Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Evropská komise vyšetřuje Fiat a Itálii za fígl na emisní testy

Evropská komise vyšetřuje automobilku Fiat Chrysler a italskou vládu v souvislosti s nezákonnými systémy pro manipulaci s emisemi naftových vozů. Komise se domnívá, že Itálie ignorovala používání takovýchto systémů v naftových vozech Fiatu, a hodlá proto zahájit řízení s italskou vládou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J92a91r98o28m10i63r 49H29o89b62l90i40k 1765617245

od začátku "dieselgate" tvrdím, že VW je sice první, ale ne jediný. Však taky žádná automobilka sama nevyrukovala s prohlášením, že její auta normy plní a nikdy jinak, protože nějaké máslo na hlavě mají všichni. Příčina jsou nesmyslné normy, zaměřené na jednu část spalin a další část spalin tolik neřeší. A tak diesely mají teď problém s NOx a se sazemi. Za nějakou dobu budou mít problém benzíny, pak auta na plyn a nakonec výrobce a nás, uživatele, dotlačí do elektrik, které nejsou ani ekologické (jen čoudí jinde a výroba baterek je zátěž jako pra.e) ani ekonomické (dojezd pár desítek km když se budete chovat jak jste zvyklí za násobnou pořizovací cenu). Celá kauza vznikla na pozadí nebezpečné úspěšnosti německého výrobce v USA. Tak bylo třeba ochránit US trh. Následně se toho chytli ekodobroserozáškodníci a už to jede podle scénáře.

Lidi, uvědomte si, že co je ekologické, musí být i ekonomické (při srovnatelných podmínkách hoření když spálím nafty míň, nemůžu vyprodukovat víc škodlivin). A pokud někdo hodlá nasměrovat trh nějakým směrem, musí to dělat přes ekonomii a ne vyhláškama.

+3/0
17.5.2017 22:29

Z72d94e26n37ě71k 40W89e97r92n69h92a89r61t 6487155472578

To není úplně pravda, že čím méně spálím nafty, tím je méně emisí. Ono jde o to, že tam jsou různé typy emisí. Pokud je v motoru vysoká teplota a tlak, klesají emise COx, ale zase dochází k vazbám atmosférického dusíku a roste množství NOx. Při stejné spotřebě se dá motor nastavit na jedno nebo druhé, jedno klesá, druhé roste, tak to zkrátka je, obojí najednou snížit nelze. A je na výrobci a zejména zákonodárcích, na kterou stranu to zrovna tlačí a co se měří.

+2/0
17.5.2017 22:36

P84a70v10e50l 85O20t31i96s63k 2716701587

Ale je to pravda, při srovnatelných podmínkách hoření, a to zminuje i p.Hoblík, problém je že dnešní eko normy už jsou na hraně fyzikálních zákonů. Tak se to automobilky snaží nějak udělat a toto je výsledek, upravuje se software, a kdoví co ještě,ale v reálném provozu mají tyto vozy emise úplně jiné.

0/0
18.5.2017 8:38

Z56d63e37n20ě37k 70W48e39r22n11h61a13r93t 6167585172728

Ale jinak souhlas.

0/0
17.5.2017 22:36

K87a80r83e25l 42L54a16n61g73r 2862837930408

Tak uz by konecne meli priznat, ze nafta a emisni silenstvi nejdou u osobaku dohromady. Podvadet bude kazdy, jde jen o to kdy se na to prijde.

+2/0
17.5.2017 22:25

Z18d67e29n48ě46k 16W64e78r33n77h65a17r44t 6837185962568

I majitelé dieselů mají volební právo. A jsou jich miliony a žádný politik je nechce moc naštvat.

0/0
17.5.2017 22:28

K78a61r24e33l 74L90a85n43g23r 2182317580638

Nejde ani tak o majitele a vyrobce. Jde o tu partu ekoteroristu v Bruselu. Ta si vymysli same cvokarny misto toho aby slapali na recyklace u sebe doma.

+1/0
17.5.2017 22:31

Z82d64e45n81ě92k 92W82e54r68n52h52a93r63t 6127285172978

Teda musí se uznat, že Italové to vyřešili mnohem jednodušší cestou než germáni. Nač nějaké složité software, které detekuje dokonce otevření kapoty a pohyby volantu, když stačí jednoduché hodiny, co přepnou režim po určité době? :-)

0/0
17.5.2017 22:19

J70a96r64o27m18i31r 79H17o42b76l43i15k 1325967435

No, protože německé řešení umožnilo očekávané chování auta hned, po italsku se muselo 20 minut jezdit jak ve zpomaleném filmu a pak se teprve auto rozjelo.

+1/0
17.5.2017 22:32

Z30d69e93n10ě71k 62W89e25r23n11h20a19r71t 6397215872668

Italové nikam nespěchají.

+1/−1
17.5.2017 22:38

M35i25r46e33k 92G46a74j42e65r 5741606269490

Nemusí spěchat do nemocnice, když produkují méně NOx a méně rakoviny.

0/0
17.5.2017 23:46

M48a46r54t18i72n 92K18u27d44r44n80a 3819516259970

Kdyby nevymysleli nesmyslne emisni limity, tak by je nikdo nemusel obchazet. Proste zakony fyziky nelze obejit, tak se musi obxhazet testovani.

+6/−1
17.5.2017 21:58

J22i17ř77í 31K87ü75h78r 2170596190366

Kdyby je neobcházeli a rovnou řekli, že to nejde, tak bych to bral.

Ovšem to nikdo neprohlásil, tak ať jsou za ty podvody tvrdě trestáni.

+1/0
17.5.2017 22:41

Z33d28e67n15ě87k 39W98e72r61n72h63a62r65t 6277795482908

Automobilky jsou v extrémně konkurenčním prostředí. Nikdy neřeknou, že něco neumí udělat, co kdyby nějaká konkurence nějaké řešení našla, nebo by někdo byl drzejší a zkusil by lhát? Vyklidili by fakticky dobrovolně trh. Vyšlo jim jako menší riziko, když budou lhát taky.

0/0
17.5.2017 22:46

J79i65ř51í 51K30ü76h29r 2570966390376

Tak šli do rizika a teď ať platí. Jako když jedete na černo MHD.

Buď vás chytí a nebo ne a ušetříte.

Je pomalu začínají chytat. A asi jich bude dost, co se vezou na černo.

+1/0
17.5.2017 22:49

M72a68r38t93i98n 45K69a88r59á39s56e50k 9828773628348

No, je zajimave ze treba v USA a Japonsku maji ty limity jeste prisnejsi, a nepripada jim to tam, ze "musi obchazet zakony fyziky". A nepripada to tak ani EU automobilkam, ktere se na tvorbe a schvaleni novych EURO norem podileji, nebo vy si fakt myslite, ze nekde sedi nejaky emisni urednik, ktery si rekne "tak a ted zavedeme novou normu a vse pujde dolu o 50%?)

0/0
18.5.2017 15:13

J57o54z21e13f18a 36N87o36v93a67k83o12v51a 7476565900104

Pokud vsechny firmy podvadi, aby se vesly do normy, tak to zakonite znamena, ze ta norma neni v poradku..

+11/−1
17.5.2017 21:57

J70i98ř92í 44K69ü63h29r 2560896880606

Jasně. A když lidi porušují zákony a třeba kradou, tak je špatný zákon a ne zloděj.

+1/−2
17.5.2017 22:47

M33i25c67h73a67e52l 71K13o84n35e29č46n79ý 6112103409619

Pokud by byl zákon kterej musí porušovat všichni lidé, je ten zákon na ....

P.S. automobilky nekradou;-)

0/0
18.5.2017 21:22

M67i47r22e81k 65G50a22j77e69r 5881876909910

Jenže VW chtěl prodávat v USA osobáky s dieselovými motory jako jediný a prováděl.

0/0
17.5.2017 23:49

J56i27ř47í 37H13u78m98l 5192449982751

To co udělali amíci ještě chápu ale nablblá EU střílí do vlastních řad, jsem zvědavý kdo bude tu bandu darmožroutů v Bruselu živit ;-D

+6/−2
17.5.2017 21:49

Z53d15e74n50ě62k 22W42e68r32n67h88a52r76t 6787665732558

My? Sobotka zrovna hřímal o přijetí eura..

0/0
17.5.2017 22:20

D95a96v62i82d 22Z92e78l11e98n52ý 6979318419516

hm.. takže pořád se ještě řeší následky.. To je nuda..

+1/0
17.5.2017 21:42

B32ě48l46a 38H59o74r70á24k56o56v29á 1688332669740

Hlavní podvod je vlastní test co neodpovídá reálnému provozu!

Osobně mi podstatě více vadí, že s šestnáct let starým vozem O1 4x4 se dá jezdit jeden litr pod průměrem podle TP, ale s dva roky starým XC70 se absolutně nedá přiblížit k evidentně podvodným deklarovaným hodnotám!

+6/0
17.5.2017 20:44

M70a57r45t14i52n 23K46a45r91á41s22e95k 9488633688448

A co je to ten "realny provoz"? Mrknete treba na spritmonitor a zjistite ze tech "realnnych provozu" je milion, ktery z tech realnych provozu je ten spravny "realny", nebo byste meril emise a spotrebu nejak nahodne, jakoze poslete auto na vylet, a kolik zrovna na nahodne trase, nahodnemu ridici, v nahodny cas spotreba a emise vyjdou, tolik je oficialni hodnota?

Mimochodem to ze dnesni standardni merici cyklus NEDC je bezne realite provozu pomerne vzdaleny se vi, nejakou dobu se dela na naprave, a brzo se zacne merit novou metodikou, ktera lepe odraze dnesni bezny provoz...

+1/−2
17.5.2017 21:05

Z47d89e25n65ě14k 40W49e17r97n84h81a49r16t 6637535682218

No, akorát že to vymysleli tak, že to auto bude tahat vozejček se zapečetěnými přístroji nějaké šílené množství kilometrů v běžném provozu a pak se to nějak zprůměruje. No, dobře. Jenže pánové, co to vymysleli a schválili jaksi zapomněli, že dost aut nemá možnost připojit vlek. A to nejde jen o Ferrari, ale třeba ani škoda citigo nemá homologaci na tažné zařízení.

0/0
17.5.2017 22:25

M36a38r93e61k 26M87a38l84ý 1122538961470

No právě. Protože těch dat na spritmonitoru je hodně, je z toho jasně vidět, že starší auta se spotřebou v reálném provozu (řekněme průměr uživatelů na spritmonitoru) víc blíži spotřebě deklarované než novější auta.

Není až tak podstatná přesná definice "reálného provozu", ale je jasné, že uživatelé spritmonitoru k tomu budou mít blíže než je měřící cyklus NEDC.

0/0
18.5.2017 9:04

K78a31r59e87l 22V80a77c17h10u70t 9403172389153

Úplně na to stačí jakákoli obyčejná silniční kontrola - stačí říct: ..... "Pane řidiči nastartujte a zařaďte neutrál - tak, a teď dupněte na plynový pedál." ... No a když se vyvalí z výfuku černý čmoud, tak auto odstavit a Nazdar-Bazar! :-/ Dojezdil jste. R^

+4/−4
17.5.2017 19:19

M67a40r96t39i37n 87K52a83r22á35s74e81k 9308123868808

No jasne, ale oblak cerneho koure znaci hlavne vylagrovany motor, normalni fukncni naftak, klidne s vykuchanym DPF muze mit emise o dva rady vyssi nez je norma, a timhle testem projde naprosto v pohode (dokonce nejspi projde i "merenim emisi" v CR, ktere meri tak, ze prakticky nic nemeri, I kdyz auto jde z vyfuku mala apokalypsa...)

0/0
17.5.2017 21:06

M11a85r52e69k 29M62a31l61ý 1922828741600

Populistický nesmysl.

+1/0
18.5.2017 9:05

K20a65r96e85l 32V21a30c96h87u72t 9263192939943

Musí se zamezit tomu, aby nás naftová auta ohrožovala černými mračny zplodin z výfuku pokaždé, když na křižovatce (v zatáčce) jejich řidič dupne na plyn!! = Je to zcela neomluvitelné, protože není ŽÁDNÉ obrany proti těmto nebezpečným jemným rakovinotvorným částicím. Když to z toho auta vyhulí, tak jsme odsouzeni (?) k tomu, takto znečištěný vzduch pak také dýchat. :-(:-(:-(

Ale my už to nechceme déle dýchat - rakoviny všude kolem nás ([>-]) je až příliš! To odp.orné lobování za dieselové vozy si občané této země prostě nezaslouží. Chceme ŽÍT a ne furt běhat po nemocnicích na složitá vyšetření a bát se, jak dopadnou.

+5/−5
17.5.2017 19:14

J19i34ř22í 39S59c75h29m29i68d53t 5640683854155

Kdy EK pochopí, že ty jejich debilní eura V, VI, VII atd. jsou takové kraviny, že výrobcům moc možností, jak z toho ven nezbývá, popřípadě mohou začít klidně vyšetřovat lautr všechny a odpustit si ty blafy, že zrovna teď se jim podařil husarský kousek;-).

+8/0
17.5.2017 19:11

M19a44r45t54i22n 91K72a56r37á87s59e19k 9808893928388

Je zajimave ze v japonsku a usa maji v zasade ty normy jeste prisnejsi a nikomu to nevadi, jen v EU jsou ty mirnejsi normy "porusovani fyzikalnich zakonu", "debilni", "nesmyslne", "kraivny" apod....

0/0
17.5.2017 21:01

M69a43r75t33i52n 95K48u63d32r98n40a 3909956539310

Ono to bude tim, ze v tom Japonsku a USA to neresi, tedy na vlastnich vyrobcich, protoze nestrileji do vlastnich rad.

0/−2
17.5.2017 22:02

J63a35r24o86m52í36r 70K95r11á31l 4610959344799

Inu, fyzikální zákony fungují i v Itálii. ;-)

+8/0
17.5.2017 18:59

O50n93d39ř36e40j 83F30r92a61n61c 4229951808

Ale je hezký, že na to jde každej výrobce jinak ;-D

+2/0
17.5.2017 18:22

J32i22ř60í 81S59c83h65m94i83d65t 5130493114975

Bohužel smutný je, jak na to jde EK a EP:-(.

0/0
17.5.2017 19:12

J46a73n 11V90a98l24o82u81c15h 6112647658680

Proč software? Na to stačí odpor, kondík a relátko. A jelikož dnes už se bez notebooku v autě skoro nikdo nevyzná, může to vesele bez odhalení cavakat...

+2/0
17.5.2017 17:38

T10e70r72e62z73a 56B54a48b83i50j49o11v22á 8674839655

Pokud se soudruzi ve svazu Evropských socialistických republik rozhodli hlasovat o přírodních zákonech nezbývá než se přizpůsobit a jelikož příroda hlasování soudruhů z Brusele zcela ignoruje nezbývá než radostně tleskat a plnit úkoly vytýčené XV. sjezdem na 105%.

+13/−1
17.5.2017 17:15

M37a35r85t38i84n 82K28a59r70á23s81e97k 9508173588268

Jojo, a kde ze se kdo snazi nejak hlasovanim "menit prirodni zakony"? A co teprve soudruzi v Japonsku nebo USA, kteri maji dohlasovane jeste prisnejsi emisni normy nez EU, ti pomalu zakonem vynalezli warpovy pohon ne?

+4/0
17.5.2017 17:57

J93a24n 65L34a20k13o38m91ý 7551595625324

Ti si jezdí spokojeně ve svých 5.7 HEMI a hledají mouchy na 2.0 TDi, přičemž Trump chce zrušit nebo omezit limity pro továrny, těžit ropu na nedotčených územích a tak dál. Ale jak je to auto na naftu a z Evropy, tak se snaží co to jde, o ekologii jim však vůbec nejde...

+3/0
17.5.2017 18:57

M61i88r86e55k 98G25a77j75e77r 5361826279510

Trump se do těchto sporů nemontuje. Je to především věc právníků, kteří na tom bohatnou.

0/0
17.5.2017 19:15

M22a91r60t74i56n 97K75a91r32á17s96e12k 9598553338958

Vtip je v tom, ze ten 5,7 HEMI ty emisni normy splni v pohode, na rozdil od TDI, kde je to proste problematicke, a to jak v EU, tak v USA...

+1/0
17.5.2017 21:02

M92i82l35o30š 95M97i80c35h35a98l34o38v 3825483664411

V minulosti se nějaký manažer Fiatu vyjádřil, že jejich software nic neupravuje, ani se nesnaží něco vyhodnocovat či obcházet, tak jak to dělal VW.

Nelhal.

Emise u Fiatu jsou první půl hodinu dle norem a pak už je nikdo neřešil ;-D

+7/0
17.5.2017 16:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.