Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vzpomínka na velikána: Václav Parus byl legendou motocyklových závodů

O nadcházejícím víkendu 20. a 21. května se pojede legendární motocyklový silniční závod 300 zatáček Gustava Havla. Bude to letos smutný podnik a bude se hodně vzpomínat. V Hořicích bude na 55. ročníku tentokrát chybět Václav Parus.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P76e52t65e55r 74B84a84r51t61a36l34s96k98ý 1857107428390

Jedna z mojich oblubenych knih v mladosti bola,, Stastny Frantisek,, uzasne pribehy o uzasnych ludoch .. Tu generaciu sportovcov vam svet moze zavidiet..R^

+2/0
15.5.2017 18:02

V81o17k31o43u36n 15V45l75a40d77i79m57i88r 8792558409448

Nejak jsem si na pana Paruse nemohl vzpomenout, ale ta fotka kde stoji za masinou s cislem 10 mi ho propomela. Jeho postava byla idealem motocykloveho zavodnika.

+1/0
15.5.2017 14:31

J45i69ř59í 86B16u22š82e56k 8232257669

Škoda že již Jawa nevyrábí nic co by obstálo ve světové konkurenci, jako tenkrát, snad alespon kdyby dělali repliku Jawa 500 OHC a podobné "retro" mašiny tak by to bylo dobré. Krásné stroje. R^

0/−1
15.5.2017 12:45

V73o93k94o35u42n 22V68l98a33d40i75m35i76r 8942378959718

Jawa coby zavodni stroj doplatila na zrejme chybu mazani u Jawa 350 Billa Ivyho, kdy po zadreni motoru havaroval a zemrel. Kolik rodina Billa Ivyho vysoudila je tajemstvim, ale zrejme to bylo pro Jawu likvidacni. Jawa opustila silnicni zavody a pozdeji i ty tereni. Zajisteny odbyt pred valkou vyvinutych motorek do SSSR neinspiroval k vyvoji konkurence schopnych masin.

+3/0
15.5.2017 14:39

J16a94n 89F33a62n25t49a 6551326691333

Vážený pane Vokoun, to co píšete o zadírání čtyřválcové dvoutaktní JAWY jsem si původně také myslel, ale to je obecně vžitý omyl.

Před lety byl u nás v Třeboni v lázních legendární konstruktér JAWY Jan Křivka. Ten mi vysvětlil, že problém nebyl v mazání motoru. Problém byl v nedostatku valut a nemožnosti koupě špičkových japonských ložisek pro klikovou hřídel. Příčinou smrtelné nehody Billa Ivyho byla tedy zadřená ložiska tuzemské výroby, která nebyla schopná vydržet šílené otáčky motoru.

0/0
15.5.2017 18:10

S73t30a20n48i71s81l44a51v 46K44r30e79j32c98a67r 6467686743324

300 zatáček Gustava Havla neměl rád pouze Gustav Havel, Václav Parus a Franta Štastný, Kudrnáč(jenž má i svoji zatáčku na okruhu) Ale ve své době i Ralph Blatter, si Hořický městský okruh pochvaloval. Na dobu slávy 300zGH, vzpomínají i ti jež se na úspěchu v minulosti významně podíleli a nikdy nebyli moc vidět.

+1/0
15.5.2017 8:55

S89t44a15n86i66s88l62a50v 33K48r72e65j19c47a47r 6887836683934

Bezejmení pořadatelé a tratový komisaři, pro něž 300 zatáček začínay už mnoho týdnů před a týden po!!

+1/0
15.5.2017 12:06

T90o34m57a92s 74K91r83o95p31a86c93e49k 7279644872634

Jenom doufam, ze se na Kolstejnskem okruhu bude jezdit dal. Zavody o cenu Vaclava Paruse jsou vzdycky vybornym zazitkem.

Bohuzel by to byl uz "jen" Memorial Vaclava Paruse, ale myslim, ze zrovna tenhle podnik by byl tim nejlepsim co by neslo jeho jmeno.

+1/0
15.5.2017 8:04

J45i17ř40í 57V97a47v42ř71í85k 7374959815900

Výtečný závodník, škoda že tu není...... Také vzpomínám na pana Lakomého, možná by se o něm mělo též někdo zmínit. Byla to super parta tito chlapiV.

0/0
15.5.2017 6:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.