Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Volvo už nebude vyvíjet diesely, i přesto, že z jejich prodeje žije

„Už nebudeme vyvíjet žádnou novou generaci dieselových motorů,“ prohlásil šéf švédské automobilky Volvo Hakan Samuelsson pro Frankfurter Allgemeine Zeitung. Důvodem je podle něj to, že technologie pro snižování emisí oxidů dusíku jsou příliš drahé.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V20l70a25d18i52m61í77r 92V75o37n38d32r31á52k 5313572754435

Šup šup do propadliště dějin za Saabem.

0/0
23.5.2017 14:08

M67i75c73h23a54l 15H40o50r97s93k45y 2632886966300

:-/skončíte v pekle sou věci který se nemění proč eu proč? držák motor a pryč. je divný že se v usa nikdo neptá na emise u motoru 6,1l :-/

0/0
20.5.2017 22:50

J11a23n 43T66a86r86a41b87a 4296536329519

Jde o to jaké emise. Před lety se EU mohla pokakat z emisí naprosto neškodného CO2, povinně se musely uvádět i v reklamě na auto, aniž by to kohokoli zajímalo. pak vypukla hysterie kolem NOx. Právě v případě NOx jsou na tom ovšem velkoobjemové benzíny výhodné, protože NOx vznikají při velké zátěži motorů (typicky při vysoké teplotě spalování v expanzním cyklu při vysoké zátěži). To ovšem u převalujících se atmosférických benzínů v režimu minimální zátěže není na pořadu dne. Takže, ano, normy ty 5,7 a 6,1 hravě plní. Ovšem jsou to normy pro ně velice výhodné. Až podezřele výhodné, chcete-li. Mimochodem, nejvetším zdrojem NOx v městských aglomeracích jsou plynové kotle. Že by jim úředníci také od stolu nařídili vstřikování močoviny??????

0/0
21.5.2017 23:58

D35a45n31i90e74l 39D73r51n65e50c 6791309266242

Politici bohužel veřejnosti dlouhou dobu tvrdili a stále tvrdí, že ekologičnost aut se posuzuje podle produkce emisí CO2.

CO2 není jedovatý, ale škodí v globálním měřítku, je tedy celkem jedno, kde se vypustí, ale záleží nám na celkovém množství. Můžeme se předhánět v prodejích elektromobilů, ale pokud se bude elektřina nadále vyrábět hlavně s uhlí, pak ničeho nedosáhneme. Samozřejmě, v zemích jako je Rakousko, kde je většina elektřiny produkována v hydroelektrárnách, nebo Francie, kde zase v jadernákch, se to na produkci CO2 promítne pozitivně, ale pak jsou tu země Jako ČR, kde to vyjde +- nastejno a jsou i země, kde může elektromobil vyjít i hůře.

V České republice se celkově při výrobě elektřiny a tepla vyprodukuje přibližně 3x více CO2 než kolik vyprodukuje silniční doprava, takže kdybychom nahradili polovinu uhlených elektráren jadernými, ušetříme min. stejně CO2, jako kdybychom zakázali silniční dopravu.

Zdroj: http://www.eea.europa.eu/data-and-maps/data/data-viewers/greenhouse-gases-viewer

Naproti tomu NOx a PM nehrají v globálu příliš velkou roli, ale zajímá nás kde se vypouští, protože jsou to toxické emise. Musí se odstraňovat pomocí filtrů, ty ale zvyšují spotřebu (motor musí vynaložit více energie na výfuk plynů ze spalovacího prostoru, je to jako kdybyste vydechovali vzduch přes několik triček) a tudíž i produkci CO2, neboť ta závisí na spotřebě.

Někdy je výhodnější diesel (dálnice), někdy benzín (město), rozhodně nelze říci, že jeden z těch pohonů je špatný a měl by se zakázat.

0/0
20.5.2017 15:05
Foto

M17i96r88o95s55l35a25v 88S64t65e43i26n87e23r 6248524323865

Žádné zásadní změny, jako bylo CR vstřikování nebo turba už u dieslů nebudou. Vývoj jde směrem nižších ztrát energie přímo v motoru, t.j. krátkozdvihové motory s kratšími písty, které mají menší ztráty třením, vede Honda.

Švédové se motory pro osobní vozy nijak nezabývali- používali dlouho motory od Forda, vlastní vývoj nemá dlouhou tradici. Nový majitel bude jistě chtít rychle a hodně vydělat- Volvo přejde na hromadnější a levnější výrobu.

0/0
20.5.2017 13:46

K18a83r48e75l 68P29l92š97e48k 9278108848977

Prémiové značky diesel neopouštějí. Ale Volvo není prémiovou značkou, ale jen výrobcem předražených modelů se čtyřválcovými motory a to i v segmentu, kde skutečně prémiová konkurence i dnes nabídne vozy s šesti - i osmiválci a ta jak v benzínu, tak i v dieselu splňující přísné emisní normy. A kdo někdy poznal sílu a komfort víceválcových motorů (a má na to), ten na čtyřválec nikdy dobrovolně nepřestoupí...

+1/0
19.5.2017 22:14

J35a68n 97M90a85c61h14á63č 3667846913292

No,než do tak velkýho auta,jež bezesporu XC90 je,dávat downshizovanej dvoulitrovej turbodiesel,to je opravdu lepší je tam nedávat vůbec.

0/0
19.5.2017 16:46

S43t76a59n85i51s64l56a65v 40N54ý56v93l23t 2984495783

Ať žije všudypřítomná levice, socialisti a voliči tupé sociální demokracie a politického šmejdu a eurohujerství. EUEU Rv

+2/0
19.5.2017 15:57

P55e49t26r 62B95á67č52a 8395356195595

Ekoteoristi dosahli sveho RvRv

+3/0
19.5.2017 15:46

P85a46v93e87l 49K70u25t82i77l 9380506813859

Osobně si pod pojmem terorismus představím něco, co zabíjí lidi ve velkém. Takže například dieselové motory.

0/0
20.5.2017 22:37

I55v38o 14B22o69u57š21e 5392227868

Predpokladam, ze je minena firma Volvo Personvagnar, ne Volvo.

0/0
19.5.2017 12:43

J11a69n 27V48a89š17á67t98k98o 7151697673259

Nafta je mrtvá, ať žije CNG - naprosto čisté palivo (CO2 +H20). Ekologičtější než elektřina vyráběná v uhelných elektrárnách.

+1/−1
19.5.2017 11:57

B38o72h25u84m57í66r 92E98l21i22á50š 1361198404982

No.s tim cng bych tak nevyskakoval..

Emise spojene s vybudovaim site plnicich stanic,vyvoj..atd (uhlikova stopa) prevysuji naftu..

Ale jinak souhlas,nafta patri do traktoru,ne do osobaku

+1/0
19.5.2017 14:58

J22i31n58d25ř28i54c97h 41B13u25c83h72t67a 6822656253260

Nějak zapadl vodíkový pohon. ?

+1/0
19.5.2017 10:01

M64a87r36t21i89n 28P40l10z74á60k 2437179188894

Malá hustota energie a prakticky nemožnost vodík dlouhodobě skladovat, tudy v automobilismu cesta nevede.

+4/−1
19.5.2017 10:14

P94e46t50r 82K85r24á68t83k65ý 5229886526271

Diesel je především motor určený na dlouhé cestování po dálnici konstatní rychlostí, tam se projeví jeho výhody. Tedy v podmínkách ĆR je to motor vhodný především pro firemní auta, co pendlují denně po dálnicích a mají vysoké nájezdy. Pokud však běžný občan nepodnikatel má průměrný nájezd kolem 10 tis. km ročně, navíc auto nižší až střední třídy, kupovat diesela je totální nesmysl a zde je to jasná volba pro benzin a nastupující hybridy. Navíc ve městě by diesel vůbec neměl co dělat.

+13/0
19.5.2017 9:46

J73i11n76d82ř56i33c23h 24L29u21k68e21š 3559974803210

To ale není problém dieselu, že ho lidi používají v nevhodném režimu třeba na vožení dětí do školy přes město. Na dálnici mají opravdu své opodstatnění. Proto nechápu plošný boj proti tomu a například znevýhodňování dieselů na dálnici, tak jak plánuje Německo je úplná pitomost.

+3/0
19.5.2017 10:13

J46i18ř46í 66S74e10h85n52a23l 6815588142746

Tak ono i tohle je slozitejsi. Vam se mozna jevi ze v Nemecku se tim vysokym zpoplatnenim diesely na dalnici jakoby znevyhodni. Jenze kdyz se na to podivate v celkovem kontextu kam to v Nemecku speje, tak to lze chapat i presne naopak. Dostava se to postupne do stavu ze s dieslem vas vubec nepusti do mesta (zatim se starsim, zanedlouho mozna s zadnym), zatimco na dalnici sice zaplatite palku, ale aspon vas tam pusti. Takze vlastne to je tak, ze provoz dieselu na dalnici bude oproti provozu ve meste (kam vas s nim vubec nepusti) zvyhodnen ve smyslu ze tam aspon bude smet jezdit :-)

+2/−2
19.5.2017 10:55

J44i19ř46í 88S51e56h53n51a46l 6295878952306

Jinak receno kdyz nekdo bude pouzivat ten diesel tak jak zminujete, t.j. pro vysoke kilometrove najezdy vetsim autem po dalnicich, pak se mu vyplati i s tim vysokym poplatkem za dalnici a zas tak moc se nedeje. Kdyz si naopak poridi takovy zverstvo jako Clio na naftu a bude s tim stejne jezdit z 90% po meste do prace protoze na nic jinyho to auto neni, pak dostane jeste dardu za dalnici a treba uz to bude konecne ta posledni kapka aby lidi nedelali kraviny a nejezdili na tu naftu uplne s cimkoliv kde to nedava smysl.

Takze i kdyz na prvni pohled je to skutecne nesmyslne a clovek by spis cekal zpoplatneni dieselu ve meste nez na dalnici (coz ale nahradi ten zakaz vjezdu do center), tak ve finale to muze mit stejne ten zadouci ucinek. Ale samozrejme klicovou kravinou zustava to nesmysne zvyhodneni nafty na spotrebni dani ktere ty diesely drzi pri zivote.

+5/0
19.5.2017 11:06

K82a89r51e11l 74K77u59č46e98r46a 7875661743590

??? Máte extrémně inteligentní názory. ;-D;-D;-D

Je to jako kdybyste chtěl uzákonit trest 1 rok vězení za projetí křižovatky na červenou a prezentoval to jako výhodné, taky byste mohl chtít uzákonit trest smrti, že? :-/

0/0
19.5.2017 11:38

V28l27a77d80i87s14l76a39v 69Ž21i67d14e60k 3618320500

A co nákladní auta? Ty taky Volvo opouští či autor článku na ně "pozapomněl"?

0/0
19.5.2017 8:57

M87i63c75h32a97l 21F73r63ý45d59a 1662869773432

To je úplně jiná firma, jen jméno mají stejné.

+4/0
19.5.2017 9:08

V85l69a33d78i72s62l42a51v 57Ž35i18d24e85k 3908480510

Děkuji za informaci. To by se hodilo i v článku, to asi moc lidí neví.

0/0
19.5.2017 9:11

K37a71r81e33l 24K88u54č10e95r82a 7675211933200

???...stojí fronty ???

Právě vybírám nové auto, předpokládaná doba dodání 5 měsíců bez ohledu na značku.

Tak nevím. Automobilky co vyrábí klasiku si asi na nedostatek zájmu stěžovat nemůžou.

0/−1
19.5.2017 8:51

P69e89t69e46r 42N93e50š28v20a74r24a 8788486892417

Pokud by se zrušila spotřební daň na beznín, tak spotřeba přes 10 litrů nebude žádný problém. Ale tudy to zřejmě stát tlačit nebude.

+7/−1
19.5.2017 8:30

J58i68ř46í 90J62i35r51e96c 2321435899860

Myslíte, že by se stát připravil o stálý, předvídatelný a nemalý příjem? Řekl bych, že pokud nad něčím státní odborníci přemýšlí, tak nad tím, kde přitáhnout další daňový šroub.

+1/0
19.5.2017 8:37

J65a66r78o52m72í60r 87K88r74á30l 4440729384769

To ne. Spíše vymyslí nějakou daň na hybridy. :-/

+2/−1
19.5.2017 8:56

S22t91a42n42i81s39l85a63v 15N29ý41v68l95t 2864355103

pokud budou všichni jezdit na elektřinu, tak ta poté musí samozřejmě zdražit. Nabídka-poptávka. Čeho je málo, to je drahé. Dnes se plácají majitelé elektroaut, jak mají malou spotřebu na km. Ale až bude 90% aut na elektřinu, tak už se plácat nebudou, budou nadávat. Všechny přírodní a ekonomické matematické modely, jakkoliv složité, mají tendenci se ustálit v optimu.

+2/0
19.5.2017 15:49

P81a79v75e25l 97K54u58t85i34l 9140286543689

Na konferenci perspektivy elektromobility prezentoval pan Chmelík z ČEZ, že pokud by u nás jezdil milion elektroaut, musel by čez vyrobit o 5% elektřiny více. Což je daleko méně, než pokles výroby od roku 2011.

0/0
20.5.2017 22:47
Foto

M30a90r33e97k 29C91e69r66n46y 5788836677

A ted si vemte ze v Irsku platite spotrebni dan na benzin/naftu plus road tax, kokretne za 2.0 objem peknych 710€ rocne....holt civilizace si zada sve...;-D

0/0
20.5.2017 12:49

M33a96r81t65i46n 59F16i18l98i14p45c27z78y90k 3861871245863

Ne, to nechopím, když kvůli 300EUR u auta v ceně 30 000EUR bez DPH, přestanou diesely výrabět. Zákazník 300EUR vůbec neřeší u nákupu nového auta.

Z kuličky se dělá pr...

+12/0
19.5.2017 8:18

P23a19v93e40l 17R98e48z98n39i49c56e26k 3245554774422

300eur na vyrobnim nakladu je rozdil velky... a urcite z toho nebude 300eur na koncove cene...

0/0
19.5.2017 11:26

D42o18m97i79n26i14k 23K19o51v50a10č45í19k 1158142554569

Diesel nahradit vysokoobsahovym benzinem na cng nebo plyn.

+5/−5
19.5.2017 7:53

M52a48r76t67i84n 97F51i25l89i43p90c62z31y70k 3131181805213

Ne, dost dobře se nahradit nedá.

A co se týče CNG, tak už vás vidím, jak se vy konkrétně hrnete do auta s CNG, u kterého vám může odejít jen hloupý plnící ventil, až vás to bude stát desítky tisích, nemluvě o ventilech, cívkách a dalších srandách, které popisují majitelé CNG už při najezdu pouhých několika desítek tisíc km

+1/0
19.5.2017 8:25
Foto

J70i83ř10í 77D71o67l92e93ž96a93l 5432526817962

CNG má manželka ve svém autě. Kilometr stojí pod korunu. Ale o podobných problémech, které tu popisujete jsem od ní ještě neslyšel. A to má najeto 150 000.

+1/0
19.5.2017 10:39

J17a48n 55D70l78o90u27h28ý 7644879630829

Tady nejde o kilometry.. Jak je to auto stare? CNG systemy vydrzi bez oprav cca sotva 7 let. Viz kouza VW v nemecku !!! Oprava muze vyjit az na 150 tisic v pripade rezavych nadrzi. Podotykam, ze system LPG dokaze najet bez oprav bez problemu minimalne 400 000km (meni se akorat filtry) a vymena nadrze je cena nekde okolo 5000kc ostatni dily jsou radu par tisic... CNG je stale technologie, ktera sice setri na provozu vic nez diesel ale sezere vas na opravach v dlouhodobem horizontu. PS.: I kdyby clovek mel komplet vymenit cely LPG system bavime se o castce okolo 20 000 az 30 000kc R^ u 4 valce ;-D

0/0
19.5.2017 11:25

P51e15t42r 69P88e73t35r 8141358838872

Na 150tis může vyjít i oprava naftového motoru a to i dříve jak za 7 let.

0/0
19.5.2017 12:04

J58a54n 78M73a50c54h68á28č 3817936443902

Máte pravdu.VW T5, pětiválec,2009,prasklý Nikasil,GO včetně nových vstřiků cca 160 000kč.....mám to auto opravdu moc rád.

0/0
19.5.2017 16:51
Foto

J51i79ř85í 89D25o32l17e10ž57a72l 5382976147292

A jaká je vaše osobní zkušenost s autem na CNG?

Jak dlouho ho máte, kolik jste s ním najel a kolik vás servis stál, když o tom tak zasvěceně píšete?

+1/0
19.5.2017 12:04

S71t88a17n68i93s47l62a69v 81N30ý34v31l98t 2454695523

nevím co všichni mají s CNG. LPG je u nás zažité, každá druhá stanice ho má. Nikdy jsem neměl problém. Spotřeba poloviční. A myšlenka velkého benzínového motoru je jasná. U něj nepoznáte, že jedete na plyn. Na fabii s 1,4 když přepnete na plyn, tak je to hodně znatelnej propad výkonu. S tím jet přes Brennerský průsmyk, tak buď na benzín, nebo to zhuntovat.

Já mám 2litr benzín/LPG. A výkonový rozdíl skoro není.

A jediná nevýho lpg je, že vám za deset let projde bomba a nedostanete technickou, jinak nic. Taxikáři běžně natočí 300tisíc km na jednu bombu a žádnej problém nemají.

0/0
19.5.2017 15:53

J71i41ř71í 29J51i53r65e66c 2341555629540

Pro městský a příměstský provoz, pokud jsou k dispozici plničky je CNG zajímavá alternativa. Pořád ale narazíte na omezení/starosti, které spousta lidí nechce řešit. Na dlouhé trasy tyto starosti musíte násobit kratším dojezdem a pokud vyrazíte do zemí, kde je CNG v plenkách, je cesta již dobrodružstvím pro nadšence.

Samozřejmě naftový osobák na krátké trasy a do města je nesmysl a rovněž odsuzuji jakékoliv deaktivace či demontáže čehokoliv a je jedno jestli u naftového nebo benzínového motoru.

0/0
19.5.2017 8:31

M89a54r34t17i84n 42K85a74r79á29s34e62k 9708273588868

Tak ono ciste CNG by bylo auto totalne na houby (i dnesni hodne kompromisni EV by byly praktictejsi). Vyhoda CNG je ale v tom, ze povětšinou mají i nadrz na benzin, tzn v pripade potřeby vyrazit nekam kde není CNG, nemá ridic problem.....

+2/0
19.5.2017 8:57

M53a54r79t44i68n 85F53i86l53i47p62c47z42y54k 3231131925383

Tak ona zas ta benzinová nádrž je u mnoha aut minimalizována na úkor tlakových nádob CNG.

0/0
19.5.2017 9:35

J62a95n 86D47l55o28u26h45ý 7884119240239

CNG je zbozne prani vyrobcu aut, realne uvazujici clovek si to nekoupi. Je to poruchovejsi nez LPG a ve vysledku na servise o dost drazsiR^

0/0
19.5.2017 11:28
Foto

M41i97r98o85s31l64a69v 19S67t45e16i70n68e52r 6878724703865

Nákladní doprava se bez dieslu neobejde, tolik benzinu a rozpuštědel jako benzol, xylol a dalších prostředků pro zvýšení oktanového čísla by města také zamořilo.

Volvo už patří Asiatům, takže se jinak nasměruje. Jenom malá prognóza- za 10 roků si na Teslu budou už jenom vzpomínat.;-(

+6/−5
19.5.2017 7:40

J89a70n 65M82u78ž12í67k 4372194892439

Bohužel mám pocit, že celé divadlo kolem dieselů je opět jen loby, která má za úkol diesel úplně odstranit. Jasně, pokud si někdo odstraní DPF, tak je to hlupák a měl by dostat adekvátní pokutu. Z benzínových aut ale taky nevychází kytičky. Nehledě na spotřebu, která je oproti dieselovým autům pořád o desítky procent vyšší. A vyšší spotřeba = více emisí.

+13/−5
19.5.2017 7:35

M54a72r21t87i54n 61K41a81r71á44s54e67k 9858663928538

No ono jde o to, ze vyssi spotreba=vice emisi neni vubec pravda, plati to jen a poze pro emise CO2 (coz neni nijak skodlivy plyn), u ostatnich emisi tak umera zadna neni.... motory obdobneho vykonu a spotreby se muze v emisi lisit klidne o dva rady (kdybyste dnesni diesel optimalizoval ciste na spotrebu, tak dostanete motor s o neco nizsi spotrebou, ale emise bude mit klidne jako 100 standardnich motoru

+2/0
19.5.2017 9:01

J98i74n84d41ř35i73c33h 28L44u20k73e69š 3889944873200

Jenže regulací emisí CO2 to celé začalo. Vysvětlete ekologům, že není nijak škodlivý...

+1/0
19.5.2017 9:29

M95a97r78t90i53n 39K85a79r52á27s13e10k 9328773218828

Co zacalo regulaci emisi CO2? Emisni normy tu mame par deistek let, jak v EU, tak USA a jinde.

CO2 u aut se resi relativne kratce, a navzdory "eko omacce" okolo je to hlavne ekonomicko - politickych duvodu - EU je tezce zavisla na importech ropy, omezovani emisi CO2 (tj spotreby) se snazi tuto zavislost aspon castecne zmensovat...

0/0
19.5.2017 9:34

J14i26n36d11ř44i66c24h 19L61u47k27e64š 3659534713740

NOX se na emisích neměří dodnes a jsou nejjedovatější, tak čím to začalo? Bojem proti CO2 jako skleníkovému plynu. Přitom ho víc vyprdí krávy chované na steaky, když to přeženu...

+3/0
19.5.2017 10:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.