Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Mazda CX-5 patří k nejpovedenějším SUV, ale v Praze tohle auto nechtějí

Tichý motor, živé reakce na plyn a kultivovaná lehkost při průjezdu zatáček – to je nová Mazda CX-5 v základním provedení s pohonem předních kol, které jsme vyzkoušeli ještě před zahájením prodeje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V38l39a19d81i39m54í49r 48R48e92t19t40i30n22g70e86r 5225706415695

Také nemám rád SUV, ale domnívám se, že by to měl magistrát nechat na řidičích a řešit jiné problémy Prahy. Je jich dost i tak.

0/0
25.5.2017 21:38

M47i53c90h46a31l 93P12i29n74d45j49a78k 5363634717647

Me se posledni mazdy hodne libi. ale nejak nemuzu prekousnout ten displej uprostred palubovky. Kdyby byl zasouvaci...proste mi tam nepasuje.

0/0
25.5.2017 15:35

M31a98r56c72e76l 69S33t48a54r97ý 9218654313389

200 Nm při 2000 otáčkách a z 0-100 za 10 sekund umí i koncernový 1,0 TSI v oktávce nebo golfu:-P

0/0
25.5.2017 14:13

T67o36m63á57š 51V84a47l71d59e45r 7513290739

NO PRÁVĚ. V Tiguanu by chcípl. :-)

0/0
25.5.2017 15:09

M13a52r39c13e66l 50S16t64a22r24ý 9678924763299

proč?

0/0
26.5.2017 11:08

A52n90t33o81n46í97n 46S77e22b24e77r21a 7853268580499

SUV to je návrat ke kořenům. První lidové vozítko Ford T byla taky velká nevzhledná krabice :-D

S malými auty se vyrukovalo mnohem později.

+2/0
25.5.2017 13:55

P20e31t56r 95H30o94r25á93k 1549253259724

A co má mix komfortu a jízdních vlastností s tím, o co jde praze? 8-o

0/0
24.5.2017 19:11

M54i22r95o64s73l64a94v 80M36e63d 3144316

Byť nemohu tvrdit, že se mi tohle auto nelíbí (určitě je to jedno z nejhezčích SUV), tak si stejně myslím, že lepší službu a za menší peníz poskytne nějaký kombík - pokud se jedná o trakční schopnosti, dělají se některé i s pohonem všech kol a nebo zvýšeným podvozkem (eventuálně obojí). Takže byť se mi líbí (určitě víc, než srovnatelné koncernové vozy), tak bych si tuhle Mazdu stejně nekoupil.

0/0
24.5.2017 16:44

M37i34r40e24k 35G55a63j88e15r 5721146459450

Který?

0/0
24.5.2017 22:58

T80o98m56á75š 38V37a31l81d72e32r 7103280239

Zrovna CX5 má kufr, který lépe využiji, než u Mazdy 6 sport tourer.

0/0
25.5.2017 15:11

K46a31r31e77l 22V56a27c35h68u94t 9643102689983

Mazda vám děkuje za vynikající výsledky tohoto průzkum CZ-trhu ... ;-)R^V

+3/0
24.5.2017 14:57

A60n35t67o81n17í59n 29S91e65b48e15r96a 7363818480639

Lidi nekupujte to. Kupte si Fabii Combi, už brzo nebudou !!

+4/0
24.5.2017 14:35

M11a39r95t22i18n 41K67o37v59á57ř 2281190229136

Nevím, jestli opouštět kombíka v B třídě (kde prakticky nemá konkurenci) a nahradit ho malým SUV, které už vyrábí skoro každý, je ekonomicky výhodné rozhodnutí. Uvidíme, jak se bude "Amiq" prodávat...

0/0
24.5.2017 18:29

M90a74r69t38i70n 56K15a50r91á67s92e53k 9658813728258

No nic proti, ale "nahrada fabie kombi SUV" je spise novinarska dezinterpretace. Nahradou fabky kombi bude logicky nova generace rapidu (ktera bude asi podobne velka jako fabka, akorat s vetsim kufrem a trochu zvetsenym protorem pro posadku hlavne na zadnich sedackach)

+2/0
25.5.2017 9:52

M29a44r85t14i92n 35K13o55v89á29ř 2661390319596

Souhlas - při zúžení počtu typů na bázi fabie ze čtyř na dva bude náhradou kombíka nový Spaceback...

Myslel jsem to spíš z hlediska výrobních kapacit, kdy se zrušením kombíka + liftbacka uvolní linka pro výrobu SUV.

Vzhledem k tomu, že jsem si mezitím někde jinde přečetl, že výrobce na SUV v současnosti vydělá o dost víc než třeba na kombi, tak to pro něj ekonomicky výhodné bude...

0/0
31.5.2017 0:47
Foto

R41o19m79a61n 56Š39l36e96h21o91v58e59r 2467385286638

na americké krabice to nemá.....ještě máme co dohánět, ale třeba škoda kodiaq už je řádná krabice, jako chevy tahoe

+2/0
24.5.2017 14:13

M75i84r64e43k 37G82a32j18e19r 5651716239470

To není ani náhodou.

0/0
24.5.2017 22:59

F50r88a74n29t42i35š83e73k 13S35o42b88o32t33k93a 1547433874740

Prosím, majitelé Mazdy 6 či této CX-5 - jak je to s vnitřním hlukem při vyšších rychlostech? Stále čtu o tom, že mají špatně odhlučněné karoserie i podvozek, tenký plech, tenká skla - přitom jsou velmi hezké a hlavně mají plnokrevný motor! Stále se dívám na 6 a moc a moc zvažuji.....

0/0
24.5.2017 12:55

D37o36m52i81n74i86k 32H57l85a70d51í90k 6670225597692

No, ve vyšších rychlostech opravdu CX-5 není z nejtišších, ale nic hrozného. Mazdu 6 sem měl půjčenou, bohužel jen na chvilku a tak sem se s ní nedostal na dálnici, ale řekl bych že to bude +- to samé, akorát trochu lepší ve vyšších rychlostech. Ale až se člověk jednou sveze tak na nějaký hluk zapomene.

+2/0
24.5.2017 13:18

M12i83r40e14k 12G44a88j71e59r 5311546159590

CX-5 má samozřejmě větší aerodynamický odpor a tudíž také hluk než šestka, ale mě se zdá kabina odhlučněná dost dobře. Rádio jsi člověk užije v pohodě. Jen je pravda, že na rozdíl od některých jiných současných aut slyším trochu motor, ale někdy je to výhoda. Mazda teď poslední verze CX5 zlepšila odhlučnění od kol, které bylo hlavní slabinou. U předchozí verze hodně slyšíte, po čem jedete.

0/0
24.5.2017 13:22

T38o62m75á76š 96V85a20v97e17r10k41a 7201770962134

Jsem na to stejně, testoval jsem na dálnici předminulý týden, ovšem dealer měl na testovaném vozidle ještě zimáky, nicméně hluk bych srovnal s mojí aktuální Avensiskou z roku 2014, minulý týden jsem pak zkoušel verzi s automatem (je výborný) na letních hluk subjektivně nižší, ale nebyl jsem na dálnici, přesto dálniční rychlost jsem taky dosáhnul. Jízdný vlastnosti, podvozek a řízení je výborné - nadchlo mě. V nejvyšší výbavě je soundsystem od BOSE s rušením hluku. Na ksichtoknize jsem tuhle našel firmu co dělá odhlučnění (podběhy, kapotu, dveře) tak by to třeba taky svedli, ale myslím že je to zbytečné.

0/0
24.5.2017 13:27

M60i43r74e75k 71G62a91j70e12r 5831716929470

Právě u té dálnice záleží jaký má povrch.

+1/0
24.5.2017 13:30

R79a31d52e42k 26K96v57a17s75n23i70č36k48a 1714943827973

Máme CX 5 diesel 129 kW (r.v. 2016) a do 120 km je velmi tichá, potom se začne citelně projevovat vysoká karoserie ( 171 cm) ale úplně stejné to bylo u Mitsubishi ASX, které je podstatně nižší. Jinak je to velmi povedené auto, které má vynikající jízdní vlastnosti a nízkou spotřebu, takže se mu ta trocha "kraválu" ve vysoké rychlosti dá odpustit.

+1/0
24.5.2017 21:08

M92a34r46e85k 21K25u56m77p42r96e46c91h72t 6929347918722

reakce na nadpis - proč by měl někdo gazíkem jezdit po praze. Takové auto, ať si koupí ten, kdo má honitbu nebo horskou chatu.

+5/0
24.5.2017 11:29

A27n84t56o98n92i79n 49C94h84a30l14o49u32p90k96a 8868136899460

kde vidíte něco o gazíku? 8-o

+1/0
24.5.2017 12:59

T55o60m68á16š 94H63r82d10ý 9218250129301

To byl příměr a vy jste to nepochopil.

+3/0
24.5.2017 13:21

F45r43a74n53t19i36š98e10k 54K96o89c35o94u52r38e20k 6160483147699

Ať si každý jezdí čím chce. Raději moderní gazík, než nějaká stará kouřivá plečka.

0/0
24.5.2017 14:31

J12i87ř46í 21S58c78h60w44a19c78h 8378784828986

klasický případ SUV, které potřebuje dvoulitr a 120 kW, aby výsledná dynamika byla stejná jako u Octavie s litrovým tříhrnkem a 85 kW.

To že je dražší a je v něm méně místa ani nemluvím....;-)

+4/−17
24.5.2017 10:42

A67n16t56o46n86i60n 14C89h91a57l69o43u20p52k35a 8728936719210

To určitě

0/0
24.5.2017 10:46

J42i27ř56í 96S63c94h40w74a64c89h 8748694218526

Ano určitě.

Nebo snad v něčem nemám pravdu?

+1/0
24.5.2017 12:34

A94n83t32o62n68i60n 52C65h22a95l87o50u25p67k18a 8188466849640

Minimálně všechno v první větě je blbost. Ale to vy dobře víte

0/−1
24.5.2017 13:00

J67i50ř81í 21S18c92h50w56a84c48h 8988264878586

aha, nevím a proto se ptám...co konkrétně je blbost?

+1/−1
24.5.2017 13:04

T89o25m67á13š 20V34a20l67d76e14r 7603180229

Srovnáváte hrušky s jablky. Obojí dá jíst a jsou sladké. Přesto jablko od hrušky poznáte chutí. ;-) A tady srovnáváte turbotříhrnek a atmosféru 4válcovou. Např.

0/0
25.5.2017 15:16

J79i71ř66í 55S52c88h14w53a11c23h 8728234688276

nesrovnávám hrušky a jabka, protože nesrovnávám motory.

Srovnávám dynamiku auta normální výšky a SUV, ne pouze motory....pokud budou v obou autech stejné atmo motory dopadne to "moje srovnání" pro SUV stejně "katastrofálně". Viz třeba srovnání CX5 a M3;-)

+1/0
28.5.2017 19:42

L14u66b26o22m78í98r 91V34l52č49e15k 5368602542980

Ale tento dvoulitr se neroze..re po 100k km jako ten vyhoněný tříhrnek!

+11/−1
24.5.2017 10:55

L73a76d59i98s80l70a83v 28K92v56a37s83n15i87č12k94a 1893507163165

Máte pro své tvrzení nějaký konkrétní důkaz ?

+1/−1
24.5.2017 11:08

J10i59ř90í 81S19c29h55w29a26c50h 8268384588546

i kdybys náhodou měl pravdu (jako že nemáš), nic to nemění nic na tom, co jsem napsal....

+1/0
24.5.2017 12:28

M37a45r22t23i86n 56K29a48r32á65s51e25k 9858453498548

No ty skyactivy si slozitosti, a namahanim (maji obri kompresni pomer) s temi litrovymi turby nijak nezadaji.... nejak neni duvod pro to aby jeden ci druhy vydrze vice ci mene.....

Ono ty litrove turba (na rozdil treba od starych HTP) jsou stavene na to, aby podavaly ty vyssi vykony a bezely pod zatezi pri dalnicnich rychlostech apod (coz byla hlavni bolest HTPcek, ze na dalnici se zacinaly prehrovat, rptoze konstrukcne se s tim moc nepocitalo ze by si z toho nekdo delal "dalnicni korab")

0/−1
25.5.2017 11:46

D24o84m53i47n97i23k 84H77l89a60d25í63k 6120525397972

Nějak nechápu. CX-5 a Octavia 3 váží stejně, tak jak může mít horší dynamiku a potřebovat vyšší výkon. Rozdíl je maximálně v nejvyšších rychlostech na dálnici kvůli horší aerodynamice. Ale klidně si jezděte v 1,5 tuny těžkém autě s litrovým tříválcem.

+5/−1
24.5.2017 11:56

P34a60t60r65i81k 75S62v59o85b61o37d35a 3409921436195

1225 kg, když už dáváme čísla.... Nezastávám se motoru, já bych si tříválec nekoupil ani kvůli avizované spotřebě, která asi u naloženého auta byla jinde než v tabulce. Svezl jsem se v benzinové Mazdě 6, líbil se mi tam podvozek, tichý chod ale rozhodně třeba 1,4tsi od zmiňovaného typu, nebo 1,8 tsi je halt jiná dynamika. S CX-5 jsem nejel.

0/0
24.5.2017 12:24

J78i70ř35í 41S84c20h55w24a59c44h 8328364418656

bohužel se jen domníváte, že váží stejně....

domníváte se, že Octávia váží 1.5 tuny.....

domníváte se, že rozdíl v aerodynamice je jen v nejvyšších rychlostech...

Žijete prostě v omylu, skutečná fakta jsou poněkud jiná....

Octavia je cca o 200 kg lehčí (protože těch uváděných 1360 kg u CX5 je nespíš hmotnost bez řidiče) a 1230 kg Octávie včetně řidiče má do 1.5 tuny poměrně daleko).

Aerodynamika má značný vliv už při rychlostech okolo 80-90 km, a ano, se zvyšující se rychlostí je na tom SUV stále hůř a hůře.

A o ten litrový motor mi až tak nejde.... byl to jen názorný příklad SUV vs. normální auto a 200Nm při 2000 otáčkách z litru s lehčím autem prostě hýbe "minimálně stejně dobře" jako 190Nm z dvoulitru s těžším autem. ;-)

+2/0
24.5.2017 12:26

Z45d79e36n52ě89k 35M84o83r72á47v31e93k 5617458858593

To co porovnáváte nejsou rozdílné kategorie aut, ale rozdílné kategorie motorů. Atmosféra pojede vždy jinak, než turbem dopovaný malý motor. Malé turbo se totiž ladí tak, aby odvádělo nejvíc práce v nízkých otáčkách, což je pro běžné ježdění příjemné. Jenže ve vyšších otáčkách malé turbo nestíhá a tak při předjíždění, kdy potřebujete zrychlovat delší dobu, pak ve výsledku musíte řadit, jako u dieslu.

V tom zrychlení 0-100 bude hrát největší roli rozdíl v hmotnosti, který je opravdu 200 kg (Cx5 má 1430 kg včetně řidiče). Ano, aerodynamika sice už v rychlostech kolem 90 km/h bude mít svůj význam, ale v celém testu 0-100 bude její efekt velmi malý.

+1/0
24.5.2017 12:42

J47i95ř27í 15S83c40h26w97a23c23h 8148454158466

podstatou mého srovnání je názorná ukázka toho, že SUV potřebuje pro srovnatelnou dynamiku výkonově o dost silnější motor, a zde to vychází na "jen" na nějakých 40% výkonu navíc

S atmosférou to srovnání dopadne podobně.

+2/−1
24.5.2017 15:00

A52n36t28o29n25i56n 98C87h13a17l34o94u96p86k19a 8908586209380

Ale s oktávkou to srovnáváte vy. Když chcete machrovat, tak si opravte původní příspěvek

0/−1
24.5.2017 13:01

J10i95ř36í 18S36c80h15w63a37c38h 8768304488776

Jaké machrování? Oktávku jsem použil jen jako všeobecně známý etalon normálního auta. Co bych na tom měl opravovat?

Já vám to klidně "opravím" a srovnám třeba s Civicem 1.8 atmosférou, jenom 104 kW,

na stovce téměř o dvě sekundy dřív než SUV se 120 kW

maximálka 215.....tedy značně víc SUV se 120 kW.

+1/0
24.5.2017 13:18

V35i93l94é74m 41P29ř38í60h59o92d20a 2794879423387

Škoda slov opět kope za koncern ;-)

+1/0
24.5.2017 14:19

J88i32ř64í 93S17c15h49w26a28c90h 8488204928706

ano zabil jsem dvě mouchy jednou ranou ;-D

alergici na "koncern" a "litrový tříhrnek" si místo octávie s 1.0TSI mohou dosadit cokoliv jiného obdobně velkého z kategorie "normální auto na normálním podvozku" a to srovnání nedopadne jinak ;-)

+1/0
24.5.2017 15:21

F58r35a85n84t27i71š91e24k 25M26i89c10h49a46l42i97c55a 8916718345486

A teď si ještě porovnejte spotřebu mezi těmito deklarovanými vozy. Budete (ve Vašem případě) nemile překvapen.

0/0
24.5.2017 14:27

J15i22ř36í 41S71c84h77w75a83c92h 8188444888106

Nemile překvapen rozhodně nebudu. Octavia coby lehčí auto s menším odporem vzduchu má prostě obrovskou výhodu. Takže ve městě, kde těží z menšího objemu motoru i na dálnici, kde má mnohem lepší aerodynamiku bude mít spotřebu menší. Víz odkazy níže.

Uznávám, že od Octavie je tam málo dat, ale i to málo jednoznačně naznačuje, že "normální auto" oproti "SUV" má spotřebu menší i s litrovým tříhrnkem.

https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/45-Skoda/0-Alle_Modelle.html?fueltype=2&vehicletype=1&constyear_s=2016&constyear_e=2017&power_s=85&power_e=85

https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/27-Mazda/1254-CX-5.html?fueltype=2&vehicletype=1&constyear_s=2016&constyear_e=2017&power_s=120&power_e=130

0/0
24.5.2017 15:41

T66o33m93á70š 70V46a73l17d47e14r 7173650139

Už to že bych seděl v Octávii by na mne působilo chmurně. Velebnosti, hnus. interiérový hnus.

+1/0
25.5.2017 15:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.