www.hotelkaskady.sk/

Chcete přilákat movitou zahraniční klientelu. Nabídněte jim možnost nabíjet .

To už pochopily už i některé hotely v ČR.

-První Celorepubliková sít rychlonabijecích stanic http://www.greenway.sk/

ČEZ prý také má několik desítek ks, ale někde dobře schovaných ve skladu.

-První domací počítač před 30 lety https://www.youtube.com/watch?v=LitYDyvJwjM&t=15s

+2/0
13.5.2017 18:58

R52o87m74a75n 75P37o34l78á31č88e89k 5976129735

Nevím jak u Vás, ale nabíjecí stanici máme v každém lepším OC ;-D

Že Němec rozhodl, že se bude monovat v Bratislavě eauto taky není extra směrodatné, když v Boleslavi nestíhají vyrábět modely co se prodávají...

0/−1
13.5.2017 20:42

H90o52n11z26a 73T89a51r 3149482404322

Už vidím jak majitel Tesly za 2-4M zaparkuje v OC u nabijecí zásuvky a pěsky půjde do nejblišího Hotelu ;-D

Ano ČR je jedním s největších výrobcu komponent pro ty vaše mnotovny včetně Škoda auto .

0/0
14.5.2017 9:30

T35o69m50a79s 28H64a66b81a60l65a 8207385904743

Zaparkuje v OC a zabavi sa v OC.

0/0
15.5.2017 22:31

R16o62m18a48n 24P21o78l41á68č91e76k 5576669185

No úspora;-D.

Ceníkovka klasického Ducata je cca 650 000 Kč průměr...

Pochybuji, že kolosy jako jsou pošty kupují za ceníkové ceny...

A údržba? První dva roky záruka.. Oleje max 10 000 Kč rok? Pak slušnou část mají auta stejnou... Pneumatiky, brzdy atd. odchází stejné bez ohledu na pohon... U elektroaut se zase můžou pokazit akumulátory a hlavně bude klesat jejich kapacita v závislosti na staří... a elektřina taky není zadarmo...

Za mě je to slepá ulička, kterou nyní fanaticky podporují ekologové, protože se v tom točí neskutečné miliardy...

Pro obyčejného člověka co na to nedostane dotaci a úlevu to je o ničem... Viz např. Golf... E Golf stojí 900 000 Kč... A normální v rozumné výbavě 500 000 Kč... Za to co ušetřím objedu x zeměkouli a ještě mi zbyde ;-D

+6/−7
13.5.2017 12:39
Foto

M91a13r30e61k 15C35e94r18n68y 5228486387

To je prave argument primitivu....o cenu prece nejde.

+1/−5
13.5.2017 17:09

R33o87m73a81n 25P46o48l18á34č74e40k 5356179715

A co jde? Ekologii?;-D Doprava se na znečištění ve městě podílí celkem malou částí... Navíc pneumatiky a brzdy to má pořád...

Jako bonus likvidace autobaterií je určitě k přírodě velmi přívětivá... A to nemluvím o elektřině z uhelné elektrárny;-)

+4/−2
13.5.2017 20:32

M40i58c21h82a71l 35F61r45ý29d54a 1402249303312

TVL další:-/

0/−1
13.5.2017 21:33

R62a66s34t83i60s50l38a62v 94P30a82l51u82š 4357818847414

Doprava se na znečištění ve městě podílí celkem malou částí... - to tvrdíte na základe nejakých štatistík alebo máte krištáľovú guľu?

+1/−1
14.5.2017 0:07

S89t13a92n51i33s81l17a75v 28K82r92e72j53c60a62r 2781248343736

Nu, byl by opravdu zajímavý Poláčkových statistik! Porovnání vývoje znečištění ovzduší doprava - bydlení . Ano, na jedné straně benzin,nafta,LPG, CNG , elektro na druhé E-on, ČEZ ,plyn ,elektro,solár. Přechod na plyn a elektro, včetně tepelných čerpadel a solárních systémů. Přínos "kotlíkových dotací" na změnu vytápění. To je tip pro redaktory jež hledají novinářská témata do svých medií.

0/−1
14.5.2017 8:17

R33o11m71a21n 50P56o17l38á56č88e49k 5296559265

Jsou na to oficiální statistiky. např.http://www.ecofys.com/en/press/quarter-of-global-greenhouse-gas-emissions-stems-from-coal-combustion

Auta mají cca 10% podíl...

0/0
14.5.2017 22:27

M60i87c90h47a24l 85F47r50ý89d86a 1962779103252

TVL další...:-/

+1/−1
13.5.2017 20:06

V15á57c77l58a34v 20M73a89l42ý 3944648934439

Elektro vozy, mají podstatně snažší údržbu, brzdy moc nepotřebují, brzdí se rekuperací, takže brzdy jsou, aby to neujelo při stání. Pneumatiky se mění jako u normálu. Baterie vydrží už mnohem déle, než olověné, určitě to má menší náklady na provoz.

0/0
13.5.2017 20:54

R41o87m29a12n 31P14o81l15á45č76e40k 5726449855

http://www.autoblogger.cz/poradna/emise-elektromobilu-elektroauta-emisni-problem-neresi-hlasi-dekra-ze-stuttgartu/

+1/0
13.5.2017 21:20

J36a33n 71P94š44e97n39i79č32k78a 2750388233312

A proc toto pises Vaclacvovi, ktery o ekologii neargumentuje?

Hledas hul, kterou bys psa bil?

BTW ktera elektrarna ma vykuchanej filtr pevnych castic?

0/0
15.5.2017 15:01

V95l93a56d15i36m65í45r 29H84r14u90b41ý 1324841427232

Zrovna ta zimní údržba není moc chytrý nápad, chladem akumulátory ztrácejí kapacitu a dá se tak nějak ze zkušenosti předpokládat, že nejvíc zimní údržby bude potřeba v mrazech. Takže ráno prohrnou půlku ulice a pak pojedou na zbytek dne dne do garáže, protože budou vybité baterky?

+4/−4
13.5.2017 10:12

H90o31n10z48a 77T55a43r 3659832704642

Pokud parkujete v teperované garáži Akumulátory neprochladnou

Při jízdě kdy je odebírán proud se akumulátory samy zahřívájí.

+ Elektromokoru nevadí studené starty

0/−3
13.5.2017 15:04

V64l58a16d79i34m20í35r 10H19r20u93b53ý 1584801457912

Pokud ... v tom možná bude problémeček ;-). Vyhřívaná garáž pro dodávku je docela drahý luxus, co ušetříte na palivu, to protopíte. Pak vyjedete ven, chvilku někde stojíte a jsme tam, kde jsme byli.

.

A s tím zahříváním akumulátorů za provozu to taky není zase tak žhavé, s výrazným poklesem kapacity v zimě se potýká i Tesla, a to je trochu jiná liga.

+4/0
13.5.2017 18:42

H48o20n12z84a 47T57a32r 3399972824792

Temperovaná garáž stačí i +10°C Přád lepší než venku v mrazu -10°C

Ruský test v -30°C

https://www.youtube.com/watch?v=YpxYpvljW3k&t=307s

0/0
13.5.2017 19:13

V64l21a32d90i49m76í59r 64H93r74u78b90ý 1314221897872

Zima je pro elektromobily problém, protože:

- akumulátory s poklesem teploty ztrácejí kapacitu. Dá se to řešit jejich ohříváním, ovšem to zase spotřebovává energii, která pak chybí motoru (nižší dojezd), samoohřev je zanedbatelný.

- musí topit. Spalovací motor topí odpadním teplem, elektromobil prakticky žádné nemá a musí k topení používat energii z akumulátorů = snížený dojezd. Pak se objevují úžasné rady typu "nepouštějte topení, jen vyhřívání sedaček a volantu", děkuji za takový komfort. Když si zatopíte "normálně", počítejte se spotřebou cca 3-5 kWh, a to přes všechna vylepšení a úsporné režimy.

.

V zimě prostě elektromobil má dojez znatelně nižší, protože vypořádat se s negativními dopady nízké teploty prostě stojí nějakou energii navíc. Temperovaná garáž a předehřívání auta z rozvodné sítě tomu sice trochu pomůžou, ale opravdu jen trochu. A zásadní problém u takového pracovního stroje je nemožnost déletrvajícího nasazení - když se baterky vybijí, tak "tankování" je v řádu hodin, ne minut. Takový stoj je při kalamitě k naštvání.

+1/0
13.5.2017 20:04

T64o20m85á18š 98C67h52r58a28s36t48n34ý 2661744361253

Jo, pro pošťáky jako dělaná. Ale v zimě to netopí, protože to nejede. V létě nechladí, protože to nejede. A na jaře a na podzim nejezdí, ale tam je jedno jestli to chladí nebo hřeje.

+10/−3
13.5.2017 3:13

J22i87r43i 59V41r60a38b58e83c 3123532695369

To si pletete s českýma výrobkama .

0/−7
13.5.2017 8:17

J29o23s30e37f 70U23l40m40a39n 8310460848835

Jako třeba kterýma?

+7/0
13.5.2017 9:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.