Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

P94e38t16r 52N76ě66m62e54c 4280663630157

Dobře, naftu obětujeme. Co za to? 1.2TSi jede celkem slušně,táhne skoro jako nafťák, jen o něco vyšší spotřeba. (Nabízí se otázka, zda 1-2l spotřeby+emisí z nich navíc na 100km není náhodou větší eko-peklo, než emise z dieslu). Jenže třeba Fabie-hodil jsem ji před pár dny do konfigurátoru. Rozumná výbava, kombi-390 tisíc. A za to litrový turbobenzín 77kW? To mě neoslovuje, rád bych v autě motor, ne mít šlapací auto. Jakou bude mít asi životnost tenhle motůrek, navíc tuším tříválec? A už jste se, kucí boleslavský, poprali s řetězovým rozvodem, ať to není stejné riziko jako na 1.2TSi?

+43/−1
doporučit
17.5.2017 5:05

T34o62m67á66š 15K12u34c36h49a93ř 3667841338581

V době, kdy průměrné stáří auta v ČR je 15 roků, mi přijde takovéto zvyšování emisních nároků na nové vozy, které je logicky zdražuje a vzhledem ke zvyšování nároků na provoz - močovina/dpf.. a současnému downsizingu i zneatraktivňuje, poněkud kontraproduktivní. :-P

Navíc není ani tak zajímavé, na jaké parametry se dostanou s novým kusem vyladěným pro testy, ale spíš to, co z toho motoru poleze po několika letech studených startů v zimě a 200 000 najetých km, protože to je to auto, které nejčastěji potkáte na silnici. A tady jsou maloobjemové motory zpravidla v nevýhodě.

+34/0
doporučit
17.5.2017 1:16

J14o90z18e29f 13M40r70v96á29ň 8795782107339

Abnormálně velké bonusy... To si autor zas dělá pr.el. Člověk dostane jednou ročně 45k k výplatě, je z toho humbuk po celé republice. Kdyby jsem chtěl a přestěhoval by jsem se 50 km jižně, v Praze mám stejný roční průměr, za podstatně jednodušší práci. Ale mně to tady (ve škodovce) v podstatě i po letech baví... A podpořit koupi nových aut... Haha, s 30 000 čistého k výplatě mám tak na 10% Fabie. Takže ještě 10 takových bonusů a pak možná. Proč se takovým způsobem dokážou do lidi obouvat jen české bulvární plátky, jako je iDnes?

Bonusy (orientační výše, přesné čísla si nepamatuji, dají se dohledat na netu):

VW Bratislava: 1 400€ (srovnatelné s tím ve škoda auto)

VW DE: kolem 1 800- 6 000( záleží na fabrice, pozici, věku...)

Porsche: 11 000€ ještě i pro uklízečky.

Všude lidem fandí, ať si vydělají, jen v ČR by byli všichni rádi, aby jejich soused nebral ani o korunu víc, jak mají oni.

Víc nemám co dodat.

+48/−2
doporučit
17.5.2017 4:39

V98i38l25é89m 36P75ř14í22h98o18d13a 2264739713257

A kdy skončí tříválcové šílenství?

+48/−2
doporučit
17.5.2017 0:25
Foto

D58a11v70i31d 28L27i61s71t46e97r 1633334439370

Tak nám z těch aut nějak ubývají válce, stavitelné pásy, madla nad dveřmi, ale zase přibývají nádržky na močovinu, filtry pevných částic pro benzínové motory nebo WiFi síť v interiéru :) Je zajímavé sledovat jak vw se snaží u svých koncernovych dcer šetřit kde se dá :)

+28/0
doporučit
17.5.2017 1:06

V42l87a87d15i78m34í97r 34T14e40m18l29í45k 1155817141137

...emisní šílenství... Pokud se auta podílejí na světových emisích pouhými 0,2%, nebylo by od věci začít snad někde jinde ? [>-]

+38/−3
doporučit
17.5.2017 8:26

J39i67ř54í 48P28a18u56l 3806155467662

Pokud by se cena pulmilionoveho (ale i levnejsiho) auta zvysila o pouhe naklady na SCR, tj. o uvedenych 2500 Kc, tak to snad nemuze byt problem. Anebo je zakopany pes jinde. :-) Sice nevim, jake jsou provozni naklady SCR(mocovina), ale to by uz vyrobce asi moc netrapilo, kdyztak provozovatele aut.

+20/0
doporučit
17.5.2017 5:58

M78i90c72h52a70e83l65a 30V24a20r93c47l27o34v96á 4402234972803

Za velkou hloupost považuji malé motory ve velkých autech.

+17/0
doporučit
17.5.2017 9:00

J56u88r41a94j 33R64i87č87á24n78y 4411338726867

Diesel mi nesmi do baraku!

Ovsem ne proto, ze bych nerozumel jeho vyhodam v pouziti. Ale proste proto, ze do mestskeho provozu mne prijde diesel jako velmi spatna volba. Kazdopadne jsem, rad, ze automobilky od malych dieslu upousteji :)

+16/−1
doporučit
17.5.2017 9:24

T40o54m23á66š 65C58h60r48a61s88t91n44ý 2301374241303

Takže nachciju do nádrže auta a ono mi pojede?

+13/0
doporučit
17.5.2017 7:51

V76á43c81l33a89v 77V47a94n48ě86k 2813953518501

Tak nevím, ale třeba v Americe se diesel skoro nevidí a motory na benzín pod dva litry si kupují pouze chudí a přesto se nic neděje.

V Asii člověk nevidí na dvacet metrů, Saudi nejezdí na nic pod pět litrů obsahu, Indie se znečišťováním ovzduší nijak nezabývá, ale Evropa zachraňuje svět.

Něco se musí změnit.

+12/0
doporučit
17.5.2017 22:13

R82a85d31e59k 85S78ý83k73o56r49a 9297181369511

A lze tu močovinu alespoň doplnit ze svých vlastních zásob? :-P

+12/0
doporučit
17.5.2017 9:34

P12e88t43r 60M73a92r11e97č50e49k 1963621179278

Eurošílenství pokračuje! A s ním nesmyslná honba za pár procenty emisí CO2 z dvouprocentního podílu osobní automobilové dopravy na globálním množství vyprodukovaného CO2. To mluví za vše ohledně stupidního ekoterorismu. Rv

+39/−11
doporučit
17.5.2017 6:29

J27a77r75o64s96l20a16v 15R23y70c50h44t46á13ř 2854429139806

Ekošílenci utahují šrouby. Nejde jen o močovinu, drahé filtry a snižování už tak nicotných emisí:

Nikde jsem dosud nečetl o tom, o kolik zdražilo výrobu automobilu ono od listopadu 2014 v EU povinně zavedené bezdrátové měření tlaku v pneumatikách (=signalizace podtlaku na kontrolce na palubní desce).

Čtyři ventilky s čidly tlaku, bezdrátový přenos do řídící jednotky v autě, to asi nebude zadarmo.

Toto povinné blaho nařízené evropskou směrnicí ES 661/2009 vyjde pěkně draho už kvůli čidlům, další finanční zátěží je nutná návštěva pneuservisu při přehození takových pneu (letní/zimní) - přečipování běžný majitel auta doma v garáži nezvládne.

Celkový přehled nárůstu nákladů za tuto eurobuzeraci najdete na

http://www.auto.cz/mereni-tlaku-v-pneumatikach-zatracene-drahe-bezpeci-91220

----

Jak asi dopadá srovnání emisí osobní automobilové dopravy a námořní dopravy?

Nehasí náhodou EU svíčku a požáru domu si nevšímá? Proč tomu tak je?

+14/−1
doporučit
17.5.2017 8:39

V50l94a91d59i52s31l32a57v 49N84o44h80e61j33l 7718657558781

A kdy skonci elektro silenstvi?

+23/−5
doporučit
17.5.2017 0:37

M72i64l21o25s45l96a75v 72P19r38o56c96h22a18z45k25a 7214218346678

Ekopošuctví v praxi.

+18/−3
doporučit
17.5.2017 8:05

P34a54v42e48l 70V31a69n41ě18č27e72k 4794573171681

Už jsem se radoval, že ráno nachč... do nádrže a budu jezdit celý den :)

+9/0
doporučit
17.5.2017 9:33

M48a69r35e59k 94K82l79u21f92a 3118514714366

Pořád se řeší jen a jen osobní auta. Co mnohatunové nákladní kolosy, důlní stroje, továrny, a především zaoceánské lodě a tankery?

+9/0
doporučit
17.5.2017 9:17

O45n45d21ř59e40j 87Š53r28u31b71a53ř 1235361435636

No silenstvi - ono dychat smrady a mikrocastice taky neni nic moc

+9/−1
doporučit
17.5.2017 10:39

L90a64d75i49s14l49a96v 55K85o61b39r83l54e 2424483473296

XEUX

+12/−3
doporučit
17.5.2017 7:08

K58a43r95e71l 15N23o48v69o63t50n26y 2971805459680

Uprimne - ja bych konec dieslu v osobnich autech jen privital. Tohle je technologie nakladnich aut, mozna autobusu (i kdyz v pripade mestskych by byl vhodnejsi plyn), a samozrejme lodi (i kdyz ty spali v podstate cokoliv). A naprosto nechapu statni podporu dieselu oproti benzinu... Preciejen, dve koruny rozdil jen na spotrebni dani uz je dost znat. Nebyt rozdilneho zdaneni, byl by casto benzin na litr levnejsi, nez nafta. Jiste, benzinaky zerou vic, nez naftaky, ale zase diesely jsou drazsi - ale predevsim je zde nezanedbatelny psychologicky efekt - proste kdyz by clovek u benzinek videl, ze benzin je na litr levnejsi, nez nafta, podvedome bude spis uvazovat o koupi benzinaku, nez dieselu...

+30/−15
doporučit
17.5.2017 0:24

A26n30d38r34e11j 67M85a48s89a35r96y11k 9130983846810

ty penize co nacpali do vyvoje dieselu aby neprodukoval skodlive emise radsi mohli investovat do technologie nezavisle na rope. Mozna by byly uspesnejsi nez takto ...

+6/0
doporučit
17.5.2017 11:12

K34a34r64e91l 47M90a85r51e36k 5795502983792

Diesel? Ani omylem. Navic se tu nikde nepíše co se stane, kdyz ta slavna "mocovina" v separátní nadrzce dojde. Zrejme si ani neskrtnete i kdyby jste nafty meli plnou nádrž. Jak nebudete mi mocovinu zapomente ze by vam auto nastartovalo. Me uz ty vymysly uredniku a silene pristupy automobilek vytaci. Poradny motor nikde, vsechno z plastu, hlavně že se musi splnit nejaka zbytecna a bezvyznamna norma. Nakonec se zas dozvime, ze to automobilky obesly (pissgate) a ze tak jak si to představují urednici, tak by to nikdy neslo, takze se zas upravi software,urednici budou spokojeni, automobilky vysmate ale zakaznik naštvaný (slabe a slušně řečeno).

+6/0
doporučit
17.5.2017 7:43

V57i15t 25C70h44a37l22u20p22a 5272907562576

Když už se tu furt celá EU ohání ekologickými dopady stále narůstajícího počtu, tak by se mělo ve velkém lobovat za plynofikaci aut...co se týče emisí, je neškodné oproti naftě i benzínu. Vodní pára a CO2 ještě nikoho nezabilo. Samozřejmě, skleníkový efekt taky není super, ale určitě není tak nebezpečný jak saze a NOx....

+5/0
doporučit
17.5.2017 9:38

P80a79v25e47l 65N63o64v43á72k 5553807754128

Nafta se leje do traktorů....

+8/−4
doporučit
17.5.2017 7:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.