Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

P88e33t70r 67N27ě88m18e74c 4110333890397

Dobře, naftu obětujeme. Co za to? 1.2TSi jede celkem slušně,táhne skoro jako nafťák, jen o něco vyšší spotřeba. (Nabízí se otázka, zda 1-2l spotřeby+emisí z nich navíc na 100km není náhodou větší eko-peklo, než emise z dieslu). Jenže třeba Fabie-hodil jsem ji před pár dny do konfigurátoru. Rozumná výbava, kombi-390 tisíc. A za to litrový turbobenzín 77kW? To mě neoslovuje, rád bych v autě motor, ne mít šlapací auto. Jakou bude mít asi životnost tenhle motůrek, navíc tuším tříválec? A už jste se, kucí boleslavský, poprali s řetězovým rozvodem, ať to není stejné riziko jako na 1.2TSi?

+44/−1
doporučit
17.5.2017 5:05

V90i98l49é63m 41P62ř10í60h70o39d24a 2914679743777

A kdy skončí tříválcové šílenství?

+50/−2
doporučit
17.5.2017 0:25

J84o41z98e90f 56M48r13v92á37ň 8755752107389

Abnormálně velké bonusy... To si autor zas dělá pr.el. Člověk dostane jednou ročně 45k k výplatě, je z toho humbuk po celé republice. Kdyby jsem chtěl a přestěhoval by jsem se 50 km jižně, v Praze mám stejný roční průměr, za podstatně jednodušší práci. Ale mně to tady (ve škodovce) v podstatě i po letech baví... A podpořit koupi nových aut... Haha, s 30 000 čistého k výplatě mám tak na 10% Fabie. Takže ještě 10 takových bonusů a pak možná. Proč se takovým způsobem dokážou do lidi obouvat jen české bulvární plátky, jako je iDnes?

Bonusy (orientační výše, přesné čísla si nepamatuji, dají se dohledat na netu):

VW Bratislava: 1 400€ (srovnatelné s tím ve škoda auto)

VW DE: kolem 1 800- 6 000( záleží na fabrice, pozici, věku...)

Porsche: 11 000€ ještě i pro uklízečky.

Všude lidem fandí, ať si vydělají, jen v ČR by byli všichni rádi, aby jejich soused nebral ani o korunu víc, jak mají oni.

Víc nemám co dodat.

+49/−2
doporučit
17.5.2017 4:39

T11o14m81á39š 22K18u16c50h62a13ř 3177801958731

V době, kdy průměrné stáří auta v ČR je 15 roků, mi přijde takovéto zvyšování emisních nároků na nové vozy, které je logicky zdražuje a vzhledem ke zvyšování nároků na provoz - močovina/dpf.. a současnému downsizingu i zneatraktivňuje, poněkud kontraproduktivní. :-P

Navíc není ani tak zajímavé, na jaké parametry se dostanou s novým kusem vyladěným pro testy, ale spíš to, co z toho motoru poleze po několika letech studených startů v zimě a 200 000 najetých km, protože to je to auto, které nejčastěji potkáte na silnici. A tady jsou maloobjemové motory zpravidla v nevýhodě.

+34/0
doporučit
17.5.2017 1:16
Foto

D61a95v64i94d 89L41i56s19t82e54r 1843864469620

Tak nám z těch aut nějak ubývají válce, stavitelné pásy, madla nad dveřmi, ale zase přibývají nádržky na močovinu, filtry pevných částic pro benzínové motory nebo WiFi síť v interiéru :) Je zajímavé sledovat jak vw se snaží u svých koncernovych dcer šetřit kde se dá :)

+28/0
doporučit
17.5.2017 1:06

V33l72a62d13i61m94í77r 40T26e16m85l27í21k 1735777591127

...emisní šílenství... Pokud se auta podílejí na světových emisích pouhými 0,2%, nebylo by od věci začít snad někde jinde ? [>-]

+39/−3
doporučit
17.5.2017 8:26

J27i93ř51í 47P96a47u43l 3286895557552

Pokud by se cena pulmilionoveho (ale i levnejsiho) auta zvysila o pouhe naklady na SCR, tj. o uvedenych 2500 Kc, tak to snad nemuze byt problem. Anebo je zakopany pes jinde. :-) Sice nevim, jake jsou provozni naklady SCR(mocovina), ale to by uz vyrobce asi moc netrapilo, kdyztak provozovatele aut.

+20/0
doporučit
17.5.2017 5:58

M29i93c92h59a83e43l86a 59V51a21r12c64l57o55v20á 4462824252633

Za velkou hloupost považuji malé motory ve velkých autech.

+18/0
doporučit
17.5.2017 9:00

V95á16c65l60a43v 49V48a25n88ě53k 2723573158751

Tak nevím, ale třeba v Americe se diesel skoro nevidí a motory na benzín pod dva litry si kupují pouze chudí a přesto se nic neděje.

V Asii člověk nevidí na dvacet metrů, Saudi nejezdí na nic pod pět litrů obsahu, Indie se znečišťováním ovzduší nijak nezabývá, ale Evropa zachraňuje svět.

Něco se musí změnit.

+14/0
doporučit
17.5.2017 22:13

T83o47m65á31š 52C40h61r32a65s57t47n68ý 2471404101233

Takže nachciju do nádrže auta a ono mi pojede?

+14/0
doporučit
17.5.2017 7:51

J31u79r32a83j 88R94i84č54á54n43y 4941888246127

Diesel mi nesmi do baraku!

Ovsem ne proto, ze bych nerozumel jeho vyhodam v pouziti. Ale proste proto, ze do mestskeho provozu mne prijde diesel jako velmi spatna volba. Kazdopadne jsem, rad, ze automobilky od malych dieslu upousteji :)

+16/−1
doporučit
17.5.2017 9:24

J45a44r27o27s90l33a66v 16R31y91c96h48t68á95ř 2224129489346

Ekošílenci utahují šrouby. Nejde jen o močovinu, drahé filtry a snižování už tak nicotných emisí:

Nikde jsem dosud nečetl o tom, o kolik zdražilo výrobu automobilu ono od listopadu 2014 v EU povinně zavedené bezdrátové měření tlaku v pneumatikách (=signalizace podtlaku na kontrolce na palubní desce).

Čtyři ventilky s čidly tlaku, bezdrátový přenos do řídící jednotky v autě, to asi nebude zadarmo.

Toto povinné blaho nařízené evropskou směrnicí ES 661/2009 vyjde pěkně draho už kvůli čidlům, další finanční zátěží je nutná návštěva pneuservisu při přehození takových pneu (letní/zimní) - přečipování běžný majitel auta doma v garáži nezvládne.

Celkový přehled nárůstu nákladů za tuto eurobuzeraci najdete na

http://www.auto.cz/mereni-tlaku-v-pneumatikach-zatracene-drahe-bezpeci-91220

----

Jak asi dopadá srovnání emisí osobní automobilové dopravy a námořní dopravy?

Nehasí náhodou EU svíčku a požáru domu si nevšímá? Proč tomu tak je?

+15/−1
doporučit
17.5.2017 8:39

P92e19t31r 87M67a20r90e39č91e31k 1363621269598

Eurošílenství pokračuje! A s ním nesmyslná honba za pár procenty emisí CO2 z dvouprocentního podílu osobní automobilové dopravy na globálním množství vyprodukovaného CO2. To mluví za vše ohledně stupidního ekoterorismu. Rv

+40/−11
doporučit
17.5.2017 6:29

R86a30d40e29k 77S24ý72k93o91r38a 9817821259911

A lze tu močovinu alespoň doplnit ze svých vlastních zásob? :-P

+12/0
doporučit
17.5.2017 9:34

V82l81a15d29i50s85l67a35v 43N35o53h86e35j68l 7968147898711

A kdy skonci elektro silenstvi?

+24/−5
doporučit
17.5.2017 0:37

M15i75l18o48s27l97a39v 54P42r64o36c47h72a74z36k18a 7344728806508

Ekopošuctví v praxi.

+19/−3
doporučit
17.5.2017 8:05

P94a89v25e61l 76V52a93n19ě26č68e13k 4304333151741

Už jsem se radoval, že ráno nachč... do nádrže a budu jezdit celý den :)

+10/0
doporučit
17.5.2017 9:33

M75a73r83e52k 60K86l85u58f30a 3628674974446

Pořád se řeší jen a jen osobní auta. Co mnohatunové nákladní kolosy, důlní stroje, továrny, a především zaoceánské lodě a tankery?

+9/0
doporučit
17.5.2017 9:17

O62n61d86ř56e19j 98Š55r53u98b64a54ř 1185801695506

No silenstvi - ono dychat smrady a mikrocastice taky neni nic moc

+9/−1
doporučit
17.5.2017 10:39

L22a40d30i71s95l11a52v 65K73o85b94r90l73e 2374573623416

XEUX

+12/−3
doporučit
17.5.2017 7:08

K88a41r31e69l 59N14o73v79o16t19n31y 2641135819190

Uprimne - ja bych konec dieslu v osobnich autech jen privital. Tohle je technologie nakladnich aut, mozna autobusu (i kdyz v pripade mestskych by byl vhodnejsi plyn), a samozrejme lodi (i kdyz ty spali v podstate cokoliv). A naprosto nechapu statni podporu dieselu oproti benzinu... Preciejen, dve koruny rozdil jen na spotrebni dani uz je dost znat. Nebyt rozdilneho zdaneni, byl by casto benzin na litr levnejsi, nez nafta. Jiste, benzinaky zerou vic, nez naftaky, ale zase diesely jsou drazsi - ale predevsim je zde nezanedbatelny psychologicky efekt - proste kdyz by clovek u benzinek videl, ze benzin je na litr levnejsi, nez nafta, podvedome bude spis uvazovat o koupi benzinaku, nez dieselu...

+30/−15
doporučit
17.5.2017 0:24

A73n54d38r57e65j 66M55a77s88a75r91y65k 9440713976890

ty penize co nacpali do vyvoje dieselu aby neprodukoval skodlive emise radsi mohli investovat do technologie nezavisle na rope. Mozna by byly uspesnejsi nez takto ...

+6/0
doporučit
17.5.2017 11:12

K66a75r22e86l 21M20a46r47e59k 5245622743452

Diesel? Ani omylem. Navic se tu nikde nepíše co se stane, kdyz ta slavna "mocovina" v separátní nadrzce dojde. Zrejme si ani neskrtnete i kdyby jste nafty meli plnou nádrž. Jak nebudete mi mocovinu zapomente ze by vam auto nastartovalo. Me uz ty vymysly uredniku a silene pristupy automobilek vytaci. Poradny motor nikde, vsechno z plastu, hlavně že se musi splnit nejaka zbytecna a bezvyznamna norma. Nakonec se zas dozvime, ze to automobilky obesly (pissgate) a ze tak jak si to představují urednici, tak by to nikdy neslo, takze se zas upravi software,urednici budou spokojeni, automobilky vysmate ale zakaznik naštvaný (slabe a slušně řečeno).

+6/0
doporučit
17.5.2017 7:43
Foto

V48i82t 63C21h49a61l26u70p89a 5172627982656

Když už se tu furt celá EU ohání ekologickými dopady stále narůstajícího počtu, tak by se mělo ve velkém lobovat za plynofikaci aut...co se týče emisí, je neškodné oproti naftě i benzínu. Vodní pára a CO2 ještě nikoho nezabilo. Samozřejmě, skleníkový efekt taky není super, ale určitě není tak nebezpečný jak saze a NOx....

+5/0
doporučit
17.5.2017 9:38

P39a14v25e41l 75N89o48v43á18k 5773917714718

Nafta se leje do traktorů....

+8/−4
doporučit
17.5.2017 7:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.