Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autofotka týdne: Fiat Argo by se líbil i v Evropě, snad nahradí letité punto

Nabídka Fiatu v Evropě je děravá jako italská státní pokladna a uprostřed ní vyniká žijící automobilová fosílie. Žádná jiná automobilka v Evropě si nedovolí nabízet ve velmi exponované třídě malých aut dvanáct let staré auto. Ano, Fiat Punto se stále prodává.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J56o96s97e14f 13N84o27v82á26k 2222499653509

Ano, té rychlosti dosáhnete, ale jde o to, jakým způsobem. Podřadíte o 2-3 stupně, dupnete na plyn a budete útrpně čekat, jestli ten traktor stihnete předjet včas, než se za vzdáááleným horizontem objeví v protisměru auto. Nebo když vyjíždíte z vedlejší nebo z připojovacího pruhu a potřebujete se rychle zařadit, přejet z pruhu do pruhu atd. Nebo máte naložené auto a potřebujete udržet rychlost v kopci. Slabá auta jsou frustrující (podobně jako slabá rychlovarná konvice nebo počítač) a svým způsobem nebezpečná. Auta jsou čím dál těžší, mají kvůli snížení spotřeby delší kvalty, takže 60 koní je prostě málo i v nákupní tašce. To možná stačilo v době, kdy uno vážilo 700 kg.

0/0
26.5.2017 9:00

J79o87s50e43f 67N67o66v83á19k 2432379913379

To měla být reakce na pana Steinera.

"V Jižní Americe asi nebude mít každé auto přes 100 HP. K dosažení rychlosti 130 stačí pro menší vůz atmosférických 60 HP."

0/0
26.5.2017 9:02

P50a91v36e71l 57B22ř33e17z58i28n64a 2962243981245

Tak podle autora nabízí Fiat samé přestárlé modely. I přesto figuruje ve statistice prodaných aut za rok 2016 v Evropě na 9. místě a za letošní 1. čtvrtletí už dokonce na 6. místě. V pořadí prodaných modelů je na čele Panda, následuje 500, Tipo, 500X, 500L, Punto. Samozřejmě, že dnes není běžné, aby se model auta vyráběl 12 let, i když ani v případě Punta to není úplně stejný model, má za sebou nějaké ty facelifty. Ale základ je dost dobrý i po letech a Giugiarův design je nadčasový a pořád pěkný. Nejsem si úplně jist, kdyby šlo o model nějaké jiné značky, jestli by se autor nerozplýval nad tím, jaký je to držák, ale nechci nikomu nic podsouvat. Jinak ještě k Puntu, je to bezproblémové auto, mechanicky odolné, s atmosférickými benzíny nesmrtelné a samozřejmě to není dálniční křižník. Ale do města, na okresky a občas jinam, je to zcela postačující. Z dnešní nabídky Fiatu je nejzajímavější auto Tipo, jak je v článku správně napsáno právě tím, jak je "obyčejné". V dnešní době všech možných kur*vítek je to zjev.

+5/0
22.5.2017 8:36

T49o28m74á96š 44V55a72l63d53e47r 7893420439

Taky nechápu výpadek modelů za posledních 10 let. Líbily se mi Brava, Bravo, Stillo i Punto. Ale 500L a LX s jejich motory opravdu ne. Chápu, že Lancia skončila, když prořídli řady řidičů fandů. Fiatu by bylo škoda. Jako Lancia

+1/0
21.5.2017 23:09

D10a46n62i70e22l 75S44o35b56o53t64a 9369414436300

Možná překvapí, kolik aut Lancia v Itálii prodává. Sice už má v nabídce jen Ypsilonku, ale té se za rok prodá nějakých 60 tisíc, což na takovou stylovku pro holky není špatné. Přesto se blíží konec.

0/0
22.5.2017 8:45

V68l85a45d53i68m52í43r 90K68r39á56l 4803776380812

Jihoamerický trh patří stále mezi rozvojové, tak bych se nad Argem zrovna nerozplýval, bude to taková hezčí Dacie a to je důvod proč se do Evropy nejspíš nepodívá

+1/0
21.5.2017 21:17

V34l67a79d89i16m21í65r 93K84o48m63á87r91e73k 5205700124228

Jezdil jsem za život kde co z malých aut: Škodu, Toyotu, Kiu, Daewo, Peugeot a také Punto. Žádný problém. Všechno je to stejné: 4 kola motor, volant a spotřeba 6 až 7 litrů benzínu na 100 km. Nedělejte z toho vědu. Za 50 let je technický rozvoj aut velice chabý: srovnějte to třeba s elektrotechnikou....v auto oboru vládne železná a ropná mafie a ta rozvoj brzdí, neb jde proti jejich ziskům.

+2/−1
21.5.2017 19:27

L51a93d67i12s45l73a89v 65K55v92a40s64n93i66č96k74a 1293957563515

A co byste chtěl rozvíjet, neplní stávající auta svůj účel ? Taky jedna plus jedna se už pár tisíc let s vývojem nikam neposunulo.

+2/0
21.5.2017 20:39

M36i18l13a91n 60W15e14l63s50e27r 5582688548681

Fiat Punto ridi ti nejhorsi ridici ( ridicky) na svete. To vidim kazdy den.

0/−8
21.5.2017 15:20

K35a43r24e31l 31V16a98c49h65u71t 9623302539963

Nene, nejhorší řidiči mají vždy v RZ písmena Z nebo M = aneb: Na značce vozu přece vůbec nezáleží... (tj. třeba takhle by se dala napsat stejně hloupá námitka na ten váš totální nesmysl) :-/ ... "Bože na nebesích, je tohle vůbec možné v 21.století?" ;-D

+4/0
21.5.2017 16:28

H90o27n53z23a 23T60a85r 3429902754502

Značka vozu býva ukazatelem třídní nadřazenosti.

BMW oblíbená značka pirátů silnic .Podle nekterých jejich malitelů . Všichni ostatní jen brzdí provoz.

+1/0
21.5.2017 23:09

B40o68h36u25m37i44l 70P20r35u40d62í60k 6964737496512

Co řídí Ti nejlepší? A co Vy?

+2/0
21.5.2017 18:39

D85a52n40i38e39l 60S16o72b33o73t44a 9549924816920

V Puntu jezdí manželka/přítelkyně?

+1/0
22.5.2017 8:46

J52a47r80o90s46l72a34v 37K37a90d19l28e66c 5371669552481

V podstatě je to drobně upravený starý model. Technicky 0.

0/−4
21.5.2017 12:55

K72a18r10e88l 59K46o20š79ť62á63l 8907631980265

Technicky 0? Průběžně vylepšovaná platforma GM Fiat Gamma SCCS je velmi slušný technický základ. Pak už jde jen o to, jaký tam dají motor, ze stávající nabídky stál za to jen naftový 1,3.

+2/0
21.5.2017 16:05

I26v52a46n 20M22a26r82e13k 6784608242

"Argo" ? . . . . .. . Designově na "Multipla" nemá ani náhodou . 8-o ;-D

+1/0
21.5.2017 12:36

K13a46r29e41l 49V44a65c27h95u80t 9843812139923

Co bych zapíral, to (ten?) ARGO se mi líbí - ale asi hlavně proto, že designově je to něco mezi Peugeotem 206, Golfem a krátkou Fábií - tedy tvary, které vidíme denně všude kolem sebe. ;-)

Proč se dnešní Peugeot 208 chce podobat starším (dnes už netáhnoucím) italským a korejským vozům - to je mi záhadou. Ale je to jen a jen jejich věc, že! ;-D

+3/0
21.5.2017 10:29

T11o69m20á83š 19K43ř73e37č74e92k 5749294264531

Když to člověk srovná s Dacii, tak je Punto levnější, v interiéru měkčené plasty, větší kola zvenku hezčí, lépe jezdí, má lepší motor...

+7/−1
21.5.2017 8:55

M38i64l69a39n 48W74e55l98s89e47r 5222288348451

Ta vetsi kola jsou taky o dost drazsi. Nejenom hezci.

0/0
21.5.2017 15:26

K13a44r41e70l 43K27o21š56ť71á29l 8697271500745

Punto je dražší a to výrazně. Motory 1,2 8V a 1,4 8V by stačily ještě tak v první půlce 90. let, teď jsou to živé fosilie, které mohou mít určitou výhodu ještě tak při spalování LPG nebo CNG. Chtěl bych vidět jak s nimi testujete ty jízdní vlastnosti. :-)

+1/−2
21.5.2017 16:13

J71a36r66e29k 27W21o88l40f 5210549430

Co to plácáte jel jste někdy v Puntu?? My měli v práci 1.2 rv 2010 a horší auto jsem doposud neřídil, to auto kromě, celkem hezkého designu nemělo žádné +! Tvrdé plasty, spoteba kolem 8l (na tak malé auto vellká váha), neobratné líné...

0/0
21.5.2017 17:36

J38a46r11o78m72í70r 89Č18e37c34h 1393608147852

Punto doma mám 1.2 8V.Pruměr 5.1 L.Je to auto do města,ne na litani po dálnicích 150 jak mate asi oblibě.Pokud si koupím motor 1.2 tak od něj nemohu očekávat rekordy.Motor je to dobrý a nenáročný,hodně vydrží,to je jeho přednost.Pokud vám vadí tvrdé plasty,kupujete auta vyšší třídy.

0/−1
22.5.2017 7:46
Foto

M98i42r80o91s50l69a31v 33S79t37e63i80n92e10r 6238564713335

V Jižní Americe asi nebude mít každé auto přes 100 HP. K dosažení rychlosti 130 stačí pro menší vůz atmosférických 60 HP.

+2/−1
21.5.2017 8:31

A85n37t14o79n19í77n 98Š57v78i19h23n49o41s 8748617421282

A u nás snad můžete jet rychleji?

0/0
21.5.2017 12:01

D78a18n47i69e84l 22S14o66b73o24t91a 9769884936800

Ono je zakázané jet s autem třeba do Německa?

0/0
22.5.2017 8:48

A62n16t74o76n80í28n 33Š12v92i91h89n21o20s 8398947871282

Kvůli pár vyjížďkám do Německa nemám potřebu kupovat zbytečně silné auto, s větší spotřebou a více zplodinami.

0/0
22.5.2017 15:38

A59d81a43m 48B33í62l11e25k 4106234451637

Fiat oproti ostatním v posledních deseti letech zaostává naprosto zásadním způsobem a to mě hodně mrzí... Punto, Panda i 500 byly svého času dobrým krokem, ale jinak... v době, kdy ostatní chrlí modely jeden za druhým, zaspali a drží už je jen spojení s Chryslerem a Jižní Amerika.

+6/0
21.5.2017 8:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.