Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autem na dovolenou: místo v kufru přidá opravná sada, ale má to rizika

Balíte na dovolenou, vyřazujete zbytečné svršky, pět kyblíčků Pepík rovněž nepotřebuje, ale místa je pořád málo. Na zvětšení místa v kufru máme fígl. Ale není to bez rizika.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L79u60c58i41a97n 87P83a63p88a86z87i71a36n 5394627571615

Náhradní pneumatika by mělal být opět povinná ve výbavě.

0/0
4.6.2017 16:35

A75n66t47o32n89í57n 54S36e43b57e11r75a 7553568940189

Nevím co máta za auta. Ale mně tam vejdou piva, rezerva i bagáž.

Na pivo mám boční přihrádky v kufru. 20 plecháčů se tam vejde.

+1/0
2.6.2017 11:49

R73o65b42i73n 11Ž40i38ž47k34a 2118804416226

Je málo depresivnějších pocitů, než stát nad proraženým ráfkem se sadou na lepení duší :-)

+3/0
1.6.2017 17:08

M50a80r38t76i31n 74J73u51r21e88č12k14a 2143634391821

Ještě tady mohli zmínit ZP apod. pneu, se kterým lze ujet 80km vzdálenost rychlostí 80km/h i bez vzduchu. Omezením je, že správně by auto mělo disponovat čidly tlaku v pneumatikách, jinak by řidič ani nemusel poznat, že je bez vzduchu. ZP pneu je fajn, že člověk se nemusí špinit s rezervou, dojede si do servisu a hotovo.

Osobně jsem však velice rád, že v autě mám plnohodnotnou rezervu. Komu by se chtělo na cestě na dovolenou hledat po cestě pneuservis a utrácet mnohdy za opravu velké peníze.

0/0
30.5.2017 22:09

J86i43n39d91ř62i62c73h 30Š82k59o44p37e10k 4975881750225

stačí si pořídit normální auto, co má normální kufr, takže člověk nemusí pak řešit kousek místa, co zabere plnohodnotná rezerva

+7/0
30.5.2017 20:08

J23i91ř76í 71P98ř34i81b30y66l 7626755398695

Z osmi cest do Řecka jsem při před pěti lety jel poprvé bez rezervy. Zákon schválnosti. Prázdné přední kolo. Pomohla opravná sada. Cestou oprava v pneuservisu. Pardon v Bulharsku v guma servisu. Přesto již jezdím delší trasy s rezervou.

0/0
30.5.2017 19:51

M96i76r98e64k 47G66a50j49e59r 5871176189930

A pomaha to, ze?! Od te doby zase zadny defekt.

+1/0
30.5.2017 20:47

M70a39r45t50i23n 10J36u90r90e70č62k20a 2873194571701

Proč do Řecka přes Bulharsko? Jezdívám přes Srbsko a Makedonii, sice mýto, ale v Řecku jsem za 16-18hodin. Za nejrizikovější místo považuji Srbsko v blízkosti mostů přes Dunaj. Jednou jsem v noci v jediném výmolu ohnul oba pravé disky, přední tak, že když se kolo pootočilo k místu ohnutí disku, tak z pneu utíkal v tomto místu vzduch, takže by mi žádná opravárenská sada nepomohla.

0/0
30.5.2017 22:12

T95o10m97á89š 22V62a67l38d45e59r 7313340729

Vzhledem k provozu bych už kolo nevyměňoval na silnici. Stačilo mi to před 15-ti lety. A to se jezdilo méně než nyní. Mám se rád.

+2/0
30.5.2017 19:18

M63a14r68t63i14n 63N51e83b25e49s74k13ý 7786150157462

No jo, výměna kola je hrdinský čin vhodný jen pro Chucka Norrise a toho servisáka, který vám to přijede za vás udělat....

0/0
31.5.2017 16:09
Foto

J54i58ř57í 92D77v63o87ř19á27k 5815179710178

Podobný systém existuje i pro nákladní auta. Sice neznám cenu ( možná je i levnější, náklaďáky mají vlastní kompresor ), ale dokáže zalepit i průraz 1. cm2. Podmínkou je vytáhnout dotyčný předmět s pneumatiky, což může být problém. Další podmínka je, zjistit to včas. Což třeba na návěsu může být trochu problém. Takže kontrola tlaku v pneu.

Jinak na menší defekty u osobákú celkem solidně fungoval i "sprej " za asi 200 Kč.

0/0
30.5.2017 18:10

M15i62r78e11k 27G36a66j92e55r 5821556169850

Ty run-flat pneu pouze usetri cas a penize za odtah do servisu. Neresi opravu, ale kdyz neni rezerva, tak pomuzou. Kazdy si musi sam rozhodnout, jake ma riziko prorazeni pneumatiky a kolik se mu do techto veci vyplati investovat. Mne nevyplati.

0/0
30.5.2017 17:34

B79ě60l32a 86H42o56r61á91k90o10v72á 1418942989250

Kdo se tu furt ohání jedině plnohodnou rezervou, toho docela lituji pro velmi omezený výběr nového vozu...

0/−1
30.5.2017 15:53

M59i46r32e55k 79G76a20j85e95r 5111616779480

Zalezi, ve ktere kategorii.

+2/0
30.5.2017 17:35

P52e98t75r 12B86á90č82a 8375856395485

řeba Škodavyřadila rezervní kola ze základní výbavy už v roce 2009.

Ta vyradila ze zakladni vybavy vsechno :-P

+9/0
30.5.2017 15:36

M59a19r24e24k 61J15a68n31e37č50k43a 1187606983361

Opravná sada je mnohdy leda k prdu, knoty jsou mnohem lepší, ale zase je to celé pracnější. Nicméně boční průraz pneu nevyřeší ani ty. Problém je taky to, že ne na všechny kola se dělá potřebný rozměr dojezdovky a navíc na některé vozy, jako je 4x4 v automatu nemůžete dát dojezdovku, ale pouze plnohodnotnou rezervu. No a když máte takový vůz s toroidní nádrží na LPG, tak si na kratší vzdálenosti a zmenšování místa v kufru taky rychle rozmyslíte. Na delší vzdálenosti o víkendech, nebo dokonce někde do zahraničí jezdit bez rezervy, už je ale nerozum. Pak jedině sundat kolo, zavolat taxi, nebo někoho stopnout a směr pneuservis ;-D

+2/0
30.5.2017 12:36

P19a69v73e35l 84T79r77u23k48s90a 3343707542143

Vsak presne od toho je asistence..

0/0
30.5.2017 13:19

P26e87t72r 17Č82e95r69m61á94k 9348905419400

Dojezdovka jde dát na cokoliv, automat nebo čtyřkolka na to nemá vliv. Jediný limit skutečně je sehnat správný rozměr.

0/0
30.5.2017 14:06

P50a96v19e89l 24J12e60ř81á23b63e59k 7531682804947

V Rusku stačí najít správnou větev a dobře je za strčit a zašprajcovat

0/0
30.5.2017 16:53

M75i32r36e43k 24G27a21j62e69r 5111766139650

Podival jsem se na rezervu v aute, pak jsem se podival do manualu ke svemu 4x4 v automatu a muzu konstatovat, ze nemate pravdu. Ta rezerva je jen dojezdovka.

+1/0
30.5.2017 17:43

L56u73d48v44í52k 49G37a26j39d10o20š67í93k 2315123344222

Takový teoretický článek.

Defekt jsem měl na pneumatice naposledy před 20 lety a že by silniční kontrola chtěla vidět rezervu se mi v žívotě nestalo. Na STK to technik většinou řeší dotazem: "Poviné vybavení máte v pořádku, žejo?"

U nového auta ovšem vždy volím variantu "plnohodnotná rezerva" obvykle s příplatkem 0,-

0/0
30.5.2017 12:04

P62a24v24e73l 85J72e97ř56á27b22e39k 7441482884467

Tak někdy zkuste auto vytlačit před vrata zahrady.

0/0
30.5.2017 16:55

L98u93d34v48í24k 25G10a28j53d78o45š31í26k 2755303944182

Zajímavé, jak někoho může zmást jeho vlastní představivost. :-)

0/0
31.5.2017 10:52

A38n57t47o62n87í90n 69S11e50b87e35r36a 7963818900219

Já naštěstí mám ještě auto z doby kdy se nešetřilo a mám tam rezervu. Takže jen dofouknout a jede se !

+2/0
30.5.2017 10:38

J72a68r98o96s63l19a96v 61L94e70b94e50d50a 3806809957270

První věc, kterou jsem udělal po pořízení auta s lepicí sadou, byl nákup dojezdového kola a heveru na vrakáči. Potřebných 1500.- Kč jsem ušetřil nekoupením dálniční známky :-)

Na dálnici bych kvůli bezpečnosti volal asistenci, někde v noci v lesích to vyměním během pár minut sám.

+4/0
30.5.2017 10:07

T31o15m90á50š 83C20h12r64a46s73t36n74ý 2901564961543

No nevim, moje zkusenost me usvedcila, ze rezerva to jisti.

Dve pneu minus o ostre obrubniky, jedna minus z autonehody.

Ani v jednom pripade by to sada nevyresila, rezerva to vyresila vzdy. Pivka dam radsi spolujezdci pod nohy.

+1/0
30.5.2017 10:04

M20i53r16e31k 97G53a28j60e85r 5661276959290

Pro ty ridice, kteri najizdi na odbrubniky, protoze nedokazou odhadnout, kde maji kola, je plnohodnotna rezerva nutnosti. Druhou moznosti je najmout si ridice.

0/0
30.5.2017 19:49

J60a68r17o39s19l74a75v 10K69a87d57l95e42c 5271459692861

Neznám nic jednoduššího a rychlejšího, než vyměnit celé kolo a ani nechci...:-P

+11/0
30.5.2017 8:16

J14a23r97o94s39l37a73v 74K29a76d85l39e64c 5271929162441

Navíc za ty prachy mám v kufru plnohodnotné alu kolo...

+3/0
30.5.2017 8:24

P84e14t29r 45K81o80n30í54č50e64k 8584342655365

Kdo si místo rezervy vezme pivo, ten si zaslouží 4 defekty na 4 kilometrech.

+13/0
30.5.2017 8:10

A89n98t62o13n97í33n 31S40e43b63e89r96a 7883698150709

Správně, Bez gumy ani ránu...

+3/0
30.5.2017 12:02

J63a89n 96K41l40i49m51a 7320423760502

Opravná sada nefungovala, teď už jezdím znovu s rezervou.;-)

+2/0
30.5.2017 7:58

R88o72m24a49n 62P50o12l48á64č64e89k 5186209635

Jsem konzerva... Bez rezervy ani ránu a za 10 let se mi to více než vyplatilo...

6 tisic za lepici sadu? To si radši koupím dojezdove ocelové kolo za pulku.... a jsem v klidu...

+11/0
30.5.2017 7:17

P73e85t80r 90D82r40a84p45a93l 3935448673945

ta cifra mě tedy zarazila...takže automobilky místo rezervy za 2-3 dají do auta sadu za 6?

+1/0
30.5.2017 7:28

J52a50r57o39s69l30a82v 41D67u28n23d36a 1563852306490

Ne, automobilky do auta dají sadu, která je vyjde na pár šupů a navíc je lehčí než to kolo.

A tu sadu následně prodávají jako náhradní díl za nekřesťanských 6-7k.

A navíc, když ji člověk použije, nejen že musí dokoupit náplň (originál klidně i přes 2000), ale správně (podle návodu k použití) by měl koupit sadu celou...

+5/0
30.5.2017 7:36

L15u73d80v85í76k 65G63a69j40d58o45š65í53k 2785293154932

Notabene sada má omezenou životnost.

+1/0
30.5.2017 12:07

J55a59k97u17b 34Š29a86f37a31n16d67a 7665637361541

Za 27 let co jezdím autem jsem nepíchl ani jednou. Najezdím ale jen tak 10t ročně. I když dříve jsem najel dalších tak 20t služebně.

+2/0
30.5.2017 7:50

P63e94t87r 30D62r81a27p85a85l 3865978213835

to je relativní, manželka když začala jezdit, tak píchla hned první týden

0/0
30.5.2017 8:03
Foto

M27i87c87h97a18l 41N10a36j31m42a80n 7539933576540

Já měním kolo v průměru tak 3 - 4 do roka. Ale to je dáno tím, že jezdím po stavbách a průmyslových komplexech, kde je plno nástrah (nejlepší jsou texové šrouby do izolace :-().

Takže pro mne je plnohodnotná rezerva jasno volbou - a to ještě mám rezervu letní a zimní....

+1/0
30.5.2017 8:08

M59i95r13e75k 32G90a11j57e89r 5981516229380

Mam to podobne. I kdyz jsem pichnul asi 3x, tak vzdy nejaky hrebik nebo sroubek, takze vzduch utikal tydny. Stacilo zajet do servisu a rezerva me nezajimala.

0/0
30.5.2017 17:45

R72o22m29a35n 18P12o20l43á27č68e57k 5326359275

To Vám závidím...Já mám poslední zářez minulý týden... U Horbachu jsem vzal šroub a kolo bylo do dvou hodin prázdné...

0/0
30.5.2017 23:03

R42o62m17a75n 68P33o71l36á88č83e31k 5886929265

To máte štěstí :-)

0/0
30.5.2017 23:02

R40o97m97a66n 29P71o62l19á22č54e45k 5906479215

Js e

+1/0
30.5.2017 7:15

F41r36a54n53t95i72š68e93k 82M33i82c88h65a46l32i45c13a 8286198935126

Běžně jezdím s lepící sadou. Na dovolenou si ale půjčuji dojezdové kolo. Takže úplně obráceně, než mně radí odborníci.

+2/0
30.5.2017 7:07

R29o69m90a12n 62P64o32l50á61č39e76k 5846599935

Ono i ta sada se může vymstít... Když pichnete o vikendu mimo velká města tak těžko někoho seženete kdo vám ji opravi...

0/0
30.5.2017 7:18

P62e39t77r 91D29r56a45p24a74l 3825408163265

prorazili jsme bočnici gumy, takže sada na nic. Asistentka říká, možná to bude problém, servisy končí v 17 hod., naštěstí měl značkový servis v daním městě do 18, ale byl všední den. O víkendu by to možná bylo na pár hodin

+1/0
30.5.2017 7:27
Foto

M85i76c50h27a80l 53N18a22j65m62a50n 7429183456530

Lepicí sada je fajn, ale jen když si prázdné pneu všimnete včas. A v případě, že máte prázdnou pneu na zadním kole, tak se toho většina řidičů všimne až po několika kilometrech a to už je celá pneumatika v háji a lepicí sada k ničemu.

+6/0
30.5.2017 6:35

P30e92t15r 13D15r52a69p15a35l 3355888463655

kontrola tlaku? "miláčku, už dvacet minut mi tu svítí taková oranžová kontrolka..."

+2/−2
30.5.2017 7:30
Foto

M14i94c17h71a56l 48N45a73j20m22a94n 7409503806950

Ne každé auto má kontrolu tlaku. A pokud jí má (systém snímačů tlaku v každém kole), tak hodně řidičů má snímače jen v originál letních kolech a v zimních kolech na to kašlou......

A pak jsou samozřejmě řidiči, které popisujete a kontrolky a hlášení vytrvale ignorují nebi jim nerozumí.

+3/0
30.5.2017 8:05

P75e36t59r 21N21ě91m92e80c 4775362102727

Bez rezervy doopravdy jen kvuli uspoře místa (kdy je to ale nutné?). Výměna kola se vším všudy do 15 minut, zápor je špinavé ruce (nevozim s sebou rukavice).

0/0
30.5.2017 6:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.