Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Zimní gumy na teplé silnici hůř brzdí, zkusili jsme to

Na jaře dosluhující zimní gumy dojezdím. Tak uvažuje spousta motoristů, kteří chtějí ušetřit. Obzvlášť na českých silnicích často nebývají vozidla se zimními pneumatikami žádnou výjimkou. Taková guma ovšem mnohem hůř funguje, jednoduchým testem jsme prověřili, jak se prodlouží brzdná dráha. Rozdíl byl při brzdění ze stovky 6 metrů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J43a60n 96D29l53o95u92h12ý 8786580983380

Zkoušeli nové zimní pneu nebo ojeté 4 roky staré?

+1/0
18.5.2017 13:03

M53a77r63t11i88n 54V63o31j11á23č65e14k 9753367961336

co myslíte ? já myslím ,že funglovky

+2/0
18.5.2017 17:04

A75n15t12o96n67í64n 23S36e35b27e73r83a 7483638120419

Tak to je zajimave ze ja jezdim na 5 let starych zimnich a vzdy to za tim volem prede mnu ubrzdim. Letni jsem nekupoval dvacet let. Nemam ani jedinou nehodu nebo jedine prejete dite. Tak to mi vysvetlete....

+3/−2
17.5.2017 17:25

P96e89t32r 34T26. 26D64v40o13ř14á95k 4294948913

Vůl před vámi? Jako proto, že si dovolil zabrzdit, jo?

+1/−5
17.5.2017 17:41

M52i26l97o68s35l73a55v 11P70r88o63c37h75a70z80k79a 7824478216338

Taky mě to pobavilo, ten vepředu je prostě vůl, protože on je línej škrt si přezout aby to fungovalo normálně, to nepatří na silnici IQ pod 90.

+1/−4
17.5.2017 21:01

A17n84t13o72n17í58n 49S70e93b63e68r92a 7413438740569

Tím mylsím když někdo přede mnou zmatkuje a šlape prudce na brzdu nebo nečekaně vybočí bez bliknru. To je vždy vůl....

+4/0
18.5.2017 9:57

L84u78d37v38í84k 94G29a43j69d87o50š92í59k 2335303584182

Pak je ještě varianta, že budete klidně jezdit na starých, sjetých zimních gumách, akorát nikoliv 100 km/h, ale 90 km/h, jak je předepsáno, a brzdnou dráhu budete mít pořát o 10 m kratší, než při stovce s těmi "nejvíc nejlepšími super-duper" letními pneumatikami.

+9/−2
17.5.2017 17:01

M70i83l66o23s35l60a75v 33P83r17o16c29h70a95z41k95a 7334938136198

Vezl jsem přítelkyně auto na přezutí až tento týden, náhodou je na zimákách celkem sranda, parkrát jsem to v zatáčce podržel až do smyku, valí se to jak na gumových medvídcích, ale jak se malinko ubere ihned se to jako zakousne a neudělá to pravidelný smyk, na pobavení to je, na ježdění opravdu ne.

+2/−5
17.5.2017 16:13

V82á47c21l65a68v 12K28a18f55t21a70n 7425209833696

A není to tím že na zimní máte výrazně větší profil než na letní?

0/0
17.5.2017 17:46

M58i17l43o58s28l60a15v 11P87r22o23c97h91a18z96k35a 7384278486358

Není i když malinko to asi dělá, oboje jsou 18" a rozdíl mezi 50" a 55" není nic zásadního.

0/0
17.5.2017 21:00

F32r71a11n53t33i41š67e76k 72M45i73c19h85a35l82i87c89a 8446838575766

A co šířka ?

0/0
20.5.2017 14:46

A46n33d52r55e13j 36M98a58s84a41r24y70k 9580473856160

je primo az deh berouci jak lidi kaslou na nejenom svoji ale bezpecnost jako takovou... gumy jsou to jedine co vas drzi na silnici a kdyz nedrzi tak je to problem... nechapu kolik ignorantu jezdi na ceskych silnicich jenom aby usetrili nakou kačku.... ja doufam ze to uzakoni letni gumy v lete stejne jako zimni v zime ....

+4/−7
17.5.2017 15:06

P88e35t86r 92M37i38c51h47a14l 2220664351182

Třeba se chováme ekologicky. Gumy měníme, ale nechceme vyhodit ty se vzorkem skoro 4 mm. Takže ty 5 let staré zimní dojedeme přes léto.

+7/0
17.5.2017 15:10

A45n92d42r90e57j 84M48a57s97a29r15y68k 9270863136580

vzdyt pokud je nevyhodite nekam na cernou skladku ale odevzdate do pneuservisu tak gumy se zrecykluji a pouziju na vyrobu neceho jineho...

0/−3
17.5.2017 15:18

V48á37c87l95a80v 10M18a96l64ý 3494188814149

Zrecyklují? Většinou zaplatíte likvidaci, firma je někde vyskládá a potom jako náhodou je někdo zapálí a shoří.

+5/−1
17.5.2017 15:44

M50i90l69o73s49l49a48v 81P79r10o61c47h58a90z16k80a 7344208506478

Bože to jsou kecy a výmluvy pětiletého dítěte.

+1/−5
17.5.2017 16:41

M87a64r83t77i39n 36K44a83r44á36s18e76k 9668523568378

No nevim, mne v pneuservisu prislo, ze se servisak vždycky dral o to, abych mu tam stare pneu nechal (coz znaci, ze je umi za par drobych ještě zpeněžit), nez ze by se jich snazil nejak zbavit...

0/0
18.5.2017 14:36

P44e94t76r 47M64i76c68h36a35l 2570324181122

Ale když je přes léto sjedu na 2 mm a pak dám k recyklaci, je to ekologické a ekonomicky výhodnější.

+5/0
17.5.2017 22:22

O26n39d39ř66e43j 26Č85a16p90k43a 6231141633464

Zimní guma časem tvrdne, takže v době, kdy ji lidi dojíždějí, už má k letní směsi o dost blíž, než na začátku (a testy zimní vs letní se dělají s novou gumou). Pokud dotyčný na té zimní nepojede jako hovado za deště (zimní hůř odvádí vodu, takže dřív ustřelí, než letní s dobrým vzorkem), nijak zvlášť nebezpečný není.

+6/0
17.5.2017 15:16

A53n91d83r80e16j 44M77a45s39a42r13y81k 9210953576520

no jo ale to muzete tvrdit i o novych letnich v zime maji dobry vzorek a pokud nepojede nekto jako hovado tak zvlast nebepecny nejsou... tak ja jsem asi nikdy tak stare zimaky nemnel protoze to co auto dela na zimnich gumach v teple je teda aspon pro mne velice neprijemne a bal bych se takhle jezdit cele leto tedy.

+1/−2
17.5.2017 15:20

V80á14c35l81a28v 95K78a20f32t36a70n 7305539603636

Jde o styl jízdy. Já tedy možnosti pneumatik pravděpodobně zdaleka nevyužívám, protože nepociťuji žádný rozdíl mezi jízdou na letních nebo zimních ( v létě ). Tedy snad jen kromě hlučnosti :)

+5/0
17.5.2017 17:22

A42n11t39o25n44í51n 75S25e73b33e79r10a 7953628610149

Ja jezdim svizneji a rychleji nez ridici okolo. Kazdeho predjizdim. A i kdyz jezdim v lete na zimnich tak nemam problem. Jen s temi voli co jedou v lete na letnich jak priposrani....

+1/−2
17.5.2017 17:28

V88á58c48l62a18v 78K81a28f56t23a73n 7585799733566

Tak každej nepotřebuje závodit. Extrémy na jednu i druhou stranu jsou samozřejmě občas napřesdržku :D

+3/0
17.5.2017 17:41

L91u78d77v70í80k 80G80a23j10d14o87š60í57k 2485943814562

Nějakou kačku?

Za pneumatiky platíte nějakých 0,2–0,5 Kč/km.

Hned po palivu je to druhá nejvyšší položka v provozních nákladech vozu.

0/0
17.5.2017 17:07

M70a31r80t71i15n 96K55a62r28á21s67e30k 9768273458108

No ja teda platim urco vice za servis nez za pneu (pneu cca 6000/ 50 000km, servis 4000/20 000km)....

0/0
18.5.2017 14:39

M75a86r31t28i91n 79V33o18j45á47č58e29k 9273337781616

hlava a pouze hlava je to co vás drží na silnici ;-)

+1/0
18.5.2017 17:07

M40i27r87e57k 91G84a86j80e32r 5171626689220

Ten rozdíl je malý na to, aby ospravedlnil plýtvání a zvýšené množství vyhozených pneumatik na skládkách a v přírodě.

+4/−2
17.5.2017 14:51

P91e33t85r 51M60i81c60h73a63l 2630894961712

Tento článek patří do sekce "Komerční sdělení". Je to totiž účelová lež.

+8/−2
17.5.2017 14:48

M36a66r48c35e45l 94S41t15a89r59ý 9398874173909

když na druhém autě v rodině najedeme kolem 6-7 tis km ročně, tak nemá smysl přezouvat na letní. jezdím celoročně na zimákách a bez problémů

+5/−1
17.5.2017 14:48

O10n49d94ř84e27j 63Č94a52p23k71a 6771651513284

Pokud s tím nejezdíte do hor, možná bych tam dal ty celoroční od Michelinu, až tyhle odejdou (konečně jsem viděl test, kde to srovnávali s letní i zimní gumou a vycházejí jako dost nadprůměrná letní a průměrná zimní).

+2/0
17.5.2017 15:09

J86i75ř62í 96K59o29c58u29r42e96k 6715674365168

TO už tady bylo před měsícem. Že se musí urychleně přezout, jinak bude bububu. Nasněžilo, pomrzly jabka, meruňky, víno... Ale podle dopravních expertů bylo nebezpečné jezdit na zimních, protože při +15°C už zimní pneu ztratila všechny vlastnosti.

+3/0
17.5.2017 14:28

V11á73c56l63a53v 90M59a33l67ý 3784728434769

Z článku vystupuje reklama, nejlepší je ,,Laický test,, ;-D Loby gumařů prosadila zimní gumy s nesmyslným 4mm vzorkem a teď se diví, že lidé dojíždějí zimní gumy, že by byly nebezpečné je nesmysl, tím nechci říci, že by byly lepší než letní.

+6/−1
17.5.2017 13:15

J82a52n 76P56a78v52e23l28k23a 3957421374861

Celý problém není v tom, že zimní guma je výrazně horší, ale v tom, že výrobci chtějí víc vydělávat a stát z toho také dostane svoje, proto buzeruje různými nařízeními. Tento článek je jen dělostřelecká příprava.

+6/−1
17.5.2017 13:10

O41n80d17ř97e22j 59T37o87m50a49š24o23v22i60č 1678621181837

Pokud by všechno , nebo i jen polovina toho co je v článku , byla pravda, tak by zimní pneumatiky v létě dávno byly zakázané.

+3/−1
17.5.2017 13:03

P33e26t52r 74F75a64f49e91j24t 4234874877775

I to možná jednou bude a taky zakázaná zimní směs v ostřikovačích v létě.

+2/0
17.5.2017 13:05

J24a35n 65P58a77v26e69l65k23a 3157871414131

Však toto je masáž, určená k tomu, aby se to dalo zavést.

+4/0
17.5.2017 13:07

P61e42t65r 91F54a64f15e21j18t 4214434667155

Třeba já dojíždím na Felicii zimní gumy co mám od nového auta (17 let) a mají ještě asi 6 mm vzorek. Letní mi taky vydržely 17 let (65 tis. km), ale na ty jsem najel víc. Letos budu auto prodávat a do nových letních pneu už rozhodně peníze vrážet nebudu.

0/0
17.5.2017 13:02

J51a57n 29P44a23v98e62l71k10a 3877561124881

Je to nesmysl. Jedno měření jednoho konkrétního případu je k ničemu. Když uděláte víc měření při teplotách silnice od 5 do 50 stupňů, při různém dešti, hrubosti povrchu a ještě občas otestujete silnici od bláta vyjde vám množství grafů, ze kterých se dozvíte, že ty rozdíly jsou v průměru minimální.

+4/0
17.5.2017 13:01

M46a47r27e20k 20V64o43k72á12l 1166364325689

napište před takto tendenční článek PR a nebude aspoň za blbce ... souhlasím s většinou příspěvků níže, máte argumenty schopné přesvědčit tak děti do dvanácti let.

+3/−1
17.5.2017 12:50

B33o82h65u15m24i31l 90S72t73e21j45s77k91a87l 5783414611543

Máte v testu změřený tlak na brzdový pedál? Gumy byly stejně jeté a od stejného výrobce? A co když je teplo v zákonem daném období zimních pneumatik? Je opravdu potřeba plodit takovéto bulvární články? Samé otázky, žádné odpovědi...;-D

+14/−1
17.5.2017 12:38

M18a88r64t27i66n 92Š97i10m78e33k 4420494518925

Očekávám ještě článek o tom, jak letní v -10 v zimě na sněhu drží hůř, než zimní ;-D

+2/0
17.5.2017 12:35

R22a54d75e79k 15H93o73d34a20ň 9266727351803

Udělat takový "test" v labinách na střední, tak nás bolí hlava ještě týden - od té učebnice statistiky, kterou by nám učitel omlátil o hlavu.

+14/−1
17.5.2017 12:22

J41i28ř75í 63K40o50c61u27r42e13k 6155254715178

A to byste dopadli dobře. Ještě vás mohl vyhodit a bolely by vás záda od lopaty.

+2/0
17.5.2017 14:29

D23a52v67i40d 34R69y52c65h46e22t98s35k67ý 9806831780480

Vztah auto.idnes k pneulobby je asi takový jako vztah mobil.idnes ke kartelo-trojici..

+12/−1
17.5.2017 12:17

M54a41r22t66i81n 13F68i11l98i89p74c78z51y69k 3631421865593

Opět tradiční nesmyslná a tendenčně zaměřená masáž.

Vždy záleží na konkrétní letní a konkrétní zimní pneu a rozhodně nelze zevšeobecňovat tak, jak se o to pořád autoři podobných článků snaží.

Konkrétní zimní ojetá zimní pneu s vzorkem 3mm může mít lepší jízdní vlastnosti než stejně ojetá konkrétní letní pneu nebo dokonce i nová letní pneu a dokazují to i testy.

S argumentem, že jezdit na letních se "ekonomicky" vyplatí tím, že zimní se vzorkem <4mm, vyhodím bežte někam mezi děti, které vám ten nesmysl uvěří.

+17/−3
17.5.2017 12:15
Foto

P81e51t84r 47Č65e38r74n80i62c64k15ý 6815797430

Dáte mi, prosím, odkaz na test, kde ojetá zimní guma má v létě lepší jízdní vlastnosti, než nová letní pneumatika?

A neberu teď v potaz čínský odpad, který se u nás vydává za pneumatiky...

Děkuji velmi pěkně.

+2/0
18.5.2017 6:22

R63u64d60o83l59f 49P41e49k98á39r35e79k 9762861949523

'sem zvědav, jestli taky budou testovat letňáky na sněhu... Matko přírodo!

+2/0
17.5.2017 12:13

J44a91n 79M30a11l36ý 1625169754828

A takhle se to testuje všude? Kde je garantováno, že řidič sešlápnul brzdu ve stejný okamžik a stejnou silou jako u prvního brždění?

+2/0
17.5.2017 12:10

M90a10r49t13i94n 26F19i41l24i85p18c79z82y46k 3281421525553

Řekněte mi, jaký chcete výsledek a já vám udělám takový test, aby vám výsledek vyšel:-)

+13/0
17.5.2017 12:16

Z22d85e60n87ě84k 20M30o22r12á59v41e37k 5127538178753

Tomu jsme říkávali Stalinovy vzorce - vzal se potřebný výsledek a udělalo se měření tak, aby to vyšlo.

+2/0
17.5.2017 12:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.